En je zou je geest kunnen splitsen over twee lichamen en de een naar zijn werk kunnen sturen en de ander lekker gaan FOK!ken.quote:
Wat dat betreft weten we dat best. Daar staan wetten in de weg. En praktische bezwaren. Het is niet zo dat als je de fantasie de vrije hand geeft en je noemt dat ""wetenschap" dat het dan alsnog goed komt. Het is met dit soort zaken niet zo dat "men vindt wel weer iets uit" en dan is het wel mogelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:29 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we keiharde wetenschap voor. Ooit dacht men ook dat je niet kon vliegen of het atoom kon splitsen. Kan nu ook. Je weet niet wat er nog gaat komen.
Je weet hoe groot het aantal planeten in het universum is?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Venus geen planeet meer?
En dat aarde een relatief veilige plek is lijkt me evident, maar het gaat nu juist om andere planeten. De reden dat de aarde een relatief veilige plek is, is natuurlijk ook omdat er allerhande ander leven in. Daar heb je onder andere ook de atmosfeer die wij nodig hebben aan te danken.
Ja, ok, soms kan het ook met toeval gebeuren en omdat er een bepaalde (medische) noodzaak, bestond.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:32 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Soms is het ook gewoon 'Huh, interessant'. Zoals penicilline.
Ja en nog wat eerder wist men niet eens dat er een andere kant van de Aarde was.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
We kunnen straks (met 'beeld') 'live time' communiceren met iemand aan de andere kant van de aarde (die rond is). Wie had dat 100 jaar geleden gelooft?
Onsterfelijkheid is de dood van vernieuwing. (Dat wist Fukuyama al).quote:
Hemellichaam dan. Maar je bent dus bang voor (een gebrek aan) bacteriën en zo op andere planeten, dat we die echt nodig hebben?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Venus geen planeet meer?
En dat aarde een relatief veilige plek is lijkt me evident, maar het gaat nu juist om andere planeten. De reden dat de aarde een relatief veilige plek is, is natuurlijk ook omdat er allerhande ander leven in. Daar heb je onder andere ook de atmosfeer die wij nodig hebben aan te danken.
Zij zijn wat lastig te tellen. En bovendien is "het universum" niet echt goed afgebakend these days. Dus nee.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Je weet hoe groot het aantal planeten in het universum is?
Iets eerder en je was waarschijnlijk op de brandstapel gegooid voor zulke uitspraken.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:35 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja en nog wat eerder wist men niet eens dat er een andere kant van de Aarde was.
De atmosfeer beschermt ons tegen straling onder andere, ik vermoed dat Mono daar op doelt. Op de Aarda kan een grote diversiteit aan levensvormen bestaan omdat wij beschermd worden, op dit moment is een reis naar Mars een zelfmoord missiequote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:35 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hemellichaam dan. Maar je bent dus bang voor (een gebrek aan) bacteriën en zo op andere planeten, dat we die echt nodig hebben?
Of kreeg je een leven lang huisarrest van de kerk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:37 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Iets eerder en je was waarschijnlijk op de brandstapel gegooid voor zulke uitspraken.
Ja. Zie Almere bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar als jullie niet geloven in het ontdekken van andere planeten, denken jullie wel dat het mogelijk is een eigen soort van maan te maken waarop leven mogelijk is?
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:38 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Of kreeg je een leven lang huisarrest van de kerk.
Volgens mij heeft niemand gezegd daar niet in te geloven, het is op dit moment nog niet mogelijk, da's iets heel anders.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar als jullie niet geloven in het ontdekken van andere planeten, denken jullie wel dat het mogelijk is een eigen soort van maan te maken waarop leven mogelijk is?
Dat is grotendeels het magnetisch veld dat dat doet. Hoezo is een reis naar Mars zelfmoord?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De atmosfeer beschermt ons tegen straling onder andere, ik vermoed dat Mono daar op doelt. Op de Aarda kan een grote diversiteit aan levensvormen bestaan omdat wij beschermd worden, op dit moment is een reis naar Mars een zelfmoord missie
Betekent niet dat het nooit zal kunnnen, natuurlijk
Maar dan in een baan ronde de Aarde zoals de maan.quote:
Ik denk eerder dat we onszelf zodanig zullen kunnen 'wijzigen'/aanpassen (transhumanisme), dat al dat we nu belangrijk/mogelijk achten geenszins relevant zal zijn. De technologie daarachter is veel dichterbij. Maar met die aanpassing, zullen we wel eerder in staat zijn verder in de ruimte te komen, denk ik.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Slimme mensen werden onderdrukt door domme mensen met meer macht. Net zoals nu eigenlijk.quote:
Die hebben we al. Hint: begint met een I en eindigt op een S.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik dacht dat Bart er niet in geloofd, dat het nu niet mogelijk is denk ik ook.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand gezegd daar niet in te geloven, het is op dit moment nog niet mogelijk, da's iets heel anders.
Straling voornamelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat is grotendeels het magnetisch veld dat dat doet. Hoezo is een reis naar Mars zelfmoord?
Maar ook dat is vooral een fantasie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:32 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als je je "geest" zou kunnen digitaliseren, dan zou een vorm van teleportatie wel mogelijk zijn toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |