quote:Op maandag 1 mei 2017 09:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh ik heb het gewoon gekocht van de AHInderdaad ook wel makkelijk om zelf te maken volgende keer.
Oh zo! Nou, hup, back on track danquote:Op maandag 1 mei 2017 09:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Veel vrije dagen, tripjes, feestjes en etentjes gehad. Allemaal dingen die niet echt helpen
Ps: bloemkoolrijst verkopen ze kant en klaar bij de ah![]()
Ik vind dat ook heel logisch hoor! Alleen zit ik nu in de fase dat een kwartier van mijn tijd me meer waard is dan die euro die ik zou kunnen besparen op de bloemkoolrijstquote:Op maandag 1 mei 2017 10:01 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
[..]
Oh zo! Nou, hup, back on track dan
Ik wist niet dat ze het kant en klaar verkochtenMaar ik ben zo'n kniepert die dat kant-en-klaar spul te duur vind wrs
Uit 1 grote bloemkool van een euro haal ik 6 royale porties "rijst".
Begrijp ik hoorquote:Op maandag 1 mei 2017 10:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik vind dat ook heel logisch hoor! Alleen zit ik nu in de fase dat een kwartier van mijn tijd me meer waard is dan die euro die ik zou kunnen besparen op de bloemkoolrijstAl is het inderdaad wel slim om het een keer in het weekend te maken voor veel porties. Een keukenmachine zou dan allicht handiger zijn dan een rasp maar die heb ik niet, pak je dan elke keer losse roosjes en die rasp je?
Je kan het even blancheren en daarna door de nasi roerbakken.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
En dan kook je, bak je, of eet je dat rauw?
Ehh nee wel in plaats van. Onder nasi versta ik de nasigroenten met kruidenmix.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:50 schreef MutedFaith het volgende:
Je eet 't dus niet in plaats van, maar samen met 'echte' rijst?
Ik raad rauw aan. Dan zit er nog wat smaak en mondgevoel aan.quote:Op maandag 1 mei 2017 10:28 schreef MutedFaith het volgende:
En dan kook je, bak je, of eet je dat rauw?
de bloemkool proef je amper als je goed kruidt.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:10 schreef MutedFaith het volgende:
Ik ga t gewoon eens meebrengen en proberen. Zal wel als lunch worden, aangezien mijn vrouw niet van bloemkool houdt.
Bloemkool moet verbannen worden #teambroccoliquote:Op maandag 1 mei 2017 11:13 schreef Rauw. het volgende:
[..]
de bloemkool proef je amper als je goed kruidt.
Die zit vandaag in m'n lunchtrommel, met couscous en kip.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:00 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Bloemkool moet verbannen worden #teambroccoli
O magere yoghurt
T muesli reep
L 3 boterhammen, 1 met zalm en 2 met ham. Een paprika
T sinaasappel
D geen idee nog.
Als het bloemkool is, is het voor mij geen bijzaak. Smerige bahquote:Op maandag 1 mei 2017 12:02 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die zit vandaag in m'n lunchtrommel, met couscous en kip.![]()
#teamgroenteisbijzaak #teamcolonelsanders
quote:Op maandag 1 mei 2017 09:07 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje aangepast:
O: Optimel Griekse stijl kiwi-kruisbes
T: Stukje taart
L: Broccolisoep met blauwe kaas (restje van gisteren)
T: Appel
T: Coca Cola Zero Cherry
D: Orzo met broccoli, pecorino en pijnboompitten
Receptje van dat orzogerecht?quote:
Werkt, ziet er lekker uit.quote:Op maandag 1 mei 2017 16:15 schreef MutedFaith het volgende:
https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)se-tijm-a80c253e.pdf
De pdf van t recept. Werkt die ook voor mensen die niet zijn ingelogd bij HF? Anders upload ik 'm ergens anders.
Is wel ook met kaas trouwens.
Werktquote:Op maandag 1 mei 2017 16:15 schreef MutedFaith het volgende:
https://ddw4dkk7s1lkt.clo(...)se-tijm-a80c253e.pdf
De pdf van t recept. Werkt die ook voor mensen die niet zijn ingelogd bij HF? Anders upload ik 'm ergens anders.
Is wel ook met kaas trouwens.
Hi!quote:Op maandag 1 mei 2017 14:51 schreef Negentiendertig het volgende:
Hi BEBen benieuwd wat je van de nasi vindt. Overigens ben ik verder absoluut geen bloemkoolfan, maar met voldoende kruiden proef je niks meer van die muffe groente
Heeft iemand lekkere recepten met broccoli? Soepje ofzo?
Bohquote:Op maandag 1 mei 2017 21:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hi!
Geen soepje, ook totaal niet mager, wel superlekker en makkelijk: http://www.francescakookt(...)runderworst-en-room/
Ik doe dan dus ipv de romanesco 2 stronken broccoli. We eten daar echt allevier onze vingers bij op.
Oh, en uiteraard nog steeds dik, dat wil ook wel met zulke receptenMaar wel al een maand of drie 2x in de week bootcamp en nog een keer hardlopen, dus iig wat meer spieren en conditie.
Ik ben ook altijd een slechte eter geweest en eigenlijk nog steeds wel. Maakt het allemaal iets lastiger, maar ach, er is altijd wel een weg te vinden.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:36 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik ben een mega slechte eten geweest en ik lust steeds iets meer. Maar als ik nog maar denk dat het vies is, eet ik het niet. Zo ben ik pas garnalen, ui, paprika, sla (en dan ligt het nog aan de soort) etc. gaan eten na mijn 23e 🙈. Ik ben er nog niet, maar het gaat wel steeds beter. Gewicht is nu zo'n 106 kilo. Zeker 36 teveel. Van de zomer gaan we met schoonfamilie op vakantie en ik kijk al op tegen het zwemmen. En dat wil ik niet voor mijn dochters. Ik wil gewoon met ze kunnen gaan zwemmen, zonder me te schamen voor mijn lijf. Daarom wil ik alvast een begin maken. Eind juli gaan we weg en dan wil ik toch echt onder de 100 zitten. Al flink op weg naar de 95.
Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;quote:Op maandag 1 mei 2017 23:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik kom hier ook maar weer eens meepraten.
Inmiddels 138 kg @ 187cm.
Begin er lichamelijk langzaam steeds meer last van te krijgen dus er moet nu wat gebeuren.
Vind gezond eten niet echt lekker, niet vies maar ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten.
Ben niet echt van de chips (heel af en toe) en eet nooit snoep.
Mijn probleem is meer hoeveelheden en snacken, en dan vooral in het weekend.
Flink bord patat en dan nog 5-8 snacks erbij.
Of een flink broodje shoarma erbij.
Verder in het weekend nog wel eens de neiging om laat in de avond de frituur aan te knallen.
Oh ja en ik woon in Rotterdam centrum waar ze de beste shoarma hebben op loopafstand.
Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan.
Maar goed daar gaan we nu mee stoppen.
De basis is overigens wel goed hoor, in de ochtend een bakje yoghurt met noten, overdag 6 bruine boterhammen en tussendoor een banaan en 2 manderijne, en 's avonds gewoon normaal eten, pasta of een prakkie of een ovenschotel oid.
Wel drink ik veel cola in de avond en het weekend, maar wel zero en caffeine vrij dus dat lijkt mij niet echt een probleem.
Heb een vriendin en een zoontje van 1 jaar oud en ik wil niet dat die op mij gaan lijken![]()
Tot dusver mijn verhaal
Ik probeer in MFP bij te houden wat ik naar binnen werk. Sinds vorige keer (februari) is er 1 kilo vanaf.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:50 schreef MutedFaith het volgende:
Welkom terug Shopaholic
Goede voornemens en ideeën. Ben je al iets kwijt? Hou je dagelijks bij wat je binnenkrijgt, of gok je maar een beetje?
Welke macros hanteer jij eigenlijk?quote:
Moet zeggen dat ik er de laatste tijd niet heel erg meer mee bezig ben, aangezien ik een redelijk vast eetpatroon heb.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 08:53 schreef agter het volgende:
Welke macros hanteer jij eigenlijk?
Ivm de krachtsport die je doet.
Zelf zit ik nu op
40 K
30 V
30 E
Wijze woordenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 08:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;
"ik vind gezond eten niet lekker"
- Alsof je al het gezonde eten van de wereld al eens gehad hebt, geef het ten minste een kans.
ik dacht ook nooit van gezonde maaltijden te houden, terwijl ik nu vaak relatief simpel iets
heerlijks en gezonds kook.
"ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten"
- Probeer je in te stellen om de volle 600kcal te genieten, want jij kan dat, als je graag wil afvallen natuurlijk.
"Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan."
- Ik kom uit een soortgelijke situatie, heb 4 jaar lang 80.000+ km per jaar gereden, en de keren dat ik een saucijzenbroodje nam onderweg zijn serieus op 1 hand te tellen. Zelfs voor ik begon met afvallen.
Wat helpt; Merkloze pomp van de snelweg af kiezen (bespaart ook euro's als je geen tankpas hebt).
En mocht je echt "honger" krijgen onderweg; Flesje water en een kauwgom, mindtricks.
