En toch houden we van je.quote:Op woensdag 3 mei 2017 23:55 schreef Greys het volgende:
omdat ik het vorige topic ongeveer vol heb zitten fangirlen.
Goeie! Aangepast. Lees hem ajb even helemaal na nog, niet te weinig adoratie? Ik deed het mobiel dus anders gooi ik er gerust nog meer liefde in en hartjes en dingen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
Mag best nog wel in dat Braamcamp aan zijn Nederlandse voorouders te danken is.
Ik zou nog tweequote:Op donderdag 4 mei 2017 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Goeie! Aangepast. Lees hem ajb even helemaal na nog, niet te weinig adoratie? Ik deed het mobiel dus anders gooi ik er gerust nog meer liefde in en hartjes en dingen.
Twee reserveharten voor de Salvador. Dat kan hij idd wel gebruiken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zou nog tweena die ene zetten, drie ziet er beter uit dan een.
Verder perfect imo.
Oeh, ja. Daar had ik nog niet eens aan gedacht.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Twee reserveharten voor de Salvador. Dat kan hij idd wel gebruiken.
En dank. Het is toch altijd een kunst om het een beetje neutraal te houden weetjewel!
Dat van dat donorhart las ik idd ook in diverse Portugese YouTube reacties. Is echter nergens bevestigd. Hart-issues zelf zijn wel bevestigd.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:28 schreef ato het volgende:
Toch ga ik het nog een keer benoemen.
Ik vind het erg dat die jongen medische problemen heeft en hij wacht op een donor hart (was toch zo?).
Maar hij zingt met zoveel emotie..echt met ziel en zaligheid.
Voor zover ik me nu voor de geest kan halen, alleen Portugal en Hongarije die echt de stem in emotie geweekt hebben idd.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat van dat donorhart las ik kan diverse Portugese YouTube reacties. Is echter nergens bevestigd. Hart-issues zelf zijn wel bevestigd.
En idd, echt met gevoel gebracht. Dat mis ik bij veel inzendingen!
Ik vind dat de dame van Finland ook met veel gevoel zingt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Voor zover ik me nu voor de geest kan halen, alleen Portugal en Hongarije die echt de stem in emotie geweekt hebben idd.
Ja, dat is waar. Maar dan wil ik wel een onderscheid maken tussen gevoel en echte rauwe emotie. Het is allebei erg mooi, maar het tweede geeft toch iets extra's. Finland valt voor mij in categorie 1, Portugal en Hongarije in categorie 2.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:43 schreef ato het volgende:
[..]
Ik vind dat de dame van Finland ook met veel gevoel zingt.
Eens. En wat jij hebt met Portugal, dat het nog een beetje moet groeien bij je heb ik dus met Hongarije nu. Vond het eerst hélemaal niks en begin het steeds meer te waarderen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:48 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Maar dan wil ik wel een onderscheid maken tussen gevoel en echte rauwe emotie. Het is allebei erg mooi, maar het tweede geeft toch iets extra's. Finland valt voor mij in categorie 1, Portugal en Hongarije in categorie 2.
Als het zo door gaat hebben we straks toch nog een gezamenlijke top 2.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Eens. En wat jij hebt met Portugal, dat het nog een beetje moet groeien bij je heb ik dus met Hongarije nu. Vond het eerst hélemaal niks en begin het steeds meer te waarderen.
Was bij Anouk ook wel een dingetje. Herinner me nog een ragebol in Duitse kleuren die de hele tijd in beeld kwam.quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik me bij de staging van Portugal nog wel een beetje afvraag is of dat goed gaat komen dat hij op dat eilandje in het publiek staat. Al dat vlagwapperen in beeld. Past niet echt bij het lied. Past totaal niet bij het lied, eigenlijk. Hoop dat de beeldregie daaraan denkt.
Ja precies. Heb op zich wel veel vertrouwen in de zus die dat wel zal regelen, ze had zo goed in haar hoofd hoe het moet worden met veel zeer close shots zodat z'n gezicht het gevoel kan overbrengen. Maar bij de repetities zijn er nog geen vlagwapperaars aanwezig naast dat podium natuurlijk..quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:13 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Was bij Anouk ook wel een dingetje. Herinner me nog een ragebol in Duitse kleuren die de hele tijd in beeld kwam.Hopelijk lijnen ze de shots wat hoger uit, of veel van heel dicht bij.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:31 schreef Cyan9 het volgende:
Ik weet bijna wel zeker dat dit de eerste keer is in de historie van Fok! dat de Portugese inzending een deel 2 krijgt.
Greys superfan.
Luisa doet dit inderdaad ook erg goed, maar toch hoor ik liever Salvador in dit nummer. Ik hou ook juist veel van de aparte manier waarop hij het brengt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 13:32 schreef ijs_beer het volgende:
Ik kreeg van Luisa's versie net kippenvel. Dat had ik bij Salvador nog niet gehad eigenlijk.
Met telefoonlichten zou het zou mooi zijn, of zon glowsticks die de regie kan bedienen als vorig jaarquote:Op donderdag 4 mei 2017 10:09 schreef Greys het volgende:
Wat ik me bij de staging van Portugal nog wel een beetje afvraag is of dat goed gaat komen dat hij op dat eilandje in het publiek staat. Al dat vlagwapperen in beeld. Past niet echt bij het lied. Past totaal niet bij het lied, eigenlijk. Hoop dat de beeldregie daaraan denkt.
Het zal je maar gebeuren. Zit je in het press center live zo'n mooi nummer te luisteren, komt Slavko er doorheen.quote:Another very nice performance. Sean is reporting that it sounds great in the Arena. It sounds nice here in the press center, but Luisa's voice I feel is a bit too soft to hear. Again, hard to gauge things because Salvador is not present, but I'm sure they are working on things in the background to make sure things are set when he arrives. It's also hard when Slavko is in the press center giving his press conference and jamming to Beyonce's "Run the World (Girls)"
Zou best kunnen. Ik weet ook niet hoe serieus die hartklachten zijn. Maar kan me voorstellen dat als je de repetities niet aankunt, de live show helemaal niet te doen is qua zenuwen....teveel risico wellicht? We blijven hopen op goed nieuws!quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:08 schreef libranl het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij niet meer komt en dat hij het misschien al wist vlak nadat hij had gewonnen in de nationale finale in Portugal. En dat hij liever zijn zus het ESF gunde dan dat er een vervangende act moest worden geregeld door Portugal.
Ik denk eerder dat hoe langer hij in het buitenland is, hoe groter de kans dat hij een beschikbaar hart misloopt. Want hij treedt in Portugal nog wel op en de komende maanden staan er nog een stuk of 15 concerten gepland. Dat optreden doet hij wel voornamelijk zittend.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:15 schreef Pluto1975 het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Ik weet ook niet hoe serieus die hartklachten zijn. Maar kan me voorstellen dat als je de repetities niet aankunt, de live show helemaal niet te doen is qua zenuwen....teveel risico wellicht? We blijven hopen op goed nieuws!
Ja, heel artistiekquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:36 schreef Momo... het volgende:
http://www.rtve.es/television/20170503/spain-calling-international-reune-manel-candidatos-portugal-finlandia-serbia/1533801.shtml
Hebben jullie dat toeter-duet gezien met Manel van Spanje ?
Maar de postcard is gewoon met hem opgenomen..quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:08 schreef libranl het volgende:
Ik heb het gevoel dat hij niet meer komt en dat hij het misschien al wist vlak nadat hij had gewonnen in de nationale finale in Portugal. En dat hij liever zijn zus het ESF gunde dan dat er een vervangende act moest worden geregeld door Portugal.
Ik adoreer je geadoreerquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:03 schreef MaLo het volgende:
Dit MOET hoog eindigen!
Zoals ik ooit al eerder schreef, ik krijg hier zo'n fijn sound-of-music nostalgie gevoel bij. Dit nummer raakt me terwijl ik er geen woord van versta(O ja misschien toch een woordje, iets van Corazon hoorde ik wel, dat betekent schat toch? )
Ik adoreer graag mee.
Ik vind haar stemgeluid in haar eigen nummers echt heel tof, ze heeft zo'n apart geluid, maar in dit nummer vind ik dat beetje scherpe/nasale in haar stem juist weer niet zo fijn. Daar hoort zijn zachte stem bij.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:15 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind haar stemgeluid mooier, dat heb ik sowieso vaak dat ik een vrouwenstem mooier vind dan een mannenstem. Maar ik hoop wel voor Salvador dat hij in staat is zelf te komen optreden.
Ja je hebt gelijk wat betreft die postcard, maar misschien heeft hij wel een tijd gedaan richting de Portugese delegatie alsof hij wel zou kunnen doen, omdat hij misschien bang was dat een andere act zou worden gekozen. Dat hij dat niet wilde, omdat hij zijn zus het dan meer gunt ofzo. En dat hij daarom op het laatste moment de Portugese delegatie heeft verzocht zijn zus te laten zingen ivm zijn hartklachten. Ik weet het niet hoor, dit zijn gewoon speculaties. Misschien komt hij wel (wat ik gewoon hoop). Maar hartklachten zijn serieus. Zoals jij al zei vliegen kan problemen geven, maar optreden voor zo'n groot publiek ook. Denk aan de adrenaline die vrij komt bij artiesten. Slechte dingen voor het hart. Ik hoop uiteraard nog wel dat hij komt, want ik gun het die jongen heel erg. Maar ja, als hij serieuze hartklachten heeft dan is het wel erg riskant.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar de postcard is gewoon met hem opgenomen..
Heeft ze vandaag nog een persdingetje? Dat zou de laatste zijn voordat ie aan hoort te komen dus ik ga ervan uit dat als hij niet komt ze het vandaag zegt?
MAAR HIJ KOMT
HET MOET
ANDERS TREK IK HET NIET
Hij zingt het zo open en zacht en indringend en lief. Zij kijkt veel te veel alsof ze pijn heeft en wappert te veel met handen.
Ik snap wat je bedoelt. Maar dan hadden ze niet in Kiev nog steeds gedaan alsof hij nog wel komt lijkt me.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:09 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk wat betreft die postcard, maar misschien heeft hij wel een tijd gedaan richting de Portugese delegatie alsof hij wel zou kunnen doen, omdat hij misschien bang was dat een andere act zou worden gekozen. Dat hij dat niet wilde, omdat hij zijn zus het dan meer gunt ofzo. En dat hij daarom op het laatste moment de Portugese delegatie heeft verzocht zijn zus te laten zingen ivm zijn hartklachten. Ik weet het niet hoor, dit zijn gewoon speculaties. Misschien komt hij wel (wat ik gewoon hoop). Maar hartklachten zijn serieus. Zoals jij al zei vliegen kan problemen geven, maar optreden voor zo'n groot publiek ook. Denk aan de adrenaline die vrij komt bij artiesten. Slechte dingen voor het hart. Ik hoop uiteraard nog wel dat hij komt, want ik gun het die jongen heel erg. Maar ja, als hij serieuze hartklachten heeft dan is het wel erg riskant.
Zojuist was er een persconferentie van Portugal om half 3 tot 3 uur. Even kijken of Wiwi hier een registratie van heeft.
Hier beaamt ze dus net ook nog dat Salvador bij de red carpet opening zal zijn en daarna de rest doet.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:23 schreef libranl het volgende:
En hier de press conference van Portugal vandaag, heb het nog niet geluisterd.
Je mag toch ook niet op het laatste moment je artiest veranderen?quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:22 schreef libranl het volgende:
Hier een interview van vandaag. Ze praat nog wel zodanig dat hij degene is die gaat optreden.
Misschien bij uitzondering wel als het 't zelfde lied blijft en degene die het zou zingen wegens serieuze problemen echt niet kan. Anders moeten ze ook het hele draaiboek weer omgooien qua tijden. Geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je mag toch ook niet op het laatste moment je artiest veranderen?
Dat mag wel als het door ziekte komtquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat iemand bezwaar zou maken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Misschien bij uitzondering wel als het 't zelfde lied blijft en degene die het zou zingen wegens serieuze problemen echt niet kan. Anders moeten ze ook het hele draaiboek weer omgooien qua tijden. Geen idee eigenlijk.
Ja, als hij helemaal niet komt dan hadden ze dat beter in één keer kunnen communiceren, dat ben ik met je eens. En als ze verzekeren dat hij het gaat doen, moet je daar vanuit kunnen gaan. Ze hebben alleen wel meer dingen verzekerd de laatste tijd, dat ik er niet meer zeker van ben. Weet niet meer of ik het moet geloven. In de interviews van vandaag wekt ze nog wel de indruk dat hij gaat optreden. Wat natuurlijk gewoon kan, het lijkt me alleen best wel riskant. En we horen verder zo weinig.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Maar dan hadden ze niet in Kiev nog steeds gedaan alsof hij nog wel komt lijkt me.Als dat daarvoor al was besloten. Vandaag stond er onder de YouTube ook nog gewoon 'stand in Salvador'.
Maar misschien ben ik wel te hoopvol.. Of te goedgelovig. Of allebei.
Er kan nog best veel veranderen, maar wel in overleg. Zal ook een goede reden voor nodig zijn om die toestemming te krijgen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
quote:Changes to the lyrics, the artist or group (including its name), the title of the song and the language of the performance (i.e. all elements which appear in printed material such as brochures, CD covers and booklets) shall be allowed only up until the date of the HoD Meeting. Any later changes may be approved only by the Host Broadcaster, in consultation with the EBU Permanent Services.
https://eurovision.tv/about/rules
Wat hebben ze nog meer verzekerd dan dat niet waar bleek?quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:37 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja, als hij helemaal niet komt dan hadden ze dat beter in één keer kunnen communiceren, dat ben ik met je eens. En als ze verzekeren dat hij het gaat doen, moet je daar vanuit kunnen gaan. Ze hebben alleen wel meer dingen verzekerd de laatste tijd, dat ik er niet meer zeker van ben. Weet niet meer of ik het moet geloven. In de interviews van vandaag wekt ze nog wel de indruk dat hij gaat optreden. Wat natuurlijk gewoon kan, het lijkt me alleen best wel riskant. En we horen verder zo weinig.
Hij zal dan wel uiterlijk zondag moeten arriveren, een dag voor de generale repetitie.
Ja, daarmee doelde ik op de hartproblemen, omdat ik dacht dat nadat een roddelkrantje oid over zijn hartproblemen berichtte, dat er werd verzekerd dat het slechts om een hernia ging waar Salvador herstellende van was. En dat hij verder geen gezondheidsklachten had.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat hebben ze nog meer verzekerd dan dat niet waar bleek?
Ze probeerden het wel enigszins te laten klinken als een ontkenning hoor. Maar het is het niet. Meer de nadruk leggen op hernia en dat ze niet van sensatieverhalen houden. De manager zei dat zijn deelname aan Eurovisie door kon gaan en z'n carrière ook. (Dat daar wat noodgrepen bij aan te pas moeten komen met invalzus voor repetities en concerten die voornamelijk zittend uitgevoerd worden zei ze er niet bij.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:00 schreef libranl het volgende:
[..]
Ja, daarmee doelde ik op de hartproblemen, omdat ik dacht dat nadat een roddelkrantje oid over zijn hartproblemen berichtte, dat er werd verzekerd dat het slechts om een hernia ging waar Salvador herstellende van was. En dat hij verder geen gezondheidsklachten had.
Dat meende ik tenminste, maar als jij net aangeeft dat dat verhaal nooit is ontkend door manager en/of anderen dan geloof ik je verder op je woord.Dan heb ik dat verkeerd begrepen. En ik snap ook wel dat Salvador dat liever helemaal niet wereldkundig maakt.
Wat een anekdote weer van hemquote:Op donderdag 4 mei 2017 16:11 schreef Greys het volgende:
[..]
In een tv interview zei hij tijdje terug - toen de presentator vroeg naar die geruchten - dat hij niet DIE ZIELIGE wil zijn en daarom zelf niet over z'n gezondheid wil praten en mensen zich echt geen zorgen hoeven maken want 'ik ga gewoon met de situatie om zoals ik met alles omga'. Zal het straks even terugzoeken. Oh en hij zei 'als een journalist ernaar vraagt vraag ik gewoon terug of ze thuis wel orgasmes hebben, want die vraag is net zo intiem als de vraag die ze stellen'![]()
![]()
Ben je gek johquote:Op donderdag 4 mei 2017 16:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat je dit vraagt!Want dan kan ik nog eens PORTUGAL gillen. Check het Portugaltopic. Ben benieuwd wat jij vindt. Ik gok op blerghhh maar wie weet.
Verder Italië, Wit-Rusland en Polen. Maar kilometers bovenaan voor mij Portugal.
Hier het interview van de Spaanse televisie, uitgeschreven door esctoday.com. Met oa die orgasmesquote:Op donderdag 4 mei 2017 16:22 schreef libranl het volgende:
[..]
Wat een anekdote weer van hem![]()
(Hij heeft trouwens wel ergens gelijk, is gewoon privacy)
Vind het verder wel top dat hij niet als zielig wil overkomen.
Interessant interview.quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Hier het interview van de Spaanse televisie, uitgeschreven door esctoday.com. Met oa die orgasmesEn dat ie niks weet van Eurovisie en het voor z'n familie voelt als going to Disneyland. Ghe.
Ik ben verliefd! Wat een heerlijk mens!quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:19 schreef ijs_beer het volgende:
Tof wijf, speelt ook leuk in op de overdrevenheid van die wiwi.
Volgens mij is heel dat gezin énigquote:Op donderdag 4 mei 2017 17:19 schreef ijs_beer het volgende:
Zij is wel duidelijk de makkelijkere prater van de twee (maar als ie eenmaal op gang is babbelt hij ook wel aardigquote:Op donderdag 4 mei 2017 17:20 schreef libranl het volgende:
[..]
Interessant interview.Hij komt in dit interview ook best zelfverzekerd over, dat hij zijn eigen plan trekt en zich geen zorgen maakt of druk voelt wat betreft winnen. En dat uiteindelijk het ESF niet zijn ultieme droom is. Lekker eerlijk en uitgesproken. (Ik dacht zelf dat hij heel erg verlegen was eigenlijk
)
Oh ik had deze post gemist!quote:Op donderdag 4 mei 2017 16:32 schreef Moira. het volgende:
Even post meegenomen
[..]
Ben je gek johIk dig
Hij voelt die muziek ook echt en dat voel je terug als je ernaar luistertEchte muziek en echte zang
Nice!
Ik zou, als ik hem was, ook niet zo inzitten over een eventuele verkoudheid. Met een beetje kunde en geluk zing je daar nog wel doorheen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:23 schreef Greys het volgende:
Wel eng trouwens, elke andere artiest die onderweg evt verkouden wordt van de airco in het vliegtuig (heb ik altijd) heeft nog twee weken om bij te trekken qua stem. Hij heeft 1 dag voor hij moet zingen voor de jury.. Die gok zullen ze dan dus moeten nemen.
Ja dat is ook wel weer waar.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zou, als ik hem was, ook niet zo inzitten over een eventuele verkoudheid. Met een beetje kunde en geluk zing je daar nog wel doorheen.
Ik zou bij hem al lang blij zijn als hij geen Tommy Cooper doet.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:19 schreef laxus13 het volgende:
Prachtig nummer, mag erg hoog eindigen dit jaar
Ik zie dat niet van die apparaatjes, voor mij ziet hij er gewoon uit als een man met een buikje.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:57 schreef Greys het volgende:
Foto's van een concert van vorige week.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij een ander filmpje zag je dat 'de hobbel' veel hoger (te hoog) begon en van daar recht naar beneden liep, toen hij opzij draaide. Het enige moment eigenlijk dat je echt duidelijk kon zien dat er iets raars zat/zit. Oh en bij een tv interview waar hij zat. Begon de hobbel zeg maar al op z'n borst. Dat is bij een bierbuik niet, toch?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zie dat niet van die apparaatjes, voor mij ziet hij er gewoon uit als een man met een buikje.
Oke mooi!!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:51 schreef Greys het volgende:
HIJ KOMT HOOR
Op z'n FB account staat iets van 'op zaterdag, de dag dat hij naar Kiev vertrekt' wordt er een interview op tv uitgezonden.
NOU DAN KOMT IE DUS
Dat andere filmpje heb ik niet gezien, zal misschien een fb ding zijn geweest.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij een ander filmpje zag je dat 'de hobbel' veel hoger (te hoog) begon en van daar recht naar beneden liep, toen hij opzij draaide. Het enige moment eigenlijk dat je echt duidelijk kon zien dat er iets raars zat/zit. Oh en bij een tv interview waar hij zat. Begon de hobbel zeg maar al op z'n borst. Dat is bij een bierbuik niet, toch?
Hij zal misschien óók wel een buikje hebben (al kloppen die verhoudingen bij hem dan niet helemaal voor m'n gevoel qua verder zo slank) maar er zat of zit nog meer. Kan haast niet anders.
Maar misschien zat er iets en nu niet meer. Misschien had ie drains na een operatie ofzo die nu weg zijn. Zou super zijn!
Zie hier.. Even snel gemaakt screenshot van slechts een stukje concert. Er zijn duidelijker momenten maar moet zo naar werk. Maar hier zit toch een pakketje, een buik heeft toch geen hoekenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat andere filmpje heb ik niet gezien, zal misschien een fb ding zijn geweest.
Die verhoudingen niet zo raar, een oom van mij had ook een aardig buikje terwijl hij verder gewoon helemaal slank was.
Hm, ok dat ziet er idd anders uit.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie hier.. Even snel gemaakt screenshot van slechts een stukje concert. Er zijn duidelijker momenten maar moet zo naar werk. Maar hier zit toch een pakketje, een buik heeft toch geen hoeken
[ afbeelding ]
Soms als hij even schuin naar achter boog om iets tegen een muzikant te zeggen zag je er echt een punt uitsteken aan de zijkant waar normaal z'n jasje over zit.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hm, ok dat ziet er idd anders uit.
Maar het gaat niet om wat er onder zijn shirt zit, het gaat om het liedje.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Soms als hij even schuin naar achter boog om iets tegen een muzikant te zeggen zag je er echt een punt uitsteken aan de zijkant waar normaal z'n jasje over zit.
Ze willen het laten lijken op een normale 'bierbuik' denk ik.
Wel zonde dat je straks al die vlaggen eromheen krijgt, hopelijk houden ze daar wel rekening mee.quote:
Het allermooiste liedje.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om wat er onder zijn shirt zit, het gaat om het liedje.
Ze zullen vast veel close-up shots doen maar de vlaggen komen idd wel in beeld, dat is niet te voorkomen ben ik bang. Dat is wel beetje jammer idd. Hoop ook dat mensen zo fatsoenlijk zijn beetje stil te zijn rond dat eilandje.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wel zonde dat je straks al die vlaggen eromheen krijgt, hopelijk houden ze daar wel rekening mee.
Wat een leuk interview en wat een leuke vrouw.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:19 schreef ijs_beer het volgende:
Er was toch iets over afgesproken over die vlaggen?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze zullen vast veel close-up shots doen maar de vlaggen komen idd wel in beeld, dat is niet te voorkomen ben ik bang. Dat is wel beetje jammer idd. Hoop ook dat mensen zo fatsoenlijk zijn beetje stil te zijn rond dat eilandje.
Denk ik ook, en ergens vlak ik ook de mogelijkheid niet uit dat dit een shock winner kan gaan worden. Of misschien ben ik nu net zo over-optimistisch als veel users over Nederland.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef ato het volgende:
[..]
Er was toch iets over afgesproken over die vlaggen?
Dus geen vlaggen voor het podium of zo?
Nogmaals Portugal gaat een record doen, zo en zo de 6e plaats laten sneuvelen.
Dit pure, muzikale en emotionele liedje moet gewaardeerd worden met een hoge plaats.
Oh dat heb ik gemist! Weet je dat zeker, geen vlaggen voor podium? Zou super zijn in dit geval..quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:17 schreef ato het volgende:
[..]
Er was toch iets over afgesproken over die vlaggen?
Dus geen vlaggen voor het podium of zo?
Nogmaals Portugal gaat een record doen, zo en zo de 6e plaats laten sneuvelen.
Dit pure, muzikale en emotionele liedje moet gewaardeerd worden met een hoge plaats.
Ik ben dus bang dat het juist veel lager gaat scoren dan wij en de polls denken omdat ik ergens stiekem denk dat de mensen die dit mooi vinden niet echt de stemmers zullen zijn straks. Ik weet niet waarom ik dit denk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:21 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Denk ik ook, en ergens vlak ik ook de mogelijkheid niet uit dat dit een shock winner kan gaan worden. Of misschien ben ik nu net zo over-optimistisch als veel users over Nederland.
Ik snap het hoor. Ik ga ook meestal van wat lager uit om teleurstellingen te voorkomen, maar ik denk dat de mogelijkheid er wel is. Dit is echt een nummer wat je óf niks vindt óf ook gelijk echt prachtig. Juist bij die wat meer polariserende liedjes gaan de mensen die het echt goed vinden er wel voor bellen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat het juist veel lager gaat scoren dan wij en de polls denken omdat ik ergens stiekem denk dat de mensen die dit mooi vinden niet echt de stemmers zullen zijn straks. Ik weet niet waarom ik dit denk.
Misschien geestelijke voorbereiding voor mezelf om grote teleurstelling te voorkomen. (lukt niet)
Ik hoop het ook héél erg. Vooral omdat dat - vind ik - zo'n mooi signaal afgeeft voor volgende jaren: je kunt ook gerust een 'gewoon heel mooi liedje' sturen naar het ESF en het uitstekend doen zonder toeters en bellen en bombarie.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik snap het hoor. Ik ga ook meestal van wat lager uit om teleurstellingen te voorkomen, maar ik denk dat de mogelijkheid er wel is. Dit is echt een nummer wat je óf niks vindt óf ook gelijk echt prachtig. Juist bij die wat meer polariserende liedjes gaan de mensen die het echt goed vinden er wel voor bellen.
Italië gaat denk ik gewoon de televote winnen, maar iets zegt me dat de jury hem wat lager gaat zetten. Een land als Portugal kan er dan wellicht langs glippen en bovendien heb ik het gekke voorgevoel dat dit het beter gaat doen in de televote dan bij de jury.
Maar misschien hoop ik dit wel gewoon te erg.
Aan de ene kant ben ik erg optimistisch over de kansen voor Portugal. Aan de andere kant heb ik dezelfde vrees als jij, dat te weinig stemmende mensen zo'n klein liedje waarderen (of maar 1 keer stemmen, zoals het hoort imo, tegenover de hypers die bijv 20 keer op de hype of the day stemmen).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben dus bang dat het juist veel lager gaat scoren dan wij en de polls denken omdat ik ergens stiekem denk dat de mensen die dit mooi vinden niet echt de stemmers zullen zijn straks. Ik weet niet waarom ik dit denk.
Misschien geestelijke voorbereiding voor mezelf om grote teleurstelling te voorkomen. (lukt niet)
Dat was mooi.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Beetje zoals bij Cyprus in 2015. Klein liedje, werd 6e in de semi met best een redelijke hoeveelheid punten, maar bleef nergens in de finale.
Ik had meer van Cyprus destijds verwacht, geheel kwam saai over.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Aan de ene kant ben ik erg optimistisch over de kansen voor Portugal. Aan de andere kant heb ik dezelfde vrees als jij, dat te weinig stemmende mensen zo'n klein liedje waarderen (of maar 1 keer stemmen, zoals het hoort imo, tegenover de hypers die bijv 20 keer op de hype of the day stemmen).
Beetje zoals bij Cyprus in 2015. Klein liedje, werd 6e in de semi met best een redelijke hoeveelheid punten, maar bleef nergens in de finale.
11e, direct na "Heroes" van Måns.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:41 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat was mooi.Misschien lag het aan de startplek? Als hoeveelste moest hij toen?
2015 was verder ook wel een goed jaar, met juist ook veel goede ballads en/of rustige nummers. Misschien dat de concurrentie in de finale wat groter was dan in zijn semi.
Daar kan ik je niet mee helpen, ik begrijp nog steeds niks van odds en andere bookie-dingen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:13 schreef Greys het volgende:
Staat ie nou gewoon dérde bij de bookies?? Of kijk ik verkeerd? Wtf.
https://www.oddschecker.com/tv/eurovision/winnerquote:Op vrijdag 5 mei 2017 13:13 schreef Greys het volgende:
Staat ie nou gewoon dérde bij de bookies?? Of kijk ik verkeerd? Wtf.
Als hij nou ook nog, net als die van Cyprus toen, een videoboodschap naar je parkiet (als je die nog hebt) zou maken gaat er nooit meer iemand beter scoren bij jouw, gok ik.quote:
Hahaha dat was leuk hè? "Hi Miranda, hiiiii parkiet!"quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:09 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als hij nou ook nog, net als die van Cyprus toen, een videoboodschap naar je parkiet (als je die nog hebt) zou maken gaat er nooit meer iemand beter scoren bij jouw, gok ik.
Ja, ik weet niet meer hoe het precies zo kwam, maar ik zie het filmpje nog voor me.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha dat was leuk hè? "Hi Miranda, hiiiii parkiet!"![]()
En ja ik heb de parkiet nog.
René Romkes (die daar nu ook weer is oa voor Metro en oa Eurovision in Concert mede-organiseert en van Songfestivalweblog is) heeft mij op Facebook en had me zien roepen dat ik dat liedje en die jongen zo schattig vond. En hij zag op FB regelmatig foto's van mijn parkiet. Dus echt totaal als verrassing liet hij die jongen daar op het ESF een videoboodschap voor me inspreken.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik weet niet meer hoe het precies zo kwam, maar ik zie het filmpje nog voor me.
Ok, ik dacht dus dat je zelf een voorzetje had gegeven, niet dus.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:26 schreef Greys het volgende:
[..]
René Romkes (die daar nu ook weer is oa voor Metro en oa Eurovision in Concert mede-organiseert en van Songfestivalweblog is) heeft mij op Facebook en had me zien roepen dat ik dat liedje en die jongen zo schattig vond. En hij zag op FB regelmatig foto's van mijn parkiet. Dus echt totaal als verrassing liet hij die jongen daar op het ESF een videoboodschap voor me inspreken.![]()
![]()
Ik wist het echt niet. Briljant.
Het zou niet in me op zijn gekomen om hem iets over mijn parkiet te laten zeggen als ik het had gevraagd, echt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:29 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dus dat je zelf een voorzetje had gegeven, niet dus.
Dat is echt wel een hele leuke verrassing geweest.
Dit is toch geen Common Linnetje? Portugal is een van de favorieten!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:36 schreef ato het volgende:
Ik weet zeker dat Portugal 2e of 3e plaats gaat scoren.
Italië gaat het wel winnen, maar ik zie Portugal een Common Linnitje doen.
Ik hoop het zo (van mij mag het lied zelfs winnen) maar ben zelf bang voor een omgekeerd Common Linnetsje. Weet niet precies waarom. Ik denk dat een aantal jongeren het mooi vinden maar het gros van degenen die het mooi vinden mensen als mijn ouders zijn. En die mensen van die leeftijd stemmen meestal niet..quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit is toch geen Common Linnetje? Portugal is een van de favorieten!
Hoor het nummer net pas voor het eerst, ik vind het erg goed. Een beetje Cole Porter-sfeertje heeft het. En die jongen heeft iets heel oorspronkelijks, gecombineerd met het verhaal over z'n operatie zal dit ongetwijfeld de televotes gaan binnenharken. Zeg maar OG3NE in het kwadraat, qua verhaal.
Ja, eigenlijk wel. Iemand die hier voor het eerst binnenkomt en hier gaat lezen zal ook wel denken: Wtfquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:33 schreef Greys het volgende:
Wat een raar verhaal is dit zo. Parkiet en esf.
Zelfs zonder het verhaal (want dat wist ik ook niet toen ik de videoclip bekeek) kun je wel zien dat er iets niet helemaal 100% is met die jongen, dat maakt hem sowieso wel 'aaibaar'. Ik denk dat je je vergist dat alleen ouderen hier op zouden stemmen, juist bij jongeren scoort oorspronkelijkheid nu goed. Neem Ed Sheeran, een anti-held maar wel de populairste popster van dit moment. Omdat hij gewoon zichzelf is.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop het zo (van mij mag het lied zelfs winnen) maar ben zelf bang voor een omgekeerd Common Linnetsje. Weet niet precies waarom. Ik denk dat een aantal jongeren het mooi vinden maar het gros van degenen die het mooi vinden mensen als mijn ouders zijn. En die mensen van die leeftijd stemmen meestal niet..
Vraag me trouwens af of het verhaal echt punten binnenharkt. De meesten kijkers thuis horen het die avond voor het eerst en weten niks van het verhaal en hebben de repetities met zus wrs niet gezien en ik geloof dat er gevraagd is er niet de nadruk op te leggen. Wordt ook niet benoemd op de officiële Eurovisie site geloof ik. Dus weet niet of de commentatoren het wel gaan noemen en zo niet weet niemand thuis het bijna. Want Og3ne zingt erover maar Salvador niet.
Ik hoop héél héél erg dat je gelijk krijgtquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zelfs zonder het verhaal (want dat wist ik ook niet toen ik de videoclip bekeek) kun je wel zien dat er iets niet helemaal 100% is met die jongen, dat maakt hem sowieso wel 'aaibaar'. Ik denk dat je je vergist dat alleen ouderen hier op zouden stemmen, juist bij jongeren scoort oorspronkelijkheid nu goed. Neem Ed Sheeran, een anti-held maar wel de populairste popster van dit moment. Omdat hij gewoon zichzelf is.
Dit soort muziek vind je niet in de charts, maar de pubermeisjes weten nu dankzij Harry Styles ook dat er meer is dan alleen The Chainsmokers en Drake
Foto kwam bij twittersearch omhoog, dit lijkt de bron.quote:
twitter:vip_pt twitterde op zaterdag 06-05-2017 om 18:49:19Salvador Sobral está em segundo lugar e quase a apanhar a Itália na tabela dos favoritos à vitória d...… https://t.co/Xu0uoUF2VD reageer retweet
Jeeeezus, lever anders gelijk je paspoort in en emigreer naar Portugal joh.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 15:50 schreef Greys het volgende:
Nog nooit zo veel likes ergens gehad, waar dan ook.
[ afbeelding ]
Haar accent klinkt Nederlands.quote:Op donderdag 4 mei 2017 17:19 schreef ijs_beer het volgende:
Ik zat al te zoeken naar tweets met aankomst Sobral arrival etc. Kreeg al niks. Misschien gewoon nog te vroeg, vanmorgen was ie nog op FB in z'n keuken aan het zingen en ik weet niet hoe lang het vliegen is van Portugal naar Kiev? Hangt vast nog in de lucht. Volgens mij zou hij zaterdag vertrekken en zondag aankomen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:14 schreef libranl het volgende:
Ik dacht even dat hij er al was, maar dat is niet zoTenminste niet voor zover bekend (zijn nog geen foto's van). Bovenstaande foto is al veel eerder gemaakt. Bij zoeken op afbeelding wordt die foto (en meerdere foto's met die kleding van hem + zus) al gebruikt bij nieuwsartikelen in maart.
![]()
De foto werd vandaag gebruikt bij het volgende (vertaalde) artikel:
SALVADOR SOBRAL EEN STAP DICHTER BIJ HET WINNEN VAN EUROVISIE
Salvador Sobral staat op de tweede plaats en bijna krijgen Italië op de tafel van de favorieten om te winnen Eurofestival Song, volgens officiële gegevens.
Salvador Sobral is een stap dichter bij het winnen van het Eurovisie dit jaar! De muziek gespeeld door Salvador is wint terrein sinds April tot vandaag, 6 mei, die steeg van de 5e naar de 2e plaats in de waarschijnlijkheidstabel die door Eurovision. Volgens de gegevens die door bookmakers verzameld om al voorspelde winnaar is Italië, maar alles kan veranderen.
http://www.vip.pt/salvador-sobral-um-passo-de-vencer-eurovisao
Why, hij heeft toch al een moeder?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:21 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Jeeeezus, lever anders gelijk je paspoort in en emigreer naar Portugal joh.
Ik las wel wat anders vanmorgen op een Portugese site. Dat hij morgen aan zou komen. Even kijken of ik het kan terugvinden.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zat al te zoeken naar tweets met aankomst Sobral arrival etc. Kreeg al niks. Misschien gewoon nog te vroeg, vanmorgen was ie nog op FB in z'n keuken aan het zingen en ik weet niet hoe lang het vliegen is van Portugal naar Kiev? Hangt vast nog in de lucht. Volgens mij zou hij zaterdag vertrekken en zondag aankomen.
Dit artikel las ik vanmorgen, heb de vertaalmachine erover heen gegooid en de relevante passages eruit gepikt.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zat al te zoeken naar tweets met aankomst Sobral arrival etc. Kreeg al niks. Misschien gewoon nog te vroeg, vanmorgen was ie nog op FB in z'n keuken aan het zingen en ik weet niet hoe lang het vliegen is van Portugal naar Kiev? Hangt vast nog in de lucht. Volgens mij zou hij zaterdag vertrekken en zondag aankomen.
Weet jij hoe laat die red carpet opening is? Ik kan het nergens vinden, maar dacht altijd dat het `s avonds was. Volgens mij begint het altijd rond 18 uur.quote:Op zondag 7 mei 2017 10:30 schreef Greys het volgende:
Die red carpet opening gaat ie helaas toch niet halen denk ik want ik lees net dat ze vertraging hebben en de opening is om 15 uur geloof ik.
Welkom welkomquote:Op zondag 7 mei 2017 18:57 schreef deenisee het volgende:
Hoi,
Ik functioneer al jaren op Fok als pro- lurker maar ik wilde toch graag delen in de adoratie van het lied van Portugal dit jaar. (Salvador made me do it!)
Ik lees veel terug betreft het 'either you hate it or you love it' principe bij dit lied maar echt ik heb nog nooit zo genoten van een songfestival nummer wat ik ondertussen al 1000x geluisterd heb. En nog steeds kippenvel! Hierbij dus nog iemand die zich aansluit bij de 'Love it' groep.
Net bij de rode loper ook een stress moment van het niet aanwezig zijn van de Redder van Portugal, maar goddank mijn dag is gered :p
Je bent niet alleen Greys
Haha danku! Obrigadoquote:Op zondag 7 mei 2017 18:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Welkom welkom
En wat tof dat Salvador je uit de lurkstand heeft getrokken.
Adoreer lekker mee.
Dat middenstuk met dat Spaanse improvisatie ding, vind ik ook zo mooi!quote:Op zondag 7 mei 2017 19:09 schreef deenisee het volgende:
[..]
Haha danku! Obrigado
Ja het songfestival doet dingen met me, je hebt geen idee haha. Oja want ik wilde al eerder uit de lurk-kast komen om te zeggen: thanks voor de link naar het youtube filmpje van de uitvoering van 'Amar...' bij Spain calling international (was dat het?). Pfff heb gejankt potdomme. Mijn normaal zo kille hart ontdooide. Emoties!
Anyway weer on topique
"Kan je een stukje van je lied zingen" en dat ie dan het lied van Italië zingtquote:
Ze hebben echt dezelfde oogopslag.quote:
Zolang hij geen concrete kandidaten gaat noemen, kan het wel hahaquote:Op zondag 7 mei 2017 22:31 schreef Majkool het volgende:
moet wel oppassen dat ie niet te veel gaat afzeiken
Dus de zus, die zich pas halverwege het hele circus realiseerde dat de repetities werden opgenomen, is degene met de scherpe focus.quote:Op zondag 7 mei 2017 22:13 schreef Greys het volgende:
Het is qua media echt maar goed dat zijn zus erbij is hoor, want qua focus is Salvador echt een compleet ongeleid projectiel. Hij mijdt de media normaal altijd las ik maar nu snap ik waarom.Hij heeft hier ook weer totaal niet in de gaten dat het gefilmd wordt geloof ik.
![]()
Ik was idd ook bang dat hij gewoon een concreet voorbeeld ging noemen.quote:Op zondag 7 mei 2017 22:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zolang hij geen concrete kandidaten gaat noemen, kan het wel haha
Ik was even bang dat hij 'like Sweden' ging zeggen ofzo
In het slowchat topic was ook al iemand die met meerdere vrienden alles had gekeken en die gingen ook unaniem voor Portugal.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:11 schreef ato het volgende:
Wat ziet hij er goed uit zeg.
Ik heb zojuist alle 42 liedjes geluisterd en gezien op groot scherm, met mijn beste vriendin die totaal niets heeft met het ESF. In de kroeg.
Maar wat valt Portugal in positieve zin op. Op een gegeven moment lijken alle liedjes op elkaar en dan komt er zo'n mooi en puur liedje van Portugal.
Oh ja deze werd zeer gewaardeerd door vriendin en mensen in de kroeg.
Wat een leuk interview, dat begin ook dat hij hun blog heeft gevolgd.quote:Op zondag 7 mei 2017 22:31 schreef Majkool het volgende:
moet wel oppassen dat ie niet te veel gaat afzeiken
Check voor de grap de reacties eens onder die YouTube van dat interview.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat een leuk interview, dat begin ook dat hij hun blog heeft gevolgd.![]()
Dat afzeiken moet hij wel een beetje mee oppassen ja, deed Waylon dat toen ook niet? Kreeg daar ook wel kritiek op toch? Of ben ik in de war.
Ze liep in een soort kimono. Dat vond ie gek denk ik. En dan zegt ie dat maar gewoon.quote:Op zondag 7 mei 2017 22:44 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dus de zus, die zich pas halverwege het hele circus realiseerde dat de repetities werden opgenomen, is degene met de scherpe focus.![]()
Hij draait zich in dat filmpje halverwege trouwens om en zegt "what the hell is that", maar ik zie niet direct wat er nou zo vreemd was aan de passerende dame.
Ik kan het ook echt niet als afzeiken zien. Hij wordt gevraagd naar zijn muzieksmaak en geeft daar antwoord op, that's it.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Check voor de grap de reacties eens onder die YouTube van dat interview.Echt, doe even. NIEMAND ziet het als afzeiken, ze zijn het met hem eens juist over de fastfoodmuziek en hij noemt geen namen. Hij kan het ook in het algemeen bedoelen buiten het esf om. Valt me op dat elke reactie uitermate positief is onder dat interview. Men vindt hem unaniem schattig én eerlijk.
Toegegeven, ik dacht in eerste instantie ook 'oh gottegot haal die man bij die microfoon weg' maar bij nader inzien kraakt hij niemand af. Hij zegt gewoon eerlijk dat hij niet van de mainstream fastfoodmuziek houdt.
We zijn gewoon te veelngewend aan die kwijlende esf artiesten die over álles roepen OMG THAT IS SO GOOOOOD. Hij is gewoon eerlijk, eigenlijk wel heel verfrissend.
Overigens kreeg Waylon ook alleen kritiek op z'n nietkwijlerigheid uit Nederland. Totaal niet van andere landen. Wij zijn het gewoon niet zo gewend denk ik echt haha.
Oh ok, dat was me niet eens opgevallen.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ze liep in een soort kimono. Dat vond ie gek denk ik. En dan zegt ie dat maar gewoon.
Ik ook! Ik ook! Van hen allebei, apart en samen.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:42 schreef Pluto1975 het volgende:
Ik hoop zo dat als Salvador doorbreekt dat Luisa dat ook doet! Wil meer meer meer van hen horen!
quote:Op zondag 7 mei 2017 23:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Hij is trouwens hard op weg ervoor te zorgen dat mijn twee favorieten straks beide niet Engelstalig zijn.![]()
Raakt snel overprikkeld, check.quote:Op zondag 7 mei 2017 23:46 schreef Greys het volgende:
Trouwens ook briljant dat hij gewoon dwars door dat Wiwi interview roept ARGH THAT MUSIC IS DRIVING ME CRAZY over die 'achtergrondmuziek' op de rode loper. Wij riepen in het topic ook al dat het zo'n irritant overheersend muziekje was. En dat hij dat dan gewoon hardop zegt. No filter.
Lied groeit echt naar me toe. Nummer 1 zal het niet snel worden, maar hij is goed op weg mijn nr2 te verdringen.quote:
Ik vind hem leuk en eerlijk in het interview,quote:Op zondag 7 mei 2017 23:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat een leuk interview, dat begin ook dat hij hun blog heeft gevolgd.![]()
Dat afzeiken moet hij wel een beetje mee oppassen ja, deed Waylon dat toen ook niet? Kreeg daar ook wel kritiek op toch? Of ben ik in de war.
- Als ik hem zo zie en hoor denkt hij dan eerder, "prima, kan ik weer lekker mijn eigen ding gaan doen."quote:Op maandag 8 mei 2017 00:12 schreef Greys het volgende:
Ik heb nog wel een paar zorgen:
- stel dat het de finale niet haalt, dan breekt zijn toch al fragiele hart
- stel dat het de finale niet haalt, dan breekt MIJN hart
- stel dat het de finale wel haalt en de organisatie het een startplek 1 geeft![]()
Mijn bloeddruk. Kut-ESF.
Hij komt niet over als iemand die daar lang mee zit.quote:Op maandag 8 mei 2017 00:12 schreef Greys het volgende:
- stel dat het de finale niet haalt, dan breekt zijn toch al fragiele hart
quote:Op zondag 7 mei 2017 23:46 schreef Greys het volgende:
Trouwens ook briljant dat hij gewoon dwars door dat Wiwi interview roept ARGH THAT MUSIC IS DRIVING ME CRAZY over die 'achtergrondmuziek' op de rode loper. Wij riepen in het topic ook al dat het zo'n irritant overheersend muziekje was. En dat hij dat dan gewoon hardop zegt. No filter.
Fake news. Het is nu net een half uur maandag.quote:Op maandag 8 mei 2017 00:31 schreef Greys het volgende:
Hm, daar hebben jullie ook wel weer gelijk in. Zou het voor z'n zus ook wel erg vinden na alle moeite die zij erin gestoken heeft.
IS HET AL DINSDAG
Tsja daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op maandag 8 mei 2017 17:57 schreef Wuwwa het volgende:
Je adoratie begint een beetje een 'hij die niet genoemd mag worden'-achtig tafereel te worden.
Doe maar lekker hoor, wilde ook zeggen dat je anderen niet afzeikt, maar volgens mij zijn de haters voor Portugal hier ook in de minderheid, in vergelijking met het gejodel.quote:Op maandag 8 mei 2017 18:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Tsja daar kan ik ook niks aan doen.
Verschil is dat ik mensen die het niet mooi vinden niet afzeik om hun slechte smaak.
Zo ben ik elk jaar met mijn favoriet. Sorry. Als het echt irritant is zal ik me wel proberen in te houden maar volgens mij doe ik er niemand kwaad mee.
Ach dit topic is ervoorquote:Op maandag 8 mei 2017 18:11 schreef Wuwwa het volgende:
[..]
Doe maar lekker hoor, wilde ook zeggen dat je anderen niet afzeikt, maar volgens mij zijn de haters voor Portugal hier ook in de minderheid, in vergelijking met het gejodel.
Hoop dat je gelijk hebtquote:Op maandag 8 mei 2017 18:59 schreef Aoibhin het volgende:
Portugal is een van de weinige landen die ik echt safe vind voor kwalificatie. Ik ben er echt gerust op dat je wereld niet in gaat storten Greys.
Ja ik ook.quote:Ik heb ook zeker wel een aantal landen die ik graag zie winnen naast Portugal. Als het daar 1 van wordt en Portugal in ieder geval een goede notering krijgt ben ik echt tevreden.
Nieuwe avatar voor jequote:Op maandag 8 mei 2017 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoop dat je gelijk hebt
Die stemmers zijn altijd zo onvoorspelbaar..
[..]
Ja ik ook.
Haha, dank je! Als ik straks m'n laptop opgestart krijg ga ik hem installerenquote:
Hahaha hij is idd nog een tikkie meer 'spastisch' dan andersquote:Op maandag 8 mei 2017 21:20 schreef marcodej het volgende:
Ik dacht ie even een kleine tia kreeg bij het in ontvangst nemen van het applaus, maar als dit geen top 5 eindigt, kijk ik nooit meer ESF!
ik kan me niet voorstellen dat het top 5 haalt eigenlijkquote:Op maandag 8 mei 2017 21:20 schreef marcodej het volgende:
Ik dacht even dat ie een kleine tia kreeg bij het in ontvangst nemen van het applaus, maar als dit geen top 5 eindigt, kijk ik nooit meer ESF!
Echt?quote:Op maandag 8 mei 2017 22:21 schreef ijs_beer het volgende:
Ik zei het in het rehearsaltopic net al, maar ik neem terug dat ik Luisa beter vind. Hij zong net zo mooi dat ik kippenvel had, het hele nummer lang.
Helemaal de weg kwijt die gozer. Is hij toevallig een maatje van Waylon?quote:
Echt, Greys.quote:Op maandag 8 mei 2017 22:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt?![]()
Dat zeg je niet spiesjaal voor mij?
quote:Op maandag 8 mei 2017 22:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Helemaal de weg kwijt die gozer. Is hij toevallig een maatje van Waylon?
Iemand, iemand please. HAAL DIE MAN DAAR WEG!1!1!!!quote:Op maandag 8 mei 2017 23:02 schreef Mani89 het volgende:
Carlo Boszhard zat net bij RTL Late Night en die lachte zich helemaal dood om deze inzending met die oubollige muziek en idiote gebaartjes van Salvador. Hij gaf het 0% kans om door te gaan.
Oh als Carlo dat zegt is het juist een heel goed tekenquote:Op maandag 8 mei 2017 23:02 schreef Mani89 het volgende:
Carlo Boszhard zat net bij RTL Late Night en die lachte zich helemaal dood om deze inzending met die oubollige muziek en idiote gebaartjes van Salvador. Hij gaf het 0% kans om door te gaan.
Mogen van mij allebei winnenquote:Op maandag 8 mei 2017 22:50 schreef laxus13 het volgende:
Lissabon 2018 zie ik al helemaal zitten, na Italie mijn favoriet
Oh, dat zou mooi zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 00:25 schreef Greys het volgende:
Juryshow
Geen vlaggen maar lampjes
Morgen weer hoop ik!
[ afbeelding ]
Dit is bij deze definitief.quote:Op maandag 8 mei 2017 21:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat hij vanavond naar mijn nr2 is opgeklommen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Volgens mij zijn de Wiwi's alles gaan voelen sinds de repetities. Eentje moest ook al huilen om Malta.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 08:48 schreef Greys het volgende:
De Wiwi's bespreken de hele juryshow. Vanaf 9.38 over Portugal. Tijdens de postcard deed ie het sssssht-gebaar naar het publiek want hij had tegen WiwiWilliam gezegd dat hij zich daar toch een beetje zorgen om maakte dat ze er doorheen gingen praten. Maar ze waren muisstilEn zelfs de press kamer viel volledig stil dit keer.
En hij deed de airviolin en zelfs de rechter Wiwi die het eerst niet zo voelde is nu om.I GET IT NOW zegt ie.
Ben jij stiekem ook zo bang dat het nu bijna alleen nog maar kan tegenvallen qua resultaat?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 09:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Wiwi's alles gaan voelen sinds de repetities. Eentje moest ook al huilen om Malta.
Ik merk wel op andere sites waar ik kom en ook op o.a. Escunited dat iedereen echt zeer onder de indruk was van Portugal's repetitie en er helemaal door ontroerd raakte. Er is daar ook een topic over welk land iedereen wil zien winnen en het valt me echt op hoe vaak mensen Portugal roepen.![]()
Dat zegt natuurlijk hélemaal niets, maar het valt me toch op dat veel meer mensen hetzelfde gevoel bij Portugal hebben als ik, ook sommigen waarvan je het niet verwacht.
Potential winner!quote:
OMG Cornald. Mijn ikvindCornaldditjaarechttof-gevoel wordt alleen maar versterkt zo.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 09:55 schreef Cee het volgende:
Aan Cornald op radio 2 net de vraag wat het mooiste nummer van vanavond is:
Portugal!
Ja!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 09:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Potential winner!Dat sluit ik dus ook echt nog steeds niet uit.
Ik snap ook helemaal wat ze bedoelen met 'when he sings he goes somewhere else mentally and spiritually. You get the sense he isn't aware of the audience and yet he somehow has them in the palm'; hij is echt de enige artiest dit jaar die me echt ergens mee naartoe neemt. Er zijn er nog een aantal die echt een mooi optreden neerzetten, maar in dit opzicht is hij wat mij betreft echt de enige.
Daar ben ik wel een beetje bang voor ja, maar ik kan het me ergens ook niet voorstellen. De top 10 haalt hij echt wel en ook van top 5 durf ik wel uit te gaan, tenzij er ineens echt iets goed mis gaat. De tweede plaats nu in de odds kan misschien nog gaan naar een Bulgarije of Italië (waarvan ik me inmiddels ook wel afvraag of die winst zo zeker is; Francesco zal i.v.m. onstabiele zang echt niet heel hoog bij de jury's eindigen), dus dat is het enige wat tegen kan vallen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 09:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ben jij stiekem ook zo bang dat het nu bijna alleen nog maar kan tegenvallen qua resultaat?
Laten we niet te vroeg juichen mop, remember Feyenoordquote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:15 schreef lashatumbai het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds 2011 vanavond voor de eerste keer weer de finale! En op zaterdag de eerste keer in de top 5 sinds 1964, de eerste keer dat ze mee deden![]()
![]()
Oei. Als ik hem was - hoe lullig dit vast klinkt - zou ik met politiek even wachten tot na zaterdag..quote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:18 schreef Majkool het volgende:
The Portuguese representative Salvador Sobral has appealed this afternoon about the refugee crisis. He was seen wearing a sweater with “SOS Refugees” on it. The 27 year old singer has found a clear solution to the crisis however, Salvador has not revealed the details about it just yet. The singer may wear the sweater in the green room after his performance this coming Tuesday.
Ja dit gaat bij heel veel Europeanen niet goed vallen, zeker de oudere garde waar hij het van moet hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Oei. Als ik hem was - hoe lullig dit vast klinkt - zou ik met politiek even wachten tot na zaterdag..
Aan de andere kant.. Kijkt die oudere garde op internet naar de persconferenties?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:32 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ja dit gaat bij heel veel Europeanen niet goed vallen, zeker de oudere garde waar hij het van moet hebben.
Commentatoren kunnen het misschien ook gaan noemen he voor het nummer.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Aan de andere kant.. Kijkt die oudere garde op internet naar de persconferenties?
Ik snap best dat hij deze gelegenheid wil aangrijpen om iets hierover te zeggen, maar beter wacht ie gewoon tot na zaterdag. Hoop dat z'n zus hem daartoe kan overtuigen dat het deze week about the music is.
True. Maar in die paar seconden voor het nummer gaan ze denk ik niet z'n hele vluchtelingenrelaas kunnen houden. Denk ik. Hoop ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Commentatoren kunnen het misschien ook gaan noemen he voor het nummer.
Dit klinkt niet lullig. Hij moet dit gewoon niet doen. Politiek moet er niet bij gehaald worden ondanks goede bedoelingen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Oei. Als ik hem was - hoe lullig dit vast klinkt - zou ik met politiek even wachten tot na zaterdag..
Waar komt dit bericht vandaan eigenlijk? Wie zegt het?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 10:18 schreef Majkool het volgende:
The Portuguese representative Salvador Sobral has appealed this afternoon about the refugee crisis. He was seen wearing a sweater with “SOS Refugees” on it. The 27 year old singer has found a clear solution to the crisis however, Salvador has not revealed the details about it just yet. The singer may wear the sweater in the green room after his performance this coming Tuesday.
Eurovoix geloof ik, laatste is denk ik niets meer dan een mening/mogelijkheid hoor, geen uitspraakquote:Op dinsdag 9 mei 2017 11:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar komt dit bericht vandaan eigenlijk? Wie zegt het?
Maar die sweater in de greenroom aan mag wel lijkt me. Je lied mag geen politieke boodschap bevatten. Dacht ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:06 schreef Majkool het volgende:
Laat maar, politieke boodschap mag niet eens
in b4 Ukraine
Ik zou het risico persoonlijk niet nemen, als ik hem was.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die sweater in de greenroom aan mag wel lijkt me. Je lied mag geen politieke boodschap bevatten. Dacht ik.
quote:No lyrics, speeches, gestures of a political or similar nature shall be permitted during the ESC. No swearing or other unacceptable language shall be allowed in the lyrics or in the performances of the songs. No messages promoting any organization, institution, political cause or other, company, brand, products or services shall be allowed in the Shows and within any official ESC premises (i.e. at the venue, during the Opening Ceremony, the Eurovision village, the Press Centre, etc.). A breach of this rule may result in disqualification.
https://eurovision.tv/about/rules
En dit weten ze natuurlijk ook niet, aangezien ze ook niet wisten dat repetities gefilmd werdenquote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik zou het risico persoonlijk niet nemen, als ik hem was.
[..]
Trololoquote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:30 schreef Kim-Holland het volgende:
Prima, des te meer kans voor NL!
Prachtig liedje verder, had kunnen winnen, maar met deze actie kan hij het bekijken.
Ik denk niet dat z'n zus de komende uren nog op FB zit. Die hebben vanmiddag nog rehearsals en daarna optreden. Denk ook niet dat het nodig is. Volgens mij krijgen alle kandidaten van tevoren nog wel te horen wat wel en niet mag.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:43 schreef Greys het volgende:
Als hij er overal over ging praten had hij dat ook al tijdens de nationale finale gedaan daar. En hij zit wel met dat shirt aan maar zegt er tot nu toe weinig/niks over. Zal allemaal wel loslopen.
Of zal ik z'n zus even een privé berichtje op FB sturen met dat stukje van die regels, voor de zekerheid? Hoeft niet toch. Iemand zal ze daar toch wel op attenderen? Ik neem aan dat ze niet iemand diskwalificeren omdat ie een refugees shirt aan had.
Tegengeluid altijd welkom, maar het is bijna knap om een mening over een inzending te geven zonder één woord over het lied zelf. Alleen maar lichamelijke tekortkomingen afzeiken. Prutser.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:52 schreef libranl het volgende:
Overigens is dit de recensie van de Volkskrant over de inzending van Portugal:
[ afbeelding ]
Niet direct mijn mening hooralleen wel leuk voor wat tegengeluid hier
trouwens wel een beetje ongepast gezien zijn gezondheidsproblemen
![]()
Here you go!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:54 schreef ijs_beer het volgende:
Sowieso zijn dat soort stukjes in de kranten en gidsen meestal een poging om grappig te doen. Faalt meestal jammerlijk.
In dat opzicht verwacht ik veel meer van Cee d'r blog
Lijkt er wel op.quote:
Oh. Hij was al online.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Here you go!
http://www.zonnigendroog.nl/?p=1886
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |