3) Soros zorgt voor zeer geniepige hersenspoeling of koopt ze natuurlijk gewoon om.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:52 schreef Molurus het volgende:
Is het niet zo dat zo'n beetje alle wetenschappelijke en culturele disciplines worden 'gedomineerd door een liberaal geluid'?
Ik hoor zelden iets over intellectuelen aan de rechterkant van het spectrum. Dat kan natuurlijk twee dingen betekenen:
1) het zijn er gewoon heel weinig.
2) ze houden zorgvuldig hun mond.
Dat laatste kan ik me echt niet voorstellen, dus het zal vermoed ik optie 1) zijn. Trump had ook grote moeite om artiesten te vinden die voor hem wilden optreden.
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarnaast is alles op een groot complot gooien ook wel makkelijk natuurlijk
Met complottheorieën kun je inderdaad bijna elke vorm van cognitieve dissonantie bestrijden.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
3) Soros zorgt voor zeer geniepige hersenspoeling of koopt ze natuurlijk gewoon om.
Geweldige inhoudelijke reactie weer.quote:
Hangt nogal van je definitie van 'liberaal' af.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:52 schreef Molurus het volgende:
Is het niet zo dat zo'n beetje alle wetenschappelijke en culturele disciplines worden 'gedomineerd door een liberaal geluid'?
In de uitleg die 'nieuw rechts' daaraan geeft.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 12:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hangt nogal van je definitie van 'liberaal' af.
Boeren verkondigen geen boodschap, althans niet zoals Hollywood dat doet.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, je politieke overtuiging heeft ook een beetje te maken met je karakter. Evenals beroepskeuze. Kennelijk is het type mens dat een showbizz-carriere opbouwt vooral het type mens dat er progressieve meningen op nahoud.
Op boerenerven zullen vast meet GOP borden staan dan Democraten borden. Daar moppert ook niemand over.
Omdat boeren geen podium hebben. Hollywoodsterren kunnen er ook niet zo heel veel aan doen dat het inherent is aan hun werk dat ze dagelijks miljoenen toehoorders hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Boeren verkondigen geen boodschap, althans niet zoals Hollywood dat doet.
Ze kunnen gewoon hun bek houden natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:07 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Omdat boeren geen podium hebben. Hollywoodsterren kunnen er ook niet zo heel veel aan doen dat het inherent is aan hun werk dat ze dagelijks miljoenen toehoorders hebben.
Dat doen ze vast wel, maar ze hebben geen podium. In Nederland hadden we vroeger Boer Koekoek, die had wel een podium.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:05 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Boeren verkondigen geen boodschap, althans niet zoals Hollywood dat doet.
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet naar ze luisteren.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze kunnen gewoon hun bek houden natuurlijk.
Dat kun jij ook, maar dat vraag ik ook niet van jou.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je wilt ze dus feitelijk gewoon de mond snoerenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dat opzicht is de 'voter supression' (stemmen onderdrukken via o.a. strengere kiezersregistratie-eisen) en 'gerrymandering' (herbepalen van districtgrenzen in je eigen voordeel) van de Amerikaanse politiek vele malen ernstiger dan een willekeurige artiest die zomaar zijn mening verkondigt tijdens een concert. Want dan worden er pas serieus stemmen niet gehoord. Of wat te denken van het ondemocratische verschijnsel van 'the winner takes it all', waarmee duizenden stemmen simpelweg verloren gaan. Dáár zou de discussie eens over moeten gaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat kun jij ook, maar dat vraag ik ook niet van jou.
Het enige wat ik hier hoor is "Sterren moeten hun bek houden, want ze hebben vaak liberale meningen en omdat ze veel publiek hebben is het niet eerlijk dat conservatieve meningen daardoor minder gehoord worden".
Man o man. Wat sla je de plank mis. Dit gezegd hebbende het topic even lezen.quote:Op zondag 26 februari 2017 12:56 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed dit topic is een duidelijk staaltje van "de nieuwe politieke correctheid"
Kritiek hebben op Trump of Wilders mag niet want boehoehoe er zijn mensen die erop gestemd hebben en ddat is zo zielig.
Lekkere manier om anderen de mond te snoeren.
TS vond het als ik goed lees wat tenenkrommend. Dat zou ik ook hebben. Nog afgezien of ik het met de boodschap van deze stoere leadzanger eens ben of niet. Ik snap hem precies. Het is plaatsvervangende schaamte wat hij voelde.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:21 schreef Molurus het volgende:
Sowieso betaal je bij muziekconcerten voor het hele pakket. De nummers die je graag hoort, maar ook de nummers die je niet graag hoort en wat het dan ook is dat zo'n artiest tegen zijn publiek zegt.
Ik hoopte al dat je daar in zou trappenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je wilt ze dus feitelijk gewoon de mond snoeren
Sja, ik zie daar ieg geen probleem in. Of ieg niet iets dat je die zanger kunt verwijten.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
TS vond het als ik goed lees wat tenenkrommend. Dat zou ik ook hebben. Nog afgezien of ik het met de boodschap van deze stoere leadzanger eens ben of niet. Ik snap hem precies. Het is plaatsvervangende schaamte wat hij voelde.
Mensen die daar wel voor komen zijn er vast ook. En anders doet de markt vanzelf haar werk.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Verder mogen ze prima verkondigen wat ze willen. Maar het zal niet zijn waar de fans voor komen. Laat ze hun boodschap verkondigen door hun muziek. Dat lukt ze uitstekend.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:27 schreef Molurus het volgende:
[..]
Of ieg niet iets dat je die zanger kunt verwijten.
Omdat het die zanger helemaal vrij staat om te doen op het podium wat hij wil.quote:
En (zo is het cirkeltje weer rond) iedereen is vrij om hem daar over te veroordelen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Omdat het die zanger helemaal vrij staat om te doen op het podium wat hij wil.
Prima. Dat mag.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En (zo is het cirkeltje weer rond) iedereen is vrij om hem daar over te veroordelen.
Wie ben jij om voor die zanger te gaan bepalen wat hij wel of niet op het podium zou moeten doen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:29 schreef Fir3fly het volgende:
Bijvoorbeeld: wie denkt die zanger dat hij is dat hij denkt dat mensen geïnteresseerd zijn in zijn politieke denkbeelden? Hem is een podium geboden om te zingen.
Tja. Er is wel een verschil vind ik. Punt is dat hij het op zijn werk doet. In zijn vrije tijd mag hij alles vinden hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:16 schreef Mystikvm het volgende:
Het gaat veel te ver om van mensen te eisen dat ze hun bek maar houden omdat ze toevallig beroemd zijn.
quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wie ben jij om voor die zanger te gaan bepalen wat hij wel of niet op het podium zou moeten doen?
Ben laatst weggelopen bij een optreden van Hans Teeuwen. De islamkritiek die geuit werd ging natuurlijk veel te ver - ongelofelijk stigmatiserend en vervelend voor die mensen. Hoort ook totaal niet in zo'n voorstelling thuis. Daar moeten toch ook moslims in de zaal kunnen zitten?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]! Wat een idiote gedachtegang weer
!
Heerlijk die bizarre waanbeelden die anderzijds intelligente mensen zich aan moeten praten om hun oogkleppen op te kunnen houden.
Laatste poging, en probeer je irritante bias voor een keer aan de kant te zetten, is het algemeen geaccepteerd dat bij een concert hoort dat de betreffende zanger zijn politieke denkbeelden etaleert? Is hem daarom een podium geboden? Hebben daarvoor de mensen de kaartjes gekocht? Is het mogelijk voor mensen om een genuanceerde mening te hebben over een fenomeen als een concert? Is het mogelijk om kritiek te uitten (en te onderbouwen) zonder daarop als antwoord te krijgen "dan ga je toch lekker weg"? Pas die gedachtegang eens toe op andere vraagstukken. Bijvoorbeeld, oh pak em beet, minderheden die moeite hebben met bepaalde zaken in Nederland. Krijgen die hetzelfde antwoord?
Het is gewoon het standpunt dat je dit hele topic al loopt te verdedigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoopte al dat je daar in zou trappen!
Maar ze moeten dus hun bel houden tijdens optredens? Dat is gewoonweg censuur.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Er is wel een verschil vind ik. Punt is dat hij het op zijn werk doet. In zijn vrije tijd mag hij alles vinden hoor.
Wat heb jij een plaat voor je kop zeg, niet te gelovenquote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:58 schreef Molurus het volgende:
Het is ook niet alsof publiek-artiest een werkgever-werknemer relatie is.
De artiest verkoopt een product. En het publiek moet maar ieder voor zich bepalen of ze dat product willen kopen. Het is geen plicht.
Uh huh, tuurlijk jonge.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is gewoon het standpunt dat je dit hele topic al loopt te verdedigen.
Leuk voor je.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben laatst weggelopen bij een optreden van Hans Teeuwen. De islamkritiek die geuit werd ging natuurlijk veel te ver - ongelofelijk stigmatiserend en vervelend voor die mensen. Hoort ook totaal niet in zo'n voorstelling thuis. Daar moeten toch ook moslims in de zaal kunnen zitten?
Neen, ik probeer simpelweg de discussie een niveautje hoger te tillen dan 'dan ga je toch niet'.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Goed, je bent gewoon een beetje matige troll dus. Of gewoon een idioot.
Je tilt het niet bepaald een niveautje hoger door te posten zoals jij doet, maar blijkbaar ontbreekt het je aan zelfreflectie op dat punt. Maar ik wens je uiteraard veel succes bij je missie. Het is ook een vrij land wat dat betreft.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen, ik probeer simpelweg de discussie een niveautje hoger te tillen dan 'dan ga je toch niet'.
Zonder succes, zo blijkt.
Heb jij je geld terug gevraagd dan, eigenlijk moest het kunnen men gaat voor een optreden en wordt overladen met iets waar men niet voor was gekomen?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ben laatst weggelopen bij een optreden van Hans Teeuwen. De islamkritiek die geuit werd ging natuurlijk veel te ver - ongelofelijk stigmatiserend en vervelend voor die mensen. Hoort ook totaal niet in zo'n voorstelling thuis. Daar moeten toch ook moslims in de zaal kunnen zitten?
Ja, zeker. Brief gestuurd aan zijn cabaretbureau, maar je raadt het al: ze wezen me op het feit dat ik ook naar een andere voorstelling kon gaan. Voelde me wel in het pak genaaid kun je begrijpen, want dit had ik aanvankelijk niet verwacht bij de voorstelling.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 22:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heb jij je geld terug gevraagd dan, eigenlijk moest het kunnen men gaat voor een optreden en wordt overladen met iets waar men niet voor was gekomen?
Hoort zich aan alsof jij je in de toekomst nog vaker in het pak naaien laat?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja, zeker. Brief gestuurd aan zijn cabaretbureau, maar je raadt het al: ze wezen me op het feit dat ik ook naar een andere voorstelling kon gaan. Voelde me wel in het pak genaaid kun je begrijpen, want dit had ik aanvankelijk niet verwacht bij de voorstelling.
Mods zijn er iig niet om iedere mening die jou niet aanstaat te verwijderen of te onderdrukken, dacht ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 21:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Neen, ik probeer simpelweg de discussie een niveautje hoger te tillen dan 'dan ga je toch niet'.
Zonder succes, zo blijkt.
Waarom hebben we eigenlijk nog mods? Als er hier dingen gepost worden die je niet aanstaan dan ga je maar ergens anders posten. Toch?
Dat is toch ook niet geheel hetzelfde. Het is gewoon Teeuwen's werk. Hij doet dat. Dat zal voor niemand een verrassing zijn. Terwijl het werk van Therapy? bestaat uit het vertolken van prachtige muziek. Dat Trump-praatje is niet de core-business en kan als onverwacht en vervelend ervaren worden. Deze stoere lead-zanger mag het van mij best doen maar het is niet waar men voor komt lijkt me. Hij moet dat wel zelf weten, het is een vrij land.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 20:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar het publiek een politiek statement laten scanderen is natuurlijk wat anders dan zelf een statement verkondigen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:25 schreef keste010 het volgende:
Dus ja, als je niet tevreden over een optreden bent, dan ga je de volgende keer maar gewoon niet.
Wat is de relevante van dat onderscheid waar het gaat om de keuze maken om al dan niet een concert bezoeken?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:29 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar het publiek een politiek statement laten scanderen is natuurlijk wat anders dan zelf een statement verkondigen.
Ik zie, behalve de politieke orientatie, geen verschil tussen het publiek "Fuck Trump" of "Sieg heil" te laten scanderen. Het is beide bedoelt om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, en dan? Wat was het eigenlijk het nut van deze, om iets te overdrijven: politieke mobalisatie? Het wegbrullen van Trump supporters?
Er is maar 1 persoon die de vrijheid heeft om te bepalen wat de lead zanger van Therapy doet.. en dat is de lead zanger van Therapy.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 23:43 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet geheel hetzelfde. Het is gewoon Teeuwen's werk. Hij doet dat. Dat zal voor niemand een verrassing zijn. Terwijl het werk van Therapy? bestaat uit het vertolken van prachtige muziek. Dat Trump-praatje is niet de core-business en kan als onverwacht en vervelend ervaren worden. Deze stoere lead-zanger mag het van mij best doen maar het is niet waar men voor komt lijkt me. Hij moet dat wel zelf weten, het is een vrij land.
Ook daar zijn weer duidelijke grenzen in. Zolang het publiek niet actief gemobiliseerd is (vooraf geïnstrueerd en getest zoals bij Wilders' minder minder-uitspraak), er niet opgeroepen wordt tot geweld (zowel binnen de concertzaal als daarbuiten) en er geen sprake is van aanzetting tot haat in het algemeen kan je wat mij betreft als artiest schreeuwen wat je wilt. Je moet niet vergeten dat er een verschil is tussen de verantwoordelijkheid van een artiest en een volksvertegenwoordiger.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:29 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Mooi verhaal maar het publiek een politiek statement laten scanderen is natuurlijk wat anders dan zelf een statement verkondigen.
Ik zie, behalve de politieke orientatie, geen verschil tussen het publiek "Fuck Trump" of "Sieg heil" te laten scanderen. Het is beide bedoelt om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, en dan? Wat was het eigenlijk het nut van deze, om iets te overdrijven: politieke mobalisatie? Het wegbrullen van Trump supporters?
Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat is de relevante van dat onderscheid waar het gaat om de keuze maken om al dan niet een concert bezoeken?
Dus je pleit voor beperking van de vrijheid van meningsuiting om te voorkomen dat mensen hun gevoelens gekwetst worden?quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.
Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Leren tegen kritiek te kunnen is de enige remediequote:Op woensdag 1 maart 2017 11:39 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Omdat je niet hoeft te verwachten dat je geintimideerd gaat worden tijdens een concert waar het publiek wordt opgezweept om haat te uiten naar een bepaalde politieke richting.
Je zal er maar onschuldig tussen staan met een "make America great petje", dat lijkt me geen prettige situatie.
Zo duidelijk zijn de grenzen niet immers is de Belgische revolutie tegen Nederland tijdens een opera begonnen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 11:35 schreef keste010 het volgende:
[..]
Ook daar zijn weer duidelijke grenzen in. Zolang het publiek niet actief gemobiliseerd is (vooraf geïnstrueerd en getest zoals bij Wilders' minder minder-uitspraak), er niet opgeroepen wordt tot geweld (zowel binnen de concertzaal als daarbuiten) en er geen sprake is van aanzetting tot haat in het algemeen kan je wat mij betreft als artiest schreeuwen wat je wilt. Je moet niet vergeten dat er een verschil is tussen de verantwoordelijkheid van een artiest en een volksvertegenwoordiger.
Hee, daar was ik ookquote:Op woensdag 1 maart 2017 11:36 schreef Monolith het volgende:
Eén van de meest bijzondere "statements" die ik heb meegemaakt van een frontman was overigens toch wel die van Chino Moreno op Waldrock.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |