SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MissC dat deden wij de eerste dag inderdaad ook. De tweede dag is ze wel door iets te veel mensen vastgehouden. Resultaat: een overprikkelde baby en een slapeloze nacht. Dit keer gaan we dat dus zeker doseren.
Hadden jullie wel foto's van de baby gezien of krijgen jullie nog een 'herkansing' binnenkort?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig is de directe familie van het kijken, kusje, dag! En ook wel van het vasthouden hoor, maar ze zouden het begrijpen als dat niet zou gaan. En anders begrijp je het niet, jammerdebammer, dikke doei.
Ah LeSage, wat zuur van die koortslip![]()
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2017 15:11 schreef rena het volgende:
Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was![]()
Ja herkenbaar van het beneden zitten! Ik heb me zo zwaar voorbij gelopen die eerste weken, dat moet ik nu echt anders proberen te doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Jullie kraambezoekverhalenDan viel het bij mij nog wel mee, behalve die 2e dag dan. We hebben overigens wel van die te drukke dag geleerd: niet te veel bezoek tegelijk, een hele kleine baby niet van hand tot hand laten gaan en voor mezelf: in de kraamweek lekker boven blijven mét baby. (Ik zat op dag 2 beneden met de visite omdat mijn sv de trap niet op kon en ik het vertikte om zonder baby helemaal alleen boven te blijven. Na afloop ook nog alles op staan ruimen (eigenwijs..), want iedereen had zijn bordje en kopje laten staan. Ongetwijfeld zal mijn man me hiervoor hebben teruggefloten, maar dat kan ik me niet meer herinneren.)
Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 14:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat leuk, Kris, een jongetje!.
Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken..
.
Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden..
Best egoïstisch ook. Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:26 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Jeetje dat klinkt echt niet tof, met mensen die dan ook maar meteen blijven eten etc...
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik vind het wel leuk om mensen te ontvangen, maar dan wel graag degenen die dichtbij staan. Goede vrienden en bv collega's waar we goed mee overweg kunnen. Met mensen die we normaal nooit zien vind ik het lastig. Sommigen lopen de hele familie af wanneer er baby's geboren zijn maar verder zie je ze nooit. En daar moeten wij dan onze kostbare avonden aan spenderen...
Haha!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Ik weet nu al dat mijn principes weinig voorstellen als het kind er eenmaal uit is. Bij R wou ik absoluut geen bezoek in het ziekenhuis, pas mensen bellen als we thuis een beetje geïnstalleerd waren.
Toen we na de bevalling nog niet meteen naar huis mochten was ik zó trots dat ik meteen ouders, schoonouders en broer/zus langs gevraagd heb in het ziekenhuis.
Dus ik weet al dat ik wat eenkennig wordt in de laatste nestelperiode en dat het me daarna waarschijnlijk weinig meer uitmaakt.
Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vond dat toen al een dilemma en nu weer.
Wie wel en wie niet.
Ik had tegen een oom en tante nee gezegd omdat ik écht geen zin had die dag.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:51 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik heb vorige keer tegen niemand nee durven zeggen
Ik vind het juist ook fijn om te lezenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:01 schreef twist02 het volgende:
[..]
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoorbij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.
Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
Daarom, ik heb nog tijd om er over na te denken gelukkigquote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:20 schreef kazy het volgende:
Rena: het is altijd goed om voor jezelf te bedenken wat je wilt. Je kunt het altijd nog bijstellen als het niet goed voelt. En roken in de buurt van een zwanger familielid vind ik ook not done.
Het is bij ons wel gebruikelijk om de hele familie een geboortekaartje te sturen. Sommigen kiezen er wel voor om de neven/nichten niet te sturen maar die op de envelop van oom/tante te vermelden. Maar tante A wel en B niet, daar komt gezeik van...quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:04 schreef kazy het volgende:
Is het een idee om de mensen die je eigenlijk echt niet wilt zien gewoon geen kaartje te sturen? Of zou dat verkeerd vallen bij de betreffende mensen?
We hadden niet zoveel kraambezoek en dat vond ik niet zo erg. (Mijn afzonderingsdrang hield nog even aan na de bevalling.) We konden daardoor heel gedoseerd de visites plannen. Alle verre familie is niet langs geweest. We kregen in plaats daarvan wel allemaal kaartjes en cadeautjes per post.
Doe wat goed voeltquote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:34 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb ook eigenlijk al bedacht dat ik pas kaarten ga sturen na een week of zo. In de eerste week alleen onze ouders op bezoek, en heel misschien ook broer/zus. Maar verder kan ik me niet voorstellen dat ik behoefte heb aan mensen om me heen die de baby willen vasthouden.Maar goed, ik heb ook geen idee natuurlijk, wie weet wil ik het op dat moment wel van de daken schreeuwen.
Haha, dit ja. Ik werd er gewoon ongemakkelijk van dat de kinderarts achter een gordijntje bleef wachten.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:43 schreef ingee het volgende:
Net als de bevalling zelf. Ben bang voor naalden maar infuus aansluiten heeft me geen moment dwars gezeten. Al was er een filmcrew binnengelopen voor OBEM, ik had ter plekke mee gedaan denk ik.
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer..
het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt
of is dat heel egoïstisch?
Ja maar ook om mijn vriend die het misschien wel belangrijk en fijn vind om aan iedereen onze kleine te laten zien zodra die zich aandient.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:28 schreef pinquit het volgende:
[..]
Maar eigenlijk draait het allemaal wel om jou en hoe jij het wil!
Dit is imho echt wel de periode waarin je egoïstisch mag zijn en waarin het wel om jou draait (en kind natuurlijk). De baby en jij herstellen van een zowel fysiek als mentaal erg ingrijpende gebeurtenis. Natuurlijk is de nieuwe situatie ook voor man ingrijpend, maar hee, die hoeft niet fysiek te herstellen / hormonen van de bevalling te verwerken / evt. bv op gang te krijgen enzovoorts. En hij is ook niet net geboren met alle ontwikkelingsachterstanden van dienquote:Op dinsdag 27 juni 2017 19:22 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijn om deze ervaringen te lezen. Ik wil eigenlijk een kraamborrel (want geen zin om elke dag hetzelfde verhaal op te moeten hangen aan willekeurige tantes en collega's ect) maar vriend wil dat perse niet. Op het proefdrukje van ons kaartje staat dan ook gewoon "bel even voor je langs wil komen" maar nu twijfel ik weer..
het draait natuurlijk niet allemaal om mij en hoe ik t wil, maar toch vind ik dat mijn gevoel hierin miss wel wat zwaarder weegt
of is dat heel egoïstisch?
Hehe, dat zat ik me ook al te bedenken jaquote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
Dat is het zeker voor opa's en oma's. Ik merk dat nu al wel. Mijn moeder wordt voor het eerst oma en die is nu al echt heel betrokken. Zo leuk om te merken.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 17:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Doe wat goed voelt![]()
Voor opa's en oma's is het ook een hele happening heb ik gemerkt en we willen daar wel rekening mee houden. Maar op tijd aangeven dat het genoeg is en dat jullie je weer even terug willen trekken moet kunnen. Het helpt ook heel erg als je dat van tevoren al met je partner heb besproken en die je daarin kan ondersteunen. Of dat hij juist mensen buiten kan vegen omdat hij aan je kan zien dat je moe bent of zo.
Moeten ze maar geen kraamverzorgster wordenquote:Op dinsdag 27 juni 2017 18:40 schreef ingee het volgende:
Je zal maar een rokende kraamverzorgster zijn, dan wordt het nog moeilijk om voldoende werk te vinden...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |