Bron: Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzettenquote:Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzetten
Een 59-jarige Nederlander dreigt te worden gedeporteerd uit Canada. Hij woont daar al sinds hij acht maanden oud is, maar heeft nooit de Canadese nationaliteit gekregen. En omdat hij een strafblad heeft met onder meer wapenbezit, bedreiging en mishandeling, willen de Canadezen hem volgende week maandag uitzetten.
De man heeft een rechtszaak aangespannen om toch te kunnen blijven, meldde de Canadese zender CTV dinsdag. Iedere niet-Canadees die een celstraf van minstens zes maanden heeft gekregen, wordt automatisch gedeporteerd uit Canada. Daar is geen beroep tegen mogelijk. Die regel is in 2013 ingevoerd door de vorige, rechtse regering van Canada, meer dan een halve eeuw na de emigratie van Len van Heest. Hij is ooit veroordeeld tot negen maanden cel.
De Nederlander zelf zegt dat hij lijdt aan een bipolaire stoornis, die hij onder controle heeft gekregen. Ook wil hij in Canada voor zijn 81-jarige moeder zorgen. Bovendien kent hij niemand in Nederland en spreekt hij geen Nederlands. Daarom vraagt hij de rechter in Vancouver om een uitzondering te maken.
Een jurist zegt dat er nog een optie is: na terugkeer in Nederland kan hij een nieuwe verblijfsvergunning voor Canada aanvragen. Maar gezien zijn strafblad is de kans klein dat hij die krijgt.
is altijd wel een beetje tricky, wie of wat of hoe heeft hij bedreigt? voor hetzelfde geld heeft hij een eikel, een verkrachter of een moordenaar bedreigt?quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
wapenbezit, bedreiging en mishandeling
Hoi overal ter wereld ( behalve in tweede en derde wereld landen ) is het paspoort heilig, ze besteden liever 40 miljoen aan een celstraf van 16 jaar, dat ze iemands paspoort afnemen!quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan dat al die bruine mensen die het land in zijn gekomen ook netjes gedeporteerd worden wanneer ze wat flikken?
Ja ik snap het want Canadezen doen of ze zulke lieve en begripvolle mensen zijn maar het zijn een stel achterbakse klojo's.quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzetten
Dit mag toch wel een opmerkelijk bericht heten, afkomstig uit het land van het lichtende voorbeeld van Jesse Klaver, Justin Trudeau. Een politicus die de grens wagenwijd openzet voor migranten uit alle hoeken van de wereld, maar doodleuk iemand uitzet die al 59 jaar in het land woont....
Wie het snapt, mag het zeggen....
schaakquote:
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ik snap het want Canadezen doen of ze zulke lieve en begripvolle mensen zijn maar het zijn een stel achterbakse klojo's.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Hahhaahhahajhahahahahjahajjaja dit is toch wat jullie willen hahhaaaha
Als ik me misdraag zou ik het ook logisch vinden dat ik uitgewezen zou worden. Zie het probleem niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Een man na 59 jaar uitzetten omdat -ie als puber - ook nog met medische condities als depressie - wat crimineel gedrag heeft vertoond?
Maar je "jullie"-reactie is weer veelzeggend, bedankt...
Definieer 'jullie' ?quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Origineel nieuwsbericht uit Canada, inclusief foto van de man in kwestie:quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.
Uit eerdere posts van haar maak ik op dat ze moslim / allochtoon is. Met "jullie" bedoelt ze waarschijnlijk Nederlanders, een groep waartoe ze zichzelf niet rekent...quote:
Vind ik ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. De regel was oorspronkelijk "minstens 2 jaar" en is in 2013 aangescherpt tot "6 maanden". Sindsdien heeft deze man ineens een probleem.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
"Iedere niet-Canadees die een celstraf van minstens zes maanden heeft gekregen, wordt automatisch gedeporteerd uit Canada. "
Prima regel, tijd om hier in te voeren.
Warm onthaal op Schiphol, in alle tv-talkshows, mooi huisje voor hem en verpleeghuisplek voor zijn moedertje (die zal niet onverzorgd achterblijven), gelijk een uitkering voor beiden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd hoe Nederland gaat reageren, als het werkelijk zover komt.
Dit speelde al een tijd geleden. Die wet is twee jaar terug ingevoerd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.
Waar trek je de grens. In dit geval is het dus zes maanden. En dat er veel mis is met de indianen zie ook het hoge aantal zelfmoorden onder de Eskimo is iets waar de regering aan werkt. En Nederland heeft zelf ook wel wat zwarte pagina's in het verleden. Elk land heeft dat wel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit speelde al een tijd geleden. Die wet is twee jaar terug ingevoerd.
Het gaat mij om de hypocriete houding. Canada maar lullen over mensenrechtene en Trump maar zelf hebben ze een genocide poging gedaan in de jaren 50 op de Indiaanse kinderen.
Fuck die assholes.
Niet alleen de indianen, ook de jeugd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar trek je de grens. In dit geval is het dus zes maanden. En dat er veel mis is met de indianen zie ook het hoge aantal zelfmoorden onder de Eskimo is iets waar de regering aan werkt. En Nederland heeft zelf ook wel wat zwarte pagina's in het verleden. Elk land heeft dat wel.
Ook Nederland zet wel eens mensen uit waar ik twijfels aan heb. Maar de wet is de wet en regels zijn regels.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet alleen de indianen, ook de jeugd.
Maar die gast zit al 59 jaar in Canada en gedraagt zich als een typische Canadees. Totaal geintegreerd dus. Een beetje debiel dat hij nu weg zou moeten.
Precies. Omgekeerd waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest. Als het om een Canadees in Nederland zou gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
Die man is geen Canadees, het gaat dus om een gastland. Gasten die zich misdragen, wip je buiten. Fair genoeg, had ie maar Canadees moeten worden. Hij heeft er tijd genoeg voor gehad.
Ik vind het niet zielig maar wel achterlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook Nederland zet wel eens mensen uit waar ik twijfels aan heb. Maar de wet is de wet en regels zijn regels.
http://www.nu.nl/algemeen(...)t-land-uitgezet.html
Zie het probleem derhalve niet zo. Het is zielig voor de man. Maar zijn gedrag heeft helaas vervelende gevolgen. En er loopt nog een rechtszaak. Dat hopelijk voor deze man goed afloopt.
Niet na 59 jaar. Maar het is de hypocrisie die mij doet huiveren in deze....quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerd waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest. Als het om een Canadees in Nederland zou gaan.
Als het om Marokkanen gaat(die zelfs als ze willen niet hun marokkaanse nationaliteit kwijt kunnen raken) zijn er toch best wel wat mensen die dat wel willen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet na 59 jaar. Maar het is de hypocrisie die mij doet huiveren in deze....
Als jij opgroeit in een land en er 58 jaar woont, ben je gewoon Canadees. Wat een papiertje ook zegt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
Die man is geen Canadees, het gaat dus om een gastland. Gasten die zich misdragen, wip je buiten. Fair genoeg, had ie maar Canadees moeten worden. Hij heeft er tijd genoeg voor gehad.
http://nos.nl/artikel/216(...)-jaar-uitzetten.htmlquote:De reden voor zijn dreigende uitzetting is zijn strafblad, dat hij in zijn jeugd heeft opgebouwd. Hij heeft een keer negen maanden vastgezeten voor wapenbezit, bedreiging en mishandeling en dat komt hem nu duur te staan. Buitenlanders die ooit een gevangenisstraf hebben gekregen van meer dan zes maanden worden het land uit gezet.
Dus tijdens de rechtszaak verandert de wetgeving, en op basis daarvan wordt je berecht.quote:De zaak speelt al zeven jaar, en Van Heest won eerder al een rechtszaak.
Dit maakt de zaak nog schrijnender inderdaad.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:31 schreef Wombcat het volgende:
Wat het overigens helemaal bizar is, is dat het kennelijk gaat om misdrijven die hij in zijn jeugd heeft gedaan (en waar het artikel op de Frontpage ff er handig buiten gelaten heeft).
[..]
http://nos.nl/artikel/216(...)-jaar-uitzetten.html
OK. Dus je woont al 59 jaar in een land. Een jaar of 40 geleden heb je wat zaken uitgehaald die je een strafblad hebben opgeleverd. Twee jaar geleden wordt er een nieuwe wet aangenomen die betekent dat mensen met een strafblad worden uitgezet. En dan word je nu uitgezet.
En:
[..]
Dus tijdens de rechtszaak verandert de wetgeving, en op basis daarvan wordt je berecht.
Klinkt bijna als een verhaal uit een bananenrepubliek.
Zijn keuze om ondanks de 59 jaar dat hij in Canada woont geen Canadees te worden heeft duidelijk vervelende gevolgen. Als je er voor kiest gast te blijven dan moet je tenslotte je ook als gast gedragen. Zijn eigen schuld dus. Het gaat hier niet om een voorbeeldig burger tenslotte.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vind het niet zielig maar wel achterlijk.
Ze hebben 2 jaar geleden die wet er door heen gezet en die gast is al 59 jaar in Canada.
Het is geen nieuwkomer die een delict heeft gepleegd.
Kennelijk nooit aangevraagdquote:Op woensdag 1 maart 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik vind het vooral gek dat hij niet al veel eerder de Canadese nationaliteit heeft gekregen.
http://nos.nl/artikel/216(...)-jaar-uitzetten.htmlquote:Len van Heest emigreerde samen met zijn moeder Trixie toen hij acht maanden was. Zijn moeder heeft nooit de Canadese nationaliteit voor hem aangevraagd, volgens haar is ze dat "vergeten".
Niet helemaal, in het originele stuk dat je zelf linkt staat ook dat ze hem 7 jaar geleden al wilden uitzetten vanwege z'n strafblad, toen gold de 2 jaar regel nog.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. De regel was oorspronkelijk "minstens 2 jaar" en is in 2013 aangescherpt tot "6 maanden". Sindsdien heeft deze man ineens een probleem.
Ben trouwens benieuwd hoe Nederland gaat reageren, als het werkelijk zover komt.
Zodra hij 18/21 was had hij dat zelf ook kunnen doen natuurlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kennelijk nooit aangevraagd
[..]
http://nos.nl/artikel/216(...)-jaar-uitzetten.html
Nogal dom om dat te vergeten.
Het gaat om misdrijven die hij in zijn tienerjaren heeft gepleegd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zijn keuze om ondanks de 59 jaar dat hij in Canada woont geen Canadees te worden heeft duidelijk vervelende gevolgen. Als je er voor kiest gast te blijven dan moet je tenslotte je ook als gast gedragen. Zijn eigen schuld dus. Het gaat hier niet om een voorbeeldig burger tenslotte.
http://www.ctvnews.ca/can(...)etherlands-1.3304472quote:During his teenaged years, Van Heest developed bipolar disorder and racked up a police record that included charges for weapons and uttering threats. He also served nine months in prison for assault.
Ja, dat ook. Een echt excuus is het niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zodra hij 18/21 was had hij dat zelf ook kunnen doen natuurlijk.
Dat weet je niet want je kent de feiten niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:35 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zijn keuze om ondanks de 59 jaar dat hij in Canada woont geen Canadees te worden heeft duidelijk vervelende gevolgen. Als je er voor kiest gast te blijven dan moet je tenslotte je ook als gast gedragen. Zijn eigen schuld dus. Het gaat hier niet om een voorbeeldig burger tenslotte.
Jij wel?quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat weet je niet want je kent de feiten niet.
Dus dat hij al 59 jaar in Canada woont zonder Canadees te zijn is geen feit?quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat weet je niet want je kent de feiten niet.
Ik lees meer dat de problemen begonnen in zijn tienerjaren. Echt duidelijk wanneer hij zijn laatste misstap begon is het niet in de artikelen. Maar laten we wel wezen als het hier om een islamiet zou gaan was dit geen nieuws geweest.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het gaat om misdrijven die hij in zijn tienerjaren heeft gepleegd.
Hahahahahahahahaha ik ben hahahahahah benieuwd hahahahahaha of ik hahahahahah ook hahahahaha onder de categorie hahahahahah "jullie" hahahahahaha val?!quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Dan krijg je dus rechtsongelijkheid. Vrouwe justitia moet blind zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:44 schreef Villas__Rubin het volgende:
Dit is dus dat domme, mechanische aspect van de toepassing van het strafrecht in onze westerse rechtstaten. Alsof een computer de besluiten neemt.
Het zou menselijker moeten (en dat houdt ook net zo goed in dat het soms dus veel hárder uitpakt dan de mechanische wet!). Er moet een wezen met gevoelens bepalen wat soms redelijk is en wat niet. (dus ook soms een woedend menselijk wezen die iemand tot marteling veroordeelt bij heel erge zaken!).
Wet is wet schijnheil! Als het een Marokkaan was had je anders gesproken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Een man na 59 jaar uitzetten omdat -ie als puber - ook nog met medische condities als depressie - wat crimineel gedrag heeft vertoond?
Maar je "jullie"-reactie is weer veelzeggend, bedankt...
Nee, jullie zeikerds over alles wat islamitisch of immigrant is. Ik ben Nederlandse so stfu loser. Kijk waar je meteen vanuit gaat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uit eerdere posts van haar maak ik op dat ze moslim / allochtoon is. Met "jullie" bedoelt ze waarschijnlijk Nederlanders, een groep waartoe ze zichzelf niet rekent...
Dat is wel een feit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus dat hij al 59 jaar in Canada woont zonder Canadees te zijn is geen feit?
Nou weet ik niet wat "police complaints" zijn, maar dat lijken me nog geen veroordelingen.quote:However, an immigration expert, said Van Heest's crimes are serious, and he has stopped treatment for his mental illness.
Sergio Karas, vice-chair of the Ontario Bar Association's immigration section, said Van Heest has been granted previous stays for deportation, but continues to commit crimes. "He's been given chances before," Karas said.
On top of his many convctions, Karas says he has 32 pending police complaints.
Dat geld trouwens ook voor veel Marokkanen hier trouwens. Maar het gaat hier natuurlijk om een onschuldige blanke zielige Nederlander. Dus als die wordt uitgezet is er ineens een probleem.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:46 schreef scrupuleus het volgende:
Zijn gedrag is gevormd in Canada, stelletje vuile hypocrieten.
Als Nederland ineens een 59-jarige Canadees die al vanaf z'n geboorte in Nederland woont wil uitzetten vanwege veranderde criteria die met terugwerkende kracht gelden, zou ik dat net zo bizar vinden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Precies. Omgekeerd waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest. Als het om een Canadees in Nederland zou gaan.
Ik denk wel dat het dan ook nieuws was geweest.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik lees meer dat de problemen begonnen in zijn tienerjaren. Echt duidelijk wanneer hij zijn laatste misstap begon is het niet in de artikelen. Maar laten we wel wezen als het hier om een islamiet zou gaan was dit geen nieuws geweest.
Flikker toch op om overal Marokkanen bij te betrekken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat geld trouwens ook voor veel Marokkanen hier trouwens. Maar het gaat hier natuurlijk om een onschuldige blanke zielige Nederlander. Dus als die wordt uitgezet is er ineens een probleem.
In elk geval gaat het niet om een brave burger dus.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Flikker toch op om overal Marokkanen bij te betrekken.
Net als hier dus wat is het probleem?quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:49 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee maar ik weet dat bedreiging en fysiek geweld niet vreemd zijn in canada.
En flikker zelf maar op trouwens.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:49 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Flikker toch op om overal Marokkanen bij te betrekken.
Klopt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik lees meer dat de problemen begonnen in zijn tienerjaren. Echt duidelijk wanneer hij zijn laatste misstap begon is het niet in de artikelen. Maar laten we wel wezen als het hier om een islamiet zou gaan was dit geen nieuws geweest.
De helft van NWS vindt dat echter geen probleem als het om een moslim gaat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Nederland ineens een 59-jarige Canadees die al vanaf z'n geboorte in Nederland woont wil uitzetten vanwege veranderde criteria die met terugwerkende kracht gelden, zou ik dat net zo bizar vinden.
Nee idoot, jij komt met een nutteloos feitje op mijn bericht.quote:
Hem opvangen in de ambassade samen met z'n moeder, zou ik voor opteren. En als z'n moeder overlijdt mag hij hierheen komen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:11 schreef Elfletterig het volgende:
Dat bepaal ik toch mooi zelf wel. En eventueel als ik te ver ga een moderator. En ik denk helaas dat als het hier om iemand anders dat een Nederlander zou gaan er geen haan gekraaid zou hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:55 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Nee idoot, jij komt met een nutteloos feitje op mijn bericht.
En daarna nog met 1 of ander artikel waar ik niet om vraag.
Blijf eens ontopic zou ik zeggen.
Dat mis ik ook een beetje. Een reactie van de Nederlandse overheid hier op. Nederland hoeft wellicht helemaal niet te helpen met een uitzetting?quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:55 schreef bamibij het volgende:
[..]
Hem opvangen in de ambassade samen met z'n moeder, zou ik voor opteren. En als z'n moeder overlijdt mag hij hierheen komen.
(Als hij de rechtszaak verliest dan)
Ik vind het prima dat je die vergelijking bij het topic wilt betrekken, maar dan wil ik even een paar verschillen aanstippen:quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat geld trouwens ook voor veel Marokkanen hier trouwens. Maar het gaat hier natuurlijk om een onschuldige blanke zielige Nederlander. Dus als die wordt uitgezet is er ineens een probleem.
Maak daar maar 90% van.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
De helft van NWS vindt dat echter geen probleem als het om een moslim gaat.
Hypocriet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je die vergelijking bij het topic wilt betrekken, maar dan wil ik even een paar verschillen aanstippen:
1) Deze man woont al in Canada sinds hij 8 maanden oud is. Hij heeft helemaal niks met Nederland, spreekt de Nederlandse taal niet, heeft hier geen vrienden en bekenden en slechts verre familie.
2) Deze man is in alles Canadees; dat is zijn thuisland, het land waar hij z'n hele leven heeft gewoond, waar zijn loyaliteit ligt, waarvan hij de taal spreekt.
Bij sommige Marokkanen in Nederland zie je een heel ander beeld. Ten eerste hebben ze doorgaans een dubbele nationaliteit. Ze bezitten dus wel de Nederlandse nationaliteit, maar ze zijn slecht geïntegreerd en keren zich af van onze samenleving. Bij de oudere generatie is er niet zelden sprake van taalproblemen - vorige week nog groot in het nieuws dankzij onze vriendelijke vriend Kuzu, die zonder enige bewijsvoering stelde dat artsen bij allochtone ouderen sneller de stekker eruit trekken als gevolg van taalproblemen.
Wanneer mensen overlijden, worden ze naar Marokko (idem voor Turkije) gebracht en vervolgens daar begraven; in hun thuisland. En reken erop dat dit ook massaal zal gelden voor de generatie Marokkanen (en Turken) die in Nederland zijn geboren en hier hun hele leven doorbrengen. Ze worden thuis begraven. En elke zomer gaan ze op vakantie naar huis. Daar waar ze volop familie, vrienden en bekenden hebben wonen.
Te veel Marokkanen (opnieuw idem voor Turken) laten zien dat hun loyaliteit niet in Nederland ligt. Velen voelen zich in alles Marokkaan (Turk) en in hun thuisland ligt ook hun loyaliteit.
De stap voor deze mensen om blijvend te re-migreren (dan wel na misdrijven te worden uitgezet) naar het land van herkomst is beduidend minder groot dan de stap die deze Nederlandse Canadees moet zetten.
Zeker; wet is wet. Maar hier worden regels veranderd en met terugwerkende kracht van toepassing verklaard.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wet is wet schijnheil! Als het een Marokkaan was had je anders gesproken.
Hij heeft z'n rechtszaak nog niet verloren he, dus die reactie zal daarna wel volgen. Of uitblijven als hij wint.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat mis ik ook een beetje. Een reactie van de Nederlandse overheid hier op. Nederland hoeft wellicht helemaal niet te helpen met een uitzetting?
Ik woon zelf ook al bijna meer dan 50 jaar in Nederland. Maar ben geen Nederlands staatsburger. Ik begrijp echt niet wat het probleem is. Als ik me als crimineel ga gedragen verwacht ik ook gewoon uitgezet te gaan worden. Niet meer dan logisch denk ik. En dat moet ik toegeven waarom de man Nederlander is gebleven is niet duidelijk. Los daarvan wachten op nog een uitspraak van een rechter dus. En een mogelijke reactie van de Nederlandse autoriteiten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat je die vergelijking bij het topic wilt betrekken, maar dan wil ik even een paar verschillen aanstippen:
1) Deze man woont al in Canada sinds hij 8 maanden oud is. Hij heeft helemaal niks met Nederland, spreekt de Nederlandse taal niet, heeft hier geen vrienden en bekenden en slechts verre familie.
2) Deze man is in alles Canadees; dat is zijn thuisland, het land waar hij z'n hele leven heeft gewoond, waar zijn loyaliteit ligt, waarvan hij de taal spreekt.
Bij sommige Marokkanen in Nederland zie je een heel ander beeld. Ten eerste hebben ze doorgaans een dubbele nationaliteit. Ze bezitten dus wel de Nederlandse nationaliteit, maar ze zijn slecht geïntegreerd en keren zich af van onze samenleving. Bij de oudere generatie is er niet zelden sprake van taalproblemen - vorige week nog groot in het nieuws dankzij onze vriendelijke vriend Kuzu, die zonder enige bewijsvoering stelde dat artsen bij allochtone ouderen sneller de stekker eruit trekken als gevolg van taalproblemen.
Wanneer mensen overlijden, worden ze naar Marokko (idem voor Turkije) gebracht en vervolgens daar begraven; in hun thuisland. En reken erop dat dit ook massaal zal gelden voor de generatie Marokkanen (en Turken) die in Nederland zijn geboren en hier hun hele leven doorbrengen. Ze worden thuis begraven. En elke zomer gaan ze op vakantie naar huis. Daar waar ze volop familie, vrienden en bekenden hebben wonen.
Te veel Marokkanen (opnieuw idem voor Turken) laten zien dat hun loyaliteit niet in Nederland ligt. Velen voelen zich in alles Marokkaan (Turk) en in hun thuisland ligt ook hun loyaliteit. En uiteraard spreken ze ook de taal. Niet zelden spreken ze die vloeiender dan dat ze Nederlands spreken; zeker voor de oudere generatie geldt dat.
De stap voor deze mensen om blijvend te re-migreren (dan wel na misdrijven te worden uitgezet) naar het land van herkomst is beduidend minder groot dan de stap die deze Nederlandse Canadees moet zetten.
Wat vaker gebeurd ook buiten Canada? Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zeker; wet is wet. Maar hier worden regels veranderd en met terugwerkende kracht van toepassing verklaard.
Nee, als je andere artikelen leest dan is wel duidelijk dat het niet gaat om wat strafbare feitjes uit een ver verleden, maar dat hij ondanks eerdere dreigende uitzettingen (ook toen de grens nog een straf van 2 jaar was) telkens opnieuw de fout in gaat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Zeker; wet is wet. Maar hier worden regels veranderd en met terugwerkende kracht van toepassing verklaard.
Verder heb ik in de post hierboven het verschil uitgelegd met de situatie van Marokkanen in Nederland. Wellicht kun je daar wat zinnigers op zeggen dan alleen één woordje.
Precies!quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:05 schreef Megumi het volgende:
Als ik me als crimineel ga gedragen verwacht ik ook gewoon uitgezet te gaan worden. Niet meer dan logisch denk ik.
Ze waren 7 jaar geleden ook al met een deportatie bezig, maar toen heeft hij gratie gekregen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:10 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Precies!
Deze man is schijnbaar gewoon nog een Nederlanders (door toedoen van zijn moeder en zichzelf).
Als hij "vergeten" is een Canadees paspoort aan te vragen in de 40 jaar dat hij er recht op heeft en hij overtreedt (meermaals) de wet dan is het volkomen normaal dat hij buiten wordt geflikkerd.
Alleen beetje raar dat ze dit niet eerder hebben gedaan.
Misschien is deze man ook wel bruin?quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan dat al die bruine mensen die het land in zijn gekomen ook netjes gedeporteerd worden wanneer ze wat flikken?
Behalve dat je vergeten bent te vermelden dat Marokkanen niet van hun Marokkaanse nationaliteit af kunnen komen, zelfs niet als ze dat willen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Verder heb ik in de post hierboven het verschil uitgelegd met de situatie van Marokkanen in Nederland. Wellicht kun je daar wat zinnigers op zeggen dan alleen één woordje.
Nederlandse, ja... Zo'n eentje van het type die alleen Nederlander is als het voor het verhaaltje even uitkomt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:47 schreef Stimorol- het volgende:
Nee, jullie zeikerds over alles wat islamitisch of immigrant is. Ik ben Nederlandse so stfu loser. Kijk waar je meteen vanuit gaat.
Nog even voor de goede orde: JIJ bent degene die dit topic kwam binnenvallen met je "jullie"-opmerkingen, die je nu ineens linkt aan "zeikerds over alles wat islamitisch of immigrant is". Dat terwijl dit topic helemaal niet over een moslim-kwestie gaat, maar over een Nederlander in Canada.quote:Op zaterdag 31 december 2016 18:52 schreef Stimorol- het volgende:
Generaliseer even anders. Ik ben aleviet en mijn vader zou absoluut NIET achter mijn relatie met een ander achtergrond staan.
Je bent en blijft een hypocriet. Zinnigs gaat niet met jouw posten samen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een dom geleuter.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:48 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik lees in een artikel wat jij eerder poste dat het wel met een aanpassing van de wet te maken heeft. Eerder werden er geen straffen opgelegd langer dan 2 jaar omdat mensen anders inderdaad werden uitgewezen. Vandaar dat ze het aangepast hebben naar 6 maanden met terugwerkende kracht. Verder lijkt het inderdaad sterkt om een draaideur crimineel te gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze waren 7 jaar geleden ook al met een deportatie bezig, maar toen heeft hij gratie gekregen.
Al met al heeft het dus weinig te maken met het feit dat Canada de regels heeft veranderd en je nu met een celstraf langer dan 6 maanden uitgezet kunt worden, want toen was het nog onder de oude regels.
De man blijft misdrijven plegen.
LOL zelfs hier is je haat duidelijk. Daarom ga ik niet al te diep in op jouw posts, het is een en al onzin en praat zoals het jou uitkomt. Wederom: pvv tokkies van nsw. Dit meteen als jullie Nederlanders zien zegt meer dan voldoende over jouw beeld.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nederlandse, ja... Zo'n eentje van het type die alleen Nederlander is als het voor het verhaaltje even uitkomt.
[..]
Nog even voor de goede orde: JIJ bent degene die dit topic kwam binnenvallen met je "jullie"-opmerkingen, die je nu ineens linkt aan "zeikerds over alles wat islamitisch of immigrant is". Dat terwijl dit topic helemaal niet over een moslim-kwestie gaat, maar over een Nederlander in Canada.
Je eerste reactie was meteen ons uitlachen, je mede-Nederlanders...
Ik vindt dat van jou ook met je anti-VS posten en dergelijk. En iemand die fan is van de president van Noord-Korea is. Kijk eerst eens maar naar je zelf.quote:
Achter het strafbare gedrag van de man gaat de nodige medische problematiek schuil, zoals zijn bipolaire stoornis. Dat lijkt me iets om rekening mee te houden. Verder lijkt het me een feit dat de man in het verleden NIET voldeed aan criteria om te worden uitgezet (ook al is hij bestraft voor bepaalde vergrijpen), maar omdat de regels zijn veranderd, voldoet hij er ineens wél aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, als je andere artikelen leest dan is wel duidelijk dat het niet gaat om wat strafbare feitjes uit een ver verleden, maar dat hij ondanks eerdere dreigende uitzettingen (ook toen de grens nog een straf van 2 jaar was) telkens opnieuw de fout in gaat.
Niks met terugwerkende kracht, al diverse malen deportatie ontlopen en toch weer strafbare feiten plegen.
Nee, zo werkt dat niet. Je staatsburgerschap is bepalend in veel dingen. Dat mag je fout vinden, maar zo werkt dat in internationale verhoudingen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als jij opgroeit in een land en er 58 jaar woont, ben je gewoon Canadees. Wat een papiertje ook zegt.
Dat ze niet moeten janken na 59 jaar.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Net als hier dus wat is het probleem?
Wat verandert dat aan de situatie? Niks wezenlijks. Hun loyaliteit ligt toch al bij Marokko.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Behalve dat je vergeten bent te vermelden dat Marokkanen niet van hun Marokkaanse nationaliteit af kunnen komen, zelfs niet als ze dat willen.
Veel Marokkaanse jongeren blijken ook een stoornis te hebben, rechtvaardigt dat hun gedrag ook ja?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Achter het strafbare gedrag van de man gaat de nodige medische problematiek schuil, zoals zijn bipolaire stoornis. Dat lijkt me iets om rekening mee te houden. Verder lijkt het me een feit dat de man in het verleden NIET voldeed aan criteria om te worden uitgezet (ook al is hij bestraft voor bepaalde vergrijpen), maar omdat de regels zijn veranderd, voldoet hij er ineens wél aan.
Heb je een bron voor dat feit?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Achter het strafbare gedrag van de man gaat de nodige medische problematiek schuil, zoals zijn bipolaire stoornis. Dat lijkt me iets om rekening mee te houden. Verder lijkt het me een feit dat de man in het verleden NIET voldeed aan criteria om te worden uitgezet (ook al is hij bestraft voor bepaalde vergrijpen), maar omdat de regels zijn veranderd, voldoet hij er ineens wél aan.
De man heeft twee keer de kans gekregen om uitzetting te voorkomen. En blijft de fout ingaan. Lees het onderstaande nog maar eens.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:24 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat ze niet moeten janken na 59 jaar.
Je hebt geen weerwoord; dat kan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je bent en blijft een hypocriet. Zinnigs gaat niet met jouw posten samen.
Hoe durf je te spreken over zo een grote groep alsof ze allen één zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat verandert dat aan de situatie? Niks wezenlijks. Hun loyaliteit ligt toch al bij Marokko.
Precies.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je een bron voor dat feit?
Ik lees dat hij al 2 keer gratie heeft gehad, niet dat hij niet aan de criteria voldeed.
Ben je gaan mycroften om posts te zoeken zielepoot?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt geen weerwoord; dat kan.![]()
Ik las trouwens net ergens terug dat ik geband zou zijn; dat is niet zo. Ik was gewoon een poosje afwezig in NWS.
Dat komt omdat de man geen veroordeling heeft gehad langer dan twee jaar heb ik begrepen. Nu is die termijn met terugwerkende kracht naar 6 maanden gezet. Waardoor de man alsnog voor uitzetting in aanmerking komt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:10 schreef begaaierd het volgende:
[..]
Precies!
Deze man is schijnbaar gewoon nog een Nederlanderer (door toedoen van zijn moeder en zichzelf).
Als hij "vergeten" is een Canadees paspoort aan te vragen in de 40 jaar dat hij er recht op heeft en hij overtreedt (meermaals) de wet dan is het volkomen normaal dat hij buiten wordt geflikkerd.
Alleen beetje raar dat ze dit niet eerder hebben gedaan.
Als er in 2008 al een uitzetting speelde dan was dat omdat er toen een veroordeling van langer dan 2 jaar was.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat komt omdat de man geen veroordeling heeft gehad langer dan twee jaar heb ik begrepen. Nu is die termijn met terugwerkende kracht naar 6 maanden gezet. Waardoor de man alsnog voor uitzetting in aanmerking komt.
Stand corrected.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als er in 2008 al een uitzetting speelde dan was dat omdat er toen een veroordeling van langer dan 2 jaar was.
Het is lastig. Want de overheid is ook geen uitblinker geweest in het oplossen van dit soort problemen. En pas sinds Pim struikelen de lui die niets deden over elkaar heen met plannen en populistische uitspraken die de problemen niet gaan oplossen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Veel Marokkaanse jongeren blijken ook een stoornis te hebben, rechtvaardigt dat hun gedrag ook ja?
nog meer dom geleuter dus.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt dat van jou ook met je anti-VS posten en dergelijk. En iemand die fan is van de president van Noord-Korea is. Kijk eerst eens maar naar je zelf.
Klopt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
De man heeft twee keer de kans gekregen om uitzetting te voorkomen. En blijft de fout ingaan. Lees het onderstaande nog maar eens.
http://news.nationalpost.(...)-a-baby-57-years-ago
De man heeft dus ook zo zijn eigen keuzes gemaakt.
Hiep hiep hoera, wij mogen een probleem oplossen wat Canada niet gelukt is.quote:“I think in this particular case, as the court notes, there were just too many strikes against this fellow,” said Sergio Karas, vice-chair of the Ontario Bar Association’s immigration section. What’s more, “in the Netherlands, you’re going to get perhaps even better (mental-health) support than here.”
(...)
Justice Locke — who could only review whether the immigration officer’s decision was reasonable, not retry the case — cited evidence from a Dutch psychiatrist that as a citizen of Holland, Van Heest would receive treatment there, and that most Dutch people speak at least some English.
Ik ook maar iemand die al 59 jaar in je land zit is meer canadees dan nederlander.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:23 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Je staatsburgerschap is bepalend in veel dingen. Dat mag je fout vinden, maar zo werkt dat in internationale verhoudingen.
Wat heeft die man belet zich gewoon even tot Canadees te laten naturaliseren? Je kunt niet Nederlander blijven en pas als het je niet meer uitkomt (dreigende uitzetting) gaan lopen jammeren over de nadelen daarvan.
Op zich vind ik de houding van Canada wel goed: iedereen welkom, maar wie zich misdraagt moet vertrekken. Dat is het omgekeerde van grenzen dicht en wie toch binnenkomt kan zich misdragen wat hij wil.
Wat je zelf al aangeeft de man is juridisch een Nederlander. En de vergelijking met bijvoorbeeld mensen met een dubbele nationaliteit gaat ook niet op. Want de man heeft geen Canadese nationaliteit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Klopt.
Niettemin is hij wmb meer Canadees dan Nederlander. Maar hij had zelf de Canadese nationaliteit moeten aanvragen.
Uit het artikel wat je linkte
[..]
Hiep hiep hoera, wij mogen een probleem oplossen wat Canada niet gelukt is.
Neemt overigens niet weg dat die man juridisch gezien nog steeds Nederlander is, en geen Canadees. En dat betekent dat gezien de Canadese wetgeving zij hem terug mogen sturen. En aangezien wij geen staatsburgers mogen weigeren, moeten wij hem accepteren.
Maar om nou te zeggen dat dit een aanwinst voor onze samenleving is...Nah, denk het niet.
Wat mij betreft is iemand die al (vrijwel) zijn hele leven in Canada woont en geen nederlands spreekt het 'probleem' van Canada. Net zoals Marokkanen met een Nederlandse paspoort, die hier (vrijwel) hun leven wonen ons probleem zijn, en niet dat van Marokko.
Daarom zeg ik ook "wat mij betreft". Dat betekent dat er een mening volgt. En ik besef dat het juridisch niet hetzelfde is, maar praktisch gezien is die man meer Canadees dan Nederlander.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat je zelf al aangeeft de man is juridisch een Nederlander. En de vergelijking met bijvoorbeeld mensen met een dubbele nationaliteit gaat ook niet op. Want de man heeft geen Canadese nationaliteit.
Helaas is dat dus niet zo gewoon. Want de man is Nederlander. En geen Canadees. Op die grond kan de man uitgewezen worden. Afhankelijk natuurlijk welke verdragen en afspraken daarover zijn met Canada. Dat wat jij gewoon mag vinden is dus in de praktijk vaak geleuter.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:46 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik ook maar iemand die al 59 jaar in je land zit is meer canadees dan nederlander.
Hij spreekt niet eens Nederlands.
Dus gewoon in de cel mocht hij zich misdragen.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar 59 jaar niet weten dat je Nederlands staatrsburger bent. Dat blijft toch wel vreemd. Wellicht is de man ook ongelofelijk dom wellicht vanwege zijn stoornis?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook "wat mij betreft". Dat betekent dat er een mening volgt. En ik besef dat het juridisch niet hetzelfde is, maar praktisch gezien is die man meer Canadees dan Nederlander.
Zou hij wel al die tijd steeds een nieuw Nederlands paspoort aangevraagd hebben? Of heeft hij dat laten verlopen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Maar 59 jaar niet weten dat je Nederlands staatrsburger bent. Dat blijft toch wel vreemd. Wellicht is de man ook ongelofelijk dom wellicht vanwege zijn stoornis?
Ik heb het niet over mensen met een paspoort. Ik heb het over verblijfsvergunningsvluchtelingen/migrantenquote:Op woensdag 1 maart 2017 05:23 schreef possetje het volgende:
[..]
Hoi overal ter wereld ( behalve in tweede en derde wereld landen ) is het paspoort heilig, ze besteden liever 40 miljoen aan een celstraf van 16 jaar, dat ze iemands paspoort afnemen!
Raar maar waar
nou klinkt als muziek in de oren van de PVVers, als je geen verblijfsvergunning hebt en een strafbaar feit pleegt dat je dan het land uit gezet wordt..quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:13 schreef Beathoven het volgende:
De PVV heeft er weer een kandidaat bij.
Canada heeft redelijke strenge migratie-eisen. Ook laten ze verhoudingsgewijs maar weinig vluchtelingen binnen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:16 schreef SpecialK het volgende:
Hoe kom je erbij dat hij niet wist dat hij Nederlander was?quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:27 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Canada heeft redelijke strenge migratie-eisen. Ook laten ze verhoudingsgewijs maar weinig vluchtelingen binnen. Blijf het wel een raar verhaal vinden dat de man niet wist dat hij al die tijd gewoon Nederlander was.
Kleermaker.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:30 schreef HSG het volgende:
Een aantal jaren geleden mocht een Marokkaan Nederland niet uitgezet worden die geen verblijfsvergunning had en 10 jaar lang voor een bende had gewerkt. Hij had letterlijk 10 jaar lang mensen bedreigd, mishandeld en beroofd, ingebroken, in drugs gehandeld ect.
Maar hij mocht niet uitgezet worden.
Weet je wie wel uitgezet werd? Een Turkse familie die in Nederland een eigen wasserette had. Ouders goed geïntegreerd en spraken uitstekend Nederlands, slimme kinderen, de buurt mocht ze heel graag, ze waren overal welkom, superaardig en waren zoals je leest een voorbeeld voor meer. Waarom werden ze uitgezet? Pa was vergeten hun verblijfsvergunning te verlengen.
Ah, ik zie nu wel dat hij het wist. Zal wel komen doordat het artikel hier op Fok niet alle informatie bevat. Hij heeft dus al eens eerder een rechtszaak aangespannen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat hij niet wist dat hij Nederlander was?
Er zijn duizenden Nederlanders in Canada die nog steeds nederlander zijn en sinds hun jeugd daar wonen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:27 schreef Buurtzwaan het volgende:
[..]
Canada heeft redelijke strenge migratie-eisen. Ook laten ze verhoudingsgewijs maar weinig vluchtelingen binnen. Blijf het wel een raar verhaal vinden dat de man niet wist dat hij al die tijd gewoon Nederlander was.
Ja geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig he die laffe politieke honden!!quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:30 schreef HSG het volgende:
Een aantal jaren geleden mocht een Marokkaan Nederland niet uitgezet worden die geen verblijfsvergunning had en 10 jaar lang voor een bende had gewerkt. Hij had letterlijk 10 jaar lang mensen bedreigd, mishandeld en beroofd, ingebroken, in drugs gehandeld ect.
Maar hij mocht niet uitgezet worden.
Weet je wie wel uitgezet werd? Een Turkse familie die in Nederland een eigen wasserette had. Ouders goed geïntegreerd en spraken uitstekend Nederlands, slimme kinderen, de buurt mocht ze heel graag, ze waren overal welkom, superaardig en waren zoals je leest een voorbeeld voor meer. Waarom werden ze uitgezet? Pa was vergeten hun verblijfsvergunning te verlengen.
Nee je wordt er uitgegooid als je meer dan 6 maanden veroordeeld bent voor een misdaad. En niet beschikt over de Canadese nationaliteit. Dus Nederlanders in Canada die zich netjes gedragen hoeven zich nergens zorgen over te maken. Je leutert maar wat dus. En dit is zelfverdediging. Het voorbeeld wat jij geeft.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er zijn duizenden Nederlanders in Canada die nog steeds nederlander zijn en sinds hun jeugd daar wonen.
Stel je voor: je gaat uit en een of andere junk bedreigd je. Als krasse baas sla je 'm met een knuppel op z'n kop. Oh dat mag niet: veroordeling wegens geweldpleging, 9 maanden.
Dus volgens de nieuwe wet word je eruit getieft al ben je meer dan 50 jaar in canada en altijd gewerkt en belasting betaald. Cool!!!
Erfenis van de vorige conservatieve regering staat in dat artikel dat je aanhaalt:quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Origineel nieuwsbericht uit Canada, inclusief foto van de man in kwestie:
http://www.cbc.ca/news/ca(...)etherlands-1.3996475
Hierin staat dat de man op 6 maart wordt uitgezet. Niet alleen heeft man verder niks met Nederland te maken, zijn 81-jarige moeder blijft ook nog alleen in Canada achter.
Beetje laat, niet? Iemand na al die jaren alsnog gaan uitzetten...
Criminele vreemdelingen uitzetten? Niks op tegen, maar dan niet pas jaren na het criminele gedrag op basis van nieuw ingevoerde regels die met terugwerkende kracht gelden.
Geen geintje van Justin "Jesse" Trudeau dus kennelijk.quote:Van Heest is one of several cases in which immigrants face removal after the previous Conservative government toughened laws regarding the deportation of non-citizen criminals, his lawyer Peter Golden said in an earlier interview with CBC.
Previously, the deportation took effect if a person was sentenced to more than two years. The Conservatives reduced that threshold to six months and removed the right to appeal to the Immigration Appeal Division.
En dat mensen maar op dit soort politici blijven stemmen is voor die lui is pas geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig voor hun dan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:55 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig he die laffe politieke honden!!
Zelverdiging of niet, als je meer dan 6 maanden krijgt dan ga je eruit.quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nee je wordt er uitgegooid als je meer dan 6 maanden veroordeeld bent voor een misdaad. En niet beschikt over de Canadese nationaliteit. Dus Nederlanders in Canada die zich netjes gedragen hoeven zich nergens zorgen over te maken. Je leutert maar wat dus. En dit is zelfverdediging. Het voorbeeld wat jij geeft.
Nee van Harper.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Erfenis van de vorige conservatieve regering staat in dat artikel dat je aanhaalt:
[..]
Geen geintje van Justin "Jesse" Trudeau dus kennelijk.
REGELS ZIJN REGELS!quote:Op woensdag 1 maart 2017 10:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er zijn duizenden Nederlanders in Canada die nog steeds nederlander zijn en sinds hun jeugd daar wonen.
Stel je voor: je gaat uit en een of andere junk bedreigd je. Als krasse baas sla je 'm met een knuppel op z'n kop. Oh dat mag niet: veroordeling wegens geweldpleging, 9 maanden.
Dus volgens de nieuwe wet word je eruit getieft al ben je meer dan 50 jaar in canada en altijd gewerkt en belasting betaald. Cool!!!
Als ze Canadees zijn kunnen ze ook niet worden uitgezet he...quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Zelverdiging of niet, als je meer dan 6 maanden krijgt dan ga je eruit.
En ik ken de Canadezen, die denken echt niet diep na over wetgevingen.
En hij voldeed gewoon aan de eisen om Canadees te worden plus dat hij voldeed aan de eisen om daarbij z'n Nederlanderschap niet te verliezen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze Canadees zijn kunnen ze ook niet worden uitgezet he...
Regel 2 was op hem van toepassing als hij op welk moment na zijn 18de verjaardag dan ook het Canadees staatsburgerschap had aangevraagd, en aan de Canadese eisen voldeed hij toen ook.quote:Vrijwillig een andere nationaliteit aannemen
U verliest uw Nederlandse nationaliteit als u vrijwillig een andere nationaliteit aanneemt. Er zijn 3 uitzonderingen op deze regel:
1. U bent geboren in het land van de nieuwe nationaliteit. En u heeft daar uw hoofdverblijf als u de nationaliteit van dat land krijgt.
2. U heeft, voordat u meerderjarig werd, onafgebroken 5 jaar uw hoofdverblijf gehad in het land waarvan u de nationaliteit aanneemt.
3. U neemt de nationaliteit aan van uw echtgenoot of echtgenote of geregistreerde partner.
Volgens mij mag dat niet van de VN. NL zal hem dus moeten opnemen. Gezien het verleden zit de man waarschijnlijk vrij snel in TBS, de slimste plek voor draaideur criminelen met een persoonsstoornis.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:34 schreef Flow3r het volgende:
Nederland moet hem weigeren terug te nemen, werkt kennelijk altijd, opgelost
Dan is Nederland weer Nederlandquote:Op woensdag 1 maart 2017 07:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
"Iedere niet-Canadees die een celstraf van minstens zes maanden heeft gekregen, wordt automatisch gedeporteerd uit Canada. "
meid....werkelijk?quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze Canadees zijn kunnen ze ook niet worden uitgezet he...
Ik zie hier maar 1 huilebalk en die luistert naar de naam Nielsch.....quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
REGELS ZIJN REGELS!
Niet zo janken kerel...
Het is alleen hypocriet als diezelfde mensen die die genocide wilde plegen ook diegene zijn die nu lullen over mensenrechten en Trump. Of dat het geval is betwijfel ik.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit speelde al een tijd geleden. Die wet is twee jaar terug ingevoerd.
Het gaat mij om de hypocriete houding. Canada maar lullen over mensenrechtene en Trump maar zelf hebben ze een genocide poging gedaan in de jaren 50 op de Indiaanse kinderen.
Fuck die assholes.
Aangifte van de geboorte.quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:04 schreef Re het volgende:
vroeger stond je als baby ingeschreven bij je moeder/vader dus ik kan me voorstellen dat hij geen paspoort heeft ... of staat dat gewoon ergens gergisreerd dat je toch Nederlnader bent zonder paspoort?
Ik neem aan dat de gemeente waar je je aangifte gedaan hebt dat niet weg gooit. Dus in die zin staat ergens geregistreerd dat je toch Nederland bent. (Zonder paspoort)quote:
Regering is regering en ja Trudeau is een zoontje van een van de oudere regeringsleiders.....quote:Op woensdag 1 maart 2017 15:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het is alleen hypocriet als diezelfde mensen die die genocide wilde plegen ook diegene zijn die nu lullen over mensenrechten en Trump. Of dat het geval is betwijfel ik.
Dan is bijna elke uitspraak die een regeringsleider doet hypocriet is. Want er is altijd wel een voorganger te vinden die iets zei of deed wat daar haaks op staat.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Regering is regering en ja Trudeau is een zoontje van een van de oudere regeringsleiders.....
Nee de hypocrisie van sommigen zit er juist in dat ze het belachelijk vinden dat de man teruggestuurd zou kunnen worden naar NL, terwijl ze zelf vinden dat iedere criminele buitenlander in NL per direct (liefst samen met familie) uitgezet moet worden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:00 schreef beantherio het volgende:
Deze kwestie roept in ieder geval een berg ongegeneerde hypocrisie op bij sommigen. Over het opnemen van vluchtelingen uit oorlogsgebieden doet men zo moeilijk als men kan, maar als een criminele burger van een modern Westers land waar al meer dan een eeuw vrede heerst op basis van populistische wetgeving moet worden opgenomen dan juicht men dat toe. Canada vangt trouwens maar al te graag vluchtelingen op, dus dan kunnen ze ook wel hun eigen burgers opvangen.
Dan roept het op meerdere vlakken hypocrisie op.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de hypocrisie van sommigen zit er juist in dat ze het belachelijk vinden dat de man teruggestuurd zou kunnen worden naar NL, terwijl ze zelf vinden dat iedere criminele buitenlander in NL per direct (liefst samen met familie) uitgezet moet worden.
1) de zin "Canada vangt maar al te graag vluchtelingen op" is een farce. Ze vangen bijna niets meer op omdat ze geen gelukszoekers wensen en geen druk op hun sociale systemen wensen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee de hypocrisie van sommigen zit er juist in dat ze het belachelijk vinden dat de man teruggestuurd zou kunnen worden naar NL, terwijl ze zelf vinden dat iedere criminele buitenlander in NL per direct (liefst samen met familie) uitgezet moet worden.
Dit is inderdaad heel erg vreemd jaquote:Op woensdag 1 maart 2017 07:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
maar dan niet pas jaren na het criminele gedrag op basis van nieuw ingevoerde regels die met terugwerkende kracht gelden.
Wrs hebben ze nog wel wat beroepsmogelijkheden, toch?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Las vanochtend dat de rechter gisteren heeft bepaald dat hij dus inderdaad definitief op het vliegtuig terug naar Nederland moet, maandag.
Binnenkort weer een "verwarde man" erbij dus.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Las vanochtend dat de rechter gisteren heeft bepaald dat hij dus inderdaad definitief op het vliegtuig terug naar Nederland moet, maandag.
Vermoed dat ook daar een minister die daarover gaat beschikt over discretionaire bevoegdheden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Binnenkort weer een "verwarde man" erbij dus.
Ja, dit loopt iig al vanaf 2008, dus dat gemiep over "slachtoffer van de nieuwe regels" die sinds 2013 gelden slaat ook nergens op.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze waren al jaren bezig om dit aan te vechten, dus het zou maar zo kunnen dat er geen mogelijkheden meer zijn...
Sinds 2008 al geloof ik, toen kreeg hij voor het eerst te horen dat hij uitgezet ging worden.
Tja, hij kan ook altijd nog illegaal gaan dan.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze waren al jaren bezig om dit aan te vechten, dus het zou maar zo kunnen dat er geen mogelijkheden meer zijn...
Sinds 2008 al geloof ik, toen kreeg hij voor het eerst te horen dat hij uitgezet ging worden.
Eigenaardig dat dit gat dan al lang niet wettelijk gedicht is, want dit is uiteraard "onredelijk".quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dit loopt iig al vanaf 2008, dus dat gemiep over "slachtoffer van de nieuwe regels" die sinds 2013 gelden slaat ook nergens op.
En toch is hij in 2013 weer veroordeeld voor een vergrijp.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:21 schreef VixenFromHell het volgende:
We hebben hier dus straks een Canadees wonen met een crimineel verleden en een bi-polaire stoornis, die de taal mogelijk niet spreekt en waarvan z'n bejaarde moeder in Canada mag blijven.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
http://news.nationalpost.(...)-a-baby-57-years-agoquote:Van Heest is one of several cases in which immigrants face removal after the previous Conservative government toughened laws regarding the deportation of non-citizen criminals, his lawyer Peter Golden said in an earlier interview with CBC.
Previously, the deportation took effect if a person was sentenced to more than two years. The Conservatives reduced that threshold to six months and removed the right to appeal to the Immigration Appeal Division.
quote:Van Heest was twice given a reprieve from removal, only to relapse into criminal activity, noted another immigration lawyer.
"I think in this particular case, as the court notes, there were just too many strikes against this fellow," said Sergio Karas, vice-chair of the Ontario Bar Association's immigration section. What's more, "in the Netherlands, you're going to get perhaps even better (mental-health) support than here."
Ja, en dus de vice-vz van die rechtskamer geeft in feite zelf toe dat deze man geestelijke gezondheidsproblemen heeft. Dus ja, een beetje advocaat kan met die uitspraak nog wel in beroep gaan, want wat beoogt de wet nu eigenlijk? Geestelijke gestoorden terugsturen of criminelen terugsturen die illegaal zijn.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.expatica.com/n(...)herlands_985775.html
http://www.cbc.ca/news/ca(...)etherlands-1.3996475
Hier ook nog wat info.
[..]
http://news.nationalpost.(...)-a-baby-57-years-ago
[..]
Ja, je bedoelt, want NL stuurt criminele Marokkanen terug naar Marokko of zo?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:31 schreef Stimorol- het volgende:
Wat een gedoe. Wet is wet en men moet daadkrachtig handelen anders doet iedereen maar wat hij wil. Welkom, welkom in mijn land meneer Christelijk Nederlandse crimineel. Want die bipolaire stoornis wordt er noooiiitt bijgehaald als het om een Marokkaan gaat.
De man toont met zijn blijvende criminele gedrag vooral geen respect te hebben voor de canadese samenleving en haar normen en waarden. Hij is een gast en heeft zich dus te gedragen. Ik zie mensen die redenering gebruiken voor Nederlanders met buitenlandse afkomst (en eventueel paspoort), maar voor een Nederlander in Canada is het opeens anders?quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Te veel Marokkanen (opnieuw idem voor Turken) laten zien dat hun loyaliteit niet in Nederland ligt. Velen voelen zich in alles Marokkaan (Turk) en in hun thuisland ligt ook hun loyaliteit. En uiteraard spreken ze ook de taal. Niet zelden spreken ze die vloeiender dan dat ze Nederlands spreken; zeker voor de oudere generatie geldt dat.
Die Marokkaan heeft ook een NL paspoort. Iets andere situatie.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:31 schreef Stimorol- het volgende:
Wat een gedoe. Wet is wet en men moet daadkrachtig handelen anders doet iedereen maar wat hij wil. Welkom, welkom in mijn land meneer Christelijk Nederlandse crimineel. Want die bipolaire stoornis wordt er noooiiitt bijgehaald als het om een Marokkaan gaat.
Nee nee malle meid. Wanneer een blanke man een stoornis heeft dan is dat een reden voor coulantie. Dan is het onjuist om zieke mensen als criminelen te behandelen in plaats van patiënten. Wanneer een getinte man een stoornis heeft dan is dat bewijs van de incest over vele generaties en toont het aan dat je die probleemgevallen ver van de beschaafde wereld moet houden. Dat zijn compleet andere situaties.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:31 schreef Stimorol- het volgende:
Ben je serieus, want dat vrees ik voor Nederland als jij straks gaat stemmenquote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:15 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Nee nee malle meid. Wanneer een blanke man een stoornis heeft dan is dat een reden voor coulantie. Dan is het onjuist om zieke mensen als criminelen te behandelen in plaats van patiënten. Wanneer een getinte man een stoornis heeft dan is dat bewijs van de incest over vele generaties en toont het aan dat je die probleemgevallen ver van de beschaafde wereld moet houden. Dat zijn compleet andere situaties.
Nee. Een zelfde situatie. Hoezo anders.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:10 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Die Marokkaan heeft ook een NL paspoort. Iets andere situatie.
Lijkt me duidelijk dat dit een sarcastische opmerking is van deze user hoor.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben je serieus, want dat vrees ik voor Nederland als jij straks gaat stemmen
Maar hoezo, ken jij nou gevallen van Marokkanen die teruggestuurd worden die hier al 59 jaar wonen illegaal, maar eigenlijk een geestelijke stoornis hebben?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Een zelfde situatie. Hoezo anders.
Ben je echt zo vaag dat je mij niet snaptquote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoezo, ken jij nou gevallen van Marokkanen die teruggestuurd worden die hier al 59 jaar wonen illegaal, maar eigenlijk een geestelijke stoornis hebben?
Je bent zelf heel vaag, want je vergelijkt deze Canadees van Nederlandse afkomst die teruggestuurd wordt, met criminele Marokkanen die überhaupt nooit worden teruggestuurd, of ze nu in feite geestelijk niet gezond zijn of wel. Of worden er soms illegale criminele Marokkanen teruggestuurd na zeer lange tijd? Komt dat voor? En zo ja, dan heb jij wel een bronnetje zeker?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ben je echt zo vaag dat je mij niet snapt
Deze man woont in Canada sinds hij 8 maanden oud is; hij is nu 59. Hij heeft helemaal niks met Nederland, komt hier verder nooit en spreekt de taal niet. Evenmin keert hij zich af van de Canadese samenleving.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:55 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
De man toont met zijn blijvende criminele gedrag vooral geen respect te hebben voor de canadese samenleving en haar normen en waarden. Hij is een gast en heeft zich dus te gedragen. Ik zie mensen die redenering gebruiken voor Nederlanders met buitenlandse afkomst (en eventueel paspoort), maar voor een Nederlander in Canada is het opeens anders?
Verder ga je erg makkelijk uit van de beste intenties en eerlijkheid van de man, terwijl je bij Marokkanen juist van het slechtste uitgaat. Wie zegt dat deze man op en top Canadees is en niks met Nederland heeft? Hijzelf? De crimneel die nu uitzetting boven het hoofd hangt en met zijn zielige verhaal op een uitzondering hoopt? Die heeft vast geen reden om het verhaal wat aan te dikken inderdaad.
Ook kun je je afvragen waarom de man de Canadese nationaliteit niet heeft aangevraagd. Biedt de Nederlandse nationaliteit hem misschien meer (financiële) voordelen? Wel de lusten niet de lasten?
Vuile hypocriet.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze man woont in Canada sinds hij 8 maanden oud is; hij is nu 59. Hij heeft helemaal niks met Nederland, komt hier verder nooit en spreekt de taal niet. Evenmin keert hij zich af van de Canadese samenleving.
Het verschil met onverbeterlijke Marokkaanse crimineeltjes is levensgroot, want deze jochies voelen zich in alles Marokkaan en totaal geen Nederlander, ook al wonen ze hier. Een verschil is ook dat ze een dubbel paspoort hebben. Bij het afnemen van de Nederlandse nationaliteit houden ze een nationaliteit over.
Ik praat het criminele gedrag van deze man overigens niet goed, maar wijs wel op zijn bipolaire stoornis én op zijn zorg-afhankelijke moeder van in de 80. Het is niet humaan om zo'n man naar Nederland te sturen.
Mijn loyaliteit ligt bij NL. Je kunt mij niet indelen volgens jouw standaard stereotype onzin vooroordelen. Jammer he? Ik mag wat rond trollen, maar donder gauw op met je onzin.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 16:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Lekker niveautje weer. Je reactie zegt ook veel over jouw loyaliteit...
Als je denkt dat ik me stil ga houden omdat jij meteen boven in de gordijnen hangt, heb je het echt mis. Ik geloof geen moer van wat je zegt, trouwens.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn loyaliteit ligt bij NL. Je kunt mij niet indelen volgens jouw standaard stereotype onzin vooroordelen. Jammer he? Ik mag wat rond trollen, maar donder gauw op met je onzin.
Dat komt omdat jij wereldvreemd bent en totaal geen werkelijk besef hebt van mensen ipv het mediabeeldquote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je denkt dat ik me stil ga houden omdat jij meteen boven in de gordijnen hangt, heb je het echt mis. Ik geloof geen moer van wat je zegt, trouwens.
De term wereldvreemd lijkt me meer van toepassing op mensen die de situatie van een man die 58 jaar in Canada woont vergelijken met die van slecht-geïntegreerde Marokkaanse jongeren in Nederland, die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij wereldvreemd bent en totaal geen werkelijk besef hebt van mensen ipv het mediabeeld
Ook Nederland heeft wel eens een Marokkaan uitgezet die al 30 of 40 jaar in Nederland woonde en op jonge leeftijd naar Nederland was gekomen (alhoewel niet zó jong). Jammer voor de gezins- of familieleden die hij moest achterlaten in Nederland.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De term wereldvreemd lijkt me meer van toepassing op mensen die de situatie van een man die 58 jaar in Canada woont vergelijken met die van slecht-geïntegreerde Marokkaanse jongeren in Nederland, die met hun rug naar de Nederlandse samenleving staan.
Heb je nou een bronnetje over een illegale Marokkaan die na 59 jaar of iig decennia wordt uitgewezen uit NL als crimineel terwijl hij eigenlijk een geestelijke stoornis heeft?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 17:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mijn loyaliteit ligt bij NL. Je kunt mij niet indelen volgens jouw standaard stereotype onzin vooroordelen. Jammer he? Ik mag wat rond trollen, maar donder gauw op met je onzin.
Ik hoop toch dat wellicht Justin "Jesse" Trudeau inziet dat dit onredelijk is, op het laatste moment dan wrs.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:14 schreef Begripvol het volgende:
'Alsnog levenslang'
"Ik ben genoeg gestraft", zei Van Heest gisteren tegen Chek News. "Ik heb geboet voor de dingen die ik misdaan heb, en nu krijg ik alsnog levenslang."
Deze Nederlander ziet Nederland als één grote gevangenis waar hij de rest van zijn leven moet komen uitzitten.
Ik hoop dat Alexander Pechtold uit zijn buurt blijft, want anders komt hij in de verleiding om de pil van Drion in te nemen.
Dat ben ik met je eens, maar Marokkanen hebben een veel sterkere band met hun thuisland dan deze Canadees heeft met Nederland. Veel Marokkanen doen niet anders dan elk jaar naar Marokko op vakantie gaan en ze hebben daar ook volop familie wonen. Ze spreken doorgaans ook de taal.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:55 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ook Nederland heeft wel eens een Marokkaan uitgezet die al 30 of 40 jaar in Nederland woonde en op jonge leeftijd naar Nederland was gekomen (alhoewel niet zó jong). Jammer voor de gezins- of familieleden die hij moest achterlaten in Nederland.
Dat risico loop je nou eenmaal als je niet naturaliseert en er een teringzooi van maakt. Dan weegt je persoonlijke belang niet meer op tegen het belang van de samenleving.
Ik las ergens dat hij op 6 maart weg zou moeten; komende maandag dus. Ben benieuwd of er voor die tijd nog een stokje voor wordt gestoken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat wellicht Justin "Jesse" Trudeau inziet dat dit onredelijk is, op het laatste moment dan wrs.
Dat denk ik niet. Die laatste rechtszaak is volgens mij al geweest.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik las ergens dat hij op 6 maart weg zou moeten; komende maandag dus. Ben benieuwd of er voor die tijd nog een stokje voor wordt gestoken.
Het probleem is dat Turken en Marokkanen dubbele nationaliteiten hebben. Dus maken ze het voor Nederland makkelijker om hen het Nederlanderschap te ontnemen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar Marokkanen hebben een veel sterkere band met hun thuisland dan deze Canadees heeft met Nederland. Veel Marokkanen doen niet anders dan elk jaar naar Marokko op vakantie gaan en ze hebben daar ook volop familie wonen. Ze spreken doorgaans ook de taal.
Dat zijn precies de verschillen die een user als -Stimorol- kennelijk niet wenst te begrijpen.
'Negen jaar geleden kreeg hij voor het eerst te horen dat hij Canada moest verlaten. De rechter zegt dat hij zich in de periode die sindsdien is verstreken, best had kunnen voorbereiden op zijn terugkeer naar Nederland, bijvoorbeeld door de taal te leren. Hij zegt dat Van Heest de ernst van de situatie nooit onder ogen heeft willen zien. Het argument dat Van Heest zorgt voor zijn 81-jarige moeder, weegt niet zwaar genoeg.'quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat wellicht Justin "Jesse" Trudeau inziet dat dit onredelijk is, op het laatste moment dan wrs.
Nee, Nederlanderschap kan je helemaal niet makkelijk ontnemen. Enkel bij veroordeling van terrorisme of wanneer is gelogen bij het verkrijgen van het Nederlanderschap.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:47 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Het probleem is dat Turken en Marokkanen dubbele nationaliteiten hebben. Dus maken ze het voor Nederland makkelijker om hen het Nederlanderschap te ontnemen.
Wilders in zijn eentje kan niets veranderen, tenzij de andere partijen meestemmen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:57 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, Nederlanderschap kan je helemaal niet makkelijk ontnemen. Enkel bij veroordeling van terrorisme of wanneer is gelogen bij het verkrijgen van het Nederlanderschap.
Momenteel dan he. Want als het aan Wilders ligt, komt daar verandering in.
Waarom zeg je dan:quote:
quote:Het probleem is dat Turken en Marokkanen dubbele nationaliteiten hebben. Dus maken ze het voor Nederland makkelijker om hen het Nederlanderschap te ontnemen.
En hem dan gezamenlijk in een taxi richting de Belgische grens sturen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:28 schreef Begripvol het volgende:
Van de rechter moet Van Heest al a.s. maandag vertrekken. Het zou goed zijn als wij in groten getale hem op Schilhol gaan verwelkomen. We kunnen Wilders vragen of hij daar het woord wil doen.
Omdat het in je voordeel ligt als je slechts een nationaliteit hebt, want volgens Artikel 1 mag je niet stateloos zijn.quote:
Ieder mens verdient een kans in zijn eigen land. En trouwens, hier kan hij niet stateloos worden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:31 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
En hem dan gezamenlijk in een taxi richting de Belgische grens sturen?
Dat begrijp ik. Maar momenteel is dat dus nog geen probleem voor de Turken of Marokkanen (zolang ze geen terrorist zijn), want afpakken kan niet zomaar.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:31 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Omdat het in je voordeel ligt als je slechts een nationaliteit hebt, want volgens Artikel 1 mag je niet stateloos zijn.
Waar haal ik dan mijn kebab?quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Daar ging het niet om maar ik begrijp dat begrijpend lezen niet geheel aan jou besteed is.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb je nou een bronnetje over een illegale Marokkaan die na 59 jaar of iig decennia wordt uitgewezen uit NL als crimineel terwijl hij eigenlijk een geestelijke stoornis heeft?
Waaromquote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:28 schreef Begripvol het volgende:
Van de rechter moet Van Heest al a.s. maandag vertrekken. Het zou goed zijn als wij in groten getale hem op Schilhol gaan verwelkomen. We kunnen Wilders vragen of hij daar het woord wil doen.
Curaçao dan maarquote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:35 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Ieder mens verdient een kans in zijn eigen land. En trouwens, hier kan hij niet stateloos worden.
'Bijvoorbeeld een zakenman in Nigeria die vanuit beleefdheid het staatsburgerschap in dat land aannam en vervolgens zonder dat hij het wist zijn Nederlandse nationaliteit verloor. Of een vrouw die de Mauritaanse nationaliteit aannam om daar een huis te kunnen kopen en een werkvergunning te krijgen. Haar hele gezin verloor vervolgens de Nederlandse nationaliteit en kon daardoor niet langer zonder visum naar Nederland reizen.'quote:Op zaterdag 4 maart 2017 22:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Maar momenteel is dat dus nog geen probleem voor de Turken of Marokkanen (zolang ze geen terrorist zijn), want afpakken kan niet zomaar.
Dat heeft niets met afpakken (vanwege een strafblad) te maken natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2017 00:54 schreef Begripvol het volgende:
[..]
'Bijvoorbeeld een zakenman in Nigeria die vanuit beleefdheid het staatsburgerschap in dat land aannam en vervolgens zonder dat hij het wist zijn Nederlandse nationaliteit verloor. Of een vrouw die de Mauritaanse nationaliteit aannam om daar een huis te kunnen kopen en een werkvergunning te krijgen. Haar hele gezin verloor vervolgens de Nederlandse nationaliteit en kon daardoor niet langer zonder visum naar Nederland reizen.'
Maargoed, dat is verder ook niet echt belangrijk.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 21:47 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Het probleem is dat Turken en Marokkanen dubbele nationaliteiten hebben. Dus maken ze het voor Nederland makkelijker om hen het Nederlanderschap te ontnemen.
Domme mensenquote:Op zondag 5 maart 2017 01:11 schreef Montagui het volgende:
Ja, Nederland, nou zit je wel een beetje in je maag met je non 'terugstuurbeleid'.
Het kan blijkbaar gewoon.
Vind je niet dat dat dan moet veranderen?quote:Op zondag 5 maart 2017 01:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Domme mensen
Nederland zal niet harder optreden, want Nederland is een land van redelijkheid en een middenweg. Daarnaast is Nederland afhankelijk van andere landen in zijn economie en zorgt het daarom er voor een allemansvriendje te zijn.
Nederland is een land vol zeikerds en klagerds die zelf geen moer kunnen. Ik zie het op mijn werk ook. Stel luilakken die doen alsof ze het druk hebben en ondertussen niet verder komen dan patience op de pc. Dat is ook de status van NL. Een hoop gemekker en weinig actie.
Minder toegeven en politiek correctheid minderen zullen bijdragen.quote:Op zondag 5 maart 2017 01:20 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vind je niet dat dat dan moet veranderen?
Angstcultuur?quote:Op zondag 5 maart 2017 01:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Minder toegeven en politiek correctheid minderen zullen bijdragen.
Maar die angstcultuur van nu is bespottelijk.
Lol nemen liever 100.000 syrische vluchtelingen op dan deze man in hun land te houden, wat achterlijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit mag toch wel een opmerkelijk bericht heten, afkomstig uit het land van het lichtende voorbeeld van Jesse Klaver, Justin Trudeau. Een politicus die de grens wagenwijd openzet voor migranten uit alle hoeken van de wereld, maar doodleuk iemand uitzet die al 59 jaar in het land woont....
Wat een zuur en negatief geneuzel over het land dat zogenaamd jouw land is. Onze gezamenlijke productiviteit als land, ons bruto nationaal product, is hoger dan dat van Turkije; een land met ongeveer 4,7 keer zo veel inwoners als Nederland. Marokko, met bijna dubbel zo veel inwoners als Nederland, doet ongeveer een zevende van ons BNP. Tot zover het onderwerp gebrek aan productiviteit in Nederland.quote:Op zondag 5 maart 2017 01:19 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Domme mensen
Nederland zal niet harder optreden, want Nederland is een land van redelijkheid en een middenweg. Daarnaast is Nederland afhankelijk van andere landen in zijn economie en zorgt het daarom er voor een allemansvriendje te zijn.
Nederland is een land vol zeikerds en klagerds die zelf geen moer kunnen. Ik zie het op mijn werk ook. Stel luilakken die doen alsof ze het druk hebben en ondertussen niet verder komen dan patience op de pc. Dat is ook de status van NL. Een hoop gemekker en weinig actie.
Als Canada deze inhumane actie daadwerkelijk doorzet, zit er vooralsnog niks anders op dan de man hier op te vangen en voor huisvesting te zorgen. De man is een Nederlands staatsburger en heeft net zo veel rechten als alle anderen, wat betreft een bijstandsuitkering, etc.quote:Op zondag 5 maart 2017 10:25 schreef sp3c het volgende:
terecht toch?
maar waar gaat hij nu wonen, hier niet hoop ik
20,000 en allemaal zorgvuldig geselecteerd. Terwijl wij dat in een half jaar opvangen en ook nog eens de achterlijken uit donker-Afrika mogen verwelkomen.quote:Op zondag 5 maart 2017 09:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Lol nemen liever 100.000 syrische vluchtelingen op dan deze man in hun land te houden, wat achterlijk.
Die zit vast toch nu?quote:Op zondag 5 maart 2017 10:39 schreef Idisrom het volgende:
Zou Mohammad Shafia ook uitgezet worden en terug naar Afghanistan moeten?
Toen ik in december 2011 in Canada was, was dat groot nieuws. Hij liet zijn 3 dochters van 13, 17 en 19 jaar, tezamen met zijn eerste vrouw vermoorden, omdat zij teveel onder Westerse invloed kwamen.
http://montrealgazette.co(...)-be-heard-in-ontario
Je zeikt over allochtonen die NL niet hun land noemt en vervolgens heb je er een die dat wel vindt maar ook kritisch is en dat past dan niet in je straatje ofzo? Vanwaar het niet willen accepteren dat dit mijn land is? Maakt dat je niet tot een vieze schijnheil?quote:Op zondag 5 maart 2017 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat een zuur en negatief geneuzel over het land dat zogenaamd jouw land is. Onze gezamenlijke productiviteit als land, ons bruto nationaal product, is hoger dan dat van Turkije; een land met ongeveer 4,7 keer zo veel inwoners als Nederland. Marokko, met bijna dubbel zo veel inwoners als Nederland, doet ongeveer een zevende van ons BNP. Tot zover het onderwerp gebrek aan productiviteit in Nederland.
Nederland is inderdaad een klein landje dat sterk internationaal georiënteerd is wat betreft handel / export, etc. Maar het is niet zo dat hier de boel als een kaartenhuis ineenstort als we onze betrekkingen met landen als Turkije en Marokko bevriezen.
Economisch zijn we sterk afhankelijk van Duitsland, andere landen in onze directe omgeving en de Verenigde Staten. En helaas is er nog een olie-afhankelijkheid richting schurkenstaten als Saoedi-Arabië, maar die zijn we aan het afbouwen dankzij de opmars van elektrisch autorijden en dergelijke.
Ik geloof best dat er Nederlanders met een allochtone achtergrond zijn voor wie Nederland hun land is. Maar gezien jouw negatieve uitlatingen over Nederland en Nederlanders heb ik grote moeite om jou tot die groep te rekenen. Dan zou je namelijk wat vaker in de wij-vorm praten en minder in de zij-vorm. Bij mij is het "wij, Nederlanders" bij jou is het meestal "zij, Nederlanders".quote:Op zondag 5 maart 2017 10:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je zeikt over allochtonen die NL niet hun land noemt en vervolgens heb je er een die dat wel vindt maar ook kritisch is en dat past dan niet in je straatje ofzo? Vanwaar het niet willen accepteren dat dit mijn land is? Maakt dat je niet tot een vieze schijnheil?
Lol. Dus vooral niet kritisch zijn. Ik ben Nederlands maar behoor zeer zeker niet tot de groep waar jij behoort. op fok spreek ik in termen van jij zij, nws gekkie dat je bent.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik geloof best dat er Nederlanders met een allochtone achtergrond zijn voor wie Nederland hun land is. Maar gezien jouw negatieve uitlatingen over Nederland en Nederlanders heb ik grote moeite om jou tot die groep te rekenen. Dan zou je namelijk wat vaker in de wij-vorm praten en minder in de zij-vorm. Bij mij is het "wij, Nederlanders" bij jou is het meestal "zij, Nederlanders".
Ga je eens gedragen en uiten naar wat je zegt te zijn...
En klompen dragen natuurlijk.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:24 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe zou ik mij moeten gedragen als Nederlander dan? Na een etentje de rekening splitsen in 2 zeker?
Je eerste en eigenlijk ook enige bijdrage aan dit topic was het uitlachen van mensen die deze situatie in Canada vreemd vinden, met opmerkingen uit de categorie: "Dit willen jullie toch ook?".quote:Op zondag 5 maart 2017 11:23 schreef Stimorol- het volgende:
Lol. Dus vooral niet kritisch zijn. Ik ben Nederlands maar behoor zeer zeker niet tot de groep waar jij behoort. op fok spreek ik in termen van jij zij, nws gekkie dat je bent.
Toe maar, smijt er nog maar even een vooroordeel over Nederlanders achteraan. Je verhaal wordt er niet sterker van zo.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:24 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe zou ik mij moeten gedragen als Nederlander dan? Na een etentje de rekening splitsen in 2 zeker?
Jullie als in nws debielen. Dat had ik je al aangegeven. accepteer gewoon dat jij allochtonen NOOIT als Nederlander zal beschouwen. Ik zal zeker niet in termen van wij spreken want ik sta te ver af van mensen als jij: wereldvreemd en beïnvloed door de media.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:30 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je eerste en eigenlijk ook enige bijdrage aan dit topic was het uitlachen van mensen die deze situatie in Canada vreemd vinden, met opmerkingen uit de categorie: "Dit willen jullie toch ook?".
Verder zie ik je voortdurend in de jullie- en zij-vorm praten over Nederlanders. Je verhaaltje over luie mensen op het werk had je ook in de wij-vorm kunnen gieten, maar dat doe je duidelijk niet...
[..]
Toe maar, smijt er nog maar even een vooroordeel over Nederlanders achteraan. Je verhaal wordt er niet sterker van zo.
Het punt ontgaat je. Je had namelijk ook kunnen zeggen: wij zijn een lui volkje. Op mijn werk zijn collega's patience aan het spelen.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie als in nws debielen. Dat had ik je al aangegeven. accepteer gewoon dat jij allochtonen NOOIT als Nederlander zal beschouwen. Ik zal zeker niet in termen van wij spreken want ik sta te ver af van mensen als jij: wereldvreemd en beïnvloed door de media.
Het hele bedrijf draait op haar alleen, de rest zouden ze net zo goed naar huis kunnen sturen.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:41 schreef Elfletterig het volgende:
Op mijn werk zijn collega's patience aan het spelen.
Ik zet toevallig de Nederlandse schoonmaakster aan het werk. Lui wijfquote:Op zondag 5 maart 2017 11:44 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het hele bedrijf draait op haar alleen, de rest zouden ze net zo goed naar huis kunnen sturen.
Maarja, wie zet de schoonmaakster dan aan het werk
Ik behoor niet tot dat luie volk dus ik spreek dan niet als wij. Ben je echt zo dom?quote:Op zondag 5 maart 2017 11:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het punt ontgaat je. Je had namelijk ook kunnen zeggen: wij zijn een lui volkje. Op mijn werk zijn collega's patience aan het spelen.
In plaats daarvan ga je steevast voor zij of jullie. Zij zijn lui, jullie zijn lui, dit is wat jullie willen, etc.
Je aanname over hoe ik tegen allochtonen aankijk, is niet juist. Er zijn meer dan genoeg allochtonen die goed zijn geïntegreerd en die in elk opzicht Nederlander zijn. De knip tussen goed en slecht geïntegreerd maak ik bijna standaard in mijn posts op FOK!
Waarom voel je de behoefte om de nationaliteit van de schoonmaakster te benadrukken?quote:Op zondag 5 maart 2017 11:50 schreef Stimorol- het volgende:
Ik zet toevallig de Nederlandse schoonmaakster aan het werk. Lui wijf
Waarom voelt hij de behoefte om dit beroep ter sprake te brengen hoor ik je niet zeggen?quote:Op zondag 5 maart 2017 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom voel je de behoefte om de nationaliteit van de schoonmaakster te benadrukken?
Nee, je greep een situatie op je werk aan - anekdotisch bewijs - om Nederlanders een lui volk te noemen. Dat heb ik met wat cijfers weerlegd. Niks mis met onze productiviteit.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik behoor niet tot dat luie volk dus ik spreek dan niet als wij. Ben je echt zo dom?
Dat zou kunnen. Maar dat jij je collega's als lui ervaart zegt misschien meer wat over de sector of afdeling waar je werkzaam bent.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik zet toevallig de Nederlandse schoonmaakster aan het werk. Lui wijf
Ben je privé ook zo achterlijk?quote:Op zondag 5 maart 2017 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, je greep een situatie op je werk aan - anekdotisch bewijs - om Nederlanders een lui volk te noemen. Dat heb ik met wat cijfers weerlegd. Niks mis met onze productiviteit.
Grappig dat je elke keer boven in de gordijnen hangt als je met wat feiten wordt geconfronteerd.quote:
Nee ik vraag mij af of je irl ook zo achterlijk bent? Vooral omdat ik hier al antwoord op had gegeven.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Grappig dat je elke keer boven in de gordijnen hangt als je met wat feiten wordt geconfronteerd.
Aangezien het allemaal wel heel erg off-topic begint te worden, stel ik voor om dit deel van de "discussie" hier te beëindigen.
Misschien kun je ons vertellen wat je er zelf van vindt dat een 59-jarige man Canada wordt uitgezet naar een land waar hij z'n hele leven nooit is geweest en waarvan hij de taal niet spreekt.
Qua zeiken zit je al op of zelfs boven Nederlands niveau. Gefeliciteerd!quote:Op zondag 5 maart 2017 11:24 schreef Stimorol- het volgende:
Ben hier geboren en heb dat van jongs af aan meegekregen.dankquote:Op zondag 5 maart 2017 12:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Qua zeiken zit je al op of zelfs boven Nederlands niveau. Gefeliciteerd!
Sterker nog (uit diezelfde link naar nieuwsartikel):quote:Op zaterdag 4 maart 2017 11:26 schreef Stimorol- het volgende:
En toch is hij in 2013 weer veroordeeld voor een vergrijp.
Groot internationaal bedrijf.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dat jij je collega's als lui ervaart zegt misschien meer wat over de sector of afdeling waar je werkzaam bent.
Het houdt een keer op...quote:Op zondag 5 maart 2017 12:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sterker nog (uit diezelfde link naar nieuwsartikel):
He has a lengthy criminal record — usually racked up when he goes off his treatment — with about 32 police reports filed just in 2012.
Hele brave man dusOok al speelt die stoornis er vast een rol bij.
Regels zijn regels. Nederland moet ook maar lekker opdraaien voor de kosten van zijn uitzetting.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Grappig dat je elke keer boven in de gordijnen hangt als je met wat feiten wordt geconfronteerd.
Aangezien het allemaal wel heel erg off-topic begint te worden, stel ik voor om dit deel van de "discussie" hier te beëindigen.
Misschien kun je ons vertellen wat je er zelf van vindt dat een 59-jarige man Canada wordt uitgezet naar een land waar hij z'n hele leven nooit is geweest en waarvan hij de taal niet spreekt.
het beleid is inhumaanquote:Op zondag 5 maart 2017 10:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Canada deze inhumane actie daadwerkelijk doorzet, zit er vooralsnog niks anders op dan de man hier op te vangen en voor huisvesting te zorgen. De man is een Nederlands staatsburger en heeft net zo veel rechten als alle anderen, wat betreft een bijstandsuitkering, etc.
Tja, beetje een patiënt die niet de juiste behandeling krijgt, volgens mij.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:18 schreef Rewimo het volgende:
usually racked up when he goes off his treatment
De vraag is natuurlijk of hij niet behandeld werd of zich onttrok aan de behandeling.quote:Op zondag 5 maart 2017 13:48 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, beetje een patiënt die niet de juiste behandeling krijgt, volgens mij.
Mijn punt is niet dat Nederland geen verplichtingen heeft. Als de man daadwerkelijk wordt uitgezet, komt hij aan in Nederland en moet hij worden behandeld als iedere andere Nederlandse staatsburger.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Regels zijn regels. Nederland moet ook maar lekker opdraaien voor de kosten van zijn uitzetting.
Er is ook niets humaans aan mensen het land uitzetten. Het is de natiestaat in zijn meest bureaucratische modus.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
Mijn punt is dat het in deze casus simpelweg niet humaan is.
Het is ook niet humaan. Het is verschrikkelijk voor die man én voor Nederland. Het slaat ook nergens op, maar dit is wel een regel wat de meesten mensen goed keuren en daar hoort dit soort gevallen dan ook bij.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn punt is niet dat Nederland geen verplichtingen heeft. Als de man daadwerkelijk wordt uitgezet, komt hij aan in Nederland en moet hij worden behandeld als iedere andere Nederlandse staatsburger.
Mijn punt is ook niet dat je criminele vreemdelingen niet mag uitzetten naar het land van herkomst. Mijn punt is dat het in deze casus simpelweg niet humaan is. Crimineel gedrag vond plaats op momenten dat de man zijn medicatie niet gebruikte. De man heeft niks met Nederland, spreekt de taal niet. En zijn 81-jarige, zorgbehoevende moeder, blijft daarginds achter.
Én voor moeders, maar die kan misschien wel mee naar Nederland.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is ook niet humaan. Het is verschrikkelijk voor die man én voor Nederland.
2013 zijn laatste geloof ik en hij begon in 2008 met procederen..quote:Op zondag 5 maart 2017 20:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Én voor moeders, maar die kan misschien wel mee naar Nederland.
Ik ben wel benieuws wanneer hij die gevangenisstraf heeft gekregen. Als dat al heel lang geleden is, dan is het wel erg slecht dat ze pas een paar jaar geleden zijn begonnen met het plannen van de uitzetting.
Hebben de Canadezen geen recht op een humaan bestaan?quote:Op zondag 5 maart 2017 15:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is ook niets humaans aan mensen het land uitzetten. Het is de natiestaat in zijn meest bureaucratische modus.
Wat een onzin regel dit.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jullie als in nws debielen. Dat had ik je al aangegeven. accepteer gewoon dat jij allochtonen NOOIT als Nederlander zal beschouwen. Ik zal zeker niet in termen van wij spreken want ik sta te ver af van mensen als jij: wereldvreemd en beïnvloed door de media.
Vast wel. Een tranen trekkend item maken over iemand die zo zielig is. Vooral er niet bij vertellen dat de man nog tientallen overtredingen zou moeten afhandelen in Canada. Nahjah, hij zo bij het leger des heils terecht en als ie het zelfde gedrag hier gaat hebben als in Canada dan schuift ie zo door naar TBS.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 07:47 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer komt ie aan? Stuurt Hart van Nederland een cameraploeg?
Ja hoor. De vraag is natuurlijk of zo'n Koos Koets daar enige invloed op heeft.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 07:43 schreef Lunatiek het volgende:
Hebben de Canadezen geen recht op een humaan bestaan?
Je beheerst het Nederlands onvoldoende.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:32 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou, dát dusquote:Op woensdag 1 maart 2017 08:31 schreef Wombcat het volgende:
OK. Dus je woont al 59 jaar in een land. Een jaar of 40 geleden heb je wat zaken uitgehaald die je een strafblad hebben opgeleverd. Twee jaar geleden wordt er een nieuwe wet aangenomen die betekent dat mensen met een strafblad worden uitgezet. En dan word je nu uitgezet.
Als je niet snapt dat een wet met terugwerkende kracht laten ingaan waardoor je na 40 jaar alsnog uitgezet kan worden nogal debiel is, dan heb je het denkvermogen van een doppinda.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:33 schreef Ringo het volgende:
Nu is dit eens een "schrijnend geval" vanuit het andere perspectief. In andere gevallen zetten veel users die het nu allemaal zo zielig vinden toch maar lekker wel hun eichmann-masker op.
Hij heeft zelf nu nog tientallen lopende zaken. Het is gewoon een gestoorde veelpleger. De zaak loopt al jaren en tijdens de behandeling werd de lijst van overtredingen en misdaden alleen maar langer.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dát dusEen wet met terugwerkende kracht inzetten, ik vind het bizar. Als het ingaat voor mensen die de fout in gaan ná het intreden van zo'n wet dan zou ik zeggen: eigen schuld, dikke bult. Het gaat hier alleen om een straf van ca 40 jaar geleden! Wat moet zo'n man hier
ouch, dat helpt ook nietquote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:44 schreef nanuk het volgende:
Hij heeft zelf nu nog tientallen lopende zaken. Het is gewoon een gestoorde veelpleger. De zaak loopt al jaren en tijdens de behandeling werd de lijst van overtredingen en misdaden alleen maar langer.
Bij situaties waarin de wet niet voorziet, zou je maatwerk moeten leveren.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:41 schreef Twiitch het volgende:
Regels zijn regels. Wat een geweldige wet overigens.
Dat dus. Vanmorgen hoorde ik op de radio dat er ongeveer 30 van dat soort mensen terug komt in NL na uitzetting. Dit geval is wel extreem natuurlijk omdat ie als baby al verhuisd is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:48 schreef Isabeau het volgende:
maar wat moeten wij met zo'n mannog meer kosten voor de gezondheidszorg
Waar staat dat het verboden is dat de moeder mee komt naar NL? Zij spreekt waarschijnlijk wel Nederlands.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:50 schreef Elfletterig het volgende:
Maar wat hier gebeurt, is simpelweg niet humaan. Niet humaan voor de man zelf en ook niet voor zijn 82-jarige moeder, die daarginds alleen achterblijft.
Gezien de achterliggende psychische problematiek (bipolaire stoornis), het feit dat de 58 jaar lang niet buiten Canada is geweest, helemaal niks met Nederland heeft, de taal niet spreekt én het feit dat zijn 82-jarige moeder daarginds alleen achterblijft, vind ik dit inderdaad een schrijnend geval.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:33 schreef Ringo het volgende:
Nu is dit eens een "schrijnend geval" vanuit het andere perspectief. In andere gevallen zetten veel users die het nu allemaal zo zielig vinden toch maar lekker wel hun eichmann-masker op.
Die 82-jarige vrouw woont ook al bijna 60 jaar in Canada. Mensen op zo'n hoge leeftijd tot emigratie dwingen, is ronduit bizar. Los van de vraag of ze het fysiek en mentaal aankan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:52 schreef nanuk het volgende:
[..]
Waar staat dat het verboden is dat de moeder mee komt naar NL? Zij spreekt waarschijnlijk wel Nederlands.
Hou toch op man. Je moet op een gegeven moment gewoon een harde juridische lijn trekken. Val je erbuiten dan heb je pech. Met maatwerk krijg je meteen jurisprudentie voor andere zaken en kun je dadelijk niemand meer uitzetten. Iedereen in deze situatie is namelijk zielig. Of ben je in Nederland ook weer voor een massaal kinderpardon?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij situaties waarin de wet niet voorziet, zou je maatwerk moeten leveren.
Als we hier hadden over een man die op z'n 25e vanuit Nederland naar Canada was vertrokken en die nog steeds onze taal een beetje spreekt, had ik hier heel anders over gedacht. Terecht dat je naar Nederland wordt uitgezet (hoewel nog wel moet worden opgemerkt dat de regels strenger zijn geworden met terugwerkende kracht).
Maar wat hier gebeurt, is simpelweg niet humaan. Niet humaan voor de man zelf en ook niet voor zijn 82-jarige moeder, die daarginds alleen achterblijft.
Dit dus. Zoveel mensen zitten altijd maar te zeuren over een streng migratiebeleid. Vervolgens wordt het doorgevoerd en moet er voor elk zielig verhaal "maatwerk" worden afgeleverd.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou toch op man. Je moet op een gegeven moment gewoon een harde juridische lijn trekken. Val je erbuiten dan heb je pech. Met maatwerk krijg je meteen jurisprudentie voor andere zaken en kun je dadelijk niemand meer uitzetten. Iedereen in deze situatie is namelijk zielig. Of ben je in Nederland ook weer voor een massaal kinderpardon?
Dit is dus waarom ze de term allochtoon niet meer willen gebruiken bij de overheid. Omdat veel mensen toch moeite met de definitie hebben. Over de taal onvoldoende beheersen gesproken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je beheerst het Nederlands onvoldoende.
Ingeburgerde allochtoon (wat jij duidelijk niet bent) noemt men Nederlander.
Tuig dat niet wil integreren en zich tegen Nederland opstelt en pro land van herkomst noemt men in Nederland allochtoon, al wonen ze al 10 generaties in Nederland.
Het kan voordelen hebben. Zo heb ik een keer een Canadees meisje ontmoet die ook de Nederlandse nationaliteit had. Tot haar 18de was ze nog nooit in Nederland geweest en ze sprak de taal ook niet, maar kwam hier wel studeren omdat universiteiten hier een stuk goedkoper waren dan in Canada en bovendien had ze vanwege haar Nederlandse nationaliteit ook nog eens recht op studiefinanciering.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:51 schreef nanuk het volgende:
Maar er nog steeds geen antwoord waarom hij niet Canadees is geworden. Had het voordeel om buitenlander te zijn?
Humaan beleid moet altijd voorrang hebben op harde juridische richtlijnen.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hou toch op man. Je moet op een gegeven moment gewoon een harde juridische lijn trekken. Val je erbuiten dan heb je pech. Met maatwerk krijg je meteen jurisprudentie voor andere zaken en kun je dadelijk niemand meer uitzetten. Iedereen in deze situatie is namelijk zielig. Of ben je in Nederland ook weer voor een massaal kinderpardon?
Niemand dwingt. Het is een keuze's die ze zelf mogen maken. Ware het niet dat het financieel wel een probleem zal zijn omdat de dame in kwestie geen AOW gaat krijgen. Is zij wel Canadees geworden?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die 82-jarige vrouw woont ook al bijna 60 jaar in Canada. Mensen op zo'n hoge leeftijd tot emigratie dwingen, is ronduit bizar. Los van de vraag of ze het fysiek en mentaal aankan.
Loopt deze man ook gevaar in Nederland dan? Of kan hij hier prima behandeld worden en zichzelf ook in het Engels gewoon verstaanbaar maken?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Humaan beleid moet altijd voorrang hebben op harde juridische richtlijnen.
Ik was vóór een humane oplossing bij dossiers zoals Mauro. Ik ben tegen een generaal kinderpardon. Iedereen die nu naar Nederland komt, kan weten dat je wordt teruggestuurd. Wat er nodig hebben: snelle procedures en - waar van toepassing - een adequaat en effectief uitzetbeleid. We moeten voorkomen dat mensen zich wortelen in Nederland en dat procedures zo lang duren dat uitzetting op een gegeven moment inhumaan wordt. Kortom: inhumane situaties voor zijn.
In deze specifieke casus vind ik dat er meerdere geldige argumenten zijn om deze man niet naar Nederland uit te zetten. Het feit dat hij al z'n hele leven in Canada woont, dat hij de Nederlandse taal niet spreekt en hier niemand kent, het feit dat zijn criminele gedrag mede is te wijten aan een bipolaire stoornis, het feit dat dat hij zijn 82-jarige moeder verzorgt en het feit dat die bejaarde vrouw nu ineens zonder zoon achterblijft.
Voeg daarbij nog dat deze uitzetting 180 graden haaks staat op het doorgeslagen tolerante toelatingsbeleid dat Canada hanteert voor migranten uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Reken maar dat daar, net als in Europa, de nodige dubieuze personen tussen zitten. Die mensen komen allemaal wél binnen, maar een man die zijn hele leven al in Canada woont, wordt uitgezet. Ik vind het bizar en inhumaan.
Uitzetten van meervoudige criminelen is niet zielig, maar er zijn situaties waarbij dat niet humaan is. Dat is overduidelijk het geval bij iemand van 59 die in Canada woont sinds hij 8 maanden oud is.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:57 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Loopt deze man ook gevaar in Nederland dan? Of kan hij hier prima behandeld worden en zichzelf ook in het Engels gewoon verstaanbaar maken?
Serieus, als zelfs het uitzetten van meervoudige criminelen zielig is, waarom dan überhaupt nog een migratiebeleid hanteren? Laten we dan gewoon gelijk zeggen dat de wereld van iedereen is.
Ja, en als het ging om een vijftigjarige in Amsterdam geboren verslaafde veelpleger met Marokkaanse roots, had jij een dergelijke uitzettingsactie vanuit Nederland naar Marokko alleen maar toegejuicht. Ongeacht de omstandigheden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Als je niet snapt dat een wet met terugwerkende kracht laten ingaan waardoor je na 40 jaar alsnog uitgezet kan worden nogal debiel is, dan heb je het denkvermogen van een doppinda.
Hoe kom je erbij dat hij wordt uitgezet vanwege een misdrijf van 40 jaar geleden?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat een wet met terugwerkende kracht laten ingaan waardoor je na 40 jaar alsnog uitgezet kan worden nogal debiel is, dan heb je het denkvermogen van een doppinda.
Heb je hem op Schiphol opgewacht om het op te nemen bij je thuis omdat ie zo zielug is?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Uitzetten van meervoudige criminelen is niet zielig, maar er zijn situaties waarbij dat niet humaan is. Dat is overduidelijk het geval bij iemand van 59 die in Canada woont sinds hij 8 maanden oud is.
Inmiddels is de man overigens in Nederland aangekomen.
Uit het artikel:quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Verslagje van het Amsterdamse buurtsuffertje Het Parool:
http://www.parool.nl/amst(...)hol-geland~a4471118/
Het waren verre familieleden. Nu zijn ze ineens zo ver niet meer. Weet jij wie nu een ver familielid is? Zijn moeder.quote:Van Heest wil voorlopig geen contact met de media. Volgens het Algemeen Dagblad zouden twee verre Nederlandse familieleden zich over Van Heest willen ontfermen.
Ik wilde juist niet dat deze man naar Nederland zou komen, weet je nog?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb je hem op Schiphol opgewacht om het op te nemen bij je thuis omdat ie zo zielug is?
Voor Canada is het geen bijzonder groot verlies.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:59 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wilde juist niet dat deze man naar Nederland zou komen, weet je nog?
Hoe dan ook: dat is inmiddels wel een feit. Deze zaak kent feitelijk alleen verliezers.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:05 schreef WammesWaggel het volgende:
Voor Canada is het geen bijzonder groot verlies.
Hendig sjieke regelquote:Op dinsdag 7 maart 2017 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]nee, die zijn heel hendig een crimineel kwijt.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben je nou dom of ben ik zo slim?quote:omdat hij een strafblad heeft met onder meer wapenbezit, bedreiging en mishandeling
Wat een reactie ditquote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |