abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169205037
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Moge Allah ons leiden. Hij weet het beste en is de beste Planner.
Anno 2017 nog, vanwege religieuze redenen, angst hebben voor zoiets simpels als het zetten van een kruisje op een vel papier :')2

Stuur maar een dm/machtiging, dan stem ik wel voor je.
pi_169205077
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat leg ik dus uit, maar je leest wederom gewoon niet.

Weet je, ik hoop dat mensen zonder denkvermogen als jij niet stemmen. Je hebt me overtuigd met je overdonderende voorstelling van domheid.
Het rare is dat je niet heel veel verder komt dan schelden en 'dat heb ik al gezegd'.

Waarom is het een schande als mensen vanuit religieus oogpunt niet gaan stemmen? En belangrijker nog; waar bemoei je je mee?
Dit, dus.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:48:12 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169205100
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waarom is het een schande als mensen vanuit religieus oogpunt niet gaan stemmen?
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:09 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

We hebben rechten om een reden. Daar niet gebruik van maken vanwege religieuze redenen is een schande. Er mag sowieso wel wat meer respect zijn voor de verworven rechten en hoe die verkregen zijn. Alleen al omdat het grootste gedeelte van de wereld die rechten niet heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169205108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:16 schreef Ryan3 het volgende:
Deze man werd uitgenodigd in 4 moskeeën in NL, die plant dat soort en andere ideeën in de mensen, vermoed ik:

[ afbeelding ]
Bij sommigen zou dat mogelijk zijn. Ik kom echter nooit in een moskee en velen met me ( en die niet stemmen).
pi_169205168
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Dat is je argument? :D
Dit, dus.
pi_169205185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:
Tegelijkertijd ben ik me bewust van de khilafat ( meningsverschillen) hierover binnen de islam. De één hangt de mening aan dat het niet toegestaan is en de ander hangt een andere mening aan.
Lekker dan, zo'n geloof zonder een centraal geloofs autoriteit.
pi_169205209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik vind jou kortzichtig. Jij gaat er maar even in jouw brein van uit dat moslims die niet stemmen dat anderen ook opdringen!
Daar ga ik niet vanuit. Kortzichtig bekeken door jou.
pi_169205221
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed. Is er sprake van een geloof waar ruimte is voor andere meningen/stromingen is het niet centraal genoeg. Is het een geloof dat heel statisch is, is het extreem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 19:53:48 ]
pi_169205254
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Daar ga ik niet vanuit. Kortzichtig bekeken door jou.
Dat zeg je een paar bladzijde(s) terug zelf. Wat is het nou?
pi_169205265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:45 schreef havanagila het volgende:

[..]

Anno 2017 nog, vanwege religieuze redenen, angst hebben voor zoiets simpels als het zetten van een kruisje op een vel papier :')2

Stuur maar een dm/machtiging, dan stem ik wel voor je.
Waarom maak jij er angst van? Ik wil het gewoon niet. Niets te maken met angst.
pi_169205581
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik denk inmiddels dat "we worden niet gehoord" een of andere foute vertaling is van "wij worden niet gehoorzaamd als wij onze bevelen geven".
Ik stel slechts vast dat Maghrebijnse nog niet een begin van een antwoord weet te formuleren op de vraag in welk opzicht ze niet worden gehoord.

En ik het ook niet nalaten om te wijzen op de vele rechten en vrijheden die moslims in Nederland genieten, in schril contrast met de situatie van minderheden in veel moslimlanden.
pi_169205604
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:55 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom maak jij er angst van? Ik wil het gewoon niet. Niets te maken met angst.
quote:

[..]

Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen.
pi_169205653
quote:
pi_169205667
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:28 schreef Drug het volgende:

[..]

nee, dat is een onjuiste stelling. en zelfs al zou die waar zijn, dan betekent het niet dat het fundamenteel is. nee, ik ben nog niet overtuigd.
Natuurlijk is het geen onjuiste stelling. Het politieke proces in onze democratische rechtsstaat is de grondslag voor alle beslissingen die er worden genomen.

En natuurlijk is dat een

1) Bepalend
2) Beslissend
3) Doorslaggevend
4) Elementair
5) Essentieel
6) Fundamenteel
7) Cruciaal

onderdeel van onze samenleving.

Als je er bewust voor kiest om er niet aan deel te nemen, dan kies je er ook voor om niet aan de samenleving deel te nemen. Want 'een beetje deelnemen' bestaat niet.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169205715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:11 schreef havanagila het volgende:

[..]

[..]

Dat is niet zo zeer een angst, dat is meer een grens trekken, ik zoen wel met anderen, maar ik duik niet het bed in principe.

quote:
Stemmen is shirk. En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen. Kan jij wel zeggen dat het niet verstandig is en dus allerlei smoesjes verzinnen om het alsnog te doen. Dat praat de zonde niet goed.
Je kunt natuurlijk zeggen dat wat jij doet ook shirk is.
pi_169205766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik stel slechts vast dat Maghrebijnse nog niet een begin van een antwoord weet te formuleren op de vraag in welk opzicht ze niet worden gehoord.

En ik het ook niet nalaten om te wijzen op de vele rechten en vrijheden die moslims in Nederland genieten, in schril contrast met de situatie van minderheden in veel moslimlanden.
Heb ik reeds gegeven.

Je voorbeeld is zo irrelevant. Vreselijk voor die minderheden in islamitische landen, maar dat moet voor mij geen reden zijn om maar te stemmen.
pi_169205780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ben van mening toegedaan dat stemmen inderdaad haram is. Tegelijkertijd ben ik me bewust van de khilafat ( meningsverschillen) hierover binnen de islam. De één hangt de mening aan dat het niet toegestaan is en de ander hangt een andere mening aan. Dat mag allemaal en maakt een ander niet minder moslim. Mijn ouders en zusjes stemmen bijvoorbeeld wel.

In tegenstelling tot jou respecteer ik dat.
ikhtilaf*
pi_169205797
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:18 schreef Drug het volgende:

[..]

ikhtilaf*
Dank! Ja, mijn laptop verbetert wel eens woorden.
pi_169205870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb ik reeds gegeven.

Je voorbeeld is zo irrelevant. Vreselijk voor die minderheden in islamitische landen, maar dat moet voor mij geen reden zijn om maar te stemmen.
Mijn punt is niet dat je moet gaan stemmen. Dat moet je vooral lekker zelf weten; niemand moet van mij verplicht stemmen of zo. Sterker nog: als politiek je niet interesseert, blijf dan vooral thuis. Zouden meer mensen moeten doen.

Mijn punt was je claim dat moslims niet worden gehoord. Ik vroeg je eerder al in welk opzicht ze niet worden gehoord. En daar volgt dan geen antwoord op.

Verder wees iemand net nog op wat je eerder in dit topic zei over stemmen:
quote:
En hoewel ik in het dagelijks leven genoeg zondes bega, is dit een zonde die ik me niet op de hals wil halen.
Voel je niet persoonlijk aangevallen of zo, maar deze hypocrisie blijft me verbazen bij gelovigen. Die andere zondes die je begaat weet je op de één of andere manier wél voor jezelf te rechtvaardigen. Dit zie je vaak bij gelovigen; een soort selectieve verontwaardiging.
pi_169205912
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:14 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Natuurlijk is het geen onjuiste stelling. Het politieke proces in onze democratische rechtsstaat is de grondslag voor alle beslissingen die er worden genomen.

En natuurlijk is dat een

1) Bepalend
2) Beslissend
3) Doorslaggevend
4) Elementair
5) Essentieel
6) Fundamenteel
7) Cruciaal

onderdeel van onze samenleving.

Als je er bewust voor kiest om er niet aan deel te nemen, dan kies je er ook voor om niet aan de samenleving deel te nemen. Want 'een beetje deelnemen' bestaat niet.
je stelling herhalen bewijst die nog niet he :D
pi_169205927
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:44 schreef Drug het volgende:
rondjes? waar heb je het over?

en je argumentatie is wel benauwend zeg, er is geen beter alternatief? dan ben je snel klaar met discussiëren :D
Daarom vroeg ik aan je, wat is dan dat betere alternatief. Dit is overigens precies wat ik bedoel met rondjes.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:24:39 #247
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_169205944
quote:

[..]

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar daden. Als jij vandaag de dag nog denkt dat politieke partijen ( zelfs GroenLinks en DENK niet) ons geloof zullen beschermen ben je naïef. Verder geloof ik niet in de politiek en geloof ik ook niet in een democratie ( en nee ben ook geen sharia fan).

Als jij van mening bent toegedaan dat stemmen toegestaan is dan mag en kan dat en raad ik je het stemmen aan. Ik ben een andere (islamitische) mening toegedaan.

Het is geen plicht. Als iedereen er zo over denkt. Kan elke idioot president worden (zelfs in de VS).
pi_169205969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat zeg je een paar bladzijde(s) terug zelf. Wat is het nou?
Heb alles terug gelezen maar ik kan nergens vinden dat ik het over alle moslims heb. Zou je het even willen quoten waar ik dat wel zeg?

Juist dat er geen centraal geloofs autoriteit is voor de islam, is een van zijn grootste problemen. Het is een vrijbrief voor diegene om zelf intepretaties te maken zoals zij (maar meestal hij) dat wil, en leid tot oneindig veel misverstanden en conflicten.
pi_169205996
quote:

[..]

Stemmen is haram? En alles wat het gevolg is van stemmen dan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_169206000
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Want een geloof zonder ruimte om zelf na te denken en beslissingen te nemen is wat we zouden moeten willen? :D
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')