abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:40:23 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169203529
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:54 schreef Drug het volgende:

[..]

maar wat is er mis met het bewust afwijzen van democratie? en wat maakt het een fundamenteel onderdeel van onze samenleving?
a. Je kunt democratie bewust afwijzen, maar het is meer dan alleen dan dat afwijzen, over het algemeen wijs je het af als je een andere vorm van bestuur voor ogen hebt, bijvoorbeeld anarchie, en daar goed over hebt nagedacht, ook over de gevolgen voor anderen. Het is shirk/haram klinkt niet echt als een goed overwogen (bewuste) keuze voor het afschaffen van democratie en geeft bovendien geen alternatief. Dit geblaat over democratie van de islammeren klinkt meer als dat ze geen flauw idee hebben wat democratie is, hoe het werkt, wat het voor hen kan betekenen en dat er geen seconde is nagedacht over wat er gebeurt als democratie wordt ingewisseld voor iets anders.

b. Democratie is al millennia oud in noord-west Europa (en elders), ondanks het feodale stelsel is het in verschillende vormen blijven bestaan. In het Nederland van het moderne Europa (en in de westerse wereld) is het in de grondwet opgenomen (artikel 4). Grondwet is wat mij betreft behoorlijk fundamenteel voor onze samenleving.
pi_169203572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ah, je hebt inmiddels gelezen wat je geloofsgenoten eerder al aan de krant vertelden. Alleen noemen zij het haram en jij shirk. Maar je onderschrijft dus volledig de bronnen uit de OP, wat je eerder ontkende.
Ik ben van mening toegedaan dat stemmen inderdaad haram is. Tegelijkertijd ben ik me bewust van de khilafat ( meningsverschillen) hierover binnen de islam. De één hangt de mening aan dat het niet toegestaan is en de ander hangt een andere mening aan. Dat mag allemaal en maakt een ander niet minder moslim. Mijn ouders en zusjes stemmen bijvoorbeeld wel.

In tegenstelling tot jou respecteer ik dat.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:41:59 #183
28033 Pek
je moet wat
pi_169203573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

*knip* lalaland verhaal *knip*
Mee eens, ga aub absoluut niet stemmen! Iedereen blij :Y
Mensen die in sprookjes geloven zouden sowieso geen stemrecht mogen hebben.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:41:59 #184
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203574
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als mensen niet willen stemmen om uiteenlopende redenen moeten ze dat vooral niet doen natuurlijk.
Als mensen ze daar voor veroordelen moeten ze dat ook vooral doen natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:43:43 #185
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203629
Verder is de keiharde ironie weer heel grappig: we willen vooral graag dat moslims meedoen met de maatschappij en alle rechten en plichten krijgen die horen bij een democratische staat. Maar als men niet stemt omdat dat 'haram' is ( :') :') :') ) moeten we dat dan maar respecteren.

Flikker een eind op.
pi_169203639
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Pek het volgende:

[..]

Mee eens, ga aub absoluut niet stemmen! Iedereen blij :Y
Mensen die in sprookjes geloven zouden sowieso geen stemrecht mogen hebben.
Aloula, kom er maar in...

Dit wordt er over ook jou gezegd als moslim. Vooral lekker stemmen.
pi_169203672
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:43 schreef Fir3fly het volgende:
Verder is de keiharde ironie weer heel grappig: we willen vooral graag dat moslims meedoen met de maatschappij en alle rechten en plichten krijgen die horen bij een democratische staat. Maar als men niet stemt omdat dat 'haram' is ( :') :') :') ) moeten we dat dan maar respecteren.

Flikker een eind op.
Moslims mogen alleen meedoen op de manier waarop bepaalde mensen als jij dat willen. Ik moet wel volledig meedraaien, me Nederlandse voelen, maar als ik een misdrijf bega moet ik volgens velen terug naar Marokko en willen ze mijn Nederlandse nationaliteit ontnemen en word ik dus anders behandeld dan een Nederlander.

Hypocriet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 18:48:17 ]
pi_169203706
quote:

Flikker een eind op.
Mwoa, dat is wel heel kort door de bocht. Maar iedereen die niet gaat stemmen moet dat natuurlijk lekker zelf weten. Of je daar respect voor kunt opbrengen is jouw zaak.
Dit, dus.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:46:59 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:45 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moslims mogen alleen meedoen op de manier waarop bepaalde mensen als jij dat willen.
Inderdaad ja, bij het wonen in een democratische staat gelden rechten en plichten voor iedereen. Ook voor moslims.
pi_169203760
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Inderdaad ja, bij het wonen in een democratische staat gelden rechten en plichten voor iedereen. Ook voor moslims.
Naar mijn weten is stemmen geen burgerplicht.
pi_169203763
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als mensen niet willen stemmen om uiteenlopende redenen moeten ze dat vooral niet doen natuurlijk.
Opnieuw eens.

Echter, mensen die in deze vrije democratie niet gaan stemmen, of dat aan anderen adviseren of opdringen, omdat ze dat zien als een religieuze zonde (waarbij de vrijheid van zelf kiezen ja of nee dus word genegeerd of belemmerd) vind ik behoorlijk koekoek.

Maar ja, zij geloven dan ook in een fictief opperwezen, sprookjes en zien een pedofiele oorlogsmisdadiger als een profeet.

Ik kijk er zodoende dus ook weer niet echt van op. Wel vind ik het heel triest.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:49:56 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203776
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Mwoa, dat is wel heel kort door de bocht. Maar iedereen die niet gaat stemmen moet dat natuurlijk lekker zelf weten. Of je daar respect voor kunt opbrengen is jouw zaak.
Nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen. Sterker nog, ik vind niet stemmen compleet respectloos ten opzichte van het land waar we in wonen. Niet stemmen omdat er niets is waar je je in kunt vinden is dan nog tot daar aan toe, dan heb je in ieder geval de moeite genomen om er naar te kijken.

Vantevoren vaststellen dat stemmen niet 'mag' vanuit een of andere religieuze illusie is een klap in het gezicht van het land dat juist dankzij die democratie welvarend genoeg is om te zorgen voor een grote moslimminderheid.

En als je dat niet aanstaat ga je lekker in een land wonen waar je niet mag stemmen en de mullahs bepalen wat je wel en niet mag.
pi_169203777
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:49 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Opnieuw eens.

Echter, mensen die in deze vrije democratie niet gaan stemmen, of dat aan anderen adviseren of opdringen, omdat ze dat zien als een religieuze zonde (waarbij de vrijheid van zelf kiezen ja of nee dus word genegeerd of belemmerd) vind ik behoorlijk koekoek.

Maar ja, zij geloven dan ook in een fictief opperwezen, sprookjes en zien een pedofiele oorlogsmisdadiger als een profeet.

Ik kijk er zodoende dus ook weer niet echt van op. Wel vind ik het heel triest.
Ik vind jou kortzichtig. Jij gaat er maar even in jouw brein van uit dat moslims die niet stemmen dat anderen ook opdringen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 18:50:59 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:51:20 #194
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203808
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:48 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Naar mijn weten is stemmen geen burgerplicht.
Nee, het is een recht. Het belangrijkste recht dat we hebben. Vele malen belangrijker dan wel sprookjesboek jij in wil geloven.
pi_169203845
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, daar kan ik geen respect voor opbrengen. Sterker nog, ik vind niet stemmen compleet respectloos ten opzichte van het land waar we in wonen. Niet stemmen omdat er niets is waar je je in kunt vinden is dan nog tot daar aan toe, dan heb je in ieder geval de moeite genomen om er naar te kijken.

Vantevoren vaststellen dat stemmen niet 'mag' vanuit een of andere religieuze illusie is een klap in het gezicht van het land dat juist dankzij die democratie welvarend genoeg is om te zorgen voor een grote moslimminderheid.

En als je dat niet aanstaat ga je lekker in een land wonen waar je niet mag stemmen en de mullahs bepalen wat je wel en niet mag.
Als je vrijheid zo hoog in het vaandel hebt staan mogen die mensen toch rustig weigeren te gaan stemmen op basis van welke reden dan ook?

Omdat de reden van het niet stemmen niet voldoet aan jouw perspectief moeten mensen maar vertrekken? Omgekeerde wereld, lijkt me.
Dit, dus.
pi_169203858
quote:

Flikker een eind op.
Weinig ironisch aan. Veel jongeren zien zich niet voldoende vertegenwoordigd en stemmen daarom niet. Dat er tegelijkertijd protesten zijn tegen bepaalde bewegingen en mechanismen in de samenleving doet daar weinig aan af.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:54:43 #197
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203884
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als je vrijheid zo hoog in het vaandel hebt staan mogen die mensen toch rustig weigeren te gaan stemmen op basis van welke reden dan ook?
Wat een domme vraag. Lees eens wat ik zeg.

quote:
Omdat de reden van het niet stemmen niet voldoet aan jouw perspectief moeten mensen maar vertrekken? Omgekeerde wereld, lijkt me.
Lees even wat beter.
pi_169203896
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, het is een recht. Het belangrijkste recht dat we hebben. Vele malen belangrijker dan wel sprookjesboek jij in wil geloven.
Als ik in een sprookjesbroek wil geloven doe ik dat. Dat geen je verder niks aan. Als ik niet wil stemmen is dat ook prima. Ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt om het feit dat ik niet stem? Ik maak me toch ook niet druk om het gegeven dat jij wel stemt.
pi_169203900
Je niet voldoende vertegenwoordigd voelen ---> dus maar niet stemmen.

Stel genieën weer die moslims :D
Conscience do cost.
pi_169203908
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een domme vraag. Lees eens wat ik zeg.

[..]

Lees even wat beter.
Ik lees het heel goed. Je hoeft niet te gaan stemmen, als je maar de moeite hebt genomen om je in te lezen en je niet vertegenwoordigd te voelen. Als je niet stemt vanwege "een sprookjesboek" is het ineens respectloos.

Mensen gaan niet stemmen en de reden waarom is helemaal aan henzelf. Deal er nou maar mee.
Dit, dus.
pi_169203915
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weinig ironisch aan. Veel jongeren zien zich niet voldoende vertegenwoordigd en stemmen daarom niet.
Dat is natuurlijk wel iets anders dan anderen op te roepen/te bedreigen om niet te stemmen "omdat je anders zondig bent" ;)

Maar goed. We hebben ook de zeer blanke en niet Islamitische partij voor de niet-stemmers; dus als we sec daarnaar kijken is moslims veroordelen idd hypocriet.
pi_169203916
quote:

en wat maakt het een fundamenteel onderdeel van onze samenleving?
Ja, waarom zou dat zijn, eigenlijk.....uhmm....even denken.....o ja....

Omdat ALLE beslissingen over onze samenleving door dat 'onderdeel' worden genomen, wellicht?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:56:56 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als ik in een sprookjesbroek wil geloven doe ik dat. Dat geen je verder niks aan. Als ik niet wil stemmen is dat ook prima. Ik begrijp niet waarom jij je zo druk maakt om het feit dat ik niet stem? Ik maak me toch ook niet druk om het gegeven dat jij wel stemt.
Ik maak me er niet druk om. Niet stemmen omdat je religie zegt dat het niet mag en wel in een democratisch land wonen (en dan ook nog gaan klagen dat je zo slecht behandeld wordt) is een bizarre gedachtegang.

En totaal respectloos.
pi_169203943
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Juist, een recht. Geen plicht. Of mensen stemmen moeten ze zelf weten.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:58:00 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203962
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik lees het heel goed. Je hoeft niet te gaan stemmen, als je maar de moeite hebt genomen om je in te lezen en je niet vertegenwoordigd te voelen. Als je niet stemt vanwege "een sprookjesboek" is het ineens respectloos.
Niet 'ineens'. Lees nou eens een keertje wat er staat.

Als je het verschil tussen die dingen niet kunt zien ben je een idioot. Maar dat was al zo, geloof ik.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:58:19 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169203971
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Juist, een recht. Geen plicht. Of mensen stemmen moeten ze zelf weten.
Bedankt Hans, dat was nog niet gezegd.
pi_169203984
quote:

[..]

dat zie jij dan anders dan de user op wie ik reageerde.

maar wat is er mis met het bewust afwijzen van democratie? en wat maakt het een fundamenteel onderdeel van onze samenleving?
Als je democratie accepteert accepteer je impliciet dat je verantwoordelijkheid draagt voor de maatschappij.
Verantwoordelijkheid accepteren is voor bepaalde bevolkingsgroepen echter vrijwel ondenkbaar. En nee, dat zijn niet alleen moslims - maar bij moslims is het helaas wel iets dat je erg vaak ziet.
pi_169203991
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet 'ineens'. Lees nou eens een keertje wat er staat.

Als je het verschil tussen die dingen niet kunt zien ben je een idioot. Maar dat was al zo, geloof ik.
Ik lees wat er staat, je hoeft niet te gaan schelden.

Het strookt niet met jouw gedachtegang, jammer dan.
Dit, dus.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:00:07 #209
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204009
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:59 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het strookt niet met jouw gedachtegang, jammer dan.
Ja hoor, democratie is slechts 'mijn gedachtengang' :').

Compleet van het padje af. Rot toch eens gauw op met dat halfbakken heldcomplex.
pi_169204122
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja hoor, democratie is slechts 'mijn gedachtengang' :').

Compleet van het padje af. Rot toch eens gauw op met dat halfbakken heldcomplex.
De manier waarop dat wordt ingevuld, bedoel ik.

Het is natuurlijk flauwekul om mensen te laten geloven dat ze moeten gaan stemmen als een soort van tegenprestatie of uiting van respect richting de democratie.
Dit, dus.
pi_169204137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

Daarom heet het ook geloven zeg ik toch?
Wat er mis is aan 'jullie' is dat 'wij' maar moeten accepteren dat jullie een volledig waanbeeld hebben opgebouwd zonder enige empirische onderbouwing. En ook nog eens onderdelen van dat waanbeeld door onze strot proberen te duwen. Want jullie GELOVEN!.

En als wij dat ter discussie willen stellen, dan moeten wij ineens met bewijs komen. Is echt te belachelijk voor woorden.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:09:55 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204222
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is natuurlijk flauwekul om mensen te laten geloven dat ze moeten gaan stemmen als een soort van tegenprestatie of uiting van respect richting de democratie.
Dat is dan ook helemaal niet wat ik zeg, maar dat is geen verrassing want je bent echt volledig blind.

We hebben rechten om een reden. Daar niet gebruik van maken vanwege religieuze redenen is een schande. Er mag sowieso wel wat meer respect zijn voor de verworven rechten en hoe die verkregen zijn. Alleen al omdat het grootste gedeelte van de wereld die rechten niet heeft.
pi_169204246
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

....als moslim word je toch niet gehoord.
En als je niet gaat stemmen dan wordt je wel.....oh, wacht....
pi_169204367
Deze man werd uitgenodigd in 4 moskeeën in NL, die plant dat soort en andere ideeën in de mensen, vermoed ik:

I´m back.
pi_169204368
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:30 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, als je iets afwijst moet je met iets beters komen anders is het maar oeverloos geneuzel.
waar heb ik democratie afgewezen? quoot eens?

verder voor deze discussie irrelevant eigenlijk maar ja
pi_169204453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:40 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

a. Je kunt democratie bewust afwijzen, maar het is meer dan alleen dan dat afwijzen, over het algemeen wijs je het af als je een andere vorm van bestuur voor ogen hebt, bijvoorbeeld anarchie, en daar goed over hebt nagedacht, ook over de gevolgen voor anderen. Het is shirk/haram klinkt niet echt als een goed overwogen (bewuste) keuze voor het afschaffen van democratie en geeft bovendien geen alternatief. Dit geblaat over democratie van de islammeren klinkt meer als dat ze geen flauw idee hebben wat democratie is, hoe het werkt, wat het voor hen kan betekenen en dat er geen seconde is nagedacht over wat er gebeurt als democratie wordt ingewisseld voor iets anders.

b. Democratie is al millennia oud in noord-west Europa (en elders), ondanks het feodale stelsel is het in verschillende vormen blijven bestaan. In het Nederland van het moderne Europa (en in de westerse wereld) is het in de grondwet opgenomen (artikel 4). Grondwet is wat mij betreft behoorlijk fundamenteel voor onze samenleving.
a. dus het gaat niet om afwijzen van democratie, maar om de motivatie van die keuze?

b. o dat vind ik van niet
pi_169204518
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dan ook helemaal niet wat ik zeg, maar dat is geen verrassing want je bent echt volledig blind.

We hebben rechten om een reden. Daar niet gebruik van maken vanwege religieuze redenen is een schande.
Een schande? Volgens wie precies?

Volgens mij is niet gaan stemmen vanwege welke reden dan ook helemaal volgens de regels van de democratie.
Dit, dus.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:25:03 #218
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169204549
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Een schande? Volgens wie precies?
Dat leg ik dus uit, maar je leest wederom gewoon niet.

Weet je, ik hoop dat mensen zonder denkvermogen als jij niet stemmen. Je hebt me overtuigd met je overdonderende voorstelling van domheid.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:26:58 #219
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169204588
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:20 schreef Drug het volgende:

[..]

a. dus het gaat niet om afwijzen van democratie, maar om de motivatie van die keuze?

b. o dat vind ik van niet
a. Motivatie lijkt me wel iets dat bij "bewust kiezen" hoort ja. Al het andere is "maar wat roepen".

b. Waarom niet?
pi_169204649
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ja, waarom zou dat zijn, eigenlijk.....uhmm....even denken.....o ja....

Omdat ALLE beslissingen over onze samenleving door dat 'onderdeel' worden genomen, wellicht?
nee, dat is een onjuiste stelling. en zelfs al zou die waar zijn, dan betekent het niet dat het fundamenteel is. nee, ik ben nog niet overtuigd.
pi_169204731
Natuurlijk gewoon indekken voor de op handen zijnde winst van rechts.

"ja, gek dat ze gewonnen zijn eh, we zijn helemaal niet wezen stemmen, moslims tellen weer eens niet mee"
pi_169204808
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:16 schreef Drug het volgende:
waar heb ik democratie afgewezen? quoot eens?
Je zegt dat er niets mis is met het afwijzen van de democratie. Ik vind dat er wel wat mis mee is omdat er geen beter alternatief is. Maar je blijft een beetje rondjes draaien zonder concreet te worden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:38:11 #223
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169204876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben van mening toegedaan dat stemmen inderdaad haram is. Tegelijkertijd ben ik me bewust van de khilafat ( meningsverschillen) hierover binnen de islam. De één hangt de mening aan dat het niet toegestaan is en de ander hangt een andere mening aan. Dat mag allemaal en maakt een ander niet minder moslim. Mijn ouders en zusjes stemmen bijvoorbeeld wel.

In tegenstelling tot jou respecteer ik dat.
Pardon?

Ik respecteer het dat anderen niet gaan stemmen. Ik accepteer het niet dat zij anderen moedwillig belemmeren te gaan stemmen.
Ik vind het wel jammer dat democratische verworvenheden zo makkelijk terzijde worden geschoven. Er zijn voldoende mensen vermoord om dat recht te behouden.
pi_169204938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:26 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

a. Motivatie lijkt me wel iets dat bij "bewust kiezen" hoort ja. Al het andere is "maar wat roepen".

b. Waarom niet?
ja hier zijn we het over eens.

je deductieve redenering dat democratie fundamenteel is vanwege de verankering ervan in de grondwet, vind ik wat gemakkelijk.
pi_169205027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je zegt dat er niets mis is met het afwijzen van de democratie. Ik vind dat er wel wat mis mee is omdat er geen beter alternatief is. Maar je blijft een beetje rondjes draaien zonder concreet te worden.
rondjes? waar heb je het over?

en je argumentatie is wel benauwend zeg, er is geen beter alternatief? dan ben je snel klaar met discussiëren :D
pi_169205037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Moge Allah ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.
Anno 2017 nog, vanwege religieuze redenen, angst hebben voor zoiets simpels als het zetten van een kruisje op een vel papier :')2

Stuur maar een dm/machtiging, dan stem ik wel voor je.
pi_169205077
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat leg ik dus uit, maar je leest wederom gewoon niet.

Weet je, ik hoop dat mensen zonder denkvermogen als jij niet stemmen. Je hebt me overtuigd met je overdonderende voorstelling van domheid.
Het rare is dat je niet heel veel verder komt dan schelden en 'dat heb ik al gezegd'.

Waarom is het een schande als mensen vanuit religieus oogpunt niet gaan stemmen? En belangrijker nog; waar bemoei je je mee?
Dit, dus.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:48:12 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169205100
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom is het een schande als mensen vanuit religieus oogpunt niet gaan stemmen?
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben rechten om een reden. Daar niet gebruik van maken vanwege religieuze redenen is een schande. Er mag sowieso wel wat meer respect zijn voor de verworven rechten en hoe die verkregen zijn. Alleen al omdat het grootste gedeelte van de wereld die rechten niet heeft.
pi_169205108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
Deze man werd uitgenodigd in 4 moskeeën in NL, die plant dat soort en andere ideeën in de mensen, vermoed ik:

[ afbeelding ]
Bij sommigen zou dat mogelijk zijn. Ik kom echter nooit in een moskee en velen met me ( en die niet stemmen).
pi_169205168
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Dat is je argument? :D
Dit, dus.
pi_169205185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Tegelijkertijd ben ik me bewust van de khilafat ( meningsverschillen) hierover binnen de islam. De één hangt de mening aan dat het niet toegestaan is en de ander hangt een andere mening aan.
Lekker dan, zo'n geloof zonder een centraal geloofs autoriteit.
pi_169205209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik vind jou kortzichtig. Jij gaat er maar even in jouw brein van uit dat moslims die niet stemmen dat anderen ook opdringen!
Daar ga ik niet vanuit. Kortzichtig bekeken door jou.
pi_169205221
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Lekker dan, zo'n geloof zonder een centraal geloofs autoriteit.
Het is ook nooit goed. Is er sprake van een geloof waar ruimte is voor andere meningen/stromingen is het niet centraal genoeg. Is het een geloof dat heel statisch is, is het extreem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 19:53:48 ]
pi_169205254
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Daar ga ik niet vanuit. Kortzichtig bekeken door jou.
Dat zeg je een paar bladzijde(s) terug zelf. Wat is het nou?
pi_169205265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:45 schreef havanagila het volgende:

[..]

Anno 2017 nog, vanwege religieuze redenen, angst hebben voor zoiets simpels als het zetten van een kruisje op een vel papier :')2

Stuur maar een dm/machtiging, dan stem ik wel voor je.
Waarom maak jij er angst van? Ik wil het gewoon niet. Niets te maken met angst.
pi_169205581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk inmiddels dat "we worden niet gehoord" een of andere foute vertaling is van "wij worden niet gehoorzaamd als wij onze bevelen geven".
Ik stel slechts vast dat Maghrebijnse nog niet een begin van een antwoord weet te formuleren op de vraag in welk opzicht ze niet worden gehoord.

En ik het ook niet nalaten om te wijzen op de vele rechten en vrijheden die moslims in Nederland genieten, in schril contrast met de situatie van minderheden in veel moslimlanden.
pi_169205604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom maak jij er angst van? Ik wil het gewoon niet. Niets te maken met angst.
quote:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen.
pi_169205653
quote:
Moge Allah ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.
pi_169205667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:28 schreef Drug het volgende:

[..]

nee, dat is een onjuiste stelling. en zelfs al zou die waar zijn, dan betekent het niet dat het fundamenteel is. nee, ik ben nog niet overtuigd.
Natuurlijk is het geen onjuiste stelling. Het politieke proces in onze democratische rechtsstaat is de grondslag voor alle beslissingen die er worden genomen.

En natuurlijk is dat een

1) Bepalend
2) Beslissend
3) Doorslaggevend
4) Elementair
5) Essentieel
6) Fundamenteel
7) Cruciaal

onderdeel van onze samenleving.

Als je er bewust voor kiest om er niet aan deel te nemen, dan kies je er ook voor om niet aan de samenleving deel te nemen. Want 'een beetje deelnemen' bestaat niet.
pi_169205715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:11 schreef havanagila het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet zo zeer een angst, dat is meer een grens trekken, ik zoen wel met anderen, maar ik duik niet het bed in principe.

quote:
Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.
Je kunt natuurlijk zeggen dat wat jij doet ook shirk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')