ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op maandag 19 juni 2017 11:12 schreef dennistd het volgende: Is het vandaag nationale 'laat je voertuig vernielen door een trein'-dag of zo?
[Rotterdam-Roosendaal Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Zevenbergen en Oudenbosch rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Roosendaal reizen via Breda. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten.
Roosendaal-Antwerpen-Puurs Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Roosendaal en Essen (B) rijden er geen stoptreinen door een aanrijding met een voertuig.De extra reistijd kan oplopen tot 60 minuten.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.
Groningen-Delfzijl Door een aanrijding met een voertuig. Tussen Stedum en Delfzijl rijden er geen treinen door een aanrijding met een voertuig.Dit duurt tot ongeveer 14:00 uur.]
Op maandag 19 juni 2017 11:19 schreef boriq het volgende: Niet een nieuwe tactiek van de FNV, na de mislukking van vanochtend?
Ik vermoed van niet. De Belgen pakken dat anders aan. Die gaan gewoon in het spoor zitten of plegen sabotage, zodat hun acties met weinig man toch veel effect sorteren
Ik vermoed van niet. De Belgen pakken dat anders aan. Die gaan gewoon in het spoor zitten of plegen sabotage, zodat hun acties met weinig man toch veel effect sorteren
Ja iedere Belg mag overal een rode vlag in het spoor steken als hij "gevaar" vermoedt, en maar heel weinig mensen mogen constateren dat het wel meevalt en die vlag weer weghalen
De ROC opleidingen (doorgaans bedoeld voor de jongere garde) kunnen altijd wel een bezoekje van een of meerdere bonden verwachten. Volgens mij is het grootste deel uit de klassen waarin ik heb gezeten uiteindelijk ook wel lid geworden toen ze aan het werk gingen.
Ook de enige manier om ze te werven? Ik heb ze op de universiteit of hogeschool nog nooit gezien
Trouwens, als je lid bent van de bond en de bond schrijft een staking uit, dan betaalt de bond ook je loon voor die dag vanuit de stakingskas. Als je geen lid bent, staak je op eigen kosten.
Ook de enige manier om ze te werven? Ik heb ze op de universiteit of hogeschool nog nooit gezien
Binnen het spoorbedrijf ligt er sowieso veel nadruk op. Heb van veel mentoren bijvoorbeeld ook gehoord over het nut en de noodzaak om je bij een bond aan te sluiten. Het is eigenlijk bijna een ongeschreven regel
Op maandag 19 juni 2017 11:46 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens, als je lid bent van de bond en de bond schrijft een staking uit, dan betaalt de bond ook je loon voor die dag vanuit de stakingskas. Als je geen lid bent, staak je op eigen kosten.
Was in Duitsland het volledige budget niet recentelijk opgestaakt door zo'n klein bondje?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Was in Duitsland het volledige budget niet recentelijk opgestaakt door zo'n klein bondje?
Tja, mooi gevalletje "put your money where your mouth is". En dan blijkt dat de zaak waarvoor gestaakt wordt misschien toch niet zo principieel, heilig en belangrijk te zijn...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op maandag 19 juni 2017 12:39 schreef derLudolf het volgende: Die groeptickets voor DB, is de naam daarvoor voldoende of moet je geboortedatum daarvoor ook weten?
In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Op maandag 19 juni 2017 13:26 schreef Peterselieman het volgende: In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Op maandag 19 juni 2017 13:26 schreef Peterselieman het volgende: In Duitsland hebben linkse activisten vannacht op 13 plaatsen op en rond het spoor brand gesticht. Dit als protest tegen de G20 top die volgende maand in Hamburg plaats gaat vinden. Zorgt voor veel overlast bij onze oosterburen.
Net een stukje over die staking gezien op de site van het AD.
Wat een treurnis
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
We willen de tweede man terug, we hebben dagelijks problemen. Pardon? Spreek lekker voor jezelf want ik hoef die tweede man niet terug en ik heb nog nooit problemen gehad.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ik vind de ÖBB bovenleidingconstructie maar vreemd. Wel mooi maar zulke hoge masten, is dat niet pokkeduur en onderhoudsintensief? Meer spullen=meer dat kapot kan gaan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op maandag 19 juni 2017 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik vind de ÖBB bovenleidingconstructie maar vreemd. Wel mooi maar zulke hoge masten, is dat niet pokkeduur en onderhoudsintensief? Meer spullen=meer dat kapot kan gaan.
Bovenleidingsconstructie is vrijwel onderhoudsarm, in NL althans.
Ik ben al een keer extra in Lw geweest dus ik vind het al wel weer mooi geweest. Als de trein waarin ik nu zit door zou rijden leg ik al tijd bij en ik weet al dat ie noet verder gaat
Op maandag 19 juni 2017 20:07 schreef Dr_Flash het volgende: KANSLOOS KANSLOOS KANSLOOS schijtbedrijf prorail Geen excuses voor mogelijk Hef jezelf op falers.
Begin jij dan een beter werkend bedrijf? want zonder prutsfail wordt het helemaal niks
Op maandag 19 juni 2017 20:20 schreef boriq het volgende: Inmiddels is de oorzaak gevonden van de storing in Zwolle, aldus Prorail op Twitter. Nu dus nog het repareren.
Op maandag 19 juni 2017 20:20 schreef boriq het volgende: Inmiddels is de oorzaak gevonden van de storing in Zwolle, aldus Prorail op Twitter. Nu dus nog het repareren.
Ga je zien.. hebben ze niet het juiste materiaal op voorraad
Vorige week zaten sommige stukken van Zwolle in een tot 5 uur lange stroomstoring vanaf ergens in de ochtend. Ik had net de trein genomen en toen begon het. Alhoewel het station er geloof ik geen last van heeft gehad. Vraag me af of ze aan elkaar gerelateerd zijn.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het spoor heeft toch z'n eigen energievoorziening?
Een hele tijd terug was er hier in Breda eens een stroomstoring, in een wijk recht naast het spoor en vlakbij het station. De treinen bleven echter gewoon rijden.
Een hele tijd terug was er hier in Breda eens een stroomstoring, in een wijk recht naast het spoor en vlakbij het station. De treinen bleven echter gewoon rijden.
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Wacht, daar staat iets over op energievoorziening.info. Even zoeken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Maar oké, het spoor hangt dus aan het hoogspanningsnet. Logisch, dat wil je niet allemaal zelf produceren (behalve als je DB heet). Een storing bij Stedin/Enexis/Liander zou het spoor dus niet moeten raken?
Ik kan de exacte details niet maar onderstations worden direct met 150kV gevoed volgens mij, hoe dat zit met seinhuizen etc weet ik niet precies.
Op maandag 19 juni 2017 20:56 schreef DeaDLocK2K het volgende: Maakt eigenlijk niet uit want wat er ook staat, het is gelogen als er niet staat "De Kattencentrale" (c)Chris van Abkoude.
Op maandag 19 juni 2017 21:18 schreef Frozen-assassin het volgende: Jeetje... Elk jaar zelfde liedje. Paar dagen achter elkaar warm en ProRail kan het allemaal niet meer handelen...
Ja, is al dertig jaar zo. De "maatregelen" bestaan elk jaar weer uit "hopen dat het meevalt". Totaal kansloos gewoon.
ja we hebben wel bijna uur staan wachten tot de taxi eindelijk eens een keer kwam want wij moeten die ook gewoon bestellen en kunnen niet zomaar de eerste taxi nemen die aan komt rijden
ja we hebben wel bijna uur staan wachten tot de taxi eindelijk eens een keer kwam want wij moeten die ook gewoon bestellen en kunnen niet zomaar de eerste taxi nemen die aan komt rijden
Ja, die meuk is aanbesteed dus ze kunnen niet zomaar een taxibedrijf bellen. Dan kan het taxibedrijf dat de aanbesteding gewonnen heeft het bedrag wat het andere taxibedrijf verdiend heeft opeisen plus een schadevergoeding geloof ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Overigens hierop terugkomend op die stroomstoring; seinwezen en wissels blijven (meestal) wel werken tijdens een stroomstoring. Het 3kV net wordt namelijk vanuit 2 OS (op ca. 30km afstand) synchroon gevoed en de kans dat beide OS uitvallen is relatief klein, dit ook om te voorkomen dat alle overwegen in storing schieten bij stroomuitval (en dus dicht gaan). Het kan natuurlijk wel gebeuren dat 1 voeding uit staat vanwege werkzaamheden maar in de praktijk staan beide te voeden. Valt er 1 uit dan gaat de ander gewoon asynchroon door, er zit ook geen onderbreking in.
De sturing vanuit de post heeft ook gewoon een backup, dus zal alleen de bovenleiding helaas uitvallen.
Nee, onderstations worden gewoonlijk gevoed door 10kV uit het openbare net. En dat is dus geen TenneT. Als de "post" uitvalt, blijft de bovenleiding gewoon onder spanning staan.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
FirstGroup/MTR gaan 750 bakken Aventra bestellen bij Bombardier voor inzet in Wessex, waar nu Stagecoach South West Trains rijdt. Vanaf 20 augustus zal de joint venture First/MTR de franchise overnemen, nadat Stagecoach meer dan 20 jaar de houder is geweest.
De nieuwe treinen zullen worden geleverd in samenstellingen van 5 en 10 bakken en zullen de treinen van het type Class 455 (in dienst 1985) en Class 707 (nog niet in dienst).
"Als machinist bestuur je zelfstandig een trein van soms wel 160 meter lang. De functie van machinist geeft je veel vrijheid maar tegelijkertijd ben je verantwoordelijk voor honderden reizigers. Geīnteresseerd? Solliciteer dan direct."
Kan aan mij liggen maar dit is toch niet echt een stukje proza waarmee je werknemers lokt toch? 160 meter, man man
Ik weet niet of het door ons komt maar de tekst bij de machinist vacature reclame is aangepast naar
quote:
Als machinist is elke kilometer treinreis weer anders. Je zorgt er voor dat de reizigers op tijd, comfortabel én veilig op hun bestemming arriveren. Solliciteer direct.
Op dinsdag 20 juni 2017 10:12 schreef James1988 het volgende: De nieuwe treinen zullen worden geleverd in samenstellingen van 5 en 10 bakken en zullen de treinen van het type Class 455 (in dienst 1985) en Class 707 (nog niet in dienst).
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Blijkbaar.. Nieuwe franchisenemer wilde ze niet:
quote:
It was reported in March 2017 that the trains are to be rejected by the new franchise operator, South Western Railway, so they will be replaced in 2019 when newer stock is built.
Ze gaan een trein vervangen die nog niet eens in dienst is geweest?
Dat kan zelfs de Fyra niet zeggen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja, inderdaad. De geruchten gaan zelfs dat ze helemaal nooit in dienst gaan komen in Wessex: de toelating heeft vertraging opgelopen (softwareproblemen) en de nieuwe franchisenemer wil ze dus niet.
Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.
De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
Ze zijn gekocht door leasebedrijf Angel Trains in opdracht van Stagecoach South West Trains en met goedkeuring van het Department for Transport.
De Bombardiertreinen worden gekocht door nieuwkomer Rock Rail, dat eerder al orders voor Govia Thameslink Railway en voor Abellio Greater Anglia financierde.
Ik heb begrepen dat dat om financiële redenen is: First/MTR zou de leasekosten te hoog vinden.
De stellen zijn wel voorbereid op de inbouw van een stroomafnemer.
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.
KLM heeft daarom volgens mij ook erg lang door gevlogen met de MD11: gunstige lease ondanks hoge brandstofkosten.
Dat laatste is jammer voor eventuele huurders, dat geeft je minder onderhandelingsruimte bij een leasemaatschappij. Als het toch treinen waren waar niemand interesse in heeft kon je ze mogelijk voor een prikkie leasen.
De Britse treinenleasemarkt heeft de laatste jaren juist een opleving gehad. Vroeger waren er 3 ROSCO's (Porterbrook, Angel Trains, Evershort Rail) die konden vragen wat ze wilden, omdat DfT een dikke vinger in de pap wilde hebben met het bepalen van welke treinen waar zouden rijden. Daarom rijden treinen uit de jaren '70 en '80 nog steeds rond.
Tegenwoordig hebben vervoerders wat meer vrijheid gekregen, en hierop zijn nieuwe leasemaatschappijen zoals Rock Rail en Beacon ingesprongen. Er komt hierdoor wat meer risico te liggen bij leasemaatschappijen, wat leidt tot gekke uitwassen zoals de Class 707's die dus misschien nooit in Wessex zullen gaan rijden.
Het omgekeerde gebeurt nu ook: een paar jaar geleden heeft leasemaatschappij Porterbrook een speculatieve order van 20 stuks Class 387 geplaatst bij Bombardier. Hoewel er nog geen klanten waren besloot Porterbrook om deze treinen tķch te kopen.
En met succes: enige tijd later had c2c interesse in 6 stuks, en GWR klopte een paar weken later aan om de resterende 14 treinen te leasen.
Aanvulling: de 707's zijn sowieso niet meer geschikt voor Wessex. In hun franchisebelofte heeft First/MTR aangegeven dat alle treinen zullen zijn voorzien van toiletten, iets wat niet het geval is bij de 707's.
Hoewel de Desiro City een modulair concept is, valt nog maar te bezien of het achteraf installeren van een toilet tot de mogelijkheden behoort. Als toiletten niet ingebouwd kunnen worden in de bestaande casco's zijn er weliswaar meer opties, maar die zullen de leaseprijs niet lager maken. Integendeel.
De treinen verlengen tot zesjes door een bak met een toilet toe te voegen is alleen mogelijk als dat een motorbak wordt, anders hebben de treinen niet genoeg vermogen om de rijtijden te halen. En dan moet het nog maar passen, op de routes waar de 707's zouden moeten gaan rijden is 10 rijtuigen het maximum op sommige stations.
Een andere optie is om bakken te vervangen voor varianten met toilet, maar dan blijft de leasemaatschappij zitten met 30 ongebruikte tussenbakken. Dan zou er natuurlijk opdracht gegeven kunnen worden aan Siemens om nog eens 15 nieuwe treinstellen te bouwen gebruikmakende van de bestaande tussenbakken, maar dan moet er wel behoefte zijn aan die stellen.
vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting". Tamelijk bizar wel, zulke dingen. We hebben het niet over een kauwgombal van een kwartje. Er wordt gewoon hersenloos met miljonenen gegooid en het moet nog lijken alsof dat normaal is ook
Op dinsdag 20 juni 2017 19:40 schreef Dr_Flash het volgende: vast, maar dat is ook een gevalletje "gekocht zonder na te denken over inrichting".
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik lees dat de NS en Prorail binne kort weer elke woensdag gaan testen met ETMET. Ze doen voorkomen alsof dat nieuw is, maar er is enkele jaren geleden toch al een test geweest?
"Zes intercity's per uur op zo'n lange corridor is nieuw. Vandaar dat we vooraf willen testen hoe het gaat. Iedere woensdag wordt er bekeken wat er beter kan voor de volgende weken."
Die vijf weken is het nieuwe bestuur zeker vergeten?
Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
Je hebt gelijk, het is er alleen maar makkelijker op geworden sinds die proeven!
Ligt het aan mij of is die motorbak van de hybride FLIRTŗ een stuk groter dan die van een GTW? Zal wel komen door de jacobsdraaistellen die niet te dicht op elkaar passen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 20 juni 2017 23:18 schreef Mr_Klaasje het volgende: Een nieuwe proef is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Er is meer infrastructuur beschikbaar. Treinen rijden beter op tijd en de dienstregeling is er beter op aangepast.
nou men rekende altijd een slt4 bij bordje 3 en een slt6 bij bordje 4. 10 bakken slt bij bordje 7 enzovoort... als er geen bordje 7 stond werd de trein meestal zo ongeveer halverwege de 6 en de 8 neergezet. Sinds volgens mij handboekwijxiginf van vorig jaar wil men echter dat je helemaal doorrijd naar de 8.
Je hebt dus de groep die smog steeds halverwege stopt en de groep die doorrijd tot de 8
Dat bedoel ik dus. Het is dus niet goed genoeg gecommuniceerd naar het personeel. Of men blijft vastzitten in oude gewoontes. Er is ook nog een derde groep, die niet rekent en dus vrolijk 10 bakken SLT bij het bordje 10 neer zet.
Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende: Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker
Weet je dat niet wanneer je een trein meeneemt dan?
Werkelijk geen idee omdat de lengte in meters momenteel totaal niet relevant is. Uiteraard weet ik wel de hoeveelheid bakken. Alleen voor IC direct en IC Den Haag - Eindhoven weet ik het en dat is alleen omdat bij het gereed maken van de trein bij de Start of Mission voor ERTMS die gegevens ingevoerd moeten worden omdat het een getrokken trein betreft en dus variabel kan zijn. Bij treinstellen zijn dit vaste waardes die niet ingevoerd hoeven te worden (je moet enkel de treinsamenstelling bevestigen, dus opnieuw alleen de hoeveelheid bakken).
Kom nou, de opdrachtgever die de opdracht tussentijds wijzigt, je hebt gelijk dat er met miljoenen en miljoenen gesmeten wordt maar de connotatie "zonder na te denken over inrichting" is quatsch.
Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben. Bij iedere andere vervoerder die op basis van vrije markt een aanbesteding wint had ik het begrepen. In het PvE geen toilet als eis? Dan ook geen toilet. Simpel zat.
De NS heeft daarentegen jarenlang al de hoofdrailnet-concessie onderhands gekregen. En men had altijd een toilet in de trein. Om dan ineens met SLT juist te kiezen voor een uiterst zakelijke opstelling, dat vind ik knap stom. Door treinen zonder toilet te bestellen ga je voorbij aan een goede toegankelijkheid en dus is het logisch dat daaruit een maatschappelijk debat volgt. Menig vacature kom je wel eens de tekst 'politiek-bestuurlijke sensitiviteit' tegen. Dit is een voorbeeld hoe het niet moet. Althans, ik zou er niet vreemd van opkijken dat als je als bedrijf vaker dit soort geintjes flikt de politieke teneur wordt dat een zakelijke openbare aanbesteding dan al snel beter is.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
Als het zo is gegaan dan is dat knap stom.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Op woensdag 21 juni 2017 11:53 schreef Salatrel het volgende: Ja schei eens even uit dan kan ik voor elke combinatie gaan onthouden hoelang die is zeker
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)
Voor de ontwerpers van seinplaatsingen bij stations is het ook wel handig om te weten overigens: SLT10: 171 meter, VIRM12 (2*6): 322 meter, VIRM12 (3*4): 325 meter, Loc 1700 + 12 ICR: 335 meter. SLT14: 271 meter. Dus ja, waarom jij niet? ;-)
SLT16 bedoelde ik Beter zo dan andersom: Treinen worden telkens net iets langer. SLT16 is bijvoorbeeld net te lang voor alle perrons van 270 meter die de jaren voor de komst van die treinen waren aangelegd. Daarom heeft men inmiddels bij heel wat perronnetjes 5 meter bijgebouwd.
Lengte van de trein moet toch wel automatisch uitgerekend kunnen worden? Als de lengte gewoon afleesbaar is van een schermpje hoef je al die maten niet te kennen.
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 12:38 schreef DeaDLocK2K het volgende: Nee, de overheid heeft expliciet toestemming gegeven voor het aanschaffen van sprinters zonder toiletten. Pas toen ze er waren en rondreden begonnen de klachten binnen te stromen en hebben ze gezegd; nou doe dan maar wel.
De overheid heeft toestemming gegeven in de veronderstelling dat de sprinters alleen voor korte ritjes zouden worden ingezet. Voor een ritje van max. 20 minuten is een toilet toch niet nodig, was het idee.
Pas toen ze rondreden werd het duidelijk dat de sprinters ook op langere trajecten werden ingezet.
die combi mag volgend mij niet ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je 3 slt's gecombineerd laat rijden en dan maar 1 een 6je mag zijn
Het was de bedoeling dat die combi's rond zouden gaan rijden maar ik geloof dat de toelating nog altijd niet rond is. Dat zou wel eens samen kunnen hangen met dat het nog niet heel hard nodig is maar in ieder geval is dat wel de reden dat in 2012 de perrons bij Almere Muziekwijk, Parkwijk, Buiten en Oostvaarders verlengt zijn tot net iets meer dan 276 meter.
Tegelijk is vertraging minder erg. Want bij elke tien minuten een trein, is het als met de tram of de metro. Die reis ervaar je als reiziger anders. De vertrektijd wordt minder belangrijk.
Behalve natuurlijk als je graag een aansluiting wil halen die niet elke 10 minuten rijdt...
Dat je vaker een zitplek hebt valt ook nog te bezien. Of je nou 6x per uur 4 bakken inzet of 4x 6 bakken maakt weinig verschil.
Door die tienminutentrein gaat NS niet opeens ruimer in het materieel zitten...
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.
de winst kan zitten in het feit dat je niet meer alle bakken over de gehele afstand in hoeft te zetten, waardoor je met dezelfde hoeveelheid bakken meer reizigers kunt vervoeren.
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker
Oh, de bezettingsgraad is nog niet hoog genoeg? Dan kan dat genuil over spitsheffing ook wel ophouden zeker
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.
nee. Dat is het niet. Als je het slim regelt dan heb je meer bakken op het drukste deel rijden die ook nog een sneller terug zijn. Aan de 'rustigere' randen heb je een iets lagere capaciteit, waardoor je daar minder lucht vervoert. Hierdoor kan met dezelfde materieelhoeveelheid de capaciteit omhoog.
Oja, volle treinen reden pak em beet zo in het gebied tussen Amsterdam, Den-Haag en Utrecht
Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan?
Op woensdag 21 juni 2017 18:28 schreef ReisT het volgende: Ik zie het nog even niet. Er rijden nu bijvoorbeeld al meer bakken tussen Utrecht en Eindhoven, dan tussen Eindhoven en Venlo, Heerlen of Maastricht. Op de trajectdelen waar nu een los stel rijdt kan je niets besparen. Waar komt die extra capaciteit van jou dan vandaan?
De bakken zijn sneller terug in Amsterdam of Eindhoven.
Dit wekt niet echt de indruk dat er straks in de spits meer capaciteit is. In de daluren is er uiteraard wel meer capaciteit...
quote:
Van Boxtel: ,,Over de hele dag moet dat de reizigers 15 procent meer zitplaatsen opleveren. Treinen zijn gewoon vol in de spits, dus het kan zijn dat die in het spitsuur niet leger is. Maar doordat er meer treinen zijn, kan het zijn dat er een treintje later wel meer kans op een zitplaats is. We gaan een enorme stap zetten op misschien wel de drukste lijn van Nederland.''
Het meest lachwekkend is de frase "misschien wel". Al twintig jaar lang lopen de roodhemden door d trein, sinds 15 jaar hebben ze ALLE big data die je je op dat gebied maar kunt wensen, maar men weet niet eens precies wat het drukste traject van Nederland is. Man man man.
Dat "spoorboekloos rijden" vind ik ook zo'n holle term. Als het in de praktijk blijft te werken is het natuurlijk prettig dat de maximale wachttijd korter wordt, maar ik denk dat dan nog steeds niemand voor zijn plezier 10 minuten op het perron staat te wachten.
Op woensdag 21 juni 2017 20:26 schreef Kansenjongere het volgende: Dat "spoorboekloos rijden" vind ik ook zo'n holle term. Als het in de praktijk blijft te werken is het natuurlijk prettig dat de maximale wachttijd korter wordt, maar ik denk dat dan nog steeds niemand voor zijn plezier 10 minuten op het perron staat te wachten.
Ik snap deze reactie niet echt. Niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten. Noch bij 1, noch bij 10, noch bij 60 minuten. Of er is iets goed mis met je. Je kan het hooguit niet erg vinden om te moeten wachten maar plezier?
Dus; leg eens uit wat je bedoelt....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik snap deze reactie niet echt. Niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten. Noch bij 1, noch bij 10, noch bij 60 minuten. Of er is iets goed mis met je. Je kan het hooguit niet erg vinden om te moeten wachten maar plezier?
Dus; leg eens uit wat je bedoelt....
Eringa stelt "Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd." Dat is natuurlijk quatsch, het gros van de reizigers op deze trajecten zal net zo veel rekening blijven houden met het spoorboekje als ze nu doen, want zoals jij al aangeeft "niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten."
Eringa stelt "Een reiziger hoeft geen rekening meer te houden met het spoorboekje en de capaciteit wordt opgevoerd." Dat is natuurlijk quatsch, het gros van de reizigers op deze trajecten zal net zo veel rekening blijven houden met het spoorboekje als ze nu doen, want zoals jij al aangeeft "niemand staat voor z'n plezier ergens op te wachten."
Ben ik het niet mee eens. Bij treinen die iedere 10 minuten gaan, ga ik gewoon naar het station. Dat doe ik bij de metro en de tram ook. Bij een kwartier zoek ik het wél op.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ben ik het niet mee eens. Bij treinen die iedere 10 minuten gaan, ga ik gewoon naar het station. Dat doe ik bij de metro en de tram ook. Bij een kwartier zoek ik het wél op.
Metro's en trams rijden zeker in de spits toch veel frequenter dan eens in de 10 minuten?
Ik denk niet het omslagpunt bij 10 minuten ligt, ik vraag me überhaupt af of ik als reiziger zo veel verschil ga merken (behalve wanneer blijkt dat het spoor deze extra capaciteit niet aan kan en er daadwerkelijk sprake wordt van spoorboekloos rijden omdat geen trein zich nog aan de dienstregeling houdt). Het verschil tussen eens in het half uur een trein en elk kwartier is enorm, het verschil tussen eens in het kwartier en eens in de tien minuten lijkt me marginaal.
Ik denk niet het omslagpunt bij 10 minuten ligt, ik vraag me überhaupt af of ik als reiziger zo veel verschil ga merken (behalve wanneer blijkt dat het spoor deze extra capaciteit niet aan kan en er daadwerkelijk sprake wordt van spoorboekloos rijden omdat geen trein zich nog aan de dienstregeling houdt). Het verschil tussen eens in het half uur een trein en elk kwartier is enorm, het verschil tussen eens in het kwartier en eens in de tien minuten lijkt me marginaal.
Voor interstedelijk rail is dit wel erg frequent, dat zie je niet overal. En de reiziger merkt het doordat vooral op Utrecht - Den Bosch de huidige capaciteit niet toereikend is voor de vraag. Dat had je ook anders kunnen oplossen maar er is gekozen voor het invoeren van PHS, wel zo toekomstvast.
Voor interstedelijk rail is dit wel erg frequent, dat zie je niet overal. En de reiziger merkt het doordat vooral op Utrecht - Den Bosch de huidige capaciteit niet toereikend is voor de vraag. Dat had je ook anders kunnen oplossen maar er is gekozen voor het invoeren van PHS, wel zo toekomstvast.
Het is ook vele malen goedkoper dan viersporigheid denk ik. Bij viersporigheid heb je bijna dezelfde hoeveelheid materieel nodig als bij PHS en veel meer investeringen in infra, helemaal bij deze spoorlijn die op zoveel plekken achterlijk kunstmatig hoog ligt, alhoewel je dan wel gelijk de maximumsnelheid kan aanpakken en op 200-250km/u kan flikkeren. Maar dan nog, dat kan nu ook en tegen lagere kosten. Verlengen van perrons kan ook heel kostbaar zijn. Ik denk dat PHS met wat beveiligingsaanpassingen en kleinere investeringen in infra een goede én betaalbare oplossing zou kunnen zijn. En ik ben heel benieuwd of het NS dit keer wel lukt. Ik geef ze het te doen als eerste en ik denk dat een aantal van de grote struikelblokken in infra nu wel zijn aangepakt in tegenstelling tot de vorige proeven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Aan viersporigheid ontkom je op termijn toch niet. Ja dat gaan jij en ik nog meemaken. Zo niet ligt het aan een kabinet dat te laf is om er zijn vingers aan te branden. Maar komen moet het er hoe dan ook/
Op woensdag 21 juni 2017 22:01 schreef Dr_Flash het volgende: Aan viersporigheid ontkom je op termijn toch niet. Ja dat gaan jij en ik nog meemaken. Zo niet ligt het aan een kabinet dat te laf is om er zijn vingers aan te branden. Maar komen moet het er hoe dan ook/
Ik hoop het oprecht want ik denk dat het daar écht nodig is. Evenals driesporigheid naar Amersfoort vanaf Utrecht en Weesp.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Het is ook vele malen goedkoper dan viersporigheid denk ik. Bij viersporigheid heb je bijna dezelfde hoeveelheid materieel nodig als bij PHS en veel meer investeringen in infra, helemaal bij deze spoorlijn die op zoveel plekken achterlijk kunstmatig hoog ligt, alhoewel je dan wel gelijk de maximumsnelheid kan aanpakken en op 200-250km/u kan flikkeren. Maar dan nog, dat kan nu ook en tegen lagere kosten. Verlengen van perrons kan ook heel kostbaar zijn. Ik denk dat PHS met wat beveiligingsaanpassingen en kleinere investeringen in infra een goede én betaalbare oplossing zou kunnen zijn. En ik ben heel benieuwd of het NS dit keer wel lukt. Ik geef ze het te doen als eerste en ik denk dat een aantal van de grote struikelblokken in infra nu wel zijn aangepakt in tegenstelling tot de vorige proeven.
Ik zat meer te denken aan een spitsversterker Tilburg - Den Bosch - Utrecht zoals meerdere malen voorgesteld door Klaasje
Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
Ik zat meer te denken aan een spitsversterker Tilburg - Den Bosch - Utrecht zoals meerdere malen voorgesteld door Klaasje
Laat een paar ritten van de 3600 (Roosendaal - Zwolle v.v.) met DDZ12 rijden en koppel in Den Bosch een stel af dat je naar Utrecht stuurt, in de avondspits doe je het omgekeerde. Ik reis al een aantal maanden dagelijks op het traject Breda - Utrecht en ik zie best wel veel mensen overstappen van de 3600 op de 800 en vice versa.
Reden voor verlengen van de 3600 is dat het geen extra paden kost op Breda - Tilburg v.v.
Op woensdag 21 juni 2017 23:15 schreef GlenSpey het volgende: Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
Volgens jou 46 miljard datapunten. Maar volgens jou is het wat anders. Nou, nee hoor
Op woensdag 21 juni 2017 23:15 schreef GlenSpey het volgende: Vind dat er tussen Arnhem en Nijmegen wel eens naar viersporigheid gekeken mag worden. Volgens mij een van de drukste stukken Nederland qua railvervoer. Als daar iets stil staat lopen er gelijk zes treinseries in de soep...
Geheel viersporig wordt een duur geintje daar met twee bruggen, maar viersporigheid tussen de bruggen zou een goede oplossing kunnen zijn: door de drie stops onderweg daar kun je zonder oponthoud met de IC de sprinter inhalen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geheel viersporig wordt een duur geintje daar met twee bruggen, maar viersporigheid tussen de bruggen zou een goede oplossing kunnen zijn: door de drie stops onderweg daar kun je zonder oponthoud met de IC de sprinter inhalen.
ideale plek voor viersporigheid zou Elst zijn, maar ik geloof dat de gemeente op een deel van het beoogde terrein plannen heeft.
Daarnaast is dat huidige kopspoor een onding. Trek het door naar het noorden, zodat Arriva rijdend in kan takken ipv op het hoofdspoor een stop maken.
Op donderdag 22 juni 2017 01:01 schreef James1988 het volgende: Dat kopspoor is gebouwd om plannen te realiseren die alweer waren veranderd toen het kopspoor werd opgeleverd
Het komt van pas als Arnhem - Nijmegen vanwege werkzaamheden eruit ligt. Dan hoef je de oostelijke Betuwelijn niet geheel te verbussen.
Dan is er vast wel een bus, houdt de storingenpagina in de gaten en ga desnoods eerder op reis. Eventueel contact met @NS_Online is ook wel de moeite, die kunnen best wat betekenen
DB heeft op verschillende stations op Hamburg-Bremen en Hamburg-Hannover treinen neergezet waar gestrande reizigers de nacht door kunnen brengen:
quote:
Zugverkehr auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin wieder aufgenommen - Unwetter beeinträchtigen Zugverkehr in Norddeutschland Auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin rollt der Zugverkehr wieder . Zugverkehr auf der Strecke Hamburg - Hannover und Hamburg-Bremen weiterhin unterbrochen. Bahn stellt Hotelzüge bereit.
Nach Abklingen der schweren Unwetter in Norddeutschland hat die DB den Zugverkehr auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin wieder aufgenommen. Damit werden auch wieder die Bahnhöfe Wolfsburg und Braunschweig angefahren.
Die Strecken Hamburg-Hannover und Hamburg-Bremen bleiben weiterhin gesperrt. An mehreren Streckenabschnitten blockieren entwurzelte Bäume die Gleise oder haben die Oberleitung beschädigt. Die Beseitigung der Schäden wird hier voraussichtlich bis in die Morgenstunden andauern.
In den Bahnhöfen Hamburg Hbf, Hamburg Altona, Hannover, Bremen, Lüneburg und Kassel-Wilhelmshöhe hat die DB für Reisende, die heute ihre Zugfahrt nicht mehr fortsetzen können, Hotelzüge bereitgestellt. Tickets mit Gültigkeit von heute können ohne weitere Bescheinigung für die Reise am Freitag genutzt werden. Diese Regelung gilt auch für Tickets mit Zugbindung.
Unwetterschäden im Großraum Magdeburg haben ebenfalls zu Sperrungen auf den Strecken Magdeburg-Braunschweig, Magdeburg-Stendal und Magdeburg-Berlin geführt. Auch der Regionalverkehr ist auf den entsprechenden Strecken betroffen.
Die Bahn arbeitet mit Hochdruck an der Beseitigung der umfangreichen Schäden.
Die Deutsche Bahn setzt zusätzliche Mitarbeiter an den betroffenen Bahnhöfen und im telefonischen Service ein.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
We schrijven 1 juli 2023. Schaarsgeklede burgemeester Fleur Agema van Rotterdam opent feestelijk de nieuwe lightrail van Rotterdam naar Hoek van Holland!
Nooit was Rotterdam nog langzamer dan Amsterdam in het bouwen van iets dat er al was!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 22 juni 2017 23:51 schreef dennistd het volgende: DB heeft op verschillende stations op Hamburg-Bremen en Hamburg-Hannover treinen neergezet waar gestrande reizigers de nacht door kunnen brengen:
[..]
Waaruit zullen die 'Hotelzuge' bestaan? IC materiaal of hadden ze toevallig nog oud CNL spul in de buurt?
Treinen van Utrecht konden niet meer naar het noorden. De trein naar Den Bosch stopt 3 meter voor de Maas, en in zijn achteruit naar Zaltbommel. Vanaf Eindhoven naar het zuiden ging ook niet meer. Alles was kapot. Dat mag toch niet kunnen? Van Utrecht naar Zaltbommel achteraf duurde al 2.5 uur. Niks in het nieuws.
Ik denk dat wel 100.000 reizigers vast zaten. Als het niet veel VEEL meer is. Waanzin.
Staan gewoon 2000 mensen op Zaltbommel. Wat nou bus? Er is geen bus. Urenlang.
Wat een puinzooi. Bliksem; elk bliksem net vangt dat op via geleiders. Bij de NS meteen op 3 plekken plat op 1 traject. Kan toch niet....
Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik ben opgehaald door me pa.
De held.
[ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 23-06-2017 02:04:25 ]
Ik moest een uur op de bus wachten op leiden, gelukkig kwam er nog 1 bij, daardoor konden er 100 mensen mee. Denk dat er ongeveer 20 bleven staan, bussen vol.
Wat een waanzin joh, een uur valt nog mee, Ik denk dat de vertraging naar bv Maastricht, als je er al komt (weet ik niet, misschien zit Utrecht CS nu wel vol), zeker 5 uur had gekost vanaf Utrecht.
Mensen met een vliegtuig missen zeker elke vlucht al ga je 2 uur te vroeg.
Op vrijdag 23 juni 2017 02:09 schreef PluggieOD het volgende: Wat een waanzin joh, een uur valt nog mee, Ik denk dat de vertraging naar bv Maastricht, als je er al komt (weet ik niet, misschien zit Utrecht CS nu wel vol), zeker 5 uur had gekost vanaf Utrecht.
Mensen met een vliegtuig missen zeker elke vlucht al ga je 2 uur te vroeg.
Ja las met verbazing je verhaal, heftig! Ben wel blij though, want ik wil mijn vlucht niet missen. Maar heel erg balen voor alle gestrande mensen.
Op vrijdag 23 juni 2017 02:09 schreef PluggieOD het volgende: Wat een waanzin joh, een uur valt nog mee, Ik denk dat de vertraging naar bv Maastricht, als je er al komt (weet ik niet, misschien zit Utrecht CS nu wel vol), zeker 5 uur had gekost vanaf Utrecht.
Mensen met een vliegtuig missen zeker elke vlucht al ga je 2 uur te vroeg.
ik las thuis gelukkig al over de inslag op schiphol, liep hier om 24 uur de deur uit en vlieg om 6 uur dus dat red ik wel.vanaf Den Haag trouwens, vanuit elders heb je qel echt een probleem denk ik
De Thalys naar Lille vertrok gisteren met de Nederlandse atletiekploeg met 2 uur vertraging uit Rotterdam. Gelukkig kon Churandy Martina er wel om lachen....
Op vrijdag 23 juni 2017 00:17 schreef DeaDLocK2K het volgende: We schrijven 1 juli 2023. Schaarsgeklede burgemeester Fleur Agema van Rotterdam opent feestelijk de nieuwe lightrail van Rotterdam naar Hoek van Holland!
Nooit was Rotterdam nog langzamer dan Amsterdam in het bouwen van iets dat er al was!
Op vrijdag 23 juni 2017 08:30 schreef Salatrel het volgende: De Thalys naar Lille vertrok gisteren met de Nederlandse atletiekploeg met 2 uur vertraging uit Rotterdam. Gelukkig kon Churandy Martina er wel om lachen....
De hoofdrolspelers zijn net weggelopen bij Koefnoen: Wilbert, Mirna en Thomas. Wilbert heeft het helemaal gehad met zijn Renault met al dat stoom altijd uit de radiator. Mirna komt altijd te laat. Zelfs bij de film. Thomas heeft de allerbelangrijkste presentatie in zijn leven.
nouja hij was al te laat uit België gekomen wegens een aanrijding in Brussel oid. Hij reed uiteindelijk gecombineerd met een Thalys later naar Parijs. Maar vanwege werkzaamheden op de hsl werd ie al omgeleid via Gouda en daar reed alles ook al met vertraging
ALKMAAR - Rond middernacht op de trein stappen en dan binnen 24 uur zoveel mogelijk kilometers afleggen in Nederland. Dat is de opdracht van een wedstrijd waaraan de 27-jarige Ari Fijan uit Alkmaar komende nacht gaat meedoen. Het huidige record, dat in 2015 werd gevestigd, staat op bijna 1600 kilometer. Ari verwacht ruim 1900 kilometer te kunnen afleggen binnen een dag.
De Alkmaarder maakt de reis samen met een vriend. "24 uur is behoorlijk lang. Als je samen gaat, heb je aanspraak en minder kans om in slaap te vallen."
Al weken zijn de twee bezig om routes uit te stippelen. De vrienden hebben besloten om te beginnen in Nijmegen. Ze pakken vanuit daar de trein naar Utrecht van acht minuten na middernacht. Daarna stappen de heren over op het nachtnet. Sprinters worden zoveel mogelijk overgeslagen, die rijden te langzaam en stoppen te vaak.
Met werkzaamheden hebben ze in de planning rekening gehouden, maar andere eventuele vertragingen zijn niet ingecalculeerd. Als er iets misgaat, is het dus improviseren. Ari maakt zich daar overigens niet erg veel zorgen om. Twee jaar geleden deden hij en zijn vriend ook al mee aan de wedstrijd. "Toen heb ik mijn planning tot op de minuut nauwkeurig kunnen uitvoeren."
Spanning Maar waarom zou je voor je lol 24 uur in een trein gaan zitten? "Vanwege het wedstrijdelement, de planning vooraf en het logische inzicht. Het is een uitdaging die ik mooi vind", beluit Ari.
Zondag is duidelijk wie de winnaar is. Dat moet blijken uit het reisschema en selfies die onderweg door deelnemers worden gemaakt.
Op vrijdag 23 juni 2017 17:32 schreef Adrie072 het volgende: ALKMAAR - Rond middernacht op de trein stappen en dan binnen 24 uur zoveel mogelijk kilometers afleggen in Nederland. Dat is de opdracht
b2py, Mr_Klaasje en anderen; is er al een dienstregeling voor Zwolle-Enschede voor na december bekend? Ik ben heel benieuwd of de laatste reismogelijkheid vanaf Enschede nog steeds 23:04 is dan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben al de hele dag op pad geweest in NRW, dat ging allemaal prima. Toffe dag gehad, lekker veel gezien en goed gegeten bij Gaffel am Dom.
En welke aansluiting gaat de mist in? Precies, de overstap in Eindhoven van de IC uit Venlo op de IC naar Breda en verder. De laatste reed weg zodra de IC uit Venlo binnenkwam.
+30 nu. Bedankt NS, falend kutbedrijf.
[ Bericht 6% gewijzigd door James1988 op 24-06-2017 22:13:34 ]
Dat doet vrijwel geen enkele vervoerder. Alleen bij het Rocov wordt het voorgelegd, maar die publiceren over het algemeen niet zoveel (sowieso die in Twente niet).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De besluitvorming is ongeveer een half jaar voor de start afgerond maar het personeel moet ook nog wat horen en de communicatie moet nog worden voorbereid. Veelal staat het dus ook een maandje of twee van te voren in de reisplanners. Op zich vroeg genoeg als je een reis wilt plannen.
De besluitvorming is ongeveer een half jaar voor de start afgerond maar het personeel moet ook nog wat horen en de communicatie moet nog worden voorbereid. Veelal staat het dus ook een maandje of twee van te voren in de reisplanners. Op zich vroeg genoeg als je een reis wilt plannen.
Niet bepaald. Het gaat om publiek besteedde gelden en daarbij is het zeer belangrijk dat het volledige proces 100% transparant is zodat er achteraf geen gezeik kan zijn over waar-m'n-belastingcenten-aan-uitgegeven-worden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Hier nog een paar foto's van treintj0ns. Geen hoge kwaliteit foto's, want het was een dagje lol trappen en geen fotomaakdagje
Een geinig bakkie dat aan een rail hangt, en ETCS gebruikt voor treinbeveiliging. De balises zitten bovenop de rail gemonteerd en de lezer zit op het draaistel.
Een draaistel van de Wuppertaler Schwebebahn. Rechts vooraan zit de ETCS-baliselezer (het rechthoekige schuin gemonteerde ding waar een draadje uitkomt).
Een geinig bakkie (Bombardier Talent 2) van National Express
Een schitterende anaalplaat van een BR 423 waar er zandkorrelduizend van zijn.
Op zaterdag 24 juni 2017 20:15 schreef DeaDLocK2K het volgende: b2py, Mr_Klaasje en anderen; is er al een dienstregeling voor Zwolle-Enschede voor na december bekend? Ik ben heel benieuwd of de laatste reismogelijkheid vanaf Enschede nog steeds 23:04 is dan.
Dienstregeling 2018 is nog niet definitief maar ik gok dat die wel blijft, misschien wel 30 min later wordt
Daar hoop ik echt heel erg op. Net als toch stiekem 6 minuten versnelling want dan kan ik de bus van 10 minuten eerder halen en dan ben ik gemiddeld een dikke tien minuten eerder op m'n werk.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Een versnelling van 6 minuten zal er niet in zitten denk ik: je zit vast aan je kruising in Heino en Nijverdal, je moet in Wierden achter de IC invoegen en in Hengelo wil je in de knoop zitten. Totaal heb je op Zwolle-Enschede misschien een minuut of 2 winst.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 25 juni 2017 06:14 schreef dennistd het volgende: Een versnelling van 6 minuten zal er niet in zitten denk ik: je zit vast aan je kruising in Heino en Nijverdal, je moet in Wierden achter de IC invoegen en in Hengelo wil je in de knoop zitten. Totaal heb je op Zwolle-Enschede misschien een minuut of 2 winst.
4 was er beloofd ze gaan ook harder rijden en alles mimimimiimimi
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.