Bron: Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzettenquote:Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzetten
Een 59-jarige Nederlander dreigt te worden gedeporteerd uit Canada. Hij woont daar al sinds hij acht maanden oud is, maar heeft nooit de Canadese nationaliteit gekregen. En omdat hij een strafblad heeft met onder meer wapenbezit, bedreiging en mishandeling, willen de Canadezen hem volgende week maandag uitzetten.
De man heeft een rechtszaak aangespannen om toch te kunnen blijven, meldde de Canadese zender CTV dinsdag. Iedere niet-Canadees die een celstraf van minstens zes maanden heeft gekregen, wordt automatisch gedeporteerd uit Canada. Daar is geen beroep tegen mogelijk. Die regel is in 2013 ingevoerd door de vorige, rechtse regering van Canada, meer dan een halve eeuw na de emigratie van Len van Heest. Hij is ooit veroordeeld tot negen maanden cel.
De Nederlander zelf zegt dat hij lijdt aan een bipolaire stoornis, die hij onder controle heeft gekregen. Ook wil hij in Canada voor zijn 81-jarige moeder zorgen. Bovendien kent hij niemand in Nederland en spreekt hij geen Nederlands. Daarom vraagt hij de rechter in Vancouver om een uitzondering te maken.
Een jurist zegt dat er nog een optie is: na terugkeer in Nederland kan hij een nieuwe verblijfsvergunning voor Canada aanvragen. Maar gezien zijn strafblad is de kans klein dat hij die krijgt.
is altijd wel een beetje tricky, wie of wat of hoe heeft hij bedreigt? voor hetzelfde geld heeft hij een eikel, een verkrachter of een moordenaar bedreigt?quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
wapenbezit, bedreiging en mishandeling
Hoi overal ter wereld ( behalve in tweede en derde wereld landen ) is het paspoort heilig, ze besteden liever 40 miljoen aan een celstraf van 16 jaar, dat ze iemands paspoort afnemen!quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik neem aan dat al die bruine mensen die het land in zijn gekomen ook netjes gedeporteerd worden wanneer ze wat flikken?
Ja ik snap het want Canadezen doen of ze zulke lieve en begripvolle mensen zijn maar het zijn een stel achterbakse klojo's.quote:Op woensdag 1 maart 2017 04:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: Canada wil Nederlander na 59 jaar uitzetten
Dit mag toch wel een opmerkelijk bericht heten, afkomstig uit het land van het lichtende voorbeeld van Jesse Klaver, Justin Trudeau. Een politicus die de grens wagenwijd openzet voor migranten uit alle hoeken van de wereld, maar doodleuk iemand uitzet die al 59 jaar in het land woont....
Wie het snapt, mag het zeggen....
schaakquote:
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 05:28 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ik snap het want Canadezen doen of ze zulke lieve en begripvolle mensen zijn maar het zijn een stel achterbakse klojo's.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Hahhaahhahajhahahahahjahajjaja dit is toch wat jullie willen hahhaaaha
Als ik me misdraag zou ik het ook logisch vinden dat ik uitgewezen zou worden. Zie het probleem niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Een man na 59 jaar uitzetten omdat -ie als puber - ook nog met medische condities als depressie - wat crimineel gedrag heeft vertoond?
Maar je "jullie"-reactie is weer veelzeggend, bedankt...
Definieer 'jullie' ?quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:55 schreef Stimorol- het volgende:
Hahhaahhahajhahahahahjahajjaja dit is toch wat jullie willen hahhaaaha
Origineel nieuwsbericht uit Canada, inclusief foto van de man in kwestie:quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.
Uit eerdere posts van haar maak ik op dat ze moslim / allochtoon is. Met "jullie" bedoelt ze waarschijnlijk Nederlanders, een groep waartoe ze zichzelf niet rekent...quote:
Vind ik ook, maar dan niet met terugwerkende kracht. De regel was oorspronkelijk "minstens 2 jaar" en is in 2013 aangescherpt tot "6 maanden". Sindsdien heeft deze man ineens een probleem.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:01 schreef JeSuisDroppie het volgende:
"Iedere niet-Canadees die een celstraf van minstens zes maanden heeft gekregen, wordt automatisch gedeporteerd uit Canada. "
Prima regel, tijd om hier in te voeren.
Warm onthaal op Schiphol, in alle tv-talkshows, mooi huisje voor hem en verpleeghuisplek voor zijn moedertje (die zal niet onverzorgd achterblijven), gelijk een uitkering voor beiden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben trouwens benieuwd hoe Nederland gaat reageren, als het werkelijk zover komt.
Dit speelde al een tijd geleden. Die wet is twee jaar terug ingevoerd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 06:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het gaat hier om een criminele Nederlandse staatsburger. En voorlopig moet de rechter nog een uitspraak doen.
Waar trek je de grens. In dit geval is het dus zes maanden. En dat er veel mis is met de indianen zie ook het hoge aantal zelfmoorden onder de Eskimo is iets waar de regering aan werkt. En Nederland heeft zelf ook wel wat zwarte pagina's in het verleden. Elk land heeft dat wel.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:48 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dit speelde al een tijd geleden. Die wet is twee jaar terug ingevoerd.
Het gaat mij om de hypocriete houding. Canada maar lullen over mensenrechtene en Trump maar zelf hebben ze een genocide poging gedaan in de jaren 50 op de Indiaanse kinderen.
Fuck die assholes.
Niet alleen de indianen, ook de jeugd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waar trek je de grens. In dit geval is het dus zes maanden. En dat er veel mis is met de indianen zie ook het hoge aantal zelfmoorden onder de Eskimo is iets waar de regering aan werkt. En Nederland heeft zelf ook wel wat zwarte pagina's in het verleden. Elk land heeft dat wel.
Ook Nederland zet wel eens mensen uit waar ik twijfels aan heb. Maar de wet is de wet en regels zijn regels.quote:Op woensdag 1 maart 2017 07:59 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Niet alleen de indianen, ook de jeugd.
Maar die gast zit al 59 jaar in Canada en gedraagt zich als een typische Canadees. Totaal geintegreerd dus. Een beetje debiel dat hij nu weg zou moeten.
Precies. Omgekeerd waren de reacties waarschijnlijk heel anders geweest. Als het om een Canadees in Nederland zou gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 08:09 schreef Lunatiek het volgende:
Die man is geen Canadees, het gaat dus om een gastland. Gasten die zich misdragen, wip je buiten. Fair genoeg, had ie maar Canadees moeten worden. Hij heeft er tijd genoeg voor gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |