Hoezo ? Hoe meer mannen het met elkaar doen hoe minder concurrenten jij op de vrouwenmarkt hebt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:26 schreef damsco het volgende:
[..]
Er is niks vreedzaam aan het promoten van homoseksualiteit, het is pervers en een gruwel.
Ongetwijfeld vaak wel.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar doorgaans betreft het wel een economische eenheid, waarbij tafel en bed worden gedeeld.
Hij is leukquote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:28 schreef Felagund het volgende:
Voor diegenen die Duits kunnen:
http://www.der-postillon.com/2017/06/christ-impotent.html
Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat er geen actieve propaganda van homoseksualiteit plaats vindt in het publieke debat. Alles moet maar kunnen, elk bedrijf wil zich er tegenwoordig mee associeren, en als je geen homoseksueel in je vriendenkring hebt tel je niet meer mee.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:41 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Promoten is toch wat anders? Als iets niet mag/kan wettelijk. Spreekt men over 'verboden'. Als iets toegestaan word, dan is het geen promoten.
Er is juist niks schandelijker dan een ander mens niet de ruimte gunnen om normaal te kunnen zijn.
Als een vrouwtje enkel alleen op een vrouwtje kan vallen. Triest kan het dan ook zijn. Ik ken mensen die omwille hun geloof het niet praktiseren. En heel hun leven kunnen hun geen liefde vinden. Heel hun leven weten xe dat het niet kan/mag (eigen overtuiging!) gaat lukken. En dat ze door de familie uitgekotst kunnen worden als ze het wel gaan praktiseren.
Op een man kan je dan niet vallen. En wat doe je er dan aan? Welke oplossing is dan beter? Heel je leven alleen met verdriet?
Makkelijk lullen voor een gezond 'normaal' geboren persoon. Het zou je kind maar zijn die daar mee tobt. Veranderen lukt niet. Hoe graag je ook wil.
Vind je het niet zelf ook een beetje raar dat je aan de ene kant de losbandigheid in de homo-scene bekritiseerd, en dat dan als argument gebruikt tegen een regeling die juist is bedoeld voor stabiele homo-relaties?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat er geen actieve propaganda van homoseksualiteit plaats vindt in het publieke debat. Alles moet maar kunnen, elk bedrijf wil zich er tegenwoordig mee associeren, en als je geen homoseksueel in je vriendenkring hebt tel je niet meer mee.
Ik wil velen hier nog wel zien als ze een kind hebben die zich in het homoseksuele nachtleven begeeft vol lust en perversiteit. Als ouder maak je je dan grote zorgen, en terecht. Maar nee, we moeten dit maar allemaal normaal vinden en wie het hier niet mee eens is demoniseren we als zijnde bekrompen. Blijkbaar kiezen we als maatschappij de kant van perversiteit waarbij moraliteit een vies en ouderwets woord is.
En het homohuwelijk is hier wederom een uitspatting van welke dit alles bevestigt. Ik weiger mij dergelijke zaken te laten opleggen vanuit maatschappelijke druk en volg mijn eigen morele kompas.
Je opmerking wat betreft homo's die geen liefde kennen als er geen homo huwelijk is: er is alle ruimte voor liefde, maar wel binnen enig moreel kader. Het leeuwendeel van de homoscene kent geen liefde, maar bestaat uit lust.
In die zin kan ik mij goed vinden in de aanpak van Rusland, waar propaganda van homoseksualiteit verboden is ter bescherming van kinderen. Ben je volwassen > dan mag je het helemaal zelf weten.
Ja..alleen het homo uitgaansleven is een poel van verderf en lust.. gast... ga eens uit zou ik zeggenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat er geen actieve propaganda van homoseksualiteit plaats vindt in het publieke debat. Alles moet maar kunnen, elk bedrijf wil zich er tegenwoordig mee associeren, en als je geen homoseksueel in je vriendenkring hebt tel je niet meer mee.
Ik wil velen hier nog wel zien als ze een kind hebben die zich in het homoseksuele nachtleven begeeft vol lust en perversiteit. Als ouder maak je je dan grote zorgen, en terecht. Maar nee, we moeten dit maar allemaal normaal vinden en wie het hier niet mee eens is demoniseren we als zijnde bekrompen. Blijkbaar kiezen we als maatschappij de kant van perversiteit waarbij moraliteit een vies en ouderwets woord is.
En het homohuwelijk is hier wederom een uitspatting van welke dit alles bevestigt. Ik weiger mij dergelijke zaken te laten opleggen vanuit maatschappelijke druk en volg mijn eigen morele kompas.
Je opmerking wat betreft homo's die geen liefde kennen als er geen homo huwelijk is: er is alle ruimte voor liefde, maar wel binnen enig moreel kader. Het leeuwendeel van de homoscene kent geen liefde, maar bestaat uit lust.
In die zin kan ik mij goed vinden in de aanpak van Rusland, waar propaganda van homoseksualiteit verboden is ter bescherming van kinderen. Ben je volwassen > dan mag je het helemaal zelf weten.
En er is ook anti-homoseksualiteit propaganda. Dit is nieuw en interessant.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:11 schreef damsco het volgende:
[..]
Maar je kan toch niet met droge ogen beweren dat er geen actieve propaganda van homoseksualiteit plaats vindt in het publieke debat.
"Alles moet maar verboden zijn".quote:Alles moet maar kunnen
Simpelweg niet waar.quote:, elk bedrijf wil zich er tegenwoordig mee associeren, en als je geen homoseksueel in je vriendenkring hebt tel je niet meer mee.
Lekker je druk maken om wat andere mensen in bed uitspoken is anders ook een vorm van perversiteit. Waarom ben je zo bemoeizuchtig?quote:Ik wil velen hier nog wel zien als ze een kind hebben die zich in het homoseksuele nachtleven begeeft vol lust en perversiteit. Als ouder maak je je dan grote zorgen, en terecht. Maar nee, we moeten dit maar allemaal normaal vinden en wie het hier niet mee eens is demoniseren we als zijnde bekrompen. Blijkbaar kiezen we als maatschappij de kant van perversiteit waarbij moraliteit een vies en ouderwets woord is.
Niemand verplicht je om met homo's te trouwen hoor.quote:En het homohuwelijk is hier wederom een uitspatting van welke dit alles bevestigt. Ik weiger mij dergelijke zaken te laten opleggen vanuit maatschappelijke druk en volg mijn eigen morele kompas.
Leugentje.quote:Je opmerking wat betreft homo's die geen liefde kennen als er geen homo huwelijk is: er is alle ruimte voor liefde, maar wel binnen enig moreel kader. Het leeuwendeel van de homoscene kent geen liefde, maar bestaat uit lust.
Heeft niets te maken met homohuwelijk.quote:In die zin kan ik mij goed vinden in de aanpak van Rusland, waar propaganda van homoseksualiteit verboden is ter bescherming van kinderen. Ben je volwassen > dan mag je het helemaal zelf weten.
Nee, ik geloof in een universele moraal. Moord blijft bijvoorbeeld verkeerd, ongeacht of het maatschappelijk geaccepteerd is of niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het afkeuren van homoseksualiteit nogal immoreel.
Je zou bijna denken dat moraliteit een individuele kwestie is, totdat je beseft dat nog vrij veel mensen geen eigen moreel besef hebben, maar domweg een sterk verouderde handleiding daartoe.
Begin bij die geile broeders in het Vaticaan zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:00 schreef damsco het volgende:
Overigens zal het werkelijk waar aan mijn reest roesten wat jullie vergiftigde geest van dit alles vind, maar ik zal altijd tegen moreel verval strijden.
Net zoals ik dit ook zal doen als de volgende generatie seksuele relaties tussen volwassenen en kinderen als normaal zal gaan bestempelen. Want hoe bizar dit jullie ook mogen klinken, dit zal gaan gebeuren. Jullie allen hebben deze beweging in gang gezet, iets met een glijdende schaal en geen moreel kompas hebben.
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:00 schreef damsco het volgende:
Overigens zal het werkelijk waar aan mijn reest roesten wat jullie vergiftigde geest van dit alles vind, maar ik zal altijd tegen moreel verval strijden.
Net zoals ik dit ook zal doen als de volgende generatie seksuele relaties tussen volwassenen en kinderen als normaal zal gaan bestempelen. Want hoe bizar dit jullie ook mogen klinken, dit zal gaan gebeuren. Jullie allen hebben deze beweging in gang gezet, iets met een glijdende schaal en geen moreel kompas hebben.
Wat mij betreft pakken ze die hele corrupte bende aan. Maar dat is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Begin bij die geile broeders in het Vaticaan zou ik zeggen.
Je kunt homoseksualiteit accepteren en tegelijkertijd tegen de (schadelijke) homoseksuele levensstijl zijn, althans de maatschappelijke promotie daarvan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het afkeuren van homoseksualiteit nogal immoreel.
Je zou bijna denken dat moraliteit een individuele kwestie is, totdat je beseft dat nog vrij veel mensen geen eigen moreel besef hebben, maar domweg een sterk verouderde handleiding daartoe.
Nee hoor, niet voor mij; in tegenstelling tot het homo huwelijk vind ik dat wel moreel verwerpelijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:04 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat mij betreft pakken ze die hele corrupte bende aan. Maar dat is een ander verhaal.
Wat versta je onder 'de homoseksuele levensstijl'?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:13 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Je kunt homoseksualiteit accepteren en tegelijkertijd tegen de (schadelijke) homoseksuele levensstijl zijn, althans de maatschappelijke promotie daarvan.
Wat is er schadelijk aan de homoseksuele 'levensstijl'?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:13 schreef KrappeAuto het volgende:
Je kunt homoseksualiteit accepteren en tegelijkertijd tegen de (schadelijke) homoseksuele levensstijl zijn, althans de maatschappelijke promotie daarvan.
Misschien heeft hij te scherpe kritiek gehad op zijn kledingkeuze?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is er schadelijk aan de homoseksuele 'levensstijl'?
Ja staat mij ook erg tegen, vooral omdat zij voor velen als het toonbeeld van de Europese moraal staat.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:47 schreef Greys het volgende:
Dat dit in Duitsland nog niet mocht
Dat Merkel tegen stemde
De "leider van het vrije westen" stemt tegen gelijke rechten. Brrr.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja staat mij ook erg tegen, vooral omdat zij voor velen als het toonbeeld van de Europese moraal staat.
Exact.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:52 schreef Greys het volgende:
[..]
De "leider van het vrije westen" stemt tegen gelijke rechten. Brrr.
Ik weet niet hoor, men kan dat zoveel 'promoten' als men wil, ik er word er geen homo van. En ik denk de meesten niet. Of geloof jij ook in die homo-therapie, dat men 'genezen' kan worden?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:26 schreef damsco het volgende:
[..]
Er is niks vreedzaam aan het promoten van homoseksualiteit, het is pervers en een gruwel.
Lafhartig. Dat is wat je bent wanneer je vanuit een religieus oogpunt tegen homoseksualiteit bent en er maar als voorbeeld van de glijdende schaal pedoseksualiteit tegenaan gooit...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:00 schreef damsco het volgende:
Pervers? Ik weet wel wat pervers is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 14:26 schreef damsco het volgende:
[..]
Etto, knul, we zijn het zowaar een keer eens, maar je hebt het tegen een trolletjequote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Pervers? Ik weet wel wat pervers is.
Jongeren die worstelen met hun homoseksuele geaardheid nog verder de grond in beuken met je religieuze waanideeën, ze vertellen dat wat en wie ze zijn een GRUWEL is, en dat enkel het feit dat zij zich zich aangetrokken voelen tot personen van hetzelfde geslacht ze een immoreel wezen maakt, gelijkgesteld aan verkrachters, pedo's, moordenaars en rovers.
DAT is pervers, en DAT is de gruwel.
Ik mag hopen dat het een trolletje is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Etto, knul, we zijn het zowaar een keer eens, maar je hebt het tegen een trolletje
Toch zit er wel iets in. Ik zag laatst nog een filmpje van een 12-jarige jongetje die in een strak leren broekje met make-up en alles stond te twerken tijdens een of andere parade. Gelukkig met een heleboel ontzette reacties eronder, maar toch; dat er ouders en omstanders zijn die het allemaal maar laten gaan is een kwalijke zaak.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lafhartig. Dat is wat je bent wanneer je vanuit een religieus oogpunt tegen homoseksualiteit bent en er maar als voorbeeld van de glijdende schaal pedoseksualiteit tegenaan gooit...
Neen, er zit niets in, behalve de perverse (ja, echte perverse) neiging van fervente homohaters om appelen met peren te vergelijken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Toch zit er wel iets in. Ik zag laatst nog een filmpje van een 12-jarige jongetje die in een strak leren broekje met make-up en alles stond te twerken tijdens een of andere parade. Gelukkig met een heleboel ontzette reacties onder, maar toch; dat er ouders en omstanders zijn die het allemaal maar laten gaan is een kwalijke zaak.
Wordt zelfs weer een hype onder veel alt-rechtse figuren. Ze zijn soms nog conservatiever dan de wahabitische moslims waar ze tegen ageren...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:25 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat hier nog discussie over is.
Ik sta er echt van te kijken hoe sommige mensen denken. Ik dacht dat we dat station allang waren gepasseerd.
Echt een misser voor sommige Fokkers hier.
Die paar Fokkers zijn niet zo boeiend. Dat Merkel tegen heeft gestemd vind ik opvallender. Wat een idioot en dat moet een land als Duitsland leiden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:25 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat hier nog discussie over is.
Ik sta er echt van te kijken hoe sommige mensen denken. Ik dacht dat we dat station allang waren gepasseerd.
Echt een misser voor sommige Fokkers hier.
Ja en nee.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 11:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oude testament is niet voor Christenen dombo. Het gaat om de nieuwe testament.
Heeft ze tegen gestemd? Dat wist ik niet. Dat is erg.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Die paar Fokkers zijn niet zo boeiend. Dat Merkel tegen heeft gestemd vind ik opvallender. Wat een idioot en dat moet een land als Duitsland leiden.
quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:31 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Heeft ze tegen gestemd? Dat wist ik niet. Dat is erg.
Onze grote Europese leider.quote:In Duitsland mogen homo's voortaan trouwen. De Bondsdag heeft met 393 stemmen voor ingestemd met het huwelijk. 226 politici, onder wie bondskanselier Merkel, stemden tegen de 'Ehe für alle'. Volgens Merkel is het huwelijk iets tussen man en vrouw. Vier parlementariërs onthielden zich van stemming.
http://nos.nl/artikel/218(...)et-homohuwelijk.html
Ik ben verbaasd. Ik ben geen homo, maar ik ben wel voor gelijke rechten. Ik vind het achterhaald dat zoiets niet kan.quote:
Die is er niet, maar hij zoekt iets om mee te slaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 16:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is er schadelijk aan de homoseksuele 'levensstijl'?
Jouw 'eigen' morele kijk op dit onderwerp lijkt ook slechts het gevolg van maatschappelijke druk uit het verleden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 15:11 schreef damsco het volgende:
Ik weiger mij dergelijke zaken te laten opleggen vanuit maatschappelijke druk en volg mijn eigen morele kompas.
Het gaat om de gedachte erachter. Een goed argument is; gelijke rechten. Een slecht argument is; vrijheid = (alles) moet kunnen. De laatste is een glijdende schaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen, er zit niets in, behalve de perverse (ja, echte perverse) neiging van fervente homohaters om appelen met peren te vergelijken.
Sorry, hier raak ik even de draad kwijt. Wat heeft alles moet kunnen te maken met gelijke rechten voor iedereen?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat om de gedachte erachter. Een goed argument is; gelijke rechten. Een slecht argument is; vrijheid = (alles) moet kunnen. De laatste is een glijdende schaal.
Hoe leidt het accepteren van volwassenen zoals ze zijn wat betreft relatie- en seksuele voorkeur, wanneer die voorkeur zich simpelweg uit in een verbintenis aangaan met een andere volwassene van hetzelfde geslacht tot 'alles moet kunnen'???quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat om de gedachte erachter. Een goed argument is; gelijke rechten. Een slecht argument is; vrijheid = (alles) moet kunnen. De laatste is een glijdende schaal.
Het gaat over de misvatting die in populariteit toeneemt; het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:41 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry, hier raak ik even de draad kwijt. Wat heeft alles moet kunnen te maken met gelijke rechten voor iedereen?
Jep, ik zie ook echt massa's mensen op straat die de vrijheid om te verkrachten, roven, moorden en wat dies meer zij promoten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat over de misvatting die in populariteit toeneemt; het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Dat is geen misvatting maar een opinie. Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat maakt het geen misvatting.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat over de misvatting die in populariteit toeneemt; het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe leidt het accepteren van volwassenen zoals ze zijn wat betreft relatie- en seksuele voorkeur, wanneer die voorkeur zich simpelweg uit in een verbintenis aangaan met een andere volwassene van hetzelfde geslacht tot 'alles moet kunnen'???
Je bedoelt het 'alles moet kunnen zolang niemand er last van heeft'-idee. Dat is nogal een verschil.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.
Echt, ik ken niemand die zegt dat alles moet kunnenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.
Ik ga niet overal 'Ik vind dat...' voor plaatsen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is geen misvatting maar een opinie. Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat maakt het geen misvatting.
Die snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mierenneuker. Natuurlijk is dat een overdrijving.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt, ik ken niemand die zegt dat alles moet kunnen
Nogal een verschil... 'Alles moet kunnen'... echt NIEMAND zegt datquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mierenneuker. Natuurlijk is dat een overdrijving.
Dat wordt ook wel eens achter de komma gezet, inderdaad. Het maakt een verschil, maar niet altijd een noodzakelijk verschil. Niemand heeft in principe last van een vader die zich aftrekt op naaktofoto's van zijn kind.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'alles moet kunnen zolang niemand er last van heeft'-idee. Dat is nogal een verschil.
Dat is het andere extreem van wat je hier deed.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ga niet overal 'Ik vind dat...' voor plaatsen.
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat wordt ook wel eens achter de komma gezet, inderdaad. Het maakt een verschil, maar niet altijd een noodzakelijk verschil. Niemand heeft in principe last van een vader die zich aftrekt op naaktofoto's van zijn kind.
Echt hè...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?
Ik omschreef het eerder als;quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal een verschil... 'Alles moet kunnen'... echt NIEMAND zegt dat
Nee, hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik omschreef het eerder als;
''het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.''
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.quote:
En jij denkt echt dat zij daaronder ook zaken als moord, verkrachting en wat dies meer zij scharen?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.
Behalve Merkel natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:52 schreef Kaas- het volgende:
Mooi topic wel eigenlijk. Duidelijk dat iedereen voor is.
Zojuist was toch al duidelijk gemaakt dat 'alles' een overdrijving was?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat zij daaronder ook zaken als moord, verkrachting en wat dies meer zij scharen?
Wat is dan je punt... niemand die dat dus beweert.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zojuist was toch al duidelijk gemaakt dat 'alles' een overdrijving was?
Kijk, daar ga je weer: Een totaal gebrek aan respect voor mensen die een andere mening dan jij hebben en waarschijnlijk stukken genuanceerder zijn dan hoe jij het nu doet voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan je punt... niemand die dat dus beweert.
Ja, en ik herhaal dat ik dat argument nog nooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Wat voor een antwoord verwacht je op de vraag; 'Wie zegt dat dan'?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer: Een totaal gebrek aan respect voor mensen die een andere mening dan jij hebben en waarschijnlijk stukken genuanceerder zijn dan hoe jij het nu doet voorkomen.
Met dergelijk zwartwit-denken verbaast jouw houding me niet zo.
Een idee dat dus bijna niemand zonder enige nuance aanhangt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Het wordt dan ook zelden nadrukkelijk als argument aangehaald.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en ik herhaal dat ik dat argument nog nooit heb gehoord.
...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wordt dan ook zelden nadrukkelijk als argument aangehaald.
Een normaal antwoord zonder dergelijk hooghartig gedrag, dat zou al een mooi begin zijn. Met jouw manier van redeneren heb je waarschijnlijk al meer mensen daadwerkelijk gedupeerd dan dat 54 homo's in een afgesloten sauna ooit zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat voor een antwoord verwacht je op de vraag; 'Wie zegt dat dan'?
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:55 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hoor trouwens niks over bejaardenseks hier...![]()
Mijn mening is dat seks onder gelijkwaardige mensen gewoon volgens de grondwet legaal is. Dus of het nou mannen of vrouwen zijn, als het maar boven de gestelde volwassenheidsgrens is.
Ongelijkwaardige seks is en moet verboden worden, dus met kinderen en dieren.
Lijkt me niet zo moeilijk, toch?
En dus is het een te vaak onbesproken uitgangspunt die je uit de aangehaalde argumentatie kan destilleren.quote:
Wat heeft dit in vredesnaam met homoseksualiteit te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?
Ik heb homoseksualiteit volgens mij nog geen enkele keer genoemd.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dit in vredesnaam met homoseksualiteit te maken.
Dit zijn de vragen die ertoe doen mensen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?
Zolang die persoon nog wel wilsbekwaam is en de intelligentere persoon geen autoriteitspositie heeft moeten we dat gewoon goedkeuren. Ik zie geen grond waarop we dat tegen zouden moeten houden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Duidelijk is wel je standpunt, door steeds uiterst bizarre voorbeelden aan te halen en te koppelen aan dat niet bestaande 'alles moet kunnen' argumentquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb homoseksualiteit volgens mij nog geen enkele keer genoemd.
Volgens mij valt dat reuze mee. Hooghartig, tegenover wie? De onkenbare mensen van die honderden meningen? Die zijn hier volgens mij niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Een normaal antwoord zonder dergelijk hooghartig gedrag, dat zou al een mooi begin zijn. Met jouw manier van redeneren heb je waarschijnlijk al meer mensen daadwerkelijk gedupeerd dan dat 54 homo's in een afgesloten sauna ooit zouden kunnen doen.
Waarschijnlijk omdat ze niet bestaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee. Hooghartig, tegenover wie? De onkenbare mensen van die honderden meningen? Die zijn hier volgens mij niet.
Zolang je niemand er schade mee aan doet is het zeker geen achteruitgang.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over 'ongelijkwaardige seks', daar is in dat geval spraken van. Het verschil in cognitieve vaardigheden kan net zoveel verschillen als tussen een 18-jarige en een 12-jarige.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Zolang die persoon nog wel wilsbekwaam is en de intelligentere persoon geen autoriteitspositie heeft moeten we dat gewoon goedkeuren. Ik zie geen grond waarop we dat tegen zouden moeten houden.
Als het daadwerkelijk gaat om iemand met de ontwikkeling van een 12-jarige, is de kans groot dat die persoon niet wilsbekwaam is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over 'ongelijkwaardige seks', daar is in dat geval spraken van. Het verschil in cognitieve vaardigheden kan net zoveel verschillen als tussen een 18-jarige en een 12-jarige.
Dat is dus helemaal niet zo vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zolang je niemand er schade mee aan doet is het zeker geen achteruitgang.
En ik hoop zo dat we die regel van WILSBEKWAAMHEID ooit eens doortrekken tot religie, maar ik geloof nooit dat ik dat nog ga meemaken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is allemaal heel simpel.
WILSBEKWAAMHEID.
Dat is de reden dat homoseksualiteit wel wordt geaccepteerd, en necrofilie, bestialiteit en pedoseksualiteit niet...
'Tis allemaal geen ruimtevaarttechnologie.
Het gaat om het verschil; dát zegt namelijk iets over de aan of -afwezigheid van 'gelijkwaardigheid'.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk om iemand het de ontwikkeling van een 12-jarige is, is de kans groot dat die persoon niet wilsbekwaam is.
Ik reageerde dan ook niet op iemand die het heeft over WILSBEKWAAMHEID.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is allemaal heel simpel.
WILSBEKWAAMHEID.
Dat is de reden dat homoseksualiteit wel wordt geaccepteerd, en necrofilie, bestialiteit en pedoseksualiteit niet...
'Tis allemaal geen ruimtevaarttechnologie.
Nee, jij reageert op schaduwen die zeggen dat alles moet kunnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik reageerde dan ook niet op iemand die het heeft over WILSBEKWAAMHEID.
En daarom hebben we daar als samenleving dus bepaalde verdedigingstechnieken voor ingebouwd, zoals wilsbekwaamheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil; dát zegt namelijk iets over de aan of -afwezigheid van 'gelijkwaardigheid'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |