abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:04:18 #1
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171896385
Uitgerekende data:

21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles (jongen)
22 augustus: Flav (jongen)
22 augustus: ***littledrummergirl***

2 september: Memoru (jongen)
3 september: dobbey (meisje)
7 september: Nolita
15 september: Nanuke
16 september: LeSage (jongen)

1 oktober: Frummeltje86
19 oktober: aloria
31 oktober: LadyS

3 november: DevilsAndDust (meisje)
24 november: rena (meisje)
25 november: twist02 (jongen)

2 december: Zonnestraal02
3 december: ***Waterdruppel & Norther***
9 december: KapiteinCupcake (tweeling)
9 december: Krisvc
15 december: Pannenkoekenmix
30 december: vencodark

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 29-06-2017 19:02:08 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:06:00 #2
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171896436
En mijn vraag waarmee ik het vorige topic sloot:
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:03 schreef LadyS het volgende:
Ik heb al een aantal dagen 1 pijnlijke plek in mijn borst :{ Is dit herkenbaar voor iemand hier?
Ik draag trouwens nog wel mijn eigen bh's, dus misschien toch maar een overstappen op een meegroeibh?
En moet ik nog aanpassingen doen in de OP?
pi_171896659
O+ O+ O+
Echo was goed, hartje klopte goed!
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:15:10 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171896754
Wat fijn Bella!
Goed kloppend hartje=goed teken! *O*
pi_171896994
BE goed nieuws! *O*

Over voorbereidingen: 38 weken 3 dagen, plinten nog steeds schoon, nog steeds geen gordijnen gevonden voor in de babykamer.
Maar ach, ik reken toch op overtijd lopen.
pi_171897186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:06 schreef LadyS het volgende:
En mijn vraag waarmee ik het vorige topic sloot:

[..]

En moet ik nog aanpassingen doen in de OP?
Ik herken dat zeker. Ik heb andere bh's gekocht maar het gevoel blijft. Ik ga volgende week even een afspraak maken daarvoor.Had verwacht dat het in het tweede trimester minder zou worden, maar dat is nog niet het geval. Het voelt bij mij alsof ik een grote schaafwond heb in mijn borst.
pi_171897449
Jaaa Bella, hoera! Wat een goed nieuws!! *O*
pi_171897569
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:12 schreef BellaaElisa het volgende:
O+ O+ O+
Het was alleen nog best moeilijk te zien, omdat mijn baarmoeder nog gekanteld is. Ze schatte het op 6 wk en 6 dagen, maar volgens mij heeft ze niet exact gemeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn Bella! O+ Helaas is er weinig wat je echt gerust kan stellen. Probeer op je lichaam te vertrouwen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn.

Ik heb geen ervaring met meegroeibeha's LadyS. Kan wel merken dat mijn twee weken oude beha's nou ook al minder goed zitten. ;(

Vandaag heb ik echt krampjes rond mijn baarmoeder. Dat maakt me blij, baby is vast aan het groeien. ^O^
Ik vind ook echt dat ik al een megabuik heb. Vandaag heb ik mezelf dan ook maar 'bevrijd' uit mijn gewone strakke broek om lekker in positiebroek door te gaan. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:51:00 #9
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171898225
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:35 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Wat fijn Bella! O+ Helaas is er weinig wat je echt gerust kan stellen. Probeer op je lichaam te vertrouwen, hoe moeilijk het soms ook kan zijn.

Ik heb geen ervaring met meegroeibeha's LadyS. Kan wel merken dat mijn twee weken oude beha's nou ook al minder goed zitten. ;(

Vandaag heb ik echt krampjes rond mijn baarmoeder. Dat maakt me blij, baby is vast aan het groeien. ^O^
Ik vind ook echt dat ik al een megabuik heb. Vandaag heb ik mezelf dan ook maar 'bevrijd' uit mijn gewone strakke broek om lekker in positiebroek door te gaan. :D
Wat een verademing is dat he, zo'n positiebroek!
En die krampjes heb ik ook altijd zo ervaren, ik zag het als een bevestiging dat baby goed groeide ja!

Ik draag nu voedings bh's... Die had ik eind vorige zwangerschap gekocht en hoewel de borstvoeding niet goed ging, vond ik de bh's heerlijk. En nu zitten ze ook erg prettig, fijner dan de beugel bh's die ik anders heb. En alles groeit net anders dan vorige keer en ik heb net andere maten dus de bh's van vorige zwangerschap passen niet lekker. En heb geen zin om daar weer allemaal geld aan uit te geven dus doe het nu gewoon zo :@
  vrijdag 23 juni 2017 @ 21:52:08 #10
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171898268
quote:
O+ O+ O+

SPOILER
Wat fijn dat de echo goed was!
En begrijpelijk dat je onzeker bent, dat zullen de meesten wel herkennen. Hopelijk bij de volgende echo nog steeds een kloppend hartje!
pi_171898626
Goeie echo voor Bellaa *O*
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:02:27 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171898660
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 21:26 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Ik herken dat zeker. Ik heb andere bh's gekocht maar het gevoel blijft. Ik ga volgende week even een afspraak maken daarvoor.Had verwacht dat het in het tweede trimester minder zou worden, maar dat is nog niet het geval. Het voelt bij mij alsof ik een grote schaafwond heb in mijn borst.
Ik zit dus allang in het 2e trimester (21+3) en heb dus nu pas last.
Wel had ik het hele eerste trimester ontzettend beurse borsten gehad.

Dat gevoel van een schaafwond klopt inderdaad wel. Een brandend gevoel ook wel, alleen op die ene plek
pi_171899324
Ik heb dat ook LadyS. Ik woon in m'n sportbeha de laatste maanden.
  vrijdag 23 juni 2017 @ 22:52:07 #14
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171900370
Hm, dus toch maar even kijken voor goede bh's morgen. Kijken of het dan minder wordt.
pi_171900460
quote:
O+ O+ O+

SPOILER
Een kloppend hartje, super fijn! *O*

Twist02, we krijgen gelukkig heel veel hulp van familie en vrienden, we zijn gezegende mensen. En het huis gaat het echt waard zijn, dat voel ik nu al O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171900516
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 22:21 schreef ingee het volgende:
Ik heb dat ook LadyS. Ik woon in m'n sportbeha de laatste maanden.
Maar het nadeel van een sportbeha is dat het de borst juist blokkeert in de groei lijkt mij, het moet de borst tegen het lichaam drukken om schokken op te vangen tijdens het sporten. Kun je niet beter voor een goede meegroei kijken?

Ik ben tot noch toe gezegend met alleen gevoelige borsten, maar nog steeds niet gegroeid *O* Kan nog komen natuurlijk :P
And you know I might
pi_171906444
quote:
O+ O+ O+

SPOILER
Wat fijn voor jullie. O+
Probeer niet onzeker te zijn, dat gaat je niet helpen. Goed zorgen voor jezelf en lekker genieten van dat druifje in je buik.
pi_171907441
Knipper voor Bella, wat fijn *O*

LadyS geen herkenning hier. Ik was wel heel snel over naar een grotere bh omdat het echt niet meer lekker zat.

Verder haat aan voorweeën. Gisterennacht had ik al wat kramp/spierpijn in mijn bovenbenen. Ik dacht dat het door te veel lopen kwam. Vannacht had ik het dus gewoon weer en het hield nu langer aan. Het komt duidelijk vanuit mijn buik, dus ik vermoed dat het een soort beenweeën zijn. Weinig slaap gehad, dus vanmiddag maar een middagdutje proberen :O
pi_171907499
Wat fijn Bella, een knipper! *O*

LadyS, hier ook geen herkenning. Heb zelf lang vast gehouden aan oude bh's maar uiteindelijk toch overstag moeten gaan en toch duidelijk een maat groter moeten nemen :')

Vandaag is de kleine met een uitbraak bezig, heb al een aantal keer de voetjes behoorlijk naar buiten zien komen. Wat een wiebelkont O+
pi_171908420
Hoi :W Ik lees al een tijdje mee, maar kom me toch maar eens melden.
Ik ben 15 weken zwanger, 13 december uitgerekend. Het is mijn eerste kindje, vorig jaar miskraam gehad. Alles gaat ok, wel wat licht bloedverlies gehad de afgelopen weken. Maar de echo's zijn goed tot nu toe dus maak me maar niet te veel zorgen.
Leuk om hier ervaringen te kunnen delen!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 10:47:50 #21
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171908730
Welkom Ellibell :W Voel je je verder goed?

Knipper voor Bella! *O* Hoe ver was je ook alweer volgens je eigen berekening?

Flav heeft een uitbreker O+

Kazy aan de voorweeën :o Maar jij loopt toch helemaal niet zo ver voor op mij :o :X Hopelijk heb je er niet te veel last van tot het echte werk begint. En inderdaad maar lekker aan de middagdutjes.

Ik herken het niet echt LadyS. Ik had al voor de positieve test dat ze wel iets groter waren, maar paste mijn oude bhs nog wel. De laatste weken zitten ze wel echt minder lekker (beetje alsof de cups te dicht bij elkaar zitten?) dus ik ben overgestapt op het meer elastische spul. Draag nu vaak de naadloze topjes van Zeeman, of de voedingsbhs van H&M (super handig omdat je niet helemaal tot het eind hoeft te wachten om te meten welke maat je nodig hebt. Maar misschien niet zo prettig voor de meer bedeelde vrouwen onder ons..).
pi_171909094
Welkom Ellie, wat leuk nog een decemberbaby! Net als Stroopwafelmeisje wil ik graag weten hoe jij je voelt. :) Ben je er wat meer gerust op nou je al op vijftien weken bent? En met hoeveel weken was je miskraam toen, als je dat vertellen wilt? :@
pi_171909727
Thanks voor de welkom :)
Ik voel me eigenlijk best prima. Ben weken heel moe geweest en wat misselijk, maar dat is wel voorbij nu.

Miskraam was een missed abortion. Met 8 weken echo gehad, kloppend hartje, wel wat achterlopend op groei. Met 10 weken geen hartje meer. Uiteindelijk met 11,5 week curettage laten doen. Ben er wel ok onder maar merk wel dat het invloed heeft op deze zwangerschap. Ben toch meer ongerust of het goed blijft gaan. Zeker met dat bloedverlies, daar schrok ik wel van (bij vorige zwangerschap ook gehad). Maar gelukkig fijne verloskundige praktijk, die extra echo gedaan heeft, en alles ok.

Ben dus ongeveer even ver als jij pannekoekenmix, leuk!

En voor jou dus al de laatste loodjes stroopwafelmeisje, spannend!
pi_171913946
Hoi Ellie! Gefeliciteerd!!

Bh's heb ik toevallig afgelopen week nieuwe gekocht, omdat mijn oude echt begonnen te snijden. Ik heb 'gewone' beugelbh's gekocht, met cup E zitten die toch wel het fijnst qua ondersteuning en ziet de boel er toch nog een beetje netjes uit.
Heb de vorige keer sowieso ook grotere borsten overgehouden aan het hele zwanger-avontuur, dus kan me voorstellen dat dat weer zo is (mijn moeder heeft dat ook, alleen maar grotere na de zwangerschappen }:| ).
Heel stom, vriendinnen zeggen dan ooit jaloers te zijn, want ik heb tenminste genoeg, maar cup E vind ik zelf echt niet perse mooi of fijn.

Ah Kazy, vervelend van je voorweeen, hopelijk zorgen ze wel voor wat gratis ontsluiting :)

Ik heb vannacht lekker wakker gelegen van kramp in mijn benen. Geheel mijn eigen schuld, want ik heb gisteren te hard gedanst bij een bruiloft :')

En mijn bazin was de planning aan het maken voor mijn laatste werkweek en belde op. Ik had toch nog heel veel vakantie staan en of ik dan die week al lekker vrij wilde... nou, eigenlijk wel. Dus nu nog maar 4 weken werken :o *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171915299
SPOILER
Welkom Elliebel *O*

Kazy aan de voorweeën, vervelend hopelijk gaat het alweer beter :s)

LeSage wat fijn van je bazin, lekker een weekje extra vrij! O+ *O*
pi_171915366
Hoi Elliebell. Gefeliciteerd en welkom *O*

Net terug van de pretecho, taart opgehaald en vanavond de onthulling.Vind het best wel spannend.
pi_171915422
@ BellaaElisa Dat is heel normaal. In het begin had ik echt het idee dat ik fulltime nachtdienst aan het draaien was. Wordt vanzelf weer wat beter.
pi_171915592
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:44 schreef BellaaElisa het volgende:
SPOILER
Welkom Elliebel *O*

Kazy aan de voorweeën, vervelend hopelijk gaat het alweer beter :s)

LeSage wat fijn van je bazin, lekker een weekje extra vrij! O+ *O*
Ik was ook ontzettend moe die eerste paar weken. Tips voor je man heb ik niet, heb soms al moeite zat met die van mij. Wat mij wel helpt is als ik heel moe ben DextroEnergy nemen maar mijn suikerwaarde is dan ook wat laag. Misschien kun je zoiets eens proberen, het kan geen kwaad.

Ik probeer mijn lief ook nog te laten lezen over zwangerschapsklachten omdat dit het ene oor in en het andere oor weer uit gaat. Vooral de rugpijn snapt hij niet zo goed en dat is nou juist waardoor hij wat extra huishoudtaken heeft gekregen. ;(

Edit: Een fijne tip die ik wel weet, neem een robotstofzuiger. Wij haalden onze Ans net voordat ik zwanger werd, toen vond ik het maar overbodig. Maar het scheelt aanzienlijk in de huishoudtijd. Als de grond maar netjes is dan is de rest allemaal veel minder erg, vinden we hier. :) En het neemt gelijk een van de zwaarste terugkerende taken weg. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door PKM op 24-06-2017 16:16:03 ]
pi_171916609
Als ik klaag over moeheid vraagt mijn man: moe van wat? :')
Het begrip krijgen heb ik allang opgegeven.
Ik ben soms niet vooruit te branden en is de trap opgaan al een bergbeklimming naar de Mount Everest. ;(

Erg vervelend voor je Bella. Ik hoop dat hij gauw een beetje begrip kan krijgen dat je niet voor niets moe bent. :*
Misschien moet hij nog aan zijn zwangere vrouw wennen.
pi_171916713
Ik mag in mijn handjes knijpen geloof ik. Werd vandaag zelfs teruggestuurd naar de bank toen ik de vaatwasser wilde uitladen, omdat ik moest chillen :D
Je kunt niet veel meer doen dan het aangeven. En gewoon doen wat goed voelt: is dat niets, dan doe je niets. Die rommel ligt er morgen nog wel en als je vriend/man het echt storend gaat vinden ruimt die het ook wel op.
pi_171918368
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:41 schreef LeSage het volgende:
Die rommel ligt er morgen nog wel en als je vriend/man het echt storend gaat vinden ruimt die het ook wel op.
Dit gaat hier dus echt niet op he. Op een gegeven moment begint hij gewoon zelf met klagen dat het een teringbende is in huis. :')

Het is verder echt een schatje, maar voor het huishouden heeft hij echt een blinde vlek. Als ik wat vraag van hem doet hij het wel zonder morren, maar uit zichzelf zal hij t niet doen zeg maar. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171918600
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:01 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Dit gaat hier dus echt niet op he. Op een gegeven moment begint hij gewoon zelf met klagen dat het een teringbende is in huis. :')

Het is verder echt een schatje, maar voor het huishouden heeft hij echt een blinde vlek. Als ik wat vraag van hem doet hij het wel zonder morren, maar uit zichzelf zal hij t niet doen zeg maar. :P
Ja oké, maar dan ligt het toch ook een beetje aan jezelf :@ je verzint nu een excuus waarom je vriend het niet hoeft 'want die ziet het toch niet'. Als mijn vriend zich stoort aan rommel dan mag hij het zelf opruimen, als ik daar geen zin in heb.
pi_171918883
That's the spirit LeSage ^O^
Gaat hier precies zo, als hij zich stoort mag ie er ook zelf wat aan doen.
Maar ik mag van geluk spreken dat hij dat niet erg vindt, hij neemt me alles uit handen op het moment. Soms tot ergernis aan toe :@

Bella, ik was in het begin ook erg moe. Een van de eerste symptomen die ik had.
Sliep dan ook gewoon hele avonden, na het eten lag ik binnen 1 uur in coma :')
pi_171919044
Ik ben dus niet alleen.. wat heel spijtig is!

LeSage; als hij zich eraan stoort dat ontploft die meestal en dan valt die mij heel erg aan. Dus dan ga ik op slot en zeg ik niks meer, en dan blijft die maar dingen zeggen die eigenlijk helemaal niet normaal zijn. :{ Ik ben een heel erg gevoelig persoon. (Vroeger dingen meegemaakt etc)

Vencodark; het is denk ik niet wennen. Maar het niet inzien van hoe zwaar het zwanger zijn nou eigenlijk is.. :X

Pannenkoekenmix; ik heb bij hem ookal aangegeven dat het misschien verstandig is om boeken over het zwanger zijn te gaan lezen, maar.. dan praat ik tegen een muur. Moeilijk dit. Robot stofzuiger is wel een optie, maar dan krijg ik alleen maar beledigingen naar m'n hoofd geslingerd.
pi_171919321
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:33 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik ben dus niet alleen.. wat heel spijtig is!

LeSage; als hij zich eraan stoort dat ontploft die meestal en dan valt die mij heel erg aan. Dus dan ga ik op slot en zeg ik niks meer, en dan blijft die maar dingen zeggen die eigenlijk helemaal niet normaal zijn. :{ Ik ben een heel erg gevoelig persoon. (Vroeger dingen meegemaakt etc)

Vencodark; het is denk ik niet wennen. Maar het niet inzien van hoe zwaar het zwanger zijn nou eigenlijk is.. :X

Pannenkoekenmix; ik heb bij hem ookal aangegeven dat het misschien verstandig is om boeken over het zwanger zijn te gaan lezen, maar.. dan praat ik tegen een muur. Moeilijk dit. Robot stofzuiger is wel een optie, maar dan krijg ik alleen maar beledigingen naar m'n hoofd geslingerd.
Vervelend dat je zo moe bent Bella. Als ik alle anderen mag geloven gaat het wel (deels) weer over :)

Maar jouw relatie met jouw man/vriend klinkt niet heel gezond. Of je dikt het enorm aan of het wordt tijd om eens om hulp te vragen samen als je vriend zo opvliegend is. Geen gezonde omgeving voor een kindje.
pi_171919381
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Vervelend dat je zo moe bent Bella. Als ik alle anderen mag geloven gaat het wel (deels) weer over :)

Maar jouw relatie met jouw man/vriend klinkt niet heel gezond. Of je dikt het enorm aan of het wordt tijd om eens om hulp te vragen samen als je vriend zo opvliegend is. Geen gezonde omgeving voor een kindje.
Dat hulp zoeken is ook echt nodig hoe ik er nu bij na denk.
Is dat nodig via de huisarts en dan vragen naar een psycholoog? Of zijn er andere wegen voor hulp?
pi_171919409
Wat Peace zegt ja.
Jullie willen toch samen een kindje? Dan zul je daar samen naar toe moeten werken. Een heel deel doe je als vrouw al door zwanger te zijn. Dus kan je man ondersteunen.
Daarbij is het wel prettig om een fijne omgeving te hebben, voordat het kindje komt. Als die er eenmaal is is het soms (door slaapgebrek, onbegrip over huilen, gebrek aan eigen leven) nog veel lastiger om gezellig te zijn samen, is mij gebleken.

Geen schrikbeeld voor eerste keer mama's trouwens. We vinden mekaar nog steeds lief genoeg om een tweede te krijgen samen ;) maar soms is het wel lastiger dan voor de eerste.

Flav, klinkt alsof de jouwe er een is om zuinig op te zijn O+
pi_171919467
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:55 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dat hulp zoeken is ook echt nodig hoe ik er nu bij na denk.
Is dat nodig via de huisarts en dan vragen naar een psycholoog? Of zijn er andere wegen voor hulp?
Ik heb geen ervaring, maar de huisarts is sowieso altijd een goede stap hiervoor. Vaak heb je iets van een doorverwijzing nodig voor de zorgverzekering. Of dat ook voor een relatietherapeut geldt, weet ik niet. Maar daar heeft je huisarts vast wel antwoord op. En wat LeSage zegt!
pi_171919775
Oh en Peace, nu je toch hier hangt, ik lurk zo hier en daar wat en wilde even deze voor je doen: :*
pi_171919883
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 19:18 schreef LeSage het volgende:
Oh en Peace, nu je toch hier hangt, ik lurk zo hier en daar wat en wilde even deze voor je doen: :*
Aahw dat vind ik echt heel lief en doet me goed! Wetende dat er vanuit Z&G ook nog gedacht wordt aan de bankwarmhouders in WOHTS :* :* :*
pi_171919923
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:01 schreef Nanuke het volgende:

[..]
maar voor het huishouden heeft hij echt een blinde vlek. Als ik wat vraag van hem doet hij het wel zonder morren, maar uit zichzelf zal hij t niet doen zeg maar. :P
Blinde vlek: check! Mijnes krijgt dus klusjes van mij te doen anders blijf ik bezig. Zeker met nog een kind in huis.

Ik doe sowieso wel meer in het huishouden, aangezien ik minder werk (en ik nog steeds geen poets in huis durf te nemen, maar dat ligt aan mij :P )

Vermoeidheid in het begin van de zwangerschap is overigens heel normaal en m.i. moet een partner daar niet al te licht over denken. En dan zeker niet afgeven op zoiets futiels als het huishouden..

LeSage: hulde voor jouw werkgeefster hoor! Je moest sowieso meer rust nemen toch? Dat weekje vrij komt dan dus goed uit.

Welkom Ellie!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:43:33 #42
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171920265
Klinkt als een vervelende situatie Bella! Hopelijk kunnen jullie er samen uit komen, ik zou wel proberen om er echt aan te gaan werken. Zoals hierboven ook al beschreven, kan het er na de geboorte van de kleine ook even niet gezelliger op worden. Ik weet nog dat man ik toen op een gegeven moment tegen elkaar op aan het bieden waren wie het meeste 'recht' had om nu te gaan slapen terwijl de ander ook gewoon bekaf was maar er wel iemand bij de (niet willen slapen) baby moest blijven :X :')

Qua klusjes in huis hier gelukkig geen klagen. Man ergert zich sneller aan troep dan ik en gaat het dan zelf opruimen. Sowieso is hij met alles nu veel sneller en efficiënter dan ik, ik loop rond als een zombie en de vermoeidheid is nu met 22 weken nog niet weg... Heb wel op vitamine D tekort laten prikken gisteren, om te zien of het daaraan kan liggen of dat het 'gewoon' moe zijn is van zwanger zijn + mini dreumes + werk etc.
pi_171920344
Kazy, ik moest inderdaad rust nemen, dus dat is heel prettig. En ineens goed te overzien zo :)

Ik doe overigens ook meer in het huishouden. Op de eerste plaats omdat ik minder werk, op de tweede plaats omdat vriend echt ontzettend veel klust en daar zijn tijd en energie in steekt.

Wat hier trouwens bij onbegrip ooit wel hielp: de ontwikkelingen in je buik voorlezen van die babysites (en dan niet met de boodschap dat je daarom moe bent, maar om verwondering te kweken). Vriend was dan zo onder de indruk dat hij meteen weer snapte waarom ik zo moe was :)
  zaterdag 24 juni 2017 @ 19:53:40 #44
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171920522
Ja dat helpt idd goed! Ook voor mezelf... Ik vind het van mezelf stom dat ik zo moe ben. En dan lees ik wat er allemaal gebeurt in mijn buik in die week en vervolgens bedenk ik me dat ik dat er dus allemaal onbewust nog bij doe, naast werk, gezin, huishouden, etc. En dat plaatst het moe zijn wel beter in perspectief.
pi_171920817
Oh die moeheid van het begin, na een dag werken viel ik steevast twee uur in diepe slaap, voor ik überhaupt kon avondeten :'). Respect voor de moeders van Kleintjes die daar geen tijd voor hebben :o :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171920936
Moeders met kleintjes liggen gewoon 10 minuten na Kind op bed tot kind ze om 5 uur wakker maakt in het weekend. :P

Maar ik ben van de vorige keer vergeten dat die moeheid kennelijk overgaat? Volgens mij is dat gewoon gelogen. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171920964
Ik ben een beetje traag met posten. :@

Ik las jullie antwoorden nog over het hebben van een vroege echo. Prima redenen/omstandigheden toch! Het lijkt mij aan de ene kant ook wel fijn een echo rond 7 weken te hebben al, een kloppend hartje zien maakt het wel echt, zeg maar. Het hele zwanger zijn houd ik bewust nog een beetje op een afstand. Aan de andere kant vind ik een echo met 10 weken ook wel prima. Want als het dan goed zit dan is de kans een stuk kleiner dat het nog mis gaat. Daarnaast ben ik gewoon te moe om de telefoon op te pakken en een afspraak te maken. :')
pi_171920987
Elliebel welkom! :) Kan me je onzekerheid voorstellen hoor, maar hopelijk slijt het steeds een beetje meer en kun je steeds meer gaan genieten! :*

Bella, fijn van de goede echo! *O*
Die vermoeidheid is echt heel normaal; vanaf een week of 12 gaat dat vaak steeds beter. Eens met wat er hierboven gezegd wordt verder: het klinkt alsof er nog flink wat werk aan de winkel is qua relatie...

Ik knijp ook nog even een keer extra in mijn handjes geloof ik. Als ik aangeef dat ik me even niet lekker voel, is man gelukkig een en al begrip O+ Hij weet dat ik zoiets alleen zeg als het ook echt niet gaat én dat ik me ook niet zo voel voor m'n lol. Overigens doe ik ook wel altijd m'n best om uit te leggen wat ik dan precies voel, dus ook dat die moeheid van een zwangerschap niet 'gewoon' moe is. En nu met m'n lage bloeddruk hetzelfde; dat helpt hem ook wel om het beter te begrijpen.
En qua huishouden ben ik eerder degene met de blinde vlek ;)

Vandaag eindelijk m'n zelfgemaakte kraskaartjes uit kunnen delen aan de hele familie, dat was echt heel erg geslaagd *) O+
En nu kan ik het hier dus ook eindelijk vertellen: we krijgen een jongen!! O+ *G*

[ Bericht 4% gewijzigd door twist02 op 25-06-2017 20:01:17 ]
pi_171921098
Jaaaa, een jongetje Twist, wat tof! O+
pi_171921482
Ugh, internet knalt er telkens uit.

Bella, gefeliciteerd met je knipper! *O* En dat klinkt inderdaad als een niet al te gezonde relatie die je daar hebt, eerlijk gezegd. Ik zou naar je huisarts stappen, die weet vast een verder vervolg.

Ellie, welkom!

Twist, wat leuk een jongen! Hoopte je daarop, omdat je al een meisje hebt?

Hier (gelukkig) ook een man die me net dingen uit mijn handen trok en me naar de bank dirigeerde. Hij doet normaal gesproken ook zijn best hoor, maar ik wil altijd alles opgeruimd hebben voordat ik op de bank ga zitten na het eten. Man doet het liever voordat hij naar bed gaat. Dat kan ik dus echt niet he, in de rommel ontspannen. :')

Misschien moeten jullie deze treffende strip maar eens laten zien aan de wat minder meewerkende mannen:

http://cheezburger.com/22(...)-of-household-chores
pi_171922451
Prima toch Roxy, dat je nog geen afspraak hebt gemaakt? Lekker naar je gevoel (en vermoeidheid) luisteren. Ik snap het wel hoor, ik dacht van tevoren zelfs dat ik zo laat mogelijk een zwangerschapstest zou doen en het ziekenhuis zou bellen voor een afspraak, want dan ben je zo zonder het door te hebben het eerste trimester al door! Ik heb het testen zo'n twee dagen voor mijn NOD gedaan en met het ziekenhuis bellen heb ik maar liefst 1,5 week gewacht :')

Bella, vervelend dat je botst met je man. Hoe ik erover denk, jij bent al zwanger en groeit een kind, je man kan op zijn minst zijn steentje bijdragen. En wat de andere dames al zeiden, het zal de eerste tijd als de baby er is al vermoeiend genoeg zijn, wel zo fijn om een stabiele basis te hebben.
pi_171923472
Ook een jongetje voor Twist *O*
Ik zit nog steeds op mijn blauwe wolk O+
pi_171924730
Ik en Norther melden zich ook aan bij de jongensclub.De taart was van binnen blauw en we krijgen dus een zoon *G*

Een zoon voor Twist *G*

Verder is mijn vriend geweldig in het huishouden *O* Hij helpt me waar hij kan O+
pi_171926271
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 18:10 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja oké, maar dan ligt het toch ook een beetje aan jezelf :@ je verzint nu een excuus waarom je vriend het niet hoeft 'want die ziet het toch niet'. Als mijn vriend zich stoort aan rommel dan mag hij het zelf opruimen, als ik daar geen zin in heb.
Ik zeg niet dat hij het niet hoeft. Enkel dat afwachten tot het zomaar gebeurd geen zin heeft. Als hij erover valt dat het een bende is, is het ook echt niet dat ik het vervolgens opruim. ;) Ik doe normaal vrijwel het hele huishouden omdat hij voltijd werkt en ik bijna niet, dus zo vreemd is het niet dat hij het niet uit zichzelf doet. Hij wil alles voor me doen, als ik t maar aangeef of even vraag.
pi_171927710
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 01:25 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat hij het niet hoeft. Enkel dat afwachten tot het zomaar gebeurd geen zin heeft. Als hij erover valt dat het een bende is, is het ook echt niet dat ik het vervolgens opruim. ;) Ik doe normaal vrijwel het hele huishouden omdat hij voltijd werkt en ik bijna niet, dus zo vreemd is het niet dat hij het niet uit zichzelf doet. Hij wil alles voor me doen, als ik t maar aangeef of even vraag.
Ah, ja dat snap ik wel. Ik dacht dat je bedoelde dat hij het gewoon niet deed.
pi_171927728
Een jongen voor Twist én Waterdruppel *G*

De kraskaart is erg leuk geworden Twist!
pi_171927733
Waterdruppel ook een jongen *O*

Ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om te leren om hulp te vragen. Hier ging dat na de geboorte van L. in sneltreinvaart, want ik kom gewoonweg niet meer alles alleen willen doen. En nog steeds. Man doet dat gelukkig graag.
Man zag het hier niet uit zichzelf omdat ik het voor die tijd al zat was en al zelf had gedaan. Nu ik dat niet meer doe zien we het allebei. En laten we het allebei nog steeds soms liggen want geen zin. Maar die huishoudskills van de vorige keer zijn wel blijven hangen.
pi_171927749
Zo wij komen hier even dag zeggen! Met F gaat het goed! We zijn fijn weer thuis ♡!

Bedankt allemaal voor jullie steun en het uitwisselen van ervaringen. Dat heb ik echt als heel fijn ervaren deze zwangerschap!

Ik wens voor jullie allemaal nog een goede zwangerschap en hele mooie ontmoetingen met de baby's! Tot in het baby topic :)!
  zondag 25 juni 2017 @ 09:00:47 #59
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_171927804
Geniet ervan Vieve!

Zal ik de vrijgekomen lege stoel dan opvullen? O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_171927812
quote:
17s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:00 schreef Kimpossible het volgende:
Geniet ervan Vieve!

Ja? *O* *O* Gefeliciteerd!!!
S. 2014
J. 2016
pi_171927813
Kim! Echt waar? O+. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 25 juni 2017 @ 09:07:21 #62
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_171927836
:Y O+

Heel pril nog hoor, maar m'n strepen maken een goede ontwikkeling door :P het blijft even spannend, maar woah O+
pi_171927840
zo ontzettend tof!! O+
S. 2014
J. 2016
pi_171927846
Wat leuk Kim O+ *O* *O* Gefeliciteerd!
pi_171927942
Kim welkom en gefeliciteerd!! O+ *O*
pi_171927944
Welkom Kim! *O* *O*
Dag Vieve, nogmaals veel geluk gewenst met de baby. :*
Leuk, een kleine golf van blauw hier. O+

Gisteren heb ik toch ook maar een gesprek met mijn lief gevoerd over het huishouden. We waren bezig met een grote schoonmaak, na twee uur ploegen was mijn rug echt op. :X Ik moest toen zeggen "ik stop ermee voor vandaag", wat me al moeite zat kost. Waarna hij er ook maar mee stopte terwijl er nog wel van alles moest gebeuren.

Ik vrees dat hij het nog niet echt begrepen heeft. Hij doet zijn taken wel maar heeft soms nogal wat aansporing nodig. ;( Maar goed, hij waste wel alle ramen. O+
  zondag 25 juni 2017 @ 09:55:41 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_171928225
Gefeliciteerd lieve Kim *O* Ik vind het supermooie strepen en het is je ontzettend gegund O+
pi_171928391
Gefeliciteerd Kim *O* en welkom
pi_171928554
Kim, wauw gefeliciteerd!! *O*

Waterdruppel ook een jongen, wat leuk! *G*

Man en ik hadden allebei niet echt een voorkeur. Hij redeneerde dat een meisje wel makkelijk was omdat dat al "bekend" was, en mij leek een jongen wel leuk, want "dan hebben we er van ieder één" :D
Maar veel dieper dan dat ging het niet ;)

Wel een mooi excuus om weer lekker veel kleertjes te kunnen shoppen! O+
En ik weet dat ik één van de weinigen ben, maar ik vind jongenskleertjes dus veel leuker :D
pi_171929127
Ik wil nu heel graag een meisje en ben bang zelf teleurstelling te voelen als het een jongetje blijkt te zijn. Dus ik probeer mij vooral te focussen op een gezond kind. Dat is vele malen belangrijker en onzekerder.
Geslacht is al vastgelegd, gezondheid kan veranderen.
Maar blijft spannend natuurlijk. *O*
pi_171929306
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:23 schreef twist02 het volgende:

En ik weet dat ik één van de weinigen ben, maar ik vind jongenskleertjes dus veel leuker :D
+1!
pi_171929403
Leuk waterdruppel!
Nog meer jongetjes! O+

Gefeliciteerd Kim!

quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 10:23 schreef twist02 het volgende:
Vind ik nou ook! Ben echt totaal niet van het roze :@
pi_171929530
Enige jammere is dan weer die afschuwelijke nietszeggende teksten op de kleding :')
pi_171929611
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:20 schreef Skittles het volgende:
Enige jammere is dan weer die afschuwelijke nietszeggende teksten op de kleding :')
Ik vind kleding met boerderij afbeeldingen echt vreselijk. :')

Poezen daarentegen. O+
pi_171929812
Ah, medestanders wat betreft jongenskleding! :D

Ja, ik heb dus ook echt iets tegen alles wat roze is, en alles met een kanten/geschulpt randje is bij voorbaat al truttig vind ik, dus dan wordt het lastig met meisjeskleding ;)
Dochter heeft alsnog best wat roze dingen hoor ;) 't niet dat ik haar echt als jongetje verkleed ofzo

Maar nu kan ik dus echt gewoon los op al die stoere jongensdingen O+
En de oude kleertjes van dochter uitzoeken; binnenkort V&A maar eens volgooien! :s)
pi_171930029
Ik heb boven nog zo'n 6 jumbo-tassen vol met jongenskleding. Mocht het weer een jongen zijn, dan ga ik wel uitzoeken wat eigenlijk nog mooi is etc.
  zondag 25 juni 2017 @ 11:55:01 #77
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171930261
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:10 schreef Skittles het volgende:

[..]

+1!
+2

Gelukkig komt dat hier goed uit :D. Ben echt heel blij dat er hier geen prinssenjurken in huis gehaald hoeven te worden. Tenzij hij daar nou heel blij van zou worden, dan mag hij best een jurk hebben :D O+
pi_171930409
Over prinsessenjurken gesproken. Mijnes loopt al 48+ uur in d'r Elsa jurk. Hij mag alleen uit om te slapen. |:(

Ik hoop weer op een meisje. Puur omdat dat bij het plaatje past dat ik in mijn hoofd heb. Maar ondertussen denk ik dat het een jongetje is. Daar probeer ik me ook maar een beetje op in te stellen, zodat de shock niet al te groot is. Nog maar heeeeeeel even geduld, dinsdag geslachtsecho. O+
  zondag 25 juni 2017 @ 12:02:35 #79
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171930448
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:55 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

+2

Gelukkig komt dat hier goed uit :D. Ben echt heel blij dat er hier geen prinssenjurken in huis gehaald hoeven te worden. Tenzij hij daar nou heel blij van zou worden, dan mag hij best een jurk hebben :D O+
+3!

Geslacht onbekend hier, maar ik heb grote hoeveelheden unisex kleding bij elkaar verzameld die waarschijnlijk 90% jongenskleding is volgens de winkels. Wat mij betreft kan je een meisje dus best 'jongens'kleding aantrekken, wat dat ook moge zijn. Ik draag zelf ook veel blauw en nooit roze...

Kimpossible welkom!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171930726
Gefeliciteerd Kim! *O*
pi_171930766
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 11:36 schreef twist02 het volgende:
Ah, medestanders wat betreft jongenskleding! :D

Ja, ik heb dus ook echt iets tegen alles wat roze is, en alles met een kanten/geschulpt randje is bij voorbaat al truttig vind ik, dus dan wordt het lastig met meisjeskleding ;)
Dochter heeft alsnog best wat roze dingen hoor ;) 't niet dat ik haar echt als jongetje verkleed ofzo

Maar nu kan ik dus echt gewoon los op al die stoere jongensdingen O+
En de oude kleertjes van dochter uitzoeken; binnenkort V&A maar eens volgooien! :s)
Klinkt alsof wij op één lijn liggen (ik kom steeds weer uit bij jongenskleding als ik ga shoppen voor Zusje - ze heeft dus vooral donkerblauw tot nu toe :') ), dus ik ga V&A in de gaten houden!
  zondag 25 juni 2017 @ 12:42:33 #82
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171931479
N.a.v. mijn vraag heb ik gisteren een meegroeibh gepast bij de Hunkemöller, maar ondanks dat hij wel comfortabel zat, was hij niet geschikt voor mijn borsten. Volgens de verkoopster heb ik wat meer ondersteuning/beugels nodig, dus ik ga weer verder zoeken ;)

Hier moeten we ook uniseks kleding kopen, maar heb, net als Lemijn, al geregeld jongenskleding gekocht die prima kan voor een meisje.

Welkom Kimpossible *O* Gefeliciteerd!
  zondag 25 juni 2017 @ 13:29:34 #83
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171932836
Ik vind meisjes kleding juist super leuk! Van die schattige jurkjes met een maillot eronder O+ En kleur O+ Jongenskleding vind ik vaak veel van hetzelfde met vooral veel grijs en donkerblauw..

Gefeliciteerd Kim!
  zondag 25 juni 2017 @ 13:39:32 #84
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171933065
Ohhhhh Kim, daar moet ik even een traantje van wegpinken O+! 't Is jullie zo gegund, nog zo'n mooie krullenbol! Gefeliciteerd O+ *O*. Ik ga heeeeeeeeeel hard duimen voor je dat alles goed gaat!
KuikenGuppy
pi_171933746
Ik zie juist alleen maar leuke meisjesbabykleding en word een tikkie treurig als ik naar het kleurenpalet (wit, grijs, blauw en groen) in de kledingkast kijk van deze baby :') Als hij in een wat stabielere maat zit, ga ik wel verder kijken naar andere (duurdere) kleding die meer mijn smaak is. Overigens hou ik ook niet van roze voor meisjes, maar desondanks zie ik daar veel meer leukere pakjes voor.

Verder word ik heel moe van mijn schoonfamilie die door blijft gaan met raden naar de naam. Gelukkig vallen ze alleen mijn man ermee lastig via de app en mij niet. Ik heb maar gezegd dat hij er tegen mij maar niks meer over moet zeggen, want ik word er echt chagrijnig van :')

SPOILER
Edit: vergeet ik nog Kim helemaal te feliciteren met de mooie streepjes *O*
  zondag 25 juni 2017 @ 14:15:02 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171933818
Wat vervelend, dat ze zo blijven raden Kazy :{ Ik zou daar ook chagrijnig van worden. Als je het had willen vertellen, had je dat wel gedaan. En dan straks je gezicht in de plooi houden als ze wel de goede naam raden.
pi_171933946
Vervelend kazy! ;(
Hier wordt er ook elke keer naar de naam gevraagd, gelukkig geen enkele keer gevallen.
Komt misschien ook omdat het een naam is die je weinig hoort.
pi_171934099
Ja en dat in de plooi houden is niet mijn sterkste kant zeg maar :')

Ik riep net al dat mocht er ooit een derde komen, dat we dan weer hetzelfde doen als bij dreumes: niks zeggen over het geslacht. Ik vond het vissen naar het geslacht minder irritant dan dit.. Ik snap best dat je nieuwsgierig bent en een keer vraagt: heb je al een naam? Of: 'ik denk dat het naamX kan zijn', maar dit is gewoon iedere keer lijstjes sturen, namen appen (is naamX het?) en constant er naar vragen. Wacht gewoon lekker even die laatste +/- 3 weken af.. Nouja ze zullen wel enthousiast zijn, zullen we maar denken.
pi_171934106
@Kazy waarom zeg je gewoon niet ja op een naam? Ben je in ieder geval van het gezeur af ;)
  zondag 25 juni 2017 @ 14:29:24 #90
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171934167
Ja, dat is ook een goed idee van Waterdruppel! Dan ben je het van het gemiep over de naam af. En ik zou er dan nog een sneer achteraan doen in de trant van: "heb je nu je zin, met je geraad }:|"
pi_171934481
Gefeliciteerd KimP!

@kazy: Ik zou denk ik gewoon zeggen dat ik het een beetje vervelend vind worden :@
(En een dreumes uithoren is gewoon een beetje, euh... Laag?)

Vandaag 38 weken. Omg, 38!

Wat ik me afvroeg he: voorweeën, hoe voelt dat? Is dat echt kramp als beginnende weeën, of meer een ongemakkelijke harde buik? Ik hoor er wel eens mensen over, en ik heb dan geen idee wat ermee wordt bedoeld... (En ik heb dus wel weeën gehad, lol)
pi_171934696
Wij zitten juist anderen nieuwsgierig te maken dat we al namen hebben maar pas iets bekend maken als we het geslacht weten.
Aiden vindt dat de baby 'regenboog' moet heten. Dus dat is de werktitel. :P
En hij is er al zo mee bezig. De baby mag een knuffel van hem hebben, vraagt of de baby bij hem op de kamer mag, dat de baby alleen maar melk drinkt en nog geen boterhammen kan eten.
Zo lief. Hij wordt grote zus, zegt hij. O+ O+
pi_171934826
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:26 schreef Waterdruppel het volgende:
@Kazy waarom zeg je gewoon niet ja op een naam? Ben je in ieder geval van het gezeur af ;)
Ja, daar dacht ik ook al aan. Ze zeggen alleen helemaal niks tegen mij. (Misschien voelen ze aan dat ik het allemaal wat minder leuk vind ;) ) Zal het aan mijn man doorgeven. Moet het wel een hele verkeerde naam zijn natuurlijk :7
  zondag 25 juni 2017 @ 14:59:41 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171934955
Venco, wat schattig, dat hij er zo mee bezig is. O+
Hier zijn mijn kinderen er ook mee bezig, maar op een totaal ander level uiteraard. Ik krijg opmerkingen als: "Je zeurt nu altijd al dat je veel was hebt en dan neem je er nu nog een kind bij.." en "Beter wordt het een meisje". Of (stiefdochter): "Als ie veel gaat huilen of lastig is, ga ik niet meer hier slapen, alleen maar bij mama".
:')

Pubers O+
pi_171935003
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:54 schreef kazy het volgende:

[..]

Ja, daar dacht ik ook al aan. Ze zeggen alleen helemaal niks tegen mij. (Misschien voelen ze aan dat ik het allemaal wat minder leuk vind ;) ) Zal het aan mijn man doorgeven. Moet het wel een hele verkeerde naam zijn natuurlijk :7
Bij de bekendmaking van mijn zwangerschap (met allerlei familie erbij) vertelde mijn schoonmoeder al uitgebreid welke naam de baby zou krijgen als het een meisje zou zijn.
Daar hadden we al eens over gesproken maar nooit officieel. Meer als ideeën van wat mooi zou zijn.
Die naam wordt het ook niet meer en daarbij vind ik het niet aan haar om dat anderen zonder onze toestemming te vertellen.
Dat zijn dan weer net van die dingen. :')
pi_171935052
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:59 schreef LadyS het volgende:
Venco, wat schattig, dat hij er zo mee bezig is. O+
Hier zijn mijn kinderen er ook mee bezig, maar op een totaal ander level uiteraard. Ik krijg opmerkingen als: "Je zeurt nu altijd al dat je veel was hebt en dan neem je er nu nog een kind bij.." en "Beter wordt het een meisje". Of (stiefdochter): "Als ie veel gaat huilen of lastig is, ga ik niet meer hier slapen, alleen maar bij mama".
:')

Pubers O+
Ik smelt op die momenten. Dat had ik toch ook weer niet willen missen. Mijn lieve, zorgzame zoon. O+

Pubers zijn blijkbaar weer wat minder dromerig. :+
  zondag 25 juni 2017 @ 15:08:00 #97
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171935221
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik smelt op die momenten. Dat had ik toch ook weer niet willen missen. Mijn lieve, zorgzame zoon. O+

Pubers zijn blijkbaar weer wat minder dromerig. :+
Heerlijk he O+

Mijn jongste (nét 11) zegt wel dingen als: "De baby mag bij mij op de kamer" en ze had een knuffeltje uitgezocht die roze én blauw was, dus die was voor de baby. Dus zij is er nog wel wat lief mee bezig. Ook heeft zij al bedacht dat we een grotere auto moeten kopen en dan zou zij samen met de baby op de achterste twee stoelen gaan zitten. *;
pi_171937521
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 15:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bij de bekendmaking van mijn zwangerschap (met allerlei familie erbij) vertelde mijn schoonmoeder al uitgebreid welke naam de baby zou krijgen als het een meisje zou zijn.
Daar hadden we al eens over gesproken maar nooit officieel. Meer als ideeën van wat mooi zou zijn.
Die naam wordt het ook niet meer en daarbij vind ik het niet aan haar om dat anderen zonder onze toestemming te vertellen.
Dat zijn dan weer net van die dingen. :')
Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zelf niet bedenken dat dit dingen zijn die je én een verrassing wilt houden én zelf wilt vertellen :{

Ik vind deze periode van zwanger zijn (15 weken) eigenlijk toch maar een gekke periode. Ik voel me eigenlijk weer prima, nauwelijks klachten meer, maar ook geen dikke buik. Ik voel me eigenlijk minder zwanger dan een paar weken geleden. Meer die dat herkennen?
pi_171941933
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 14:43 schreef Sara82 het volgende:
Vandaag 38 weken. Omg, 38!

Wat ik me afvroeg he: voorweeën, hoe voelt dat? Is dat echt kramp als beginnende weeën, of meer een ongemakkelijke harde buik? Ik hoor er wel eens mensen over, en ik heb dan geen idee wat ermee wordt bedoeld... (En ik heb dus wel weeën gehad, lol)
38 weken-boks *G*

Voorweeën: dat wisselt per persoon geloof ik. Bij M. voelde ik me in de laatste weken regelmatig soort van ongesteld (buikkrampen) en nu voel ik meer harde buiken en heb ik kramp in mijn bovenbenen.

Venco: zo daar zou ik ook not amused van zijn :X

LadyS jouw pubers en dan vooral die opmerking over de was :D

Elliebel herkenbaar hoor. Op een gegeven moment heb je echt zo'n periode waarin je nog niets voelt en ook even geen echo's hebt. Dat vond ik een onzekere periode.
  zondag 25 juni 2017 @ 19:20:33 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_171943770
Dankjulliewel dames O+ We krijgen een februari-kindje als alles goed blijft gaan, het is dus met recht pril. Maar Woah, vlinders *O*

Voorweeen heb ik bij nr1 nooit gehad, maar onze dame kwam al met 37.4 en dat was sowieso een vrij rommelige zwangerschap met veel bloedverlies (na 20 wk) en daardoor harde buiken. Ik hoop dat ons dat nu bespaard blijft. Ik heb wel veel indalingspijn gehad toen, als in, steken in den doosch. Van die gemene }:|

Ellebel ik herken dat ook wel, hoewel ik nu nog niet zover ben. Het blijft een abstract verhaal zo he?

Venco das irritant zeg :o ik zou dat niet zo kunnen waarderen denk ik.

Hopen op geslacht: herkenbaar. Niet omdat ik eisen stel, maar omdat ik bang ben dat ik gewoon een leukere meisjesmama ben. Mijn man heeft hetzelfde, dus een jongetje zou even omschakelen zijn. Evengoed meer dan welkom, maar wennen. Het cliché dat het maar gewoon gezond mag zijn klopt in die zin voor ons natuurlijk ook.

Ik ga proberen mee te posten hier, maar ben al jaren een heul actieve lurker en slechts bij vlagen een fanatieke poster (want een beetje lui :+ ) maar ik kom hier al zo lang en in die zin is er al zoveel gedeeld dat ik toch ook weer wilde aanhaken hier
pi_171944264
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:07 schreef Kimpossible het volgende:
[ afbeelding ] :Y O+

Heel pril nog hoor, maar m'n strepen maken een goede ontwikkeling door :P het blijft even spannend, maar woah O+
Wat enorm leuk, nog zo'n leukerd als F erbij! O+ Gefeliciteerd! *O*
  zondag 25 juni 2017 @ 19:47:01 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_171944706
quote:
17s.gif Op zondag 25 juni 2017 09:00 schreef Kimpossible het volgende:
Geniet ervan Vieve!

Noh! O+ *O* Wat leuk! O+ *O*

Gefeliciteerd!
pi_171945389
Kim gefeliciteerd!! O+ O+ Eiiinnndelijk he! Ik duim voor een voorspoedige zwangerschap!
pi_171945483
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Klinkt alsof wij op één lijn liggen (ik kom steeds weer uit bij jongenskleding als ik ga shoppen voor Zusje - ze heeft dus vooral donkerblauw tot nu toe :') ), dus ik ga V&A in de gaten houden!
Weinig echt bijzonders hoor, vooral veel Hema en H&M spul, maar zal je een seintje geven ;)

Wat leuk, al die oudere broers en zussen die er zo mee bezig zijn O+
Voor een 2-jarige vind ik dat onze Minion het ook al vrij goed doorheeft. Ze vertelde vanmiddag op een verjaardag spontaan tegen de overige visite dat ze een broertje krijgt :D en ze houdt stug vol dat ze zelf ook een baby in d'r buik heeft en dat dat een meisje is _O-
Oh, en d'r broertje is een 'jommesbaby', dus hij heet 'Jomme' O+

Dat namen raden vind ik echt zó irritant hè?! }:| De vorige keer begon m'n schoonmoeder er ook steeds over, maar dat hebben we zo snel mogelijk afgekapt :(
Heb al wel bedacht dat ik voorlopig nog maar volhou dat we nog geen idee hebben qua namen, in de hoop dat er dan ook weinig vragen over komen.
Stiekem zijn we er waarschijnlijk al uit! O+
  zondag 25 juni 2017 @ 20:22:27 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171945922
Welkom kim, Februaribaby's alweer :o gaat hard!

Wij hebben vandaag de proefdruk van het geboortekaartje besteld. Wat een gedoe nog om allerlei cliche's te omzeilen qua tekst zeg :') wij zijn niet van de semi grappige testen op rijm, maar gewoon schrijven " joh bel even als je wilt langs komen" staat ook weer zo lame. Dus we hebben nu gesettled voor een medium cliche :P
pi_171948583
Twist, een jongen, wat ontzettend leuk! *O*

Waterdruppel, ook een kereltje, van harte gefeliciteerd!

Kimpossible, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
And you know I might
pi_171948825
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:05 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik vind deze periode van zwanger zijn (15 weken) eigenlijk toch maar een gekke periode. Ik voel me eigenlijk weer prima, nauwelijks klachten meer, maar ook geen dikke buik. Ik voel me eigenlijk minder zwanger dan een paar weken geleden. Meer die dat herkennen?
Ik herken het :Y Ben dan nu 18 weken maar ik voel verder nog heel weinig, op de rare darmen af en toe na dan. Mijn figuur verandert ook nog niet dus daar kan ik ook nog niks aan zien. Maar over een paar weken praat ik vast anders :')
And you know I might
  zondag 25 juni 2017 @ 21:44:33 #108
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171949196
Figuur dat nog niet veranderd is, klinkt voor mij dan weer totaal niet herkenbaar, voor mij was een dikke opgeblazen buik deze keer een van de redenen om te gaan testen :')

Ben nu 22 weken en kreeg vandaag de vraag of ik, net als een vriendin die net met zwangerschapsverlof is, ook al bijna mag bevallen want 'jullie buiken schelen niet veel he'. Ehhhh ok dan...
  zondag 25 juni 2017 @ 21:45:22 #109
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171949233
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 20:08 schreef twist02 het volgende:

[..]

Weinig echt bijzonders hoor, vooral veel Hema en H&M spul, maar zal je een seintje geven ;)

Wat leuk, al die oudere broers en zussen die er zo mee bezig zijn O+
Voor een 2-jarige vind ik dat onze Minion het ook al vrij goed doorheeft. Ze vertelde vanmiddag op een verjaardag spontaan tegen de overige visite dat ze een broertje krijgt :D en ze houdt stug vol dat ze zelf ook een baby in d'r buik heeft en dat dat een meisje is _O-
Oh, en d'r broertje is een 'jommesbaby', dus hij heet 'Jomme' O+

Dat namen raden vind ik echt zó irritant hè?! }:| De vorige keer begon m'n schoonmoeder er ook steeds over, maar dat hebben we zo snel mogelijk afgekapt :(
Heb al wel bedacht dat ik voorlopig nog maar volhou dat we nog geen idee hebben qua namen, in de hoop dat er dan ook weinig vragen over komen.
Stiekem zijn we er waarschijnlijk al uit! O+
Ah super lief van je grote!
pi_171949999
Kim O+ Prachtige strepen! Ik duim voor een plakker!
  zondag 25 juni 2017 @ 22:04:02 #111
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171950073
Ego-post: manlief heeft de baby zojuist gevoeld O+
pi_171950426
MissC, ja echt heel schattig! O+

Elliebel en rena: inderdaad erg herkenbaar hoor! Dan ben je eigenlijk de 'echt' onzekere weken voorbij (als in: de eerste 12-13 weken), maar dan blijft het toch nog heel abstract. Hoop dat jullie snel wat gaan zien qua buik of gaan voelen, dat maakt het zoveel echter! :*

quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ohh, wat tof! O+
Dat is zo'n mooi moment voor de aanstaande papa's! :Y

Als je de OP nog aan kunt passen, mag er dan 'jongen' bij mij naam? O+
SQ je bent een schat! ;) :*

[ Bericht 7% gewijzigd door twist02 op 25-06-2017 22:22:35 ]
  zondag 25 juni 2017 @ 22:22:37 #113
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171950833
SQ was me echt net voor met aanpassen :o

Ja, bijzonder moment, wordt het toch wat echter voor hem O+
pi_171951238
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:05 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zelf niet bedenken dat dit dingen zijn die je én een verrassing wilt houden én zelf wilt vertellen :{

Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had. :D

Het lijkt me in jouw situatie moeilijker om er vertrouwen in te houden dat het goed gaat. Met gezonde echo's en zoveel weken verder dan de vorige miskraam, dan mag je er toch wel weer wat vertrouwen in krijgen. De kans dat je een gezonde baby aan het groeien bent is ondertussen toch veel groter dan de kans op een miskraam. :) Dat is rationeel, ik snap dat het niet zo makkelijk gaat in je hoofd.

Mijn oom en tante waren vandaag veel blijer dan mijn ouders bij de aankondiging van onze zwangerschap. :')
pi_171955629
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ahhh wat een mooi moment O+
En allemaal jommetjes O+

Goedemorgen :O Ik was gewoon helemaal vergeten hoe die allesomvattende moeheid kan voelen hè. Als ik te lang knipper val ik in slaap :') Straks maar met mini meeslapen.
Make your own kind of music.
pi_171958953
Wat lief van Minion Twist O+ Zo lang mogelijk volhouden dat je nog geen naam hebt, hebben wij ook gedaan. Op een gegeven antwoordde ik alleen zonder nadenken dat we er al eentje hadden en sindsdien is iedereen losgegaan met raden.

Cass lekker meeslapen met je mini is een aanrader hoor. Dit weekend ook een paar keer gedaan O+

Vandaag en morgen geen dutjes voor mij, want er is iemand bezig om onze trappen te bekleden. (Hebben we straks na bijna 3 jaar eindelijk een af huis!)

Pannenkoek wat leuk dat je oom en tante zo enthousiast zijn!

Ik kreeg nog bericht van mijn werk dat het ouderschapsverlof toch met terugwerkende kracht kan worden stopgezet. Ik moet alleen dus wel een formulier invullen en door mijn manager laten ondertekenen. Even kijken of ik mijn manager dit op afstand kan laten doen via een gescand formulier ofzo, want ik heb eigenlijk geen zin om daarvoor weer helemaal naar kantoor te moeten..
  maandag 26 juni 2017 @ 11:03:09 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171959002
Wbt vaders moest ik aan dit filmpje denken (krijg de directe link even niet geplakt) :'( janken met de kraan open hier _O- mijn hormonen, wat doe je me aan?

https://kiind.nl/dit-is-vader-worden/
pi_171959169
Mijnes denkt nog steeds dat de baby 'Naam' heet. Prima!

Hebben jullie iets uitgelegd over de baby die uit de buik komt en dat kind dan even weg / logeren gaat en mama naar ziekenhuis en dat er een kraamverzorgster komt en visite etc? Ik heb een poging gedaan maar weet niet echt of het aankomt.
pi_171959318
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Wbt vaders moest ik aan dit filmpje denken (krijg de directe link even niet geplakt) :'( janken met de kraan open hier _O- mijn hormonen, wat doe je me aan?

https://kiind.nl/dit-is-vader-worden/
Ooh O+ O+ O+ rammel rammel!!
pi_171960659
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:11 schreef ingee het volgende:
Mijnes denkt nog steeds dat de baby 'Naam' heet. Prima!

Hebben jullie iets uitgelegd over de baby die uit de buik komt en dat kind dan even weg / logeren gaat en mama naar ziekenhuis en dat er een kraamverzorgster komt en visite etc? Ik heb een poging gedaan maar weet niet echt of het aankomt.
Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komt :') _O- Heb haar wel beloofd dat ze als eerste mag komen kijken, dat wil ik zelf ook echt, zij heeft voorrang op al het andere bezoek.
And you know I might
pi_171960668
Pannenkoekenmix, reageerden je ouders zo lauwtjes..? Misschien zijn ze gewoon een beetje in shock?

CE, heerlijk he, die vermoeidheid... Hoop dat het snel weer bijtrekt!

Oh fijn Kazy, van het verlof. Kan het niet met de post heen en weer gestuurd worden? Ik zou ook echt niet terug willen voor een krabbeltje van de baas.
Trap bekleden staat ook hier op de kalender.
We gaan de 30e het lot tarten. Het begon als geintje, ("doe ook maar op de 30e, hahaha" ) maar het loopt nu bijna uit de hand. Trap bekleden, auto naar de garage, vriend een afspraak en een monteur komt langs. Jep, ik denk dat ik de of 30e ga bevallen. :+

Het is me in mijn bekken/kont geschoten. En ik heb echt een miljoen harde buiken. Mijn lijf is er echt een beetje klaar mee. Kan bijna niets meer. }:|
pi_171962178
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:15 schreef rena het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komt :') _O- Heb haar wel beloofd dat ze als eerste mag komen kijken, dat wil ik zelf ook echt, zij heeft voorrang op al het andere bezoek.
Die van mij mag gelukkig keurig via de navel naar buiten. O+
Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
pi_171966704
Ingee, ligt uiteraard ook aan de familie zelf, maar daar kun je op zich best afspraken over maken hoor.

Bij mijn zus zijn wij bij henzelf thuis op mijn nichtje gaan passen toen haar broertje geboren werd. Mijn zwager belde ons vanuit het ziekenhuis toen hij er was en ik heb expres alleen maar gevraagd of alles goed was. Zwager zei 'ja' en toen heb ik meteen mijn nichtje de telefoon gegeven, zodat zij het nieuws als eerste kon horen.
Toen ze thuis kwamen, zijn mijn zus, zwager en pasgeboren neefje meteen recht door naar boven gegaan. De kraamhulp zou eigenlijk mijn nichtje mee naar boven nemen, maar dat wilde m'n nichtje niet. Ik heb haar toen naar boven gebracht en ben wederom bewust op de overloop blijven staan toen zij de slaapkamer binnen ging (zus had duidelijk aangegeven dat zij als eerste kennis mocht maken met haar broertje, wat ik overigens ook alleen maar logisch vond!).

Uiteindelijk vroegen zus en zwager ons toch zelf naar binnen en hebben we letterlijk 2 minuten naar neefje gekeken ( O+ !) en zijn toen meteen weer weggegaan.

Moraal (ook voor anderen): er zijn ook mensen die zich prima aan je wensen kunnen houden ;) maar dat kun je uiteraard zelf het beste inschatten.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe wij het aan gaan pakken. Onze Minion is sowieso al 3 dagen per week bij familie (mijn zus of één van de oma's), dus als de bevalling dan plotseling begint, laten we haar daar maar denk ik...
Alleen bij schoonouders heb ik wat dat betreft dus niet zo veel vertrouwen in mijn eigen verhaal hierboven :')
pi_171967036
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:

[..]

Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
Aiden (dan 4,5 jaar) gaat dan naar mijn ouders. Hen vertrouw ik dat ze hem gewoon komen brengen en ook naar ons luisteren wanneer we aangeven dat we eerst even met hem alleen willen zijn. :)
Mijn schoonfamilie vertrouw ik wat dat betreft wel minder. Ze zijn echt heel lief en betrokken maar die zouden onze wensen minder naleven.
pi_171967474
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:16 schreef Sara82 het volgende:
Pannenkoekenmix, reageerden je ouders zo lauwtjes..? Misschien zijn ze gewoon een beetje in shock?
Mijn ouders reageerden best koel ja, dat was ook wel verwacht. Gelukkig had ik blije zussen en hun partners. :) Op dat moment maakte het me ook niet zo veel uit. Nu we het ook aan anderen vertellen is het wat pijnlijk om te realiseren hoe koel de reactie eigenlijk was.
Het is pas hun tweede kleinkind dus in shock, of al heel vaak opa/oma is niet aan de orde. Er zit gewoon niet meer in.

Lekker slapen als je het nodig hebt Cass. :* Ik kom ook net uit een dutje. O+

Wat een planning heb je voor de 30e Sara! Ik zou spontaan in paniek schieten vrees ik. :D

Hier ook bekkenpijn vandaag. Het voelt ongeveer als mijn zwaarste ongesteldheidsdagen, wanneer ik te ver heb gelopen. Wel geheel mijn eigen schuld. Ik vond dat aangezien ik alle belastende bewegingen netjes ontlopen had ik wel een keertje mijn been op de wasbak mocht leggen om te scheren. :@
pi_171967612
Sara: spannend inderdaad al die afspraken de 30e. Benen bij elkaar houden die dag ;)

Ik wil ook dat M. haar broertje als eerste ontmoet, zonder dat een enthousiaste opa of oma er achteraan stormt. Mijn man zei gisteren (toen ik daar toevallig ook over begon) dat ik me daar niet druk over moet maken en dat hij ervoor zorgt dat het zo gebeurt.
pi_171968269
quote:
3s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had. :D

Het lijkt me in jouw situatie moeilijker om er vertrouwen in te houden dat het goed gaat. Met gezonde echo's en zoveel weken verder dan de vorige miskraam, dan mag je er toch wel weer wat vertrouwen in krijgen. De kans dat je een gezonde baby aan het groeien bent is ondertussen toch veel groter dan de kans op een miskraam. :) Dat is rationeel, ik snap dat het niet zo makkelijk gaat in je hoofd.

Mijn oom en tante waren vandaag veel blijer dan mijn ouders bij de aankondiging van onze zwangerschap. :')
Vorige miskraam speelt ook zeker mee hoor. Heb best vertrouwen, maar onzekerheid blijft toch wel wat op de achtergrond. Maar vandaag weer controle en een goed kloppend hartje O+
Wel doorverwijzing naar huisarts voor controle baarmoedermond ivm het lichte bloedverlies. Grote kans dat ze niks gaan vinden, maar vk vond het toch fijn het even te laten checken.

Jammer van je ouders en dat er niet meer inzit. Fijn als je hun support meer zou hebben /voelen. Mijn vaders (moeder leeft niet meer) is ook geen ster in enthousiast reageren, maar ik weet wel dat hij het wel goed bedoelt en er echt ook wel voor me is als dat nodig is, dus dat scheelt wel.
pi_171968734
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik bel haar moeder als het er is en die gaat rekening houden met haar schema rond die tijd, zei ze gisteren al; dan mist ze maar een ochtend of middag school :) Ik ben echt een gezegend mens met zo'n goede relatie met de biologische mama van de kleine O+

Heb morgenochtend weer afspraak bij de VK, ik ben benieuwd wat er besproken gaat worden. Echo zal het wel niet meer worden nu :P
And you know I might
pi_171969403
Ohjeetje: woensdag geslachtsbepaling. :o
Spannend en zenuwachtig. O+
pi_171970159
Ik wilde ook dat O de eerste kennismaking met zijn zusjes had, maar op het moment suprème zijn we dat een beetje vergeten en kwam hij samen met mijn ouders. Maar hij had ook 0 interesse in zijn zusjes. Hij vond de hele situatie maar raar, moest ook niet zoveel van mij hebben. Ik zou het dus ook van de leeftijd af laten hangen, O was met zijn 22 maanden te jong om er iets van te begrijpen.
pi_171971508
Spannend Vencodark. Ga je er een feestje van maken of hou je het geheim tot na de bevalling?
pi_171971585
Boks Venco! Ik heb hem morgenochtend. Ik heb dat gevoel dat je vroeger had als je morgen jarig bent. Nou ben ik donderdag jarig, maar dat vind ik helemaal niet interessant. :')
pi_171973388
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:50 schreef Waterdruppel het volgende:
Spannend Vencodark. Ga je er een feestje van maken of hou je het geheim tot na de bevalling?
Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.
Ik wil het wel op een speciale manier bekendmaken maar weet nog niet hoe.
pi_171973417
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef Krisvc het volgende:
Boks Venco! Ik heb hem morgenochtend. Ik heb dat gevoel dat je vroeger had als je morgen jarig bent. Nou ben ik donderdag jarig, maar dat vind ik helemaal niet interessant. :')
Ik vind het echt heel spannend. :X
Ik was vorige week al jarig. :P
Veel plezier morgen!
pi_171973735
Oeh spannend Venco en Kris!

Pfff, ik heb tegenwoordig al harde buiken van een rondje door de tuin.
En benen scheren is ook een flinke uitdaging geworden. Wat dat betreft was een winterbaby ook wel weer makkelijk.

/Zeikzeurgeenzinmeer
pi_171973931
Spannend Venco en Kris! O+

Ik ben met zulk soort dingen ook echt zo'n klein kind wat de "nachtjes slapen" aftelt :D
pi_171974047
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.
Ik wil het wel op een speciale manier bekendmaken maar weet nog niet hoe.
Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.

@Kris ook veel plezier morgen bij de echo.
pi_171974769
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:10 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.

@Kris ook veel plezier morgen bij de echo.
Dan zou ik echt teveel van mezelf vragen. :P
Gekke is wel van: mocht het weer een jongen zijn, dan weet ik ook dat ik nooit een meisje zal krijgen. Dat zou ik wel jammer vinden.
Daarom ook die spanning. Het is nu of nooit.
Al probeer ik er wat luchtiger over te denken en gewoon ook heel blij te zijn dat er een broertje voor Aiden komt. :)
  maandag 26 juni 2017 @ 23:42:27 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_171978750
Wat spannend Venco en Kris!

Inge :* die laatste loodjes he? Gelukkig is het met de ergste hitte nu even gedaan, dat scheelt - ook qua rokjesweer :p

Kennismaking: ik vind het juist heel leuk om onze dochter kennis te laten maken met haar enthousiaste opa en oma erbij. Opa is haar beste vriend (na papa) en ze is zo gehecht aan hen beiden, hun aanwezigheid maakt de ervaring voor haar alleen maar completer. 1 op 1 tijd krijgen we nog wel genoeg :P
pi_171982376
Spannend Venco en Kris! Als jullie de trend van hier volgen, dan zou er een meisje voor Venco volgen en een jongen voor Kris ;)

Herkenbaar Inge. Nog eventjes volhouden! :*

Kim: ik zou dan hier met het 'probleem' zitten dat bijv. mijn ouders de baby direct na de geboorte hebben gezien en mijn schoonmoeder nog niet. Ze zal er niks van zeggen, maar ik weet dat ze dat niet leuk zou vinden. (Destijds met mijn dochter hebben we ook bewust alle ouders tegelijk gevraagd.) Mijn -inmiddels overleden- schoonvader had er toen ook een handje van om te gaan klagen als bijv. mijn schoonmoeder M. had vastgehouden tijdens een bezoek en hij niet. Dat soort scenario's probeer ik een beetje vermijden nu..
pi_171983059
Jongen voor Kris klopt hier Kazy *O* *O* *O*
pi_171983807
Krisvc, wat leuk een jongetje!! *O*

Ik ben weer goedgekeurd bij de VK, bloeddruk goed, was nu een kilo aangekomen en hartje van de kleine meid klopte als een malle O+ Ik houd van hartje luisteren O+
And you know I might
pi_171984770
Ooooh, een jongen, leuk Kris! *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:43 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171984815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:44 schreef Krisvc het volgende:
Jongen voor Kris klopt hier Kazy *O* *O* *O*
jongetjesgolf *O* O+
pi_171984825
Wat leuk Kris! *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:07:39 #146
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171984864
Wij hebben net de intake vd kraamzorg gehad. Wat een vragen allemaal waar ik nog nooit over nagedacht had! Of ik wil dat t kindje elke dag in bad gaat, of ik het erg vind als de kraam een boodschap doet en weetikveel :D. Gelukkig zijn wij heel makkelijk en niet veeleisend, maar uit die lijst bleek wel dat dat kennelijk lang niet bij iedereen zo is _O-
pi_171985467
Ik weet niet of het per se veeleisend is, het is wel fijn als je van tevoren goed de verwachtingen over en weer hebt doorgesproken. Ik heb bij mijn eerste ook gewoon geaccepteerd dat mijn kraam de baby iedere dag in bad deed. Maar nu bij de tweede wilde ik dat niet meer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171985536
Een pasgeboren baby hoeft toch ook niet elke dag in bad? Dat zou van mij ook niet perse hoeven denk ik, ze vinden het vaak al zo leuk (not) om uitgekleed te worden :')
And you know I might
pi_171985653
Kris, wat leuk, een jongetje *O*

Kazy, mag ik zeggen dat ik dat best een beetje kinderachtig vind van ouders/schoonouders? :@ kom op zeg, het leven loopt zoals het loopt, toch? Je kunt moeilijk met ieders tere zieltje rekening houden ;)
Deze keer ga ik zelf overigens ook iets strenger zijn naar bezoek waar ik zelf geen zin in heb. Een oom en tante van vriend wilden koste wat kost de eerste week geweest zijn, 's avonds, terwijl ik daar zelf nog helemaal geen behoefte aan had. Dus dat gaat deze keer niet meer gebeuren.
pi_171985654
Mijn kraam vond het juist onnodig elke dag de baby in bad te doen. Was ik met haar eens. Zo vies worden ze nog niet.
De vragen die wij kregen waren ook niet zo uitgebreid. Meer of we een niet-roker wilden en dat soort dingen. Deze keer alleen of we rookten en ze ging er daarna vanuit dat we dan ook geen rokende kraamzorg wilden. Nou prima :7
pi_171986259
Kim, gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws! :* . *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171986726
Kris, ook een jommetje, wat leuk! *G*

Hier volgens mij ook niet echt een uitgebreide lijst van de kraamzorg gehad.
Ik zou zó graag weer dezelfde kraamhulp krijgen, maar ik weet dat ze inmiddels gestopt is omdat ze zelf een kindje heeft, echt heel jammer.

Kazy, inderdaad wel erg jammer dat je met zulke dingen/gevoelens rekening moet gaan houden zeg... -O-
Ik weet van mijn schoonouders al wel dat de kleine mogen vasthouden echt een 'ding' is (als in: zwaar beledigd als dat niet mag).
pi_171986772
Een jongetje voor Kris! *G*

LeSage dat mag je zeggen hoor ;) Dat vind ik zelf ook. Ik snap dat soort dingen echt niet.

Intakevragen: ik vond het vooral maf dat ik dezelfde vragen kreeg als de vorige keer. (In de categorie: opleiding en geboorteland.) Hadden ze die dan eerder nergens genoteerd? Ik vroeg me het nut van sommige die vragen ook nog enigszins af. Wat boeit het voor de kraamzorg dat mijn vader niet in Nederland is geboren? Waar de ouders van mijn man zijn geboren, was dan weer niet interessant.
pi_171986874
Twist: Ja dat dus :') Ik was daar wel altijd heel duidelijk in. (Jij vast ook.) In geval van onrustig of slapen werd ze gewoon niet vastgehouden, klaar. En dan achteraf inderdaad horen dat men zich gepasseerd voelde. Tsja, ik kan daar niet zoveel mee eigenlijk.
pi_171987536
Kazy, ja duidelijk zijn is in zulke gevallen het beste ja. Gelukkig zitten man en ik altijd perfect op één lijn als het zulke dingen betreft, dus dat scheelt al wel.

Ik betrap mezelf er soms nog wel eens op dat ik me vooraf al druk ga lopen maken om zulke dingen, maar dat leer ik al langzaam af gelukkig :+

SPOILER
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:24:34 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987745
Qua vasthouden waren wij bij N heel stellig de eerste dag: gewoon niet. (Schoon)ouders en broers kwamen wel kijken in het ziekenhuis maar N bleef gewoon in haar bakje liggen. Ze was wat misselijk na de geboorte (gepoept in het vruchtwater) en moest naast elke paar uur voeden ook elke paar uur uitgekleed worden voor onderzoek ongeacht of ze al dan niet sliep, wij vonden het wel fijn als ze dan verder gewoon met rust gelaten werd. Pas de volgende dag thuis hebben opa's/oma haar voor het eerst vastgehouden. En ongeacht hoe nr 2 ter wereld komt, vind ik dat eigenlijk weer wel een goed idee. Na al dat geboortegeweld ook nog door jan en allemaal vast gepakt worden leek me sowieso al heel sneu voor zo'n kleintje...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:35 #157
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987815
Wij zijn vorige week op kraam visite geweest ergens en hebben de baby niet gezien _O-
Die sliep toevallig net toen wij binnen kwamen en nog steeds toen wij weg gingen :') Maar zou zelf ook mijn baby niet hebben wakker gemaakt voor visite dus snap het wel.
pi_171988197
Ik zit ook duidelijk in een team 'vooraf druk maken om dingen die er (nog) niet zijn'. Afleren lukt hier nog niet bepaald :')

SPOILER
MissC dat deden wij de eerste dag inderdaad ook. De tweede dag is ze wel door iets te veel mensen vastgehouden. Resultaat: een overprikkelde baby en een slapeloze nacht. Dit keer gaan we dat dus zeker doseren.

Hadden jullie wel foto's van de baby gezien of krijgen jullie nog een 'herkansing' binnenkort? ;)
pi_171988638
Wat leuk, Kris, een jongetje! *O*.

Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken. :'). :N .

Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden. O+.
pi_171988825
Mijn moeder was al in ons huis toen we thuiskwamen met de kleine. Ze moest daarna de hele dag werken en wilde hem zo graag zien O+ Ze is dus letterlijk 5 minuten binnen geweest om hem te zien en daarna gaan werken. Ik vond dat dan weer helemaal niet erg, omdat ze zo graag haar kleinzoon snel wilde zien. En dan gelukkig niet met uit mijn handen trekken enzo, gewoon even kijken en dat was het.

Van mensen die dichtbij staan ((schoon)ouders, (schoon)broers/zussen en mijn vriendinnen) kon ik dat sowieso goed hebben. En ze hielpen ook gewoon veel, dat vond ik helemaal prettig.

Ik hoop alleen zo erg dat mijn vader dit keer wel meteen bij de kleine kan. Hij is blind en had de vorige keer een koortslip de eerste 2 weken. En hij moet het juist zo van de knuffels hebben ;(
pi_171989793
Of een hele kraamkamer (een 3-kwartier) na de bevalling, dat vonden we prima) vol hebben staan waarbij mijn zus al gelijk gaat lopen zeuren dat ze graag 's avonds (wanneer wij dus thuis zouden komen met de baby) weer langs wilt komen omdat haar vriend er nu niet gelijk al bij kon zijn. :')
En dus ook nog verontwaardigd reageert als we eerst even een paar daagjes rust willen.

Of als diezelfde zus de baby vast heeft en mijn schoonmoeder vertrekt maar nog even een keer doei wilt zeggen en mijn zus de baby 'als grapje' van haar weg draait. ^O^

Bevallen, dit jaar doe ik dat maar in het geheim. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 27-06-2017 15:12:36 ]
pi_171990049
Mijn ouders en schoonouders gaan (denk ik, ik weet nog niet hoe ik me dan voel ;) ) geen probleem zijn voor mij met vasthouden en dergelijke, schoonouders voelen als een extra set ouders voor mij dus ze kunnen heel veel maken bij me O+ Andere familie wacht maar even tot wij het groene licht geven, mijn lief heeft een paar tante's (die verder best lief zijn) waarvan ik verwacht dat ze opdringerig zouden kunnen zijn, terwijl diezelfde tante's er verder geen moeite mee hebben om nu een peuk op te steken terwijl ik naast ze zit :{w Ben ik nog steeds een beetje chagrijnig van als ik er aan denk :')

Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
And you know I might
pi_171990192
DaD, omg, wat een lang bezoek op de eerste dag! Niet normaal! :X

SPOILER
Gelukkig is de directe familie van het kijken, kusje, dag! En ook wel van het vasthouden hoor, maar ze zouden het begrijpen als dat niet zou gaan. En anders begrijp je het niet, jammerdebammer, dikke doei.

Ah LeSage, wat zuur van die koortslip :'(
pi_171991267
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:11 schreef rena het volgende:
Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoor ;) bij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.

Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees :)
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
pi_171991456
Ik snap best dat mensen lastig steeds een uur rijden enkele reis voor een kort bezoekje. Maar ik hoop dat het bezoek ook even een rondje speeltuin wil doen met de peuter ofzo. Die zal het ook al moeilijk zat hebben met alle verdeelde aandacht.
pi_171991982
Jullie kraambezoekverhalen :o Dan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)

Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:22:46 #167
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992034
Een tip die ik van harte kan aanbevelen als je wat langer rust wil na de bevalling: wacht even met het sturen van de geboortekaartjes. Veel mensen zien dat als een uitnodiging en zodra die binnen is, gaan ze bellen. Wij hebben een week gewacht met versturen en hebben in de kraamweek verder ook alleen de directe familie langsgegaan (en een paar hele goede vrienden). Alle (verdere) familie etc heeft gewacht met bellen totdat ze het kaartje kregen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:24:59 #168
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Jullie kraambezoekverhalen :o Dan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)

Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Ja herkenbaar van het beneden zitten! Ik heb me zo zwaar voorbij gelopen die eerste weken, dat moet ik nu echt anders proberen te doen.

Dat zei de VK later ook, dat ze dat vaak zien bij een eerste kindje. En dat moeder in kwestie bij de tweede vaak wel boven blijft, met thee en tijdschrift lekker op bed of zo, omdat het meteen doorgaan zo zwaar tegenviel achteraf.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:26:23 #169
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, Kris, een jongetje! *O*.

Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken. :'). :N .

Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden. O+.
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
pi_171992399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
Best egoïstisch ook. Lekker makkelijk. *O*
pi_171992449
Kris een jommetje O+

Hier gaan de kraamweken bij een volgende ook heel, heel anders.. Zowel voor ons als voor de visite ;) Mini is de allereerste die ons mag zien, onze ouders zijn welkom zodra we er aan toe zijn, daarna mijn oma en onze broers en zus. En voor de rest geven we na een week of zes, zeven wel een zeer bescheiden kraamfeestje :@ De eerste zes weken zijn deze keer echt voor ons. Om bij te komen en om bij elkaar te zijn.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:42:23 #172
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992620
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
pi_171992653
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.

Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.

Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:45:07 #174
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992706
En ik kon me vorige keer best ergeren af en toe aan hoe vaak opa's en oma langs kwamen. Wilde ook wat tijd voor mezelf (en af en tie ook gewoon mijn baby voor mezelf)... Maar inmiddels ben ik toch wel heel blij met de band die N met ze heeft opgebouwd en met de steun die we van ze krijgen, op allerlei vlakken. Dus ik denk dat ik daar deze keer wat relaxter in sta. Sowieso is het superfijn als mensen je willen helpen, vooral ook straks met de grote die er nog is. En het is voor hen natuurlijk ook iets prachtigs, hun kleinkind O+
pi_171992736
Al die kraambezoekverhalen van jullie! :o Ik hoop dat ons bezoek zich een beetje laat plannen. Er is nogal wat familie en aanhang dus ik maak me ook wel wat zorgen. Volgens mij stonden mijn ouders bij m'n zus ook al veel te vroeg in het ziekenhuis. Naast de bevalling wil ik nou óók niet meer nadenken over kraambezoek. ;)

Sinds ik zwanger ben maak ik me steeds minder druk om dingen. Vandaag had ik een situatie waar ik me normaal gesproken flink gestresst in zou voelen maar vandaag kon ik me heerlijk rustig houden.
Het is vooral nog als ik het te heet heb of bij fysiek ongemak dat ik in de stress schiet. Al het andere laat ik nou veel makkelijker los. O+
pi_171992811
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet. :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:49:20 #177
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.

Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.

Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Haha!
Infuus vond ik zo pijnlijk! (Verdoving voor) Ruggenprik dan weer helemaal niet...
En herkenbaar van die filmcrew... Ik had een Co assistent aan mijn bed die een weekje op de afdeling meeliep en nog nooit een bevalling had gezien. Of hij mee mocht kijken. Een poppetje extra interesseerde me op dat moment echt niet meer...

En als je er qua bezoek zelf achter staat, maakt het niet uit dat je van gedachten verandert toch? Tuurlijk ben je trots en als je dat wil delen is dat alleen maar fijn toch :)
pi_171992901
Ik denk overigens wel dat je bij een tweede kind wel meer en beter voor jezelf opkomt.
Of je leert van voorgaande situaties of je hebt door het hebben van een kind geleerd om überhaupt voor jezelf (en je kind) op te komen.
Bij mijn eerste was ik echt een muurbloempje en vond ik opvoeden best weleens eng midden in de winkel ofzo. :P Of bij familie zelfs.
Nu gaat dat allemaal veel beter en hou ik mij veel minder in.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:51:42 #179
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992914
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet. :')
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen :@
pi_171992990
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen :@
Ik had tegen een oom en tante nee gezegd omdat ik écht geen zin had die dag.
Ik zou ze nog terugbellen en opnieuw uitnodigen maar nooit gedaan. :@
We kregen paar weken na de bevalling al genoeg andere dingen te verduren.
Nu zag ik ze al nooit (breuk tussen hem en mijn moeder) maar ik ben er nog gegeneerd over.
pi_171993168
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoor ;) bij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.

Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees :)
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
Ik vind het juist ook fijn om te lezen :Y En heb ook besloten dat ik wel ga proberen echt mijn grenzen aan te geven bij mensen, mijn gezondheid en rust en die van beeb is het belangrijkste op dat moment.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Daarom, ik heb nog tijd om er over na te denken gelukkig :) En als ze daar volgende keer weer wat organiseren ga ik niet mee zolang ik nog zwanger ben, voelde me de laatste keer enorm beroerd de dag er na ;( Alsof ik een fles wodka had leeggedronken, zo'n katergevoel. En niet zwanger heb ik nergens last van, hoewel ik het alsnog vervelend vind :P Maar ik ben dan bij iemand thuis en vind het vervelend om hun dan te gaan vragen niet te roken in hun eigen huis..
And you know I might
pi_171993284
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?

We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:21:09 #183
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171993642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:04 schreef kazy het volgende:
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?

We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
Het is bij ons wel gebruikelijk om de hele familie een geboortekaartje te sturen. Sommigen kiezen er wel voor om de neven/nichten niet te sturen maar die op de envelop van oom/tante te vermelden. Maar tante A wel en B niet, daar komt gezeik van...

Maar ik zie zelf een geboortekaartje als een aankondiging, niet als een uitnodiging. Maar ik heb begrepen dat dat niet voor iedereen geldt en dat sommigen gewoon standaard langs willen gaan als ze een kaartje krijgen.
pi_171993940
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden. :@ Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen. :')
pi_171993973
Ja, dat snap ik MissC. Wij sturen ook gewoon weer iedereen een kaartje. Geen zin in gezeur achteraf. Ik zie het ook meer als een aankondiging. Volgens mij is het meer van vroeger dat je de kaart kon zien als uitnodiging om langs te komen?

Rena begrijpelijk dat je dat niet vraagt als je bij iemand thuis bent. Dat zou mij ook weer een stapje te ver zijn, hoe vervelend ook. Ik heb voor de zekerheid wel gevraagd om een niet rokende kraamverzorgster, aangezien ik deze zwangerschap echt misselijk word van de rooklucht.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:39:11 #186
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171994058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:34 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden. :@ Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen. :')
Doe wat goed voelt :Y
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
pi_171995121
Mijn ouders hebben ons vorige keer opgehaald in het ziekenhuis. Binnen 2 uur na de bevalling. Toen we thuiskwamen zaten mans ouders en zijn broertje en zusje al thuis. Ik vond het prima. Ik was op dat moment nog erg onder de indruk van alles en alles ging een beetje langs me heen. Dit keer hoop ik minder in shock te zijn.
We hebben de kaartjes binnen 3 dagen verstuurd, maar het bezoek kwam pas echt na een week of 2 op gang. Iedereen ging netjes op tijd weg. En ik deed sowieso lekker mijn eigen ding. Mensen die van ver kwamen en iets langer wilden blijven werden aan het werk gezet en kookten bijvoorbeeld avondeten.
pi_171995217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:

Haha, dit ja. Ik werd er gewoon ongemakkelijk van dat de kinderarts achter een gordijntje bleef wachten.
Er stonden 6 mensen aan mijn bed, en ik wilde gewoon die baby eruit, van mij had werkelijk iedereen kunnen komen kijken :')
pi_171995414
Van (schoon)ouders vond ik het bezoek zeker na de kraamweek echt fijn. Ze kwamen vaak maar 5 minuten om een knuffeltje te geven en gingen weer. Maar lieten dan wel een maaltijd achter of een schone woonkamer O+
Sowieso: als mensen vragen of ze iets voor je kunnen doen, een boodschap meenemen of een maaltijd is super fijn voor jezelf en zij voelen zich ook prettig dat ze konden helpen.

Ik vond de latere bezoekjes (3/4 weken na geboorte) zelfs echt leuk. Mensen die je niet zo vaak spreekt gewoon een avondje gezellig op bezoek, baby of bij mij/vriend en als S. relaxt was dan bij het bezoek in de armen slapend O+
pi_171995562
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:22:33 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171996578
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet -O-. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer.. :{ het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt :@ of is dat heel egoïstisch?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:28:14 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171996773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet -O-. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer.. :{ het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt :@ of is dat heel egoïstisch?
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:31:10 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171996892
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef pinquit het volgende:

[..]

Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
Ja maar ook om mijn vriend die het misschien wel belangrijk en fijn vind om aan iedereen onze kleine te laten zien zodra die zich aandient.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:35:46 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171997068
Maar wil jouw vriend ook avond aan avond jullie kind laten zien aan specifiek jouw collega's/vrienden?

Ik ben zonder kraam-hormonen goed in staat om mijn grenzen aan te geven, dus maak me niet zo'n zorgen. Ik zie er juist naar uit om de baby aan mijn dichtbije familie en vrienden te laten zien, juist ook snel, maar niet te lang. En om, als alles op de rit is na een paar weken, zeker ook wat mensen van verder weg te ontvangen. Lijkt me gezellig.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171997087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit is imho echt wel de periode waarin je egoïstisch mag zijn en waarin het wel om jou draait (en kind natuurlijk). De baby en jij herstellen van een zowel fysiek als mentaal erg ingrijpende gebeurtenis. Natuurlijk is de nieuwe situatie ook voor man ingrijpend, maar hee, die hoeft niet fysiek te herstellen / hormonen van de bevalling te verwerken / evt. bv op gang te krijgen enzovoorts. En hij is ook niet net geboren met alle ontwikkelingsachterstanden van dien ;) Natuurlijk mag hij trots zijn kind showen, maar dat kan ook best een paar dagen of weken wachten. Misschien een compromis sluiten? Een klein aantal mensen die dichtbij staan wat eerder ontvangen en een kraamborrel voor verdere contacten?
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:05:55 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171998302
Sowieso kan je dat zinnetje weglaten en dan na een poosje als de baby er is alsnog besluiten om een mail rond te sturen over een kraamborrel. Het is voor jullie allebei nu moeilijk voor te stellen wat je straks graag wil/ waar je behoefte aan hebt.
pi_171998421
Kaartje = uitnodiging doe ik ook niet aan nee :N Ik stuur kaartjes om te laten weten dat er een baby geboren is, meer niet. Dat er mensen zijn die dat anders zien is prima, maar da's niet mijn probleem ;)
Zo zetten wij ook heel bewust geen teksten op het kaartje dat mensen eerst even moeten bellen. M.i. is dat gewoon gezond verstand, dus wie er onaangekondigd voor de deur staat, heeft mooi pech.
/assertiviteitsmodus :')

Ldg: lastig! Wat de rest zegt: juist in deze periode mag je zeker aangeven wat je wilt. Maar ik moet persoonlijk dus écht niet aan een kraamborrel denken (los van het feit dat ik degene ben die bevalt enzo :+ ), dus ik zou het erg lastig vinden om dan toch zoiets te doen.

Wat Cass zegt: misschien een compromis proberen te zoeken?

In de categorie meedenkende leidinggevenden:
Wij hebben per jaar echt belachelijk veel vrije dagen (semi-overheid *) ) die ik normaal gesproken al bijna nooit helemaal op maak, dus mijn leidinggevende werd er een beetje zenuwachtig van, aangezien de opbouw daarvan gewoon doorloopt tijdens je verlof. Stelt ze uit zichzelf voor: "Joh, anders plak je toch lekker nog een paar weken vakantie aan je verlof vast?"
Oké, deal! ^O^ dat worden dus minimaal 18 weken verlof en wie weet nog wel meer als ik weer later beval :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
Hehe, dat zat ik me ook al te bedenken ja :D

Oh, en waar ik tot nu toe eigenlijk vooral gekriebel voelde, voel ik sinds een paar dagen nu ook steeds vaker echte kleine duwtjes enzo O+ heerlijk!
pi_171998496
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Doe wat goed voelt :Y
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
Dat is het zeker voor opa's en oma's. Ik merk dat nu al wel. Mijn moeder wordt voor het eerst oma en die is nu al echt heel betrokken. Zo leuk om te merken. O+ En ook mijn man is altijd van het Uitbundig Delen van Grote Veranderingen, vandaar ook dat we hadden bedacht sowieso onze ouders. En hoe snel ligt dan aan de situatie omtrent de geboorte. Ik hoop er dan wel op dat ze dan geen uren blijven, maar ik denk dat ik (en anders man wel) dat dan ook wel kan aangeven als ik het gehad heb.

Het lijkt nog zo ver weg, maar eigenlijk is het al bijna zo ver. September. Ik kan eigenlijk al niet meer wachten om onze knul te ontmoeten. De behoefte is er meer en meer om in mijn eigen wereldje te kruipen. Gelukkig hoef ik nog maar 5 weken te werken. :)

Alleen die naam he. Ja. Dat blijft wel een dingetje. Lemijn, ben jij/zijn jullie er inmiddels al uit? Ik merk dat alleen al het denken aan namen me tegen gaat staan. :@
pi_171999089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Moeten ze maar geen kraamverzorgster worden :P Maareh, zouden er überhaupt (nog) veel rokende kraamverzorgsters zijn eigenlijk? Geen idee ook of veel mensen om een niet-roker vragen trouwens. Ik had het nu specifiek bedacht, omdat ik die rooklucht momenteel echt niet trek. De vorige keer had ik hier niet eens echt over nagedacht.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:28:15 #200
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171999186
Even zonder bij te lezen kom ik even voordringen O+
Eind van de ochtend is onze ministroopwafel geboren O+ O+ O+ ze is helemaal compleet en perfect en doet het geweldig O+ nu gesloopt omdat opa's en oma's iets te lang bleven hangen en ik moest functioneren op 2 uur slaap :')
pi_171999219
Ohh stroop gefeliciteerd! *O*
Geniet er van! O+ :*
pi_171999321
Gefeliciteerd Stroop! *O* Nu lekker bijkomen en elkaar leren kennen. O+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:32:41 #203
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171999385
Lastig lastig.. Op zich vertrouw ik vriend er wel in om goed mijn/onze grenzen aan te kunnen geven als iets bijvoorbeeld echt niet uitkomt, te lang duurt of te vermoeiend is. Wat dat betreft begint het echt een papabeer te worden O+.

Ik denk dat wij idd ook n paar dagen wachten met de kaartjes en evt facebook. Dan hebben we de eerste dagen zelf in de hand wie we zien (ouders/zussen/close vrienden) en dan na de kraamtijd de rest van de mensen. Ik kan ook echt niet inschatten wie de behoefte heeft om te komen en wie het bij n kaartje oid houdt, dus misschien maak ik het in mijn hoofd nu wel dramatischer dan het zal zijn.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:34:32 #204
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171999458
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 20:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Eind van de ochtend is onze ministroopwafel geboren O+ O+ O+ ze is helemaal compleet en perfect en doet het geweldig O+ nu gesloopt omdat opa's en oma's iets te lang bleven hangen en ik moest functioneren op 2 uur slaap :')
wafeltje O+ gefeliciteerd!! Hopelijk kun je wat slaap pakken zometeen :*
pi_171999622
Stroop, gefeliciteerd! *O*
Wat een vlotte, met nog geen 38 weken!

Lekker bijkomen en genieten! O+
pi_171999730
Gefeliciteerd met jullie mini stroopwafel! *O* O+
pi_171999773
quote:
Gefeliciteeerd!!! *O* *O* *O*
pi_171999788
Stroop gefeliciteerd! *O* Gewoon nu al een echte baby! O+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:45:01 #209
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171999923
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:35 schreef Lemijn het volgende:
Maar wil jouw vriend ook avond aan avond jullie kind laten zien aan specifiek jouw collega's/vrienden?

Ik ben zonder kraam-hormonen goed in staat om mijn grenzen aan te geven, dus maak me niet zo'n zorgen. Ik zie er juist naar uit om de baby aan mijn dichtbije familie en vrienden te laten zien, juist ook snel, maar niet te lang. En om, als alles op de rit is na een paar weken, zeker ook wat mensen van verder weg te ontvangen. Lijkt me gezellig.
Ik ben normaal ook echt meer dan prima in staat mijn zegje te doen maar dat viel na de bevalling vies tegen. Ik was echt overdonderd door alles en kon niet goed aangeven dat het teveel was dat mijn huis vlak na thuiskomst al vol stond met familie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:46:46 #210
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172000011
Gefeliciteerd Stroop!! *O* *O*
pi_172000901
Gefeliciteerd Stroopwafel *O* *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 21:14:17 #212
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172001043
Stroop *O* Gefeliciteerd. Goede reden om zonder bij te lezen voor te dringen, hoor! :) Nu lekker proberen bij te slapen!

Hier een samengesteld gezin, dus weet eigenlijk niet zo goed hoe we het gaan doen na de bevalling. Kinderen hebben uiteraard voorrang, maar weet niet waar welk kind is ten tijde van de bevalling. In een weekend kan het zomaar zijn dat ze bij mijn ex zijn en die woont niet om de hoek (60 km ofzo). In bijna elk denkbaar scenario is kind van manlief dichterbij dan die van mij.
En dan rijst bij mij de vraag: op elkaar wachten en alledrie tegelijk kijken? Of wie eerst komt, eerst maalt zeg maar. Maar dat voelt weer niet eerlijk tegenover de "laatkomers". Lastig lastig. 8)7
pi_172001227
Stroop wat doe je nu ineens! :D Van harte gefeliciteerd met jullie dochter *O* Geniet ervan en rust vooral lekker uit
pi_172001233
Gefeliciteerd Stroop! O+
pi_172001721
Van harte gefeliciteerd Stroopwafelmeisje!!! Heel veel geluk samen :)!
pi_172001838
quote:
Ooooh! *O* Gefeliciteerd!! Lekker genieten!
And you know I might
pi_172002189
Gefeliciteerd Stroopwafel!
pi_172002680
Stroop! Je meisje! O+ O+ O+ Je zo lang verwachte en gehoopte eigen babietje! Wat geweldig dat ze er is, veel geluk! *O*
pi_172002950
Wow Stroop gefeliciteerd! Ze wilde duidelijk zo snel mogelijk bij je zijn! Ik ben dan wel benieuwd of je zo'n vroege bevalling toch al wel aan voelt komen of dat het je compleet overvalt (als je inzet op 40 weken).
Lekker genieten nu samen! *O*

Verder even niet bij gelezen ivm vakantie..
pi_172003872
*O* *O* *O* Stroopwafel!!! *O* *O* *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:48:00 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_172004042
Oooh stroopwafel! Van harte gefeliciteerd!! *O*
disclaimer
  dinsdag 27 juni 2017 @ 22:54:00 #222
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172004210
Ohhh een verse stroopwafel uhhh baby! Wat heerlijk O+

Van harte! *O*
pi_172004350
Stroop O+ Gefeliciteerd met je meisje *O* lekker bijkomen en genieten nu!
pi_172005347
Stroop, gefeliciteerd! :* Zo blij voor jullie!

Ai, dat kraambezoek. Hier was vooral de avond na de geboorte hectisch. Maar die mensen had ik wel specifiek gevraagd te komen. Schoonouders wilden toen helemaal niet komen eigenlijk. Pas na drie keer aandringen kwamen ze dan toch.

In de kraamweek heel rustig. Een vriendin kwam op dag 1 toen we thuis waren en bleef gelijk de hele dag. En op dag 4 nog eens. Maar die kwam met chocola, haalde boodschapjes en schreef de envelopen voor de kaartjes. Ze bleef ook eten en voerde me terwijl ik M voedde. _O-
pi_172007751
Gefeliciteerd stroop *O* Is alles goed gegaan?
  woensdag 28 juni 2017 @ 04:06:31 #226
386633 Adnap
I love Life !
pi_172007757
quote:
Gefeliciteerd ! 27 juni kindjes zijn prachtig. Mijne werd 16
Fijne kraamtijd !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_172007872
Stroop O+
Eindelijk genieten van jullie mini
  Manager PR/Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 06:32:10 #228
269689 crew  Viv
pi_172007909
Stroopwafel gefeliciteerd! Ze kon blijkbaar niet meer wachten om je te zien! O+
pi_172008145
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje *O*
  woensdag 28 juni 2017 @ 07:41:33 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172008180
Gefeliciteerd stroop! O+! Het is je zo gegund, je meisje! Veel geluk met elkaar *;.
KuikenGuppy
pi_172008597
Gefeliciteerd Stroopwafel! Veel geluk samen. *;
pi_172008800
Stroop! O+ Van harte gefeliciteerd *O*
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:16:55 #234
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_172009461
Stroopwafelmeisje, hoera! *O* O+ *O*
Hoe ging de eerste nacht?
pi_172009623
Tjonge, jonge.
SPOILER
  woensdag 28 juni 2017 @ 09:47:06 #236
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172010067
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:26 schreef vencodark het volgende:
Tjonge, jonge.
SPOILER
jaaaaa :D gefeliciteerd
pi_172010083
*O*
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd!

Yay! Wat leuk Venco! O+
SPOILER
pi_172010325
quote:
Tjonge, jonge.
SPOILER
Leuk!! Gefeliciteerd!! O+ *O*
And you know I might
pi_172010434
Yes toch een meisje Venco *O*
pi_172010654
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:47 schreef Mabawa. het volgende:
*O*
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd!

Yay! Wat leuk Venco! O+
SPOILER
Opluchting is niet het goede woord. Jongen had ook zeker leuk geweest maar 1 jongen heb ik al en alle spullen er omheen.
Nu mag ik cute meisjeskleding kopen etc.
Elk geslacht is welkom. Qua karakter is elk kind anders en het ene is niet leuker dan het andere.
Al huilde ik nu tranen met tuiten van geluk. O+
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:18:27 #241
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172010715
quote:
Tjonge, jonge.
SPOILER
Ooohhhh wat leuk!!! Je zo gewenste meisje O+
pi_172011377
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje! *O* Hoop dat je een heerlijke kraamtijd tegemoet gaat :)

En hoera voor Venco! *O* Wordt het toch een Ariël of Amalia ;)
  woensdag 28 juni 2017 @ 10:50:57 #243
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172011467
Venco een meisje *O* Wat leuk! Gefeliciteerd! O+
pi_172011517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 10:47 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje! *O* Hoop dat je een heerlijke kraamtijd tegemoet gaat :)

En hoera voor Venco! *O* Wordt het toch een Ariël of Amalia ;)
Hoezo of? Gewoon Ariel Amalia. AA voor vrienden en bekenden. :Y
pi_172011909
Venco een meisje, leuk! *O*

Opvallend veel koningskoppels hier de laatste tijd! :D
pi_172011919
Venco wat leuk *O* Doorbreekt ook weer leuk al dat jongensgeweld hier ;)
pi_172012115
Ik heb al gelijk 3 roze dingen gekocht. :P
  woensdag 28 juni 2017 @ 12:03:37 #248
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172013213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 11:09 schreef twist02 het volgende:
Venco een meisje, leuk! *O*

Opvallend veel koningskoppels hier de laatste tijd! :D
Ja zeg, nou voel ik me buitengesloten ;(
pi_172014177
Stroopwafelmeisje, van harte gefeliciteerd! O+.

Wat leuk venco, een meisje. Direct gaan shoppen dus. :D.

Ik ben bang dat ik moet gaan accepteren dat mijn lijf zwanger zijn toch niet zo goed trekt. Bij elke stap voelt het alsof mijn schaambot uit elkaar gaat vallen en mijn rug lijkt de strijd ook op te geven. :')
pi_172014563
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

Ik ben bang dat ik moet gaan accepteren dat mijn lijf zwanger zijn toch niet zo goed trekt. Bij elke stap voelt het alsof mijn schaambot uit elkaar gaat vallen en mijn rug lijkt de strijd ook op te geven. :')
DaD zit er bij jou een consulent in de buurt die 'knoopwijzen voor zwangeren' aanbied? Dat is precies voor dit soort klachten namelijk :)

Venco O+ *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door CassElliot op 29-06-2017 08:51:43 ]
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:29:47 #251
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172015468
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

Oh wat vervelend zeg!
Ben je van plan om langs een fysio te gaan?
pi_172015496
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Samen dan buitengesloten *; met m'n 2 mannen straks O+
  woensdag 28 juni 2017 @ 13:50:41 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_172016072
Gisteren is mn beste vriendin bevallen en ze belde net al wanneer ik nou kwam O+ _O- Ik was helemaal aan het afwachten en het bij hun aan het laten, maar kennelijk heeft ze nu al behoefte aan gezelligheid :D nou helemaal prima, straks lekker babykroelen O+
pi_172016533
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 12:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dat was uiteraard niet m'n bedoeling! :* ;)
Maar het viel me zomaar op :D

Ldg tof! O+
pi_172016851
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef LeSage het volgende:

[..]

Twee jochies, yeah! <3

Hier net terug van controle. T2 is de afgelopen twee weken nog maar een heel klein beetje gegroeid, dus het lijkt nu geen babysaurus meer te worden! (Dan heb je tenminste het idee dat je dat dieet nog ergens voor doet!)

So. Now we wait.
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:30:05 #256
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172017159
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:17 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Twee jochies, yeah! <3

Hier net terug van controle. T2 is de afgelopen twee weken nog maar een heel klein beetje gegroeid, dus het lijkt nu geen babysaurus meer te worden! (Dan heb je tenminste het idee dat je dat dieet nog ergens voor doet!)

So. Now we wait.
Heb jij zo'n zwangerschaps suiker dieet gekregen? Dat had een vriendin van mij ook, lijkt me echt heel zwaar..
  woensdag 28 juni 2017 @ 14:32:24 #257
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172017239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Gisteren is mn beste vriendin bevallen en ze belde net al wanneer ik nou kwam O+ _O- Ik was helemaal aan het afwachten en het bij hun aan het laten, maar kennelijk heeft ze nu al behoefte aan gezelligheid :D nou helemaal prima, straks lekker babykroelen O+
Haha zo kan het ook :D

Het scheelt echt per persoon he! Een vriendin van mij vond het ook heel jammer dat mensen zo lang afwachtten met bellen voor bezoek waardoor er de eerste 2 weken (toen haar man nog thuis was) haast niemand kwam en iedereen daarna wilde langskomen (toen man weer moest werken) en dat vond zij achteraf juist helemaal niet handig.
Dus bij haar tweede ben ik na een kleine week al langs geweest O-)
pi_172017742
Vencodark gefeliciteerd *O*
pi_172018542

[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 28-06-2017 15:30:40 ]
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:09:29 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172022498
Woah die stekende smerige buikpijn he, die was ik echt alweer vergeten }:|

Ik vind deze fase zo ongrijpbaar en spannend en ik ben zó slecht in geheimen (leuke en van mezelf haha)!
pi_172023943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wilde mijn vriendinnetjes ook echt in het weekend aan mijn bed (ben op vrijdag bevallen), ik was zo trots :D
pi_172032482
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 14:30 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Heb jij zo'n zwangerschaps suiker dieet gekregen? Dat had een vriendin van mij ook, lijkt me echt heel zwaar..
Ach, heel zwaar... Op de grote schaal der moeilijkheden valt het heus wel mee. (Maar ik vind mezelf desondanks best wel eens zielig hoor, als ik zin heb in een Magnum Double Caramel ofzo :@ )

Vandaag gelachen: opa en oma op bezoek, en man vraagt: "T, waar is de baby?" Kijkt ie even rond, loopt naar opa en tikt hem op zijn buik. "Daar!" :D
pi_172032579
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:26 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ach, heel zwaar... Op de grote schaal der moeilijkheden valt het heus wel mee. (Maar ik vind mezelf desondanks best wel eens zielig hoor, als ik zin heb in een Magnum Double Caramel ofzo :@ )

Vandaag gelachen: opa en oma op bezoek, en man vraagt: "T, waar is de baby?" Kijkt ie even rond, loopt naar opa en tikt hem op zijn buik. "Daar!" :D
Haha! Die situatie hadden we gisteren hier ook met een vriendin van mij. We kwamen tot de conclusie dat zij in verwachting is van een foodbaby :')
En zo'n dieet klinkt mij als horror. Je moet jezelf wel kunnen verwennen tijdens je zwangerschap.
  donderdag 29 juni 2017 @ 08:26:53 #264
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172035320
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:26 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Ik heb heel de zewangerschap vooral zin in koolhydraten en vlees. Dus voor mij lijkt het echt verschrikkelijk om dat te moeten doen..

Haha die T! Lijkt me zo grappig! Wat dat betreft vind ik het ergens wel jammer dat N nog zo klein is en nog helemaal niks door heeft..
pi_172035528
Stroopwafelmeisje, gefeliciteerd!!! *O*
Dit, dat, alles.
pi_172035993
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 23:31 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha! Die situatie hadden we gisteren hier ook met een vriendin van mij. We kwamen tot de conclusie dat zij in verwachting is van een foodbaby :')
En zo'n dieet klinkt mij als horror. Je moet jezelf wel kunnen verwennen tijdens je zwangerschap.
Man krijgt nog wel eens opmerkingen of hij me nadoet met zijn buik, waarop hij steeds zegt 'zij doet de ene helft, ik de andere'. Van t weekend dus ook waar kinderen bij waren. Zegt er een; 'lijmt de dokter de baby dan aan elkaar?' :D :D

En dat dieet lijkt me ook verschrikkelijk. Ik heb echt zo weinig discipline als t aankomt op goed eten. Alles is soort van vies (of meer, de smaak van alles staat me tegen) en ik moet me echt dwingen dingen te eten. Overdag gaat dat nog over boterhammen en fruit en dergelijke, maar als ik s avonds dropjes tegenkom en dan blijkt dat dat wél smaakt, moet de zak ook leeg. :@ Het is dan ook geen wonder dat ik al op +13 zit. :')
pi_172036044
Gefeliciteerd Stroopwafelmeisje!
pi_172041487
Als iemand nog trash tv zoekt: nu op TLC Extreme Cheapskates, waar een hoogzwangere o.a. potjes foliumzuur en onderdelen voor een kolf uit de containers scoort.
pi_172041795
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 12:56 schreef ingee het volgende:
Als iemand nog trash tv zoekt: nu op TLC Extreme Cheapskates, waar een hoogzwangere o.a. potjes foliumzuur en onderdelen voor een kolf uit de containers scoort.
Heerlijke programma's om je aan te ergeren zijn dat :') Was ook een keer een vrouw die haar plas verzamelde in een emmer om maar niet telkens door te hoeven trekken :X Dan gooide ze het buiten weg op de composthoop :')
And you know I might
pi_172041882
Zo, pfieuw, bijgelezen!

Allereerst een warm welkom voor alle nieuwe zwangeren *O* Super leuk!

Strooppiee, je piept er gewoon ff voor. Nogmaals gefeliciteerd met ministroop! *O*

Geen ervaring hier met eerdere bevallingen, en ook nog niet zo over nagedacht. Omdat ik sowieso in het ziekenhuis moet bevallen denk ik dat ik op dag 1 gewoon de opa's en oma's laat komen, en dan als ik het zat ben naar buiten bonjour. Of misschien doet de verpleegkundige dat wel, geen idee eigenlijk! Denk dat ik het tzt over me heen laat komen. Ik zal wel heel stellig naar mijn vriendinnen zijn: als ik nee zeg, verwacht ik ze ook niet aan mijn bed. Hoe we dat met bonuszoon gaan doen zien we ook tzt wel denk ik, zal het onderwerp binnenkort eens aansnijden.

Tevens zijn we in het LUMC geweest omdat een van onze kleintjes dus wat kleiner was dan de ander. Maar de echo's blijven er goed uit zien, dus we zijn terug naar ons regionale ziekenhuis gestuurd! Hartstikke fijn :)

Ik ga toch de jongensgolf (die Venco zo mooi doorbrak) nog even voortzetten: we krijgen twee jochies! :o :o
SPOILER
Nou, morgen mijn eindpresentatie op mijn studie, en dan kan ik hopelijk mijn diploma hoogzwanger in oktober in ontvangst nemen :s) Het grootste deel van mijn scriptie werkgroep weet het nog niet, dus ik heb bedacht dat ik morgen een loeistrak jurkje aantrek en mijn bescheiden bolletje ga showen, met de mededeling dat ik echt niet van de frietjes/donuts/whatever af kon blijven tijdens het schrijven :9.
pi_172041900
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:04 schreef rena het volgende:

[..]

Heerlijke programma's om je aan te ergeren zijn dat :') Was ook een keer een vrouw die haar plas verzamelde in een emmer om maar niet telkens door te hoeven trekken :X Dan gooide ze het buiten weg op de composthoop :')
Ohhhh dat heb ik volgens mij gezien ja! En haar man, ja die deed daar niet aan mee kan ik me herinneren :+ Sommige mensen..
pi_172042147
Jochies voor KC *G* Succes alvast met je eindpresentatie morgen! Ben benieuwd naar de reacties op je babybol.

Mijn vk zei toevallig van de week dat het haar ook opviel dat er zoveel jongetjes op komst zijn/worden geboren momenteel.

Trash-tv heerlijk O+ Hoewel ik tegenwoordig eigenlijk altijd automatisch doorschakel naar Netflix.
pi_172042177
KapiteinCupcake, succes met je eindpresentatie en wat ontzettend leuk twee jongetjes O+
And you know I might
pi_172042197
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:07 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Ohhhh dat heb ik volgens mij gezien ja! En haar man, ja die deed daar niet aan mee kan ik me herinneren :+ Sommige mensen..
Klopt! Ik zou ook geen relatie kunnen hebben met zo iemand hoor :X
And you know I might
pi_172043495
KC, twee jochies, wat tof!! *G* *G*
En succes morgen! ^O^

Ik loop dus ook de hele dag ontzettend trots te zijn op mijn babybolletje (dat in mijn ogen echt al heel wat is!) en iedereen blijft maar herhalen dat het allemaal nog zo bescheiden is enzo. Heulemaal niet! :{w
pi_172043986
Twist, lekker blijven pronken hoor. Bescheiden of niet, het is gewoon een babyhuisje en daar mag je best trots op zijn. :D

Nog meer jongetjes, hoera voor KC! *O* En superfijn dat alles qua groei is goedgekeurd.

Hier begint de verwondering over mijn groeiende buik ook toe te slaan. Ik zag mezelf onlangs in de spiegel en toen was het ineens een heuze buik geworden! Tijd voor een nieuwe buikfoto dus. En ook voor mooier weer want de enige jas die nog paste wordt behoorlijk krap en ik heb echt zo geen zin een nieuwe te moeten kopen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:17:43 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172045312
KC, 2 jongetjes *O* Leuk!

Vandaag een oude bekende tegengekomen en zag meteen dat ik zwanger was. Daarna in de rij van de kassa een onbekende vrouw die n.a.v. een gesprekje ook over mijn zwangerschap begon. Dus ook voor onbekende is blijkbaar duidelijk genoeg dat ik zwanger ben :o
pi_172045571
quote:
11s.gif Op donderdag 29 juni 2017 13:04 schreef rena het volgende:

[..]

Die had mooi mee kunnen doen aan moeders voor moeders. :D

Leuk Kapitein twee jongetjes! O+

Mijn oude buurvrouwtje vond gisteren dat ze nog niets zag aan mijn buik. Nou had ik toevallig wat aangetrokken dat het ook wel goed verborgen hield. Vestje aan de kant, toen zag ze het gelijk. :D
pi_172045790
KC, 2 jongens O+

Maandag bij de yoga hebben mijn nichtje en ik onze ogen uitgekeken qua buiken. Wij hebben beide een niet te ontkennen buik, en we vroegen ons af waar de 3 nieuwe meiden (tussen 25 en 30 weken) hun baby verstopt hadden. Zo bescheiden en ze konden de oefeningen allemaal nog, terwijl wij met z'n 2 als een soort walvis lagen puffen _O-
pi_172046121
LeSage wat leuk dat je dat samen met je nichtje doet! Ik val ook in de categorie 'huh ben je zwanger dan?' Inmiddels niet meer natuurlijk, maar rond 20 weken zag je bijna niks hier.

Nanuke: is het nog een optie om je jas gewoon open te laten of over te gaan op vestjes? Of is dat te koud? Zo doe ik het nu, maar goed, mijn thermostaat staat ook al een tijdje op de stand 'zwanger' dus ik heb het de hele dag sowieso warm.
pi_172047846
Leuk om te lezen over al die verschillen in buikjes.
Hier was met 20 weken voor onbekenden iig ook nog niets te zien, inmiddels wel echt een zwangere buik (ik vind 'm bescheiden, maar voel me toch enorm..) en vandaag met 30 weken voor het eerst een wildvreemde die erover begon.

Hier weer controle gehad en ik mag nog 5 weken in onwetendheid zitten over een keizersnede of toch natuurlijk mogen proberen. Op dit moment is de placenta nog niet voldoende aan de kant, maar dat wil niet zeggen dat dit niet meer gebeurt. Vandaag bleek dus ook dat de placenta uit 2 delen bestaat waardoor in eerste instantie (toen lagen ze tegen elkaar) een praevia totalis is gezien.
Ik weet niet zo goed wat ik met de informatie van vandaag moet, ik kan er eigenlijk niets mee.
Met de kleine was iig alles goed. Een week achter op groei, maar niet te klein. Prima dus.
pi_172048956
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:54 schreef kazy het volgende:
LeSage wat leuk dat je dat samen met je nichtje doet! Ik val ook in de categorie 'huh ben je zwanger dan?' Inmiddels niet meer natuurlijk, maar rond 20 weken zag je bijna niks hier.

Nanuke: is het nog een optie om je jas gewoon open te laten of over te gaan op vestjes? Of is dat te koud? Zo doe ik het nu, maar goed, mijn thermostaat staat ook al een tijdje op de stand 'zwanger' dus ik heb het de hele dag sowieso warm.
Ja, is ook heel toevallig. Onze zoontjes schelen 3 weken en nu krijgen we weer jongens en zijn we binnen een week binnen elkaar uitgerekend :)
pi_172049300
Ik heb vandaag echt teveel gedaan... Dus die harde buiken zijn verklaarbaar. Maar ik word er wel schijtnerveus van dat ze nu pijnlijk worden (want morgen de 30e, remember...? :X )

Nou, ff in bad zo, dan trekt het wel weer weg. Toch, mensen die ooit voorweeën hebben gehad? (ZEG JA)
pi_172049414
Wat spannend Nolita. Dat dat kan joh, een placenta uit twee delen, is dat omdat het dan niet zo goed over de uitgang groeit ofzo?

Wat leuk LeSage, samen met je nicht! En het verschil in buikjes blijft ook mij verbazen.
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:42:02 #285
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172049470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:33 schreef Sara82 het volgende:
Ik heb vandaag echt teveel gedaan... Dus die harde buiken zijn verklaarbaar. Maar ik word er wel schijtnerveus van dat ze nu pijnlijk worden (want morgen de 30e, remember...? :X )

Nou, ff in bad zo, dan trekt het wel weer weg. Toch, mensen die ooit voorweeën hebben gehad? (ZEG JA)
Wat is er de 30e dan? :@ Niet je uitgerekende datum, want dat heb ik net gecheckt ;)
pi_172049501
Afspraken, auto naar de garage, trap wordt bekleed, monteur komt langs.
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:43:52 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_172049513
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:43 schreef Sara82 het volgende:
nou succes he! :%
disclaimer
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:48:28 #288
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_172049592
quote:
ooooh ja, dat had ik gelezen inderdaad! :o
Ben benieuwd hoe je bad gaat dan! Straks kan je alles afbellen :X
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:55:31 #289
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172049738
quote:
Ai, succes! Of je doet ff een stortbevalling tussendoor. Liefst voordat de trap bekleed is :P
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:55:49 #290
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172049744
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 18:15 schreef LeSage het volgende:

[..]

Ja, is ook heel toevallig. Onze zoontjes schelen 3 weken en nu krijgen we weer jongens en zijn we binnen een week binnen elkaar uitgerekend :)
Oh wat leuk zeg!
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:56:29 #291
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172049763
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 17:10 schreef Nolita het volgende:
Leuk om te lezen over al die verschillen in buikjes.
Hier was met 20 weken voor onbekenden iig ook nog niets te zien, inmiddels wel echt een zwangere buik (ik vind 'm bescheiden, maar voel me toch enorm..) en vandaag met 30 weken voor het eerst een wildvreemde die erover begon.

Hier weer controle gehad en ik mag nog 5 weken in onwetendheid zitten over een keizersnede of toch natuurlijk mogen proberen. Op dit moment is de placenta nog niet voldoende aan de kant, maar dat wil niet zeggen dat dit niet meer gebeurt. Vandaag bleek dus ook dat de placenta uit 2 delen bestaat waardoor in eerste instantie (toen lagen ze tegen elkaar) een praevia totalis is gezien.
Ik weet niet zo goed wat ik met de informatie van vandaag moet, ik kan er eigenlijk niets mee.
Met de kleine was iig alles goed. Een week achter op groei, maar niet te klein. Prima dus.
Dat is wel vervelend, dat je nog niks weet qua bevalling. Maar fijn dat met de kleine alles goed is!
  donderdag 29 juni 2017 @ 18:59:37 #292
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_172049809
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:29 schreef Nanuke het volgende:
Twist, lekker blijven pronken hoor. Bescheiden of niet, het is gewoon een babyhuisje en daar mag je best trots op zijn. :D

Nog meer jongetjes, hoera voor KC! *O* En superfijn dat alles qua groei is goedgekeurd.

Hier begint de verwondering over mijn groeiende buik ook toe te slaan. Ik zag mezelf onlangs in de spiegel en toen was het ineens een heuze buik geworden! Tijd voor een nieuwe buikfoto dus. En ook voor mooier weer want de enige jas die nog paste wordt behoorlijk krap en ik heb echt zo geen zin een nieuwe te moeten kopen.
Jas open laten hangen en sjaal ervoor om je buik te bedekken? Zo doe ik het nu, want hier gaat er geen enkele jas meer dicht en vind het zonde van mijn geld om een positie zomerjas te halen :@

Hier geen bescheiden buik, als je het aan anderen vraagt in ieder geval. Eentje dacht dit weekend dat ik toch vast ook wel bijna uitgerekend was, een collega dacht dat ik elk
moment met verlof zou gaan en een ander dacht dat ik me zo'n anderhalve maand misgerekend had met mijn UD :') En die is pas eind oktober dus dat duurt nog heul lang...
pi_172050399
quote:

JA! Als het voorweeën zijn althans..

Nolita: wat een onzekerheid nog zeg. Hopelijk verschuift de placenta nog verder naar boven. Bizar trouwens een placenta in 2 delen. Ik wist niet dat dat kon.

LeSage: oh dat is helemaal bijzonder zeg O+
  donderdag 29 juni 2017 @ 19:38:08 #294
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_172050638
Nolita, wat spannend allemaal. Ik wist niet dat het kon, wat goed dat het desondanks gewoon goed gaat met jullie ukkepuk!

Buiken pronken: ik vind het heerlijk. Mijn lijf en ik hebben een beetje een haat/liefdesverhouding (er is net 17 kg af), maar ik kan niet wachten tot ik weer met mijn buik naar voren mag lopen. Ik heb nu al een darmenbol :') die vind ik dan weer iets minder handig.

Sara! Wat spannend! Hier geen ervaring met voorweëen. Ik had gewoon ineens gebroken vliezen met 37+4.. zijn ze niet perongeluk al wat timen waard?

KC *O* jommes! Tof!

Ik heb vandaag de vk gebeld en een echo ingepland. 10 juli mogen we spieken en 17 juli intake. Dat is wel vroeg, qua echo (7w1 dan), maar omdat het vorig jaar mis is gegaan mocht ik lekker vroeg. Hopelijk stelt het wat gerust...
pi_172051164
quote:

JA!
De volgende dag ben ik bevallen. Dus bel je afspraken maar vast af :P
pi_172051497
Ik had ook voorweeën de dag voor mijn bevalling. *O*
Maar zo'n monteur kan vast ook prima je rug masseren en natte washandjes halen. :*

(zette pas de volgende nacht door bij mij, dan moeten ze wel klaar zijn toch?)
pi_172051884
Oeee, spannend Sara. Kan de trapbekleder in ieder geval op dreumes passen tot er iemand anders is. :Y
pi_172054527
spannend zeg sara! Zeker met al die afspraken in het vooruitzicht!

kim wat fijn dat jullie ter geruststelling al vroeg mogen kijken!

wat betreft placenta, deze is dus 2-lobbig. ik heb de verloskundige zojuist gevraagd hoe dat dan kan. Ze gaf het voorbeeld van een soort hartvorm dan zijn er 2 delen, maar is het toch nog ergens goed verbonden. de echoscopiste deed er ook makkelijk over, komt vaker voor en ging er verder niet op in. Dus ik ga er even vanuit dat ze ergens nog verbonden zijn dmv weefsel en niet alleen een ader oid..

Het telefoontje met de verloskundige heeft me nog wat onrustiger gemaakt. Ze gaf aan dat als ik al natuurlijk mag bevallen het wss een echte klinische bevalling gaat worden met monitor en infuus ed. Ik krijg het ergens heel benauwd van dat idee, maar van een keizersnede ook..
pff ik merk steeds dat ik na een controle weer even in paniek ben en het in de dagen erna pas weer langzaam los kan laten. Iemand geruststellende ervaringen met een klinische bevalling misschien?
pi_172055691
Mijn bevalling is uiteindelijk klinisch geworden. Op dat moment boeide het me echt niet (meer) zolang dat kind er maar zo snel mogelijk uit ging. Ook al zouden ze met de hele verlosafdeling een regendans hebben gedaan waarna ze met een blaaspijp pijltjes mn doos in schoten, dan zou ik nog hebben liggen te juichen :') Al met al heb ik dus niks van het monitoren en het infuus gemerkt. Het enige wat ik jammer vond is dat ik vaak "alleen" werd gelaten. Kan ook niet anders natuurlijk met meerdere bevallingen op de afdeling.

Maar dat is een kant van een verhaal. Er zijn ook genoeg dames die wel last hebben (gehad) van een negatieve terugblik op een klinische bevalling
pi_172055736
Ik was net een verhaal aan het typen, maar wat Skittles zegt dus.
pi_172055885
Same here! :Y

Het spannendste bij mijn bevalling was eigenlijk toen we aan het afwachten waren of het wel of niet klinisch zou worden (de vk had thuis mijn vliezen gebroken, maar er gebeurde maar weinig).
Uiteindelijk was ik vooral opgelucht toen de knoop werd doorgehakt en ik wist waar ik aan toe was. Ook al betekende dat dus inderdaad monitoring, infuus, elektrode bij de kleine, etc. Achteraf ben ik er zelfs blij mee, omdat ik én nog voor een ruggenprik heb gekozen én een fluxus had, dus medisch ingrijpen/begeleiden was om meerdere redenen nodig.

Door omstandigheden (ze zaten midden in een verhuizing) heb ik zelfs overdreven veel verschillende gezichten aan m'n bed gehad, maar het maakte me echt niet uit. Iedereen was ontzettend lief en ik had eerlijk gezegd andere dingen aan m'n hoofd dan gezichten/namen leren ;)

Geen garanties, maar het kan dus ook echt zomaar prima uitpakken, zeker als je nu al weet dat het dus klinisch wordt! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')