Publiek dat voor muziek is gekomen had beter niet kunnen komen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Publiek dat voor "iets anders" komt had beter geen ticket kunnen kopen.
Je zal als christen maar naar een optreden van een blackmetalband gaan. Of telt dat niet?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.
Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Voor muziek kun je naar de platenwinkel? Je komt voor een complete show.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Publiek dat voor muziek is gekomen had beter niet kunnen komen?
De tickets zijn voor de hele show, niet alleen voor de muziek. Het is een package deal. Take it or leave it.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Publiek dat voor muziek is gekomen had beter niet kunnen komen?
Ik pleit nergens voor ik vind! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus je pleit voor beperking van de vrijheid van meningsuiting om te voorkomen dat mensen hun gevoelens gekwetst worden?
Aha. Je kunt dus alleen iets bezoeken dat compleet aan alle verwachtingen voldoet. Klagen mag niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
De tickets zijn voor de hele show, niet alleen voor de muziek. Het is een package deal. Take it or leave it.
Daar stikt het vast van bij een concert van Therapy? in Rotterdam. Maar dan nog, ik heb geen enkel geval van intimidatie gehoord. Het is vooral 'Boehoe ze zijn niet aardig over Trump!' en hele vergezochte verbanden. Vaak genoeg bij concerten gestaan waarbij religie er flink van langs kreeg en er antireligieuze leuzen gescandeerd werden. Dat zal ongetwijfeld ook veel mensen intimideren.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.
Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Dat is een vrij hol argument. Dat er gevolgen zitten aan de expressie-vrijheid van artiesten ontken ik niet. Sterker nog, kunst is juist een heel mooi middel om de maatschappij te beïnvloeden. Waarom je die zou willen inperken is nog steeds een raadsel. Vooralsnog is het vooral gebaseerd op frustratie dat een concertje niet helemaal zou lopen zoals iemand wilt..quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:43 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Zo duidelijk zijn de grenzen niet immers is de Belgische revolutie tegen Nederland tijdens een opera begonnen.
Ik blijf erbij dat je zulke akties niet van te voren hoeft te verwachten en de klacht terrecht is.
De artiest bepaalt zelf wel wat hij als optreden ziet. Daar is het een artiest voor.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik pleit nergens voor ik vindt! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.
Hij wordt betaald om op te treden en niet om het publiek een bepaalde politieke visie te laten scanderen. Net zoals een huisschilder niet geacht wordt om "fuck homos" op je gevel te schilderen.
Klagen staat vrij. Maar als je een pak dubbelvla koopt en vervolgens gaat klagen dat je alleen vanillevla wilde hebben maak je jezelf nogal belachelijk.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Aha. Je kunt dus alleen iets bezoeken dat compleet aan alle verwachtingen voldoet. Klagen mag niet.
Lekker genuanceerd weer.
Waar haal je dit precies vandaan? In welk contract staat dit geschreven? Wie ben jij om voor de andere bezoekers van het concert te bepalen wat zij van de artiest moeten verwachten?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik pleit nergens voor ik vind! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.
Hij wordt betaald om op te treden en niet om het publiek een bepaalde politieke visie te laten scanderen. Net zoals een huisschilder niet geacht wordt om "fuck homos" op je gevel te schilderen.
Ik heb het nagekeken en inderdaad staat niet omgeschreven. Wel is een concert kaart juridisch een persoonlijke overeenkomst en doen de andere bezoekers er niet toe.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:51 schreef keste010 het volgende:
[..]
Waar haal je dit precies vandaan? In welk contract staat dit geschreven? Wie ben jij om voor de andere bezoekers van het concert te bepalen wat zij van de artiest moeten verwachten?
Het is gewoon een extra artiestieke uiting van de schilder, onderdeel van de totaal package zeg maar.quote:En zo kan ik nog wel even doorgaan. De vergelijking met de schilder loopt compleet mank.
Dat klopt. Maar wat jij ervan vindt doet er ook niet toe. Je concertkaartje is juridisch alleen je toegang tot die ruimte op die bepaalde plek, en een zeker optreden van de betreffende artiest. Het zegt verder niets over de inhoud van het optreden. Daar mag je dus over jammeren wat je wilt, maar je hebt er niets over te zeggen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik heb het nagekeken en inderdaad staat niet omgeschreven. Wel is een concert kaart juridisch een persoonlijke overeenkomst en doen de andere bezoekers er niet toe.
Als de schilder zoiets doet gaat hij buiten de gemaakte afspraken tussen aanbieder en klant om. Daarom gaat de vergelijking compleet mank.quote:Het is gewoon een extra artiestieke uiting van de schilder, onderdeel van de totaal package zeg maar.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Ik pleit nergens voor ik vind! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.
Wat een bizar domme vergelijking weer.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klagen staat vrij. Maar als je een pak dubbelvla koopt en vervolgens gaat klagen dat je alleen vanillevla wilde hebben maak je jezelf nogal belachelijk.
En dat bepaal jij of denk je werkelijk dat dit omschreven staat in de juridische overeenkomst?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik, mag toch? Of ik mag ik geen mening hebben wanneer die anders is dan die van jou?quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dat bepaal jij of denk je werkelijk dat dit omschreven staat in de juridische overeenkomst?
Werk eens aan je incasseringsvermogen zeg, speciale sneeuwvlokjes hebben we al genoeg.
Je mag best je mening geven maar wat jij doet is janken dat die artiest zijn plaats niet kent en vervolgens begin je te raaskallen over een juridische overeenkomst die je blijkbaar automagisch vrijwaart van ongewenste geluiden. Dat is iets verder gaan dan je mening uiten dan ben je je gewoon aan het gedragen als een verwende puber die niet met een tegengeluid om kan gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:36 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik, mag toch? Of ik mag ik geen mening hebben wanneer die anders is dan die van jou?
Werk jij eens aan je incasseringsvermogen van andere meningen
Ik gaf hem gelijk hoor...quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je mag best je mening geven maar wat jij doet is janken dat die artiest zijn plaats niet kent en vervolgens begin je te raaskallen over een juridische overeenkomst die je blijkbaar automagisch vrijwaart van ongewenste geluiden.
Ik gaf hem gelijk, boohoohoo doe niet zo gemeen zegquote:Dat is iets verder gaan dan je mening uiten dan ben je je gewoon aan het gedragen als een verwende puber die niet met een tegengeluid om kan gaan.
Nee, wat je zegt slaat gewoon nergens op. Dan kan je je wel verschuilen achter "dit is nu eenmaal mijn mening" maar je 'mening' klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:36 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik, mag toch? Of ik mag ik geen mening hebben wanneer die anders is dan die van jou?
Werk jij eens aan je incasseringsvermogen van andere meningen
Ik zou me al ergeren aan het feit dat ik in Friesland woonde.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
'Wij' vinden gewoon dat wanneer 'we' na een dag hard werken en jengelende kinderen even naar concert gaan om te ontspannen dat we dan niet hoeven te verwachten dat 'wij' opgeroeprn worden om politieke statements te maken.
'Wij' gaan niet om ons politiek te uiten maar voor entertainment naar een concert.
Zo erger ik me ook elke ochtend en middag wanneer ik de stad uit rijd, aan pvda posters op de begraafplaats in Westeinde in Leeuwarden. Die ruk ik er niet af, ik denk alleen "goh jammer dat de doodgraver denkt dit te moeten doen."
Dat mag jij vindenquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou me al ergeren aan het feit dat ik in Friesland woonde.
Welnee. Waarom de minder Marrokanen-uitspraak terecht strafbaar gesteld werd is de combinatie dat mensen geronseld werden om dit te scanderen, dat de oproep door een volksvertegenwoordiger gedaan werd richting een specifieke bevolkingsgroep en dat er een belofte aan gekoppeld werd "dat gaan we regelen". Dat is oproepen tot haat en onverdraagzaamheid.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:23 schreef AnanYaw het volgende:
Het publiek zoiets laten scanderen is natuurlijk compleet ongepast. Het lijkt mij ook een duidelijk gevalletje van haat zaaien. Als hij het publiek "fuck Joden" of "minder, minder, minder Marokkanen" liet roepen zou dat (terecht) nogal wat commotie veroorzaken en hem mogelijk een dagvaarding opleveren.
Voor de rest heeft iemand natuurlijk alle recht om zijn mening te uiten. Als die persoon toevallig bekend is en daardoor een groter publiek bereikt is dat een voordeel. Dat is geen reden om het maar te laten.
Met termen als "deugindustrie" diskwalificeer je jezelf compleet als serieus te nemen persoon.
En het hele 'wij' is dus misplaatst. Als er echt zo'n 'wij'-gevoel zou zijn dan werden die concerten veel grootschaliger geboycot.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
'Wij' vinden gewoon dat wanneer 'we' na een dag hard werken en jengelende kinderen even naar concert gaan om te ontspannen dat we dan niet hoeven te verwachten dat 'wij' opgeroeprn worden om politieke statements te maken.
'Wij' gaan niet om ons politiek te uiten maar voor entertainment naar een concert.
Zo erger ik me ook elke ochtend en middag wanneer ik de stad uit rijd, aan pvda posters op de begraafplaats in Westeinde in Leeuwarden. Die ruk ik er niet af, ik denk alleen "goh jammer dat de doodgraver denkt dit te moeten doen."
Je blijft maar negeren dat mensen niet verwachten om tijdens een concert opgeroepen te worden om een aangegeven politieke mening te scanderen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:38 schreef Hexagon het volgende:
Wie gaat er nou naar een punkband en verwacht dan geen politieke uitspraken te horen?
Jij had het over jullie..quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:41 schreef keste010 het volgende:
[..]
En het hele 'wij' is dus misplaatst. Als er echt zo'n 'wij'-gevoel zou zijn dan werden die concerten veel grootschaliger geboycot.
Dat lees jij erin. Ik mag toch wel verwachten dat de concert bezoeker naar een concert gaat voor het vermaak en niet om zich politiek te uiten, daar zijn andere gelegenheden genoeg voor.quote:Wat ook misplaatst is, is die toevoeging van 'na een dag hard werken'. Alsof je meer recht zou hebben op het concert naar jouw keuze dan al die andere bezoekers. Er zijn namelijk ook bezoekers die juist wel specifiek naar een concert gaan voor iets meer dan alleen de muziek alleen. Als je echt zoveel zelfmedelijden hebt, dan voor de tiende maal: ga gewoon niet!
1) je stelt weer onterecht 'mensen' terwijl je 'ik' bedoeltquote:Op woensdag 1 maart 2017 13:42 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je blijft maar negeren dat mensen niet verwachten om tijdens een concert opgeroepen te worden om een aangegeven politieke mening te scanderen.
Klagen mag altijd.quote:Op woensdag 1 maart 2017 12:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een bizar domme vergelijking weer.
Mag je ook klagen als je vanillevla koopt en dubbelvla krijgt?
Dan heb je een heel beperkte opvatting van muziek als expressievorm en bovendien ook van de verwachtingen van andere bezoekers. Genoeg mensen die een politieke boodschap in muziek wel degelijk kunnen waarderen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Jij had het over jullie..
[..]
Dat lees jij erin. Ik mag toch wel verwachten dat de concert bezoeker naar een concert gaat voor het vermaak en niet om zich politiek te uiten, daar zijn andere gelegenheden genoeg voor.
Er is zelfs een heel forum voor.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het is toch ook een klacht dit topic? Mag er ook niet geklaagd worden dan? Manmanman
Waarderen, is iets anders dan er heen gaan om je politiek te uiten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan heb je een heel beperkte opvatting van muziek als expressievorm en bovendien ook van de verwachtingen van andere bezoekers. Genoeg mensen die een politieke boodschap in muziek wel degelijk kunnen waarderen.
Nee, dat is niet het geval.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klagen mag altijd.
Als je iets anders krijgt dan je koopt is klagen ieg minder lachwekkend. Maar dat is hier niet aan de orde. In dit geval krijg je wat je koopt.
Bob Dylan, Pink Floyd, Muse, say no more.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dan heb je een heel beperkte opvatting van muziek als expressievorm en bovendien ook van de verwachtingen van andere bezoekers. Genoeg mensen die een politieke boodschap in muziek wel degelijk kunnen waarderen.
Nee, dit topic werd gestart met de stelling dat bekende mensen zoals artiesten zich meer bewust zouden moeten zijn van de democratische keuze van Amerika voor Trump en daardoor terughoudender moeten zijn met hun politieke boodschappen. Een stelling die m.i. compleet onzinnig is. Als het alleen maar ging om te klagen was dit topic allang klaar geweest.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
Het is toch ook een klacht dit topic? Mag er ook niet geklaagd worden dan? Manmanman
Als je iets anders verwacht dan ben je waarschijnlijk exact even dom als je overkomt.quote:
Niemand heeft gezegd dat klagen niet mag. Alleen in dit geval is klagen nogal idioot.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bovendien gaat het daar ook helemaal niet om. Nogmaals: is het voor jullie alleen maar zwart-wit? Je mag alleen naar een concert als je het 100% eens bent met alles wat daar gebeurt? Kritiek mag niet?
En wat jij vindt doet er verder niet toe. Iedereen gaat op zijn eigen manier naar een concert, en de artiest bepaalt zelf zijn of haar opvoering. Gelukkig maar dat er ook artiesten zijn die tegendraads durven te zijn. Een gezond politiek leider waardeert juist tegenspraak.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:49 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Waarderen, is iets anders dan er heen gaan om je politiek te uiten.
Vind ik....
Niet verwachten dat artiesten wel eens aan politieke statements doen? Dan moet je wel uit een safe space komen. Dan moet je niet naar punkbands gaan maar naar Gerard Joling.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:42 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Je blijft maar negeren dat mensen niet verwachten om tijdens een concert opgeroepen te worden om een aangegeven politieke mening te scanderen.
Nee, dat is het niet. En dat zeg je wel. De keuzes zijn volgens jou: of alles geweldig vinden of niet gaan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat klagen niet mag. Alleen in dit geval is klagen nogal idioot.
Of een boze brief schrijven naar de artiest.. Of de vrijheid van meningsuiting inperken zodat niemand zich gekwetst hoeft te voelen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. En dat zeg je wel. De keuzes zijn volgens jou: of alles geweldig vinden of niet gaan.
Wat is er overgebleven van de keuze 'niet alles geweldig vinden, toch gaan en verder niet zo zeiken'?quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. En dat zeg je wel. De keuzes zijn volgens jou: of alles geweldig vinden of niet gaan.
Ik heb ook wel eens bij concerten gestaan waar teksten in de trant van 'Fuck Justin Bieber' werden gescandeerd op verzoek van de band. Is dat ook ongepast?quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:23 schreef AnanYaw het volgende:
Het publiek zoiets laten scanderen is natuurlijk compleet ongepast. Het lijkt mij ook een duidelijk gevalletje van haat zaaien. Als hij het publiek "fuck Joden" of "minder, minder, minder Marokkanen" liet roepen zou dat (terecht) nogal wat commotie veroorzaken en hem mogelijk een dagvaarding opleveren.
Voor de rest heeft iemand natuurlijk alle recht om zijn mening te uiten. Als die persoon toevallig bekend is en daardoor een groter publiek bereikt is dat een voordeel. Dat is geen reden om het maar te laten.
Met termen als "deugindustrie" diskwalificeer je jezelf compleet als serieus te nemen persoon.
quote:Following a barrage of obscenities -- most mentioning his genitalia and fondness for it -- Moreno ripped off his pants and underwear to show the people exactly what he was talking about. Bare-assed -- though obviously not embarrassed -- he proceeded to tuck his penis between his legs transvestite-style and plead with the ladies of the crowd that now that he's shown them his, they should reciprocate.
Moreno's reasoning was met with several "f--- you"s from the biological females in attendance, according to concert attendee Sly, webmaster of the fan site DutchDeftones
Joehoee. Niet een statement maken..., het gaat niet over een artiest die een statement maakt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet verwachten dat artiesten wel eens aan politieke statements doen? Dan moet je wel uit een safe space komen. Dan moet je niet naar punkbands gaan maar naar Gerard Joling.
quote:Op woensdag 1 maart 2017 14:02 schreef Perrin het volgende:
Of als je het er niet mee eens bent schreeuw je lekker "Fuck <insert naam zanger>".
Zoals de meiden bij die Chino Moreno waar Mono naar linkte.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
Wat is er overgebleven van de mogelijkheid om terechte kritiek te leveren? En te proberen te discussiëren over de politieke uitingen van artiesten en eventuele gevolgen daarvan? Om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 13:59 schreef keste010 het volgende:
[..]
Wat is er overgebleven van de keuze 'niet alles geweldig vinden, toch gaan en verder niet zo zeiken'?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |