Dat is de quaestorquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Treasurer. Klinkt als iets wat je in het bestuur van je studentvereniging bent.
Schrijf ze maar op bij wat men van Griekenland krijgt in wat was dat 2090, als 1 euro nog 1 ct waard is?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:07 schreef remlof het volgende:
Mooi, we krijgen nog ¤66.000.000.000 van de Britten.
Tsja, de Big4 slokt nu inderdaad duizenden mindere goden op. Die staan over 10 jaar allemaal op straat, zowel fiscaal als accountancy. Adviessector zal wel minder last daarvan hebben, dat is toch meer inschatten en rechtsgevoel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Tchock het volgende:
Laatst een presentatie gehad van iemand bij Big 4 over automatisering en de invloed van technologie op de fiscale praktijk. Er zijn echt duizenden mensen de sjaak komende decennia denk ik.
Heel trots verkondigen dat ze een applicatie hebben die tientallen uren werk per klant kan besparen. Blijkbaar niet echt doorhebbend dat ze dan zelf overbodig zijn. Want wat zíj doen, dat blijft echt wel nodig. Is niet te automatiseren, heus.
Hier spreken we Engels.quote:
Daar maak ik me ook wel eens zorgen om, die dekselse automatisering, dat is natuurlijk helemaal niet zo goed.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Tchock het volgende:
Laatst een presentatie gehad van iemand bij Big 4 over automatisering en de invloed van technologie op de fiscale praktijk. Er zijn echt duizenden mensen de sjaak komende decennia denk ik.
Heel trots verkondigen dat ze een applicatie hebben die tientallen uren werk per klant kan besparen. Blijkbaar niet echt doorhebbend dat ze dan zelf overbodig zijn. Want wat zíj doen, dat blijft echt wel nodig. Is niet te automatiseren, heus.
6.7/10.quote:
Audit/control zal altijd wel blijven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, de Big4 slokt nu inderdaad duizenden mindere goden op. Die staan over 10 jaar allemaal op straat, zowel fiscaal als accountancy. Adviessector zal wel minder last daarvan hebben, dat is toch meer inschatten en rechtsgevoel.
Alles is te automatiseren. Dat is geen reden om de automatisering te stoppen. Iemand moet het projectje leiden.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:11 schreef Tchock het volgende:
Dat er banen door verloren gaan is niet per se slecht maar eerder onvermijdelijk. Hoe we daar mee omgaan is essentieel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel eens zorgen om, die dekselse automatisering, dat is natuurlijk helemaal niet zo goed.
Was toch zo'n reclame van ik meen de rabobank die het mogelijk maakte voor PostNL dat alle pakketjes automatisch worden gesorteerd door een groot elektronisch systeem.
Daar gaan weer enkele duizenden banen.
Zal mij een zorg wezen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat er banen door verloren gaan is niet per se slecht maar eerder onvermijdelijk. Hoe we daar mee omgaan is essentieel.
Werklozen recyclen tot varkensvoer lijkt me het goedkoopst.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat er banen door verloren gaan is niet per se slecht maar eerder onvermijdelijk. Hoe we daar mee omgaan is essentieel.
Mooi. Kunnen die duizenden dozenschuivers weer wat anders doen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar maak ik me ook wel eens zorgen om, die dekselse automatisering, dat is natuurlijk helemaal niet zo goed.
Was toch zo'n reclame van ik meen de rabobank die het mogelijk maakte voor PostNL dat alle pakketjes automatisch worden gesorteerd door een groot elektronisch systeem.
Daar gaan weer enkele duizenden banen.
Zoalsquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi. Kunnen die duizenden dozenschuivers weer wat anders doen.
Audit. Ohnee, gaat ook weg.quote:
Hoe hebben we typistes aan het werk gekregen?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mjah Duterte is hier anders ook niet echt geliefd.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werklozen recyclen tot varkensvoer lijkt me het goedkoopst.
Niet mijn probleem.quote:
En alle mensen op telefooncentrales.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe hebben we typistes aan het werk gekregen?
quote:The calculator, using research by the University of Oxford, said accountants have a 95% chance of losing their jobs as machines take over the number crunching and data analysis.
Lantaarnopsteker.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
En alle mensen op telefooncentrales.
Zijn ze onderhand al bijna een keer af van de fax?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
Overigens, als advocaat zit je wel lekker veilig. Tegen de tijd dat dat door robots kan worden gedaan (geef het nog 15 jaar) duurt het toch nog anderhalve eeuw voor de rechtspraak zo'n verandering aan kan.
Dat dd en M&A werk lijkt mij eigenlijk wel een slachtoffer op korte termijn. Is nu al knutselen met templates etc. Weinig inhoudelijks aan.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
Overigens, als advocaat zit je wel lekker veilig. Tegen de tijd dat dat door robots kan worden gedaan (geef het nog 15 jaar) duurt het toch nog anderhalve eeuw voor de rechtspraak zo'n verandering aan kan.
Ik zit veilig, maar hullie...quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
Je kan sinds 3 maand digitaal procederenquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn ze onderhand al bijna een keer af van de fax?
Nee. Dat meen ik serieus.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zijn ze onderhand al bijna een keer af van de fax?
Monkey work.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat dd en M&A werk lijkt mij eigenlijk wel een slachtoffer op korte termijn. Is nu al knutselen met templates etc. Weinig inhoudelijks aan.
Ik hoop in het IT- en IE-recht aan de slag te kunnen. Heulen met de vijand: over 15 jaar verdedig ik de robots en hun software.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat dd en M&A werk lijkt mij eigenlijk wel een slachtoffer op korte termijn. Is nu al knutselen met templates etc. Weinig inhoudelijks aan.
In mijn gebrekkig Nederlands, ik denk het niet?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan sinds 3 maand digitaal procederen
De realiteit is natuurlijk dat automatisering gewoon gestopt kan worden als werkgelegenheid een serieus probleem zou worden (wat op zichzelf al onwaarschijnlijk is).quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
Als arts zit ik ook nog wel veilig, gelukkig maar.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:16 schreef Tchock het volgende:
Paar jaar terug kreeg ik bij Gods gratie een emailadres om wat toe te sturenquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je kan sinds 3 maand digitaal procederen
In je villa in Thailand?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, over 15 jaar hoop ik al met pensioen te zijn.
Nee joh, wie geeft een fuck om werkgelegenheid?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
De realiteit is natuurlijk dat automatisering gewoon gestopt kan worden als werkgelegenheid een serieus probleem zou worden (wat op zichzelf al onwaarschijnlijk is).
Hehe, de ontwikkelingen gaan daar echt tergend langzaamquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Dat meen ik serieus.
Pas sinds een paar jaar kun je dossiers digitaal krijgen als advocaat ipv dat iemand ze op de rechtbank moet gaan halen.
Gelukkig maar. Handmatig ingescande pdfjes doorpluizen als drs.mr. is ook wat geestdodend.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hup! maar nu eerst je uren in SAP registreren!quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef eriksd het volgende:
Maargoed, over 15 jaar hoop ik al met pensioen te zijn.
Communicatie met medewerkers gaat wel per mail. Maar officiële stukken indienen (verzoekschriften en dergelijke) kan alleen per fax of post.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Paar jaar terug kreeg ik bij Gods gratie een emailadres om wat toe te sturen
Wat moet ik in Thailand? Gewoon hier. Beetje tennissen, paar dagen in een platenzaak werken. Of gewoon parrtime als of counsel wat adviseren en publiceren.quote:
Met andere woorden: quick wins voor de automatisering.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Dat meen ik serieus.
Pas sinds een paar jaar kun je dossiers digitaal krijgen als advocaat ipv dat iemand ze op de rechtbank moet gaan halen.
Volgens mij denk je echt dat iemand dat veel boeit?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hup! maar nu eerst je uren in SAP registreren!
Het is overigens andersom (mr.drs.).quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Handmatig ingescande pdfjes doorpluizen als drs.mr. is ook wat geestdodend.
Was in 2015, heb me echt verbaasd hoe ouderwets dat allemaal gingquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Communicatie met medewerkers gaat wel per mail. Maar officiële stukken indienen (verzoekschriften en dergelijke) kan alleen per fax of post.
Een automatische tekstverwerker om de griffier te vervangen lijkt me wel een uitkomst.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met andere woorden: quick wins voor de automatisering.
Meh, moet ook nog wel aardig wat in te automatiseren zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Als arts zit ik ook nog wel veilig, gelukkig maar.
Zoveel vrouwachtigen als je aankunt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
250 Euro all incl belastingen voor 1 jaar?
Zou er iets in die branche quick kunnen gaanquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met andere woorden: quick wins voor de automatisering.
Zakkenvullen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zou er iets in die branche quick kunnen gaan
Een bepaald deel van KEI is nu toch sinds een maand of drie geldend recht?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Communicatie met medewerkers gaat wel per mail. Maar officiële stukken indienen (verzoekschriften en dergelijke) kan alleen per fax of post.
Kan nog niet eentje meer aan laat staan meer, kan iets niet naast mij neerleggen kon ik dat maar!quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zoveel vrouwachtigen als je aankunt.
Waarom kan mr. drs niet?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij kan mr. drs. niet. Wat wel kan is mr. dr. en dr. mr. (die betekenen iets anders).
Jij verantwoordt graag wat je doet?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij denk je echt dat iemand dat veel boeit?
Dat roepen ze al sinds de Davinci er is, kennis is werknemer voor dat bedrijf en vlotten wil het echt niet, de variabelen in anatomie zijn gewoonweg te tricky daarvoor.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Meh, moet ook nog wel aardig wat in te automatiseren zijn.
Implantaten die data verzamelen en uit kunnen wisselen met diagnostische software. Ingrepen door robots uit laten voeren ipv alles volledig met de hand. Het "opstijgen" en "landen" van een operatie zou nog wel door een chirurg moeten gebeuren, maar alles daar tussen kan dan gewoon grotendeels op de automatische piloot.
Omdat het dezelfde graad is als master en je voert niet twee titels van hetzelfde niveau dacht ik. Ook geen dr. dr. bijvoorbeeld.quote:
Dat is een vrij essentieel onderdeel van haast elk beroep.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij verantwoordt graag wat je doet?
dr.2quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het dezelfde graad is als master en je voert niet twee titels van hetzelfde niveau dacht ik. Ook geen dr. dr. bijvoorbeeld.
Hmm. Nouja, het zal.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat het dezelfde graad is als master en je voert niet twee titels van hetzelfde niveau dacht ik. Ook geen dr. dr. bijvoorbeeld.
Verstand op nul en door?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is een vrij essentieel onderdeel van haast elk beroep.
En artsen zijn ook niet dom om meer aan preventie te doen. Laat het volk maar lekker ziek worden.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds de Davinci er is, kennis is werknemer voor dat bedrijf en vlotten wil het echt niet, de variabelen in anatomie zijn gewoonweg te tricky daarvoor.
Diagnostiek is trouwens meer giswerk, gebeurt veel meer op gevoel dan patiënten denken en artsen zullen toegeven.
Maar het belangrijkste is dat mensen liever een mens dan robot als behandelaar hebben.
Wel irritant als je niets kan, wellicht dat PHP zich er daarom niet senang bij voelt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is een vrij essentieel onderdeel van haast elk beroep.
mr.drs kan wel volgens de personeelswebsite van de RuGquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verzekerd van inkomen?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
En artsen zijn ook niet dom om meer aan preventie te doen. Laat het volk maar lekker ziek worden.
Wat een sof.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
mr.drs kan wel volgens de personeelswebsite van de RuG
Oef, dat treft.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wel irritant als je niets kan, wellicht dat PHP zich er daarom niet senang bij voelt.
Intense déjà vu bij het lezen van deze post. Deze discussie hebben we volgens mij al eens gehad.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds de Davinci er is, kennis is werknemer voor dat bedrijf en vlotten wil het echt niet, de variabelen in anatomie zijn gewoonweg te tricky daarvoor.
Diagnostiek is trouwens meer giswerk, gebeurt veel meer op gevoel dan patiënten denken en artsen zullen toegeven.
Maar het belangrijkste is dat mensen liever een mens dan robot als behandelaar hebben.
Er gaat teringveel (excuses voor deze verruwing van mijn taalgebruik) naar preventie.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:27 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
En artsen zijn ook niet dom om meer aan preventie te doen. Laat het volk maar lekker ziek worden.
Krijg je op termijn dat IT'ers-dilemma: "Alles werkt perfect, waar betalen we jullie eigenlijk voor?" of "Niks werkt, waar betalen we jullie eigenlijk voor?".quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er gaat teringveel (excuses voor deze verruwing van mijn taalgebruik) naar preventie.
En ach ja, daar is ook weer gezeik over, dat er teveel preventie is, het is nooit goed.
Wat een bullshit.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Intense déjà vu bij het lezen van deze post. Deze discussie hebben we volgens mij al eens gehad.
Zag vandaag toevallig een filmpje van dat Davinci systeem. Zag er wel leuk uit. Werkt dat volledig geautomatiseerd?
Lijkt me toch dat op termijn (jaar of 10/20?) het mogelijk moet zijn om in een 3dscan van de interne mens vrij accuraat aan te geven wat weggehaald/opgelapt/gedicht moet worden. Dan moet je als arts natuurlijk nog het apparaat naar de juist locatie geleiden en even dubbelchecken of alles nog zit zoals men aanvankelijk dacht, maar kun je toch verder de bende lekker het werk laten doen terwijl je een boekje leest en hoopt dat er geen rode lampjes op je controlepaneel verschijnen.
DaVinci moet je zien als laparoscopie op afstand, resultaat vergelijken met laparoscopie is ong. hetzelfde maar de procedure duurt vaak 2/3 keer zo lang, vooral door gebrek aan gevoel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:29 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Intense déjà vu bij het lezen van deze post. Deze discussie hebben we volgens mij al eens gehad.
Zag vandaag toevallig een filmpje van dat Davinci systeem. Zag er wel leuk uit. Werkt dat volledig geautomatiseerd?
Lijkt me toch dat op termijn (jaar of 10/20?) het mogelijk moet zijn om in een 3dscan van de interne mens vrij accuraat aan te geven wat weggehaald/opgelapt/gedicht moet worden. Dan moet je als arts natuurlijk nog het apparaat naar de juist locatie geleiden en even dubbelchecken of alles nog zit zoals men aanvankelijk dacht, maar kun je toch verder de bende lekker het werk laten doen terwijl je een boekje leest en hoopt dat er geen rode lampjes op je controlepaneel verschijnen.
Ik had het toch niet over kanker?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een bullshit.
De problematiek bij oncologische aandoening is veel complexeren dan een of ander systeem dat geautomatiseerd weefsel verwijderd.
Toch moet je er jaren voor leren.quote:Weefsel verwijderen is niet zo moeilijk.
Denk dat een robot wel een betere aanhechting kan maken als een mens, maar dan nog zal de mens hem in moeten geven wat deze te doen heeft.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En in trauma zonder goede planning heb je echt weinig aan een robot.
Je ging voorbij aan de complexiteit wat betreft het ''helen'' van kapot (vul zelf in). Voor wij daar verder in zijn....quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik had het toch niet over kanker?
[..]
Toch moet je er jaren voor leren.
En als het iemand is wat hardleers is nog wel twee of drie keer zoveel, komt het je bekend voor?quote:
Automatisering is ook niet enkel mogelijk in de vorm van volledige vervanging van werknemers. Doorgaans zijn het eerder deeltaken die geautomatiseerd of in ieder geval vergemakkelijkt worden. Op het diagnostische vlak valt volgens mij heel wat te halen en naar wat ik ervan lees gaat het daar wel met stappen vooruit waar het bijvoorbeeld de analyse van. MRIs en dergelijke betreft.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:25 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zou je dus eventueel ook gewoon operaties uit kunnen besteden aan Indische chirurgen? Moet je globaal concurreren.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
DaVinci moet je zien als laparoscopie op afstand, resultaat vergelijken met laparoscopie is ong. hetzelfde maar de procedure duurt vaak 2/3 keer zo lang, vooral door gebrek aan gevoel.
Maar die variaties van de individuele patiënt moet je toch ook gewoon in kaart kunnen brengen met scans? Paar liter aan contrastvloeistoffen erin, door een rits scans, en dan in zo'n 3D-model (eventueel als virtual realityomgeving weergegeven voor de arts, zodat hij "door het lichaam van de patiënt" kan lopen) opdrachten programmeren voor de geautomatiseerde chirurgbot.quote:Het probleem met 3D scans is dat mensen niet in elkaar zitten als een machine.
Anatomische varieties komen overal voor, plotseling bloedvaten, anastomosen, etc.. het hierop kunnen anticiperen is de reden waarom chirurgen operaties vaak moeten doen willen ze er echt voorbereid op zijn.
En in trauma zonder goede planning heb je echt weinig aan een robot.
Momenteel zitten we, met die MRI's en zo, volgens mij nog wel op het punt dat automatisering méér werk oplevert, want meer mogelijkheden. Waar je vroeger één chirurgijn had die diagnosticeerde, je been afzaagde, en zei dat je niet zo moest janken, heb je daar nu een hele buslading behandelaars klaarstaan met allemaal hun eigen afzonderlijke taakje.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Automatisering is ook niet enkel mogelijk in de vorm van volledige vervanging van werknemers. Doorgaans zijn het eerder deeltaken die geautomatiseerd of in ieder geval vergemakkelijkt worden. Op het diagnostische vlak valt volgens mij heel wat te halen en naar wat ik ervan lees gaat het daar wel met stappen vooruit waar het bijvoorbeeld de analyse van. MRIs en dergelijke betreft.
En bam, stralinsgkanker.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:40 schreef Pokkelmans het volgende:
Maar die variaties van de individuele patiënt moet je toch ook gewoon in kaart kunnen brengen met scans? Paar liter aan contrastvloeistoffen erin, door een rits scans,
Ze geven inderdaad een vertekend beeld, dus als het komt laat Pokkel de eerste zijn, denk dat aan die dauer leerling?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Zo goed werken de scans nog lang niet.
Over 20 jaar?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:44 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
En bam, stralinsgkanker.
Zo goed werken de scans nog lang niet.
Liefst een dokter met circa 2 jaar studievetraging in de bachelor.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:46 schreef Pokkelmans het volgende:
En anders gewoon alsnog doen. En dan als diagnose stralingskanker.
Denk dat het ook zo aankomt trots verkeerd geschreven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:00 schreef Tchock het volgende:
Liefst iemand die woorden als "studievertraging" kan schrijven.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:00 schreef Tchock het volgende:
Liefst iemand die woorden als "studievertraging" kan schrijven.
Moet je het wel even in context plaatsen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:03 schreef Etsu het volgende:
Hadden jullie ook meegekregen dat ik gisteren een kloon van remlof zou kunnen zijn aldus Ketchup?
Ach, Ketchup. Wat had je dan verwacht.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:03 schreef Etsu het volgende:
Hadden jullie ook meegekregen dat ik gisteren een kloon van remlof zou kunnen zijn aldus Ketchup?
Dat was het wel ongeveer.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Moet je het wel even in context plaatsen.
Nee, ik zei dat mensen die je niet kennen zouden kunnen denken dat je een kloon van Remlof bent, omdat je zijn letterlijke tekst in de OP had laten staan.quote:
Sinds wanneer wordt hier gedacht?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat mensen die je niet kennen zouden kunnen denken dat je een kloon van Remlof bent, omdat je zijn letterlijke tekst in de OP had laten staan.
Dat zijn de beste.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Liefst een dokter met circa 2 jaar studievetraging in de bachelor.
Jawel hoor. Hoe kom je daar zo bij?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij kan mr. drs. niet. Wat wel kan is mr. dr. en dr. mr. (die betekenen iets anders).
Hoe ik er bij kwam staat in de post er na. Maar bedankt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hoe kom je daar zo bij?
Wanneer je aan de EUR in rechten en economie afstudeert ben je mr.drs.
Oh, alleen aan de EUR?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jawel hoor. Hoe kom je daar zo bij?
a dan hoeft men niet meer zelf naar het toilet.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:07 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat mensen die je niet kennen zouden kunnen denken dat je een kloon van Remlof bent, omdat je zijn letterlijke tekst in de OP had laten staan.
Ja, KetchupFTW. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Maar dat weet je natuurlijk zelf ook wel maar je wilt gewoon even lekker interessant doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet twee keer dezelfde nee, maar verschillende wel. Dus kan ook ir.mr.drs. zijn. Bij het worden van dr. verdwijnt drs. wel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedankt. Duidelijk.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet twee keer dezelfde nee, maar verschillende wel. Dus kan ook ir.mr.drs. zijn. Bij het worden van dr. verdwijnt drs. wel.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:17 schreef Etsu het volgende:
[..]
[..]
Ja, KetchupFTW. Je hebt gelijk.Heb je Kaas- al betaald?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit ook een goed lek in de buitenlandse belastingplicht in de Vpb.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:14 schreef Tchock het volgende:
"Artikel 15ad was dus vanaf het begin zo lek als een mandje. En op een gegeven moment kwam de PvdA daar achter".
Whehehe.
Ja, terechte klacht.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:03 schreef Etsu het volgende:
Mooi toch. Maakt jouw werk ongetwijfeld een stuk makkelijker.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zit ook een goed lek in de buitenlandse belastingplicht in de Vpb.
Mwa, de letterlijke wettekst bevat een gat maar de parlementaire toelichting zegt wel dat e.e.a. belast is. Dus tsja, wat ga je adviseren als het over miljarden gaat. Is natuurlijk andere koek dan een tentamenvraagje.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mooi toch. Maakt jouw werk ongetwijfeld een stuk makkelijker.
Iets met een hoop "in beginsel"s.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwa, de letterlijke wettekst bevat een gat maar de parlementaire toelichting zegt wel dat e.e.a. belast is. Dus tsja, wat ga je adviseren als het over miljarden gaat
Gewoon doen en vroeg naar huis.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Mwa, de letterlijke wettekst bevat een gat maar de parlementaire toelichting zegt wel dat e.e.a. belast is. Dus tsja, wat ga je adviseren als het over miljarden gaat. Is natuurlijk andere koek dan een tentamenvraagje.
Feyenoord zou top-10 staan als land.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:23 schreef Pokkelmans het volgende:
Zat even die Fifa-ranking te bekijken.
We (ja, we) hebben nu voetbalgiganten als Iran, IJsland, en Wales boven ons te duchten.
Staan we al dichter bij de onderkant dan bij de bovenkant?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:23 schreef Pokkelmans het volgende:
Zat even die Fifa-ranking te bekijken.
We (ja, we) hebben nu voetbalgiganten als Iran, IJsland, en Wales boven ons te duchten.
Nee, maar het is wel een historisch dieptepuntquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Staan we al dichter bij de onderkant dan bij de bovenkant?
Enkel Ryon kent daadwerkelijk dergelijke mensen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:24 schreef skysherrif het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)weel-van-een-teelbal
Ha, leuk artikeltje die je even moet laten zien aan al die hipsters met hun avocados.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Enkel Ryon kent daadwerkelijk dergelijke mensen.
Wist je dat avocado's echt fascinerende vruchten zijn? Die enorme pit die ze hebben kan door geen enkel dier op aarde verteerd worden. Waarschijnlijk zijn ze samen geëvolueerd met een megabeest dat uitstierf ergens in de laatste ijstijd. Sindsdien bestaan avocado's alleen nog maar omdat ze door mensen gecultiveerd worden.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:24 schreef skysherrif het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)weel-van-een-teelbal
Ha, leuk artikeltje die je even moet laten zien aan al die hipsters met hun avocados.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wist je dat avocado's echt fascinerende vruchten zijn? Die enorme pit die ze hebben kan door geen enkel dier op aarde verteerd worden. Waarschijnlijk zijn ze samen geëvolueerd met een megabeest dat uitstierf ergens in de laatste ijstijd. Sindsdien bestaan avocado's alleen nog maar omdat ze door mensen gecultiveerd worden.
Ik heb er volgens mij nog nooit één gegeten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wist je dat avocado's echt fascinerende vruchten zijn? Die enorme pit die ze hebben kan door geen enkel dier op aarde verteerd worden. Waarschijnlijk zijn ze samen geëvolueerd met een megabeest dat uitstierf ergens in de laatste ijstijd. Sindsdien bestaan avocado's alleen nog maar omdat ze door mensen gecultiveerd worden.
Superlekker.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik heb er volgens mij nog nooit één gegeten.
Leuk feitje wel.
Dus je hebt nog nooit guacamole gegeten? Groot gemis in je leven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Leuk feitje wel.
Zal het overmorgen de avocadokauwers op kantoor eens even onder de neus wrijven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Enkel Ryon kent daadwerkelijk dergelijke mensen.
Oke misschien toch wel eens gegeten danquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus je hebt nog nooit guacamole gegeten? Groot gemis in je leven.
Oh ik zag je spoiler pas toen ik een reply wou typen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
(niet echt overigens)
Lekker man.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:32 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Leuk feitje wel.
Nee wist ik niet.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Opeten?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat jij en kaas er mee doen wil ik niet weten.
En je kan er guacamole van maken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van een beetje scherp eten, maar avocado's met scheermesjes gaat me dan weer wat te ver.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:35 schreef eriksd het volgende:
Mijn ouders hakken die dingen met Mach3 weg. Net als dadels
Opeten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wat jij en kaas er mee doen wil ik niet weten.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik hou ook wel van een beetje scherp eten, maar avocado's met scheermesjes gaat me dan weer wat te ver.
Rundvlees.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Tchock het volgende:
Overigens voor wat perspectief:
Tomaten 38 liter water per pond
Avocado 280 liter water per pond
Rundvlees 9.000 liter water per pond*
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pitten/zaden van planten zijn er dan ook niet in eerste instantie om door dieren verteerd te worden. Opgegeten worden, niet verteerd kunnen worden en ergens worden uitgepoept met gratis mest is wel handig.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tsja, als je tomaten- en avocadoplanten te weinig water geeft krijg je geen briesende Dion Graus op de stoep. Dat scheelt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Tchock het volgende:
Inderdaad. In de tomaten-avocado-rundvleesschaal is de waterconsumptie wel redelijk gelijk met eetgenot.quote:
Wat.quote:En een flesje Duits Heilwater.
Wist je dat er afgelopen jaar 652 miljoen dieren geslacht zijn voor vleesconsumptie in Nederland? Dat is 6,0% meer dan een jaar eerder.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Tchock het volgende:
Ze moeten doorgeslikt worden door iets groots.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Pitten/zaden van planten zijn er dan ook niet in eerste instantie om door dieren verteerd te worden. Opgegeten worden, niet verteerd kunnen worden en ergens worden uitgepoept met gratis mest is wel handig.
Waarom zou er een megabeest geleefd moeten hebben die die pitten wel kon verteren?
Bitte sehen Sie: https://de.wikipedia.org/wiki/Heilwasserquote:
Met zulke grote beesten weet je nog niet of ze die pitten konden verteren. Pas wanneer het passeren van zo'n pit zou zijn als een skippybal door je mouw persen kun je met enige zekerheid zeggen dat ze het wel zouden kunnen verteren.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Megatherium at ze bijv.
Wist ikquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wist je dat er afgelopen jaar 652 miljoen dieren geslacht zijn voor vleesconsumptie in Nederland? Dat is 6,0% meer dan een jaar eerder.
Yesquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Megatherium at ze bijv.
Precies. Alleen is er dus geen enkel dier in Centraal-Amerika dat die pit kan opeten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Pitten/zaden van planten zijn er dan ook niet in eerste instantie om door dieren verteerd te worden. Opgegeten worden, niet verteerd kunnen worden en ergens worden uitgepoept met gratis mest is wel handig.
Waarom zou er een megabeest geleefd moeten hebben die die pitten wel kon verteren?
Waarom moet dat?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze moeten doorgeslikt worden door iets groots.
De pitten moeten natuurlijk geheel uitgepoept..quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Met zulke grote beesten weet je nog niet of ze die pitten konden verteren. Pas wanneer het passeren van zo'n pit zou zijn als een skippybal door je mouw persen kun je met enige zekerheid zeggen dat ze het wel zouden kunnen verteren.
Tuurlijk. Wil je de namen ook weten of geloof je me zo al?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wist je dat er afgelopen jaar 652 miljoen dieren geslacht zijn voor vleesconsumptie in Nederland? Dat is 6,0% meer dan een jaar eerder.
Gewoon een beetje guacamole en tomaat op je burger dus.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:36 schreef Tchock het volgende:
Vond het wel schokkend veel. En die sterke stijging had ik vooral ook niet verwacht in deze tijden.quote:
Ik geloof je niet. Begin maar.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tuurlijk. Wil je de namen ook weten of geloof je me zo al?
Valt nog steeds in het niet bij het aantal doodgeslagen vliegen en muggen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Anders wordt er geen afstand overbrugd.. Dieren zorgen voor verspreiding van vruchtenzaden. Planten maken hun vruchten daarom eetbaar en lekker.quote:
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Yes
[..]
Precies. Alleen is er dus geen enkel dier in Centraal-Amerika dat die pit kan opeten.
Ik bedoelde met "verteren" dat je het door je verteringssysteem laat passeren. Niet dat de pit zelf verteerd wordt want dan heeft de plant er geen fuck aan uiteraard. Verkeerde woordkeuze, sorry.
Er zijn miljarden jaren voorbij gegaan waarin planten zicht voortplanten (hihi) zonder de hulp van dieren. Dus dieren zijn niet per se nodig.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Anders wordt er geen afstand overbrugd.. Dieren zorgen voor verspreiding van vruchtenzaden. Planten maken hun vruchten daarom eetbaar en lekker.
Of het aantal bacteriën dat sneuvelt door anti-bacteriële handzeep.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Valt nog steeds in het niet bij het aantal doodgeslagen vliegen en muggen natuurlijk.
Vertel dat die bijenliefhebbers.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn miljarden jaren voorbij gegaan waarin planten zicht voortplanten (hihi) zonder de hulp van dieren. Dus dieren zijn niet per se nodig.
Ja duh. Maar dat waren geen avocado's.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Er zijn miljarden jaren voorbij gegaan waarin planten zicht voortplanten (hihi) zonder de hulp van dieren. Dus dieren zijn niet per se nodig.
In geval van voorplanting met vruchten dus (meestal) wel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan blijft er misschien ook wat meer over voor die arme Amerikanen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Chinezen moeten gewoon niet zoveel eten, dan komt alles goed.
Echt hè. Als die nou gewoon normaal gingen eten. Mafklappers. Beetje de kleuters van de wereld. Eventjes zonder toezicht en ze gaan allemaal rare zooi vreten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Chinezen moeten gewoon niet zoveel eten, dan komt alles goed.
Volgend weekend varken aan spit, dus dan komt er weer eentje bij.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik vraag dat me af hoor, want volgens mij is het vruchtvlees er om te overleven en gevoed te worden op de grond totdat de pit aanslaat.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
In geval van voorplanting met vruchten dus (meestal) wel.
Valt me wel weer een beetje van je tegen dat je niet gewoon ook een vermaard paleontoloog blijkt te zijn, Tchock.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja duh. Maar dat waren geen avocado's.
Ik bedenk dit niet zelf overigens hè. Ik praat alleen maar dit soort artikelen na.
http://www.smithsonianmag(...)of-the-dodo-4976527/
Voortplantten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:42 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Dat wilde ik vroeger altijd wordenquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:44 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Valt me wel weer een beetje van je tegen dat je niet gewoon ook een vermaard paleontoloog blijkt te zijn, Tchock.
Mn bluf werkt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:40 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vond het wel schokkend veel. En die sterke stijging had ik vooral ook niet verwacht in deze tijden.
Daar zou de plant weinig aan hebben. Allemaal op een hoopje onder de oorspronkelijke plant. Die wordt dan verstikt door de "nakomelingen" en de nakomelingen door elkaar. Heeft totaal geen nut dan.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag dat me af hoor, want volgens mij is het vruchtvlees er om te overleven en gevoed te worden op de grond totdat de pit aanslaat.
Dat dacht ik ook. Ik heb nooit gehoord dat vruchtdragende planten van dieren de ze inslikken afhankelijk zouden zijn.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vraag dat me af hoor, want volgens mij is het vruchtvlees er om te overleven en gevoed te worden op de grond totdat de pit aanslaat.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
En nu ben je zelf een of andere dinosaurus in een stoffig kantoortje geworden.
Tragisch.
Tenzij de oorspronkelijke plant afsterft na het afwerpen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zou de plant weinig aan hebben. Allemaal op een hoopje onder de oorspronkelijke plant. Die wordt dan verstikt door de "nakomelingen" en de nakomelingen door elkaar. Heeft totaal geen nut dan.
Precies, planten hebben een verspreidingsstrategie nodig.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zou de plant weinig aan hebben. Allemaal op een hoopje onder de oorspronkelijke plant. Die wordt dan verstikt door de "nakomelingen" en de nakomelingen door elkaar. Heeft totaal geen nut dan.
Ligt aan het soort plant. Die klaprozen bijvoorbeeld, die wapperen ook gewoon dat zaad maar een beetje rond als een eenzame homofiel in een festivalweide. Waar je vorig jaar één klaproos had staan heb je er dan het jaar erop een paar. Die verdringen elkaar niet zo.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Insecten die ermee gaan slepen volstaan ook. En die lopen al veel langer rond.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar hebben ze veganisten voor. Die stoppen en proppen planten overal. Arme planten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Precies, planten hebben een verspreidingsstrategie nodig.
http://www.biologydiscuss(...)eeds-4-methods/13734
Of je moet van die "helikoptertjes" hebben, zoals een Es. Wappert alles met de wind mee. Al tellen die natuurlijk niet echt als vruchten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Insecten die ermee gaan slepen volstaan ook. En die lopen al veel langer rond.
Dan nog verstikken de nakomelingen elkaar.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Tenzij de oorspronkelijke plant afsterft na het afwerpen.
Jinek.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
bohhh die heeft wel met jinek geneukt
Klopt. Wind is ook beproefd bij kleinere vruchten/zaden. O.a. De paardenbloem heeft zich aangepast aan de windstrategie.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Jinek.
Mijn haarlijn is nog beter.
We hadden het over avocado's dus daar ging ik vanuit. Ik denk dat die niet zoveel vruchten produceren. Andere planten en bomen hebben zaden die makkelijk verplaatst kunnen worden door insecten of de wind.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan nog verstikken de nakomelingen elkaar.
En daarbij: appelbomen, perenbomen etc en wijnranken en bessenstruiken en niem het maar op sterven NIET af na vrucht gedragen te hebben.
Wat heeft Hij dat toch allemaal goed bedacht hè!quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klopt. Wind is ook bepreofd bij kleinere vruchten/zaden. O.a. De paardenbloem heeft zich aangepast aan de windstrategie.
Insecten worden vooral gebruikt als bevruchtingsstrategie door bepaalde planten. Niet als verspreidingsstrategie.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Insecten die ermee gaan slepen volstaan ook. En die lopen al veel langer rond.
Imteressant. Best een mooie wetenschap, biologie.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Freek Vonkquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat heeft Hij dat toch allemaal goed bedacht hè!
Dat weet je niet zeker...quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
bohhh die heeft wel met jinek geneukt
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat heeft Hij dat toch allemaal goed bedacht hè!
Toch waren planten er veel eerder dan dieren. Die strategieën met dieren van ze zijn dus later bij toeval ontstaan.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Insecten worden vooral gebruikt als bevruchtingsstrategie door bepaalde planten. Niet als verspreidingsstrategie.
Klopt! Planten met zaden, laat staan vruchten, zijn pas een relatief nieuw verschijnsel.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Toch waren planten er veel eer der dan dieren. Die strategieën met dieren van ze zijn dus later bij toeval ontstaan.
Sperms, hihi.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt! Planten met zaden, laat staan vruchten, zijn pas een relatief nieuw verschijnsel.
[ afbeelding ]
Zou me niets verbazen dat ze uit elkaar zijn gegaan, nadat Vonk voor de zoveelste keer schijtlollig ging doen over de boa constrictor die hij net aantrof in bed.quote:
Precies, dag 3 was de planten. Pas twee dagen later ging hij beestjes maken.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Toch waren planten er veel eerder dan dieren. Die strategieën met dieren van ze zijn dus later bij toeval ontstaan.
Natuurlijk produceren die wel veel vruchten, google maar.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:53 schreef Disana het volgende:
[..]
We hadden het over avocado's dus daar ging ik vanuit. Ik denk dat die niet zoveel vruchten produceren. Andere planten en bomen hebben zaden die makkelijk verplaatst kunnen worden door insecten of de wind.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Precies, dag 3 was de planten. Pas twee dagen later ging hij beestjes maken.
Haha.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen dat ze uit elkaar zijn gegaan, nadat Vonk voor de zoveelste keer schijtlollig ging doen over de boa constrictor die hij net aantrof in bed.
Ik ben niet overtuigd. Remlofs aanname snijdt meer hout.quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Natuurlijk produceren die wel veel vruchten, google maar.
En nogmaals: insecten worden vooral "ingezet" voor de bevruchtingsstrategie.
Homo's hebben net als sommige planten ook de bedoeling hun zaad in een darmkanaal te doen belanden.quote:
En dat meen je serieus?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd. Remlofs aanname snijdt meer hout.
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen dat ze uit elkaar zijn gegaan, nadat Vonk voor de zoveelste keer schijtlollig ging doen over de boa constrictor die hij net aantrof in bed.
Freek Vonk?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Homo's zijn net als planten hun tijd ver vooruit. Over een handvol miljoen jaar planten alle dieren zich zo voort.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Homo's hebben net als sommige planten ook de bedoeling hun zaad in een darmkanaal te doen belanden.
Dat is zo lekker joh.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Homo's hebben net als sommige planten ook de bedoeling hun zaad in een darmkanaal te doen belanden.
Niet alleen zij hoor.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:00 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat onderscheid dat jij maakt tussen verspreiding en bevruchting kunstmatig. Ook verspreiding leidt idealiter tot bevruchting, of daar nou een tweede plant aan te pas komt of via de bodem gaat. Maar ik zeg erbij dat ik geen kennis heb op dit vlak, dus het is uit de losse pols geredeneerd. Jij weet het allemaal kennelijk wel zeker.quote:
Plantjes en diertjes werden omgezet in Euro 95.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik had laatst ook gelezen dat toen bomen "nieuw" waren, er duizenden jaren lang geen bacteriën waren die het af konden breken, waardoor er hele stapels dood hout lagen. En dat wij daar nu onze fossiele brandstoffen (deels) aan te danken hebben.
Vorige week nog. Jij ook?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Recent nog een beetje geneukt in de Steets?
Dat is dan wel een klein deel denk ik, want het overgrote deel komt niet van bomen of beesten maar van plankton en andere microscopische zeewezentjes.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:01 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik had laatst ook gelezen dat toen bomen "nieuw" waren, er duizenden jaren lang geen bacteriën waren die het af konden breken, waardoor er hele stapels dood hout lagen. En dat wij daar nu onze fossiele brandstoffen (deels) aan te danken hebben.
Heb je dit zelfs maar gelezen?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd. Remlofs aanname snijdt meer hout.
Ja.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vandaag nog. Of tellen alleen de Steets?
quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Kaas- het volgende:
Dat die May maar lekker een break van Schotland en Noord-Ierland op d'r bakkes krijgt.
Was ze een beetje goed T-cock?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vandaag nog. Of tellen alleen de Steets?
En sommige weer in plastic diertjes en plantjes, wat dan op de een of andere manier wel weer ironisch is.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:03 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Plantjes en diertjes werden omgezet in Euro 95.
Steen-/ en Bruinkool zijn niet plantaardig?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is dan wel een klein deel denk ik, want het overgrote deel komt niet van bomen of beesten maar van plankton en andere microscopische zeewezentjes.
Ik zeg net oprecht dat ik geen kennis op dit vlak heb, en dan ga je zitten sneren? Bekijk het dan maar.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je dit zelfs maar gelezen?
Staan daar insecten bij? Nee he?
Het Britse Rijk toen Elisabeth aantrad als koninginquote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Kaas- het volgende:
Dat die May maar lekker een break van Schotland en Noord-Ierland op d'r bakkes krijgt.
Lies houdt gewoon van eilandjes in het midden van nergens.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het Britse Rijk toen Elisabeth aantrad als koningin
[ afbeelding ]
En vandaag
[ afbeelding ]
Hoe-verlies-ik-mijn-koninkrijk voor dummies.
Ja, die is nu de gebeten hond. Maar uiteindelijk is het gewoon het Brits electoraat dat achteriljk is.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:04 schreef Kaas- het volgende:
Huh? Ze hebben een stuk Antarctica? Ik dacht altijd dat, net als de maan, niemand daar wat mocht claimen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En vandaag
[ afbeelding ]
Het mag inderdaad niet, maar een stuk of 1311 landen hebben het wel gedaan, waarvan dan weer sommige stukken overlappen en een paar stukjes echt alleen van de pingwings zijn. Ze geven er zelfs postzegels voor uit.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Huh? Ze hebben een stuk Antarctica? Ik dacht altijd dat, net als de maan, niemand daar wat mocht claimen.
Vergane glorie idd.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En vandaag
[ afbeelding ]
De meeste landen accepteren geen claims maar er zijn wel wat landen die ze maken. Het verdrag dat je niks mag claimen is uit 1961, toen al die claims er al waren. Maar goed, is koud niemandsland dus weinig interessant.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Huh? Ze hebben een stuk Antarctica? Ik dacht altijd dat, net als de maan, niemand daar wat mocht claimen.
Het is NIET kunstmatig lieve Disana. Insecten hebben niks te maken met de verspreiding van de zaden. En de bevruchting (indien geen plant die dat zelf kan) komt uiteraard VOOR de verspreiding van de (potentiele, ze moeten in vruchtbare aarde vallen) nakomelingen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat onderscheid dat jij maakt tussen verspreiding en bevruchting kunstmatig. Ook verspreiding leidt idealiter tot bevruchting, of daar nou een tweede plant aan te pas komt of via de bodem gaat. Maar ik zeg erbij dat ik geen kennis heb op dit vlak, dus het is uit de losse pols geredeneerd. Jij weet het allemaal kennelijk wel zeker.
Frankrijk wilde ook een stukje.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meeste landen accepteren geen claims maar er zijn wel wat landen die ze maken. Het verdrag dat je niks mag claimen is uit 1961, toen al die claims er al waren. Maar goed, is koud niemandsland dus weinig interessant.
[ afbeelding ]
Ik lees in chronologische volgorde he? Dat is niet heel raar toch?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zeg net oprecht dat ik geen kennis op dit vlak heb, en dan ga je zitten sneren? Bekijk het dan maar.
Zie je dat kleine stukje sneeuw daar? Qui y? C'est la nôtre.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:10 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Frankrijk wilde ook een stukje.
Ha, een stukje ongeclaimed. Tijd om daar lolbertaristan te stichten.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meeste landen accepteren geen claims maar er zijn wel wat landen die ze maken. Het verdrag dat je niks mag claimen is uit 1961, toen al die claims er al waren. Maar goed, is koud niemandsland dus weinig interessant.
[ afbeelding ]
Over een paar decennia is het daar gewoon lekker zacht. Kun je natuurlijk prima naar olie boren.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kan dit topic niet op invite only? En dat we dan atemmen wie wel en wie niet?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom lok jij al die vage types naar hier?
quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:11 schreef Tem het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan dit topic niet op invite only? En dat we dan atemmen wie wel en wie. Iet?
Op je muil gauw! Ik lok en vraag niemand hierheen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Geen idee wat hier staatquote:Op woensdag 29 maart 2017 22:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Kan dit topic niet op invite only? En dat we dan atemmen wie wel en wie niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |