abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:20:14 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169213871
Natuurlijk gaan de rechtse media vol op het orgel en hoor je ze niet wanneer Roemer wordt gemuilkorfd.

https://mobile.twitter.com/syriusvv/status/836829963277991936
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:20:21 #102
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169213874
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat je bent maar om wat je doet, en Jan Roos is structureel schofterig, hufterig en arrogant en moet derhalve zijn muil houden over fatsoen. Te meer omdat hij zelf neer kijkt op o.a. vrouwen en homo's.
Paul de Leeuw heeft zich daarmee decennialang kunnen verrijken bij de VARA en hem wordt dat niet verweten.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:25:19 #103
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169213921
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:20 schreef Klopkoek het volgende:
Natuurlijk gaan de rechtse media vol op het orgel en hoor je ze niet wanneer Roemer wordt gemuilkorfd.

https://mobile.twitter.com/syriusvv/status/836829963277991936
Ik denk dat een groot deel van de PVV-stemmers ook wel ziet dat Roemer voor onze Staatspropaganda-omroep een gewild doelwit is. Ze willen Rutte weer in het torentje, het liefst Pechtold maar met Rutte komt het ook wel goed volgens de NPO.
pi_169214039
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 07:13 schreef Loekie1 het volgende:
. Maar wat bewijst het? Het bewijst dat je een persoon met behoorlijk wat lef moeten hebben om de kwestie Westerse waarden in een praatprogramma serieus aan de orde te stellen. En wat zegt dat? Dat de rest te bang is. Je zou geen Jan Roos nodig moeten hebben, die ooit Rutte homo riep. Maar omdat niemand anders het doet, moet Jan Roos het doen.

:') Loekie1 weer in de bocht.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:45:31 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169214087
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Paul de Leeuw heeft zich daarmee decennialang kunnen verrijken bij de VARA en hem wordt dat niet verweten.
Er zit wat in dat Paul de Leeuw de hufterigheid naar de NPO heeft gebracht (toen de commerciëlen daarmee begonnen) maar zijn grondhouding naar homo's, zieken, gehandicapten, aidspatiënten is er altijd één van respect. Niet voor niets lopen die met hem weg. Door de bank genomen, natuurlijk heb je altijd uitzonderingen.

De Leeuw had ook bij RTL of SBS kunnen gaan werken en het driedubbele verdienen. Dat doet hij expres niet, mede vanwege bovengenoemde redenen. Hij vindt dat hij dingen moet doen waar bij de commerciëlen minder ruimte voor is. Zijn opvattingen kosten hem ook geld, en daar heb ik respect voor.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:55:01 #106
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169214169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zit wat in dat Paul de Leeuw de hufterigheid naar de NPO heeft gebracht (toen de commerciëlen daarmee begonnen) maar zijn grondhouding naar homo's, zieken, gehandicapten, aidspatiënten is er altijd één van respect. Niet voor niets lopen die met hem weg. Door de bank genomen, natuurlijk heb je altijd uitzonderingen.

De Leeuw had ook bij RTL of SBS kunnen gaan werken en het driedubbele verdienen. Dat doet hij expres niet, mede vanwege bovengenoemde redenen. Hij vindt dat hij dingen moet doen waar bij de commerciëlen minder ruimte voor is. Zijn opvattingen kosten hem ook geld, en daar heb ik respect voor.
De Paul de Leeuw van nu heeft zijn streken verloren, daarom vinden een hoop mensen hem ook niet meer zo interessant maar de eerste helft van zijn carrière hield hij echt geen rekening met de gevoelens van zijn slachtoffers die hij kleineerde en beledigde, het ging hem toen puur om eigen genot.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:29:54 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169214541
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De Paul de Leeuw van nu heeft zijn streken verloren, daarom vinden een hoop mensen hem ook niet meer zo interessant maar de eerste helft van zijn carrière hield hij echt geen rekening met de gevoelens van zijn slachtoffers die hij kleineerde en beledigde, het ging hem toen puur om eigen genot.
Oneens. Paul de Leeuw was de eerste die aidspatiënten een menselijk gezicht gaf op landelijke televisie, in plaats van ze neer te zetten als uitschot , zondebokken of paria's.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:35:06 #108
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169214618
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oneens. Paul de Leeuw was de eerste die aidspatiënten een menselijk gezicht gaf op landelijke televisie, in plaats van ze neer te zetten als uitschot , zondebokken of paria's.
Het een sluit het ander niet uit
Laffe huichelaar
pi_169214627
Dat gelul over Nederlandse normen en waarden, waarom vraagt niemand ooit wat dat meer betekent dan dat men zich aan de wet moet houden. Voor de rest en als het gedoogd wordt ben je in Nederland vrij om te doen en laten wat je wil, dat zijn de Nederlandse normen en waarden.
pi_169214673
Jan Roos ging m.i. compleet af gisteren. Dan kun je zeggen dat de NPO kleine partijen kapot wil maken maar ik denk dat het grotendeels aan de gebreken van de betreffende kleine partijen en de politici ligt.
Dat begon al toen Pechtold een compliment maakte over de wietwet. Roos ging hier gelijk vol tegenin. Dat valt me vaker op bij dit soort nieuwkomers, dat is de enige manier die ze kennen en lijken ze nodig vinden om stemmen te trekken, terwijl positief met Pechtold meegaan op dat moment veel constructiever was geweest.

Vervolgens gelijk dat geschreeuw over politiek correctheid en de aanval op Jineks journalistieke kwaliteiten. Dan kan je verwachten dat je hem terug krijgt. Wat je ook van Jinek vind, als je daar als lijsttrekker ziet moet je je buiten dat soort oordelen houden.

En verder is het natuurlijk waar dat Roos zijn mond vol heeft van fatsoen, normen en waarden maar daar zelf totaal niet naar handelt.
Mensen op straat aanspreken met seksuele toespelingen, op de radio keihard gaan roepen dat de premier een homo is en een andere politicus uit gaan maken voor poot heeft helemaal niks met satire te maken maar is gewoon nodeloos kwetsen.
Wat mij betreft moet satire kunnen en moeten we het niet gaan schuwen om dingen te benoemen maar het is wel een enorme dooddoener om alles satire te noemen als het als kwetsend kan worden ervaren. Satire is niet hetzelfde als onfatsoenlijk schreeuwen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:40:16 #111
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169214693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:35 schreef Wespensteek het volgende:
Dat gelul over Nederlandse normen en waarden, waarom vraagt niemand ooit wat dat meer betekent dan dat men zich aan de wet moet houden. Voor de rest en als het gedoogd wordt ben je in Nederland vrij om te doen en laten wat je wil, dat zijn de Nederlandse normen en waarden.
_O_ dit
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:41:43 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169214720
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit
Dat het hem puur om eigen genot te doen is? Dat lijkt me dus van niet, omdat hij een drie keer zo hoog salaris continu laat staan. Wat zich vertaalt in aidspatiënten een menselijk gezicht met potentie te geven, in plaats van hopeloze losers en uitschot zonder mogelijkheden. Waar dus ook geen (politiek) beleid voor hoeft te worden gemaakt.

Wat dit onderwerp betreft is dit wel een aardig stukje (post 268):

POL / Populisme

"This admission will come as no surprise to anyone with a passing understanding of psychology, as the recognition that human action emerges from mixed motives has been understood since at least the time of Aristotle. Altruism and self-interest are not mutually exclusive, but often intertwined in the same basic animus. Anyone with a sliver of self-awareness grasps this fact."

"To expose fully the hypocrisy of those targeting Beckham, consider a famous study that examined some of the world's most charitable people: winners of the annual Caring Canadian Award, the country's most prestigious honour for giving, which recognises people who devote years to social causes and community work. Two eminent psychologists spent more than a hundred hours interviewing such people to understand their motivations and mindsets, and compared them with a group matched for ethnicity, age, gender and education, but who had not sustained the same duration of giving.