Dat is zowat letterlijk 2x zoveel als ik eet op een dagquote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:33 schreef Rauw. het volgende:
241g Carbs
107g Fats
206g Protein
is m'n doel,
zat gister iets hoger in Carbs, lager in vet en eiwit. Maar ik geloof dan ook niet dat het op 5% staat of breekt.
Ik zit op 2750kcal per dag nu, en dat heb ik wel nodig volgens mijn TDEE (Daar zit ik nog wat onder), misschien zelfs wel iets meer. Maar dat zou op termijn gaan blijken.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is zowat letterlijk 2x zoveel als ik eet op een dagAl moet ik zeggen dat ik nog altijd wel relatief weinig eet.
Zit nogal met het "wil ik nu afvallen of in kracht toenemen" twijfel. Waarvan de keuze natuurlijk invloed heeft op je eetpatroon.
Mijn tdee zit op 2100. Daarbij eet ik rond de 1500/1600 gemiddeld.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 10:04 schreef Rauw. het volgende:
Ik zit op 2750kcal per dag nu, en dat heb ik wel nodig volgens mijn TDEE (Daar zit ik nog wat onder), misschien zelfs wel iets meer. Maar dat zou op termijn gaan blijken.
Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:00 schreef Sarabi het volgende:
Welkom terug junkiexp
Doe je lichamelijke zwaar werk? Anders zijn die boterhammen misschien ook wel een beetje veel.
Mijn vriend die woog hetzelfde, bij dezelfde lengte en eet de helft daarvan. Hij is nu meer dan 20 kilo afgevallen in een half jaar.
Het plan is om gewoon te stoppen en het niet meer te doen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:35 schreef Cue_ het volgende:
Hi junkie!
Met je huidige eetpatroon kom je dan ook nog steeds aan of ben je redelijk stabiel in gewicht?
Je zegt te willen stoppen, maar wat is je plan? Daar lees ik helaas weinig over.
Ga je helemaal niet meer tussendoor snacken en hoe ga je dat dan tegen in t weekend?
Wat ik altijd begrepen heb is cola zero ook niet goed (wel beter dan gewone).
Maar de vraag is, hoeveel drink je ervan per dag dan?
Misschien een idee om MyFitnessPal te installeren op je telefoon en daar eens een week zo goed mogelijk je huidige eetpatroon in vast te leggen. Info drinken, water, tussendoortjes, sauzen, etc.
Dat klopt, ik kan echt genieten van een lekkere vette hap.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:47 schreef MutedFaith het volgende:
Hi Junkiexp
Cola zero/light is prima. Daar zit je probleem niet.
Wat je voor jezelf moet bepalen is of het 'genieten' van gefrituurde rotzooi voor jou belangrijker is dan afvallen. Want dat is zo te lezen precies waar je probleem wel zit.
En dan beweer ik niet dat je helemaal geen friet, snacks of shoarma meer mag. Maar als je 't eet zal 't in beperktere mate moeten, als vervanging van je avondmaaltijd ipv er nog bij en zul je daar op voorhand al rekening mee moeten houden in wat je de rest van de dag eet.
Hoeveel noten gaan in die yoghurt? Wat doe je op je brood? Hie zijn je portied qua avondeten? Zoals hierboven al gezegd helpt t mensen vaak als ze zich bewust worden van hoeveel ze eigenlijk echt op een dag eten, en hoeveel dat dan teveel zou zijn. Zou dan ook zeker een paar weken alles wat je eet in een app als MFP tracken om duidelijkheid te krijgen.
Paar tips die ik zo op voorhand al heb:
- (Magere) kwark vult vaak beter en langer dan yoghurt. Havermout ipv noten scheelt al in kcal.
- 6 boterhammen is best veel voor iemand zonder lichamelijk zwaar beroep
- Ik mis een beetje de groenten in je verhaal.
Doe je ook nog iets aan sport of beweging?
Ik heb al veel gezond gekookt en geprobeerd maar vind het altijd tegenvallen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 08:37 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Paar dingen die mij opvallen waar je iets moet veranderen aan je mindset om succesvol te zijn;
"ik vind gezond eten niet lekker"
- Alsof je al het gezonde eten van de wereld al eens gehad hebt, geef het ten minste een kans.
ik dacht ook nooit van gezonde maaltijden te houden, terwijl ik nu vaak relatief simpel iets
heerlijks en gezonds kook.
"ik kan er niet van genieten en dat vind ik belangrijk bij eten"
- Probeer je in te stellen om de volle 600kcal te genieten, want jij kan dat, als je graag wil afvallen natuurlijk.
"Ik rijd 80.000-100.000 km per jaar dus onderweg wordt er ook nog wel eens een saucijzenbroodje oid gehaald langs de baan."
- Ik kom uit een soortgelijke situatie, heb 4 jaar lang 80.000+ km per jaar gereden, en de keren dat ik een saucijzenbroodje nam onderweg zijn serieus op 1 hand te tellen. Zelfs voor ik begon met afvallen.
Wat helpt; Merkloze pomp van de snelweg af kiezen (bespaart ook euro's als je geen tankpas hebt).
En mocht je echt "honger" krijgen onderweg; Flesje water en een kauwgom, mindtricks.
Mijn vriend is ook zo lang weg. Misschien toch gewenning? Je hoeft ook niet in een keer af te bouwen he.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 19:50 schreef junkiexp het volgende:
Allemaal bedankt voor de nuttige reacties!![]()
[..]
Opzicht niet heel erg maar ben wel in totaal zo'n 12 uur van huis.
Ga rond 07:00 weg en kom meestal pas rond 19:00 uur thuis.
We eten thuis meestal rond tussen 20:30-21:30.
Als ik minder boterhammen eet heb ik echt honger einde van de middag, en dat is niet erg maar ik krijg hoofdpijn van honger en dat is wel erg.
[..]
Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:13 schreef Pinuts het volgende:
Voor mij zit het gevaar vooral in avondjes met vrienden/familie. In mijn eentje kan ik me nog vrij goed inhouden, maar als er dan een bak chips/borrelhapjes etc op tafel worden gezet krijg ik het zwaar.
Heeft iemand trouwens ervaring met whey nemen tijdens het afvallen? Ik sport 4 - 5 x per week en mijn trainer zei dat het misschien handig was om spieren zo sneller te laten herstellen.
Oh zit je er ook echt beter vol door ? Is altijd mooi meegenomen tijdens afvallen toch ! En doe je dat dan alleen na bijvoorbeeld zware trainingen ? Of voel je zelf wanneer je dit nodig hebt ?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.
Ja dat vind ik ook! En het wisselt een beetje, een schep door mijn havermout doe ik wel vaker, een shake op dagen dat ik denk dat ik anders weinig eiwitten binnenkrijg of inderdaad als ik zwaar getraind heb.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:22 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oh zit je er ook echt beter vol door ? Is altijd mooi meegenomen tijdens afvallen toch ! En doe je dat dan alleen na bijvoorbeeld zware trainingen ? Of voel je zelf wanneer je dit nodig hebt ?
Skyr en kwark. Met fruit.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik neem wel eens een shake of doe een schep door de havermout ja. Het hoeft niet, maar het is wel een makkelijke manier om aan meer eiwitten te komen, zodat ik meer vol zit en mijn spieren inderdaad beter herstellen.
Het één sluit het ander niet uitquote:
Ja kan hoor, ga gewoon met 6 beginnen en eerst zorgen dat de basis goed is.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mijn vriend is ook zo lang weg. Misschien toch gewenning? Je hoeft ook niet in een keer af te bouwen he.
Gewoon kijken wat voor je werkt.
Sowieso als je al niet meer op tankstations gaat snacken zal veel helpen.
Aanrader. Goede snelle vorm van verzadiging en ook nog eens gezond.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 21:13 schreef Pinuts het volgende:
Voor mij zit het gevaar vooral in avondjes met vrienden/familie. In mijn eentje kan ik me nog vrij goed inhouden, maar als er dan een bak chips/borrelhapjes etc op tafel worden gezet krijg ik het zwaar.
Heeft iemand trouwens ervaring met whey nemen tijdens het afvallen? Ik sport 4 - 5 x per week en mijn trainer zei dat het misschien handig was om spieren zo sneller te laten herstellen.
Skyr is zacht.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 22:57 schreef junkiexp het volgende:
Thanks ga de yoghurt vervangen door kwark, nog tips welke lekker is?
Niet te zuur aub.
Doe boodschappen bij de Appie.
Ik doe standaard pindakaas door mn kwark. #lifegoalsquote:Op
dinsdag 2 mei 2017 23:56 schreef Pinuts het volgende:
Ik vind naturel kwark echt niet te eten. Doe het nu nog altijd met aardbeien of vanille kwark ofzo. Wil wel gaan overstappen op naturelkwark en dan met slimpie siroop, om zelf zo langzaam aan de smaak te wennen.
Zelfde hier, ik drink koffie zonder suiker, huttenkase zo uit het bakje, maar kwark is toch echt lekkerder met suiker.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 23:56 schreef Pinuts het volgende:
Ik vind naturel kwark echt niet te eten. Doe het nu nog altijd met aardbeien of vanille kwark ofzo. Wil wel gaan overstappen op naturelkwark en dan met slimpie siroop, om zelf zo langzaam aan de smaak te wennen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |