Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe leidt het accepteren van volwassenen zoals ze zijn wat betreft relatie- en seksuele voorkeur, wanneer die voorkeur zich simpelweg uit in een verbintenis aangaan met een andere volwassene van hetzelfde geslacht tot 'alles moet kunnen'???
Je bedoelt het 'alles moet kunnen zolang niemand er last van heeft'-idee. Dat is nogal een verschil.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.
Echt, ik ken niemand die zegt dat alles moet kunnenquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde het onderscheid hierom te maken. De acceptatie ervan wordt niet alleen vanwege het gelijke rechten-principe acceptabel gemaakt, maar ook door het 'alles moet kunnen'-idee.
Ik ga niet overal 'Ik vind dat...' voor plaatsen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is geen misvatting maar een opinie. Daar kan je het mee oneens zijn, maar dat maakt het geen misvatting.
Die snap ik ook niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat over de misvatting die in populariteit toeneemt; het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Mierenneuker. Natuurlijk is dat een overdrijving.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Echt, ik ken niemand die zegt dat alles moet kunnen
Nogal een verschil... 'Alles moet kunnen'... echt NIEMAND zegt datquote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:47 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mierenneuker. Natuurlijk is dat een overdrijving.
Dat wordt ook wel eens achter de komma gezet, inderdaad. Het maakt een verschil, maar niet altijd een noodzakelijk verschil. Niemand heeft in principe last van een vader die zich aftrekt op naaktofoto's van zijn kind.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Je bedoelt het 'alles moet kunnen zolang niemand er last van heeft'-idee. Dat is nogal een verschil.
Dat is het andere extreem van wat je hier deed.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ga niet overal 'Ik vind dat...' voor plaatsen.
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat wordt ook wel eens achter de komma gezet, inderdaad. Het maakt een verschil, maar niet altijd een noodzakelijk verschil. Niemand heeft in principe last van een vader die zich aftrekt op naaktofoto's van zijn kind.
Echt hè...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?
Ik omschreef het eerder als;quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nogal een verschil... 'Alles moet kunnen'... echt NIEMAND zegt dat
Nee, hoe kom je daar bij?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Dus dat laatste vergelijk jij met homoseksualiteit?
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:51 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik omschreef het eerder als;
''het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.''
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.quote:
En jij denkt echt dat zij daaronder ook zaken als moord, verkrachting en wat dies meer zij scharen?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.
Behalve Merkel natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:52 schreef Kaas- het volgende:
Mooi topic wel eigenlijk. Duidelijk dat iedereen voor is.
Zojuist was toch al duidelijk gemaakt dat 'alles' een overdrijving was?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En jij denkt echt dat zij daaronder ook zaken als moord, verkrachting en wat dies meer zij scharen?
Wat is dan je punt... niemand die dat dus beweert.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zojuist was toch al duidelijk gemaakt dat 'alles' een overdrijving was?
Kijk, daar ga je weer: Een totaal gebrek aan respect voor mensen die een andere mening dan jij hebben en waarschijnlijk stukken genuanceerder zijn dan hoe jij het nu doet voorkomen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Heel veel domme mensen. Over de laatste jaren wel een paar honderd meningen tegengekomen die op dat uitgangspunt gestoeld zijn.
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is dan je punt... niemand die dat dus beweert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |