abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169201539
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat je je net zo voelt als de volbloed blonde Nederlander die maar niet aangenomen wordt ?
Maar dat heeft niets te maken met wel of niet gehoord worden - dat is ofwel een neiging tot racisme van Nederlanders ofwel eigen onvermogen van de Marokkaan...

[..]

Dus je lult maar wat om je broeders te beschermen zonder daadwerkelijk iets te weten ?
Jij weet net als ik dat een man met een buitenlandse achternaam minder kansen maakt. Daar zijn genoeg onderzoeken naar gedaan en is dus geen onvermogen. Er is pas sprake van onvermogen als iemand na drie keer solliciteren zegt dat hij het niet geworden is en die Nederlanders dus maar racisten zijn.

Ik lul niet. Ik heb gezegd dat vele zaken niet van toepassing zijn op mij, maar wel genoeg andere moslims. Verder word ik niet gehoord door de politiek ( niet zozeer ik als moslims, maar gewoon ik als burger).
pi_169201568
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:26 schreef begaaierd het volgende:

[..]

Beperkt verbod op de niqaab.
Halal slachten is naar mijn weten niet verboden.

Dus je zal toch wel met betere voorbeelden kunnen komen?? Of zwak je je bewering in je volgende reactie nog verder af?
Was het eerst dat moslims niet gehoord werden nu is het al dat je kan begrijpen dat moslims niet gehoord worden.
Discriminatie.
Je altijd moeten verantwoorden
Verbod op niqaab en dus angst voor misschien verbod op de hoofddoek
Etc...
pi_169201650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je én geen fan bent van de Sharia én je wijst de democratie af, hoe wil je dan een land besturen? Gewoon maar anarchie of zo? Ieder voor zich en een complete chaos?

Weet je wat ik zo jammer vind aan een bepaalde groep moslims waartoe jij ook behoort? Dat ze in alles alleen maar bezig zijn met moslim-zijn. Het lijkt wel alsof ze verder helemaal geen persoonlijke identiteit meer hebben. Ze zijn niks dan poppetjes binnen een religie.

Overigens wil je er als atheïst nog graag op wijzen dat deze planeet al miljarden jaren bestaat en dat er nog nooit iets is gebleken van het bestaan van een God / Allah. Dit bericht zal bij jou niet landen, maar het leek me goed om dit simpele feit toch even te benoemen...
Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik en geen fan van de harde sharia ben en geen fan van democratie.

De islam is een deel van mij, maar ik ben wel meer dan de islam. Dat jij anders denkt is toch echt verkeerd gedacht.

Overigens wil ik je als gelovige nog graag op wijzen dat deze planeet al lange tijd bestaat en er er nog nooit iets is gebleken van het niet bestaan van een god. Dit bericht zal bij jou niet landen, maar het leek me goed om dit simpele gegeven toch even te benoemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 16:55:13 ]
pi_169201655
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Discriminatie.
Etc...
Dat is dus al gezegd, er is geen verbod op niqaabs, hooguit in openbare gebouwen, maar op straat zeker niet. Net zo goed als dat er geen verbod op halal slachten is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_169201669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Grappig geprobeerd, het slaat alleen de plank finaal mis (zoals eigenlijk bijna al je opmerkingen in dit forum). Dat ik atheïst ben, wil niet zeggen dat ik een bepaalde ideologie aanhang die ik met andere mensen deel of dat mijn gedrag daar volledig van afhankelijk is. Ik kom niet met andere atheïsten bijeen, ik kleed me niet op een bepaalde wijze, ik bepleit niet dat atheïsten boven de wet moeten staan of allerlei vrijheden moeten genieten die anderen niet hebben... - zo kan ik nog wel een poosje doorgaan.
Klopt, maar gek genoeg ga je daar als het op anderen aan komt wel vanuit.

quote:
Overigens kan ik leven met de kwalificatie "ideologie" voor atheïsme, maar dan stel ik voor dat we de islam en het christendom vanaf heden ook als zodanig labelen en behandelen; een ideologie, oké? Stoppen met misplaatst ontzag, gelul over religieuze vrijheid, allerlei uitzonderingen en voordelen die voor gelovigen gelden, noem maar op... - het is immers maar een ideologie. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Dat vind ik dan weer een prima idee. Maar laten we dan ook ophouden met mensen terecht wijzen om hun ideologie of ze ter verantwoording roepen om iets wat andere mensen menen te moeten doen.
pi_169201768
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik en geen fan van de harde sharia ben en geen fan van democratie.

De islam is een deel van mij, maar ik ben wel meer dan de islam. Dat jij anders denkt is toch echt verkeerd gedacht.

Overigens wil ik je als gelovige nog graag op wijzen dat deze planeet al lange tijd bestaat en er er nog nooit iets is gebleken van het niet bestaan van een god. Dit bericht zal bij jou niet landen, maar het leek me goed om dit simpele gegeven toch even te benoemen.
Er is ook niets dat erop wijst dat er niet hele kleine kaboutertjes bestaan.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:00:14 #157
423584 begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
pi_169201785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Discriminatie.
Etc...
Ik zie de link niet tussen "moeten verantwoorden" en "niet gehoord worden door de politiek".

En discriminatie, tja, als er nou 1 partij is die daar een speerpunt van gemaakt heeft......
pi_169201847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is ook niets dat erop wijst dat er niet hele kleine kaboutertjes bestaan.
En daarom het het ook geloven.
pi_169201861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oké.
pi_169201990
quote:

[..]

Je hebt dus geen oplossing. Dat terwijl het land toch echt bestuurd zal moeten worden. Ik stel voor om het zolang bij democratie te houden, totdat de in Nederland woonachtige moslims een beter systeem hebben bedacht.

"Dat er nog nooit iets is gebleken van het niet-bestaan van een God" is uiteraard omgekeerde bewijslast. Er is ook nog nooit gebleken dat paarse schapen met vijf poten en groene stippen niet bestaan.
pi_169202108
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
Klopt, maar gek genoeg ga je daar als het op anderen aan komt wel vanuit.
Om de doodsimpele reden dat die religies daadwerkelijk bestaan. Mensen komen bijeen in kerken en moskeeën, ze dragen hun religie uit, ze hebben religieuze feestdagen, allerlei religieuze handelingen (dopen, besnijdenis, vasten, etc.) en bovenal hebben ze religieuze boeken als de Bijbel en de Koran. En die plaatsen ze - als het even kan - liefst ook nog boven de wet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
Dat vind ik dan weer een prima idee. Maar laten we dan ook ophouden met mensen terecht wijzen om hun ideologie of ze ter verantwoording roepen om iets wat andere mensen menen te moeten doen.
Fijn dat ik je aan mijn zijde vind. Voortaan kunnen alle winkels overal op zondag open, de tekst "God zij met ons" kan weg van onze munt, de tekst "Zo waarlijk helpe mij God almachtig" is geen geldige eed meer en de tekst "bij de gratie Gods" kan uit onze wetten worden verwijderd.

Dit zijn immers uitingen van een ideologie die door slechts een minderheid van de bevolking wordt omarmd. In Nederland is 50,1% van de mensen niet-gelovig.
pi_169202197
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:12 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Die bedreigen anderen niet. Dat is het verschil.
In dit specifieke geval bedreigen de moslims ook geen anderen. Alleen hun eigen 'geloofsgenoten'.
En je moet maar eens zoeken op YT of Google wat Jehovagetuigen hun afvalligen aandoen.
pi_169202242
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.
Ik zie dat je je over hebt gegeven aan de intellectuele armoede die gretig is geëxporteerd om te verklaren dat een simpele stem bij verkiezingen "shirk" is. Wat een grap. En wat een onwetendheid om onder het mom van o-zo vroom zijn zulke grote termen in je mond te nemen.

quote:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef.
Kijk helaas zien religieuzen als jij het leven alleen in zwart wit termen, alles of niets, vol of leeg. Anders zeg je ook niet dat stemmen shirk is. Politiek is bij uitstek de keuze die je maakt tussen twee slechten, of slecht en minder slecht. Hele volksstammen snappen dat niet en zeker niet jouw soort moslims. Dan gaan ze vroom lullen van "wij stemmen niet!". Nee broer politiek gaat niet om waarheid, gaat om keuzes niet meer en minder. Je weegt keuzes af en streept ze weg en zegt dit is een betere dan de andere die we hebben.

Groen links verdedigt je geloof niet? Liever groen links dan geertje wilders die je koran verbiedt, hoofddoek, je nichtjes het liefst het land eruit trapt onder het mom van "remigratie". Dit is de keuze. En dan kom jij o-zo gelovige met de vrome taal: "ik bega al zondes ik stem niet!". Jouw houding is bijzonder schadelijk voor de verdere integratie van moslims in NL en gelukkig denken niet meer zoals jou. Vroeger hadden dat geluid van "stemmen is shirk" een wat sterkere basis maar die is nu al een tijd verdwenen.

quote:
Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).
Allemaal smoesjes om je passieve houding te rechtvaardigen maar iemand die wel stemt wel te beschuldigen van shirk. De gemakkelijkste weg zonder enige verantwoordelijkheid. Politiek gaat over jou en de mensen die je lief hebt en jullie toekomst. Als nu er een meneer is die jou en je familie jullie basisrechten wil ontnemen via de politiek maar jijzelf liever wegkijkt en zegt "ze doen maar" ben je gewoon niet rationeel bezig maar eerder zelfdestructief.

quote:
Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.
Dit is helemaal geen religieuze discussie maar een rationele. Wat betreft de religieuze discussie kan je alle argumenten vinden die jij wilt vinden. Dus als je ene mening liever aanhangt vindt je die, en anders andere.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_169202283
Deprimerend topic, dit.
pi_169202394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 04:55 schreef Drug het volgende:

[..]

ik heb dit niet gezien, en ik zie ook niet zo'n causaal verband tussen politieke onverschilligheid en isolatie.
Het gaat niet over politieke onverschilligheid, maar het bewust afwijzen van een cruciaal onderdeel van onze samenleving.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169202508
quote:

Overigens wil ik je als gelovige nog graag op wijzen dat deze planeet al lange tijd bestaat en er er nog nooit iets is gebleken van het niet bestaan van een god.
Maar belangrijker, er is nog nooit iets tastbaars gevonden waardoor het wel bestaan van een god is gebleken. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169202753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:34 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het gaat niet over politieke onverschilligheid, maar het bewust afwijzen van een cruciaal onderdeel van onze samenleving.
dat zie jij dan anders dan de user op wie ik reageerde.

maar wat is er mis met het bewust afwijzen van democratie? en wat maakt het een fundamenteel onderdeel van onze samenleving?
pi_169202775
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:54 schreef Drug het volgende:
[..]
dat zie jij dan anders dan de user op wie ik reageerde.

maar wat is er mis met het bewust afwijzen van democratie? en wat maakt het een fundamenteel onderdeel van onze samenleving?
Je hebt vast een beter alternatief :D
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_169203062
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:56 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je hebt vast een beter alternatief :D
waarom?
pi_169203115
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:40 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar belangrijker, er is nog nooit iets tastbaars gevonden waardoor het wel bestaan van een god is gebleken. :)
Daarom heet het ook geloven zeg ik toch?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:19:36 #171
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_169203134
quote:
18s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Jongeren vertellen dat ze in de hel komen als ze van het kiesrecht gebruik maken is geen vrijheid van meningsuiting en ook geen vrijheid van godsdienst, het is iemand belemmeren in zijn rechten door psychologische dwang.
Zie ook SGP en vrouwenkiesrecht: religie moet wijken voor kiesrecht.
Wij leven in een land waarin elke imbeciel zijn zegje kan doen. Wees daar blij om, het is veel waard. Echt heel veel.
Non possumus non loqui
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:24:30 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169203199
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 14:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij gaat het al zo'n 10 jaar bijna elke dag nergens anders over dan over moslims. Voortdurend horen en zien we moslims aan het woord. Het gemekker uit de categorie "we worden niet gehoord" komt ook constant voorbij.

Hoezo word je niet gehoord? Vertel me dat eens. Welke grote boodschap van moslims aan Nederland komt niet over? Getuige de discussie in dit topic zie je bijvoorbeeld al dat moslims het zelfs onderling zwaar oneens zijn. De één richt een moslimpartij op en stelt zich verkiesbaar, de ander spreekt schande over de democratie. Ik zie ook jou de term "zonde" in de mond nemen over het onderwerp stemmen.
Ik denk inmiddels dat "we worden niet gehoord" een of andere foute vertaling is van "wij worden niet gehoorzaamd als wij onze bevelen geven".
pi_169203217
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:28 schreef LurkJeRot het volgende:
Deprimerend topic, dit.
Nee joh, geinig juist. Lees de voorgaande berichten over shirk enzo. _O-
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:26:07 #174
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169203226
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Moge Allah ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.
Ah, je hebt inmiddels gelezen wat je geloofsgenoten eerder al aan de krant vertelden. Alleen noemen zij het haram en jij shirk. Maar je onderschrijft dus volledig de bronnen uit de OP, wat je eerder ontkende.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:26:44 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169203240
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:05 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moslims die hun stempassen verscheuren doen vooral zichzelf een groot plezier.
Het verscheuren van andermans stempas is verboden, dat snap je wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')