They then rated two key motivations: self-interest and altruism. In other words, were they interested in what they themselves got out of their work? Or were they motivated by how others benefited from their work? Unsurprisingly, Caring Canadians rated higher than the comparison group on altruism. Indeed, when they listed their goals, they had more than twice as many goals to help other people. But here's the thing: they also scored higher on self-interest. They had about 20 per cent more goals about gaining influence and -- wait for it -- earning recognition.

Yes, you heard that last bit right. Caring Canadians, who had spent years helping others, advancing causes, giving their precious time to reduce hardship, had been angling for status and recognition all along. Does this make their work less worthy? Does it mean that the suffering they alleviated is less real? On the contrary. The fact that they were helping others at the same time as helping themselves made it easier to sustain their motivation -- and do more good."
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:44:33 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169214763
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 07:13 schreef Loekie1 het volgende:

Het lijkt wel of ze de weg op willen van: je mag niks meer zeggen, grapjes over homo's mag ook niet, maar ze in elkaar timmeren daar moeten we mee leren leven.
Volgens mij zegt niemand dat je geen grappen over homo's mag maken en ook niemand dat je ze in elkaar mag timmeren.

Wat men wel zegt is dat homo als scheldwoord gebruiken of iemand om hem te raken fake 'outen' of homo's uitschelden voor handtasje en poot en wat al niet meer óók niet acceptabel is en dat je dan ook eens naar jezelf moet kijken ipv alleen anderen de maat nemen.

Wanneer je vrouwen aanrandt (het borstenincident waar Pauw het gisteren al over had) en bovenstaandehomo-onvriendelijlheid tentoonspreidt, moet je niet raar opkijken als mensen je hypocriet vinden als je de Nederlandse waarden gaat 'beschermen' voor electoraal gewin terwijl je zelf niet bepaald die waarden vertegenwoordigd.
Laffe huichelaar
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:49:19 #114
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169214830
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat het hem puur om eigen genot te doen is? Dat lijkt me dus van niet, omdat hij een drie keer zo hoog salaris continu laat staan. Wat zich vertaalt in aidspatiënten een menselijk gezicht met potentie te geven, in plaats van hopeloze losers en uitschot zonder mogelijkheden. Waar dus ook geen (politiek) beleid voor hoeft te worden gemaakt.

Wat dit onderwerp betreft is dit wel een aardig stukje (post 268):

POL / Populisme

De post die jij quotete had het erover dat de Leeuwvoor hem niet meer leuk is omdat hij nu rekening houdt met de gevoelens van zijn slachtoffers.

Paul de Leeuw maakte natuurlijk hele harde, foute grappen over alles en iedereen die daar te gast was en het maakte hem niet uit wat anderen daarvan dachten. Wang dat vond hij leuk. Inmiddels is dat anders en is het allemaal hartstikke tam.

Los daarvan staat dat hij in zijn shows veel aandacht heeft gegeven aan taboe's, weggeschoven minderheden en dus gehandicapten, die je anders zelden op tv zag, HIV-patienten en noem het allemaal maar op even uitgelicht heeft. Dat is een hele goede zaak en dat heeft hij ook heel goed gedaan. Maar dat stond meestal los van het eerste gedeelte.

Vandaar mijn post dat het een het ander niet uitsluit
Laffe huichelaar
pi_169214876
1.163.000 kijkers gisterenavond.
RTL Late Night 557.000.....
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:56:27 #116
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169214934
quote:

[..]

Heel mooi maar dat doet niets af aan het feit dat hij geen enkele medelijden had met zijn slachtoffers, er veel kritiek op hem was en een groot deel van de bevolking hem toen onmenselijk en onbeschoft vond. Hij was zeg maar de Jan Roos van de jaren '90.
pi_169214946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Voortdurend mensen in de rede vallen, waar interviewers als Pauw en Jinek een handje van hebben, getuigt evenmin van respect, wens ik eraan toe te voegen. En in de Tweede Kamer klinkt ook regelmatig stevige taal.

Wat mij vooral stoorde, was niet zozeer de aanval op Roos - die had hij moeten kunnen zien aankomen - maar het feit dat er over Pechtold geen kritisch filmpje was en dat die niet met uitspraken uit het verleden werd geconfronteerd. Op dat moment ben je als tv-programma niet meer objectief bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2017 10:04:55 ]
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:01:22 #118
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169215003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:52 schreef Elfletterig het volgende:
1.163.000 kijkers gisterenavond.
RTL Late Night 557.000.....
ik heb Late Night nier gezien, maar ik durf ook te wedden dat het niet zo'n topshow was als P&J
Laffe huichelaar
pi_169215017
quote:

[..]

Paul de Leeuw heeft een staat van dienst, maar face it: deze man moet echt van de buis. In elk geval wel wat betreft programma's die om hem draaien. Dingen als De Kwis en Ranking The Stars kan hij blijven doen, verder niet. Zijn formule is gewoon uitgewerkt.

Wie Steelt Mijn Show? scoorde afgelopen weken dramatische kijkcijfers, mede doordat kijkers van Wie Is De Mol? na afloop massaal naar NPO 3 zapten voor Moltalk. Inmiddels is de programmering aangepast: Moltalk is nu op NPO 1, na Wie Is De Mol, daarna volgt Paul de Leeuw.

Kijkcijfers afgelopen zaterdag:
Wie Is De Mol? 2.238.000
Moltalk 1.568.000
Wie Steelt Mijn Show? 637.000

Dodelijk.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:02:29 #120
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169215020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voortdurend mensen in de rede vallen, waar interviewers als Pauw en Jinek een handje van hebben, getuigt evenmin van respect, wens ik eraan toe te voegen. En in de Tweede Kamer klinkt ook regelmatig stevige taal.

Wat mij vooral stoorde, was niet zozeer de aanval op Roos - die had moeten kunnen zien aankomen - maar het feit dat er over Pechtold geen kritisch filmpje was en dat die niet met uitspraken uit het verleden werd geconfronteerd. Op dat moment ben je als tv-programma niet meer objectief bezig.
Tja, Pechtold verzamelt manchetknopen en doet aan houthakken, is bovendien al jarenlang een degelijk politicus. Daar is ook niet zo makkelijk zo'n kritisch filmpje van te maken natuurlijk.
Verder werd hij wel bekritiseerd op het wegkijken in de jaren '90, maar wist zich netjes te verweren.

Roos daarentegen begon direct met jij-bakken (politiek correct, niet objectief). Dan is het logisch dat je het deksel op je neus krijgt.
pi_169215086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:02 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Tja, Pechtold verzamelt manchetknopen en doet aan houthakken, is bovendien al jarenlang een degelijk politicus. Daar is ook niet zo makkelijk zo'n kritisch filmpje van te maken natuurlijk.
Verder werd hij wel bekritiseerd op het wegkijken in de jaren '90, maar wist zich netjes te verweren.

Roos daarentegen begon direct met jij-bakken (politiek correct, niet objectief). Dan is het logisch dat je het deksel op je neus krijgt.
Wat die discussie over politiek-correct betreft, ben ik het met je eens. Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Maar dat filmpje - speciaal gemonteerd, zei Pauw nog - is een ander verhaal. Dat is puur gemaakt met het doel om Roos te beschadigen. En dan nog zeg ik: prima, moet kunnen. Maar dan wel bij alle politici. Zo'n filmpje kun je van Pechtold ook best maken; op snoepreis naar Oekraïne, bijvoorbeeld.
pi_169215145
Kijk kijk. De verkiezingsstrijd wordt dit jaar niet zo zeer in debatten gevoerd, maar aan de talkshowtafels.
Ik heb er van genoten!
Make my day!
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:12:32 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat een groot deel van de PVV-stemmers ook wel ziet dat Roemer voor onze Staatspropaganda-omroep een gewild doelwit is. Ze willen Rutte weer in het torentje, het liefst Pechtold maar met Rutte komt het ook wel goed volgens de NPO.
Het gaat ook veel te veel om het spel en allerlei randzaken, en niet over sociaal-economische thema's, of specifiekere issues dan 'normen en waarden' en 'de Nederlandse identiteit'. Dan denk ik dat zowel Pechtold als Rutte stukken minder populair zouden zijn. Aan het probleem dat flex veel goedkoper is dan vast werk doen ze niets, sterker, ze verergeren het alleen maar. In alle andere sectoren van de economie is flex doorgaans duurder dan vast.

_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:32:54 Bedroevend niveau #pauwenjinek: geen politieke inhoud, overloos gezeur over peilingen, poppetjes, politieke tactiek en politieke spelletjes reageer retweet
_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:40:10 #pauwenjinek: lijkt mij een zinnige taak van publieke omroep om al die zwevende kiezers te informeren wat partijen voor wie willen bereiken reageer retweet
mathijsbouman twitterde op maandag 27-02-2017 om 23:24:34 Wat ook leuk zou zijn, is dat ze het bij Pauw & Jinek over de politieke inhoud zouden hebben, ipv over vorm en tactiek... reageer retweet
BIpartij twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 01:31:08 Ongelofelijk triest dat zoveel mensen zich bezet houden met de islam als mogelijke dreiging terwijl dit een decoy is uitgezet door de media. reageer retweet
Maar goed, als je de NPO (of welke andere dienst dan ook) stelselmatig saboteert dan hebben mensen er vanzelf minder moeite mee om het helemaal af te schaffen. Dit is bijv. ook de tactiek van de Tories met de NHS.

http://www.volkskrant.nl/(...)bij-de-npo~a4222680/

https://www.trouw.nl/opin(...)toestanden~a59a95f2/

https://www.transparency.(...)ep-minder-corruptie/

http://stukroodvlees.nl/d(...)einformeerd-publiek/
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:16:01 #124
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169215223
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat die discussie over politiek-correct betreft, ben ik het met je eens. Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Maar dat filmpje - speciaal gemonteerd, zei Pauw nog - is een ander verhaal. Dat is puur gemaakt met het doel om Roos te beschadigen. En dan nog zeg ik: prima, moet kunnen. Maar dan wel bij alle politici. Zo'n filmpje kun je van Pechtold ook best maken; op snoepreis naar Oekraïne, bijvoorbeeld.
VNL staat in zijn verkiezingsprogramma duidelijk voor de westerse waarden. Toen Roos werd gevraagd wat het grootste probleem nu is kwam hij daar zelf ook mee.
Het filmpje is niet puur gemaakt om Roos te beschadigen, het stelt mijns inziens een heel terechte vraag: Hoe kan je je nu in je campagne voor westerse waarden inzetten als je je in het verleden zo hebt uitgelaten?
Een heel actuele vraag dus.

Net zo is de vraag naar immigratie heel terecht voor Pechtold. Deze stak daar slim zijn hand bij in eigen boezem. Vroeger was ik van het wegkijken, je wilde niet als racist te boek staan. Nu is dat anders.

Stel dat je een filmpje had laten zien over Pechtold zijn snoepreisje dan zou hij waarschijnlijk net zo degelijk hebben gezegd: Daar hebben we toen een fout gemaakt, inmiddels is dat allemaal netjes in de boeken komen te staan. En daar zouden Pauw en Jinek ook weinig op aan hebben te merken.

Roos nam op geen enkele manier afstand van zijn verleden, en gaf zo een schot voor open doel. Pechtold hoefde hem er alleen in te trappen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:20:24 #125
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169215277
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:10 schreef agter het volgende:
Kijk kijk. De verkiezingsstrijd wordt dit jaar niet zo zeer in debatten gevoerd, maar aan de talkshowtafels.
Ik heb er van genoten!
Verkiezingen werden bijna nooit beslist door de debatten maar vooral door de manier waarop de media die debatten belichtte. Het grootste deel van de bevolking volgt (/volgde, nu met internet is dat misschien anders) nooit de politiek en hadden het helemaal niet in de gaten als een politicus stuntelde tijdens een debat. Je ziet het nu ook met de overmatige aandacht voor alles wat Krol fout doet. Zelfs het kleinste foutje is wereldnieuws.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:22:53 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169215298
quote:

[..]

Wat mij vooral stoorde, was niet zozeer de aanval op Roos - die had moeten kunnen zien aankomen - maar het feit dat er over Pechtold geen kritisch filmpje was en dat die niet met uitspraken uit het verleden werd geconfronteerd. Op dat moment ben je als tv-programma niet meer objectief bezig.
Dit blijf je zeggen, maar dit vind ik zo dom. De twee zijn toch ook totaal niet vergelijkbaar? De nieuwe politicus die het over normen en waarden heeft terwijl zijn vorige baan profesioneel paardenlul was met die tegenstrijdigheid confronteren lijkt me logisch en goede journalistiek. Dat hij daar niet uitkwam is zijn eigen schuld maar heel veel mensen dachten hetzelfde als P&J dus die zouden hun werk niet doen als ze er niet naar vragen. Door het filmpje kan je juist concreet worden, ook Roos, terwijl ze veel ergere beelden hadden kunnen laten zien. Dan heb je iets om over te praten terwijk het anders inderdaad vaag en subjectieve verhaaltjes blijven. Jij ziet het als karaktermoord, je kan het ook zien als een kans om de zorgen die veel kiezers hebben bij Roos te weerleggen. Dat hangt er maar net vanaf hoe Roos erop reageert en hij zakte door het ijs.

Heel anders is dat met Pechtold. Die is al 1000 jaar leider bij D66 en alle zaken van zijn verleden zijn wel afgehandeld. Ik kan me bijvoorbeeld een filmpje herinneren toen hij partijvoorzitter werd geloof ik of burgemeester dat hij politiek den haag maar een slangenkuil vond en er eerst niks mee te maken wilde hebben oid. Moet dan rond 2002-3 zijn geweest en toen was ik 11. De eerste verkiezing die ik actief gevolgd heb was 2010 dus dat moet daarna nog zijn laten zien. Bij Pechtold doen ze dat wel, maar inmiddels weet iedereen het wel. Een nieuwe politicus kan dat nou eenmaal meer verwachten, dat hij zich moet verklaren om zijn verleden.

Ik vind het raar dat jij daar subjectiviteit ziet omdat ze Pechtold op een andere manier kritisch benaderen want het zijn gewoon twee compleet verschillende gevallen.

Ik ben met je eens dat ze er keihard ingingen, maar dat was pas nádat Roos het persoonlijk maakte, op de man ipv op de inhoud. Je merkte ook dat ze veel ergere dingen gevonden hadden dan het redelijk tamme filmpje. Pauw weet heus niet uit zijn hoofd dat Roos Dibi voor poot en handtasje uitscheldt en die tweet hebben ze gewoon al eerder gevonden. Net als het filmoje dat hij gewoon een vrouw aanrandt, dat heeft Pauw ook niet zomaar paraat. Dit is uit eerder onderzoek gebleken, maar omdat ze juist objectief wilden blijven en géén karaktermoord wilden plegen, hebben ze dat weggelaten. Maar als hij dan het programma zelf aanvalt omdat het allemaal wel mee zou vallen en ze niet objectief zijn en hoe ie allemaal om zich heen ging slaan omdat hij geen antwoord paraat had, hebben ze dat ook van stal gehaald. Roos is degene die het liet escaleren.
Laffe huichelaar
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:28:23 #127
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169215374
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het gaat ook veel te veel om het spel en allerlei randzaken, en niet over sociaal-economische thema's, of specifiekere issues dan 'normen en waarden' en 'de Nederlandse identiteit'. Dan denk ik dat zowel Pechtold als Rutte stukken minder populair zouden zijn. Aan het probleem dat flex veel goedkoper is dan vast werk doen ze niets, sterker, ze verergeren het alleen maar. In alle andere sectoren van de economie is flex doorgaans duurder dan vast.

_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:32:54 Bedroevend niveau #pauwenjinek: geen politieke inhoud, overloos gezeur over peilingen, poppetjes, politieke tactiek en politieke spelletjes reageer retweet
_basjacobs twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 00:40:10 #pauwenjinek: lijkt mij een zinnige taak van publieke omroep om al die zwevende kiezers te informeren wat partijen voor wie willen bereiken reageer retweet
mathijsbouman twitterde op maandag 27-02-2017 om 23:24:34 Wat ook leuk zou zijn, is dat ze het bij Pauw & Jinek over de politieke inhoud zouden hebben, ipv over vorm en tactiek... reageer retweet
BIpartij twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 01:31:08 Ongelofelijk triest dat zoveel mensen zich bezet houden met de islam als mogelijke dreiging terwijl dit een decoy is uitgezet door de media. reageer retweet
Maar goed, als je de NPO (of welke andere dienst dan ook) stelselmatig saboteert dan hebben mensen er vanzelf minder moeite mee om het helemaal af te schaffen. Dit is bijv. ook de tactiek van de Tories met de NHS.

Waar een wil is is een weg. Het is niet moeilijk voor journalisten om het Pechtold en Rutte moeilijk te maken maar de wil is er gewoon niet.
pi_169215418
quote:

[..]

Wat mij vooral stoorde, was niet zozeer de aanval op Roos - die had hij moeten kunnen zien aankomen - maar het feit dat er over Pechtold geen kritisch filmpje was en dat die niet met uitspraken uit het verleden werd geconfronteerd. Op dat moment ben je als tv-programma niet meer objectief bezig.
De zorgen die er leven over normen en waarden worden misbruikt om de vrijheid van meningsuiting in te perken.

Nogmaals, het gaat om geweld en bedreigingen. Homo's kunnen best leven met uitspraken van Jan Roos, maar niet met geweld op straat.
pi_169215478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:12 schreef Klopkoek het volgende:

De NPO schiet anders nogal tekort in z'n taak. De gebrekkige aandacht voor de kleinere partijen vind ik een prachtig voorbeeld. Toen Thierry Baudet zijn (inmiddels verloren) kort geding tegen de NOS aankondigde, was het verweer:

quote:
"De beschikbare zendtijd is beperkt", stelt hoofdredacteur Marcel Gelauff van NOS Nieuws. "Het stellen van een maximum aan het aantal deelnemende partijen is dan onvermijdelijk."
Dit is natuurlijk de grootst mogelijke bullshit die er bestaat. De NPO weet al maanden dat er op 15 maart verkiezingen zijn. Dan zorg je er gewoon voor dat er in de programmering extra ruimte wordt gemaakt voor politieke programma's, debatten en dergelijke.

Afgelopen zondag was het geen enkel probleem om Zondag Met Lubach te schrappen ten faveure van schaatswedstrijden. Dat kan de NPO wél beslissen. Dan kun je dus ook beslissen om meer tv-debatten in te plannen. Bij sport kunnen ze dat ook altijd heel goed. Kijk maar naar de uitgebreide live-verslagen van de Olympische Spelen, Tour de France, WK Voetbal en dergelijke. Compleet met ontbijtshows en avond-talkshows eromheen; alles kan.

Als je dat kunt, kun je in de weken voor de verkiezingen ook extra zendtijd inruimen voor politiek. De NPO faalt op dit vlak (zoals het bijvoorbeeld ook faalt op het vlak van muziek; ander onderwerp) en dat moet gewoon eens duidelijk aan de kaak worden gesteld.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:41:54 #130
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:34 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De NPO schiet anders nogal tekort in z'n taak. De gebrekkige aandacht voor de kleinere partijen vind ik een prachtig voorbeeld. Toen Thierry Baudet zijn (inmiddels verloren) kort geding tegen de NOS aankondigde, was het verweer:

[..]

Dit is natuurlijk de grootst mogelijke bullshit die er bestaat. De NPO weet al maanden dat er op 15 maart verkiezingen zijn. Dan zorg je er gewoon voor dat er in de programmering extra ruimte wordt gemaakt voor politieke programma's, debatten en dergelijke.

Afgelopen zondag was het geen enkel probleem om Zondag Met Lubach te schrappen ten faveure van schaatswedstrijden. Dat kan de NPO wél beslissen. Dan kun je dus ook beslissen om meer tv-debatten in te plannen. Bij sport kunnen ze dat ook altijd heel goed. Kijk maar naar de uitgebreide live-verslagen van de Olympische Spelen, Tour de France, WK Voetbal en dergelijke. Compleet met ontbijtshows en avond-talkshows eromheen; alles kan.

Als je dat kunt, kun je in de weken voor de verkiezingen ook extra zendtijd inruimen voor politiek. De NPO faalt op dit vlak (zoals het bijvoorbeeld ook faalt op het vlak van muziek; ander onderwerp) en dat moet gewoon eens duidelijk aan de kaak worden gesteld.
Baudet moet niet klagen.

Krijgt veel meer zendtijd dan de Piratenpartij of Simons. Ook op de belangrijkere tijdstippen.

Dit zuig ik niet uit mijn duim.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169215617
Uitzending van gisteravond was de beste televisie ooit, wat heerlijk. _O_
pi_169215643
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:43 schreef Kaas- het volgende:
Uitzending van gisteravond was de beste televisie ooit, wat heerlijk. _O_
The Roast of Jan Roos was best vermakelijk idd
pi_169215858
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Baudet moet niet klagen.

Krijgt veel meer zendtijd dan de Piratenpartij of Simons. Ook op de belangrijkere tijdstippen.

Dit zuig ik niet uit mijn duim.
Jammer dat je mijn punt weer plat slaat tot alleen Baudet. Het gaat me om alle kleinere partijen die in de meeste kieskringen meedoen. Van de Ondernemerspartij tot Forum voor Democratie, van de Vrijzinnige Partij tot Nieuwe Wegen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2017 11:01:04 ]
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:02:29 #134
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169215873
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:22 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit blijf je zeggen, maar dit vind ik zo dom. De twee zijn toch ook totaal niet vergelijkbaar? De nieuwe politicus die het over normen en waarden heeft terwijl zijn vorige baan profesioneel paardenlul was met die tegenstrijdigheid confronteren lijkt me logisch en goede journalistiek.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

De zorgen die er leven over normen en waarden worden misbruikt om de vrijheid van meningsuiting in te perken.

Nogmaals, het gaat om geweld en bedreigingen. Homo's kunnen best leven met uitspraken van Jan Roos, maar niet met geweld op straat.
Je kunt je natuurlijk afvragen waarom ze niet zo een filmpje maken over het CDA en in mindere mate de VVD (zelfs de PVV).

Dit zijn de mainstream partijen die het meest op de tamtam slaan van "Nederlandse normen en waarden", maar slechts 20 jaar geleden nog tegen het homohuwelijk stemden (waaronder de fractievoorzitters Heerma en Bolkestein). Bij het invoeren van de zogenaamd joods-christelijke-liberale verworvenheden hebben deze partijen stelselmatig niet thuis gegeven. Ook recentelijker heeft Bolkestein (en consorten) zich kritisch uitgelaten:
http://www.rd.nl/vandaag/(...)n-homolobby-1.638411

Waarom die schizofrenie niet eens benoemen bij de NPO? Wanneer je ze in concreto vraagt over wat dan de "Nederlandse waarden" zijn, dan is het hol en/of krijg je voorbeelden van dingen waar ze zelf tegen waren of nog steeds zijn (hetzij principieel tegen, hetzij uit machiavellistische overwegingen).

RichardWouters twitterde op zondag 26-02-2017 om 22:00:52 Raak. #Klaver tegen #Buma: "Al onze vrijheden zijn bevochten op conservatieve en religieuze krachten." #rtldebat reageer retweet
(géén groot fan van Klaver, maar dit raakt wel de kern)

Het komt inderdaad wel goed uit bij het afbreken van de vrijheid van meningsuiting en de privacywetgeving.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169215878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Jammer dat je mijn punt weer plat slaat tot alleen Baudet. Het gaat me om alle kleinere partijen die in de meeste kieskringen meedoen. Van de Ondernemerspartij tot Forum voor Democratie, van de Vrijzinnige Partij tot Nieuwe Wegen.
Terwijl we wel continu met het geratel van Kuzu geconfronteerd worden. Radio1 verslaggever kwam er weer niet tussen vanochtend.
pi_169215935
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 10:30 schreef Loekie1 het volgende:
Ik deel die observatie. Wat mij bij Pechtold opvalt, is steeds dezelfde tactiek als het op dit soort onderwerpen aankomt. Ik citeer hem gewoon even letterlijk:

quote:
"Over dat in Amsterdam mannen niet meer hand-in-hand kunnen lopen, waar ik het gevoel van heb: is er iemand hier die dat wél normaal vindt als dat niet meer zou kunnen? Nee, daar vinden we allemaal dat mensen.... erop gewezen moeten worden dat dat hier kan in dit land."
Dat omdraaien; is er iemand die dat niet vindt? Dat hoor ik hem steeds vaker doen. En let ook op de stevige maatregelen die hij na een korte aarzeling oppert: erop wijzen....

Daar koopt de gemiddelde homo die niet veilig over straat kan, echt helemaal niks voor.
pi_169215981
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel die observatie. Wat mij bij Pechtold opvalt, is steeds dezelfde tactiek als het op dit soort onderwerpen aankomt. Ik citeer hem gewoon even letterlijk:

[..]

Dat omdraaien; is er iemand die dat niet vindt? Dat hoor ik hem steeds vaker doen. En let ook op de stevige maatregelen die hij na een korte aarzeling oppert: erop wijzen....

Daar koopt de gemiddelde homo die niet veilig over straat kan, echt helemaal niks voor.
'Erop wijzen', dat viel me ook op inderdaad. Zeg jongens, willen jullie dat niet doen? Dat is niet fatsoenlijk.
pi_169216163
Ik vond het eigenlijk wel goed van Roos.
Niet heel sterk, maar inderdaad een soort 3 tegen 1.

Over het stukje van die Iraanse die even in beeld kwam heb ik weer mijn bedenkingen. Wat willen ze hiermee bereiken?

"is de multiculturele samenleving mislukt ?"
Ze vind van niet, kijk maar naar mij etc. Goh weer een succesvolle moslim die aan het woord is. Denk je dat ze een bijstandsmoeder met 5 criminele kinderen in de uitzending zetten?

Ook als je je bedenkt dat minimaal 25% van de Nederlanders tegen moslims zijn.
Dan zou je moeten denken dat 25% van de BN'ers ook tegen moslims zou zijn. Maar nee hoor, 99% blijft politiek correct of pro moslim. Terwijl dat statistisch gewoon niet kan.
Ik snap het wel. Je carrière gaat eraan als je je negatief uitspreekt over moslims.
pi_169216201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

'Erop wijzen', dat viel me ook op inderdaad. Zeg jongens, willen jullie dat niet doen? Dat is niet fatsoenlijk.
Hij had het wel wat steviger mogen verwoorden.
Een aantal passages uit het verkiezingsprogramma van D66 die ik heb gevonden:

'Geen diversiteit zonder veiligheid: we treden op tegen (seksueel) geweld tegen vrouwen
en LHBTI’s. Er komt meer aandacht voor bewustwording van het probleem, slachtoffers
kunnen anoniem aangifte doen en hebben recht op bescherming na aangifte, er komt
meer geld beschikbaar voor het Centrum Seksueel Geweld en er komt voldoende
opsporingscapaciteit om zaken in behandeling te kunnen nemen.'

'We trekken een grens als vrijheden van de ander worden bedreigd. Voor homofobie,
antisemitisme, moslimhaat, eerwraak, vrouwenbesnijdenis, kinderhuwelijken, gedwongen
huwelijken, haat zaaien en geweld tegen andersdenkenden en minderheden is geen
plaats in onze samenleving.'

In het verkiezingsprogramma staan dus wel een paar concrete dingen die zouden moeten gebeuren volgens D66.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:28:11 #140
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_169216304
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:22 schreef archito het volgende:
In het verkiezingsprogramma staan dus wel een paar concrete dingen die zouden moeten gebeuren volgens D66.
In hoeverre is 'meer aandacht', 'meer geld' en 'geen plaats' concreet? En anoniem aangifte kan nu ook al.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:28:28 #141
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169216307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

[..]

Alsof een 'normen & waarden wet' (zoals FvD bijvoorbeeld wil) zoveel opschiet. Dat gezeur over normen en waarden terwijl niemand precies duidelijk maakt wat die precies inhouden naast wat al in de wet staat, daar schiet de gemiddelde homo ook helemaal niets mee op.

Als je wil dat mensen bekend zijn met de Nederlandse wet en maatschappelijke standaarden moet je inzetten op betere integratie en scholing en raad eens wie daar in wil investeren: D66.
pi_169216480
quote:
Als je wil dat mensen bekend zijn met de Nederlandse wet en maatschappelijke standaarden moet je inzetten op betere integratie en scholing en raad eens wie daar in wil investeren: D66.
Ja, want dat weten ze nu niet.
pi_169216531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:10 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hetzelfde zag je ook bij het punt van de mislukte integratie / multiculturele samenleving. Pechtold gaat dan heel trots, op dat toontje van hem, roepen: daarom zegt D66 over de vluchtelingen uit Syrië: meteen onderwijs, meteen inburgeren en hier meedoen.

En dat volstaat dan kennelijk als antwoord of zo. Niemand die doorvraagt of hem er even op wijst dat we hier tien- tot honderdduizenden slecht geïntegreerde Turken en Marokkanen hebben wonen. Types als Pechtold, Klaver en Asscher slalommen daar voortdurend omheen. En ze komen er nog mee weg ook.
pi_169216592
quote:
2s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:20 schreef YebCar het volgende:
Ik vond het eigenlijk wel goed van Roos.
Niet heel sterk, maar inderdaad een soort 3 tegen 1.

Over het stukje van die Iraanse die even in beeld kwam heb ik weer mijn bedenkingen. Wat willen ze hiermee bereiken?

"is de multiculturele samenleving mislukt ?"
Ze vind van niet, kijk maar naar mij etc. Goh weer een succesvolle moslim die aan het woord is. Denk je dat ze een bijstandsmoeder met 5 criminele kinderen in de uitzending zetten?

Ook als je je bedenkt dat minimaal 25% van de Nederlanders tegen moslims zijn.
Dan zou je moeten denken dat 25% van de BN'ers ook tegen moslims zou zijn. Maar nee hoor, 99% blijft politiek correct of pro moslim. Terwijl dat statistisch gewoon niet kan.
Ik snap het wel. Je carrière gaat eraan als je je negatief uitspreekt over moslims.
De geïnterviewde vrouw was volgens mij geen moslima, maar een christen. Er zijn altijd wel succesvolle allochtonen te vinden. Die mensen zijn het probleem niet. Het probleem is de groep die niet integreert, die hun kinderen niet opvoedt, etc.

In Denemarken vindt de helft van de bevolking dat er een begrenzing moet zijn aan het percentage moslims in een land. Ik heb weinig reden om aan te nemen dat dat cijfer in Nederland heel anders is.
pi_169216632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:28 schreef butz0rs het volgende:

[..]

In hoeverre is 'meer aandacht', 'meer geld' en 'geen plaats' concreet? En anoniem aangifte kan nu ook al.
Het zijn meer concrete maatregelen dan alleen 'er op wijzen' bedoel ik.

Alles exact kwantificeren is in een verkiezingsprogramma geen beginnen aan en moet verder uitgewerkt worden door een nieuwe regering. Deze punten geven vooral aan hoe D66 (deze vorm van) discriminatie wil gaan aanpakken en waar het op inzet bij eventuele onderhandelingen. Ik weet overigens niet of ze bij de doorrekening van het CPB wel bedragen hebben genoemd voor bestrijding van discriminatie. Ik vermoed dat ze dan een aantal maatregelen samen onder 1 noemer scharen en een totaal bedrag ervoor reserveren.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:47:11 #146
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169216645
Wie zitten er vanavond?
Laffe huichelaar
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:48:08 #147
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_169216659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De geïnterviewde vrouw was volgens mij geen moslima, maar een christen. Er zijn altijd wel succesvolle allochtonen te vinden. Die mensen zijn het probleem niet. Het probleem is de groep die niet integreert, die hun kinderen niet opvoedt, etc.

In Denemarken vindt de helft van de bevolking dat er een begrenzing moet zijn aan het percentage moslims in een land. Ik heb weinig reden om aan te nemen dat dat cijfer in Nederland heel anders is.
Hoe wil je dat afdwingen dan?
Laffe huichelaar
pi_169216671
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Alsof een 'normen & waarden wet' (zoals FvD bijvoorbeeld wil) zoveel opschiet. Dat gezeur over normen en waarden terwijl niemand precies duidelijk maakt wat die precies inhouden naast wat al in de wet staat, daar schiet de gemiddelde homo ook helemaal niets mee op.

Betere integratie moet je afdwingen. Het is 40 jaar veel te vrijblijvend geweest, met als gevolg onder meer dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in het ziekenhuis, omdat zijn achterban na 40 jaar verblijf in Nederland nog steeds de taal niet spreekt.

Je hebt geen fuck aan scholing als scholen bepaalde onderwerpen mijden uit angst. En dat gebeurt momenteel gewoon. Er zijn scholen waar onderwerpen als de Holocaust en homoseksualiteit niet besproken kunnen worden, omdat leerlingen dan compleet flippen. Dus gebeurt het maar niet.

D66 komt nooit verder dan halfzachte taal als "treden we op". Ik zou bijna Arjen Lubach willen parafraseren: hoe dan?
pi_169216673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:47 schreef timmmmm het volgende:
Wie zitten er vanavond?
Eva & Jeroen, Geert Wilders, Jules Deelder, Emile Ratelband, Peter Jan Rens en Willibrord Frequin
pi_169216710
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe wil je dat afdwingen dan?
Ik zou eens beginnen met paal en perk stellen aan immigratie. En met het bevorderen van re-migratie onder groepen mensen die slecht ingeburgerd zijn en niks met ons land hebben. Wat mij betreft krijgen ze zelfs een vertrekpremie mee.
pi_169216729
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Excuus, Het was inderdaad een christelijke bedenk ik mij nu. Dat maakt het nog frappanter. Laten we een iemand uit Iran die geen moslim is en ook nog eens succesvol is aan het woord komen.

Ik wil als succesvolle allochtoon ook wel een aan het woord komen. Dat zeg ik dat ik pro CDA/PVV/VNL ben. Dat integratie volledig is mislukt en dat allochtonen hier altijd in hun achterhoofd moeten houden is dat ze (of hun ouders/grootouders) hier als gast (of het nou werker, asielzoeker, goudzoekers) zijn gekomen en dat ze rekening moeten houden met de Nederlanders en niet andersom.

Wil je niet integreren (zoals mijn vader, die is de Nederlandse taal niet machtig) , Prima! maar dan wil ik ook geen last van je hebben (zoals financiële bijstand of maatschappelijk hinder)
pi_169216744
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:49 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Eva & Jeroen, Geert Wilders, Jules Deelder, Emile Ratelband, Peter Jan Rens en Willibrord Frequin
Valt het jullie ook op hoe veel tijd lafbek Wilders heeft voor buitenlandse media? De BBC, de Duitse tv, de Canadese tv.... hij geeft het ene na het andere interview. In Nederland zegt -ie bijna alle debatten af en wil -ie bijna nergens verschijnen. Dat terwijl de verkiezingen toch echt HIER zijn, in Nederland....
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:54:04 #153
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169216769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Valt het jullie ook op hoe veel tijd lafbek Wilders heeft voor buitenlandse media? De BBC, de Duitse tv, de Canadese tv.... hij geeft het ene na het andere interview. In Nederland zegt -ie bijna alle debatten af en wil -ie bijna nergens verschijnen. Dat terwijl de verkiezingen toch echt HIER zijn, in Nederland....
Ho ho, volgende week staat hij ook gewoon kwaliteitsmedia te woord:

geertwilderspvv twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 21:12:45 Volgende week mooie interviews in de @story_nl én de @prive_nl !Daar kan geen @nieuwsuur tegenop 😉 reageer retweet
pi_169216815
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:54 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ho ho, volgende week staat hij ook gewoon kwaliteitsmedia te woord:

geertwilderspvv twitterde op dinsdag 28-02-2017 om 21:12:45 Volgende week mooie interviews in de @story_nl én de @prive_nl !Daar kan geen @nieuwsuur tegenop 😉 reageer retweet
Zou die dat doen omdat in die Man Bijt Hond-sketch van Henk en Ingrid ze altijd in die roddelblaadjes zitten te lezen?
pi_169216867
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:56 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Zou die dat doen omdat in die Man Bijt Hond-sketch van Henk en Ingrid ze altijd in die roddelblaadjes zitten te lezen?
Hij doet het omdat zijn doelgroep daar zit. Hij heeft niks te winnen bij debatten, moeilijke interviews en Nieuwsuur-optredens. De man toont een totale minachting voor de Nederlandse kiezer door zich op deze manier te gedragen. Maar de fanclub maalt daar niet om. Die stemt massaal op deze wegloper.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:59:41 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169216878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hij doet het omdat zijn doelgroep daar zit. Hij heeft niks te winnen bij debatten, moeilijke interviews en Nieuwsuur-optredens. De man toont een totale minachting voor de Nederlandse kiezer door zich op deze manier te gedragen. Maar de fanclub maalt daar niet om. Die stemt massaal op deze wegloper.
Dat idd. Geen moeilijke vragen en hij heeft zijn doelgroep daar te pakken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_169216964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hehehe... kijk, dit is waarom Jacques Monasch een man naar mijn hart is. En ik zweer je dat ik het bovenstaande eerst heb getypt en zojuist pas dit Facebook-bericht lees:

quote:
Debatten en minachting van kiezers
Zondagavond. RTL4. Het lijsttrekkersdebat met Ascher, Buma, Klaver en Roemer. En dus zonder Rutte en Wilders. Ik vond het een mislukt debat. Ik vind debatten belangrijk, omdat je als kiezer juist daardoor kunt zien waar de verschillen tussen de politici en partijen zitten. Ik kan aan een fraai geschreven en langdurig bijgevijld partijprogramma niet vragen waar de nuance zit. Of hoe men denkt over een niet genoemd thema.

Tijdens een debat komen deze zaken wel aan het licht en daarom zijn debatten waardevol. Ze vormen een belangrijk onderdeel van de meningsvorming van kiezers. Daarom is deelname aan een debat ook een teken van respect voor de kiezer en voor de democratie.

Je afmelden voor een debat omdat dat politiek-strategisch beter uit komt, vind ik de ultieme minachting van de kiezer. Dan ga je dus puur voor de eigen machtspositie en wordt de oproep om vooral een beetje ‘normaal te doen’ ongeloofwaardig. Premier Rutte zou deze verdenking niet op zich moeten willen laden.”
Bron: Facebook Nieuwe Wegen
pi_169217073
Zal Geert wakker van liggen.
Jack heeft 0 zetels en Geert 87.
pi_169217094
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 00:44 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nee, dat is het punt niet, ik vind pauw juist zeer fijn. Dit was gewoon iets waar ik me een paar keer aan stoorde, dat het niet nodig was om op dat moment zijn gast aan te vallen op zijn geloof maar pauw het toch deed.
Dat is juist wel nodig, want aan elk geloof hangt een politieke kant en aangezien dit een politiek programma is, moeten de kandidaten kritisch worden benaderd op hun politieke opvattingen en in hoeverre die beinvloed worden door hun geloof.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:13:33 #160
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_169217152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:49 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Betere integratie moet je afdwingen. Het is 40 jaar veel te vrijblijvend geweest, met als gevolg onder meer dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in het ziekenhuis, omdat zijn achterban na 40 jaar verblijf in Nederland nog steeds de taal niet spreekt.

Je hebt geen fuck aan scholing als scholen bepaalde onderwerpen mijden uit angst. En dat gebeurt momenteel gewoon. Er zijn scholen waar onderwerpen als de Holocaust en homoseksualiteit niet besproken kunnen worden, omdat leerlingen dan compleet flippen. Dus gebeurt het maar niet.

D66 komt nooit verder dan halfzachte taal als "treden we op". Ik zou bijna Arjen Lubach willen parafraseren: hoe dan?
Die eerste generatie gaat echt de taal niet meer leren, dat is een verloren zaak. Dus zo slecht is dat voorstel van Kuzu nou ook weer niet. Het is nu zaak om te leren van onze fouten en het voor de 3e en 4e generatie wél goed te doen. Ik ben helemaal met je eens dat dat soort onderwerpen altijd bespreekbaar moeten blijven, maar dat bereik je niet door 'joods-christelijke waarden' door de strot te gaan duwen bij mensen. Dat zet alleen maar kwaad bloed en zorgt voor meer polarisatie.

Zorg dat de rotte appels (haatpredikers en stelselmatige criminelen) er tussenuit worden gehaald en geef les in burgerschap op school, dat zou het grootste deel van de problemen al op moeten lossen.
pi_169217162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Mmm, ja, misschien is hij de Nederlandse politiek nu wel een beetje moe en wil hij een carriere in het buitenland beginnen? Ik vind zijn campagne tot nu toe heel weinig voorstellen.

Dan laat Fleur Agema het stokje maar eens overnemen, die lijkt een stuk meer betrokken en komt ook een stuk sympathieker over.
pi_169217203
De 1e generatie sprak de taal niet, maar de generatie waar we nu mee zitten reist af naar Syrië om te strijden voor IS. Ik vraag me af wat problematischer is.
pi_169217303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:13 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Die eerste generatie gaat echt de taal niet meer leren, dat is een verloren zaak. Dus zo slecht is dat voorstel van Kuzu nou ook weer niet. Het is nu zaak om te leren van onze fouten en het voor de 3e en 4e generatie wél goed te doen. Ik ben helemaal met je eens dat dat soort onderwerpen altijd bespreekbaar moeten blijven, maar dat bereik je niet door 'joods-christelijke waarden' door de strot te gaan duwen bij mensen. Dat zet alleen maar kwaad bloed en zorgt voor meer polarisatie.

Zorg dat de rotte appels (haatpredikers en stelselmatige criminelen) er tussenuit worden gehaald en geef les in burgerschap op school, dat zou het grootste deel van de problemen al op moeten lossen.
Ben ik het niet mee eens. Zaken als de Holocaust en homoseksualiteit (en seksualiteit in het algemeen) moeten worden besproken op scholen. Ook zwemmen en naakt douchen moet verplicht worden.
Ik vind dat godsdienst in het onderwijs helemaal verbannen moet worden. Doe maar alleen openbaar onderwijs. Als die ouders zo belangrijk vinden dat die kinderen religieus opgevoed worden, dan doen ze dat maar in hun eigen tijd.
pi_169217565
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:21 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens. Zaken als de Holocaust en homoseksualiteit (en seksualiteit in het algemeen) moeten worden besproken op scholen. Ook zwemmen en naakt douchen moet verplicht worden.
Ik vind dat godsdienst in het onderwijs helemaal verbannen moet worden. Doe maar alleen openbaar onderwijs. Als die ouders zo belangrijk vinden dat die kinderen religieus opgevoed worden, dan doen ze dat maar in hun eigen tijd.
Bedoel je 'samen naakt douchen'? Dat is wel iets dat onder autochtone Nederlanders ook wel behoorlijk aan verandering onderhevig is. Nederlandse gewoonten en gebruiken zijn ook dynamisch natuurlijk.

Verder wil ik niet je hele betoog tegenspreken hoor, alleen even een puntje noemen. ;)
pi_169217706
quote:
Ook naakt douchen moet verplicht worden (..) in het onderwijs
pi_169217739
Seksualiteit bespreken en naakt douchen verplichten op de scholen. Volgens mij zit viespeuk grrrg fappend berichtjes te typen. Gaat toch heen vent. :') _O-
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:49:47 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169217817
quote:
en naakt douchen moet verplicht worden.
:')
Waarom in godsnaam?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:51:12 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169217850
Ik zat me gisteren trouwens groen en geel te ergeren aan Jinek.
Ik kon haar al niet uitstaan, maar na gisteren kots ik haar helemaal uit.

Wat een verschrikkelijk wijf.
pi_169217864
We hadden in het team een moslim die ging douchen met onderbroek aan. Had iemand een keer z'n onderbroek naar beneden getrokken, bleek dat 'ie een grote had en schaamhaar. Maarja als je er 1 in je team hebt kun je dat doen maar als er 8 in je team zitten gaan die andere paar jongens ook maar met onderbroek aan douchen.
pi_169217956
Wat was die Jannetje in z'n hol genomen, eerst door Jinek dan door die D66'er. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Atak op 01-03-2017 13:40:00 ]
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:11:43 #171
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_169218220
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:56 schreef Atak het volgende:
Wat was die Jannetje die in z'n hol genomen, eerst door Jinek dan door die D66'er. :')
Jan Roos had daar nooit moeten gaan zitten.
Er is een reden waarom Wilders waarschijnlijk nooit bij DWDD of Pauw zal aanschuiven.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:19:14 #172
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_169218359
Ik kan me best voorstellen dat je je snel kan ergeren aan dit soort programma's als je rechts en/of populistisch bent ingesteld. Als je links of centrum bent (centrum in mijn geval), is het vaak genieten. We kijken nou eenmaal allemaal een beetje bevooroordeeld.

Ik vond Pechtold het over het algemeen goed doen. Alleen toen het over immigratie ging, was hij wat te star in het toegeven van de problemen die er natuurlijk wel degelijk zijn.

Roos positioneerde zich als de leider van de 'tegenpartij'. Gelukkig hoeven we hem ook niet al te serieus te nemen, en als hij wat zetels af kan snoepen van de PVV vind ik het prima.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_169218382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

:')
Waarom in godsnaam?
Juist niet in godsnaam :')

Die preutsheid moet er uit geslagen worden.
  woensdag 1 maart 2017 @ 13:32:02 #174
38496 Perrin
pi_169218594
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:20 schreef grrrrg het volgende:

[..]

Juist niet in godsnaam :')

Die preutsheid moet er uit geslagen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169218736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:11 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Jan Roos had daar nooit moeten gaan zitten.
Er is een reden waarom Wilders waarschijnlijk nooit bij DWDD of Pauw zal aanschuiven.
Ja, dat zag je ook aan zijn gezicht op het eind. _O-

Maar hij dacht dat het makkelijk ging worden zoals zijn interviews die hij op straat afneemt.

Deze keer was hij de gene die geinterviewd werd.
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:05:57 #177
38496 Perrin
pi_169219216
quote:
Hihi, de reacties zijn lachen.
pi_169219258
"wij willen niet voor niks bezuinigen op de NPO" _O-
pi_169219284
Dat had hij gisteren moeten zeggen, dat hij Jinek gaat wegbezuinigen.
pi_169219371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:10 schreef DrDentz het volgende:
Dan was ze mogelijk nog pissiger geworden.
Jinek vertoont steeds vaker Henk Krol-achtige trekjes.
pi_169219398
Vanavond met Mona Keijzer en Fleur Agema.
pi_169219432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Flopshow
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:42:10 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169219772
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:10 schreef DrDentz het volgende:
Of toen hij volstrekt kritiekloos 20 minuten werd geïnterviewd door Marcia Luyten bij Buitenhof.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 1 maart 2017 @ 14:43:08 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169219787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:09 schreef Tuned22 het volgende:
"wij willen niet voor niks bezuinigen op de NPO" _O-
Is al feitelijk een van de kleinste van Europa.

Maarja, geld toeschuiven aan Humberto Tan is wel zo makkelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169220586
quote:

[..]

De Paul de Leeuw die ik ken, is alles behalve fatsoenlijk. De Paul de Leeuw in zijn jonge jaren had schijt aan alles en iedereen. De aidspatiënt waar jij aan refereert was Rene Klijn en natuurlijk was Rene Klijn een prooi voor Paul de Leeuw, een dramatisch verhaal verkoopt namelijk op televisie en zo ook de muziek die hij geschreven had. Dit soort producties zit zo in elkaar, dat de VARA en Paul de Leeuw mee verdienen aan de verhalen, de talenten of de kunsten van een ander, dat is algemeen bekend.

Verder zette hij alleen maar anderen te kakken neer, om te beginnen alle sidekicks zoals adje. Hij was dan wel een acteur, maar daarmee creëert Paul wel een beeld dat nerds geen knip voor de neus waard zijn. Net als het schofferen van hele bevolkingsgroepen zoals streng gelovigen. Aan gehandicapten komt hij niet, want zijn eigen nichtje Magrietje is gehandicapt. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor homo's omdat hij zelf gay is. En als hij homo's belachelijk maakt is het zijn voorrecht zoals hij dat waarschijnlijk zelf ziet. De fatsoen is alleen maar met de jaren gekomen, daarvoor was het ook een hufter eerste klas net als Jan Roos. Wat overigens wel gewoon een rol is van beide. Zo zit de televisie namelijk in elkaar. Eva gedraagt zich namelijk ook anders voor de camera dan achter de camera.
pi_169220849
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:15 schreef Tuned22 het volgende:

[..]

Dan was ze mogelijk nog pissiger geworden.
Jinek vertoont steeds vaker Henk Krol-achtige trekjes.
Nou. Jan Roos trapte er gewoon in. Hij had zijn punt moeten maken en antwoord geven op de vraag ipv met adhominems strooien. Dat is gewoon niet slim. Terecht dat ze hem dan aanpakken. Hij wil in de kamer, dus dan heb je je te verantwoorden.

Hij had gewoon kunnen zeggen dat dit niets te maken heeft met zijn politieke standpunten en dat hij als 'reporter' de rol had van 'luis in de pels' daar hoort andere/confronterende vorm soms bij.

En dan had hij ook kunnen aangeven dat het gaat om de inhoud en niet om grapjes over de sexuele geaardheid van rutte.

Maar nu ging hij zelf persoonlijke aanvallen plegen. Tsja. Dan ben je de klos.
Whatever...
pi_169221176
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 14:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Bijzonder dat Agema zomaar mag aanschuiven van de Grote Leider.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:03:28 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_169221324
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De Paul de Leeuw die ik ken, is alles behalve fatsoenlijk. De Paul de Leeuw in zijn jonge jaren had schijt aan alles en iedereen. De aidspatiënt waar jij aan refereert was Rene Klijn en natuurlijk was Rene Klijn een prooi voor Paul de Leeuw, een dramatisch verhaal verkoopt namelijk op televisie en zo ook de muziek die hij geschreven had. Dit soort producties zit zo in elkaar, dat de VARA en Paul de Leeuw mee verdienen aan de verhalen, de talenten of de kunsten van een ander, dat is algemeen bekend.

Verder zette hij alleen maar anderen te kakken neer, om te beginnen alle sidekicks zoals adje. Hij was dan wel een acteur, maar daarmee creëert Paul wel een beeld dat nerds geen knip voor de neus waard zijn. Net als het schofferen van hele bevolkingsgroepen zoals streng gelovigen. Aan gehandicapten komt hij niet, want zijn eigen nichtje Magrietje is gehandicapt. Dat zelfde geldt natuurlijk ook voor homo's omdat hij zelf gay is. En als hij homo's belachelijk maakt is het zijn voorrecht zoals hij dat waarschijnlijk zelf ziet. De fatsoen is alleen maar met de jaren gekomen, daarvoor was het ook een hufter eerste klas net als Jan Roos. Wat overigens wel gewoon een rol is van beide. Zo zit de televisie namelijk in elkaar. Eva gedraagt zich namelijk ook anders voor de camera dan achter de camera.
Hoe is Jinek dan buiten de camera?

Oneens over dat punt van meeverdienen. Dat is zeker niet valide in vergelijking met andere omroepen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_169221720
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:57 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Bijzonder dat Agema zomaar mag aanschuiven van de Grote Leider.
Zal dus wel alleen maar over de zorg gaan? Gaap.
pi_169221860
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:20 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Zal dus wel alleen maar over de zorg gaan? Gaap.
Ik kan me niet voorstellen dat ze een speciale fluwelen behandeling krijgt van Jinek en Pauw.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:36:43 #192
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_169222065
quote:
Dit noemen ze toch gewoon "huilie huilie doen" in die kringen waarin Roos zich begeeft?
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:51:29 #193
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169222361
Kijken welk opzetje ze voor Fleurtje hebben
RED ONS HENNIEGOD
pi_169222383
quote:
9s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:51 schreef PowerLoungen het volgende:
Kijken welk opzetje ze voor Fleurtje hebben
Ik denk dat Fleur dit keer sterker kan staan wat betreft Zorg. Ze wijst op Twitter vaak op besluiten van het Kunduzakkoord na de val van het kabinet. Enige probleem is dat PVV geen fundament heeft in haar programma en daar op kan worden aangepakt.
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:56:07 #195
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169222438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:52 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik denk dat Fleur dit keer sterker kan staan wat betreft Zorg. Ze wijst op Twitter vaak op besluiten van het Kunduzakkoord na de val van het kabinet. Enige probleem is dat PVV geen fundament heeft in haar programma en daar op kan worden aangepakt.
Zolang ze het maar objectief behandelen waar ik mijn grote twijfels bij heb met die namen linksboven op het scherm
RED ONS HENNIEGOD
pi_169222463
quote:
9s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:56 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Zolang ze het maar objectief behandelen waar ik mijn grote twijfels bij heb met die namen linksboven op het scherm
Dolf zit ook aan tafel. Ik voel mijn maag al omdraaien.
  woensdag 1 maart 2017 @ 16:58:10 #197
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_169222473
quote:
9s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Je hoeft niet te kijken naar dat schepsel
RED ONS HENNIEGOD
pi_169222487
quote:
9s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:58 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Je hoeft niet te kijken naar dat schepsel
Ik zet mijn TV wel op spaarstand zodat ik alleen het geluid hoef te horen.
pi_169222582
quote:
9s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dat is de NPO, politici aan tafel zetten met linkse cabaretiers en zangeresjes die liedjes zingen over vluchtelingen die welkom zijn en schuilen bij elkaar enzo, die dragen geen verantwoordelijkheid.
pi_169222682
Fleur maakt gehakt van Dolf. w/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')