abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 mei 2017 @ 07:44:00 #1
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821014
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump

Hoogtepunten tot nu toe:
Bekijk de tracker van de Guardian voor de laatste stand van zaken

pi_170821030
Man man man. Wat een bananenrepubliek. Hij leidt het land ook echt als een bedrijf. "Hij werkt me tegen? nou dan ontslaan we hem toch"
  woensdag 10 mei 2017 @ 07:58:48 #3
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170821105
Nog zoiets moois: hij ontvangt vandaag Lavrov.
Allemaal toevallig natuurlijk :).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_170821114
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
pi_170821128
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:00 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
Eén van de bronnen in kwestie:

TrueFactsStated twitterde op woensdag 10-05-2017 om 03:01:23 A source with knowledge of the investigation says that nine sealed indictments came down in one case with sixteen more expected in others. reageer retweet
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:06:56 #6
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821167
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.

quote:
Senator John McCain, Republican of Arizona, who is among the most hawkish members of Congress on Russia, said that he was “disappointed in the president’s decision” and that it bolstered the case “for a special congressional committee to investigate Russia’s interference in the 2016 election.”

He got support from the chairman of the Senate Intelligence Committee, Richard M. Burr of North Carolina, a Republican leading what appears to be the most active congressional investigation on Russia.
Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:07:01 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170821168
Ondertussen ging Trump toch wat doen tegen ISIS?

https://www.washingtonpos(...)m_term=.48e9e6dfc4e9

quote:
In the most recent issue of Rumiyah, {ISIS] glossy multilingual propaganda magazine, the Islamic State encouraged recruits in the United States to take advantage of laws that allow people to buy firearms without having to present identification or submit to background checks.

Recruits should seek out gun shows and online sales in particular, said the write-up in the magazine, which was released Thursday.

“The acquisition of firearms can be very simple depending on one’s geographical location,” the piece read. “In most U.S. states, anything from a single-shot shotgun all the way up to a semi-automatic AR-15 rifle can be purchased at showrooms or through online sales — by way of private dealers — with no background checks, and without requiring either an ID or a gun license.”

“With approximately 5,000 gun shows taking place annually within the United States,” it added, “the acquisition of firearms becomes a very easy matter.”

A caption under a photo of what appeared to be a gun show read: “Gun conventions represent an easier means of arming oneself for an attack.”

The instructions appeared in an article titled “Just Terror Tactics” that recommended taking and killing hostages in the name of the Islamic State. It said firearms were an ideal weapon and told fighters to target people in crowded, public, enclosed areas to maximize the number of fatalities. As an example, it cited the assault on a gay nightclub in Orlando last summer, in which an American citizen claiming allegiance to the Islamic State shot and killed 49 people and injured dozens of others.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821182
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:09:34 #9
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
De senaat zal volgens mij moeilijk worden, maar het huis van afgevaardigden moet toch lukken?
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:10:30 #10
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170821206
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 07:58 schreef Szura het volgende:
Nog zoiets moois: hij ontvangt vandaag Lavrov.
Allemaal toevallig natuurlijk :).
Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:11:51 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170821218
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?

Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:12:03 #12
3928 Ulx
pi_170821220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat wil je gaan doen als afgevaardigde van de GOP? Die durven niet eens hun eigen kiezers onder ogen te komen wegens de ACA repeal. Nu dit geintje. Ik denk dat een aantal van die lui wel achter hun oren gaan krabben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170821223
En weer een stapje dichterbij de Amerikaanse autocratie. Wat een shitshow.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.
pi_170821232
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
pi_170821250
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
Comey is heel laakbaar in de uitspraken over Clinton. Echter, dat dat nu als reden wordt aangevoerd om hem te ontslaan is sketchy as fuck. Die twee zaken spreken elkaar niet tegen. Je kunt Comey bekritiseren om zijn handelwijze tijdens de verkiezingen, terwijl je tegelijkertijd dit ontslag veroordeelt.

Het zijn de Trump-adepten die er een zero sum van willen maken waarbij je schijnbaar hypocriet zou zijn als je je vraagtekens bij dit ontslag zet. Daar is geen sprake van.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:16:08 #16
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170821253
quote:

[..]

Laat dat 'ietwat' maar weg.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:16:35 #17
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170821259
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:12 schreef Maxerazzi het volgende:
En weer een stapje dichterbij de Amerikaanse autocratie. Wat een shitshow.

[..]

Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.
Ik hoop toch nog steeds stiekem dat er een grens is, zelfs voor de droeftoeters van de republikeinse partij.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:19:37 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170821282
och en we hopen allemaal dat het nou wel eens tot consequenties leidt, mar ja ook dat blijft wishful thinking
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:20:07 #19
3928 Ulx
pi_170821284
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.

Het gehuichel van Trump is niet normaal.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:30:11 #20
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170821370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.

Toen Comey dingen deed waar hij van profiteerde, was het allemaal koek en ei. Nu is hij bang dat de FBI met zaakjes op de proppen komt die in zijn vaarwater komen. Een Democratisch congreslid zei gisteren: "Trump is draining a swamp by murking the water"
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:30:42 #21
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170821374
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Theater he. Trump weet prima hoe hij zich moet gedrag in een reality show, en zo behandelt hij vrijwel alles waar een camera bij is.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:34:16 #22
3928 Ulx
pi_170821412
Die deputy van Sessions is twee weken geleden aangesteld, In die twee weken heeft hij alle dossiers doorgenomen, iedereen gesproken. En een doordacht advies uitgebracht waardoor Trump ineens van Comey-fan een Comey-criticus werd? Ik betwijfel dat.
Trump wilde van hem af, en heeft Sessions en/of die nieuwe een opdracht gegeven om dat advies zo op te stellen. Het is gewoon een rookgordijn.
pi_170821420
quote:

[..]

Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 08:36:49 #24
3928 Ulx
pi_170821438
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
Als Trump liegt over het ontslag heeft hij daar maar één reden voor: Hij liegt over Kremlingate.

En Trump liegt over het ontslag.
pi_170821492
Die ontslagbrief van Trump aan Comey die in het vorige topic gepost werd, is die echt? Want als dat zo is, is het wel tekenend dat er onjuistheden staan in een brief van slechts 5 zinnen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:43:02 #26
141482 Q.
JurassiQ
pi_170821506
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:41 schreef Barbusse het volgende:
Die ontslagbrief van Trump aan Comey die in het vorige topic gepost werd, is die echt? Want als dat zo is, is het wel tekenend dat er onjuistheden staan in een brief van slechts 5 zinnen.
Oh, vast. Bij Trump verbaas ik me echt nergens meer over.
For great justice!
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:43:08 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170821510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit stukje uit het Politico artikel geeft toch wel aan dat het echt meer pure incompetentie is dan wat anders:
quote:
But the fallout seemed to take the White House by surprise. Trump made a round of calls around 5 p.m., asking for support from senators. White House officials believed it would be a "win-win" because Republicans and Democrats alike have problems with the FBI director, one person briefed on their deliberations said.
Hanlon's Razor strikes again.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_170821535
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:43 schreef Q. het volgende:

[..]

Oh, vast. Bij Trump verbaas ik me echt nergens meer over.
Nou ja, vind het gewoon raar. Als Trump en aanhang voor, tijdens en na de verkiezingen echt werkelijk niks verkeerds heeft gedaan mbt relaties met Rusland, dan doen ze wel echt hun verdomde best om anders te doen geloven.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_170821547
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:43 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit stukje uit het Politico artikel geeft toch wel aan dat het echt meer pure incompetentie is dan wat anders:

[..]

Hanlon's Razor strikes again.
Nouja, daar staat ook dat het vanwege dolle woede over het Rusland-onderzoek is.
pi_170821549
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nou ja, vind het gewoon raar. Als Trump en aanhang voor, tijdens en na de verkiezingen echt werkelijk niks verkeerds heeft gedaan mbt relaties met Rusland, dan doen ze wel echt hun verdomde best om anders te doen geloven.
Ik denk dat Trump zelf wel buiten schot is, maar dat hij zenuwachtig wordt omdat hij geen flauw idee heeft hoe de lijntjes tussen zijn mensen en Rusland verder lopen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:48:16 #31
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170821556
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nouja, daar staat ook dat het vanwege dolle woede over het Rusland-onderzoek is.
True. Ik denk ook wel dat dat de achterliggende reden is. Maar de manier waarop is echte pure incompetentie.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:53:59 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170821603
Met 6 degrees of separation kom je overal wel bij. Zo kun je wit baaard nog koppelen aan Clinton.
pi_170821609
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat Trump zelf wel buiten schot is, maar dat hij zenuwachtig wordt omdat hij geen flauw idee heeft hoe de lijntjes tussen zijn mensen en Rusland verder lopen.
Dan is hij een incompetente leider, want dat had hij in alle stilte en rust uit kunnen laten zoeken. Sterker nog, een simpel effectief vetting process voor mensen die voor zijn campagne werkten of in aanmerking kwamen voor posities in zijn staf had dit allemaal kunnen voorkomen.
pi_170821762
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dan is hij een incompetente leider, want dat had hij in alle stilte en rust uit kunnen laten zoeken. Sterker nog, een simpel effectief vetting process voor mensen die voor zijn campagne werkten of in aanmerking kwamen voor posities in zijn staf had dit allemaal kunnen voorkomen.
Ik denk dat zijn stijl van management inderdaad niet helemaal past bij een positie in de overheid, en ik betwijfel of hij op zijn leeftijd nog een andere kan aanleren. Dat maakt hem inderdaad een incompetent leider.
pi_170821787
Ach ja, het is iig al tijden smullen geblazen met die Amerikaanse politiek, en erg goed voor het terugwinnen van ons aloude Europese gevoel van morele superioriteit
pi_170821838
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach ja, het is iig al tijden smullen geblazen met die Amerikaanse politiek, en erg goed voor het terugwinnen van ons aloude Europese gevoel van morele superioriteit
Morele superioriteit? De voormalige kolonieen zijn eerder reden voor plaatsvervangende schaamte...
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:19:41 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170821921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:00 schreef Mystikvm het volgende:
Ik kan dat systeem niet goed voor je duiden.

Anyway, hier is een artikeltje, waarin staat: CNN learned of the subpoenas hours before President Donald Trump fired FBI director James Comey.

Nogal een verdachte timing.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 09:32:52 #38
3928 Ulx
pi_170822122
Hier nog het geflipflop van die casinobaas.

http://edition.cnn.com/20(...)-on-comey/index.html
pi_170822171
dit is toch pure machtsmisbruik van Trump?

Het lijkt me nu wel duidelijk dat trump duidelijk iets verkeerd heeft gedaan tijdens zijn campagne
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:37:50 #40
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170822194
https://www.nytimes.com/2(...)p-fbi-live.html?_r=0

quote:
Senior White House and Justice Department officials had been working on building a case against Mr. Comey since at least last week, according to administration officials. Mr. Sessions had been charged with coming up with reasons to fire him, the officials said.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:38:05 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_170822200
Het gaat steeds meer op Watergate lijken.

En we weten hoe dat is afgelopen :')
pi_170822203
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Morele superioriteit? De voormalige kolonieen zijn eerder reden voor plaatsvervangende schaamte...
Dat gevoel hebben we dan ook vooral opgebouwd na WOII. (Of het helemaal terecht is, is een tweede natuurlijk ;))
pi_170822293
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
In dat opzicht is het wel interessant dat de Angelsaksische dominantie héél snel aan het afbrokkelen is in het Westen. Een niet te onderschatten effect van Trump is dat American exceptionalism mors-mors-mórsdood is. Zowel de VS als de UK zijn lachertjes geworden, imagotechnisch, en hebben ervoor gezorgd dat het politieke vertrouwen op het Europese vasteland flink is gegroeid. De as, Duitsland-Frankrijk, staat voorlopig sterk, mede dankzij de nonsens van de Amerikanen en Britten. Merkel staat nu te boek als de verdediger van 'de vrije wereld', heeft met Macron een prima bondgenoot en mandaat om flink te gaan hervormen in de EU. Uiteindelijk blijkt in tijden van crisis hoe sterk een grootmacht is, en voor een zeer jong initiatief als de EU is het tot nu toe een gevalletje rising to the occasion.
pi_170822319
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:45 schreef Barbusse het volgende:

[..]

De Nixon-vergelijking... Je kon er op wachten :')

Feit blijft overeind staan dat nog geen enkel grammetje hard bewijs voor enige betrokkenheid met de Russen is aangetoond.

Als zakenman staat het iedere Amerikaan vrij om zaken te doen met de Russen. Dan kun je wel van alles blijven suggereren. Zonder hard bewijs blijft het bij liegen en bedriegen.
pi_170822348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Feit blijft overeind staan dat nog geen enkel grammetje hard bewijs voor enige betrokkenheid met de Russen is aangetoond.

Als zakenman staat het iedere Amerikaan vrij om zaken te doen met de Russen. Dan kun je wel van alles blijven suggereren. Zonder hard bewijs blijft het bij liegen en bedriegen.
Maar wat vind je van het ontslag?

(en natuurlijk kon je op de Nixon vergelijking wachten, want het lijkt ook wel verdomde veel op Nixon he, het is geen uit de lucht gegrepen vergelijking)
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 09:48:55 #46
3928 Ulx
pi_170822374
quote:

[..]

Als Trump en co niets misdaan hebben, hebben ze niets te vrezen. Nietwaar?
pi_170822414
quote:

[..]

Ik heb het nergens over Nixon gehad. Geeft wel weer duidelijk aan dat je de posts van anderen niet eens leest en verklaart ook je eigen wereldvreemde reacties.

Als zakenman staat het misschien vrij om zaken te doen met Rusland. Als president dient hij belangenverstrengeling te voorkomen. Daarnaast roept hij meerdere malen dat hij geen zaken in Rusland heeft of heeft gehad, iets wat een leugen blijkt te zijn. Dus niks mis met een onderzoek.
pi_170822434
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:47 schreef koemleit het volgende:

[..]

Maar wat vind je van het ontslag?

(en natuurlijk kon je op de Nixon vergelijking wachten, want het lijkt ook wel verdomde veel op Nixon he, het is geen uit de lucht gegrepen vergelijking)
Zeker op zijn Trumpiaans, maar tegelijkertijd is het geen grote verrassing.

Als het niet botert tussen deze twee personen en deze FBI directeur zwalkt van complot naar complot dan biedt dat geen referentiekader voor wederzijds vertrouwen. Dan is het goed schoon schip te maken.

Buiten veel complot denken en dito zwart praten zie ik nog steeds geen heldere bewijsvoering voor een doelbewuste betrokkenheid waar beide partijen in hebben geïnvesteerd. Natuurlijk heeft Trump als zakenman zaken gedaan met de Russen. Dat is niet strafbaar.
pi_170822444
Het overschaduwd wel weer mooi dat Trump afgelopen maandag weer stevig voor lul stond toen bleek dat zelfs Obama hem gewaarschuwd had niet in zee te gaan met Flynn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170822464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:53 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als het niet botert tussen deze twee personen en deze FBI directeur zwalkt van complot naar complot dan biedt dat geen referentiekader voor wederzijds vertrouwen. Dan is het goed schoon schip te maken.

Buiten veel complot denken en dito zwart praten zie ik nog steeds geen heldere bewijsvoering voor een doelbewuste betrokkenheid waar beide partijen in hebben geïnvesteerd. Natuurlijk heeft Trump als zakenman zaken gedaan met de Russen. Dat is niet strafbaar.
Het ging ook niet over zaken doen met Rusland, maar om Russische inmenging in de verkiezingen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:55:47 #51
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170822468
quote:

[..]

Daarom wacht je netjes het onderzoek af. Je gaat natuurlijk niet de leider van het onderzoek midden in datzelfde onderzoek ontslaan. Dan maak je jezelf wel erg verdacht.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:57:03 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_170822488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:44 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

In dat opzicht is het wel interessant dat de Angelsaksische dominantie héél snel aan het afbrokkelen is in het Westen. Een niet te onderschatten effect van Trump is dat American exceptionalism mors-mors-mórsdood is. Zowel de VS als de UK zijn lachertjes geworden, imagotechnisch, en hebben ervoor gezorgd dat het politieke vertrouwen op het Europese vasteland flink is gegroeid. De as, Duitsland-Frankrijk, staat voorlopig sterk, mede dankzij de nonsens van de Amerikanen en Britten. Merkel staat nu te boek als de verdediger van 'de vrije wereld', heeft met Macron een prima bondgenoot en mandaat om flink te gaan hervormen in de EU. Uiteindelijk blijkt in tijden van crisis hoe sterk een grootmacht is, en voor een zeer jong initiatief als de EU is het tot nu toe een gevalletje rising to the occasion.
Het ziet er inderdaad goed uit voor de EU, mede dankzij het gepruts van de VS en het VK.
pi_170822491
quote:

[..]

Comey zwalkte van complot naar complot? Volgens mij verwar je hem nu met Trump zelf.
pi_170822635
quote:
13s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het ging ook niet over zaken doen met Rusland, maar om Russische inmenging in de verkiezingen.
Precies en daarvoor is nog geen spatje hard bewijs voor aangeroerd, louter complot denken en zwart praten. Daar krijg je echt geen impeachment mee bewerkstelligt.

Deze FBI directeur zwalkte inzake de Clinton e-mails en nu de vermeende Russische betrokkenheid bij deze verkiezingen. Dan is schoon schip maken een optie.

Kijk, bij alles wat Trump doet zoeken zijn tegenstanders complot en laster. Leuk voor de commerciële fake news media die daarmee hun talkshows kunnen vullen, maar dat is het dan ook wel.

Bij elke verkiezing wordt nu dezelfde Russische hackerslangspeelplaat getrokken. Dat zagen we ook bij de recente Franse verkiezingen. Zo opzichtig één dag voor de verkiezingen Macrons e-mails one-line zetten en dan een hackende Poetin daarvan de schuld geven? Kom op zeg! Mag het iets geloofwaardiger? :')
pi_170822655
Elzies weet al dat er geen bewijs is, terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond.

Knap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:06:40 #56
3928 Ulx
pi_170822658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies en daarvoor is nog geen spatje hard bewijs voor aangeroerd, l
En dus moet het worden uitgezocht.
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:08:24 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170822684
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Het ziet er inderdaad goed uit voor de EU, mede dankzij het gepruts van de VS en het VK.
In het land der blinden...

Maar inderdaad, voor de positie van Europa in de wereld is het niet heel verkeerd.
pi_170822707
quote:

[..]

Precies en daarvoor is nog geen spatje hard bewijs voor aangeroerd, louter complot denken en zwart praten. Daar krijg je echt geen impeachment mee bewerkstelligt.
Daarom deden ze daar ook onderzoek naar, beste Elzies, om te kijken of daar bewijs voor te vinden was.
pi_170822720
quote:

[..]

Dus nu gaat het ineens niet meer over zakendoen met Rusland? :') Wat wil je nou? :')
quote:
Deze FBI directeur zwalkte inzake de Clinton e-mails en nu de vermeende Russische betrokkenheid bij deze verkiezingen. Dan is schoon schip maken een optie.

Kijk, bij alles wat Trump doet zoeken zijn tegenstanders complot en laster. Leuk voor de commerciële fake news media die daarmee hun talkshows kunnen vullen, maar dat is het dan ook wel.
Je standaard gezever over de media. Waar iedereen tegenwoordig al bij in slaap valt.

quote:
Bij elke verkiezing wordt nu dezelfde Russische hackerslangspeelplaat getrokken. Dat zagen we ook bij de recente Franse verkiezingen. Zo opzichtig één dag voor de verkiezingen Macrons e-mails one-line zetten en dan een hackende Poetin daarvan de schuld geven? Kom op zeg! Mag het iets geloofwaardiger? :')
Over complotdenken gesproken :')
pi_170822735
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
Elzies weet al dat er geen bewijs is, terwijl het onderzoek nog niet eens is afgerond.

Knap.
Had je iets anders verwacht van die Trump fanboi dan? :')
pi_170822762
Elzies heeft als enige ook toegang tot het lopende onderzoek.
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:14:05 #62
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170822797
Sowieso dat Elzies Top Secret Security Clearance heeft. Dat krijgen immers alle internethelden die Trump blind steunen.
pi_170822799
Mooi wel dat Sessions het in november nog wel een goed idee vond dat Comey nog eens naar die emails ging kijken maar het nu ineens allemaal niet goed vindt. :')
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:16:57 #64
3928 Ulx
pi_170822863
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

pi_170822905
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Elzies is ook groot voorstander van het vrijspreken van verdachten als er voorafgaand aan de start van het politieonderzoek geen harde bewijzen voorhanden zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 10:21:38 #66
3928 Ulx
pi_170822956
Trumpschaapjes.

pi_170824099
quote:
9s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:09 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Daarom deden ze daar ook onderzoek naar, beste Elzies, om te kijken of daar bewijs voor te vinden was.
Dat is met het ontslag met deze FBI directeur ook niet veranderd.

Alleen, ze vinden zo weinig. :')

Ik bezie het vooral als een politiek steekspel. Dezelfde democraten die nog bij het e-mailschandaal van Hillary Clinton deze FBI-directeur vervloekte alsof het de duivel in eigen persoon was, gaan nu kloppend op de borst een Nixon-vergelijking maken? Met nul hard concreet bewijs?

Geeft opnieuw aan dat de Democraten nog steeds niet kunnen verkroppen dat ze de Amerikaanse presidentsverkiezingen toch echt hebben verloren.

Maar goed, blijft humor om naar te kijken. :)
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 11:31:36 #68
3928 Ulx
pi_170824205
Dezelfde Trump en Sessions die meerdere keren zeiden dat het fantastisch was wat Comey deed een jaar geleden hebben er nu opeens moeite mee.

Twee dagen na de inauguratie kreeg Comey nog een schouderklopje.
pi_170824287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:24 schreef Elzies het volgende:

Dat moet dus nog maar blijken. Het onderzoek loopt nog. En in de tussentijd wordt er niets naar buiten gebracht. Zo gaat dat meestal met onderzoeken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:36:40 #70
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_170824297
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is met het ontslag met deze FBI directeur ook niet veranderd.

Ik bezie het vooral als een politiek steekspel. Dezelfde democraten die nog bij het e-mailschandaal van Hillary Clinton deze FBI-directeur vervloekte alsof het de duivel in eigen persoon was, gaan nu kloppend op de borst een Nixon-vergelijking maken? Met nul hard concreet bewijs?

Geeft opnieuw aan dat de Democraten nog steeds niet kunnen verkroppen dat ze de Amerikaanse presidentsverkiezingen toch echt hebben verloren.

Maar goed, blijft humor om naar te kijken. :)
Je blijft een beetje een sneu figuur. Eigenlijk bijna grappig zelfs, zoals je steeds nogal onnozel uit de hoek komt.

Dat je niet kunt inzien dat het ontslaan van een onderzoeksleider door het onderwerp van dat onderzoek niets met linkse of rechtse politiek, niets met het winnen of verliezen van verkiezingen, te maken heeft is best een beetje dom. Elke politicus, links of rechts, is verdacht zodra hij of zij zich mengt in onderzoeken naar mogelijke misstanden begaan door die politicus of zijn entourage.
pi_170824577
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat moet dus nog maar blijken. Het onderzoek loopt nog. En in de tussentijd wordt er niets naar buiten gebracht. Zo gaat dat meestal met onderzoeken.
Ach, die onzin hoor ik al maanden en nog steeds zero bewijsvoering.

Een schandaal van die omvang was allang uitgekomen voordat Trump überhaupt beëdigd zou zijn.

Het enige wat ze 'vinden' zijn de zakendeals die Trump deed als zakenman voordat hij gekozen werd als president. Daar zullen zijn tegenstanders en aanverwante fake-news media allerlei complotten omheen gaan verzinnen. Dat is toch niet nieuw te noemen? Dat proberen ze al sinds zijn aantreden.

Het 9/11 complot leeft toch ook nog steeds voort? :')
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 11:52:04 #72
3928 Ulx
pi_170824614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Je blijft een beetje een sneu figuur. Eigenlijk bijna grappig zelfs, zoals je steeds nogal onnozel uit de hoek komt.

Dat je niet kunt inzien dat het ontslaan van een onderzoeksleider door het onderwerp van dat onderzoek niets met linkse of rechtse politiek, niets met het winnen of verliezen van verkiezingen, te maken heeft is best een beetje dom. Elke politicus, links of rechts, is verdacht zodra hij of zij zich mengt in onderzoeken naar mogelijke misstanden begaan door die politicus of zijn entourage.
Behalve Trumpgod.

Trumpgod is onfeilbaar.

Twijfelen aan Trumpgod is blasfemie.

Amen!
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 11:55:06 #73
3928 Ulx
pi_170824684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:50 schreef Elzies het volgende:

Ja, bij Bannon en Trump.
pi_170824688
quote:

[..]

Een schandaal van die omvang was allang uitgekomen voordat Trump überhaupt beëdigd zou zijn.

Het enige wat ze 'vinden' zijn de zakendeals die Trump deed als zakenman voordat hij gekozen werd als president. Daar zullen zijn tegenstanders en aanverwante fake-news media allerlei complotten omheen gaan verzinnen. Dat is toch niet nieuw te noemen? Dat proberen ze al sinds zijn aantreden.

Verschil is dat er geen officieel onderzoek meer loopt naar de toedracht van 9/11.

Nogmaals, het is niet per se gezegd dat Trump iets fout heeft gedaan. Maar jouw conclusie is veel te voorbarig aangezien het onderzoek nog loopt.

En er is al het nodige uitgekomen
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:55:30 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170824693
quote:

[..]

Elzies, jij hebt blijkbaar beschikking over de inhoud van dit onderzoek. Vertel ons meer?
pi_170824698
quote:

[..]

Waarom blijf jij Trump zo kritiekloos bewonderen?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 12:14:22 #77
3928 Ulx
pi_170824981
Spicer had het ook zwaar met dat lastige journaille:

quote:
Spicer did a lot of referring.

Was Sessions involved? "That's something you should ask the Department of Justice," Spicer said.

Was Rosenstein's probe part of a larger review of the FBI? "That's, again, a question that you should ask the Department of Justice," he said.

Did the president discuss Rosenstein's findings with Rosenstein? "No, I don't believe, I don't know how that sequence went — I don't know," he said.

What was the president's role? "Again, I have to get back to you on the tick-tock," he said.

When's the last time Trump and Comey spoke? "Uh, I don't know. I don't know. There's some — I don't know. I don't know," he said.

What were the three occasions on which the president says Comey assured him that he was not under investigation? "I don't — we can follow — I can try, yeah," he said.

How long did the president deliberate? "I don't, I don't... I can look at the tick-tock. I know that he was presented with that today. I'm not sure what time," he said.

Why wasn't Comey given the news in a personal phone call? "I think we delivered it by hand and by email and that was — and I get it, but you asked me a question and that's the answer," he said.

Did Comey's testimony last week — which contained inaccuracies — influence the decision? "You'd have to ask the Department of Justice. They're the ones that made the recommendation," he said.

Why didn't the president do this months ago? "Again, I would refer you to the Department of Justice," he said.

Does he know about grand-jury subpoenas that have reportedly been issued in an investigation involving Michael Flynn, Trump's previous national security adviser? "I'm not — I'm not aware of any," he said.

Is it true that the president will meet on Wednesday with Russian diplomat Sergey Viktorovich Lavrov? "We'll see what the schedule says. I don't — I just — I've been a little tied up."

Spicer repeatedly batted down bipartisan calls that an independent prosecutor be assigned to handle the investigation into ties between Trump's campaign and Russian officials, saying that the current system is working just fine. CNN's Sara Murray noted that Trump has now fired Comey, who is leading the investigation, and Sessions has had to recuse himself.

"Right now, on multiple occasions, they said that the president wasn't under investigation. What are we investigating?" Spicer said. "...What are you investigating?"

As Murray continued to press him, Spicer told her: "Hold on, Sara, I get it, you're right there. You don't have to yell."

With Murray quieted, Spicer continued to explain why there's no need for a special prosecutor.

"There is clearly at this point no evidence of a reason to do that," Spicer said. "You have a system that's working."

Exactly 10 minutes after he started answering questions, Spicer stopped.

"Anyway," Spicer said abruptly, "thank you, guys."
:D :D

https://www.washingtonpos(...)bled-to-explain-why/
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:25:14 #78
403588 mcmlxiv
pi_170825075
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar zit het probleem met personen als Elzies. Dat velen van ons liever Clinton hadden zien winnen is geen geheim. Dat wij daarmee Clinton niet adoreren als de nieuwe messias, maar haar gewoon zien als een hopelijk redelijke president is een concept wat er bij Elzies en de zijnen niet in wil.

Ik denk dat mensen die op een dergelijke manier in elkaar zitten maar twee modes kennen. Ze adoreren of ze haten. Daar zit niets tussen. Onze grijstinten kunnen ze niet plaatsen, die kennen ze helemaal niet.

Het grappige is het moment waarop adoratie omslaat in haat. Dan deugt er opeens helemaal niets meer van de betreffende persoon.
pi_170825142
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Staat volkomen los of iemand wel of niet met hard bewijs op de proppen komt of louter met suggestievorming.

De fake news media van CNN maakte al een Nixon vergelijking. :')

Kom op zeg! Hoe lang wil je nog een willoos schaapje blijven van dit soort politieke partijdige fake media? Wordt wakker!
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:40:25 #80
403588 mcmlxiv
pi_170825328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

Staat volkomen los of iemand wel of niet met hard bewijs op de proppen komt of louter met suggestievorming.

Kom op zeg! Hoe lang wil je nog een willoos schaapje blijven van dit soort politieke partijdige fake media? Wordt wakker!
Wel jammer voor jou dat er dan wel erg veel Fake News media zijn. Zelfs Breitbart en Fox durven die vergelijking te maken. Naast natuurlijk de Washington Post, New York Times, Boston Globe en zo ongeveer elk ander medium.

Misschien best wel beetje vreemd dat jij die vergelijking niet ziet.

Ik verheug me nu al op de complottheorieën waarover jij gaat berichten zodra deze oranje clown der uit geflikkerd gaat worden.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:46:11 #81
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170825440
quote:

Nee hoor, we weten allemaal dat jij de hoofdschuldige bent.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:47:05 #82
104871 remlof
Europees federalist
pi_170825451
quote:
Wordt wakker!
:')
pi_170825461
*O* *O* *O* *O* Iedereen is gek behalve Elzies!! *O* *O* *O* *O*
pi_170825470
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Wel jammer voor jou dat er dan wel erg veel Fake News media zijn. Zelfs Breitbart en Fox durven die vergelijking te maken. Naast natuurlijk de Washington Post, New York Times, Boston Globe en zo ongeveer elk ander medium.

Misschien best wel beetje vreemd dat jij die vergelijking niet ziet.

Ik verheug me nu al op de complottheorieën waarover jij gaat berichten zodra deze oranje clown der uit geflikkerd gaat worden.
Ach kom! Het is mij allemaal veel te opzichtig. :')

Je hoeft niet in complotten te geloven om het huidige Amerikaanse politieke stelsel te volgen. Die is al krankzinnig genoeg.

Bewijs is bewijs. Suggestie is suggestie. Zolang het gezonde verstand dat onderscheid nog weet te maken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:49:50 #85
62913 Blik
The one and Only!
pi_170825496
quote:

[..]

Dus jij begrijpt niet dat de Nixon-kaart getrokken wordt op het moment dat de baas van het onderzoek naar wellichte inmenging van Rusland in de verkiezingen (ten faveure van Trump) door Trump wordt ontslagen? Terwijl Nixon precies een dergelijke move uithaalde tijdens Watergate.

Waarom begrijp je dat vergelijk niet?
pi_170825519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus jij begrijpt niet dat de Nixon-kaart getrokken wordt op het moment dat de baas van het onderzoek naar wellichte inmenging van Rusland in de verkiezingen (ten faveure van Trump) door Trump wordt ontslagen? Terwijl Nixon precies een dergelijke move uithaalde tijdens Watergate.

Waarom begrijp je dat vergelijk niet?
Bewijs versus suggestie.

Hoe vaak moet het nog herhaalt worden?
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:53:58 #87
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170825586
Eerst maar eens Nederlands leren, dan gaan we naar je luisteren.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:56:35 #88
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170825641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bewijs versus suggestie.

Het is nog niet bewezen dat Trump Comey ontslagen heeft? Of het is nog niet bewezen dat Comey een onderzoek naar de Rusland connecties deed?

Wat is er niet bewezen volgens jou?
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 12:57:19 #89
3928 Ulx
pi_170825655
Ik las net een twitterbericht dat Trump een van zijn zoons naar voren wil schuiven als nieuwe FBI-baas.
pi_170825680
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:57 schreef Ulx het volgende:
Ik las net een twitterbericht dat Trump een van zijn zoons naar voren wil schuiven als nieuwe FBI-baas.
Bron? ;)
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 12:58:48 #91
3928 Ulx
pi_170825698
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bron? ;)
twitter
pi_170825781
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

twitter
:6
pi_170825801
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Comey is heel laakbaar in de uitspraken over Clinton. Echter, dat dat nu als reden wordt aangevoerd om hem te ontslaan is sketchy as fuck. Die twee zaken spreken elkaar niet tegen. Je kunt Comey bekritiseren om zijn handelwijze tijdens de verkiezingen, terwijl je tegelijkertijd dit ontslag veroordeelt.

Het zijn de Trump-adepten die er een zero sum van willen maken waarbij je schijnbaar hypocriet zou zijn als je je vraagtekens bij dit ontslag zet. Daar is geen sprake van.
Duidelijke banden van Comey met de Clinton Foundation en daardoor Clinton niet vervolgen terwijl die met de email server allerlei regels aan haar aars lapte en zelfs 33,000 emails liet verdwijnen. Maar wel zonder enig echt bewijs van samenzwering van Trump en Poetin, het lekken van informatie door de FBI naar de media van unmasked Amerikanen onbestraft laten? Het ontslag is een sterk staaltje draining the swamp. Hopelijk volgt er meer en gaat Sessions plus deputy, door Obama benoemd, die de aanbeveling van ontslag deed, nu volop op corrupte Clinton gaat
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_170825807
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:57 schreef Ulx het volgende:
Dat is een grap, die wordt op wel meer plekken gemaakt. Trump is niet vies van een beetje nepotisme. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:03:35 #95
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_170825812
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:6
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:06:45 #96
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170825863
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:03 schreef WhiteBeard het volgende:
Duidelijke banden van Comey met de Clinton Foundation en daardoor Clinton niet vervolgen terwijl die met de email server allerlei regels aan haar aars lapte en zelfs 33,000 emails liet verdwijnen.
Pence ook maar vervolgen dan.
quote:
Maar wel zonder enig echt bewijs van samenzwering van Trump en Poetin, het lekken van informatie door de FBI naar de media van unmasked Amerikanen onbestraft laten?
Je kunt dat nog helemaal niet weten aangezien het onderzoek nog loopt. Je lijdt aan dezelfde waan als Elzies.
quote:
Het ontslag is een sterk staaltje draining the swamp.
Oh he's draining the swamp alright, right into the White House.
quote:
Hopelijk volgt er meer en gaat Sessions plus deputy, door Obama benoemd, die de aanbeveling van ontslag deed, nu volop op corrupte Clinton gaat
Trump heeft al gezegd dat ie dat niet gaat toen en wederom, dan is Pence ook de sjaak.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 13:07:25 #97
3928 Ulx
pi_170825879
quote:

[..]

Duidelijke banden van Comey met de Clinton Foundation en daardoor Clinton niet vervolgen terwijl die met de email server allerlei regels aan haar aars lapte en zelfs 33,000 emails liet verdwijnen. Maar wel zonder enig echt bewijs van samenzwering van Trump en Poetin, het lekken van informatie door de FBI naar de media van unmasked Amerikanen onbestraft laten? Het ontslag is een sterk staaltje draining the swamp. Hopelijk volgt er meer en gaat Sessions plus deputy, door Obama benoemd, die de aanbeveling van ontslag deed, nu volop op corrupte Clinton gaat
Maar waarom bedankten ze hem dan toen hij vlak voor de verkiezingen die brief stuurde naar het congres? Waarom vond Trump hem twee dagen na de inauguratie dan een toffe peer?
pi_170825960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar waarom bedankten ze hem dan toen hij vlak voor de verkiezingen die brief stuurde naar het congres? Waarom vond Trump hem twee dagen na de inauguratie dan een toffe peer?
Vraag eerder waarom de dumbocraten krokodillentranen huilen, terwijl Clinton een aantal dagen geleden in een interview met Christiane Amanpour nog de schuld voor haar verlies deels in de schoenen van Comey schoof. Dan zou ik als Clinton nu toch juichen niet? Oh, wacht, Clinton is haar beschermheer kwijt
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:13:46 #99
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170826041
Artikel van 2 dagen na de verkiezingen:
quote:
Whatever you think of Comey’s judgment or conduct during the campaign, his actions have unequivocally demonstrated political independence from his political bosses, as he has in the past. And that is exactly what we will need from the FBI in the coming years.

In fact, for those concerned that President Trump will trample the rule of law—liberals and conservatives alike—Comey’s fate is one potential canary in the coal mine. If Trump chooses replace Comey with a sycophantic yes-man, or if he permits Comey to resign over law or principle, that will be a clear bellwether to both the national security and civil libertarian communities that things are going terribly wrong.
Bron: Lawfare

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 10-05-2017 13:19:25 ]
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:16:54 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_170826121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bewijs versus suggestie.

Waar rook is, is vuur. Ken je die dooddoener ook?

Niemand zegt dat er nu al bewijs is, maar wel dat die zichzelf hiermee verdacht maakt
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 13:18:23 #101
3928 Ulx
pi_170826158
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:11 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Vraag eerder waarom de dumbocraten krokodillentranen huilen, terwijl Clinton een aantal dagen geleden in een interview met Christiane Amanpour nog de schuld voor haar verlies deels in de schoenen van Comey schoof. Dan zou ik als Clinton nu toch juichen niet? Oh, wacht, Clinton is haar beschermheer kwijt
Beschermheer? Na die brief van Comey?
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:20:59 #102
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170826199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:11 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Clinton is al enkele maanden compleet irrelevant.

Maar typisch dat je erover begint. Dat is immers wat de Trump-kneusjes standaard doen als het even te heet onder de voeten wordt.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 13:21:41 #103
3928 Ulx
pi_170826214
Als Trump Comey direct na zijn aantreden had gewipt had hij nu dit gezeik niet gehad. Maar een jaar lang "Goed gedaan, jochie!" roepen en hem dan ineens ontslaan wat "het was allemaal heel slecht wat hij deed" terwijl hij toevallig een onderzoekje naar je handel en wandel uitvoert is gewoon dubieus.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:25:44 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170826309
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:20 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Maar typisch dat je erover begint. Dat is immers wat de Trump-kneusjes standaard doen als het even te heet onder de voeten wordt.
Men grijpt graag terug op wat inmiddels de befaamde "But her e-mails..." comment noemen. :')

Die gaan we helaas nog wel even horen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:32:31 #105
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_170826438
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach kom! Het is mij allemaal veel te opzichtig. :')

Je hoeft niet in complotten te geloven om het huidige Amerikaanse politieke stelsel te volgen. Die is al krankzinnig genoeg.

Bewijs is bewijs. Suggestie is suggestie. Zolang het gezonde verstand dat onderscheid nog weet te maken.
En het bewijs van de afluisterpraktijken van Obama?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:36:10 #106
403588 mcmlxiv
pi_170826522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En het bewijs van de afluisterpraktijken van Obama?
Nou moet je het Elzies niet te moeilijk maken. Trumpski hoeft nooit iets te bewijzen, dat weet je toch?
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:40:51 #107
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_170826642
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:36 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nou moet je het Elzies niet te moeilijk maken. Trumpski hoeft nooit iets te bewijzen, dat weet je toch?
Donald Trump stops interview after being confronted about his Obama wiretap claims

This is a beautiful thing.
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:45:42 #108
192592 SureD1
------------------------------
pi_170826762
quote:
Hilarisch dat stukje - hoe hij met die papieren gaat rommelen -

Ontopic: goed stuk op politico over hoe dit niet hetzefde is als bij Nixon.
http://www.politico.com/m(...)t-count-on-it-215119

Ik denk wel - en dat is wel een parallel met Nixon - dat hij hiermee een hoop FBI mensen tot op het bot motiveert om door te graven. Net zolang tot ze wat hebben
pi_170826782
quote:
'An Act of Presidential Imperialism'
Historians of the United States call the FBI director’s firing an extraordinary moment—but not entirely unprecedented.

President Donald Trump’s extraordinary decision to fire the FBI director James Comey is a stunning moment in American politics, one that has historians reaching back decades for any parallels.

Comey’s termination, which the president says was a recommendation from the Justice Department, comes as the FBI continues to investigate allegations that people involved in Trump’s presidential campaign had undisclosed ties to Russia. Comey was supervising that investigation.

“This is bad,” said Julian Zelizer, a history professor at Princeton. “There’s no way to see it other than: this is a high point of tension and it is in some ways an act of presidential imperialism against the point man in this investigation.”

“I don’t revere James Comey as an arbiter of neutral justice,” said David Greenberg, a professor of history at Rutgers, “But the thought of having the president’s own appointee overseeing that is just tremendously worrisome. I don’t see how you can’t conclude that a coverup is likely to be in the works. I don’t suppose how anyone could come to any other conclusion.”

The details are unlike anything that’s happened in American history—it is only the second time an FBI director has been fired—but the contours of the firing have parallels. One name that keeps coming up: Richard Nixon.

“This is Nixon all over again,” Zelizer told me. “Lots of other presidents had tension with the FBI—that’s Lyndon Johnson or John F. Kennedy. Even Clinton had tension. But this is more Nixonian.”

Nixonian, he and others said, because of the brazenness of a president firing the FBI director at a time when the president’s colleagues are under investigation by the FBI. “And the irony is this comes after the FBI director played a big role in making him win,” Zelizer said, referring to Comey’s decision to make public a re-examination of Hillary Clinton’s handling of a private email server in the final weeks of the presidential election.

The only other time an FBI director has been dismissed previously is when Clinton’s husband, the former president Bill Clinton, fired FBI Director William Sessions in 1993 amid an ethics firestorm. Sessions had refused to resign despite the Justice Department’s determination that he’d abused his office.

At the time, Clinton said that it was clear Sessions “can no longer effectively lead the bureau and law enforcement community,” a statement that Trump echoed in a letter to Comey, telling him, “you are not able to effectively lead the bureau.”

Other U.S. presidents have often clashed with the FBI—J. Edgar Hoover was infamous among presidents and the public—yet many chief executives have favored a grin-and-bear-it approach. Bill Clinton had moments of heightened tension with Louis Freeh, the FBI director he appointed after Sessions, for example, but tensions never escalated as publicly as those between Trump and Comey.

“The first 50 years or so of the FBI was all J. Edgar Hoover, and there was a very special relationship between him and all these presidents who were in a way quite deferential to him,” Greenberg said. “There were always conflicts and tensions. They sometimes had to rein him in and he sometimes pushed them around. So this is striking to see, post-Nixon, it really is a crisis.”

More than Hoover, Comey’s firing evokes the dismissal of Archibald Cox, the independent special prosecutor whom Nixon fired during the Watergate scandal. That firing, nicknamed the Saturday Night Massacre, didn’t undermine the investigation the way Nixon may have hoped.

“There were concerns when Nixon fired Archibald Cox that his successor, Leon Jaworski, would not be as tough,” Greenberg said. “That turned out to be wrong. Jaworski was independent. He followed the evidence and he ended up being an effective special prosecutor. There is an external reality that can’t always be bent to partisan desires.”
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170826893
quote:

[..]

Het bewijs tegen Trump is niet minder hard dan dat tegen Obama of Clinton. Dat kan het punt dus niet zijn.
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:05:12 #111
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_170827197
Clinton's e-mails de reden? Waarom nu pas ontslaan dan?

Die vraag wordt maar niet beantwoord.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 14:19:20 #112
3928 Ulx
pi_170827532
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:05 schreef Vis1980 het volgende:
Waarom nu pas ontslaan dan?

Omdat er ontzettend veel mensen bij de inauguratie waren! Meer dan bij welke president ook! Die wil je niet laten schrikken!
pi_170827650
Eigenlijk zijn de boze reacties links en rechts grotendeels voorbarig. Je kunt pas echt wat zeggen over hoe kwalijk dit is als je weet wie Comey gaat opvolgen. Ik zou in ieder geval niet graag in zijn of haar schoenen staan.
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:28:12 #114
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170827716
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:54 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat laat je normaal door de partij uitvoeren, Trump had geen partij-apparaat achter zich.
are we infinite or am I alone
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:34:57 #115
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170827848
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Men grijpt graag terug op wat inmiddels de befaamde "But her e-mails..." comment noemen. :')

[ afbeelding ]
Die gaan we helaas nog wel even horen.
Bovendien heeft niemand het geboortecertificaat van Obama gezien.

Oftewel Trump is heilig.
pi_170827912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:25 schreef westwoodblvd het volgende:
Eigenlijk zijn de boze reacties links en rechts grotendeels voorbarig. Je kunt pas echt wat zeggen over hoe kwalijk dit is als je weet wie Comey gaat opvolgen. Ik zou in ieder geval niet graag in zijn of haar schoenen staan.
Nou ja, boos zou ik het niet willen noemen, maar er is reden tot zorg. Trump heeft nou niet bepaald een overtuigende reden voor het ontslag. Dat doet gezien het feit dat Comey zich bezighield met zaken die de Grote Oranje Leider niet zo zinden wel de nodige verdenkingen over de daadwerkelijke motieven.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 14:49:28 #117
3928 Ulx
pi_170828123
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:25 schreef westwoodblvd het volgende:
De Senaat moet een opvolger ook goedkeuren. Ik betwijfel of elke Senator van de GOP nu slaafs een Lakei van Trump gaat bevestigen. En de opvolger weet dat hij niet over mag komen als schoothond van het Witte Huis.
Dus het zou zomaar kunnen dat er een integer iemand op die plek komt die gewoon doorgaat met graven.
pi_170828239
Ah, de Oranje Messias is weer op zeer presidentiële wijze om zich heen aan het slaan op Twitter. :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 14:55:27 #119
426493 crew  PippenScottie
pi_170828254
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Senaat moet een opvolger ook goedkeuren. Ik betwijfel of elke Senator van de GOP nu slaafs een Lakei van Trump gaat bevestigen. En de opvolger weet dat hij niet over mag komen als schoothond van het Witte Huis.
Dus het zou zomaar kunnen dat er een integer iemand op die plek komt die gewoon doorgaat met graven.
En wie gaat die persoon benoemen dan? :')
My friends all drive horses
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:57:33 #120
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170828296
Ik vind het werkelijk prachtig hoe de President mensen op Twitter voor gek zet. Presidentieel misschien niet, maar super effectief wel. Iedereen die een grote bek heeft wordt fijntjes gewezen op de skeletten in de eigen kleerkast...

De haters noemen dat natuurlijk weer 'wild om zich heen slaan'. :') Er is niets wilds of willekeurigs aan. Het is een doordachte strategie om zijn vijanden aan te pakken.
pi_170828318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd bijzonder weinig vertrouwen in de senaat als je al ziet wie er allemaal zonder enige weerstand benoemd zijn door de Republikeinse senatoren. Zoals al eerder gezegd door anderen zijn er wel wat senatoren die een grote mond hebben, maar als puntje bij paaltje komt toch braaf de partijlijn volgen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:00:30 #122
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170828350
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, boos zou ik het niet willen noemen, maar er is reden tot zorg. Trump heeft nou niet bepaald een overtuigende reden voor het ontslag. Dat doet gezien het feit dat Comey zich bezighield met zaken die de Grote Oranje Leider niet zo zinden wel de nodige verdenkingen over de daadwerkelijke motieven.
Punt is dat de Democraten eigenlijk ook helemaal niet tevreden waren met Comey als leider van dat onderzoek. Gezien zijn verleden met het onderzoek naar Hillary's e-mail. Ze hebben hem de afgelopen weken afgebrand en zijn geloofwaardigheid aangetast. Gezegd dat hij niet onafhankelijk genoeg is om het onderzoek naar Trump te leiden.

Daarom snap ik dat geblaat nu niet zo. Ze wilden Comey niet, maar ze willen hem blijkbaar ook niet weg? Het heeft er alle schijn van dat ze hebben besloten te zeiken, wat Trump ook doet.
pi_170828353
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het werkelijk prachtig hoe de President mensen op Twitter voor gek zet. Presidentieel misschien niet, maar super effectief wel. Iedereen die een grote bek heeft wordt fijntjes gewezen op de skeletten in de eigen kleerkast...

De haters noemen dat natuurlijk weer 'wild om zich heen slaan'. :') Er is niets wilds of willekeurigs aan. Het is een doordachte strategie om zijn vijanden aan te pakken.
Hij zet voornamelijk zichzelf gigantisch voor lul. Bovendien heeft hij zichzelf al meermaals in z'n eigen voet geschoten doordat rechters z'n hersenscheten op Twitter gebruikten als belastend materiaal om zijn EOs te blokkeren. Dus nee, erg doordacht is het ook niet en gezien z'n approval ratings slaat het nou ook niet echt lekker aan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 15:02:56 #124
pi_170828401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd bijzonder weinig vertrouwen in de senaat als je al ziet wie er allemaal zonder enige weerstand benoemd zijn door de Republikeinse senatoren. Zoals al eerder gezegd door anderen zijn er wel wat senatoren die een grote mond hebben, maar als puntje bij paaltje komt toch braaf de partijlijn volgen.
Met John McCain, de zelfverklaarde maverick, als droevig voorbeeld.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:06:23 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170828475
quote:

Hoe staat het eigenlijk met dat cyberpest-initiatief van Melania?

:')
pi_170828548
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Punt is dat de Democraten eigenlijk ook helemaal niet tevreden waren met Comey als leider van dat onderzoek. Gezien zijn verleden met het onderzoek naar Hillary's e-mail. Ze hebben hem de afgelopen weken afgebrand en zijn geloofwaardigheid aangetast. Gezegd dat hij niet onafhankelijk genoeg is om het onderzoek naar Trump te leiden.

Daarom snap ik dat geblaat nu niet zo. Ze wilden Comey niet, maar ze willen hem blijkbaar ook niet weg? Het heeft er alle schijn van dat ze hebben besloten te zeiken, wat Trump ook doet.
Het is wel handig als je eerst probeert te begrijpen wat ergens staat voordat je erop reageert. Het ging helemaal niet om al dan niet tevreden zijn met Comey. Het gaat om het feit dat er nou niet bepaalde een coherente verklaring is gegeven voor het ontslag van Comey. Het riekt op z'n minst heel erg naar nepotisme. Geen bewijs natuurlijk, maar daar zijn onafhankelijke onderzoekscommissies voor.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:16:25 #127
323401 Kijkertje
met filter
pi_170828693
quote:

[..]

Die 'echtheid' (die jij zo bewondert) in Trump is iig ver te zoeken nu. Dan zou hij immers als reden van ontslag wel Comey's onderzoek naar de Russia-connections gegeven hebben en niet als slap excuus (achteraf) zijn optreden inzake Clinton's emails. Trump wil Comey gewoon inruilen tegen iemand die ophoudt met het onderzoek. :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:20:59 #128
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_170828799
quote:

Hij heeft zelf ook een hoop skeletten, dus je punt?

Noem het maar een strategie, terwijl het kleuterklasniveau is.
pi_170828856
quote:

Je leest maar wat je wil lezen, natuurlijk. Van een "doordachte" strategie kan geen enkele sprake zijn als je jezelf verdacht aan het maken bent door de leider van het onderzoek tegen je op een cruciaal moment in dat onderzoek te ontslaan. Ik weet niet wat jij daar doordacht aan vindt.
quote:

[..]

Trump dacht hetzelfde, had het idee dat dit win-win zou moeten zijn. Echter is ontevreden zijn over iemand geen enkele reden om aan te nemen dat ze staan te juichen bij zijn ontslag. Dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Die man heeft slecht gedrag vertoond in aanloop naar de verkiezingen, maar dat betekent niet dat hij maar met een kulreden weggestuurd moet worden. Sterker nog, er liep gewoon een intern onderzoek naar de man over zijn optreden. Zo'n onderzoek dien je eerst af te wachten.

Maar goed, dit is als praten tegen een evangelist. Het zal niet bij je aankomen, want het enige wat jou motiveert zijn "liberal tears".
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:24:23 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_170828884
quote:

[..]

Of de Democraten Comey wel of niet zien zitten doet er helemaal niet toe. Het punt hier is dat er nu geen reden voor ontslag is.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:26:34 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170828931
Trump die nixon immiteert?
Hmmm, de oorlog in Vietnam beeindigen, China openen, de EPA oprichten, dienstplicht beeindigen, een oorlog verklaren, maar dan tegen kanker, er voor zorgen dat geslachtsdiscriminatie verboden werd, segregatie beeindigen, Detente met de Sovjets bereiken...
Vrees dat Trump niets op dat formaat zal bereiken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietverdriet op 10-05-2017 15:34:10 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 15:27:59 #132
3928 Ulx
pi_170828964
Ondertussen ontstond er voor meneer Trump een nieuw hoofdpijndossier, en wel op een schiereiland ver van Mar-A-Lago (of Washington als de man een dagje vrij heeft) vandaan:

http://www.bbc.com/news/world-asia-39866696

quote:
In his inauguration speech, Mr Moon said he would "do everything I can to build peace on the Korean peninsula".
"If needed I will fly to Washington immediately," he said. "I will also go to Beijing and Tokyo and even Pyongyang in the right circumstances."
He added that he would have "serious negotiations" with the US and China over the controversial deployment of anti-missile system Thaad.
pi_170828996
quote:

Kan jij net als Elzies niet gewoon in NWS blijven. Dat domme geleuter van jullie verneukt dit topic nogal.
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:54:05 #134
323401 Kijkertje
met filter
pi_170829650
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

bron
Beetje hilarisch is het allemaal wel weer _O-

quote:
White House press secretary Sean Spicer wrapped up his brief interview with Fox Business from the White House grounds late Tuesday night and then disappeared into the shadows, huddling with his staff behind a tall hedge. To get back to his office, Spicer would have to pass a swarm of reporters wanting to know why President Trump suddenly decided to fire the FBI director.

For more than three hours, Spicer and his staff had been scrambling to answer that question. Spicer had wanted to drop the bombshell news in an emailed statement, but it was not transmitting quickly enough, so he ended up standing in the doorway of the press office around 5:40 p.m. and shouting a statement to reporters who happened to be nearby. He then vanished, with his staff locking the door leading to his office. The press staff said that Spicer might do a briefing, then announced that he definitely wouldn't say anything more that night. But as Democrats and Republicans began to criticize and question the firing with increasing levels of alarm, Spicer and two prominent spokeswomen were suddenly speed-walking up the White House drive to defend the president on CNN, Fox News and Fox Business.

"Another Tuesday at the White House," Sarah Huckabee Sanders quipped as she finished speaking on Fox News from its outdoor set, as the voice of Kellyanne Conway continued to spar with CNN's Anderson Cooper from the next booth over.

After Spicer spent several minutes hidden in the bushes behind these sets, Janet Montesi, an executive assistant in the press office, emerged and told reporters that Spicer would answer some questions, as long as he was not filmed doing so. Spicer then emerged.

“Just turn the lights off. Turn the lights off,” he ordered. “We'll take care of this. ... Can you just turn that light off?”

Spicer got his wish and was soon standing in near darkness between two tall hedges, with more than a dozen reporters closely gathered around him. For 10 minutes, he responded to a flurry of questions, vacillating between light-hearted asides and clear frustration with getting the same questions over and over again.
After Trump fired Comey, White House staff scrambled to explain why

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Kijkertje op 10-05-2017 16:11:36 ]
  Redactie Games woensdag 10 mei 2017 @ 16:20:58 #135
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170830216
Ergens moet je wel respect hebben voor Spicer. Dat die man zo'n chaos en zoveel bullshit voor de pers weet te verkondigen als bijna rationeel vereist een hoop creativiteit.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_170830234
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Natuurlijk, er hangt een luchtje aan dat wij hier in Nederland zelfs kunnen ruiken. Maar vooral de Democraten hadden er vind ik beter aan gedaan door eerst af te wachten wie er als vervanger voorgedragen wordt alvorens met de grote woorden te komen die nu al gezegd zijn. Ik verwacht dat dat geen luis in de pels van Trump zal worden uiteraard. Dan hadden ze een sterker argument gehad.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 16:28:39 #137
3928 Ulx
pi_170830376
https://www.washingtonpos(...)m_term=.43bc48057626

quote:
As Health and Human Services Secretary Tom Price walked through a hallway Tuesday in the West Virginia state capitol, veteran reporter Dan Heyman followed alongside him, holding up his phone to Price while attempting to ask him a question.

Heyman, a journalist with Public News Service, repeatedly asked the secretary whether domestic violence would be considered a preexisting condition under the Republican bill to overhaul the nation’s health care system, he said.

“He didn’t say anything,” Heyman said later in a news conference. “So I persisted.”

Then, an officer in the capitol pulled him aside, handcuffed him and arrested him. Heyman was jailed on the charge of willful disruption of state government processes and was released later on $5,000 bail.

Authorities said while Secret Service agents were providing security in the capitol for Price and Kellyanne Conway, special counsel to the president, Heyman was “aggressively breaching” the agents to the point where they were “forced to remove him a couple of times from the area,” according to a criminal complaint.

Heyman “was causing a disturbance by yelling questions at Ms. Conway and Secretary Price,” the complaint stated.

But Heyman said he was simply fulfilling his role as a journalist and feels that his arrest sets a “terrible example” for members of the press seeking answers to questions.

“This is my job, this is what I’m supposed to do,” Heyman said. “I think it’s a question that deserves to be answered. I think it’s my job to ask questions and I think it’s my job to try to get answers.”

Price and Conway were visiting Charleston, W.Va., to hear about efforts to fight opioid addiction in a state that has the nation’s highest drug overdose death rate. They met privately with state and local policymakers and members of several groups, including officials of an addiction treatment center and an addiction hotline, according to the Associated Press.

Before Heyman’s arrest, no police officer told him he was in the wrong place, Heyman said. He was wearing a press pass as well as a shirt with a Public News Service logo on the front, and identified himself to police as a reporter, he said.

At the news conference, Heyman’s lawyer called the arrest a “highly unusual case” and said he has never had a client arrested for “talking too loud.”

[...]

woensdag 10 mei 2017 @ 16:41:20 #138
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170830677
McConnell rejects call for special prosecutor

"Today we'll no doubt hear calls for a new investigation, which could only serve to impede the current work being done," ...

Jaja, het ontslaan van het hoofd van het onderzoek is vast geen impediment voor het onderzoek. :')
pi_170830728
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
McConnell rejects call for special prosecutor

"Today we'll no doubt hear calls for a new investigation, which could only serve to impede the current work being done," ...

Jaja, het ontslaan van het hoofd van het onderzoek is vast geen impediment voor het onderzoek. :')
Da's dezelfde engnek die niet uitgepraat raakte over Clinton's emails. :')
Hypocriet much?
pi_170830752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:18 schreef Ulx het volgende:

[..]

Beschermheer? Na die brief van Comey?
Dat was toch allemaal komedie
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:16 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170830755
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:46:32 #142
141482 Q.
JurassiQ
pi_170830761
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Da's dezelfde engnek die niet uitgepraat raakte over Clinton's emails. :')
Hypocriet much?
McConnell is wel één van de engste mannetjes in Washington. En dat is een hele prestatie.
For great justice!
pi_170830800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:29 schreef Bernhard.von.Galen het volgende:

[..]

Kan jij net als Elzies niet gewoon in NWS blijven. Dat domme geleuter van jullie verneukt dit topic nogal.
En waarom is dat dom geleuter? De tweets van Trump zijn onbetaalbaar en worden hier te pas en te onpas neergegooid
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 16:49:52 #144
pi_170830821
quote:
3s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:46 schreef Q. het volgende:

[..]

McConnell is wel één van de engste mannetjes in Washington. En dat is een hele prestatie.
Eensch.
Ted Cruz, Jeff Sessions en Jason Chaffetz horen daar ook bij.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:50:48 #145
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170830842
McConnell is het gezicht, maar in principe doet hij gewoon wat de meerderheid van de fractie wil doen... dus ja, een enorme engnek, maar dan kun je dus minimaal 26 anderen daar bij scharen.
pi_170830877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 13:20 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

De tegels in mijn woonkamer zijn redelijk koel. Het was een door Obama benoemde deputy die Trump aanraadde om Comey te ontslaan. Wordt nogal makkelijk vergeten hier. Als een door Obama benoemde deputy al geen vertrouwen meer heeft in Comey, waarom zou ik dat dan wel hebben?
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:00:50 #147
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170831078
quote:
HeerJeet twitterde op woensdag 10-05-2017 om 15:44:58 Lavrov's attitude here (his cocky body language & scornful sarcasm) is very disturbing. https://t.co/q2NnrmYEDZ reageer retweet
really?
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:02:07 #148
38496 Perrin
pi_170831103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

HeerJeet twitterde op woensdag 10-05-2017 om 15:44:58 Lavrov's attitude here (his cocky body language & scornful sarcasm) is very disturbing. https://t.co/q2NnrmYEDZ reageer retweet
really?
De Russen genieten hier overduidelijk van.
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:37:47 #149
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170831812
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:52 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

De tegels in mijn woonkamer zijn redelijk koel. Het was een door Obama benoemde deputy die Trump aanraadde om Comey te ontslaan. Wordt nogal makkelijk vergeten hier. Als een door Obama benoemde deputy al geen vertrouwen meer heeft in Comey, waarom zou ik dat dan wel hebben?
Waar in de brief staat dat Comey ontslagen moet worden?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:37:55 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170831813
Rosenstein werd twee weken geleden bevestigd door de senaat (94-6), waamee hij effectief de leiding kreeg over het onderzoek naar de "Russia connection". In die twee weken is hij blijkbaar tot de conclusie gekomen dat weinigen vertrouwen hebben in Comey.
quote:
“The FBI’s reputation and credibility have suffered substantial damage, and it has affected the entire Department of Justice,” Rosenstein wrote in the memo. “That is deeply troubling to many Department employees and veterans, legislators and citizens.”

He included criticism of Comey’s actions from prominent former Justice Department attorneys who’ve served Democratic and Republican administrations and added: “I agree with the near unanimous opinions for former Department officials.”

“The way the Director handled the conclusion of the e-mail investigation was wrong,” he wrote. “As a result the FBI is unlikely to regain public and congressional trust until it has a Director who understands the gravity of the mistakes and pledges never to repeat them.”
Hoe zou men gereageerd hebben als de administratie niet had opgetreden en deze kritiek bekend raakte? Met de kritiek op het laattijdige ontslag van Flynn nog vers in het geheugen leek het de administratie misschien beter om meteen te handelen.

Lijkt me een geval "Damned if you do, danmned if you don't"...
  woensdag 10 mei 2017 @ 17:43:41 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170831931
Lavrov is een shape-shifter! :o
jeneps twitterde op woensdag 10-05-2017 om 17:29:03 Pool brought into the Oval. It's Trump and ... Kissinger. https://t.co/1F1CPO4kQw reageer retweet
  Redactie Games woensdag 10 mei 2017 @ 17:46:25 #152
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170831979
Comey had om meer middelen gevraagd om het onderzoek naar Trump en zijn banden met Rusland: https://mobile.nytimes.co(...)tp://m.facebook.com/
pi_170832013
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:37 schreef crystal_meth het volgende:
Rosenstein werd twee weken geleden bevestigd door de senaat (94-6), waamee hij effectief de leiding kreeg over het onderzoek naar de "Russia connection". In die twee weken is hij blijkbaar tot de conclusie gekomen dat weinigen vertrouwen hebben in Comey.

[..]

Hoe zou men gereageerd hebben als de administratie niet had opgetreden en deze kritiek bekend raakte? Met de kritiek op het laattijdige ontslag van Flynn nog vers in het geheugen kennis van de dagvaardingen die aangevraagd zouden worden en Comey's getuigenis over twee dagen in de Senaat leek het de administratie misschien beter om meteen te handelen.

Ik heb het even voor je gefikst. Als het echt niets te maken heeft met het onderzoek dat naar jou plaats vindt, dan ontsla je die man niet op een cruciaal moment in dat onderzoek. Daarnaast is het ontslaan van de directeur van de FBI heel, heel ongebruikelijk. Daar is doorgaans wel wat meer voor nodig dan wat voormalige officials die het niet zo met hem zien zitten.
pi_170832118
Zoals Comey erg onhandig was met zijn timing over mails en Clinton was Trump dat met zijn timing van het ontslag. Beide doen minstens de wenkbrauwen fronsen...
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:00:25 #155
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170832234
Ze hadden beter als reden kunnen opgeven dat Comey's positie onhoudbaar was na dat leugentje onder ede over duizenden emails.
Maar dat zou ze dan wel weer openstellen voor aanvallen op Sessions.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:38:01 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170832909
Jongens, laten we Trump nog eens een kans geven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_170832952
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:37 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waar in de brief staat dat Comey ontslagen moet worden?
Tussen de regels *O*
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 18:43:43 #158
3928 Ulx
pi_170833026
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:38 schreef Falco het volgende:
Jongens, laten we Trump nog eens een kans geven.
Waarom? Loopt hij stage?
pi_170833038
Trump tweets :

realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-05-2017 om 14:57:16 The Roger Stone report on @CNN is false - Fake News. Have not spoken to Roger in a long time - had nothing to do with my decision. reageer retweet
Maar afgelopen zaterdag in een interview zegt Roger nog:

http://dailycaller.com/20(...)ith-president-trump/
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:44:58 #160
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170833052
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

really?
:D

Als hij echt had willen trollen had hij wel "Fake News!" geroepen, nu blijft het bij goed sarcasme. :P
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:46:47 #161
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170833089
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:40 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Tussen de regels *O*
Terwijl er letterlijk staat dat vertrouwen alleen teruggewonnen kan worden door iemand die aantoont geleerd te hebben van de gemaakte fouten.

De shitstorm gaat iig voorlopig niet liggen en wordt alleen maar sterker.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:47:43 #162
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170833112
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:44 schreef truthortruth het volgende:
Trump tweets :

realDonaldTrump twitterde op woensdag 10-05-2017 om 14:57:16 The Roger Stone report on @CNN is false - Fake News. Have not spoken to Roger in a long time - had nothing to do with my decision. reageer retweet
Maar afgelopen zaterdag in een interview zegt Roger nog:

http://dailycaller.com/20(...)ith-president-trump/
Lastig om te bepalen wie onbetrouwbaarder is, Stone of Trump.
Zo'n Stone wil ook graag projecteren dat hij dicht bij de president staat om te kunnen cashen bij een volgende klus.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:47:53 #163
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170833114
De beste troll komt wel van de Richard Nixon Presidential library:

NixonLibrary twitterde op woensdag 10-05-2017 om 01:15:22 FUN FACT: President Nixon never fired the Director of the FBI #FBIDirector #notNixonian https://t.co/PatArKOZlk reageer retweet
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:48:18 #164
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170833120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:47 schreef Montov het volgende:

[..]

Lastig om te bepalen wie onbetrouwbaarder is, Stone of Trump.
Zo'n Stone wil ook graag projecteren dat hij dicht bij de president staat om te kunnen cashen bij een volgende klus.
Phone records en visitor logs.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:49:04 #165
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170833134
Leuk ook dat vandaag de Russen (Min BuZa en de ambassadeur) op bezoek waren en de Amerikaanse pers er niet bij mocht zijn. Wel de Russische.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:52:55 #166
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170833205
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:47 schreef Dagonet het volgende:
De beste troll komt wel van de Richard Nixon Presidential library:

NixonLibrary twitterde op woensdag 10-05-2017 om 01:15:22 FUN FACT: President Nixon never fired the Director of the FBI #FBIDirector #notNixonian https://t.co/PatArKOZlk reageer retweet
Tsja, dat is waar... :P Maar hij ontsloeg wel Archibald Cox, degene die het Watergate onderzoek leidde, een Special Prosecuter, zo een die Trump ook zou regelen voor Hillary. :')
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:53:31 #167
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_170833220
Bij Trump zijn acties moet ik vaak aan onderstaand fragment denken:

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:54:14 #168
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170833231
The Independent plaatst de volledige brief van Rosenstein, maar een cruciale passage vermangelen ze...
quote:
Although the President has the power to remove an FBI director, the decision should not be taken I agree with the nearly unanimous opinions of former Department officials.
http://www.independent.co(...)rector-a7727246.html
quote:
Although the President has the power to remove an FBI director, the decision should not be taken lightly. I agree with the nearly unanimous opinions of former Department officials.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39866767
  woensdag 10 mei 2017 @ 18:55:18 #169
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170833258
Begrijp ik het nu goed dat Comey zijn ontslag heeft gehoord via de media, en dat Trump een persoonlijke beveiliger de ontslagbrief heeft meegegeven om die aan Comey te geven? Classy.

En de reden waarom Comey is ontslagen. Hoe verzin je het! :D
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:02:35 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170833403
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:55 schreef Montov het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat Comey zijn ontslag heeft gehoord via de media, en dat Trump een persoonlijke beveiliger de ontslagbrief heeft meegegeven om die aan Comey te geven? Classy.

En de reden waarom Comey is ontslagen. Hoe verzin je het! :D
Naar verluidt zag hij het op de tv in de ruimtewaar hij zijn medewerkers toesprak in Californie.
Ook laffe actie van Trump om het op deze manier te doen.

En de reden is hilarisch uiteraard. Volkomen ongeloofwaardig.
Om het er maar niet over te hebben dat Trump Comey altijd geprezen heeft. Tot zeer recent aan toe..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 19:04:05 #171
3928 Ulx
pi_170833432
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:49 schreef Dagonet het volgende:
Leuk ook dat vandaag de Russen (Min BuZa en de ambassadeur) op bezoek waren en de Amerikaanse pers er niet bij mocht zijn. Wel de Russische.
De Russische pers heeft zichzelf gewoon wat beter onder controle. Ik begrijp het wel.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:13:46 #172
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170833634
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:54 schreef crystal_meth het volgende:
The Independent plaatst de volledige brief van Rosenstein, maar een cruciale passage vermangelen ze...

[..]

http://www.independent.co(...)rector-a7727246.html

[..]

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39866767
Bij mij staat bij de independent: Although the President has the power to remove an FBI director, the decision should not be taken lightly. I agree with the nearly unanimous opinions of former Department officials.

Geen verschil dus.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:15:52 #173
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170833688
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2017 18:49 schreef Dagonet het volgende:
Welke dan? "closed to the press" lees ik overal, en de foto's van de ontmoeting kwamen van het Russisch ministerie van buitenlandse zaken.
pi_170833929
Apenland.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:25:46 #175
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170833958
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Naar verluidt zag hij het op de tv in de ruimtewaar hij zijn medewerkers toesprak in Californie.
Ook laffe actie van Trump om het op deze manier te doen.

En de reden is hilarisch uiteraard. Volkomen ongeloofwaardig.
Om het er maar niet over te hebben dat Trump Comey altijd geprezen heeft. Tot zeer recent aan toe..
Heel hypocriet allemaal inderdaad

Echt ongelofelijk _O-
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:28:44 #176
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170834023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Bij mij staat bij de independent: Although the President has the power to remove an FBI director, the decision should not be taken lightly. I agree with the nearly unanimous opinions of former Department officials.

Geen verschil dus.
Ze hebben het blijkbaar verbeterd. (zo stond het er voordien: http://webcache.googleuse(...)rector-a7727246.html )
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:30:37 #177
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170834056
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:28 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze hebben het blijkbaar verbeterd. (zo stond het er voordien: http://webcache.googleuse(...)rector-a7727246.html )
Hm ja, lijkt me een copy paste foutje, want de zin klopt anders gewoon niet. Wel scherp opgemerkt.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:42:33 #178
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170834350
quote:
Earlier today the justice department denied a New York Times report that Comey in recent days had “asked the Justice Department for a significant increase in money and personnel for the bureau’s investigation into Russia’s interference in the presidential election.”

The Times report has been changed from that original wording to refer to “resources,” not “money and personnel.”

That latest characterization squares with a new justice department explanation of what Comey had asked for.
https://www.theguardian.c(...)-comey-reaction-live
quote:
The timing of Mr. Comey’s request is not clear-cut evidence that his firing was related to the Russia investigation. But it is certain to fuel bipartisan criticism that President Trump appeared to be meddling in an investigation that had the potential to damage his presidency.

The F.B.I. declined to comment. But Sarah Isgur Flores, the Justice Department spokeswoman, said “the idea that he asked for more funding” for the Russia investigation was “totally false.” She did not elaborate.

In his briefing with members of Congress, Mr. Comey said he had been frustrated with the amount of resources being dedicated to the Russia investigation, according to two of the officials. Until two weeks ago, when Mr. Rosenstein took over as deputy attorney general, the investigation was being overseen by Dana Boente, who was acting as the deputy and is now the United States attorney for the Eastern District of Virginia.

Mr. Comey has said he was hoping that he would find a supportive boss in Mr. Rosenstein, and according to the officials, pressed for more resources so he could accelerate the investigation, which is also examining possible collusion between Trump associates and the Russian interference campaign. It was unclear how Mr. Rosenstein reacted to the request, or whether the White House was informed of it.
https://www.nytimes.com/2(...)WT.nav=top-news&_r=0
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:44:16 #179
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170834392
On a different note, vandaag stemming geweest over het intrekken van een regel. Dit was door de republikeinen in het Huis hadden aangenomen. 538 omschrijft hem als: Repeal of a rule requiring energy companies to reduce waste and emissions.

De uitslag was 49 voor - 51 tegen, met Collins, McCain en Graham als tegenstemmers.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:50:21 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_170834551
Sean Spicer die zich in de bosjes verstopt, wat een klucht.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:51:42 #181
262 Re
Kiss & Swallow
pi_170834595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:44 schreef ExtraWaskracht het volgende:
On a different note, vandaag stemming geweest over het intrekken van een regel. Dit was door de republikeinen in het Huis hadden aangenomen. 538 omschrijft hem als: Repeal of a rule requiring energy companies to reduce waste and emissions.

De uitslag was 49 voor - 51 tegen, met Collins, McCain en Graham als tegenstemmers.
weer zandhappen voor Trump dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:54:39 #182
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170834667
quote:
3s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:51 schreef Re het volgende:

[..]

weer zandhappen voor Trump dus
Ja, op zich wel, al weet ik niet of hij hier erg aan gehecht was.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:56:14 #183
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_170834699
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 10 mei 2017 @ 19:56:58 #184
192592 SureD1
pi_170834717
Is Sean overspannen? Sarah Huckabee doet de press conference de hele week zei ze... ik viel er net daar in, gemist wat er met Sean is,..
pi_170834831
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:52 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

tegels in mijn woonkamer
pi_170834834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:56 schreef SureD1 het volgende:
Is Sean overspannen? Sarah Huckabee doet de press conference de hele week zei ze... ik viel er net daar in, gemist wat er met Sean is,..
US Navy reserve duty voor Spicy deze week geloof ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:02:20 #187
323401 Kijkertje
met filter
pi_170834847
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:56 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren te veel gestotterd denk ik :D
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:06:37 #188
192592 SureD1
pi_170834997
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:01 schreef OMG het volgende:

[..]

US Navy reserve duty voor Spicy deze week geloof ik.
Dat was laatst ook al? Misschien heeft hij bijgetekend om weg te komen uit deze snafu...
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:10:42 #189
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170835113
quote:

Gaat over "venting and flaring" van gas van oliebronnen op federaal (en "native") land. Konden ze vroeger zonder problemen doen, nu moeten ze 85% van dat gas opvangen. Verder vervangen van high-bleed pneumatic controllers en pumps door low-bleed versies, bijkbaar gebruikt de olie-industrie aardgas ipv perslucht voor pneumatische toestellen... (https://www.federalregist(...)esource-conservation )
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:11:20 #190
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170835127
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat was laatst ook al? Misschien heeft hij bijgetekend om weg te komen uit deze snafu...
Wat is een snafu?
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:13:32 #191
192592 SureD1
pi_170835203
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat is een snafu?
Term uit het leger (afkorting eigenlijk) situation normal, all fucked up..
pi_170835237
Comey is uitgenodigd om voor het Senate Intelligence Committee te komen getuigen, volgende week dinsdag.
http://politi.co/2q3FuTh
  Redactie Games woensdag 10 mei 2017 @ 20:16:10 #193
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170835287
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:14 schreef xpompompomx het volgende:
Comey is uitgenodigd om voor het Senate Intelligence Committee te komen getuigen, volgende week dinsdag.
Is dat onder ede?
pi_170835300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:16 schreef Puddington het volgende:

[..]

Is dat onder ede?
Daar ben ik ook naar op zoek :)
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:16:40 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170835301
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:13 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Term uit het leger (afkorting eigenlijk) situation normal, all fucked up..
Dank ^O^
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:17:30 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170835324
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:14 schreef xpompompomx het volgende:
Hij zou toch sowieso al getuigen?
Of daartoe opgeroepen worden iig.
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:17:52 #197
192592 SureD1
pi_170835337
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank ^O^
SHFAW is nog beter van toepassing (shit hitting fan at warpspeed)

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/SNAFU
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:18:40 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170835361
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Overall beste user 2022 woensdag 10 mei 2017 @ 20:30:31 #199
3928 Ulx
pi_170835717
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:17 schreef SureD1 het volgende:

[..]

BOHICA vind ik meer van toepassing op Spicer's leven.
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:32:05 #200
192592 SureD1
pi_170835772
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:30 schreef Ulx het volgende:

[..]

BOHICA vind ik meer van toepassing op Spicer's leven.
Poor Spicey...
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:58:06 #201
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170836665
Artikeltje met een overzicht van de posities van de verscheidene republikeinse senatoren: http://thehill.com/homene(...)ing-where-they-stand
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:26:18 #202
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170837777
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 20:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Artikeltje met een overzicht van de posities van de verscheidene republikeinse senatoren: http://thehill.com/homene(...)ing-where-they-stand
Je hebt er maar drie nodig voor een meerderheid..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:33:27 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170838094
Wat was het onderwerp van de ontmoeting met Lavrov btw?
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:39:32 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170838316
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:33 schreef crystal_meth het volgende:
Wat was het onderwerp van de ontmoeting met Lavrov btw?
Vrnl Syrie en andere internationale zaken begreep ik.
C.q. werd aangegeven. Zeker weten doe je het nooit als je er niet bij was ;)

EDIT In artikel CNN staat er wat over: http://edition.cnn.com/20(...)v-tillerson-meeting/
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:41:57 #205
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170838405
quote:
15s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:26 schreef Euribob het volgende:

[..]

Je hebt er maar drie nodig voor een meerderheid..
Ja, alleen als ze een soort van Hastert rule hanteren in de senaat kon dat wel ns tricky worden. Dacht dat de majority leader in principe bepaalt waar wel en niet op gestemd kan worden, al durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.

Echt te debiel voor woorden btw, om de Hastert rule uberhaupt waar dan ook voor te hanteren, maar dit terzijde .. het leidt alleen maar tot meer partijdige bullshit lijkt me.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:46:02 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170838550
Trump blijft zich kwaad maken: https://mobile.twitter.co(...)s/862387734492663808

Zou hij nou ECHT niet begrijpen waarom de Dems pissed zijn of is het een poging tot damagecontrol? Of beide?

Bij Trump weet ik het onderhand echt niet meer :@

Dat hij goed is in niet al te snugger overkomen en zichzelf voor aap zetten weet ik wel :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-05-2017 21:51:35 ]
pi_170838586
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Trump blijft zich kwaad maken: https://mobile.twitter.co(...)s/862387734492663808

Zou hij nou ECHT niet begrijpen waarom de Dems pissed zijn of is het een poging tot damagecontrol? Of beide?

Dit is zijn manier van zich presidentieel gedragen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:50:07 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170838703
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dit is zijn manier van zich presidentieel gedragen.
Ja, geheel nieuwe maatstaven idd :{

Werd ook op Twitter (ja, ja) via een pic geillustreerd:
No longer the dumbest president ever [foto George W Bush]
No longer the most corrupt president ever [foto Richard Nixon]
Beat them in under 110 days [foto Donald Trump]

[ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 10-05-2017 22:00:19 (Oeps, clou vergeten 8)7) ]
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:50:24 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170838718
Zonder een onafhankelijke onderzoeker naar Russische inmenging in de verkiezing en de campagne van Trump hebben de Democraten alle recht tot klagen dat op dit moment een dergelijk onderzoek is vertraagd.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:51:05 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170838738
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:50 schreef Montov het volgende:
Zonder een onafhankelijke onderzoeker naar Russische inmenging in de verkiezing en de campagne van Trump hebben de Democraten alle recht tot klagen dat op dit moment een dergelijk onderzoek is vertraagd.
Agreed.
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:52:25 #211
323401 Kijkertje
met filter
pi_170838787
quote:

Dat hij goed is in niet al te snugger overkomen ennzichzelf voor aap zetten weet ik wel :P
Is meer gespeelde verontwaardiging voor zijn fanclub denk ik en die trappen daar gretig in. Er kwam vandaag nog in dit topic een aardbei langs die precies hetzelfde zei iig :D
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:54:55 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170838876
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:52 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Is meer gespeelde verontwaardiging voor zijn fanclub denk ik en die trappen daar gretig in. Er kwam vandaag nog in dit topic een aardbei langs die precies hetzelfde zei iig :D
Aarbei en Elzies heb ik gezien ja.. En meneer Witbaard..
:X

En ik twijfel dus heel erg. Aan de ene kant ben ik het eens met gespeelde verontwaardiging en een (slechte) poging tot damage control. Aan de andere kant denk ik dat hij echt zo dom was te denken dat Comey ontslaan ook door de Dems toegejuicht zou worden. En dan heb je (typisch Trump) het politieke en juridische inzicht van een pinda en sta je buiten de realiteit...
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:00:25 #213
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170839085
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En ik twijfel dus heel erg. Aan de ene kant ben ik het eens met gespeelde verontwaardiging en een (slechte) poging tot damage control. Aan de andere kant denk ik dat hij echt zo dom was te denken dat Comey ontslaan ook door de Dems toegejuicht zou worden. En dan heb je (typisch Trump) het politieke en juridische inzicht van een pinda en sta je buiten de realiteit...
Het werd toegejuicht:
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:03:38 #214
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_170839198
quote:

Dat hij goed is in niet al te snugger overkomen en zichzelf voor aap zetten weet ik wel :P
Trump gaat altijd vol in de (tegen)aanval. Het is zijn manier om zijn onzekerheid te maskeren, en het is ook de aantrekkingskracht voor bange kiezers.

De tactiek kan werken bij kleine afnemers en nerveuze investeerders. De brutalen hebben de halve wereld. Maar als Amerikaanse president? Genoeg journalisten en overheidsinstanties die blijven graven totdat alles boven water komt. Dat Trump en co nu beweren dat hiermee de Rusland-zaak is afgedaan is lachwekkend naief. Dit is een nieuw hoofdstuk in een steeds dikker boek. Op lange termijn volstrekt onhoudbaar.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:06:11 #215
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170839293
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het werd toegejuicht:
"no evidence"
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:09:59 #216
323401 Kijkertje
met filter
pi_170839395
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

"no evidence"
Er is dus bewijs :? _O-
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:15:14 #217
192592 SureD1
pi_170839572
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Er is dus bewijs :? _O-
Volgens Trump's eigen twitterregels wel... Spicey heeft eens uit staan leggen aan de pool dat alles wat tussen aanhalingstekens staat niet letterlijk genomen moet worden. De "no evidence" stond idd tussen aanhalingstekens...
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:17:04 #218
192592 SureD1
pi_170839642
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk alle verloven ingetrokken in St. Petersburg ;)
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:20:26 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170839756
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:03 schreef Montov het volgende:

[..]

Trump gaat altijd vol in de (tegen)aanval. Het is zijn manier om zijn onzekerheid te maskeren, en het is ook de aantrekkingskracht voor bange kiezers.

De tactiek kan werken bij kleine afnemers en nerveuze investeerders. De brutalen hebben de halve wereld. Maar als Amerikaanse president? Genoeg journalisten en overheidsinstanties die blijven graven totdat alles boven water komt. Dat Trump en co nu beweren dat hiermee de Rusland-zaak is afgedaan is lachwekkend naief. Dit is een nieuw hoofdstuk in een steeds dikker boek. Op lange termijn volstrekt onhoudbaar.
Dit ontslag lijkt me idd contra-productief. Zal m.i. inderdaad aanzetten tot nog verbetener en dieper graven, helemaal met je eens in deze.

Het gemekker op Twitter trouwens ook. En heeft hem al in de problemen gebracht bij de rechterlijke macht.
En bovenal: het laat exact zien wat voor soort persoon hij is (aan iedereen behalve zijn fanatieke aanhangers), en het schetst nou niet bepaald een rooskleurig beeld over de persoon/het karakter & de intelligentie van Trump...
Presidentieel is het ook niet te noemen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:20:42 #220
323401 Kijkertje
met filter
pi_170839767
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Volgens Trump's eigen twitterregels wel... Spicey heeft eens uit staan leggen aan de pool dat alles wat tussen aanhalingstekens staat niet letterlijk genomen moet worden. De "no evidence" stond idd tussen aanhalingstekens...
:Y Maar ik denk ergens dat die regel hier nou weer niet van toepassing is. Mss kan Krappe_Auto even uitleggen wat de aanhalingstekens hier betekenen? Hij begrijpt dat soort dingen :+
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:24:05 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170839878
quote:
14s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

:Y Maar ik denk ergens dat die regel hier nou weer niet van toepassing is. Mss kan Krappe_Auto even uitleggen wat de aanhalingstekens hier betekenen? Hij begrijpt dat soort dingen :+
Spicer is al erg genoeg, spaar me :D
Conway was ook echt beroerd, maar lijkt wat meer op ern zijspoor te staan/gezet te zijn inmiddels.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:26:58 #222
323401 Kijkertje
met filter
pi_170839966
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Spicer is al erg genoeg, spaar me :D
Conway was ook echt beroerd, maar lijkt wat meer op ern zijspoor te staan/gezet te zijn inmiddels.
Die heb ik al een tijdje niet gezien idd? Mss begreep zij Trump toch niet zo goed als verwacht -O-
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:28:02 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170840003
Owh ja, deze bijna vergeten te vermelden: https://mobile.twitter.co(...)005386018816/photo/1

Best handig, zo'n samenvatting in een pic, scheelt weer schrijfwerk :P
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:30:46 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170840110
Een treffend antwoord op de eerste tweet die ik postte vandaag (Trump blijft zich kwaad maken): https://mobile.twitter.co(...)s/862388098725969920
_O- :W
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:37:05 #225
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_170840333
Podesta Group hebben vorige maand hun lobby records ge-update. Verwachten ze betrokken te raken bij het onderzoek naar Manafort?
Podesta lobby group did not disclose extent of work for Ukrainian campaign advised by Paul Manafort.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:43:18 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170840567
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:49:00 #227
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170840704
Btw, nog even over het gejuich bij Colbert. Dat tv publiek wordt altijd geïnstrueerd om de bordjes te volgen en het zou me niet verbazen als het verkeerde bordje oplichtte. Ietsje later toen verteld werd dat het op voordracht van Sessions was, werd het plots uitgejouwd.
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 22:52:49 #228
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_170840803
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Btw, nog even over het gejuich bij Colbert. Dat tv publiek wordt altijd geïnstrueerd om de bordjes te volgen en het zou me niet verbazen als het verkeerde bordje oplichtte. Ietsje later toen verteld werd dat het op voordracht van Sessions was, werd het plots uitgejouwd.
Ik denk dat Comey gewoon niet zo populair is en dat dat de eerste reactie was, zonder te beseffen wat de achterliggende reden zou kunnen zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:53:58 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170840835
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:52 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik denk dat Comey gewoon niet zo populair is en dat dat de eerste reactie was, zonder te beseffen wat de achterliggende reden zou kunnen zijn.
Ja, kan ook. Hij wordt aardig gehaat door zowel republikeinen als democraten.
pi_170840885
Mooi stukje relativering:

https://www.currentaffair(...)-attack-on-democracy

quote:
Cassidy is right that “Trump is scared because the investigation is getting closer to the truth” is the most logical explanation if we assume that Trump is a rational actor instead of a petty, tantrum-throwing child. But it could be that Trump wasn’t so much “scared” of the Russia investigation as infuriated by its persistence. Now, though, because he couldn’t calm his temper enough to let Comey do his job and conclude the investigation, Trump is going to face an investigation that drags on even longer. And if it does turn out that there’s nothing to the story, this will be a hilarious display of incompetence. In firing Comey to get rid of the Russia investigation because he thinks it’s a non-story, Trump may have made it a far more important story and caused Republicans to think of it as something legitimately suspicious rather than just sour grapes from Democrats.
Het kan inderdaad maar zo zijn dat Trump geen nattigheid voelt, maar gewoon de narcist met het verstand van een kind van 10 is. Zoals gebruikelijk, bijna.
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:56:15 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170840903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij werd anders nogal bejubeld door Trump zelf tot zeer recent..
pi_170840904
#DRAINTHESWAMP _O_
  woensdag 10 mei 2017 @ 22:58:25 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170840960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het kan inderdaad maar zo zijn dat Trump geen nattigheid voelt, maar gewoon de narcist met het verstand van een kind van 10 is. Zoals gebruikelijk, bijna.
Agreed. Kan echter ook beide zijn (dat en wel degelijk schuldig). Hopelijk komen we er nog eens achter..
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:05:09 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170841134
Phoney hypocrites...
Wat zijn dat eigenlijk, neppe hypocrieten? Mensen die niet hypocriet zijn maar doen alsof? :?

WHY?
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:05:54 #235
192592 SureD1
pi_170841151
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eric Cartman als president...gevangen in het lichaam van een 70-jarige met een voorliefde voor goedkope zelfbruiner...
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:13:36 #236
323401 Kijkertje
met filter
pi_170841291
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:17:47 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170841365
quote:
Ze was er gisteren toen Spicer zijn snor wou drukken ja..
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:20:20 #238
323401 Kijkertje
met filter
pi_170841406
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ze was er gisteren toen Spicer zijn snor wou drukken ja..
Ah ok :D heb ik gemist en had haar al een hele tijd niet gezien vandaar mijn enthousiasme :@
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:26:57 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170841524
quote:
6s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah ok :D heb ik gemist en had haar al een hele tijd niet gezien vandaar mijn enthousiasme :@
Ben nu moe en mijn gevoel voor humor heeft samen met mijn sarcasmemeter de benen genomen, maar enthousiast over Conway? :o
  woensdag 10 mei 2017 @ 23:29:01 #240
323401 Kijkertje
met filter
pi_170841565
quote:
10s.gif Op woensdag 10 mei 2017 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ben nu moe en mijn gevoel voor humor heeft samen met mijn sarcasmemeter de benen genomen, maar enthousiast over Conway? :o
Ik amuseer me altijd wel met dit soort woordvoerders :@
pi_170842081
  donderdag 11 mei 2017 @ 00:11:48 #242
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170842225
Pelosi threatens to force vote on outside Russia probe

Benieuwd of de discharge petition het gaat halen. Best wat republikeinse afgevaardigden die een wit voetje willen halen met ~73% van Amerikanen die zoiets steunen kan ik me voorstellen.
pi_170842273
pi_170842414
Kijk eens wie hij vandaag weer opgegraven heeft.

AP twitterde op donderdag 11-05-2017 om 00:30:25 BREAKING: Senate panel subpoenas former Trump national security adviser Michael Flynn for Russia-related documents. reageer retweet
  Redactie Games donderdag 11 mei 2017 @ 01:23:24 #245
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_170842678
Betsy deVos gaf een speech op een HBCU (historically black college university) aan afgestudeerde studenten, die haar uitjouwden en haar de rug toekeerden als protest:

https://mobile.twitter.com/nowthisnews/status/862434087428005888
  donderdag 11 mei 2017 @ 07:10:07 #246
192592 SureD1
pi_170843727
quote:
Anderson zijn "eyeroll" op een gegeven moment :D
pi_170843873
http://www.huffingtonpost(...)7afde4b021221db9db87

Wat een drama is het toch ook... :')
pi_170844026
Anderson Cooper is dankzij Kellyanne een meme geworden _O-

donderdag 11 mei 2017 @ 08:26:49 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170844104
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 08:40:22 #250
3928 Ulx
pi_170844230

quote:
I'm not going to spend time on the decision or the way it was executed.
Dat doen andere mensen wel....
pi_170844997
Dagelijks hoekje Trump personeelszaken.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:23 schreef antiderivative het volgende:

nieuwe nominaties voor Treasury posities:

Assistant Secretary of the Treasury for Tax Policy

David Kautter
* Adjunct Instructor of Tax Planning and Tax Law in the Department of Accounting and Taxation at the American University Kogod School of Business
* Managing Director and Executive in Residence of the Kogod Tax Center
* Partner in the National Tax Group at McGladrey RSM
* Member of the American Institute of Certified Public Accountants
* Member of the Tax Analysts Board
* Fmr. Director of National Tax and COO for National Tax Practices at Ernst & Young
* Fmr. Legislative Tax Counsel at the U.S. Senate and the Senate Finance Committee
* B.A. in Business Administration from the University of Notre Dame, J.D. from Georgetown University Law Center

andere namen op die shortlist waren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**knip**
nu dus officieel, papierwerk duurde iets langer.

Nominaties:

2 vacatures gevuld bij de FERC:

Commissioner of the Federal Energy Regulatory Commission
Robert Powelson
* President of the National Association of Regulatory Utility Commissioners
* Commissioner of the Pennsylvania Public Utility Commission
* Member of the NARUC Committee on Water
* Member of the the Committee on Critical Infrastructure; the Subcommittee on Nuclear Issues-Waste Disposal; and the Subcommittee on Education and Research
* Member of the National Regulatory Research Institute
* Member of the Electric Power Research Institute Advisory Council
* Fmr. President of the Mid-Atlantic Conference of Regulatory Utilities Commissioners
* Fmr. President of the Chester County Chamber of Business & Industry
* Fmr. Director of Government Relations for the Delaware County Chamber
* Fmr. Staff Assistant at the U.S. Congress
* B.A. from St. Joseph's University, MPA in Public Finance from the University of Pennsylvania Fels Institute of Government

Neil Chatterjee
* Energy Policy Advisor to the US Senate Majority Leader
* Liaison to the Senate Committee on Energy and Natural Resources, the Committee on Environment and Public Works and the Committee on Agriculture, Forestry and Nutrition
* Fmr. Principal for Government Relations at the National Rural Electric Cooperative Association
* B.A. in Sociology and Psychology from St. Lawrence University, J.D. from the University of Cincinnati College of Law

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Assistant Secretary of Transportation for Government Affairs
Adam Sullivan
* Staff Member at the U.S. Senate Appropriations Subcommittee on Labor, Health and Human Services, and Education
* Fmr. Chief of Staff at the U.S. House of Representatives
* Fmr. Deputy Assistant Secretary of Labor for Congressional Affairs
* Fmr. Director of National Security Programs and Government Relations at Harris Corporation
* B.A. in Business Administration from Simpson College, MBA from George Washington University

andere namen op die shortlist waren:
SPOILER
Alternate Representative and Ambassador to the United Nations for Special Political Affairs
Jay Patrick Murray
* Fmr. Advisorr in the Bureau of Political Military Affairs at the Department of State
* Fmr. U.S. Military Representative at the United Nations
* Fmr. Member of the Multi National Forces Iraq at the Joint Forces Command
* Fmr. Army Attaché in Pristina, Kosovo for the Defense Intelligence Agency
* Fmr. Intelligence Officer in Sarajevo, Bosnia and Herzegovina for the Defense Intelligence Agency
* Fmr. Military Investigator in Russia for the Defense Intelligence Agency
* Fmr. Member of the East-West German Border Combat Unit
* Ret. Colonel of the U.S. Army
* B.Sc. in Economics from Oklahoma State University, M.A. in History from Oklahoma State University, M.A. in Russian Studies from Ohio State University, Graduate of the George C. Marshall European Center for Security Studies in Germany

andere namen op de shortlist waren:
SPOILER
Administrator of the United States Agency for International Development
Mark Green
* President of the International Republican Institute
* Member of the Board of Directors of the Millennium Challenge Corporation
* Member of the Council on Foreign Relations
* Fmr. President and CEO of the Initiative for Global Development
* Fmr. Senior Director at the U.S. Global Leadership Coalition
* Fmr. U.S. Ambassador to Tanzania
* Fmr. Rep. from Wisconsin at the U.S. House of Representatives
* Fmr. Member of the Wisconsin State Assembly
* Fmr. Associate at Godfrey & Kahn S.C.
* B.A. in Economics from the University of Wisconsin–Eau Claire, J.D. from the University of Wisconsin–Madison Law School

andere namen op shortlist waren:
SPOILER
velen geinstalleerd, o.a.:

Director of the Agency for Healthcare Research and Quality
Gopal Khanna
* Director of the Illinois Healthcare and Human Services Innovation Incubator
* Fmr. Chief Information Officer of the State of Minnesota
* Fmr. Lead Co-Chair of the Bi-Partisan Minnesota Commission on Service Innovation
* Fmr. Member of Health Information Technology Policy and Standards Committees’ Enrollment Workgroup
* Fmr. Chief Financial Officer of the Executive Office of the President
* Fmr. Chief Information and Chief Financial Officer of the Peace Corps
* Fmr. President and CEO of International Technology Consultants, Inc.
* Fmr. VP of Systems and Information Technology at the American Hardware Insurance Group
* Fmr. Director of Operations at the National Council on Compensation
* B.A. in Economics and Mathematics from Christ Church College Kanpur in India, MBA from the Graduate School of Business at the University of Maine
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_170845028
Trump agenda vandaag:

* Several legislative strategy sessions
* Meeting with Secretary of the Treasury Steven Mnuchin and Director of National Economic Council Gary Cohn on Tax Reform together with Senators

Senaat vandaag:

* Hearings to examine growth policies for the Trump Administration
* Hearings to examine the status of the housing finance system
* 2nd Hearings to examine secondary sanctions against Chinese institutions, focusing on assessing their utility for constraining North Korea
* Hearings to examine cyber policy, strategy, and organization
* Business meeting to consider S.139, to implement the use of Rapid DNA instruments regarding crime
* Hearings to examine worldwide threats
* Hearings to examine reducing burden and increasing access to healthcare, focusing on improving Department of Veterans Affairs community care
* Hearing to examine the nomination of Althea Coetzee, of Virginia, to be Deputy Administrator of the Small Business Administration

----
gisteravond briefing geweest van McMaster over het Mattis plan inzake ISIS, half February aan de President gegeven:

“White House national security adviser Lt. Gen. H.R. McMaster will meet with the Senate Foreign Relations Committee in a closed session Wednesday to discuss, among other issues, the Trump administration's plan to defeat the Islamic State."
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 09:54:49 #253
3928 Ulx
pi_170845175
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:44 schreef antiderivative het volgende:
Dagelijks hoekje Trump personeelszaken.

Ik vond het gisteren leuker, qua HR gedoe.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 10:06:32 #254
3928 Ulx
pi_170845389
http://www.politico.com/a(...)p-wage-growth-000433

quote:
The April jobs report, released Friday, continued to show good news for the U.S. economy. Employers added 211,000 jobs last month, reducing the unemployment rate to 4.4 percent, a level last reached 10 years ago.

Slow but steady improvement in the labor market has continued unabated for years, but one critical economic indicator has remained stuck: wage growth. Wages have grown just 2.5 percent over the past year, only slightly higher than inflation. Since 2010, nominal wages have grown about 2.5 percent each year, while inflation has averaged 2 percent. Perhaps most concerning, as the labor market has tightened, wage growth hasn’t accelerated.

For all of President Donald Trump’s rhetoric about creating millions of jobs, the real economic challenge of his presidency will be raising the wages of everyday American workers. It’s a problem that continues to confound economists, who have predicted for years that an improving economy would pull wages upward. With fewer unemployed workers, the theory went, Americans like your local bartender or a school janitor could demand a raise. So far, that hasn’t exactly happened.

Why is wage growth so weak? Economists aren’t entirely sure but they have a few theories—and in their own ways, they all pose political problems for Trump.
pi_170845441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:53 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat zijn geloofwaardigheid aantast en dit (juridisch rechtsgeldige) ontslag dus rechtvaardigt.

Maar al die anti-Trumpies die gisteren vóór Comey aan het protesteren waren en een paar weken terug hem nog de schuld gaven voor het verlies van Hillary.... Knettergek volkje. _O-
pi_170845478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:10 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wat zijn geloofwaardigheid aantast en dit (juridisch rechtsgeldige) ontslag dus rechtvaardigt.

Maar al die anti-Trumpies die gisteren vóór Comey aan het protesteren waren en een paar weken terug hem nog de schuld gaven voor het verlies van Hillary.... Knettergek volkje. _O-
Wie? Waar?
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 10:13:31 #257
3928 Ulx
pi_170845498
quote:

Maar al die anti-Trumpies die gisteren vóór Comey aan het protesteren waren
Vertel?
pi_170845506
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wie? Waar?
Gisteren. Voor het Witte Huis nog wel. Hilarisch al die schuimbekkende gefrustreerden.

Alleen al om die gezichten is Trump mijn favoriet. Wat een fun, wat een lol. _O-
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:17:12 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170845558
quote:

[..]

Begin je hier nu ook al? Er is je al meerdere malen uitgelegd waarom mensen kwaad zijn over dit ontslag. Die reden is mijns inziens ook volkomen legitiem.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 10:18:08 #260
3928 Ulx
pi_170845571
pi_170845684
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Begin je hier nu ook al? Er is je al meerdere malen uitgelegd waarom mensen kwaad zijn over dit ontslag. Die reden is mijns inziens ook volkomen legitiem.
Van mij mag iedereen kwaad zijn om dit ontslag. Maar van een Nixon vergelijking is geen sprake. Dat proberen bepaalde democraten en hun aanverwante fake news media er nu van te maken. Dat moet je natuurlijk bestrijden met een dosis waarheidsvinding en dito feiten.

Het ontslag is rechtsgeldig en in overleg met anderen genomen. In tegenstelling tot wat Nixon deed bij het Watergate-schandaal. Dus er bestaat nul kans voor een impeachmentprocedure omdat Trump exact volgens de regels heeft gehandeld.

Ik en vele gelijkgestemden bestrijden de geloofwaardigheid van deze FBI-directeur. Kom nu eerst eens met harde bewijzen alvorens je de media af en aan bombardeert met onbewezen suggesties. Zowel tegen de democraten als tegen de republikeinen. Ik denk dat iedere leidinggevende hetzelfde had gedaan, namelijk de stekker eruit trekken middels dit ontslag en met een nieuwe lei beginnen. Niets vreemd aan.
pi_170845707
quote:
lol, die had ik gemist:

Blijft een meesterlijke troll die kerel :D

Was dus weer Andrea Mitchell (die in Moskou ook op al op haar plaats gezet werd).

Geef je aan de gesprekken voort te zetten over de Syrië safezones (!) en de Minsk afspraak (!), krijg je vragen over James fucking Comey 8)7
pi_170845786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:25 schreef antiderivative het volgende:

[..]

lol, die had ik gemist:

Blijft een meesterlijke troll die kerel :D

Was dus weer Andrea Mitchell (die in Moskou ook op al op haar plaats gezet werd).

Geef je aan de gesprekken voort te zetten over de Syrië safezones (!) en de Minsk afspraak (!), krijg je vragen over James fucking Comey 8)7
Echt heel erg gek ja. :')
pi_170845903
quote:
10s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Echt heel erg gek ja. :')
Inderdaad, President Kuczynski van Peru kan zich alvast gaan voorbereiden op een vraag over de softwood import-restrictie uit Canada door de VS. Je weet maar nooit met die dekselse CNN en NBC journalisten!!!
pi_170846006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:32 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Inderdaad, President Kuczynski van Peru kan zich alvast gaan voorbereiden op een vraag over de softwood import-restrictie uit Canada door de VS. Je weet maar nooit met die dekselse CNN en NBC journalisten!!!
Dat lijkt me vreemd. In dit geval is er een onderzoek gaande naar Rusland en de Trump-campagne, dan lijkt het mij wel betrekking hebben op Lavrov als minister van Buitenlandse Zaken van Rusland in deze situatie.

Als ze hem gingen vragen over de softwood import-restrictie uit Canada door de VS bijvoorbeeld, dan had ik dat wel vreemd gevonden.
pi_170846044
Het blijft hilarisch om te zien hoe hier sommige mensen Trump blijven verdedigen :')
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:43:06 #267
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170846148
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Van mij mag iedereen kwaad zijn om dit ontslag. Maar van een Nixon vergelijking is geen sprake. Dat proberen bepaalde democraten en hun aanverwante fake news media er nu van te maken. Dat moet je natuurlijk bestrijden met een dosis waarheidsvinding en dito feiten.

Het ontslag is rechtsgeldig en in overleg met anderen genomen. In tegenstelling tot wat Nixon deed bij het Watergate-schandaal. Dus er bestaat nul kans voor een impeachmentprocedure omdat Trump exact volgens de regels heeft gehandeld.

Ik en vele gelijkgestemden bestrijden de geloofwaardigheid van deze FBI-directeur. Kom nu eerst eens met harde bewijzen alvorens je de media af en aan bombardeert met onbewezen suggesties. Zowel tegen de democraten als tegen de republikeinen. Ik denk dat iedere leidinggevende hetzelfde had gedaan, namelijk de stekker eruit trekken middels dit ontslag en met een nieuwe lei beginnen. Niets vreemd aan.
Wie betwist de rechtsgeldigheid? Volgens mij namelijk letterlijk niemand.
pi_170846284
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wie betwist de rechtsgeldigheid? Volgens mij namelijk letterlijk niemand.
Niemand. Maar dat is de modus operandi van Elzies. Anderen standpunten toedichten om daar vervolgens dan weer tegenin te gaan.
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:50:42 #269
192592 SureD1
pi_170846304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:38 schreef Barbusse het volgende:
Het blijft hilarisch om te zien hoe hier sommige mensen Trump blijven verdedigen :')
Waarbij enkele users die de tactiek van de graduele normalisatie hanteren zo mogelijk nog gevaarlijker zijn dan de usual suspects die het spreekwoordelijke schuim op de mond hebben als ze Trump verdedigen....
  donderdag 11 mei 2017 @ 10:50:51 #270
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170846308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand. Maar dat is de modus operandi van Elzies. Anderen standpunten toedichten om daar vervolgens dan weer tegenin te gaan.
Ja, dat is wel lekker makkelijk. Zelf standpunten bedenken waar je dan tegen ageert.
pi_170846324
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:50 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Waarbij enkele users die de tactiek van de graduele normalisatie hanteren zo mogelijk nog gevaarlijker zijn dan de usual suspects die het spreekwoordelijke schuim op de mond hebben als ze Trump verdedigen....
Eens.
pi_170846334
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 10:25 schreef antiderivative het volgende:

[..]

*knip*

inzake de Minsk afspraak:

vmsalama twitterde op donderdag 11-05-2017 om 03:06:03 So Trump met with Russian foreign minister Lavrov today. Meanwhile, Pence was meeting wi/Lavrov's Ukrainian counterpart https://t.co/mFB2zeWhsG reageer retweet
Belangrijke stappen worden gezet.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 10:56:02 #273
3928 Ulx
pi_170846451
quote:
Trump fired Comey without consulting many people, heeding only the advice he wanted to hear and evidently without much of a plan to handle the five-alarm fallout some White House officials say (preposterously) they did not expect.

“His whole pattern of conduct is exactly what he did here—ready, fire aim,” said Alan Marcus, a former Trump publicist. “He just doesn’t stop and think. It’s not ready, aim, fire. It’s ready, fire, aim.”
http://www.politico.com/m(...)s-james-comey-215123
pi_170846755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:37 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoe zou men gereageerd hebben als de administratie niet had opgetreden en deze kritiek bekend raakte? Met de kritiek op het laattijdige ontslag van Flynn nog vers in het geheugen leek het de administratie misschien beter om meteen te handelen.

Correct en men heeft eerst overleg gehad met de verschillende stakeholders: "Who Trump called about Comey before relieving the director of his duties: McCconnell, Ryan, Grassley, Schumer, Feinstein, Graham, McCarthy, Pelosi and Goodlatte, and later, Corker."

Uiteindelijk is het 24/7 campagne in Washington, perceptie en framen. Het zal met andere onderwerpen niet anders zijn.

Dank overigens voor de inhoudelijke post tussen al de bergen onzin dit topic.
pi_170846824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:06 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Correct en men heeft eerst overleg gehad met de verschillende stakeholders: "Who Trump called about Comey before relieving the director of his duties: McCconnell, Ryan, Grassley, Schumer, Feinstein, Graham, McCarthy, Pelosi and Goodlatte, and later, Corker."

Uiteindelijk is het 24/7 campagne in Washington, perceptie en framen. Het zal met andere onderwerpen niet anders zijn.

Anders kap jij gewoon een keer met willen bepalen wat onzin is en wat niet.
pi_170846857
quote:

[..]

Nu moet je het Witte Huis wel goed citeren, antiderivative.

quote:
Before the news broke, the President spoke to several members of Congress to inform them of his decision. Those members are Senate Majority Leader Mitch McConnell, Speaker of the House Paul Ryan, Senator Chuck Grassley, Senate Minority Leader Chuck Schumer, Senator Feinstein, Senator Lindsey Graham, House Majority Leader Kevin McCarthy, House Minority Leader Nancy Pelosi, and Congressman Bob Goodlatte. Later in the evening, he also spoke to Senator Bob Corker, Chairman of the Senate Committee on Foreign Relations.
Dus hij heeft ze niet gebeld voor overleg, hij heeft ze gebeld om ze te informeren over zijn beslissing.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 11:14:09 #277
3928 Ulx
pi_170846944
Trump doet niet aan overleggen. Hij krijgt een idee, en zegt dat dat moet gebeuren.
pi_170846950
quote:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar als we het over onzin hebben: hele alinea's met de levenswandel van de mogelijk voor te dragen derde assistent van het agentschap voor Ditjes en Datjes op het ministerie van Binnenlandse Zaken vind ik ook niet altijd even interessant.
pi_170847100
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nu moet je het Witte Huis wel goed citeren, antiderivative.

[..]

Dus hij heeft ze niet gebeld voor overleg, hij heeft ze gebeld om ze te informeren over zijn beslissing.
Eh, uiteraard had de President al een beslissing in zijn hoofd, hij kreeg immers een recommendation van de DOJ. Maar je insinueert weer dat hij belt, een mededeling doet en ophangt. Als Feinstein het heeft over een 'conversation' dan weet ik niet wat je weer probeert te framen hier..
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:19:38 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_170847114
quote:

https://theintercept.com/(...)er-the-comey-firing/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_170847134
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:14 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Niet vervelend bedoeld, maar als we het over onzin hebben: hele alinea's met de levenswandel van de mogelijk voor te dragen derde assistent van het agentschap voor Ditjes en Datjes op het ministerie van Binnenlandse Zaken vind ik ook niet altijd even interessant.
Mijn posts worden nooit verwijderd, de ΅grappige plaatjes" en posts van de trolletjes wel. Dit is POL, niet ONZ
pi_170847144
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:14 schreef Ulx het volgende:
Trump doet niet aan overleggen. Hij krijgt een idee, en zegt dat dat moet gebeuren.
Niet gek, want zo opereert hij al decennia.

Maar antiderivative wil ons doen laten geloven dat de man een wandelend poldermodel is geworden.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:24:29 #283
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170847226
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:14 schreef Ulx het volgende:
Een hele normale man dus. Direct tweeten als hij iets moois ziet op FOX, direct iemand ontslaan als hij iets hoort over een FBI directeur.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 11:29:29 #284
3928 Ulx
pi_170847372
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet gek, want zo opereert hij al decennia.

Hij is er ook maar vier keer failliet gegaan en stond slechts 3500 (of 1500, pin me er niet op vast) keer bij de rechter.
pi_170847593
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:19 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Eh, uiteraard had de President al een beslissing in zijn hoofd, hij kreeg immers een recommendation van de DOJ. Maar je insinueert weer dat hij belt, een mededeling doet en ophangt. Als Feinstein het heeft over een 'conversation' dan weet ik niet wat je weer probeert te framen hier..
Ik weet niet waar Feinstein het over een conversation heeft, dit is immers haar statement:

quote:
"President Trump called me at 5:30 p.m. and indicated he would be removing Director Comey, saying the FBI needed a change,"
Wat dus toch behoorlijk lijkt op Trump die opbelt om even door te geven dat hij dit gaat doen.

Jij lijkt te willen zeggen dat Trump eerst even met iedereen ging overleggen of dit wel een goed idee was, en dus bipartisan support heeft voor dit plan. Het Witte Huis geeft aan dat hij dit gewoon besloten heeft en daarna wat mensen heeft geïnformeerd over zijn beslissing.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 11:39:22 #286
3928 Ulx
pi_170847664
quote:
2s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:36 schreef Ludachrist het volgende:

Jij lijkt te willen zeggen dat Trump eerst even met iedereen ging overleggen of dit wel een goed idee was, en dus bipartisan support heeft voor dit plan. Het Witte Huis geeft aan dat hij dit gewoon besloten heeft en daarna wat mensen heeft geïnformeerd over zijn beslissing.
Dan moet het wel zo zijn dat Spicer niet functioneert.
pi_170847688
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet het wel zo zijn dat Spicer niet functioneert.
In dit geval zei Sarah Sanders het, want Spicer stond ergens in een bosje.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:43:08 #288
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_170847751
quote:
Ik vroeg me al af waarom de stemming was wat hij was en dacht dat het het meest waarschijnlijk was dat ze gokten op Manchin of Heitkamp. Aan de andere kant heeft McCain in principe niks te verliezen. Pas over 6 jaar weer verkiezingen voor hem en zelfs tegen die tijd waarschijnlijk niet meer meedoend.

Anyway, goed nieuws:

quote:
Whatever the reason, the vote against the methane repeal is quite a blow, because Congress faces a Thursday deadline to complete any resolutions under the Congressional Review Act. That means that the methane rule is likely safe from repeal through the congressional process, potentially preventing 180,000 tons of methane per year from rising into the atmosphere.
  donderdag 11 mei 2017 @ 11:45:28 #289
192592 SureD1
pi_170847802
Het valt me op dat de pers (tot de late night monologues aan toe) een tandje hoger gaan... Hoewel er aantoonbare verschillen zijn met Nixon en de Saturday Night Massacre is er een parallel te vinden in de vasthoudendheid die de pers, en hopelijk ook de FBI ten toon gaat spreiden om zich vast te bijten in de Russia investigation.

Edit: inderdaad het geval: "Trump had essentially declared war on a lot of people at the FBI", one official said. "I think there will be a concerted effort to respond over time in kind" bron WaPo

Oh en hoewel juridisch correct, is het niet normaal dat een President een directeur van de FBI ontslaat. Het is pas de tweede keer dat het gebeurt. (Eerste keer was Clinton in '93). Het is de eerste keer dat het gebeurt door een president wiens camapagne under investigation was.

[ Bericht 22% gewijzigd door SureD1 op 11-05-2017 12:14:26 ]
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 11:49:09 #290
3928 Ulx
pi_170847883
quote:
11s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Spicer stond ergens in een bosje.
Dat had hem 60 euro kunnen kosten.
pi_170847986
Tenslotte de namen die rondgaan voor nieuwe FBI dir.:

Ray Kelly (Fmr. Commissioner of the United States Customs service, Fmr. Undersecretary for Terrorism and Financial Intelligence at the Treasury Department, Fmr. Commissioner of the New York City Police Department)

John Pistole (Fmr. Administrator of the Transportation Security Administration, Fmr. Deputy director of the FBI, Fmr. Executive Assistant Director for National Security at the FBI)

Paul Abbate (Assistant FBI director in Charge)

Michael Anderson (Special Agent in Charge of the Chicago Division of the FBI)

Adam Lee (Special Agent in Charge of the Richmond Division of the FBI)

Kelly en Pistole waren onder Democratisch bewind. Kelly was in de running voor FBI director onder Bill Clinton, Pistole was werkzaam onder Obama.

Trey Gowdy wordt ook genoemd, dat zal waarschijnlijk een georkestreerd gerucht zijn ;)
pi_170848103
En antiderivate, wat vind jij van het ontslag van Comey? Is dat nu een logische actie van Trump?
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:03:29 #293
192592 SureD1
pi_170848286
Quinnipiac approval rating: favorable 36%, disapprove 58% ... daar zit de Comey beslissing nog niet bij...

Bron: WaPo
pi_170848434
Het zou ook fijn zijn als elzies even aan zou geven wat hij zou willen dat Trump gaat doen. En niet iedere keer achteraf zeggen dat het goed was wat ie deed.
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:14:13 #295
38496 Perrin
pi_170848486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:10 schreef koemleit het volgende:
Het zou ook fijn zijn als elzies even aan zou geven wat hij zou willen dat Trump gaat doen. En niet iedere keer achteraf zeggen dat het goed was wat ie deed.
Beetje flauw. Alles wat Trump doet is goed. Als Elzies dat allemaal van tevoren wist, was Elzies wel POTUS.
pi_170848660
quote:
18s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:14 schreef Perrin het volgende:

[..]

Beetje flauw. Alles wat Trump doet is goed. Als Elzies dat allemaal van tevoren wist, was Elzies wel POTUS.
Elzies is in Kenia geboren.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 12:27:21 #297
3928 Ulx
pi_170848722
Het is een logische actie. Alleen de timing is nogal onlogisch. Als Trump hem in januari zijn congé had gegeven had niemand het raar gevonden. Maar toen wierp Trump hem kusjes toe en gaf hij complimenten.
Ik ben benieuwd of zijn opvolger ook gaat zoeken naar Russische inmenging. Als die dan ook ontslagen wordt is het duidelijk.
  donderdag 11 mei 2017 @ 12:32:20 #298
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170848822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:27 schreef Ulx het volgende:
Het is een logische actie. Alleen de timing is nogal onlogisch. Als Trump hem in januari zijn congé had gegeven had niemand het raar gevonden. Maar toen wierp Trump hem kusjes toe en gaf hij complimenten.
Ik ben benieuwd of zijn opvolger ook gaat zoeken naar Russische inmenging. Als die dan ook ontslagen wordt is het duidelijk.
Hij had vorige week nog wel kritiek op hem; Comey was niet hard genoeg geweest voor Clinton.

Dus ja, dan ontsla je hem de week erop omdat hij te hard was. En niet omdat hij het onderzoek wilde uitbreiden, en niet omdat Yates en Clapper net hebben uitgelegd dat Trump bijna 3 weken iemand toegang heeft laten houden tot de belangrijkste zaken terwijl hij chantabel is.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 12:46:17 #299
3928 Ulx
pi_170849076
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 12:58:03 #300
3928 Ulx
pi_170849311
En...
  Overall beste user 2022 donderdag 11 mei 2017 @ 12:58:17 #301
3928 Ulx
pi_170849317
een nieuw deel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')