Ja, en ik herhaal dat ik dat argument nog nooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Wat voor een antwoord verwacht je op de vraag; 'Wie zegt dat dan'?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Kijk, daar ga je weer: Een totaal gebrek aan respect voor mensen die een andere mening dan jij hebben en waarschijnlijk stukken genuanceerder zijn dan hoe jij het nu doet voorkomen.
Met dergelijk zwartwit-denken verbaast jouw houding me niet zo.
Een idee dat dus bijna niemand zonder enige nuance aanhangt.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Mijn punt gaat over het idee dat elke stap die leid tot méér vrijheid gelijkstaat aan (morele) vooruitgang.
Het wordt dan ook zelden nadrukkelijk als argument aangehaald.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en ik herhaal dat ik dat argument nog nooit heb gehoord.
...quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het wordt dan ook zelden nadrukkelijk als argument aangehaald.
Een normaal antwoord zonder dergelijk hooghartig gedrag, dat zou al een mooi begin zijn. Met jouw manier van redeneren heb je waarschijnlijk al meer mensen daadwerkelijk gedupeerd dan dat 54 homo's in een afgesloten sauna ooit zouden kunnen doen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat voor een antwoord verwacht je op de vraag; 'Wie zegt dat dan'?
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:55 schreef Sigaartje het volgende:
Ik hoor trouwens niks over bejaardenseks hier...![]()
Mijn mening is dat seks onder gelijkwaardige mensen gewoon volgens de grondwet legaal is. Dus of het nou mannen of vrouwen zijn, als het maar boven de gestelde volwassenheidsgrens is.
Ongelijkwaardige seks is en moet verboden worden, dus met kinderen en dieren.
Lijkt me niet zo moeilijk, toch?
En dus is het een te vaak onbesproken uitgangspunt die je uit de aangehaalde argumentatie kan destilleren.quote:
Wat heeft dit in vredesnaam met homoseksualiteit te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?
Ik heb homoseksualiteit volgens mij nog geen enkele keer genoemd.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat heeft dit in vredesnaam met homoseksualiteit te maken.
Dit zijn de vragen die ertoe doen mensen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat als twee volwassenen bijvoorbeeld 50 IQ-punten schelen en de slimmere zijn intelligentie gebruikt om de domme in zijn bed te manipuleren?
Zolang die persoon nog wel wilsbekwaam is en de intelligentere persoon geen autoriteitspositie heeft moeten we dat gewoon goedkeuren. Ik zie geen grond waarop we dat tegen zouden moeten houden.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:59 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Duidelijk is wel je standpunt, door steeds uiterst bizarre voorbeelden aan te halen en te koppelen aan dat niet bestaande 'alles moet kunnen' argumentquote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik heb homoseksualiteit volgens mij nog geen enkele keer genoemd.
Volgens mij valt dat reuze mee. Hooghartig, tegenover wie? De onkenbare mensen van die honderden meningen? Die zijn hier volgens mij niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Een normaal antwoord zonder dergelijk hooghartig gedrag, dat zou al een mooi begin zijn. Met jouw manier van redeneren heb je waarschijnlijk al meer mensen daadwerkelijk gedupeerd dan dat 54 homo's in een afgesloten sauna ooit zouden kunnen doen.
Waarschijnlijk omdat ze niet bestaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat reuze mee. Hooghartig, tegenover wie? De onkenbare mensen van die honderden meningen? Die zijn hier volgens mij niet.
Zolang je niemand er schade mee aan doet is het zeker geen achteruitgang.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 17:56 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over 'ongelijkwaardige seks', daar is in dat geval spraken van. Het verschil in cognitieve vaardigheden kan net zoveel verschillen als tussen een 18-jarige en een 12-jarige.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:00 schreef Strani het volgende:
[..]
Zolang die persoon nog wel wilsbekwaam is en de intelligentere persoon geen autoriteitspositie heeft moeten we dat gewoon goedkeuren. Ik zie geen grond waarop we dat tegen zouden moeten houden.
Als het daadwerkelijk gaat om iemand met de ontwikkeling van een 12-jarige, is de kans groot dat die persoon niet wilsbekwaam is.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar hij heeft het over 'ongelijkwaardige seks', daar is in dat geval spraken van. Het verschil in cognitieve vaardigheden kan net zoveel verschillen als tussen een 18-jarige en een 12-jarige.
Dat is dus helemaal niet zo vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Zolang je niemand er schade mee aan doet is het zeker geen achteruitgang.
En ik hoop zo dat we die regel van WILSBEKWAAMHEID ooit eens doortrekken tot religie, maar ik geloof nooit dat ik dat nog ga meemaken.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is allemaal heel simpel.
WILSBEKWAAMHEID.
Dat is de reden dat homoseksualiteit wel wordt geaccepteerd, en necrofilie, bestialiteit en pedoseksualiteit niet...
'Tis allemaal geen ruimtevaarttechnologie.
Het gaat om het verschil; dát zegt namelijk iets over de aan of -afwezigheid van 'gelijkwaardigheid'.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk om iemand het de ontwikkeling van een 12-jarige is, is de kans groot dat die persoon niet wilsbekwaam is.
Ik reageerde dan ook niet op iemand die het heeft over WILSBEKWAAMHEID.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is allemaal heel simpel.
WILSBEKWAAMHEID.
Dat is de reden dat homoseksualiteit wel wordt geaccepteerd, en necrofilie, bestialiteit en pedoseksualiteit niet...
'Tis allemaal geen ruimtevaarttechnologie.
Nee, jij reageert op schaduwen die zeggen dat alles moet kunnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik reageerde dan ook niet op iemand die het heeft over WILSBEKWAAMHEID.
En daarom hebben we daar als samenleving dus bepaalde verdedigingstechnieken voor ingebouwd, zoals wilsbekwaamheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het gaat om het verschil; dát zegt namelijk iets over de aan of -afwezigheid van 'gelijkwaardigheid'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |