Eén van de bronnen in kwestie:quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:00 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
twitter:TrueFactsStated twitterde op woensdag 10-05-2017 om 03:01:23A source with knowledge of the investigation says that nine sealed indictments came down in one case with sixteen more expected in others. reageer retweet
Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.quote:Senator John McCain, Republican of Arizona, who is among the most hawkish members of Congress on Russia, said that he was “disappointed in the president’s decision” and that it bolstered the case “for a special congressional committee to investigate Russia’s interference in the 2016 election.”
He got support from the chairman of the Senate Intelligence Committee, Richard M. Burr of North Carolina, a Republican leading what appears to be the most active congressional investigation on Russia.
quote:In the most recent issue of Rumiyah, {ISIS] glossy multilingual propaganda magazine, the Islamic State encouraged recruits in the United States to take advantage of laws that allow people to buy firearms without having to present identification or submit to background checks.
Recruits should seek out gun shows and online sales in particular, said the write-up in the magazine, which was released Thursday.
“The acquisition of firearms can be very simple depending on one’s geographical location,” the piece read. “In most U.S. states, anything from a single-shot shotgun all the way up to a semi-automatic AR-15 rifle can be purchased at showrooms or through online sales — by way of private dealers — with no background checks, and without requiring either an ID or a gun license.”
“With approximately 5,000 gun shows taking place annually within the United States,” it added, “the acquisition of firearms becomes a very easy matter.”
A caption under a photo of what appeared to be a gun show read: “Gun conventions represent an easier means of arming oneself for an attack.”
The instructions appeared in an article titled “Just Terror Tactics” that recommended taking and killing hostages in the name of the Islamic State. It said firearms were an ideal weapon and told fighters to target people in crowded, public, enclosed areas to maximize the number of fatalities. As an example, it cited the assault on a gay nightclub in Orlando last summer, in which an American citizen claiming allegiance to the Islamic State shot and killed 49 people and injured dozens of others.
Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.
[..]
Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
De senaat zal volgens mij moeilijk worden, maar het huis van afgevaardigden moet toch lukken?quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?quote:Op woensdag 10 mei 2017 07:58 schreef Szura het volgende:
Nog zoiets moois: hij ontvangt vandaag Lavrov.
Allemaal toevallig natuurlijk.
quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?
Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Wat wil je gaan doen als afgevaardigde van de GOP? Die durven niet eens hun eigen kiezers onder ogen te komen wegens de ACA repeal. Nu dit geintje. Ik denk dat een aantal van die lui wel achter hun oren gaan krabben.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het wachten wordt tot de verkiezingen in 2018, en ook dan staat het maar te bezien of de Democraten überhaupt zetels weten te winnen.
Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:06 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig hobbelen niet alle Republikeinen achter Trump & co aan.
[..]
Hopelijk krijgen die nog wat meer steun in hun eigen partij en dan kunnen ze een keer samen met de democraten opkomen voor het landsbelang.
Comey is heel laakbaar in de uitspraken over Clinton. Echter, dat dat nu als reden wordt aangevoerd om hem te ontslaan is sketchy as fuck. Die twee zaken spreken elkaar niet tegen. Je kunt Comey bekritiseren om zijn handelwijze tijdens de verkiezingen, terwijl je tegelijkertijd dit ontslag veroordeelt.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
Laat dat 'ietwat' maar weg.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Nee het is allemaal al honderd jaar geleden uitgestippeld door de voorouders van Trump, nou goed?
Idiote complotbagger kan achterwege blijven. Dit is niet meer dan een ietwat chaotische administratie die z'n plannen probeert door te voeren.
Ik hoop toch nog steeds stiekem dat er een grens is, zelfs voor de droeftoeters van de republikeinse partij.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:12 schreef Maxerazzi het volgende:
En weer een stapje dichterbij de Amerikaanse autocratie. Wat een shitshow.
[..]
Die gaan er geen flikker aan doen. McCain is kritisch in de media, maar doet vervolgens nooit iets, stemt vrolijk met iedere bill gewoon via de partijlijn.
Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:13 schreef 99.999 het volgende:
Zit wel wat dubbel in dat ontslag van Comey. Hij bedreef naar mijn mening als directeur van een veiligheidsdienst politiek tijdens de verkiezingen. Dat leek me al niet erg verstandig. Aan de andere kant is hem nu ontslaan ook weer wat dubieus.
Toen Comey dingen deed waar hij van profiteerde, was het allemaal koek en ei. Nu is hij bang dat de FBI met zaakjes op de proppen komt die in zijn vaarwater komen. Een Democratisch congreslid zei gisteren: "Trump is draining a swamp by murking the water"quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.
Het gehuichel van Trump is niet normaal.
Theater he. Trump weet prima hoe hij zich moet gedrag in een reality show, en zo behandelt hij vrijwel alles waar een camera bij is.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom heeft Trump dan uitgebreid handjes met hem staan schudden en lopen roeptoeteren hoe goed het allemaal was van Comey dat hij dat deed tijdens de verkiezingen? Had hem dan ontslagen in januari.
Het gehuichel van Trump is niet normaal.
Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Als Trump liegt over het ontslag heeft hij daar maar één reden voor: Hij liegt over Kremlingate.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
Oh, vast. Bij Trump verbaas ik me echt nergens meer over.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:41 schreef Barbusse het volgende:
Die ontslagbrief van Trump aan Comey die in het vorige topic gepost werd, is die echt? Want als dat zo is, is het wel tekenend dat er onjuistheden staan in een brief van slechts 5 zinnen.
Dit stukje uit het Politico artikel geeft toch wel aan dat het echt meer pure incompetentie is dan wat anders:quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is nogal logisch dat er "complotten" (goede framing) komen als de officiële reden voor het ontslag totaal ongeloofwaardig is.
Hanlon's Razor strikes again.quote:But the fallout seemed to take the White House by surprise. Trump made a round of calls around 5 p.m., asking for support from senators. White House officials believed it would be a "win-win" because Republicans and Democrats alike have problems with the FBI director, one person briefed on their deliberations said.
Nou ja, vind het gewoon raar. Als Trump en aanhang voor, tijdens en na de verkiezingen echt werkelijk niks verkeerds heeft gedaan mbt relaties met Rusland, dan doen ze wel echt hun verdomde best om anders te doen geloven.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:43 schreef Q. het volgende:
[..]
Oh, vast. Bij Trump verbaas ik me echt nergens meer over.
Nouja, daar staat ook dat het vanwege dolle woede over het Rusland-onderzoek is.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit stukje uit het Politico artikel geeft toch wel aan dat het echt meer pure incompetentie is dan wat anders:
[..]
Hanlon's Razor strikes again.
Ik denk dat Trump zelf wel buiten schot is, maar dat hij zenuwachtig wordt omdat hij geen flauw idee heeft hoe de lijntjes tussen zijn mensen en Rusland verder lopen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, vind het gewoon raar. Als Trump en aanhang voor, tijdens en na de verkiezingen echt werkelijk niks verkeerds heeft gedaan mbt relaties met Rusland, dan doen ze wel echt hun verdomde best om anders te doen geloven.
True. Ik denk ook wel dat dat de achterliggende reden is. Maar de manier waarop is echte pure incompetentie.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nouja, daar staat ook dat het vanwege dolle woede over het Rusland-onderzoek is.
Dan is hij een incompetente leider, want dat had hij in alle stilte en rust uit kunnen laten zoeken. Sterker nog, een simpel effectief vetting process voor mensen die voor zijn campagne werkten of in aanmerking kwamen voor posities in zijn staf had dit allemaal kunnen voorkomen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat Trump zelf wel buiten schot is, maar dat hij zenuwachtig wordt omdat hij geen flauw idee heeft hoe de lijntjes tussen zijn mensen en Rusland verder lopen.
Ik denk dat zijn stijl van management inderdaad niet helemaal past bij een positie in de overheid, en ik betwijfel of hij op zijn leeftijd nog een andere kan aanleren. Dat maakt hem inderdaad een incompetent leider.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan is hij een incompetente leider, want dat had hij in alle stilte en rust uit kunnen laten zoeken. Sterker nog, een simpel effectief vetting process voor mensen die voor zijn campagne werkten of in aanmerking kwamen voor posities in zijn staf had dit allemaal kunnen voorkomen.
Morele superioriteit? De voormalige kolonieen zijn eerder reden voor plaatsvervangende schaamte...quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach ja, het is iig al tijden smullen geblazen met die Amerikaanse politiek, en erg goed voor het terugwinnen van ons aloude Europese gevoel van morele superioriteit
Ik kan dat systeem niet goed voor je duiden.quote:Op woensdag 10 mei 2017 08:00 schreef Mystikvm het volgende:
Volgens bronnen was Comey bezig met het bijeenroepen van een Grand Jury die over vervolging zou moeten beslissen, als ik het systeem daar goed begrijp. Kan iemand hier met meer kennis dat duiden?
quote:Senior White House and Justice Department officials had been working on building a case against Mr. Comey since at least last week, according to administration officials. Mr. Sessions had been charged with coming up with reasons to fire him, the officials said.
Dat gevoel hebben we dan ook vooral opgebouwd na WOII. (Of het helemaal terecht is, is een tweede natuurlijkquote:Op woensdag 10 mei 2017 09:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Morele superioriteit? De voormalige kolonieen zijn eerder reden voor plaatsvervangende schaamte...
In dat opzicht is het wel interessant dat de Angelsaksische dominantie héél snel aan het afbrokkelen is in het Westen. Een niet te onderschatten effect van Trump is dat American exceptionalism mors-mors-mórsdood is. Zowel de VS als de UK zijn lachertjes geworden, imagotechnisch, en hebben ervoor gezorgd dat het politieke vertrouwen op het Europese vasteland flink is gegroeid. De as, Duitsland-Frankrijk, staat voorlopig sterk, mede dankzij de nonsens van de Amerikanen en Britten. Merkel staat nu te boek als de verdediger van 'de vrije wereld', heeft met Macron een prima bondgenoot en mandaat om flink te gaan hervormen in de EU. Uiteindelijk blijkt in tijden van crisis hoe sterk een grootmacht is, en voor een zeer jong initiatief als de EU is het tot nu toe een gevalletje rising to the occasion.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ach ja, het is iig al tijden smullen geblazen met die Amerikaanse politiek, en erg goed voor het terugwinnen van ons aloude Europese gevoel van morele superioriteit
De Nixon-vergelijking... Je kon er op wachtenquote:Op woensdag 10 mei 2017 08:45 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou ja, vind het gewoon raar. Als Trump en aanhang voor, tijdens en na de verkiezingen echt werkelijk niks verkeerds heeft gedaan mbt relaties met Rusland, dan doen ze wel echt hun verdomde best om anders te doen geloven.
Maar wat vind je van het ontslag?quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
De Nixon-vergelijking... Je kon er op wachten![]()
Feit blijft overeind staan dat nog geen enkel grammetje hard bewijs voor enige betrokkenheid met de Russen is aangetoond.
Als zakenman staat het iedere Amerikaan vrij om zaken te doen met de Russen. Dan kun je wel van alles blijven suggereren. Zonder hard bewijs blijft het bij liegen en bedriegen.
Als Trump en co niets misdaan hebben, hebben ze niets te vrezen. Nietwaar?quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Feit blijft overeind staan dat nog geen enkel grammetje hard bewijs voor enige betrokkenheid met de Russen is aangetoond.
Als zakenman staat het iedere Amerikaan vrij om zaken te doen met de Russen. Dan kun je wel van alles blijven suggereren. Zonder hard bewijs blijft het bij liegen en bedriegen.
Ik heb het nergens over Nixon gehad. Geeft wel weer duidelijk aan dat je de posts van anderen niet eens leest en verklaart ook je eigen wereldvreemde reacties.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zeker op zijn Trumpiaans, maar tegelijkertijd is het geen grote verrassing.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:47 schreef koemleit het volgende:
[..]
Maar wat vind je van het ontslag?
(en natuurlijk kon je op de Nixon vergelijking wachten, want het lijkt ook wel verdomde veel op Nixon he, het is geen uit de lucht gegrepen vergelijking)
Het ging ook niet over zaken doen met Rusland, maar om Russische inmenging in de verkiezingen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zeker op zijn Trumpiaans, maar tegelijkertijd is het geen grote verrassing.
Als het niet botert tussen deze twee personen en deze FBI directeur zwalkt van complot naar complot dan biedt dat geen referentiekader voor wederzijds vertrouwen. Dan is het goed schoon schip te maken.
Buiten veel complot denken en dito zwart praten zie ik nog steeds geen heldere bewijsvoering voor een doelbewuste betrokkenheid waar beide partijen in hebben geïnvesteerd. Natuurlijk heeft Trump als zakenman zaken gedaan met de Russen. Dat is niet strafbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |