abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:45:42 #201
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169216620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Publiek dat voor "iets anders" komt had beter geen ticket kunnen kopen.
Publiek dat voor muziek is gekomen had beter niet kunnen komen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_169216625
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.

Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Je zal als christen maar naar een optreden van een blackmetalband gaan. Of telt dat niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:46:45 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169216634
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Voor muziek kun je naar de platenwinkel? Je komt voor een complete show.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:46:52 #204
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169216637
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:45 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De tickets zijn voor de hele show, niet alleen voor de muziek. Het is een package deal. Take it or leave it.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169216664
quote:
5s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dus je pleit voor beperking van de vrijheid van meningsuiting om te voorkomen dat mensen hun gevoelens gekwetst worden?
Ik pleit nergens voor ik vind! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.

Hij wordt betaald om op te treden en niet om het publiek een bepaalde politieke visie te laten scanderen. Net zoals een huisschilder niet geacht wordt om "fuck homos" op je gevel te schilderen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:49:10 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169216675
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

De tickets zijn voor de hele show, niet alleen voor de muziek. Het is een package deal. Take it or leave it.
Aha. Je kunt dus alleen iets bezoeken dat compleet aan alle verwachtingen voldoet. Klagen mag niet.

Lekker genuanceerd weer.
pi_169216681
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.

Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Daar stikt het vast van bij een concert van Therapy? in Rotterdam. Maar dan nog, ik heb geen enkel geval van intimidatie gehoord. Het is vooral 'Boehoe ze zijn niet aardig over Trump!' en hele vergezochte verbanden. Vaak genoeg bij concerten gestaan waarbij religie er flink van langs kreeg en er antireligieuze leuzen gescandeerd werden. Dat zal ongetwijfeld ook veel mensen intimideren.
Het is gewoon enorm ironisch dat de twee flankgroepjes in het politieke spectrum exact hetzelfde jankgedrag vertonen, terwijl ze de andere ervan betichten dat het niet kan incasseren of dat ze geen oog hebben voor de gevoelens van de ander.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169216697
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zo duidelijk zijn de grenzen niet immers is de Belgische revolutie tegen Nederland tijdens een opera begonnen.

Ik blijf erbij dat je zulke akties niet van te voren hoeft te verwachten en de klacht terrecht is.
Dat is een vrij hol argument. Dat er gevolgen zitten aan de expressie-vrijheid van artiesten ontken ik niet. Sterker nog, kunst is juist een heel mooi middel om de maatschappij te beïnvloeden. Waarom je die zou willen inperken is nog steeds een raadsel. Vooralsnog is het vooral gebaseerd op frustratie dat een concertje niet helemaal zou lopen zoals iemand wilt..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:50:16 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_169216700
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:48 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik pleit nergens voor ik vindt! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.

Hij wordt betaald om op te treden en niet om het publiek een bepaalde politieke visie te laten scanderen. Net zoals een huisschilder niet geacht wordt om "fuck homos" op je gevel te schilderen.
De artiest bepaalt zelf wel wat hij als optreden ziet. Daar is het een artiest voor.
  woensdag 1 maart 2017 @ 11:51:34 #210
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_169216723
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Aha. Je kunt dus alleen iets bezoeken dat compleet aan alle verwachtingen voldoet. Klagen mag niet.

Lekker genuanceerd weer.
Klagen staat vrij. Maar als je een pak dubbelvla koopt en vervolgens gaat klagen dat je alleen vanillevla wilde hebben maak je jezelf nogal belachelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_169216734
quote:

[..]

Ik pleit nergens voor ik vind! dat de klacht terrecht is en de artiest zijn plaats niet kent.

Hij wordt betaald om op te treden en niet om het publiek een bepaalde politieke visie te laten scanderen
. Net zoals een huisschilder niet geacht wordt om "fuck homos" op je gevel te schilderen.
Waar haal je dit precies vandaan? In welk contract staat dit geschreven? Wie ben jij om voor de andere bezoekers van het concert te bepalen wat zij van de artiest moeten verwachten?

En zo kan ik nog wel even doorgaan. De vergelijking met de schilder loopt compleet mank.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_169216951
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:51 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waar haal je dit precies vandaan? In welk contract staat dit geschreven? Wie ben jij om voor de andere bezoekers van het concert te bepalen wat zij van de artiest moeten verwachten?
Ik heb het nagekeken en inderdaad staat niet omgeschreven. Wel is een concert kaart juridisch een persoonlijke overeenkomst en doen de andere bezoekers er niet toe.

quote:
En zo kan ik nog wel even doorgaan. De vergelijking met de schilder loopt compleet mank.
Het is gewoon een extra artiestieke uiting van de schilder, onderdeel van de totaal package zeg maar.
pi_169217058
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik heb het nagekeken en inderdaad staat niet omgeschreven. Wel is een concert kaart juridisch een persoonlijke overeenkomst en doen de andere bezoekers er niet toe.
Dat klopt. Maar wat jij ervan vindt doet er ook niet toe. Je concertkaartje is juridisch alleen je toegang tot die ruimte op die bepaalde plek, en een zeker optreden van de betreffende artiest. Het zegt verder niets over de inhoud van het optreden. Daar mag je dus over jammeren wat je wilt, maar je hebt er niets over te zeggen.

quote:
Het is gewoon een extra artiestieke uiting van de schilder, onderdeel van de totaal package zeg maar.
Als de schilder zoiets doet gaat hij buiten de gemaakte afspraken tussen aanbieder en klant om. Daarom gaat de vergelijking compleet mank.
pi_169217294
quote:

[..]

:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:22:20 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_169217312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 11:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klagen staat vrij. Maar als je een pak dubbelvla koopt en vervolgens gaat klagen dat je alleen vanillevla wilde hebben maak je jezelf nogal belachelijk.
Wat een bizar domme vergelijking weer.

Mag je ook klagen als je vanillevla koopt en dubbelvla krijgt?
pi_169217498
quote:

[..]

En dat bepaal jij of denk je werkelijk dat dit omschreven staat in de juridische overeenkomst?

Werk eens aan je incasseringsvermogen zeg, speciale sneeuwvlokjes hebben we al genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2017 12:32:07 ]
pi_169217563
quote:
10s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dat bepaal jij of denk je werkelijk dat dit omschreven staat in de juridische overeenkomst?

Werk eens aan je incasseringsvermogen zeg, speciale sneeuwvlokjes hebben we al genoeg.
Nee, dat vind ik, mag toch? Of ik mag ik geen mening hebben wanneer die anders is dan die van jou?

Werk jij eens aan je incasseringsvermogen van andere meningen ;)
pi_169217598
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:36 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik, mag toch? Of ik mag ik geen mening hebben wanneer die anders is dan die van jou?

Je mag best je mening geven maar wat jij doet is janken dat die artiest zijn plaats niet kent en vervolgens begin je te raaskallen over een juridische overeenkomst die je blijkbaar automagisch vrijwaart van ongewenste geluiden. Dat is iets verder gaan dan je mening uiten dan ben je je gewoon aan het gedragen als een verwende puber die niet met een tegengeluid om kan gaan.
pi_169217618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je mag best je mening geven maar wat jij doet is janken dat die artiest zijn plaats niet kent en vervolgens begin je te raaskallen over een juridische overeenkomst die je blijkbaar automagisch vrijwaart van ongewenste geluiden.
Ik gaf hem gelijk hoor...

quote:
Dat is iets verder gaan dan je mening uiten dan ben je je gewoon aan het gedragen als een verwende puber die niet met een tegengeluid om kan gaan.
Ik gaf hem gelijk, boohoohoo doe niet zo gemeen zeg
pi_169217624
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:36 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt slaat gewoon nergens op. Dan kan je je wel verschuilen achter "dit is nu eenmaal mijn mening" maar je 'mening' klopt gewoon niet.

Jullie willen gewoon kunnen klagen over de politieke boodschappen van bepaalde artiesten. Dat staat je vrij. Dan zijn je opties: 1) de artiest een boze brief sturen en vragen dit de volgende keer niet meer te doen; 2) de volgende keer niet meer gaan.

Een politieke discussie over dit onderwerp is niet nodig. Althans, ik zou eerder de discussie aanwillen dat artiesten met afwijkende meningen ook gewoon de steun van de overheid verdienen.
  woensdag 1 maart 2017 @ 12:45:45 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169217742
Leve de vrijheid van meningsuiting!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_169217802
'Wij' vinden gewoon dat wanneer 'we' na een dag hard werken en jengelende kinderen even naar concert gaan om te ontspannen dat we dan niet hoeven te verwachten dat 'wij' opgeroeprn worden om politieke statements te maken.

'Wij' gaan niet om ons politiek te uiten maar voor entertainment naar een concert.

Zo erger ik me ook elke ochtend en middag wanneer ik de stad uit rijd, aan pvda posters op de begraafplaats in Westeinde in Leeuwarden. Die ruk ik er niet af, ik denk alleen "goh jammer dat de doodgraver denkt dit te moeten doen."
pi_169218397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 12:48 schreef WodanIsGroot het volgende:
'Wij' vinden gewoon dat wanneer 'we' na een dag hard werken en jengelende kinderen even naar concert gaan om te ontspannen dat we dan niet hoeven te verwachten dat 'wij' opgeroeprn worden om politieke statements te maken.

'Wij' gaan niet om ons politiek te uiten maar voor entertainment naar een concert.

Zo erger ik me ook elke ochtend en middag wanneer ik de stad uit rijd, aan pvda posters op de begraafplaats in Westeinde in Leeuwarden. Die ruk ik er niet af, ik denk alleen "goh jammer dat de doodgraver denkt dit te moeten doen."
Ik zou me al ergeren aan het feit dat ik in Friesland woonde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_169218413
Het publiek zoiets laten scanderen is natuurlijk compleet ongepast. Het lijkt mij ook een duidelijk gevalletje van haat zaaien. Als hij het publiek "fuck Joden" of "minder, minder, minder Marokkanen" liet roepen zou dat (terecht) nogal wat commotie veroorzaken en hem mogelijk een dagvaarding opleveren.

Voor de rest heeft iemand natuurlijk alle recht om zijn mening te uiten. Als die persoon toevallig bekend is en daardoor een groter publiek bereikt is dat een voordeel. Dat is geen reden om het maar te laten.

Met termen als "deugindustrie" diskwalificeer je jezelf compleet als serieus te nemen persoon.
pi_169218414
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 13:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou me al ergeren aan het feit dat ik in Friesland woonde.
Dat mag jij vinden :) oh en de officele naam is Fryslân :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')