abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171986259
Kim, gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws! :* . *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171986726
Kris, ook een jommetje, wat leuk! *G*

Hier volgens mij ook niet echt een uitgebreide lijst van de kraamzorg gehad.
Ik zou zó graag weer dezelfde kraamhulp krijgen, maar ik weet dat ze inmiddels gestopt is omdat ze zelf een kindje heeft, echt heel jammer.

Kazy, inderdaad wel erg jammer dat je met zulke dingen/gevoelens rekening moet gaan houden zeg... -O-
Ik weet van mijn schoonouders al wel dat de kleine mogen vasthouden echt een 'ding' is (als in: zwaar beledigd als dat niet mag).
pi_171986772
Een jongetje voor Kris! *G*

LeSage dat mag je zeggen hoor ;) Dat vind ik zelf ook. Ik snap dat soort dingen echt niet.

Intakevragen: ik vond het vooral maf dat ik dezelfde vragen kreeg als de vorige keer. (In de categorie: opleiding en geboorteland.) Hadden ze die dan eerder nergens genoteerd? Ik vroeg me het nut van sommige die vragen ook nog enigszins af. Wat boeit het voor de kraamzorg dat mijn vader niet in Nederland is geboren? Waar de ouders van mijn man zijn geboren, was dan weer niet interessant.
pi_171986874
Twist: Ja dat dus :') Ik was daar wel altijd heel duidelijk in. (Jij vast ook.) In geval van onrustig of slapen werd ze gewoon niet vastgehouden, klaar. En dan achteraf inderdaad horen dat men zich gepasseerd voelde. Tsja, ik kan daar niet zoveel mee eigenlijk.
pi_171987536
Kazy, ja duidelijk zijn is in zulke gevallen het beste ja. Gelukkig zitten man en ik altijd perfect op één lijn als het zulke dingen betreft, dus dat scheelt al wel.

Ik betrap mezelf er soms nog wel eens op dat ik me vooraf al druk ga lopen maken om zulke dingen, maar dat leer ik al langzaam af gelukkig :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:24:34 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987745
Qua vasthouden waren wij bij N heel stellig de eerste dag: gewoon niet. (Schoon)ouders en broers kwamen wel kijken in het ziekenhuis maar N bleef gewoon in haar bakje liggen. Ze was wat misselijk na de geboorte (gepoept in het vruchtwater) en moest naast elke paar uur voeden ook elke paar uur uitgekleed worden voor onderzoek ongeacht of ze al dan niet sliep, wij vonden het wel fijn als ze dan verder gewoon met rust gelaten werd. Pas de volgende dag thuis hebben opa's/oma haar voor het eerst vastgehouden. En ongeacht hoe nr 2 ter wereld komt, vind ik dat eigenlijk weer wel een goed idee. Na al dat geboortegeweld ook nog door jan en allemaal vast gepakt worden leek me sowieso al heel sneu voor zo'n kleintje...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:35 #157
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987815
Wij zijn vorige week op kraam visite geweest ergens en hebben de baby niet gezien _O-
Die sliep toevallig net toen wij binnen kwamen en nog steeds toen wij weg gingen :') Maar zou zelf ook mijn baby niet hebben wakker gemaakt voor visite dus snap het wel.
pi_171988197
Ik zit ook duidelijk in een team 'vooraf druk maken om dingen die er (nog) niet zijn'. Afleren lukt hier nog niet bepaald :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MissC dat deden wij de eerste dag inderdaad ook. De tweede dag is ze wel door iets te veel mensen vastgehouden. Resultaat: een overprikkelde baby en een slapeloze nacht. Dit keer gaan we dat dus zeker doseren.

Hadden jullie wel foto's van de baby gezien of krijgen jullie nog een 'herkansing' binnenkort? ;)
pi_171988638
Wat leuk, Kris, een jongetje! *O*.

Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken. :'). :N .

Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171988825
Mijn moeder was al in ons huis toen we thuiskwamen met de kleine. Ze moest daarna de hele dag werken en wilde hem zo graag zien O+ Ze is dus letterlijk 5 minuten binnen geweest om hem te zien en daarna gaan werken. Ik vond dat dan weer helemaal niet erg, omdat ze zo graag haar kleinzoon snel wilde zien. En dan gelukkig niet met uit mijn handen trekken enzo, gewoon even kijken en dat was het.

Van mensen die dichtbij staan ((schoon)ouders, (schoon)broers/zussen en mijn vriendinnen) kon ik dat sowieso goed hebben. En ze hielpen ook gewoon veel, dat vond ik helemaal prettig.

Ik hoop alleen zo erg dat mijn vader dit keer wel meteen bij de kleine kan. Hij is blind en had de vorige keer een koortslip de eerste 2 weken. En hij moet het juist zo van de knuffels hebben ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171989793
Of een hele kraamkamer (een 3-kwartier) na de bevalling, dat vonden we prima) vol hebben staan waarbij mijn zus al gelijk gaat lopen zeuren dat ze graag 's avonds (wanneer wij dus thuis zouden komen met de baby) weer langs wilt komen omdat haar vriend er nu niet gelijk al bij kon zijn. :')
En dus ook nog verontwaardigd reageert als we eerst even een paar daagjes rust willen.

Of als diezelfde zus de baby vast heeft en mijn schoonmoeder vertrekt maar nog even een keer doei wilt zeggen en mijn zus de baby 'als grapje' van haar weg draait. ^O^

Bevallen, dit jaar doe ik dat maar in het geheim. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 27-06-2017 15:12:36 ]
pi_171990049
Mijn ouders en schoonouders gaan (denk ik, ik weet nog niet hoe ik me dan voel ;) ) geen probleem zijn voor mij met vasthouden en dergelijke, schoonouders voelen als een extra set ouders voor mij dus ze kunnen heel veel maken bij me O+ Andere familie wacht maar even tot wij het groene licht geven, mijn lief heeft een paar tante's (die verder best lief zijn) waarvan ik verwacht dat ze opdringerig zouden kunnen zijn, terwijl diezelfde tante's er verder geen moeite mee hebben om nu een peuk op te steken terwijl ik naast ze zit :{w Ben ik nog steeds een beetje chagrijnig van als ik er aan denk :')

Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171990192
DaD, omg, wat een lang bezoek op de eerste dag! Niet normaal! :X

SPOILER
Gelukkig is de directe familie van het kijken, kusje, dag! En ook wel van het vasthouden hoor, maar ze zouden het begrijpen als dat niet zou gaan. En anders begrijp je het niet, jammerdebammer, dikke doei.

Ah LeSage, wat zuur van die koortslip :'(
pi_171991267
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:11 schreef rena het volgende:
Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoor ;) bij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.

Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees :)
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
pi_171991456
Ik snap best dat mensen lastig steeds een uur rijden enkele reis voor een kort bezoekje. Maar ik hoop dat het bezoek ook even een rondje speeltuin wil doen met de peuter ofzo. Die zal het ook al moeilijk zat hebben met alle verdeelde aandacht.
pi_171991982
Jullie kraambezoekverhalen :o Dan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)

Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:22:46 #167
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992034
Een tip die ik van harte kan aanbevelen als je wat langer rust wil na de bevalling: wacht even met het sturen van de geboortekaartjes. Veel mensen zien dat als een uitnodiging en zodra die binnen is, gaan ze bellen. Wij hebben een week gewacht met versturen en hebben in de kraamweek verder ook alleen de directe familie langsgegaan (en een paar hele goede vrienden). Alle (verdere) familie etc heeft gewacht met bellen totdat ze het kaartje kregen.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:24:59 #168
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Jullie kraambezoekverhalen :o Dan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)

Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Ja herkenbaar van het beneden zitten! Ik heb me zo zwaar voorbij gelopen die eerste weken, dat moet ik nu echt anders proberen te doen.

Dat zei de VK later ook, dat ze dat vaak zien bij een eerste kindje. En dat moeder in kwestie bij de tweede vaak wel boven blijft, met thee en tijdschrift lekker op bed of zo, omdat het meteen doorgaan zo zwaar tegenviel achteraf.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:26:23 #169
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, Kris, een jongetje! *O*.

Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken. :'). :N .

Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden. O+.
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
pi_171992399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
Best egoïstisch ook. Lekker makkelijk. *O*
pi_171992449
Kris een jommetje O+

Hier gaan de kraamweken bij een volgende ook heel, heel anders.. Zowel voor ons als voor de visite ;) Mini is de allereerste die ons mag zien, onze ouders zijn welkom zodra we er aan toe zijn, daarna mijn oma en onze broers en zus. En voor de rest geven we na een week of zes, zeven wel een zeer bescheiden kraamfeestje :@ De eerste zes weken zijn deze keer echt voor ons. Om bij te komen en om bij elkaar te zijn.
Make your own kind of music.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:42:23 #172
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992620
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
pi_171992653
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.

Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.

Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:45:07 #174
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992706
En ik kon me vorige keer best ergeren af en toe aan hoe vaak opa's en oma langs kwamen. Wilde ook wat tijd voor mezelf (en af en tie ook gewoon mijn baby voor mezelf)... Maar inmiddels ben ik toch wel heel blij met de band die N met ze heeft opgebouwd en met de steun die we van ze krijgen, op allerlei vlakken. Dus ik denk dat ik daar deze keer wat relaxter in sta. Sowieso is het superfijn als mensen je willen helpen, vooral ook straks met de grote die er nog is. En het is voor hen natuurlijk ook iets prachtigs, hun kleinkind O+
pi_171992736
Al die kraambezoekverhalen van jullie! :o Ik hoop dat ons bezoek zich een beetje laat plannen. Er is nogal wat familie en aanhang dus ik maak me ook wel wat zorgen. Volgens mij stonden mijn ouders bij m'n zus ook al veel te vroeg in het ziekenhuis. Naast de bevalling wil ik nou óók niet meer nadenken over kraambezoek. ;)

Sinds ik zwanger ben maak ik me steeds minder druk om dingen. Vandaag had ik een situatie waar ik me normaal gesproken flink gestresst in zou voelen maar vandaag kon ik me heerlijk rustig houden.
Het is vooral nog als ik het te heet heb of bij fysiek ongemak dat ik in de stress schiet. Al het andere laat ik nou veel makkelijker los. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171992811
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet. :')
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:49:20 #177
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992846
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.

Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.

Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Haha!
Infuus vond ik zo pijnlijk! (Verdoving voor) Ruggenprik dan weer helemaal niet...
En herkenbaar van die filmcrew... Ik had een Co assistent aan mijn bed die een weekje op de afdeling meeliep en nog nooit een bevalling had gezien. Of hij mee mocht kijken. Een poppetje extra interesseerde me op dat moment echt niet meer...

En als je er qua bezoek zelf achter staat, maakt het niet uit dat je van gedachten verandert toch? Tuurlijk ben je trots en als je dat wil delen is dat alleen maar fijn toch :)
pi_171992901
Ik denk overigens wel dat je bij een tweede kind wel meer en beter voor jezelf opkomt.
Of je leert van voorgaande situaties of je hebt door het hebben van een kind geleerd om überhaupt voor jezelf (en je kind) op te komen.
Bij mijn eerste was ik echt een muurbloempje en vond ik opvoeden best weleens eng midden in de winkel ofzo. :P Of bij familie zelfs.
Nu gaat dat allemaal veel beter en hou ik mij veel minder in.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 16:51:42 #179
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171992914
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet. :')
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen :@
pi_171992990
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen :@
Ik had tegen een oom en tante nee gezegd omdat ik écht geen zin had die dag.
Ik zou ze nog terugbellen en opnieuw uitnodigen maar nooit gedaan. :@
We kregen paar weken na de bevalling al genoeg andere dingen te verduren.
Nu zag ik ze al nooit (breuk tussen hem en mijn moeder) maar ik ben er nog gegeneerd over.
pi_171993168
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:01 schreef twist02 het volgende:

[..]

Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoor ;) bij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.

Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees :)
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
Ik vind het juist ook fijn om te lezen :Y En heb ook besloten dat ik wel ga proberen echt mijn grenzen aan te geven bij mensen, mijn gezondheid en rust en die van beeb is het belangrijkste op dat moment.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Daarom, ik heb nog tijd om er over na te denken gelukkig :) En als ze daar volgende keer weer wat organiseren ga ik niet mee zolang ik nog zwanger ben, voelde me de laatste keer enorm beroerd de dag er na ;( Alsof ik een fles wodka had leeggedronken, zo'n katergevoel. En niet zwanger heb ik nergens last van, hoewel ik het alsnog vervelend vind :P Maar ik ben dan bij iemand thuis en vind het vervelend om hun dan te gaan vragen niet te roken in hun eigen huis..
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171993284
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?

We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:21:09 #183
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171993642
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:04 schreef kazy het volgende:
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?

We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
Het is bij ons wel gebruikelijk om de hele familie een geboortekaartje te sturen. Sommigen kiezen er wel voor om de neven/nichten niet te sturen maar die op de envelop van oom/tante te vermelden. Maar tante A wel en B niet, daar komt gezeik van...

Maar ik zie zelf een geboortekaartje als een aankondiging, niet als een uitnodiging. Maar ik heb begrepen dat dat niet voor iedereen geldt en dat sommigen gewoon standaard langs willen gaan als ze een kaartje krijgen.
pi_171993940
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden. :@ Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171993973
Ja, dat snap ik MissC. Wij sturen ook gewoon weer iedereen een kaartje. Geen zin in gezeur achteraf. Ik zie het ook meer als een aankondiging. Volgens mij is het meer van vroeger dat je de kaart kon zien als uitnodiging om langs te komen?

Rena begrijpelijk dat je dat niet vraagt als je bij iemand thuis bent. Dat zou mij ook weer een stapje te ver zijn, hoe vervelend ook. Ik heb voor de zekerheid wel gevraagd om een niet rokende kraamverzorgster, aangezien ik deze zwangerschap echt misselijk word van de rooklucht.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:39:11 #186
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171994058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:34 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden. :@ Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen. :')
Doe wat goed voelt :Y
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
pi_171995121
Mijn ouders hebben ons vorige keer opgehaald in het ziekenhuis. Binnen 2 uur na de bevalling. Toen we thuiskwamen zaten mans ouders en zijn broertje en zusje al thuis. Ik vond het prima. Ik was op dat moment nog erg onder de indruk van alles en alles ging een beetje langs me heen. Dit keer hoop ik minder in shock te zijn.
We hebben de kaartjes binnen 3 dagen verstuurd, maar het bezoek kwam pas echt na een week of 2 op gang. Iedereen ging netjes op tijd weg. En ik deed sowieso lekker mijn eigen ding. Mensen die van ver kwamen en iets langer wilden blijven werden aan het werk gezet en kookten bijvoorbeeld avondeten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171995217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:

Haha, dit ja. Ik werd er gewoon ongemakkelijk van dat de kinderarts achter een gordijntje bleef wachten.
Er stonden 6 mensen aan mijn bed, en ik wilde gewoon die baby eruit, van mij had werkelijk iedereen kunnen komen kijken :')
pi_171995414
Van (schoon)ouders vond ik het bezoek zeker na de kraamweek echt fijn. Ze kwamen vaak maar 5 minuten om een knuffeltje te geven en gingen weer. Maar lieten dan wel een maaltijd achter of een schone woonkamer O+
Sowieso: als mensen vragen of ze iets voor je kunnen doen, een boodschap meenemen of een maaltijd is super fijn voor jezelf en zij voelen zich ook prettig dat ze konden helpen.

Ik vond de latere bezoekjes (3/4 weken na geboorte) zelfs echt leuk. Mensen die je niet zo vaak spreekt gewoon een avondje gezellig op bezoek, baby of bij mij/vriend en als S. relaxt was dan bij het bezoek in de armen slapend O+
pi_171995562
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:22:33 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171996578
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet -O-. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer.. :{ het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt :@ of is dat heel egoïstisch?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:28:14 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_171996773
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet -O-. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer.. :{ het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt :@ of is dat heel egoïstisch?
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:31:10 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171996892
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef pinquit het volgende:

[..]

Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
Ja maar ook om mijn vriend die het misschien wel belangrijk en fijn vind om aan iedereen onze kleine te laten zien zodra die zich aandient.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 19:35:46 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171997068
Maar wil jouw vriend ook avond aan avond jullie kind laten zien aan specifiek jouw collega's/vrienden?

Ik ben zonder kraam-hormonen goed in staat om mijn grenzen aan te geven, dus maak me niet zo'n zorgen. Ik zie er juist naar uit om de baby aan mijn dichtbije familie en vrienden te laten zien, juist ook snel, maar niet te lang. En om, als alles op de rit is na een paar weken, zeker ook wat mensen van verder weg te ontvangen. Lijkt me gezellig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171997087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit is imho echt wel de periode waarin je egoïstisch mag zijn en waarin het wel om jou draait (en kind natuurlijk). De baby en jij herstellen van een zowel fysiek als mentaal erg ingrijpende gebeurtenis. Natuurlijk is de nieuwe situatie ook voor man ingrijpend, maar hee, die hoeft niet fysiek te herstellen / hormonen van de bevalling te verwerken / evt. bv op gang te krijgen enzovoorts. En hij is ook niet net geboren met alle ontwikkelingsachterstanden van dien ;) Natuurlijk mag hij trots zijn kind showen, maar dat kan ook best een paar dagen of weken wachten. Misschien een compromis sluiten? Een klein aantal mensen die dichtbij staan wat eerder ontvangen en een kraamborrel voor verdere contacten?
Make your own kind of music.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:05:55 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_171998302
Sowieso kan je dat zinnetje weglaten en dan na een poosje als de baby er is alsnog besluiten om een mail rond te sturen over een kraamborrel. Het is voor jullie allebei nu moeilijk voor te stellen wat je straks graag wil/ waar je behoefte aan hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_171998421
Kaartje = uitnodiging doe ik ook niet aan nee :N Ik stuur kaartjes om te laten weten dat er een baby geboren is, meer niet. Dat er mensen zijn die dat anders zien is prima, maar da's niet mijn probleem ;)
Zo zetten wij ook heel bewust geen teksten op het kaartje dat mensen eerst even moeten bellen. M.i. is dat gewoon gezond verstand, dus wie er onaangekondigd voor de deur staat, heeft mooi pech.
/assertiviteitsmodus :')

Ldg: lastig! Wat de rest zegt: juist in deze periode mag je zeker aangeven wat je wilt. Maar ik moet persoonlijk dus écht niet aan een kraamborrel denken (los van het feit dat ik degene ben die bevalt enzo :+ ), dus ik zou het erg lastig vinden om dan toch zoiets te doen.

Wat Cass zegt: misschien een compromis proberen te zoeken?

In de categorie meedenkende leidinggevenden:
Wij hebben per jaar echt belachelijk veel vrije dagen (semi-overheid *) ) die ik normaal gesproken al bijna nooit helemaal op maak, dus mijn leidinggevende werd er een beetje zenuwachtig van, aangezien de opbouw daarvan gewoon doorloopt tijdens je verlof. Stelt ze uit zichzelf voor: "Joh, anders plak je toch lekker nog een paar weken vakantie aan je verlof vast?"
Oké, deal! ^O^ dat worden dus minimaal 18 weken verlof en wie weet nog wel meer als ik weer later beval :s)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
Hehe, dat zat ik me ook al te bedenken ja :D

Oh, en waar ik tot nu toe eigenlijk vooral gekriebel voelde, voel ik sinds een paar dagen nu ook steeds vaker echte kleine duwtjes enzo O+ heerlijk!
pi_171998496
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 17:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Doe wat goed voelt :Y
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
Dat is het zeker voor opa's en oma's. Ik merk dat nu al wel. Mijn moeder wordt voor het eerst oma en die is nu al echt heel betrokken. Zo leuk om te merken. O+ En ook mijn man is altijd van het Uitbundig Delen van Grote Veranderingen, vandaar ook dat we hadden bedacht sowieso onze ouders. En hoe snel ligt dan aan de situatie omtrent de geboorte. Ik hoop er dan wel op dat ze dan geen uren blijven, maar ik denk dat ik (en anders man wel) dat dan ook wel kan aangeven als ik het gehad heb.

Het lijkt nog zo ver weg, maar eigenlijk is het al bijna zo ver. September. Ik kan eigenlijk al niet meer wachten om onze knul te ontmoeten. De behoefte is er meer en meer om in mijn eigen wereldje te kruipen. Gelukkig hoef ik nog maar 5 weken te werken. :)

Alleen die naam he. Ja. Dat blijft wel een dingetje. Lemijn, ben jij/zijn jullie er inmiddels al uit? Ik merk dat alleen al het denken aan namen me tegen gaat staan. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_171999089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Moeten ze maar geen kraamverzorgster worden :P Maareh, zouden er überhaupt (nog) veel rokende kraamverzorgsters zijn eigenlijk? Geen idee ook of veel mensen om een niet-roker vragen trouwens. Ik had het nu specifiek bedacht, omdat ik die rooklucht momenteel echt niet trek. De vorige keer had ik hier niet eens echt over nagedacht.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 20:28:15 #200
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_171999186
Even zonder bij te lezen kom ik even voordringen O+
Eind van de ochtend is onze ministroopwafel geboren O+ O+ O+ ze is helemaal compleet en perfect en doet het geweldig O+ nu gesloopt omdat opa's en oma's iets te lang bleven hangen en ik moest functioneren op 2 uur slaap :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')