abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2017 @ 22:04:02 #111
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171950073
Ego-post: manlief heeft de baby zojuist gevoeld O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171950426
MissC, ja echt heel schattig! O+

Elliebel en rena: inderdaad erg herkenbaar hoor! Dan ben je eigenlijk de 'echt' onzekere weken voorbij (als in: de eerste 12-13 weken), maar dan blijft het toch nog heel abstract. Hoop dat jullie snel wat gaan zien qua buik of gaan voelen, dat maakt het zoveel echter! :*

quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ohh, wat tof! O+
Dat is zo'n mooi moment voor de aanstaande papa's! :Y

Als je de OP nog aan kunt passen, mag er dan 'jongen' bij mij naam? O+
SQ je bent een schat! ;) :*

[ Bericht 7% gewijzigd door twist02 op 25-06-2017 22:22:35 ]
  zondag 25 juni 2017 @ 22:22:37 #113
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_171950833
SQ was me echt net voor met aanpassen :o

Ja, bijzonder moment, wordt het toch wat echter voor hem O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_171951238
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 16:05 schreef elliebell het volgende:

[..]

Ik snap ook nooit zo goed dat mensen zelf niet bedenken dat dit dingen zijn die je én een verrassing wilt houden én zelf wilt vertellen :{

Ik vind deze periode van zwanger zijn (15 weken) eigenlijk toch maar een gekke periode. Ik voel me eigenlijk weer prima, nauwelijks klachten meer, maar ook geen dikke buik. Ik voel me eigenlijk minder zwanger dan een paar weken geleden. Meer die dat herkennen?
Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had. :D

Het lijkt me in jouw situatie moeilijker om er vertrouwen in te houden dat het goed gaat. Met gezonde echo's en zoveel weken verder dan de vorige miskraam, dan mag je er toch wel weer wat vertrouwen in krijgen. De kans dat je een gezonde baby aan het groeien bent is ondertussen toch veel groter dan de kans op een miskraam. :) Dat is rationeel, ik snap dat het niet zo makkelijk gaat in je hoofd.

Mijn oom en tante waren vandaag veel blijer dan mijn ouders bij de aankondiging van onze zwangerschap. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171955629
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:04 schreef LadyS het volgende:
Ahhh wat een mooi moment O+
En allemaal jommetjes O+

Goedemorgen :O Ik was gewoon helemaal vergeten hoe die allesomvattende moeheid kan voelen hè. Als ik te lang knipper val ik in slaap :') Straks maar met mini meeslapen.
Make your own kind of music.
pi_171958953
Wat lief van Minion Twist O+ Zo lang mogelijk volhouden dat je nog geen naam hebt, hebben wij ook gedaan. Op een gegeven antwoordde ik alleen zonder nadenken dat we er al eentje hadden en sindsdien is iedereen losgegaan met raden.

Cass lekker meeslapen met je mini is een aanrader hoor. Dit weekend ook een paar keer gedaan O+

Vandaag en morgen geen dutjes voor mij, want er is iemand bezig om onze trappen te bekleden. (Hebben we straks na bijna 3 jaar eindelijk een af huis!)

Pannenkoek wat leuk dat je oom en tante zo enthousiast zijn!

Ik kreeg nog bericht van mijn werk dat het ouderschapsverlof toch met terugwerkende kracht kan worden stopgezet. Ik moet alleen dus wel een formulier invullen en door mijn manager laten ondertekenen. Even kijken of ik mijn manager dit op afstand kan laten doen via een gescand formulier ofzo, want ik heb eigenlijk geen zin om daarvoor weer helemaal naar kantoor te moeten..
  maandag 26 juni 2017 @ 11:03:09 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171959002
Wbt vaders moest ik aan dit filmpje denken (krijg de directe link even niet geplakt) :'( janken met de kraan open hier _O- mijn hormonen, wat doe je me aan?

https://kiind.nl/dit-is-vader-worden/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_171959169
Mijnes denkt nog steeds dat de baby 'Naam' heet. Prima!

Hebben jullie iets uitgelegd over de baby die uit de buik komt en dat kind dan even weg / logeren gaat en mama naar ziekenhuis en dat er een kraamverzorgster komt en visite etc? Ik heb een poging gedaan maar weet niet echt of het aankomt.
pi_171959318
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:03 schreef littledrummergirl het volgende:
Wbt vaders moest ik aan dit filmpje denken (krijg de directe link even niet geplakt) :'( janken met de kraan open hier _O- mijn hormonen, wat doe je me aan?

https://kiind.nl/dit-is-vader-worden/
Ooh O+ O+ O+ rammel rammel!!
pi_171960659
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 11:11 schreef ingee het volgende:
Mijnes denkt nog steeds dat de baby 'Naam' heet. Prima!

Hebben jullie iets uitgelegd over de baby die uit de buik komt en dat kind dan even weg / logeren gaat en mama naar ziekenhuis en dat er een kraamverzorgster komt en visite etc? Ik heb een poging gedaan maar weet niet echt of het aankomt.
Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komt :') _O- Heb haar wel beloofd dat ze als eerste mag komen kijken, dat wil ik zelf ook echt, zij heeft voorrang op al het andere bezoek.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_171960668
Pannenkoekenmix, reageerden je ouders zo lauwtjes..? Misschien zijn ze gewoon een beetje in shock?

CE, heerlijk he, die vermoeidheid... Hoop dat het snel weer bijtrekt!

Oh fijn Kazy, van het verlof. Kan het niet met de post heen en weer gestuurd worden? Ik zou ook echt niet terug willen voor een krabbeltje van de baas.
Trap bekleden staat ook hier op de kalender.
We gaan de 30e het lot tarten. Het begon als geintje, ("doe ook maar op de 30e, hahaha" ) maar het loopt nu bijna uit de hand. Trap bekleden, auto naar de garage, vriend een afspraak en een monteur komt langs. Jep, ik denk dat ik de of 30e ga bevallen. :+

Het is me in mijn bekken/kont geschoten. En ik heb echt een miljoen harde buiken. Mijn lijf is er echt een beetje klaar mee. Kan bijna niets meer. }:|
pi_171962178
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:15 schreef rena het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook aan de leeftijd, mijn bonusdochter van 5 snapt iets te goed hoe het werkt. En dat de baby uit mijn billen komt :') _O- Heb haar wel beloofd dat ze als eerste mag komen kijken, dat wil ik zelf ook echt, zij heeft voorrang op al het andere bezoek.
Die van mij mag gelukkig keurig via de navel naar buiten. O+
Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
pi_171966704
Ingee, ligt uiteraard ook aan de familie zelf, maar daar kun je op zich best afspraken over maken hoor.

Bij mijn zus zijn wij bij henzelf thuis op mijn nichtje gaan passen toen haar broertje geboren werd. Mijn zwager belde ons vanuit het ziekenhuis toen hij er was en ik heb expres alleen maar gevraagd of alles goed was. Zwager zei 'ja' en toen heb ik meteen mijn nichtje de telefoon gegeven, zodat zij het nieuws als eerste kon horen.
Toen ze thuis kwamen, zijn mijn zus, zwager en pasgeboren neefje meteen recht door naar boven gegaan. De kraamhulp zou eigenlijk mijn nichtje mee naar boven nemen, maar dat wilde m'n nichtje niet. Ik heb haar toen naar boven gebracht en ben wederom bewust op de overloop blijven staan toen zij de slaapkamer binnen ging (zus had duidelijk aangegeven dat zij als eerste kennis mocht maken met haar broertje, wat ik overigens ook alleen maar logisch vond!).

Uiteindelijk vroegen zus en zwager ons toch zelf naar binnen en hebben we letterlijk 2 minuten naar neefje gekeken ( O+ !) en zijn toen meteen weer weggegaan.

Moraal (ook voor anderen): er zijn ook mensen die zich prima aan je wensen kunnen houden ;) maar dat kun je uiteraard zelf het beste inschatten.

Ik weet eigenlijk nog niet zo goed hoe wij het aan gaan pakken. Onze Minion is sowieso al 3 dagen per week bij familie (mijn zus of één van de oma's), dus als de bevalling dan plotseling begint, laten we haar daar maar denk ik...
Alleen bij schoonouders heb ik wat dat betreft dus niet zo veel vertrouwen in mijn eigen verhaal hierboven :')
pi_171967036
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:

[..]

Dochter (2,5 jaar) heeft hier ook voorrang op al het bezoek. Daarom ook niet naar familie tijdens de bevalling, ik zit niet te wachten op die discussie van we brengen haar wel even, meteen babyknuffelen.
Aiden (dan 4,5 jaar) gaat dan naar mijn ouders. Hen vertrouw ik dat ze hem gewoon komen brengen en ook naar ons luisteren wanneer we aangeven dat we eerst even met hem alleen willen zijn. :)
Mijn schoonfamilie vertrouw ik wat dat betreft wel minder. Ze zijn echt heel lief en betrokken maar die zouden onze wensen minder naleven.
pi_171967474
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 12:16 schreef Sara82 het volgende:
Pannenkoekenmix, reageerden je ouders zo lauwtjes..? Misschien zijn ze gewoon een beetje in shock?
Mijn ouders reageerden best koel ja, dat was ook wel verwacht. Gelukkig had ik blije zussen en hun partners. :) Op dat moment maakte het me ook niet zo veel uit. Nu we het ook aan anderen vertellen is het wat pijnlijk om te realiseren hoe koel de reactie eigenlijk was.
Het is pas hun tweede kleinkind dus in shock, of al heel vaak opa/oma is niet aan de orde. Er zit gewoon niet meer in.

Lekker slapen als je het nodig hebt Cass. :* Ik kom ook net uit een dutje. O+

Wat een planning heb je voor de 30e Sara! Ik zou spontaan in paniek schieten vrees ik. :D

Hier ook bekkenpijn vandaag. Het voelt ongeveer als mijn zwaarste ongesteldheidsdagen, wanneer ik te ver heb gelopen. Wel geheel mijn eigen schuld. Ik vond dat aangezien ik alle belastende bewegingen netjes ontlopen had ik wel een keertje mijn been op de wasbak mocht leggen om te scheren. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_171967612
Sara: spannend inderdaad al die afspraken de 30e. Benen bij elkaar houden die dag ;)

Ik wil ook dat M. haar broertje als eerste ontmoet, zonder dat een enthousiaste opa of oma er achteraan stormt. Mijn man zei gisteren (toen ik daar toevallig ook over begon) dat ik me daar niet druk over moet maken en dat hij ervoor zorgt dat het zo gebeurt.
pi_171968269
quote:
3s.gif Op zondag 25 juni 2017 22:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Ik herken dat niet zo, voel me ook echt nog moe, misselijk bij (heel) vieze dingen en heb wel een dikke buik. Dik genoeg dat toen ik vanmiddag bij mijn opa aankondigde dat ik zwanger ben, hij het allang gezien had. :D

Het lijkt me in jouw situatie moeilijker om er vertrouwen in te houden dat het goed gaat. Met gezonde echo's en zoveel weken verder dan de vorige miskraam, dan mag je er toch wel weer wat vertrouwen in krijgen. De kans dat je een gezonde baby aan het groeien bent is ondertussen toch veel groter dan de kans op een miskraam. :) Dat is rationeel, ik snap dat het niet zo makkelijk gaat in je hoofd.

Mijn oom en tante waren vandaag veel blijer dan mijn ouders bij de aankondiging van onze zwangerschap. :')
Vorige miskraam speelt ook zeker mee hoor. Heb best vertrouwen, maar onzekerheid blijft toch wel wat op de achtergrond. Maar vandaag weer controle en een goed kloppend hartje O+
Wel doorverwijzing naar huisarts voor controle baarmoedermond ivm het lichte bloedverlies. Grote kans dat ze niks gaan vinden, maar vk vond het toch fijn het even te laten checken.

Jammer van je ouders en dat er niet meer inzit. Fijn als je hun support meer zou hebben /voelen. Mijn vaders (moeder leeft niet meer) is ook geen ster in enthousiast reageren, maar ik weet wel dat hij het wel goed bedoelt en er echt ook wel voor me is als dat nodig is, dus dat scheelt wel.
pi_171968734
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:35 schreef ingee het volgende:

[..]

Ik bel haar moeder als het er is en die gaat rekening houden met haar schema rond die tijd, zei ze gisteren al; dan mist ze maar een ochtend of middag school :) Ik ben echt een gezegend mens met zo'n goede relatie met de biologische mama van de kleine O+

Heb morgenochtend weer afspraak bij de VK, ik ben benieuwd wat er besproken gaat worden. Echo zal het wel niet meer worden nu :P
And you know I might
pi_171969403
Ohjeetje: woensdag geslachtsbepaling. :o
Spannend en zenuwachtig. O+
pi_171970159
Ik wilde ook dat O de eerste kennismaking met zijn zusjes had, maar op het moment suprème zijn we dat een beetje vergeten en kwam hij samen met mijn ouders. Maar hij had ook 0 interesse in zijn zusjes. Hij vond de hele situatie maar raar, moest ook niet zoveel van mij hebben. Ik zou het dus ook van de leeftijd af laten hangen, O was met zijn 22 maanden te jong om er iets van te begrijpen.
pi_171971508
Spannend Vencodark. Ga je er een feestje van maken of hou je het geheim tot na de bevalling?
pi_171971585
Boks Venco! Ik heb hem morgenochtend. Ik heb dat gevoel dat je vroeger had als je morgen jarig bent. Nou ben ik donderdag jarig, maar dat vind ik helemaal niet interessant. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171973388
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:50 schreef Waterdruppel het volgende:
Spannend Vencodark. Ga je er een feestje van maken of hou je het geheim tot na de bevalling?
Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.
Ik wil het wel op een speciale manier bekendmaken maar weet nog niet hoe.
pi_171973417
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 19:54 schreef Krisvc het volgende:
Boks Venco! Ik heb hem morgenochtend. Ik heb dat gevoel dat je vroeger had als je morgen jarig bent. Nou ben ik donderdag jarig, maar dat vind ik helemaal niet interessant. :')
Ik vind het echt heel spannend. :X
Ik was vorige week al jarig. :P
Veel plezier morgen!
pi_171973735
Oeh spannend Venco en Kris!

Pfff, ik heb tegenwoordig al harde buiken van een rondje door de tuin.
En benen scheren is ook een flinke uitdaging geworden. Wat dat betreft was een winterbaby ook wel weer makkelijk.

/Zeikzeurgeenzinmeer
pi_171973931
Spannend Venco en Kris! O+

Ik ben met zulk soort dingen ook echt zo'n klein kind wat de "nachtjes slapen" aftelt :D
pi_171974047
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Pfoe, dat hou ik nooit geheim. Haha.
Ik wil het wel op een speciale manier bekendmaken maar weet nog niet hoe.
Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.

@Kris ook veel plezier morgen bij de echo.
pi_171974769
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 21:10 schreef Waterdruppel het volgende:

[..]

Wij hebben het gedaan met een taart. De vulling van de taart is dan roze of blauw. Wij hadden ervoor gekozen om het zelf ook pas bij de taart te weten.Was best spannend.

@Kris ook veel plezier morgen bij de echo.
Dan zou ik echt teveel van mezelf vragen. :P
Gekke is wel van: mocht het weer een jongen zijn, dan weet ik ook dat ik nooit een meisje zal krijgen. Dat zou ik wel jammer vinden.
Daarom ook die spanning. Het is nu of nooit.
Al probeer ik er wat luchtiger over te denken en gewoon ook heel blij te zijn dat er een broertje voor Aiden komt. :)
  maandag 26 juni 2017 @ 23:42:27 #139
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_171978750
Wat spannend Venco en Kris!

Inge :* die laatste loodjes he? Gelukkig is het met de ergste hitte nu even gedaan, dat scheelt - ook qua rokjesweer :p

Kennismaking: ik vind het juist heel leuk om onze dochter kennis te laten maken met haar enthousiaste opa en oma erbij. Opa is haar beste vriend (na papa) en ze is zo gehecht aan hen beiden, hun aanwezigheid maakt de ervaring voor haar alleen maar completer. 1 op 1 tijd krijgen we nog wel genoeg :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_171982376
Spannend Venco en Kris! Als jullie de trend van hier volgen, dan zou er een meisje voor Venco volgen en een jongen voor Kris ;)

Herkenbaar Inge. Nog eventjes volhouden! :*

Kim: ik zou dan hier met het 'probleem' zitten dat bijv. mijn ouders de baby direct na de geboorte hebben gezien en mijn schoonmoeder nog niet. Ze zal er niks van zeggen, maar ik weet dat ze dat niet leuk zou vinden. (Destijds met mijn dochter hebben we ook bewust alle ouders tegelijk gevraagd.) Mijn -inmiddels overleden- schoonvader had er toen ook een handje van om te gaan klagen als bijv. mijn schoonmoeder M. had vastgehouden tijdens een bezoek en hij niet. Dat soort scenario's probeer ik een beetje vermijden nu..
pi_171983059
Jongen voor Kris klopt hier Kazy *O* *O* *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_171983807
Krisvc, wat leuk een jongetje!! *O*

Ik ben weer goedgekeurd bij de VK, bloeddruk goed, was nu een kilo aangekomen en hartje van de kleine meid klopte als een malle O+ Ik houd van hartje luisteren O+
And you know I might
pi_171984770
Ooooh, een jongen, leuk Kris! *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:05:43 #144
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171984815
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 09:44 schreef Krisvc het volgende:
Jongen voor Kris klopt hier Kazy *O* *O* *O*
jongetjesgolf *O* O+
pi_171984825
Wat leuk Kris! *O*
  dinsdag 27 juni 2017 @ 11:07:39 #146
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_171984864
Wij hebben net de intake vd kraamzorg gehad. Wat een vragen allemaal waar ik nog nooit over nagedacht had! Of ik wil dat t kindje elke dag in bad gaat, of ik het erg vind als de kraam een boodschap doet en weetikveel :D. Gelukkig zijn wij heel makkelijk en niet veeleisend, maar uit die lijst bleek wel dat dat kennelijk lang niet bij iedereen zo is _O-
pi_171985467
Ik weet niet of het per se veeleisend is, het is wel fijn als je van tevoren goed de verwachtingen over en weer hebt doorgesproken. Ik heb bij mijn eerste ook gewoon geaccepteerd dat mijn kraam de baby iedere dag in bad deed. Maar nu bij de tweede wilde ik dat niet meer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171985536
Een pasgeboren baby hoeft toch ook niet elke dag in bad? Dat zou van mij ook niet perse hoeven denk ik, ze vinden het vaak al zo leuk (not) om uitgekleed te worden :')
And you know I might
pi_171985653
Kris, wat leuk, een jongetje *O*

Kazy, mag ik zeggen dat ik dat best een beetje kinderachtig vind van ouders/schoonouders? :@ kom op zeg, het leven loopt zoals het loopt, toch? Je kunt moeilijk met ieders tere zieltje rekening houden ;)
Deze keer ga ik zelf overigens ook iets strenger zijn naar bezoek waar ik zelf geen zin in heb. Een oom en tante van vriend wilden koste wat kost de eerste week geweest zijn, 's avonds, terwijl ik daar zelf nog helemaal geen behoefte aan had. Dus dat gaat deze keer niet meer gebeuren.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171985654
Mijn kraam vond het juist onnodig elke dag de baby in bad te doen. Was ik met haar eens. Zo vies worden ze nog niet.
De vragen die wij kregen waren ook niet zo uitgebreid. Meer of we een niet-roker wilden en dat soort dingen. Deze keer alleen of we rookten en ze ging er daarna vanuit dat we dan ook geen rokende kraamzorg wilden. Nou prima :7
pi_171986259
Kim, gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws! :* . *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_171986726
Kris, ook een jommetje, wat leuk! *G*

Hier volgens mij ook niet echt een uitgebreide lijst van de kraamzorg gehad.
Ik zou zó graag weer dezelfde kraamhulp krijgen, maar ik weet dat ze inmiddels gestopt is omdat ze zelf een kindje heeft, echt heel jammer.

Kazy, inderdaad wel erg jammer dat je met zulke dingen/gevoelens rekening moet gaan houden zeg... -O-
Ik weet van mijn schoonouders al wel dat de kleine mogen vasthouden echt een 'ding' is (als in: zwaar beledigd als dat niet mag).
pi_171986772
Een jongetje voor Kris! *G*

LeSage dat mag je zeggen hoor ;) Dat vind ik zelf ook. Ik snap dat soort dingen echt niet.

Intakevragen: ik vond het vooral maf dat ik dezelfde vragen kreeg als de vorige keer. (In de categorie: opleiding en geboorteland.) Hadden ze die dan eerder nergens genoteerd? Ik vroeg me het nut van sommige die vragen ook nog enigszins af. Wat boeit het voor de kraamzorg dat mijn vader niet in Nederland is geboren? Waar de ouders van mijn man zijn geboren, was dan weer niet interessant.
pi_171986874
Twist: Ja dat dus :') Ik was daar wel altijd heel duidelijk in. (Jij vast ook.) In geval van onrustig of slapen werd ze gewoon niet vastgehouden, klaar. En dan achteraf inderdaad horen dat men zich gepasseerd voelde. Tsja, ik kan daar niet zoveel mee eigenlijk.
pi_171987536
Kazy, ja duidelijk zijn is in zulke gevallen het beste ja. Gelukkig zitten man en ik altijd perfect op één lijn als het zulke dingen betreft, dus dat scheelt al wel.

Ik betrap mezelf er soms nog wel eens op dat ik me vooraf al druk ga lopen maken om zulke dingen, maar dat leer ik al langzaam af gelukkig :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:24:34 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987745
Qua vasthouden waren wij bij N heel stellig de eerste dag: gewoon niet. (Schoon)ouders en broers kwamen wel kijken in het ziekenhuis maar N bleef gewoon in haar bakje liggen. Ze was wat misselijk na de geboorte (gepoept in het vruchtwater) en moest naast elke paar uur voeden ook elke paar uur uitgekleed worden voor onderzoek ongeacht of ze al dan niet sliep, wij vonden het wel fijn als ze dan verder gewoon met rust gelaten werd. Pas de volgende dag thuis hebben opa's/oma haar voor het eerst vastgehouden. En ongeacht hoe nr 2 ter wereld komt, vind ik dat eigenlijk weer wel een goed idee. Na al dat geboortegeweld ook nog door jan en allemaal vast gepakt worden leek me sowieso al heel sneu voor zo'n kleintje...
  dinsdag 27 juni 2017 @ 13:28:35 #157
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_171987815
Wij zijn vorige week op kraam visite geweest ergens en hebben de baby niet gezien _O-
Die sliep toevallig net toen wij binnen kwamen en nog steeds toen wij weg gingen :') Maar zou zelf ook mijn baby niet hebben wakker gemaakt voor visite dus snap het wel.
pi_171988197
Ik zit ook duidelijk in een team 'vooraf druk maken om dingen die er (nog) niet zijn'. Afleren lukt hier nog niet bepaald :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MissC dat deden wij de eerste dag inderdaad ook. De tweede dag is ze wel door iets te veel mensen vastgehouden. Resultaat: een overprikkelde baby en een slapeloze nacht. Dit keer gaan we dat dus zeker doseren.

Hadden jullie wel foto's van de baby gezien of krijgen jullie nog een 'herkansing' binnenkort? ;)
pi_171988638
Wat leuk, Kris, een jongetje! *O*.

Wat naar, (schoon)ouders die denken dat de geboorte van een kind van iemand anders alsnog om hen draait. Ik snap heel goed dat opa en oma worden ook iets heel groots is, maar dan nog staan hun belangen niet voorop. Volgens mij hebben mijn ouders I de eerste dag/keer ook alleen maar in zijn bedje bekeken, en niet vastgehouden. Ze waren wel zo enthousiast dat ze veel vroeger er waren dan afgesproken, maar toen zijn ze beneden blijven wachten tot ik had gezegd dat ze boven mochten komen.
Ik ga deze keer vooral de duur van de kraambezoeken beperken. De ouders van Baard bleven direct de eerste dag al een aantal uur en bleven ook eten, zodat ik op mijn eerste dag als mama in mijn eentje boven een bordje leeg zat te eten omdat Baard zich verplicht voelde bij zijn ouders te zitten. En mijn zwager en schoonzus bleven met twee kinderen ook een paar uur plakken en eigenlijk wilden ze ook mee-eten. Daar heeft mijn man toen gelukkig een stokje voor kunnen steken. :'). :N .

Als Zusje is geboren, is I ook de eerste die haar mag zien. In het ideale scenario beval ik 's nachts thuis en ziet hij haar bij het wakker worden. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_171988825
Mijn moeder was al in ons huis toen we thuiskwamen met de kleine. Ze moest daarna de hele dag werken en wilde hem zo graag zien O+ Ze is dus letterlijk 5 minuten binnen geweest om hem te zien en daarna gaan werken. Ik vond dat dan weer helemaal niet erg, omdat ze zo graag haar kleinzoon snel wilde zien. En dan gelukkig niet met uit mijn handen trekken enzo, gewoon even kijken en dat was het.

Van mensen die dichtbij staan ((schoon)ouders, (schoon)broers/zussen en mijn vriendinnen) kon ik dat sowieso goed hebben. En ze hielpen ook gewoon veel, dat vond ik helemaal prettig.

Ik hoop alleen zo erg dat mijn vader dit keer wel meteen bij de kleine kan. Hij is blind en had de vorige keer een koortslip de eerste 2 weken. En hij moet het juist zo van de knuffels hebben ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_171989793
Of een hele kraamkamer (een 3-kwartier) na de bevalling, dat vonden we prima) vol hebben staan waarbij mijn zus al gelijk gaat lopen zeuren dat ze graag 's avonds (wanneer wij dus thuis zouden komen met de baby) weer langs wilt komen omdat haar vriend er nu niet gelijk al bij kon zijn. :')
En dus ook nog verontwaardigd reageert als we eerst even een paar daagjes rust willen.

Of als diezelfde zus de baby vast heeft en mijn schoonmoeder vertrekt maar nog even een keer doei wilt zeggen en mijn zus de baby 'als grapje' van haar weg draait. ^O^

Bevallen, dit jaar doe ik dat maar in het geheim. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 27-06-2017 15:12:36 ]
pi_171990049
Mijn ouders en schoonouders gaan (denk ik, ik weet nog niet hoe ik me dan voel ;) ) geen probleem zijn voor mij met vasthouden en dergelijke, schoonouders voelen als een extra set ouders voor mij dus ze kunnen heel veel maken bij me O+ Andere familie wacht maar even tot wij het groene licht geven, mijn lief heeft een paar tante's (die verder best lief zijn) waarvan ik verwacht dat ze opdringerig zouden kunnen zijn, terwijl diezelfde tante's er verder geen moeite mee hebben om nu een peuk op te steken terwijl ik naast ze zit :{w Ben ik nog steeds een beetje chagrijnig van als ik er aan denk :')

Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
And you know I might
pi_171990192
DaD, omg, wat een lang bezoek op de eerste dag! Niet normaal! :X

SPOILER
Gelukkig is de directe familie van het kijken, kusje, dag! En ook wel van het vasthouden hoor, maar ze zouden het begrijpen als dat niet zou gaan. En anders begrijp je het niet, jammerdebammer, dikke doei.

Ah LeSage, wat zuur van die koortslip :'(
pi_171991267
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 15:11 schreef rena het volgende:
Maar dit zijn allemaal dingen die ik denk dat ik zo ga doen, jullie hadden misschien ook hele andere ideeen bij de eerste zwangerschap dan dat uiteindelijk de werkelijkheid was :+
Laat je niet al te bang maken door die verhalen hoor ;) bij ons viel het ook reuze mee!
Één keer bezoek gehad 's avonds wat vrij lang bleef zitten, verder had vrijwel iedereen prima begrip voor onze wensen.

Maar ervaringen en verhalen van anderen laten je soms wel even stilstaan bij dingen waar je anders totaal niet aan denkt, dus ik vind het altijd wel handig als ik zulke dingen lees :)
Hier meelezen heeft mij de eerste keer toen ook enorm geholpen om me toch enigszins voor te bereiden (voor zover dat echt kan).
pi_171991456
Ik snap best dat mensen lastig steeds een uur rijden enkele reis voor een kort bezoekje. Maar ik hoop dat het bezoek ook even een rondje speeltuin wil doen met de peuter ofzo. Die zal het ook al moeilijk zat hebben met alle verdeelde aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')