abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:19:48 #76
104871 remlof
Europees federalist
pi_171432633
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is nog zat plek op de zeebodem. Waarom wonen we daar nog niet en masse?
Omdat dat niet onze natuurlijke habitat is. Maar verderop in het heelal kunnen we zat human habitats vinden of maken.
Yankee go home!
pi_171432637
Ik heb het ook wel eens aan Lawrence Krauss gevraagd; waarom zouden we het universum het aan doen?
pi_171432654
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

En planeten zijn veilige havens daarin. Zolang de mens nieuwsgierig is en de aarde eindig is zullen we echt wel een keer de ruimte ingaan, al is het enkel voor de grondstoffen.
Planeten zijn veilige havens? Verre van helaas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171432659
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:17 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe sneller we de aarde verneuken, hoe sneller de vraag ernaar zal stijgen.
't Zal een selectieve groep zijn die zal opstijgen. Dat heb ik wel uit films geleerd. Als het de rijke zullen zijn, zullen het voornamelijk psychopaten zijn. Dat belooft wat.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 23:22:17 ]
pi_171432660
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Welke wetten en bezwaren?
Breek mij de bek niet open. :)

Het heeft te maken met grote afstanden en de benodigde energie om daar te komen. En de benodigde spullen meenemen. Je moet voor een geschikte kolonie daar te vormen misschien wel 1.000 keer heen en weer. Reken eens uit wat dat kost voor zelfs zoiets als de maan. Wij gaan daarvan schrikken. Zoals Mono terecht zegt: waarom de zeebodem nog niet? Dat getuigt van een diep inzicht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171432734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het heeft te maken met grote afstanden en de benodigde energie om daar te komen. En de benodigde spullen meenemen. Je moet voor een geschikte kolonie daar te vormen misschien wel 1.000 keer heen en weer. Reken eens uit wat dat kost voor zelfs zoiets als de maan. Wij gaan daarvan schrikken. Zoals Mono terecht zegt: waarom de zeebodem nog niet? Dat getuigt van een diep inzicht.
Quantum-gewauwel incomming. (En misschien terecht).
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:23:35 #82
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_171432743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:20 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ja uiteraard zijn het grote afstanden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_171432745
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vergeleken met bijvoorbeeld het oppervlakte van de maan, venus of pluto is de Aarde behoorlijk veilig hoor. Zeg niet dat alle planeten veilig zijn, maar wet van grote aantallen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_171432804
Voor de rest maken de huidige technologieën het niet mogelijk, nog niet. Tja, niemand belooft dat het morgen moet gebeuren.
pi_171432841
Mogelijk interessant;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 23:27:30 ]
pi_171432878
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja uiteraard zijn het grote afstanden.
Maar het gaat erom wat dat impliceert. Je kunt het zien als iets abstracts en "the sky is the limit" als je "groot" denkt. Maar concreet is het best wel een "dingetje" die gigantische afstanden. En de energie die dat kost om ze te overbruggen. Fantasie helpt daar niets.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171432928
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:19 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is vooral een argument om niet af te schrijven wat met de huidige technologie en kennies niet haalbaar is.
Dat snap ik, maar het is een beetje analoog aan Sagan's "They laughed at the Wright brothers, but they also laughed at Bozo the clown".

Ik heb het ook nergens over technologisch onmogelijk.
Bij de vraag of iets realiteit wordt spelen veel meer zaken een rol. Is het kosteneffectief te realiseren? Zijn de risico's binnen acceptabele grenzen te brengen? Dat soort zaken.
We zijn nog heel, heel ver weg wat dat soort zaken betreft.
Daarbij is onze fundamentele natuurkundige kennis vrij ver gevorderd. Stukken verder dan onze technologie. En daaruit weten we heel goed dat er vele limieten zijn die ervoor zorgen dat eventjes heen en weer teleporteren tussen planeten geen optie gaat worden.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:29:49 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_171432930
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:25 schreef Rezania het volgende:
Voor de rest maken de huidige technologieën het niet mogelijk, nog niet. Tja, niemand belooft dat het morgen moet gebeuren.
We hebben pas iets meer dan 100 jaar geleden leren vliegen. Je wil niet weten wat we over 1000 jaar kunnen.
Yankee go home!
pi_171432931
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar het gaat erom wat dat impliceert. Je kunt het zien als iets abstracts en "the sky is the limit" als je "groot" denkt. Maar concreet is het best wel een "dingetje" die gigantische afstanden. En de energie die dat kost om ze te overbruggen. Fantasie helpt daar niets.
Nee, daar hebben we keiharde wetenschap voor. Ooit dacht men ook dat je niet kon vliegen of het atoom kon splitsen. Kan nu ook. Je weet niet wat er nog gaat komen.
pi_171432936
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld Venus.
pi_171432940
Jawel, bart, fantasie is altijd de basis geweest van ontwikkeling/ontdekking/uitvindingen. Dagdromers, fictieschrijvers, vooruitstrevende 'gekken', ze zijn net zo cruciaal geweest als de wetenschappers.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2017 23:32:15 ]
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:30:53 #92
459912 FlippingCoin
pi_171432970
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee dat besef ik, dat het momenteel gewoon niet mogelijk is door de mate van afstand die ondenkbaar groot is. Maar als je kijkt hoe snel zulke denkbeelden verandert zijn de afgelopen honderden jaren, dan zou ik niet volmondig zeggen dat het nooit gaat gebeuren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_171433001
quote:
6s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

We hebben pas iets meer dan 100 jaar geleden leren vliegen. Je wil niet weten wat we over 1000 jaar kunnen.
Dat dus. We hadden net vliegtuigen uitgevonden en 70 jaar later stonden er mensen op de maan. Tijdens de tweede wereldoorlog communiceerde we nog met telegram en postduiven, nu hebben we een wereldwijd netwerk voor instantane communicatie, zelfs met beeld. Ik durf me niet aan voorspellingen te branden, maar dat het een onmogelijkheid is durf ik wel te verwerpen.
pi_171433022
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:30 schreef LelijKnap het volgende:
Jawel, bart, fantasie is altijd de basis geweest van ontwikkeling/ontdekking/uitvindingen.
Dat is niet waar. Soms is het ook gewoon 'Huh, interessant'. Zoals penicilline.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:32:40 #95
459912 FlippingCoin
pi_171433024
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het is een beetje analoog aan Sagan's "They laughed at the Wright brothers, but they also laughed at Bozo the clown".

Ik heb het ook nergens over technologisch onmogelijk.
Bij de vraag of iets realiteit wordt spelen veel meer zaken een rol. Is het kosteneffectief te realiseren? Zijn de risico's binnen acceptabele grenzen te brengen? Dat soort zaken.
We zijn nog heel, heel ver weg wat dat soort zaken betreft.
Daarbij is onze fundamentele natuurkundige kennis vrij ver gevorderd. Stukken verder dan onze technologie. En daaruit weten we heel goed dat er vele limieten zijn die ervoor zorgen dat eventjes heen en weer teleporteren tussen planeten geen optie gaat worden.
Als je je "geest" zou kunnen digitaliseren, dan zou een vorm van teleportatie wel mogelijk zijn toch?
pi_171433031
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar ligt het einde van de natuurkundige kennis dan?
pi_171433035
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld Venus.
Mars is ook niet echt vriendelijk.
pi_171433041
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vergeleken met bijvoorbeeld het oppervlakte van de maan, venus of pluto is de Aarde behoorlijk veilig hoor. Zeg niet dat alle planeten veilig zijn, maar wet van grote aantallen.
Sinds wanneer is Venus geen planeet meer?
En dat aarde een relatief veilige plek is lijkt me evident, maar het gaat nu juist om andere planeten. De reden dat de aarde een relatief veilige plek is, is natuurlijk ook omdat er allerhande ander leven in. Daar heb je onder andere ook de atmosfeer die wij nodig hebben aan te danken.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 23:33:44 #99
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171433051
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Als je je "geest" zou kunnen digitaliseren, dan zou een vorm van teleportatie wel mogelijk zijn toch?
Plus onsterfelijkheid *O*
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_171433058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 23:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nee dat besef ik, dat het momenteel gewoon niet mogelijk is door de mate van afstand die ondenkbaar groot is. Maar als je kijkt hoe snel zulke denkbeelden verandert zijn de afgelopen honderden jaren, dan zou ik niet volmondig zeggen dat het nooit gaat gebeuren.
We kunnen straks (met 'beeld') 'live time' communiceren met iemand aan de andere kant van de aarde (die rond is). Wie had dat 100 jaar geleden gelooft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')