SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
En toch raken beide topics elkaar prima naar mijn mening.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:07 schreef Brighteyes het volgende:
Rauw, ik ben het niet helemaal eens met overlappen hoor.
Er zit voor mij een heel wezenlijk verschil tussen 4 kilo kwijt willen voor de zomer en 30 kilo kwijt moeten voor ern gezond gewicht
En het mag voor elk van de partijen lastig zijn, de struggle is toch anders. Al is het maar omdat de weg naar het startgewicht niet te vergelijken is en het dus ook iets anders vergt van die persoon.
voornamelijk sjeen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:07 schreef Rauw. het volgende:
Volgens mij als ik de woorden "volkoren pasta" zeg worden mensen ook kribbig hier?
Zoiets kreeg ik een keer mee.
quote:
Dit is waar proteine nou handig voor zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
En ik hou ook van carbs.
en ik heb ontzettend trek maar de lunch echt pas een uur voorbij ofzo. Had toch wel genoeg eigenlijk, maar voornamelijk sla en groente en dan heb ik dus een uur later weer honger
Hihi!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit is waar proteine nou handig voor zijn.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hihi!
Ik hou het ook totaal niet bij, de verhoudingen zeg maar, maar ik zorg er idd wel meestal voor dat er aardig wat proteinen voorbij komen. Dat helpt me echt bij de snaaitrek.
Nu dus een gekookt eitje en een berg geitenkaas door mijn salade.
Dat zei ik dus ook, maar toch denk ik dat er een verschil is. De mensen die blijven hangen hebben vaak een lange weg afgelegd en snappen dus die struggle prima. En de 5kg mensen die er zijn vinden het hier gewoon leuker.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:10 schreef Rauw. het volgende:
[..]
En toch raken beide topics elkaar prima naar mijn mening.
Hier zitten ook mensen die op gewicht zijn en blijven hangen, of die maar 5 kilo kwijt willen.
Was best lekker hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2017 13:54 schreef Sjeen het volgende:
Ik zag een tosti met 15+ smeerkaas voorbij komen... dat lijkt me nu echt ultiem smerig
Maar goed, ik maak tosti dan ook het liefst met Gouda, cheddar en emmentaler tegelijk
En vergeet vet niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weet ik ook wel maar daar hoef je geen macro's voor te tellen ;-) Zaten ook zonnebloempitten in de salade, maar blijkbaar niet genoeg. Achja, zo een blokje pure chocolade en dan straks m'n banaan en dan maar lekker een omelet ofzo als D.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
van mij mag je hoor, ik lach je alleen stiekem uit. Ik ben behang aan het afhalen, dat ruikt hetzelfde vind ikquote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:07 schreef Rauw. het volgende:
Volgens mij als ik de woorden "volkoren pasta" zeg worden mensen ook kribbig hier?
Zoiets kreeg ik een keer mee.
Ik hou wel van een relletje op z'n tijd hoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
Maar om het wat hoort hier en daar ben ik lang geleden eens voor langere tijd van FOK vetrokken, dus daar kan ik beter niet opnieuw over starten.
Maar de storende factoren van toen zijn ook weg, dus de sfeer is hier weer prima. Alles kan en mag!
quote:
Ik zal er eens op letten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
van mij mag je hoor, ik lach je alleen stiekem uit. Ik ben behang aan het afhalen, dat ruikt hetzelfde vind ik
Maar ik niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Ik hou wel van een relletje op z'n tijd hoor.
Ik niet, heb er zelfs een ontzettende hekel aan... helaas heb ik ook de eigenschap dat ik niet tegen dingen kan die voor mijn gevoel onwaar, ongenuanceerd of oneerlijk zijn en dan spring ik er bovenop voor ik door heb dat dat niet handig isquote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Het begon met mijn antwoord op Bleies vraag wat het verschil was tussen de twee topics. Sorry.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom die shit weer omhoog getrokken wordt![]()
Maargoed. Gisteren faalde met sangria.. Trial and error![]()
Vandaag gaat tot op heden keurig.
Relletjes zijn mijn carbs.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook blij dat het hier weer leuk is en dat bijna iedereen van de oude Dieetclub weer terug is. Ook al gun ik jullie slankheid
nou ja dat.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:01 schreef Sjeen het volgende:
Och... ik loop hier al zo'n 12 jaar rond, het zijn fases.
Hey niet met Sarabi hequote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou ja dat.
Ik heb mijn eerste ban zelfs aan een fittie met sarabi te danken destijds
Dat ging er ook hard op
Ja dat dus. Ik blijf dus ook met fases wegquote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:01 schreef Sjeen het volgende:
Och... ik loop hier al zo'n 12 jaar rond, het zijn fases.
Smaakt ongetwijfeld ook ongeveer gelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
van mij mag je hoor, ik lach je alleen stiekem uit. Ik ben behang aan het afhalen, dat ruikt hetzelfde vind ik
Maar hoe rooster je dat dan? Klinkt me namelijk ook prima in de oren.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:30 schreef Sjeen het volgende:
Geen idee BE, ik heb geen airfryer. Maar ik rooster wel eens blokjes zoete aardappel met wat olie, tijm en honing. Op friet lijkt het niet, maar het is wel lekker.
Ik at Fish&Chips met mushy peas en dronk een pint.
Nog een paar dagen en dan is mn vakantie voorbij. Dan is het ook Doei met alle ongezonde dingen en kom ik hier weer meepratenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook blij dat het hier weer leuk is en dat bijna iedereen van de oude Dieetclub weer terug is. Ook al gun ik jullie slankheid
ja, ik ookquote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:41 schreef MutedFaith het volgende:
Ik rooster de zoete aardappel meestal in de oven.
Voor zover ik heb begrepen, is dit juist een topic voor iedereen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 21:19 schreef Bleie het volgende:
Oei, ik dacht een onschuldige vraag te stellen.![]()
Maar ik hoor dus eigenlijk eerder in het andere topic (want maar 5kg). Maar ja, ik ben hier terechtgekomen. Ben wel niet heel actief, maar blijf toch maar hangen.
Valt niet echt te vergeleken aangezien je waarschijnlijk op andere momenten meet. Zo heb ik thuis op exact dezelfde weegschaal wel eens ingewogen op 83kg in de ochtend en 91kg in de avondquote:Op woensdag 28 juni 2017 02:26 schreef Pizzapuntje het volgende:
Stiekem gewogen in de sportschool, 111,7 al is die weegschaal altijd heel afwijkend met die van mezelf dus laat staan ww. Zal ze eens de tip geven een nieuwe neer te zetten.
Hier wel mee eensquote:Op woensdag 28 juni 2017 05:34 schreef Rauw. het volgende:
Beginnen met de discipline te wegen wanneer je dat normaal zou doen is mijn tip.
Het is nu een stiekeme weging, morgen een stiekem glas cola en overmorgen een stiekeme 4 kazen pizza met een pak chocomel.
Als jij echt die data niet serieus neemt dan weeg jij je daar niet. Het zijn nu gewoon allerlei excuusjes waarom jij daar zwaarder bent dan ergens anders.
True, helemaal mee eens! Bedankt voor deze eye openerquote:Op woensdag 28 juni 2017 05:34 schreef Rauw. het volgende:
Beginnen met de discipline te wegen wanneer je dat normaal zou doen is mijn tip.
Het is nu een stiekeme weging, morgen een stiekem glas cola en overmorgen een stiekeme 4 kazen pizza met een pak chocomel.
Als jij echt die data niet serieus neemt dan weeg jij je daar niet. Het zijn nu gewoon allerlei excuusjes waarom jij daar zwaarder bent dan ergens anders.
quote:
Lekker!!!quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Meting bij mijn coach: 3,7 eraf in 3wk en 5cm van mijn buikomvang in die tijd!
tof!quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Meting bij mijn coach: 3,7 eraf in 3wk en 5cm van mijn buikomvang in die tijd!
quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Cue! Wat waanzinnig knap van je! Jij ben wel echt mijn inspiratie nu hoor! Volhouder!
Gehakt bakken met een zooi lekkere kruiden, ui, spaans pepertje en een eetlepel tomatenpuree. Voorgekookte broccoli erdoor roeren en in een ovenschaal mikken. Dan daaroverheen een laag aardappelpuree. Man maakt het eigenlijk altijd met prei, maar broccoli kan prima denk ik.quote:Op woensdag 28 juni 2017 08:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Ik heb gisteren zonder pakjes en zakjes een ovenschotel gemaakt (en zonder lactose) en was er nog niet helemaal tevreden over. Ik weet ook wel dat aardappel anders bocht is en dat van die zakjes 'mix voor ovenschotel' nergens op slaan, maar het resultaat is wel lekkerder dan mijn verse schotel...Iemand nog ideeën of recepten voor een ovenschotel met gehakt, broccoli en aardappelschijfjes?
Txs, maar ik zoek echt een recept met schijfjes aardappel, niet met puree. Zoals aardappel anders of zo'n ovenschotel dus.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:30 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Gehakt bakken met een zooi lekkere kruiden, ui, spaans pepertje en een eetlepel tomatenpuree. Voorgekookte broccoli erdoor roeren en in een ovenschaal mikken. Dan daaroverheen een laag aardappelpuree. Man maakt het eigenlijk altijd met prei, maar broccoli kan prima denk ik.
Ik doe diepvriesschijfjes, die bak ik in de pan of ze gaan in de oven (scheelt weer een keer vet). Die schijfjes gaan onder in de schaal. Daar gaat rulgebakken gehakt op: met een uitje gebakken, knoflook, peper, zout, chilipoeder, Worcestersauce (!), etc. Even laten pruttelen. Als dat mengsel nog wat nattig is, trekt de smaak ook lekker in de aardappeltjes.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs, maar ik zoek echt een recept met schijfjes aardappel, niet met puree. Zoals aardappel anders of zo'n ovenschotel dus.
Edit: en ik kan niet zo veel met 'een zooi lekkere kruiden'. Wat doe je er dan in? Ik kan prima koken, maar heb geen idee wat combineert met gehakt en broccoli. Gisteren had ik Provençaalse kruiden, maar daar zat wat veel rozemarijn of tijm in, nogal overheersend...
Dat met die vakantie zit ik ook mee. Wil niet alles verpesten in de vakantie, maar wel lekker kunnen genieten. Moet dus even een mooie tussenweg gaan vindenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:17 schreef Sarabi het volgende:
Weer een halve kilo er afnu in totaal -3,3
Nog 1,5 week normaal doen en dat twee weken vakantie, maar eens een plan van aanpak daarvoor maken
Yep, herkenbaar.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:30 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat met die vakantie zit ik ook mee. Wil niet alles verpesten in de vakantie, maar wel lekker kunnen genieten. Moet dus even een mooie tussenweg gaan vinden
Hoofdzakelijk water blijven drinken, kiezen voor (soms iets duurder) kwaliteit voedsel en neem dat ijsje ook gewoon.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:30 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dat met die vakantie zit ik ook mee. Wil niet alles verpesten in de vakantie, maar wel lekker kunnen genieten. Moet dus even een mooie tussenweg gaan vinden
Ik had voorgekookte aardappelschijfjes gekocht, vandaar dat het recept met puree ook niet was wat ik bedoeldequote:Op woensdag 28 juni 2017 10:52 schreef MutedFaith het volgende:
Had je de aardappelschijfjes voorgekookt?
Ik mag ivm mijn lactose-intolerantie wel lactosevrije slagroom en oude kaas geen blauwe kaas dus. Maar dat zou wel eens kunnen werkenquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik doe diepvriesschijfjes, die bak ik in de pan of ze gaan in de oven (scheelt weer een keer vet). Die schijfjes gaan onder in de schaal. Daar gaat rulgebakken gehakt op: met een uitje gebakken, knoflook, peper, zout, chilipoeder, Worcestersauce (!), etc. Even laten pruttelen. Als dat mengsel nog wat nattig is, trekt de smaak ook lekker in de aardappeltjes.
Zelf sluit ik af met diepvriesspinazie (apart eerst ontdooid, beetje peper erdoor) en (blauwe) kaas erop, al is de kaas icm het gehakt dieettechnisch niet zo'n goed idee.
Ik mag geen pesto en geen creme fraiche. Had daarom gisteren 3 eieren, een scheut lactosevrije melk, een pakje lactosevrije slagroom, een hand oude geraspte kaas en provençaalse kruiden, peper en zout gedaan. Maar dat was dus niet echt bijzonder.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:41 schreef Bleie het volgende:
En als je echt iets met een sausje wilt, ik maak weleens een pasta met een sausje van creme fraiche, pesto, wat kookvocht van de pasta/broccoli en geraspte kaas. Ook niet per se heel slank trouwens, maar wel lekker. Gaat denk ik ook wel goed met gehakt en aardappels.
Wat mij opvalt is dat ze 3 verschillende dingen benoemen; trainen, sporten en bewegen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:24 schreef Cue_ het volgende:
http://www.ad.nl/gezond/u(...)3e-af47-1e2c5d896133
Zo mooi, gaat het erover dat krachttraining goed is, vervolgens helemaal op het einde
"En hou je helemaal niet van krachttraining, kies dan een andere sport. Dat bewegen goed is voor de gezondheid, staat natuurlijk vast"
AH biologische pesto is kaasvrij en (dus) melkvrij. Staat ook op de verpakking. Misschien duur, maar heel smaakvol, met één potje kan ik zo voor 6-8 personen koken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik had voorgekookte aardappelschijfjes gekocht, vandaar dat het recept met puree ook niet was wat ik bedoelde
[..]
Ik mag ivm mijn lactose-intolerantie wel lactosevrije slagroom en oude kaas geen blauwe kaas dus. Maar dat zou wel eens kunnen werken
[..]
Ik mag geen pesto en geen creme fraiche. Had daarom (...)
Dat ook nog eens. Maargoed uurtje per week krachttraining en je bent al gezonder, dus wij zitten goedquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze 3 verschillende dingen benoemen; trainen, sporten en bewegen.
Vind je het gek dat mensen het constant door elkaar halen.
Ik gok dat alle 3 wel goed zijn voor de gezondheid?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat ze 3 verschillende dingen benoemen; trainen, sporten en bewegen.
Vind je het gek dat mensen het constant door elkaar halen.
Maar ik sport ook, dat is dan weer niet te best.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat ook nog eens. Maargoed uurtje per week krachttraining en je bent al gezonder, dus wij zitten goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |