En moet ik nog aanpassingen doen in de OP?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:03 schreef LadyS het volgende:
Ik heb al een aantal dagen 1 pijnlijke plek in mijn borstIs dit herkenbaar voor iemand hier?
Ik draag trouwens nog wel mijn eigen bh's, dus misschien toch maar een overstappen op een meegroeibh?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herken dat zeker. Ik heb andere bh's gekocht maar het gevoel blijft. Ik ga volgende week even een afspraak maken daarvoor.Had verwacht dat het in het tweede trimester minder zou worden, maar dat is nog niet het geval. Het voelt bij mij alsof ik een grote schaafwond heb in mijn borst.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:06 schreef LadyS het volgende:
En mijn vraag waarmee ik het vorige topic sloot:
[..]
En moet ik nog aanpassingen doen in de OP?
quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:12 schreef BellaaElisa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Echo was goed, hartje klopte goed!
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.Wat fijn Bella!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas is er weinig wat je echt gerust kan stellen. Probeer op je lichaam te vertrouwen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn.
Ik heb geen ervaring met meegroeibeha's LadyS. Kan wel merken dat mijn twee weken oude beha's nou ook al minder goed zitten.![]()
Vandaag heb ik echt krampjes rond mijn baarmoeder. Dat maakt me blij, baby is vast aan het groeien.![]()
Ik vind ook echt dat ik al een megabuik heb. Vandaag heb ik mezelf dan ook maar 'bevrijd' uit mijn gewone strakke broek om lekker in positiebroek door te gaan.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Wat een verademing is dat he, zo'n positiebroek!quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Wat fijn Bella!Helaas is er weinig wat je echt gerust kan stellen. Probeer op je lichaam te vertrouwen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn.
Ik heb geen ervaring met meegroeibeha's LadyS. Kan wel merken dat mijn twee weken oude beha's nou ook al minder goed zitten.![]()
Vandaag heb ik echt krampjes rond mijn baarmoeder. Dat maakt me blij, baby is vast aan het groeien.![]()
Ik vind ook echt dat ik al een megabuik heb. Vandaag heb ik mezelf dan ook maar 'bevrijd' uit mijn gewone strakke broek om lekker in positiebroek door te gaan.
![]()
![]()
![]()
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.Wat fijn dat de echo goed was!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En begrijpelijk dat je onzeker bent, dat zullen de meesten wel herkennen. Hopelijk bij de volgende echo nog steeds een kloppend hartje!
Ik zit dus allang in het 2e trimester (21+3) en heb dus nu pas last.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 21:26 schreef Waterdruppel het volgende:
[..]
Ik herken dat zeker. Ik heb andere bh's gekocht maar het gevoel blijft. Ik ga volgende week even een afspraak maken daarvoor.Had verwacht dat het in het tweede trimester minder zou worden, maar dat is nog niet het geval. Het voelt bij mij alsof ik een grote schaafwond heb in mijn borst.
![]()
![]()
![]()
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.Een kloppend hartje, super fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Twist02, we krijgen gelukkig heel veel hulp van familie en vrienden, we zijn gezegende mensen. En het huis gaat het echt waard zijn, dat voel ik nu al
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Maar het nadeel van een sportbeha is dat het de borst juist blokkeert in de groei lijkt mij, het moet de borst tegen het lichaam drukken om schokken op te vangen tijdens het sporten. Kun je niet beter voor een goede meegroei kijken?quote:Op vrijdag 23 juni 2017 22:21 schreef ingee het volgende:
Ik heb dat ook LadyS. Ik woon in m'n sportbeha de laatste maanden.
![]()
![]()
![]()
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.Wat fijn voor jullie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Probeer niet onzeker te zijn, dat gaat je niet helpen. Goed zorgen voor jezelf en lekker genieten van dat druifje in je buik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Elliebel![]()
Kazy aan de voorweeën, vervelend hopelijk gaat het alweer beter
LeSage wat fijn van je bazin, lekker een weekje extra vrij!![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 15:44 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik was ook ontzettend moe die eerste paar weken. Tips voor je man heb ik niet, heb soms al moeite zat met die van mij. Wat mij wel helpt is als ik heel moe ben DextroEnergy nemen maar mijn suikerwaarde is dan ook wat laag. Misschien kun je zoiets eens proberen, het kan geen kwaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom Elliebel![]()
Kazy aan de voorweeën, vervelend hopelijk gaat het alweer beter
LeSage wat fijn van je bazin, lekker een weekje extra vrij!![]()
Ik probeer mijn lief ook nog te laten lezen over zwangerschapsklachten omdat dit het ene oor in en het andere oor weer uit gaat. Vooral de rugpijn snapt hij niet zo goed en dat is nou juist waardoor hij wat extra huishoudtaken heeft gekregen.
Edit: Een fijne tip die ik wel weet, neem een robotstofzuiger. Wij haalden onze Ans net voordat ik zwanger werd, toen vond ik het maar overbodig. Maar het scheelt aanzienlijk in de huishoudtijd. Als de grond maar netjes is dan is de rest allemaal veel minder erg, vinden we hier.En het neemt gelijk een van de zwaarste terugkerende taken weg.
[ Bericht 9% gewijzigd door PKM op 24-06-2017 16:16:03 ]Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Dit gaat hier dus echt niet op he. Op een gegeven moment begint hij gewoon zelf met klagen dat het een teringbende is in huis.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:41 schreef LeSage het volgende:
Die rommel ligt er morgen nog wel en als je vriend/man het echt storend gaat vinden ruimt die het ook wel op.
Ja oké, maar dan ligt het toch ook een beetje aan jezelfquote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:01 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dit gaat hier dus echt niet op he. Op een gegeven moment begint hij gewoon zelf met klagen dat het een teringbende is in huis.![]()
Het is verder echt een schatje, maar voor het huishouden heeft hij echt een blinde vlek. Als ik wat vraag van hem doet hij het wel zonder morren, maar uit zichzelf zal hij t niet doen zeg maar.
Vervelend dat je zo moe bent Bella. Als ik alle anderen mag geloven gaat het wel (deels) weer overquote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:33 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik ben dus niet alleen.. wat heel spijtig is!
LeSage; als hij zich eraan stoort dat ontploft die meestal en dan valt die mij heel erg aan. Dus dan ga ik op slot en zeg ik niks meer, en dan blijft die maar dingen zeggen die eigenlijk helemaal niet normaal zijn.Ik ben een heel erg gevoelig persoon. (Vroeger dingen meegemaakt etc)
Vencodark; het is denk ik niet wennen. Maar het niet inzien van hoe zwaar het zwanger zijn nou eigenlijk is..![]()
Pannenkoekenmix; ik heb bij hem ookal aangegeven dat het misschien verstandig is om boeken over het zwanger zijn te gaan lezen, maar.. dan praat ik tegen een muur. Moeilijk dit. Robot stofzuiger is wel een optie, maar dan krijg ik alleen maar beledigingen naar m'n hoofd geslingerd.
Dat hulp zoeken is ook echt nodig hoe ik er nu bij na denk.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Vervelend dat je zo moe bent Bella. Als ik alle anderen mag geloven gaat het wel (deels) weer over
Maar jouw relatie met jouw man/vriend klinkt niet heel gezond. Of je dikt het enorm aan of het wordt tijd om eens om hulp te vragen samen als je vriend zo opvliegend is. Geen gezonde omgeving voor een kindje.
Ik heb geen ervaring, maar de huisarts is sowieso altijd een goede stap hiervoor. Vaak heb je iets van een doorverwijzing nodig voor de zorgverzekering. Of dat ook voor een relatietherapeut geldt, weet ik niet. Maar daar heeft je huisarts vast wel antwoord op. En wat LeSage zegt!quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:55 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Dat hulp zoeken is ook echt nodig hoe ik er nu bij na denk.
Is dat nodig via de huisarts en dan vragen naar een psycholoog? Of zijn er andere wegen voor hulp?
Aahw dat vind ik echt heel lief en doet me goed! Wetende dat er vanuit Z&G ook nog gedacht wordt aan de bankwarmhouders in WOHTSquote:Op zaterdag 24 juni 2017 19:18 schreef LeSage het volgende:
Oh en Peace, nu je toch hier hangt, ik lurk zo hier en daar wat en wilde even deze voor je doen:
Blinde vlek: check! Mijnes krijgt dus klusjes van mij te doen anders blijf ik bezig. Zeker met nog een kind in huis.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:01 schreef Nanuke het volgende:
[..]
maar voor het huishouden heeft hij echt een blinde vlek. Als ik wat vraag van hem doet hij het wel zonder morren, maar uit zichzelf zal hij t niet doen zeg maar.
Ik zeg niet dat hij het niet hoeft. Enkel dat afwachten tot het zomaar gebeurd geen zin heeft. Als hij erover valt dat het een bende is, is het ook echt niet dat ik het vervolgens opruim.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:10 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja oké, maar dan ligt het toch ook een beetje aan jezelfje verzint nu een excuus waarom je vriend het niet hoeft 'want die ziet het toch niet'. Als mijn vriend zich stoort aan rommel dan mag hij het zelf opruimen, als ik daar geen zin in heb.
Ah, ja dat snap ik wel. Ik dacht dat je bedoelde dat hij het gewoon niet deed.quote:Op zondag 25 juni 2017 01:25 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij het niet hoeft. Enkel dat afwachten tot het zomaar gebeurd geen zin heeft. Als hij erover valt dat het een bende is, is het ook echt niet dat ik het vervolgens opruim.Ik doe normaal vrijwel het hele huishouden omdat hij voltijd werkt en ik bijna niet, dus zo vreemd is het niet dat hij het niet uit zichzelf doet. Hij wil alles voor me doen, als ik t maar aangeef of even vraag.
Ja?quote:Op zondag 25 juni 2017 09:00 schreef Kimpossible het volgende:
Geniet ervan Vieve!
Zal ik de vrijgekomen lege stoel dan opvullen?
+1!quote:Op zondag 25 juni 2017 10:23 schreef twist02 het volgende:
Wel een mooi excuus om weer lekker veel kleertjes te kunnen shoppen!
En ik weet dat ik één van de weinigen ben, maar ik vind jongenskleertjes dus veel leuker
Vind ik nou ook! Ben echt totaal niet van het rozequote:Op zondag 25 juni 2017 10:23 schreef twist02 het volgende:
Wel een mooi excuus om weer lekker veel kleertjes te kunnen shoppen!
En ik weet dat ik één van de weinigen ben, maar ik vind jongenskleertjes dus veel leuker
Ik vind kleding met boerderij afbeeldingen echt vreselijk.quote:Op zondag 25 juni 2017 11:20 schreef Skittles het volgende:
Enige jammere is dan weer die afschuwelijke nietszeggende teksten op de kleding
+2quote:
+3!quote:Op zondag 25 juni 2017 11:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
+2
Gelukkig komt dat hier goed uit. Ben echt heel blij dat er hier geen prinssenjurken in huis gehaald hoeven te worden. Tenzij hij daar nou heel blij van zou worden, dan mag hij best een jurk hebben
![]()
![]()
Klinkt alsof wij op één lijn liggen (ik kom steeds weer uit bij jongenskleding als ik ga shoppen voor Zusje - ze heeft dus vooral donkerblauw tot nu toequote:Op zondag 25 juni 2017 11:36 schreef twist02 het volgende:
Ah, medestanders wat betreft jongenskleding!
Ja, ik heb dus ook echt iets tegen alles wat roze is, en alles met een kanten/geschulpt randje is bij voorbaat al truttig vind ik, dus dan wordt het lastig met meisjeskleding
Dochter heeft alsnog best wat roze dingen hoor't niet dat ik haar echt als jongetje verkleed ofzo
Maar nu kan ik dus echt gewoon los op al die stoere jongensdingen
En de oude kleertjes van dochter uitzoeken; binnenkort V&A maar eens volgooien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: vergeet ik nog Kim helemaal te feliciteren met de mooie streepjes![]()
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ze zeggen alleen helemaal niks tegen mij. (Misschien voelen ze aan dat ik het allemaal wat minder leuk vindquote:Op zondag 25 juni 2017 14:26 schreef Waterdruppel het volgende:
@Kazy waarom zeg je gewoon niet ja op een naam? Ben je in ieder geval van het gezeur af
Bij de bekendmaking van mijn zwangerschap (met allerlei familie erbij) vertelde mijn schoonmoeder al uitgebreid welke naam de baby zou krijgen als het een meisje zou zijn.quote:Op zondag 25 juni 2017 14:54 schreef kazy het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ze zeggen alleen helemaal niks tegen mij. (Misschien voelen ze aan dat ik het allemaal wat minder leuk vind) Zal het aan mijn man doorgeven. Moet het wel een hele verkeerde naam zijn natuurlijk
Ik smelt op die momenten. Dat had ik toch ook weer niet willen missen. Mijn lieve, zorgzame zoon.quote:Op zondag 25 juni 2017 14:59 schreef LadyS het volgende:
Venco, wat schattig, dat hij er zo mee bezig is.
Hier zijn mijn kinderen er ook mee bezig, maar op een totaal ander level uiteraard. Ik krijg opmerkingen als: "Je zeurt nu altijd al dat je veel was hebt en dan neem je er nu nog een kind bij.." en "Beter wordt het een meisje". Of (stiefdochter): "Als ie veel gaat huilen of lastig is, ga ik niet meer hier slapen, alleen maar bij mama".
Pubers
Heerlijk hequote:Op zondag 25 juni 2017 15:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik smelt op die momenten. Dat had ik toch ook weer niet willen missen. Mijn lieve, zorgzame zoon.![]()
Pubers zijn blijkbaar weer wat minder dromerig.
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zelf niet bedenken dat dit dingen zijn die je én een verrassing wilt houden én zelf wilt vertellenquote:Op zondag 25 juni 2017 15:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bij de bekendmaking van mijn zwangerschap (met allerlei familie erbij) vertelde mijn schoonmoeder al uitgebreid welke naam de baby zou krijgen als het een meisje zou zijn.
Daar hadden we al eens over gesproken maar nooit officieel. Meer als ideeën van wat mooi zou zijn.
Die naam wordt het ook niet meer en daarbij vind ik het niet aan haar om dat anderen zonder onze toestemming te vertellen.
Dat zijn dan weer net van die dingen.
38 weken-boksquote:Op zondag 25 juni 2017 14:43 schreef Sara82 het volgende:
Vandaag 38 weken. Omg, 38!
Wat ik me afvroeg he: voorweeën, hoe voelt dat? Is dat echt kramp als beginnende weeën, of meer een ongemakkelijke harde buik? Ik hoor er wel eens mensen over, en ik heb dan geen idee wat ermee wordt bedoeld... (En ik heb dus wel weeën gehad, lol)
Wat enorm leuk, nog zo'n leukerd als F erbij!quote:Op zondag 25 juni 2017 09:07 schreef Kimpossible het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Heel pril nog hoor, maar m'n strepen maken een goede ontwikkeling doorhet blijft even spannend, maar woah
Noh!quote:Op zondag 25 juni 2017 09:00 schreef Kimpossible het volgende:
Geniet ervan Vieve!
Zal ik de vrijgekomen lege stoel dan opvullen?
Weinig echt bijzonders hoor, vooral veel Hema en H&M spul, maar zal je een seintje gevenquote:Op zondag 25 juni 2017 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Klinkt alsof wij op één lijn liggen (ik kom steeds weer uit bij jongenskleding als ik ga shoppen voor Zusje - ze heeft dus vooral donkerblauw tot nu toe), dus ik ga V&A in de gaten houden!
Ik herken hetquote:Op zondag 25 juni 2017 16:05 schreef elliebell het volgende:
[..]
Ik vind deze periode van zwanger zijn (15 weken) eigenlijk toch maar een gekke periode. Ik voel me eigenlijk weer prima, nauwelijks klachten meer, maar ook geen dikke buik. Ik voel me eigenlijk minder zwanger dan een paar weken geleden. Meer die dat herkennen?
Ah super lief van je grote!quote:Op zondag 25 juni 2017 20:08 schreef twist02 het volgende:
[..]
Weinig echt bijzonders hoor, vooral veel Hema en H&M spul, maar zal je een seintje geven
Wat leuk, al die oudere broers en zussen die er zo mee bezig zijn
Voor een 2-jarige vind ik dat onze Minion het ook al vrij goed doorheeft. Ze vertelde vanmiddag op een verjaardag spontaan tegen de overige visite dat ze een broertje krijgten ze houdt stug vol dat ze zelf ook een baby in d'r buik heeft en dat dat een meisje is
Oh, en d'r broertje is een 'jommesbaby', dus hij heet 'Jomme'
Dat namen raden vind ik echt zó irritant hè?!De vorige keer begon m'n schoonmoeder er ook steeds over, maar dat hebben we zo snel mogelijk afgekapt
Heb al wel bedacht dat ik voorlopig nog maar volhou dat we nog geen idee hebben qua namen, in de hoop dat er dan ook weinig vragen over komen.
Stiekem zijn we er waarschijnlijk al uit!
Ohh, wat tof!quote:Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ego-post: manlief heeft de baby zojuist gevoeld
Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had.quote:Op zondag 25 juni 2017 16:05 schreef elliebell het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zelf niet bedenken dat dit dingen zijn die je én een verrassing wilt houden én zelf wilt vertellen![]()
Ik vind deze periode van zwanger zijn (15 weken) eigenlijk toch maar een gekke periode. Ik voel me eigenlijk weer prima, nauwelijks klachten meer, maar ook geen dikke buik. Ik voel me eigenlijk minder zwanger dan een paar weken geleden. Meer die dat herkennen?
Ahhh wat een mooi momentquote:Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ego-post: manlief heeft de baby zojuist gevoeld
Oohquote:Op maandag 26 juni 2017 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Wbt vaders moest ik aan dit filmpje denken (krijg de directe link even niet geplakt)janken met de kraan open hier
mijn hormonen, wat doe je me aan?
https://kiind.nl/dit-is-vader-worden/
Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komtquote:Op maandag 26 juni 2017 11:11 schreef ingee het volgende:
Mijnes denkt nog steeds dat de baby 'Naam' heet. Prima!
Hebben jullie iets uitgelegd over de baby die uit de buik komt en dat kind dan even weg / logeren gaat en mama naar ziekenhuis en dat er een kraamverzorgster komt en visite etc? Ik heb een poging gedaan maar weet niet echt of het aankomt.
Die van mij mag gelukkig keurig via de navel naar buiten.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:15 schreef rena het volgende:
[..]
Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komt![]()
Heb haar wel beloofd dat ze als eerste mag komen kijken, dat wil ik zelf ook echt, zij heeft voorrang op al het andere bezoek.
Aiden (dan 4,5 jaar) gaat dan naar mijn ouders. Hen vertrouw ik dat ze hem gewoon komen brengen en ook naar ons luisteren wanneer we aangeven dat we eerst even met hem alleen willen zijn.quote:Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:
[..]
Die van mij mag gelukkig keurig via de navel naar buiten.
Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
Mijn ouders reageerden best koel ja, dat was ook wel verwacht. Gelukkig had ik blije zussen en hun partners.quote:Op maandag 26 juni 2017 12:16 schreef Sara82 het volgende:
Pannenkoekenmix, reageerden je ouders zo lauwtjes..? Misschien zijn ze gewoon een beetje in shock?
Vorige miskraam speelt ook zeker mee hoor. Heb best vertrouwen, maar onzekerheid blijft toch wel wat op de achtergrond. Maar vandaag weer controle en een goed kloppend hartjequote:Op zondag 25 juni 2017 22:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had.![]()
Het lijkt me in jouw situatie moeilijker om er vertrouwen in te houden dat het goed gaat. Met gezonde echo's en zoveel weken verder dan de vorige miskraam, dan mag je er toch wel weer wat vertrouwen in krijgen. De kans dat je een gezonde baby aan het groeien bent is ondertussen toch veel groter dan de kans op een miskraam.Dat is rationeel, ik snap dat het niet zo makkelijk gaat in je hoofd.
Mijn oom en tante waren vandaag veel blijer dan mijn ouders bij de aankondiging van onze zwangerschap.
Ik bel haar moeder als het er is en die gaat rekening houden met haar schema rond die tijd, zei ze gisteren al; dan mist ze maar een ochtend of middag schoolquote:Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:
[..]
Die van mij mag gelukkig keurig via de navel naar buiten.
Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.quote:Op maandag 26 juni 2017 19:50 schreef Waterdruppel het volgende:
Spannend Vencodark. Ga je er een feestje van maken of hou je het geheim tot na de bevalling?
Ik vind het echt heel spannend.quote:Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef Krisvc het volgende:
Boks Venco! Ik heb hem morgenochtend. Ik heb dat gevoel dat je vroeger had als je morgen jarig bent. Nou ben ik donderdag jarig, maar dat vind ik helemaal niet interessant.
Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.quote:Op maandag 26 juni 2017 20:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.
Ik wil het wel op een speciale manier bekendmaken maar weet nog niet hoe.
Dan zou ik echt teveel van mezelf vragen.quote:Op maandag 26 juni 2017 21:10 schreef Waterdruppel het volgende:
[..]
Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.
@Kris ook veel plezier morgen bij de echo.
jongetjesgolfquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MissC dat deden wij de eerste dag inderdaad ook. De tweede dag is ze wel door iets te veel mensen vastgehouden. Resultaat: een overprikkelde baby en een slapeloze nacht. Dit keer gaan we dat dus zeker doseren.
Hadden jullie wel foto's van de baby gezien of krijgen jullie nog een 'herkansing' binnenkort?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is de directe familie van het kijken, kusje, dag! En ook wel van het vasthouden hoor, maar ze zouden het begrijpen als dat niet zou gaan. En anders begrijp je het niet, jammerdebammer, dikke doei.
Ah LeSage, wat zuur van die koortslip![]()
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:11 schreef rena het volgende:
Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was![]()
Ja herkenbaar van het beneden zitten! Ik heb me zo zwaar voorbij gelopen die eerste weken, dat moet ik nu echt anders proberen te doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Jullie kraambezoekverhalenDan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)
Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, Kris, een jongetje!.
Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken..
.
Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden..
Best egoïstisch ook. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
Haha!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.
Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.
Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet.
Ik had tegen een oom en tante nee gezegd omdat ik écht geen zin had die dag.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen
Ik vind het juist ook fijn om te lezenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoorbij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.
Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
Daarom, ik heb nog tijd om er over na te denken gelukkigquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Het is bij ons wel gebruikelijk om de hele familie een geboortekaartje te sturen. Sommigen kiezen er wel voor om de neven/nichten niet te sturen maar die op de envelop van oom/tante te vermelden. Maar tante A wel en B niet, daar komt gezeik van...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:04 schreef kazy het volgende:
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?
We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
Doe wat goed voeltquote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:34 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden.Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen.
Haha, dit ja. Ik werd er gewoon ongemakkelijk van dat de kinderarts achter een gordijntje bleef wachten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer..
het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt
of is dat heel egoïstisch?
Ja maar ook om mijn vriend die het misschien wel belangrijk en fijn vind om aan iedereen onze kleine te laten zien zodra die zich aandient.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef pinquit het volgende:
[..]
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
Dit is imho echt wel de periode waarin je egoïstisch mag zijn en waarin het wel om jou draait (en kind natuurlijk). De baby en jij herstellen van een zowel fysiek als mentaal erg ingrijpende gebeurtenis. Natuurlijk is de nieuwe situatie ook voor man ingrijpend, maar hee, die hoeft niet fysiek te herstellen / hormonen van de bevalling te verwerken / evt. bv op gang te krijgen enzovoorts. En hij is ook niet net geboren met alle ontwikkelingsachterstanden van dienquote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer..
het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt
of is dat heel egoïstisch?
Hehe, dat zat ik me ook al te bedenken jaquote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
Dat is het zeker voor opa's en oma's. Ik merk dat nu al wel. Mijn moeder wordt voor het eerst oma en die is nu al echt heel betrokken. Zo leuk om te merken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Doe wat goed voelt![]()
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
Moeten ze maar geen kraamverzorgster wordenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
wafeltjequote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Even zonder bij te lezen kom ik even voordringen![]()
Eind van de ochtend is onze ministroopwafel geboren![]()
![]()
ze is helemaal compleet en perfect en doet het geweldig
nu gesloopt omdat opa's en oma's iets te lang bleven hangen en ik moest functioneren op 2 uur slaap
Gefeliciteeerd!!!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
![]()
nu gesloopt omdat opa's en oma's iets te lang bleven hangen en ik moest functioneren op 2 uur slaap
Ik ben normaal ook echt meer dan prima in staat mijn zegje te doen maar dat viel na de bevalling vies tegen. Ik was echt overdonderd door alles en kon niet goed aangeven dat het teveel was dat mijn huis vlak na thuiskomst al vol stond met familie.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:35 schreef Lemijn het volgende:
Maar wil jouw vriend ook avond aan avond jullie kind laten zien aan specifiek jouw collega's/vrienden?
Ik ben zonder kraam-hormonen goed in staat om mijn grenzen aan te geven, dus maak me niet zo'n zorgen. Ik zie er juist naar uit om de baby aan mijn dichtbije familie en vrienden te laten zien, juist ook snel, maar niet te lang. En om, als alles op de rit is na een paar weken, zeker ook wat mensen van verder weg te ontvangen. Lijkt me gezellig.
Ooooh!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
![]()
Gefeliciteerd ! 27 juni kindjes zijn prachtig. Mijne werd 16quote:Op dinsdag 27 juni 2017 20:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:26 schreef vencodark het volgende:
Tjonge, jonge.jaaaaaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gefeliciteerd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Tjonge, jonge.Leuk!! Gefeliciteerd!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:47 schreef Mabawa. het volgende:
![]()
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd!
Yay! Wat leuk Venco!
Opluchting is niet het goede woord. Jongen had ook zeker leuk geweest maar 1 jongen heb ik al en alle spullen er omheen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu mag ik cute meisjeskleding kopen etc.
Elk geslacht is welkom. Qua karakter is elk kind anders en het ene is niet leuker dan het andere.
Al huilde ik nu tranen met tuiten van geluk.![]()
Tjonge, jonge.Ooohhhh wat leuk!!! Je zo gewenste meisjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoezo of? Gewoon Ariel Amalia. AA voor vrienden en bekenden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:47 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje!Hoop dat je een heerlijke kraamtijd tegemoet gaat
En hoera voor Venco!Wordt het toch een Ariël of Amalia
Ja zeg, nou voel ik me buitengeslotenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:09 schreef twist02 het volgende:
Venco een meisje, leuk!
Opvallend veel koningskoppels hier de laatste tijd!
DaD zit er bij jou een consulent in de buurt die 'knoopwijzen voor zwangeren' aanbied? Dat is precies voor dit soort klachten namelijkquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd!.
Wat leuk venco, een meisje. Direct gaan shoppen dus..
Ik ben bang dat ik moet gaan accepteren dat mijn lijf zwanger zijn toch niet zo goed trekt. Bij elke stap voelt het alsof mijn schaambot uit elkaar gaat vallen en mijn rug lijkt de strijd ook op te geven.
Oh wat vervelend zeg!quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd!.
Wat leuk venco, een meisje. Direct gaan shoppen dus..
Ik ben bang dat ik moet gaan accepteren dat mijn lijf zwanger zijn toch niet zo goed trekt. Bij elke stap voelt het alsof mijn schaambot uit elkaar gaat vallen en mijn rug lijkt de strijd ook op te geven.
Samen dan buitengeslotenquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja zeg, nou voel ik me buitengesloten
quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja zeg, nou voel ik me buitengesloten
Dat was uiteraard niet m'n bedoeling!quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef LeSage het volgende:
[..]
Samen dan buitengeslotenmet m'n 2 mannen straks
Twee jochies, yeah! <3quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef LeSage het volgende:
[..]
Samen dan buitengeslotenmet m'n 2 mannen straks
Heb jij zo'n zwangerschaps suiker dieet gekregen? Dat had een vriendin van mij ook, lijkt me echt heel zwaar..quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:17 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Twee jochies, yeah! <3
Hier net terug van controle. T2 is de afgelopen twee weken nog maar een heel klein beetje gegroeid, dus het lijkt nu geen babysaurus meer te worden! (Dan heb je tenminste het idee dat je dat dieet nog ergens voor doet!)
So. Now we wait.
Haha zo kan het ookquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Gisteren is mn beste vriendin bevallen en ze belde net al wanneer ik nou kwam![]()
Ik was helemaal aan het afwachten en het bij hun aan het laten, maar kennelijk heeft ze nu al behoefte aan gezelligheid
nou helemaal prima, straks lekker babykroelen
Ik wilde mijn vriendinnetjes ook echt in het weekend aan mijn bed (ben op vrijdag bevallen), ik was zo trotsquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Gisteren is mn beste vriendin bevallen en ze belde net al wanneer ik nou kwam![]()
Ik was helemaal aan het afwachten en het bij hun aan het laten, maar kennelijk heeft ze nu al behoefte aan gezelligheid
nou helemaal prima, straks lekker babykroelen
Ach, heel zwaar... Op de grote schaal der moeilijkheden valt het heus wel mee. (Maar ik vind mezelf desondanks best wel eens zielig hoor, als ik zin heb in een Magnum Double Caramel ofzoquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Heb jij zo'n zwangerschaps suiker dieet gekregen? Dat had een vriendin van mij ook, lijkt me echt heel zwaar..
Haha! Die situatie hadden we gisteren hier ook met een vriendin van mij. We kwamen tot de conclusie dat zij in verwachting is van een foodbabyquote:Op woensdag 28 juni 2017 23:26 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ach, heel zwaar... Op de grote schaal der moeilijkheden valt het heus wel mee. (Maar ik vind mezelf desondanks best wel eens zielig hoor, als ik zin heb in een Magnum Double Caramel ofzo)
Vandaag gelachen: opa en oma op bezoek, en man vraagt: "T, waar is de baby?" Kijkt ie even rond, loopt naar opa en tikt hem op zijn buik. "Daar!"
Ik heb heel de zewangerschap vooral zin in koolhydraten en vlees. Dus voor mij lijkt het echt verschrikkelijk om dat te moeten doen..quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:26 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Ach, heel zwaar... Op de grote schaal der moeilijkheden valt het heus wel mee. (Maar ik vind mezelf desondanks best wel eens zielig hoor, als ik zin heb in een Magnum Double Caramel ofzo)
Vandaag gelachen: opa en oma op bezoek, en man vraagt: "T, waar is de baby?" Kijkt ie even rond, loopt naar opa en tikt hem op zijn buik. "Daar!"
Man krijgt nog wel eens opmerkingen of hij me nadoet met zijn buik, waarop hij steeds zegt 'zij doet de ene helft, ik de andere'. Van t weekend dus ook waar kinderen bij waren. Zegt er een; 'lijmt de dokter de baby dan aan elkaar?'quote:Op woensdag 28 juni 2017 23:31 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha! Die situatie hadden we gisteren hier ook met een vriendin van mij. We kwamen tot de conclusie dat zij in verwachting is van een foodbaby![]()
En zo'n dieet klinkt mij als horror. Je moet jezelf wel kunnen verwennen tijdens je zwangerschap.
Heerlijke programma's om je aan te ergeren zijn datquote:Op donderdag 29 juni 2017 12:56 schreef ingee het volgende:
Als iemand nog trash tv zoekt: nu op TLC Extreme Cheapskates, waar een hoogzwangere o.a. potjes foliumzuur en onderdelen voor een kolf uit de containers scoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, morgen mijn eindpresentatie op mijn studie, en dan kan ik hopelijk mijn diploma hoogzwanger in oktober in ontvangst nemenHet grootste deel van mijn scriptie werkgroep weet het nog niet, dus ik heb bedacht dat ik morgen een loeistrak jurkje aantrek en mijn bescheiden bolletje ga showen, met de mededeling dat ik echt niet van de frietjes/donuts/whatever af kon blijven tijdens het schrijven
.
Ohhhh dat heb ik volgens mij gezien ja! En haar man, ja die deed daar niet aan mee kan ik me herinnerenquote:Op donderdag 29 juni 2017 13:04 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijke programma's om je aan te ergeren zijn datWas ook een keer een vrouw die haar plas verzamelde in een emmer om maar niet telkens door te hoeven trekken
Dan gooide ze het buiten weg op de composthoop
Klopt! Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met zo iemand hoorquote:Op donderdag 29 juni 2017 13:07 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Ohhhh dat heb ik volgens mij gezien ja! En haar man, ja die deed daar niet aan mee kan ik me herinnerenSommige mensen..
Die had mooi mee kunnen doen aan moeders voor moeders.quote:Op donderdag 29 juni 2017 13:04 schreef rena het volgende:
[..]
Heerlijke programma's om je aan te ergeren zijn datWas ook een keer een vrouw die haar plas verzamelde in een emmer om maar niet telkens door te hoeven trekken
Dan gooide ze het buiten weg op de composthoop
Ja, is ook heel toevallig. Onze zoontjes schelen 3 weken en nu krijgen we weer jongens en zijn we binnen een week binnen elkaar uitgerekendquote:Op donderdag 29 juni 2017 15:54 schreef kazy het volgende:
LeSage wat leuk dat je dat samen met je nichtje doet! Ik val ook in de categorie 'huh ben je zwanger dan?' Inmiddels niet meer natuurlijk, maar rond 20 weken zag je bijna niks hier.
Nanuke: is het nog een optie om je jas gewoon open te laten of over te gaan op vestjes? Of is dat te koud? Zo doe ik het nu, maar goed, mijn thermostaat staat ook al een tijdje op de stand 'zwanger' dus ik heb het de hele dag sowieso warm.
Wat is er de 30e dan?quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:33 schreef Sara82 het volgende:
Ik heb vandaag echt teveel gedaan... Dus die harde buiken zijn verklaarbaar. Maar ik word er wel schijtnerveus van dat ze nu pijnlijk worden (want morgen de 30e, remember...?)
Nou, ff in bad zo, dan trekt het wel weer weg. Toch, mensen die ooit voorweeën hebben gehad? (ZEG JA)
nou succes he!quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:43 schreef Sara82 het volgende:
Afspraken, auto naar de garage, trap wordt bekleed, monteur komt langs.
ooooh ja, dat had ik gelezen inderdaad!quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:43 schreef Sara82 het volgende:
Ai, succes! Of je doet ff een stortbevalling tussendoor. Liefst voordat de trap bekleed isquote:Op donderdag 29 juni 2017 18:43 schreef Sara82 het volgende:
Oh wat leuk zeg!quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ja, is ook heel toevallig. Onze zoontjes schelen 3 weken en nu krijgen we weer jongens en zijn we binnen een week binnen elkaar uitgerekend
Dat is wel vervelend, dat je nog niks weet qua bevalling. Maar fijn dat met de kleine alles goed is!quote:Op donderdag 29 juni 2017 17:10 schreef Nolita het volgende:
Leuk om te lezen over al die verschillen in buikjes.
Hier was met 20 weken voor onbekenden iig ook nog niets te zien, inmiddels wel echt een zwangere buik (ik vind 'm bescheiden, maar voel me toch enorm..) en vandaag met 30 weken voor het eerst een wildvreemde die erover begon.
Hier weer controle gehad en ik mag nog 5 weken in onwetendheid zitten over een keizersnede of toch natuurlijk mogen proberen. Op dit moment is de placenta nog niet voldoende aan de kant, maar dat wil niet zeggen dat dit niet meer gebeurt. Vandaag bleek dus ook dat de placenta uit 2 delen bestaat waardoor in eerste instantie (toen lagen ze tegen elkaar) een praevia totalis is gezien.
Ik weet niet zo goed wat ik met de informatie van vandaag moet, ik kan er eigenlijk niets mee.
Met de kleine was iig alles goed. Een week achter op groei, maar niet te klein. Prima dus.
Jas open laten hangen en sjaal ervoor om je buik te bedekken? Zo doe ik het nu, want hier gaat er geen enkele jas meer dicht en vind het zonde van mijn geld om een positie zomerjas te halenquote:Op donderdag 29 juni 2017 14:29 schreef Nanuke het volgende:
Twist, lekker blijven pronken hoor. Bescheiden of niet, het is gewoon een babyhuisje en daar mag je best trots op zijn.
Nog meer jongetjes, hoera voor KC!En superfijn dat alles qua groei is goedgekeurd.
Hier begint de verwondering over mijn groeiende buik ook toe te slaan. Ik zag mezelf onlangs in de spiegel en toen was het ineens een heuze buik geworden! Tijd voor een nieuwe buikfoto dus. En ook voor mooier weer want de enige jas die nog paste wordt behoorlijk krap en ik heb echt zo geen zin een nieuwe te moeten kopen.
JA! Als het voorweeën zijn althans..quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:33 schreef Sara82 het volgende:
Ik heb vandaag echt teveel gedaan... Dus die harde buiken zijn verklaarbaar. Maar ik word er wel schijtnerveus van dat ze nu pijnlijk worden (want morgen de 30e, remember...?)
Nou, ff in bad zo, dan trekt het wel weer weg. Toch, mensen die ooit voorweeën hebben gehad? (ZEG JA)
JA!quote:Op donderdag 29 juni 2017 18:33 schreef Sara82 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |