Oh en is dat een vereiste of verzin je maar wat argumenten om je absurde standpunten kracht bij te zetten? Zo ja hou er maar mee op ook daar faal je hard inquote:Op maandag 27 februari 2017 12:21 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Welk percentage van de mensen die het Live Aid-concert bezochten beleefde dat concert ingetogen, verdrietig denkende aan al het leed van de wereld en welk percentage ging uit zijn dak denk je?
Wat een kolder, jij bent egoïstisch en ja zoals jij dat bent is dat wel een probleem want je bent gewoon een lul. Jezelf op de eerste plaats zetten (of je familie) betekend niet dat je dan niet sociaal zou kunnen zijn maar dat is voor een hersendode idioot zoals jij iets te genuanceerd ben ik bang.quote:De mens is egoïstisch en daar is niks mis mee. Als je de behoefte van mensen om egoistisch te zijn tegen gaat werken, in probeert te dammen dan krijg je pas de grootste problemen.
Sociaal zijn kan je maar voor een afgebakende groep. Het zijn vaak de mensen die constant schreeuwen dat ze zo sociaal zijn, helemaal niet sociaal zijn. Je kan niet sociaal zijn voor de hele wereld, zeggen dat ieder mens belangrijk is want dat komt er op neer dat ieder mens even onbelangrijk voor je is.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh en is dat een vereiste of verzin je maar wat argumenten om je absurde standpunten kracht bij te zetten? Zo ja hou er maar mee op ook daar faal je hard in
[..]
Wat een kolder, jij bent egoïstisch en ja zoals jij dat bent is dat wel een probleem want je bent gewoon een lul. Jezelf op de eerste plaats zetten (of je familie) betekend niet dat je dan niet sociaal zou kunnen zijn maar dat is voor een hersendode idioot zoals jij iets te genuanceerd ben ik bang.
Niemand is dan ook sociaal voor de hele wereld zoals jij in al je idioterie schijnt te denken.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:47 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Sociaal zijn kan je maar voor een afgebakende groep. Het zijn vaak de mensen die constant schreeuwen dat ze zo sociaal zijn, helemaal niet sociaal zijn. Je kan niet sociaal zijn voor de hele wereld, zeggen dat ieder mens belangrijk is want dat komt er op neer dat ieder mens even onbelangrijk voor je is.
Heel wat anders als wat jij net stelde dat de mens zou zijn niet hersendode idioot?quote:Het staat zelfs in het woordenboek.
Sociaal: Sociaal betekent dat een mens of een dier geneigd is om in groep te leven.
Dat verschil is er. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op de mening van muzikanten over politiek. Muzikanten zijn doorgaans nou niet echt begenadigde denkers. Als ik een interessante beschouwing over de politiek wil, dan lees ik wel een boek van een politicoloog of filosoof.quote:Op maandag 27 februari 2017 11:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mjeh ik denk dat we het oneens gaan blijven. Maar mijn vraag voor jou is dan hoe zou jij het verschil waarderen tussen iemand die bepaalde meningen wil horen of iemand die totaal geen meningen wil horen. Want ik denk eigenlijk dat op safe-space gebied het vrij normaal is om expliciet bepaalde meningen de ronde te laten gaan. Niet om gewoon een stilteruimte te hebben waarin mensen het lekker niet gaan hebben over bepaalde onderwerpen.
Ik betwijfel of ze zich dat niet beseffen. Ik denk dat ze zich dat juist terdege beseffen. Frontmensen hebben wel vaker het misplaatste idee dat ze een soort van dominee zijn die sturing aan hun kudde moeten geven.quote:Nogmaals.. hoort het bij je kunst, ga los, zo niet besef je dan dat je mensen aan het lastig vallen bent. Negeer je het alsnog dan moet je dat maar lekker doen. Maar ik krijg nu het gevoel dat artiesten niet genoeg besef hebben van de annoyance die ze veroorzaken. Dat is alles. Heeft niks met safe-spaces of trigger-warnings te maken aangezien dat expliciet pogingen zijn om een omgeving te saniteren.
De enige verandering die ik voorstel is verhoging in het besef bij artiesten dat dit gedrag is wat bepaalde mensen irritant vinden. Dat is alles.
Dingen doen zich voor, ik focus graag op de hogere les die te leren is.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat verschil is er. Ik zit bijvoorbeeld niet te wachten op de mening van muzikanten over politiek. Muzikanten zijn doorgaans nou niet echt begenadigde denkers. Als ik een interessante beschouwing over de politiek wil, dan lees ik wel een boek van een politicoloog of filosoof.
Maar laten we wel wezen, mensen die jammeren over 'anti Trump opvattingen' doen dat ook niet waardenvrij. Het fenomeen van jezelf soort van distantiëren van het nationaalpopulisme en vervolgens jammeren over de kritiek op betreffende stroming en haar grote leiders is een vrij bekend patroon. Dat is natuurlijk ook waar ik hier op doel. We kunnen wel doen alsof dit topic gaat over het feit dat er überhaupt (politieke) opvattingen worden geventileerd, maar feitelijk gaat het wel degelijk om de inhoud van die opvattingen. Denk je dat je dit topic had gezien als er iets was geroepen over goed zorgen voor ouderen of iets anders wat een stuk minder polariserend was?
Ik denk eigenlijk dat een hoop artiesten het zich niet zo goed beseffen. Mede door wat sociale effecten. Zeepbelletje hier... groepsdruk daar. Men denkt vaak dit soort meningen een monolitische groep in te gooien want men denkt "Mijn fans, he.. oh die zijn toch zo.. (liberaal/conversvatief/communistisch/vul maar in...)".quote:[..]
Ik betwijfel of ze zich dat niet beseffen. Ik denk dat ze zich dat juist terdege beseffen. Frontmensen hebben wel vaker het misplaatste idee dat ze een soort van dominee zijn die sturing aan hun kudde moeten geven.
Ik weet niet of men dat denkt. Men heeft eigen opvattingen en propageert die. Een dominee predikt de waarheid ongeacht wat zijn of haar kudde daarvan vindt.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dingen doen zich voor, ik focus graag op de hogere les die te leren is.
[..]
Ik denk eigenlijk dat een hoop artiesten het zich niet zo goed beseffen. Mede door wat sociale effecten. Zeepbelletje hier... groepsdruk daar. Men denkt vaak dit soort meningen een monolitische groep in te gooien want men denkt "Mijn fans, he.. oh die zijn toch zo.. (liberaal/conversvatief/communistisch/vul maar in...)".
Ik onderken dat er artiesten zijn die weten dat ze een deel van hun publiek pissed maken, en die dat expres doen en sterker nog, er van genieten. Maar ik denk dat dat een minderheid is. Ik denk dat de meeste artiesten bezig zijn met "virtue signalling" en er vanuit gaan dat.. dit is wat mijn mensen willen horen, toch? En zich niet beseffen dat het anders is.
Wat resulteert in schade voor de artiest en zijn/haar kunst.
Klopt, maar hopelijk beseffen ze dat ze juist het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen bereiken. Denk je dat de gemiddelde Amerikaan nog een biet geeft om de mening van de "sterren" die miljoenen binnen halen en totaal geen enkele feeling meer hebben met de problemen die de gemiddelde Amerikaan ervaart of denkt te ervaren?quote:Op zondag 26 februari 2017 12:36 schreef Puddington het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben een podium, en dat gebruiken ze. Er staat nergens dat dat niet mag.
Onzin, hun mening komt voort uit hum omgeving. Als jij in een luxe villa wijk woont is het heel makkelijk om een andere mening te hebben als iemand die in een achterbuurt woont. En er wonen meer mensen in achterbuurten in Amerika als dat er in villa wijken wonen.quote:Op zondag 26 februari 2017 17:19 schreef bascross het volgende:
Dit soort mensen hebben 9 van de 10 keer inderdaad een politiek correcte mening, omdat het ze anders fans/bezoekers/volgers kost.
Het zijn toch geen politici? De leden van de niet-Amerikaanse band Therapy? vinden Trump gewoon een eikel. En dat willen ze aan hun fans weten. En of ze daar wat mee bereiken is hun zaakje verder niet.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt, maar hopelijk beseffen ze dat ze juist het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen bereiken. Denk je dat de gemiddelde Amerikaan nog een biet geeft om de mening van de "sterren" die miljoenen binnen halen en totaal geen enkele feeling meer hebben met de problemen die de gemiddelde Amerikaan ervaart of denkt te ervaren?
dit begrijp ik niet helemaal...quote:Op zondag 26 februari 2017 11:02 schreef derealist67 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar de 'bekende mens' zou zich eens moeten realiseren dat hij/zij ook maar een mens is en dat zijn/haar politieke voorkeur er net zoveel toe doet als die van ieder ander mens.
dat bedrijven graag goodies weggeven als reclamemiddel?quote:Op maandag 27 februari 2017 00:06 schreef Nintex het volgende:
Tja. Waarom zouden celebs toch zo'n slechte reputatie hebbentwitter:businessinsider twitterde op zondag 26-02-2017 om 16:21:25We looked inside the $100,000 gift bag Oscar nominees take home, and it's beyond extravagant https://t.co/MXPQY04EIs https://t.co/d8czH9LM4Q reageer retweet
Absoluut, dit topic is een schoolvoorbeeld van de nieuwe politieke correctheid om critici van het populisme monddood te makenquote:Op maandag 27 februari 2017 12:50 schreef Monolith het volgende:
Maar laten we wel wezen, mensen die jammeren over 'anti Trump opvattingen' doen dat ook niet waardenvrij. Het fenomeen van jezelf soort van distantiëren van het nationaalpopulisme en vervolgens jammeren over de kritiek op betreffende stroming en haar grote leiders is een vrij bekend patroon. Dat is natuurlijk ook waar ik hier op doel. We kunnen wel doen alsof dit topic gaat over het feit dat er überhaupt (politieke) opvattingen worden geventileerd, maar feitelijk gaat het wel degelijk om de inhoud van die opvattingen. Denk je dat je dit topic had gezien als er iets was geroepen over goed zorgen voor ouderen of iets anders wat een stuk minder polariserend was?
Dan wordt wapperen met de vrijheid van meningsuiting weer een bezigheid van anti-autoritair links.quote:Op maandag 27 februari 2017 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Absoluut, dit topic is een schoolvoorbeeld van de nieuwe politieke correctheid om critici van het populisme monddood te maken
Hoewel ik het uitstekend vind dat kritiek wordt geuit, en zeker als het gaat om kritiek op Wilders, zou ik er bepaald niet mee zitten als Peter R. de Vries geheel van de TV verdwijnt.quote:Op zondag 26 februari 2017 12:03 schreef Hexagon het volgende:
Weer zo'n topic om via een omweg te willen laten weten dat iemand kritische mensen eigenlijk het liefst het zwijgen zou opleggen.![]()
Ik zou er toch een 'maar' aan willen toevoegen:quote:Op maandag 27 februari 2017 13:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dit begrijp ik niet helemaal...
sowieso krijg ik al kippevel van de zinsnede:
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar ..."
Wat mij betreft is het eenvoudig;
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, PUNT"
Heel belangrijk punt. Mensen lijken soms vrije meningsuiting te verwarren met een soort recht dat er naar hun mening geluisterd moet worden.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou er toch een 'maar' aan willen toevoegen:
"Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar... dat betekent nog niet dat we overal naar moeten luisteren."
Soms krijg ik wel eens de indruk dat mensen denken dat als ze vrijheid van meningsuiting hebben er ook naar hen moet worden geluisterd. Terwijl de meeste mensen geen mening hebben die het luisteren waard is.
Volgens mij is inmiddels al een keer of tien geopperd om van dat recht gebruik te maken door niet (meer) naar een concert van betreffende artiest te gaan.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel belangrijk punt. Mensen lijken soms vrije meningsuiting te verwarren met een soort recht dat er naar hun mening geluisterd moet worden.
Bij het recht van vrije meningsuiting hoort ook het recht van andere mensen om niet naar jou te (hoeven) luisteren.
Geldt vooral voor artiesten wat mij betreft.
Leuk voor je.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is inmiddels al een keer of tien geopperd om van dat recht gebruik te maken door niet (meer) naar een concert van betreffende artiest te gaan.
Klopt.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel belangrijk punt. Mensen lijken soms vrije meningsuiting te verwarren met een soort recht dat er naar hun mening geluisterd moet worden.
Bij het recht van vrije meningsuiting hoort ook het recht van andere mensen om niet naar jou te (hoeven) luisteren.
Geldt vooral voor artiesten wat mij betreft.
Altijd fijn, die posts van Koos. Valse dilemma's en persoonlijk aanvallen. De bingokaart is alweer bijna vol.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt.
En niemand verplicht jou dan ook om naar artiesten te luisteren. Jij lijkt mij echter zo'n masochist die dat juist wel doet.
Ik had het over hun meningen, niet hun muziek.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Altijd fijn, die posts van Koos. Valse dilemma's en persoonlijk aanvallen. De bingokaart is alweer bijna vol.
Een persoon met gezond verstand kan ook gewoon zowel ergens van houden en er tegelijkertijd kritiek op hebben. Maar dat is voor sommigen te hoog gegrepen, helaas.
Ja, en het topic gaat over die meningen die bij het concert worden geventileerd.quote:Op maandag 27 februari 2017 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had het over hun meningen, niet hun muziek.
Ik heb je niet horen betogen waarom het bullshit is. Het lijkt mij vrij eenvoudig. Je hebt het volste recht om niet te hoeven luisteren naar een artiest die een riedeltje afsteekt tijdens een concert. Dat kan in figuurlijke zin door het gewoon te negeren zoals ik altijd doe of in letterlijke zin door er gewoon niet (meer) heen te gaan. Of je vingers in je oren te stoppen.quote:Op maandag 27 februari 2017 18:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je geeft het goede voorbeeld weer.
Je 'argument' is gewoon bullshit.
Je hebt ook het volste recht om kritiek te leveren. Sterker nog, dat is de belangrijkste functie van vrijheid van meningsuiting.quote:Op maandag 27 februari 2017 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb je niet horen betogen waarom het bullshit is. Het lijkt mij vrij eenvoudig. Je hebt het volste recht om niet te hoeven luisteren naar een artiest die een riedeltje afsteekt tijdens een concert. Dat kan in figuurlijke zin door het gewoon te negeren zoals ik altijd doe of in letterlijke zin door er gewoon niet (meer) heen te gaan. Of je vingers in je oren te stoppen.
Maar leg uit, waarom is het bullshit in jouw ogen? Ik sta altijd open voor een inhoudelijke discussie.
Hij stelt je een (alleszins redelijke) vraag...quote:Op maandag 27 februari 2017 18:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je hebt ook het volste recht om kritiek te leveren. Sterker nog, dat is de belangrijkste functie van vrijheid van meningsuiting.
En dat de ontvanger daar belasting over moet betalen ontgaat Nintex waarschijnlijk ook.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:53 schreef Oscar. het volgende:
[..]
dat bedrijven graag goodies weggeven als reclamemiddel?
Ik vrees dat het hopeloos is.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij stelt je een (alleszins redelijke) vraag...
(Goed bedoelde poging om de discussie iets minder inhoudsloos te maken.)
De discussie wordt juist inhoudsloos gemaakt door lui die zonder meer roepen 'dan ga je toch niet'.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hij stelt je een (alleszins redelijke) vraag...
(Goed bedoelde poging om de discussie iets minder inhoudsloos te maken.)
Dat is echter niet het geval. Ik trek het namelijk veel breder. De cartoon van Perrin vat mijn opvatting prima samen. Ik kan je vertellen dat de zanger van Therapy? dit topic niet zal lezen. Wil je een statement maken tegen uitlatingen van een artiest? Dan boycot je de optredens toch gewoon?quote:Op maandag 27 februari 2017 19:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De discussie wordt juist inhoudsloos gemaakt door lui die zonder meer roepen 'dan ga je toch niet'.
En dan alleen maar omdat het nu toevallig over een band gaat die iets over Trump roept.
Dat komt omdat het vooral Trump sympathisanten zijn die niet met de vrijheid van meningsuiting om kunnen gaan.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De discussie wordt juist inhoudsloos gemaakt door lui die zonder meer roepen 'dan ga je toch niet'.
En dan alleen maar omdat het nu toevallig over een band gaat die iets over Trump roept.
Apart ik zie genoeg over de mening van Trump of één van zijn kabinetleden.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat komt omdat het vooral Trump sympathisanten zijn die niet met de vrijheid van meningsuiting om kunnen gaan.
Uiteraard, want hun mening doet er namelijk voor iedereen toe aangezien ze het machtigste land ter wereld besturen.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:44 schreef WodanIsGroot het volgende:
[..]
Apart ik zie genoeg over de mening van Trump of één van zijn kabinetleden.
Waarom reageer je dan met zo'n domme one liner als je zo genuanceerd bent? Nota bene op een post waar we het dus uiteindelijk over eens zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is echter niet het geval. Ik trek het namelijk veel breder. De cartoon van Perrin vat mijn opvatting prima samen. Ik kan je vertellen dat de zanger van Therapy? dit topic niet zal lezen. Wil je een statement maken tegen uitlatingen van een artiest? Dan boycot je de optredens toch gewoon?
Ik heb mijn punt toch vrij helder inhoudelijk uiteen gezet o.a. in de discussie met SpecialK. Ik heb van jouw kant enkel oneliners en ad hominems gezien. Maar leg uit, wat klopt er inhoudelijk niet aan mijn argumenten?
In dit geval niet.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat komt omdat het vooral Trump sympathisanten zijn
Het was geen domme oneliner. Het is een bevestiging van de stelling dat vrijheid van meningsuiting op generlei wijze mensen verplicht om ook naar je te luisteren. Maar goed, de inhoudelijke discussie blijft weer uit, zie ik al wel.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom reageer je dan met zo'n domme one liner als je zo genuanceerd bent? Nota bene op een post waar we het dus uiteindelijk over eens zijn.
Lekker makkelijk, beginnen met een domme one-liner, een persoonlijke aanval en dan gaan klagen dat de 'discussie' niet inhoudelijk isquote:Op maandag 27 februari 2017 20:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was geen domme oneliner. Het is een bevestiging van de stelling dat vrijheid van meningsuiting op generlei wijze mensen verplicht om ook naar je te luisteren. Maar goed, de inhoudelijke discussie blijft weer uit, zie ik al wel.
Dan heb je gigantische oogkleppen op.quote:
Totaal anonieme user die hier vanuit het niets komt klagen over bekende personen die kritiek hebben op Trump. Maar nee hoor geen Trump aanhanger.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:08 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan heb je gigantische oogkleppen op.
Tja, je politieke overtuiging heeft ook een beetje te maken met je karakter. Evenals beroepskeuze. Kennelijk is het type mens dat een showbizz-carriere opbouwt vooral het type mens dat er progressieve meningen op nahoud.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
Het is leuk en aardig om zo'n volksmenner te tolereren zo lang hij een boodschap verkondigt die in je straatje past.
Maar wat als de kaarten anders geschud zijn?
Denk aan zo'n idioot van een Harry Reid, die ging morrelen aan de filibuster, omdat hij dacht dat de Democraten hun macht niet meer hoefden te delen met de GOP.
Het is nu zo dat Hollywood en de muziekindustrie voor 99% gedomineerd worden door een liberaal geluid dat in aanmerking zou kunnen komen voor een donatie van George Soros. En gegeven het feit dat de jongens en meisjes in die industrie hun banen te danken hebben gehad met wie ze het bed hebben gedeeld, en niet aan hun opleiding, kun je er van uit gaan dat de dominante ideologie nog jarenlang veilig liberaal zal blijven.
Maar er hoeft maar iets geks te gebeuren, en de situatie kan volledig omslaan. Ik heb altijd gedacht dat de introductie van het internet zou leiden tot 'power to the people', maar veel verder dan mob rule via Twitter en domme Juri van Gelder-achtige discussies in de social media over voetballertjes bij Bladella komen we eigenlijk niet.
Instituties die er toe doen vragen om kruim, hard werken, investeringen en aandacht. Hollywood en de muziekindustrie doen er daarom niet toe, maar krijgen wel een podium toegewezen. Zo'n Leonardo de Caprio, die de VN toespreekt. Ook Volksmennerij.
Stel nu eens dat er parallel aan Hollywood een nieuwe generatie vloggers opstaat die bij (jonge) mensen een snaar raakt, met een alt-right achtige boodschap, waarbij nationalisme, protectionisme en isolationisme worden gepredikt. Een boodschap die niet door George Soros wordt ondersteund, maar die wel dominant wordt in de Hollywood en muziekindustrie, want onafhankelijk denken is ze niet gegeven. Wat is dan de oplossing? Als je het niet aanstaat, dan luister je toch niet? Of dan ga je toch niet naar zo'n concert?
Ja, of niet zo janken. Zoals ik al eerder in het topic aangaf heb ik genoeg concerten van vrij extreme metalbands gezien waarbij niet al te frisse sympathieën werden geuit. Kun je gewoon negeren. Dat doen volwassenen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
Het is leuk en aardig om zo'n volksmenner te tolereren zo lang hij een boodschap verkondigt die in je straatje past.
Maar wat als de kaarten anders geschud zijn?
Denk aan zo'n idioot van een Harry Reid, die ging morrelen aan de filibuster, omdat hij dacht dat de Democraten hun macht niet meer hoefden te delen met de GOP.
Het is nu zo dat Hollywood en de muziekindustrie voor 99% gedomineerd worden door een liberaal geluid dat in aanmerking zou kunnen komen voor een donatie van George Soros. En gegeven het feit dat de jongens en meisjes in die industrie hun banen te danken hebben gehad met wie ze het bed hebben gedeeld, en niet aan hun opleiding, kun je er van uit gaan dat de dominante ideologie nog jarenlang veilig liberaal zal blijven.
Maar er hoeft maar iets geks te gebeuren, en de situatie kan volledig omslaan. Ik heb altijd gedacht dat de introductie van het internet zou leiden tot 'power to the people', maar veel verder dan mob rule via Twitter en domme Juri van Gelder-achtige discussies in de social media over voetballertjes bij Bladella komen we eigenlijk niet.
Instituties die er toe doen vragen om kruim, hard werken, investeringen en aandacht. Hollywood en de muziekindustrie doen er daarom niet toe, maar krijgen wel een podium toegewezen. Zo'n Leonardo de Caprio, die de VN toespreekt. Ook Volksmennerij.
Stel nu eens dat er parallel aan Hollywood een nieuwe generatie vloggers opstaat die bij (jonge) mensen een snaar raakt, met een alt-right achtige boodschap, waarbij nationalisme, protectionisme en isolationisme worden gepredikt. Een boodschap die niet door George Soros wordt ondersteund, maar die wel dominant wordt in de Hollywood en muziekindustrie, want onafhankelijk denken is ze niet gegeven. Wat is dan de oplossing? Als je het niet aanstaat, dan luister je toch niet? Of dan ga je toch niet naar zo'n concert?
Dat is een beetje de strategie van 'nieuw rechts': schieten, niet zozeer op ideeën, maar op personen. Inhoudelijke kritiek hoor je maar zelden, en pleidooien voor eigen ideeën eigenlijk nooit.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 09:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom Soros toch altijd zo relevant moet zijn is mij een raadsel eerlijk gezegd.
Daarnaast is alles op een groot complot gooien ook wel makkelijk natuurlijkquote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat is een beetje de strategie van 'nieuw rechts': schieten, niet zozeer op ideeën, maar op personen. Inhoudelijke kritiek hoor je maar zelden, en pleidooien voor eigen ideeën eigenlijk nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |