Je bent nog steeds een beetje boos omdat ik je (en remlof) eerder terecht gewezen had. Dat is ok, maar wees wel eerlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
LelijKnap overdrijft constant, hij doet net alsof hij meedoet met de discussie en dan af en toe roept hij zoiets raars.
Nee. Parelhoender. Ik ga daar liever niet voor. Maar wij moeten er niet vanuit gaan dat wij de topdog zijn in het grote geheel. En "ruimtekolonisatie"... Wij kunnen ons daar iets bij voorstellen qua fantasie enzo. Maar praktisch staan wij natuurlijk met een mond vol tanden. Dromen als een reus en presteren als een dwerg is daar wel van toepassing.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:10 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Als jij betreffende ruimtekolonisatie je centen liever op de parelhoender zet: be my guest.
Misschien weet je niet precies waar het over gaat, ik leg het even uitquote:Op zondag 4 juni 2017 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is een per definitie oncontroleerbare stelling en daarom geen wetenschap. Misschien is er wel een zee van roze marshmallows. Misschien is er het huis van Nijntje.
Je negeert het gros van mijn post, maar goed.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Daar zit nogal een verschil tussen.
[..]
Sorry hoor, maar die analogie met de bodem van de zee koloniseren raakt kan nog wal. Er is daar bijna niks. Geen overdaad aan grondstoffen, geen nieuwe dingen om te ontdekken, geen unieke omstandigheden die we op het land niet kunnen creëren. Ondertussen zijn de omstandigheden er ook niet echt naar: geen zonlicht, gebrek aan warmte en gigantische druk door al het water. Bij ruimtekolonisatie zit ik meer aan de maan (grondstoffen en zonlicht), Mars (grondstoffen, wetenschap, misschien terraforming) of planeten die op de aarde lijken te denken.
[..]
De maan zit vol helium, een waardevolle grondstoffen als we ooit toekomen aan kernfusie. Van Mars weten we amper wat in de grond zit, om over andere planeten nog maar te zwijgen.
quote:Op zondag 4 juni 2017 00:09 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In zijn verdediging: het is zaterdagnacht. Volledig nuchter zijn op dit moment is overbodig.
Zou dan voor de grap een keer seks met mezelf hebben.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En je zou je geest kunnen splitsen over twee lichamen en de een naar zijn werk kunnen sturen en de ander lekker gaan FOK!ken.
Oké, zelfs als je het zo benaderd. Wie staat te springen op de bodem van de oceaan te leven?quote:Op zondag 4 juni 2017 00:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je negeert het gros van mijn post, maar goed.
Er is natuurlijk niet niets op de bodem van de oceaan. Er is allereerst al van alles te ontdekken. Daarnaast zijn er de nodige grondstoffen in de zeebodem te vinden. Niet voor niets is het zo dat met stijgende prijzen het steeds interessanter wordt om die te ontginningen. Afgezien daarvan bevatten de oceanen pakweg vier miljard ton uranium.
Daarnaast zet je het idee weg vanwege de vijandige omstandigheden onder de zee, maar lijk je volkomen voorbij te gaan aan het feit dat die in de ruimte minstens net zo vijandig zijn. Vergeet ook niet dat eventuele hulp op een dergelijke plek vanaf land nog relatief snel ter plekke zou kunnen zijn. In de ruimte ben je gewoon redelijk de lul.
Nou, dan is het toch aannemelijk dat we onze blik zullen werpen op asteroïden om daar kapitaal uit te wringen? Dat is het initiële punt wat ik maakte, denk ik.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
De enige planeten waar op geland kan worden in ons zonnestelsel zijn Aarde, Venus, Mars en Mercurius. Die laatste lijkt op onze maan, een kleine dode steen maar dan is het er vreselijk warm. Venus heeft een giftige atmosfeer en verzengende temperaturen die lood laten smelten maar verder is het er gezellig. Mars is de beste optie.
Andere planeten zijn van gas en daar kun je sowieso weinig mee, al zijn er nog wel wat interessante manen.
Jaa?quote:
Het beste lijkt mij een klinkende overwinning voor May. Brexit is al complex genoeg.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:16 schreef skysherrif het volgende:
Ben benieuwd of dit nog wat uit gaat maken voor de verkiezingen, alhoewel manchester eerder een positief effect leek te hebben op Corbyn
Het hielp wel dat ik vantevoren gaan beschrijving heb gelezen denk ik. Maar is zeker wel bovengemiddeld binnen de horrorfilms van de afgelopen jaren.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jaa?
Misschien ga ik hem dan ook maar eens kijken zo. Alhoewel ik net een nieuwe verslaving heb in prison break
Een paar problemen met je post.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Misschien weet je niet precies waar het over gaat, ik leg het even uit. Omdat het vermoeden bestaat dat het heelal sneller uitdijt dan de lichtsnelheid, is een deel van het heelal mogelijk niet waarneembaar omdat de voortplantingssnelheid elektromagnetische straling wel door de lichtsnelheid wordt beperkt. Dat betekent echter niet dat dat deel van het heelal niet te onderzoeken valt. Zo kan het zijn dat zich zware objecten in het niet zichtbare deel van het heelal bevinden. Die kunnen dan via hun zwaartekrachtsinvloed (niet beperkt door de lichtsnelheid) zichtbaar worden gemaakt aan de hand van objecten in het zichtbare heelal.
Soms wint het autisme een slag.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Je hebt een FOK! pauze ingelast op je feestje?
Een mooi zeer akelig inzicht. Het is hostile out there. Zoveel is zeker. Of i.i.g. te verwachten.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:16 schreef Monolith het volgende:
Daarnaast zet je het idee weg vanwege de vijandige omstandigheden onder de zee, maar lijk je volkomen voorbij te gaan aan het feit dat die in de ruimte minstens net zo vijandig zijn. Vergeet ook niet dat eventuele hulp op een dergelijke plek vanaf land nog relatief snel ter plekke zou kunnen zijn. In de ruimte ben je gewoon redelijk de lul.
Mocht het nodig zijn dan zal kolonisatie van de zeebodem ook mogelijk zijn over enkele honderden jaren.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hahaha, dat lijkt me best raar. Helemaal als je een gesynchroniseerd bewustzijn hebt.quote:Op zondag 4 juni 2017 00:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zou dan voor de grap een keer seks met mezelf hebben.
Hahaha.quote:
=quote:Op zondag 4 juni 2017 00:24 schreef LelijKnap het volgende:
Wisten jullie trouwens dat dit beest bestaat;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net alsof ze uit een fantasiefilm komen!
Maar wisten jullie ook dat de zeespons meer dan ZEVENHONDERDZESTIG MILJOEN jaar oud is?
Hoe gaan wij dat in godsnaam evenaren?
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |