Die heeft genoeg aan een beetje groene stroom.quote:
De economie van het Aziatische land heeft tussen 2011 en 2013 dubbelcijferige groei genoteerd.quote:
Mongolië is ook een piepklein landje.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:15 schreef Bart2002 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-miljard-dollar.html
Kun je nagaan. Met die paar centen kun je een land "redden". Van wat er in een dag of 2 naar de financiële sector stroomt aan steun. Scheve verhoudingen.
quote:http://nos.nl/artikel/215(...)ebat-van-rtl-af.html
PVV-leider Wilders zegt ook het Carré-debat van RTL Nieuws, BNR en Elsevier af. Wilders is boos dat RTL zijn broer Paul Wilders heeft geïnterviewd.
Ongeveer 38 maal de oppervlakte van Nederland. Ruim 2,5 keer Frankrijk. Dan neem ik het even letterlijk hoor.quote:
Ik zei qua inwoners (amper 3 miljoen) en economie (BBP 36 miljard), dat kun je er wel uitknippen maar dat staat er niet voor niets bij.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:21 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ongeveer 38 maal de oppervlakte van Nederland. Ruim 2,5 keer Frankrijk. Dan neem ik het even letterlijk hoor.
Je had de exacte cijfers die je bedoelde natuurlijk ook direct kunnen posten. Dan hadden we nu geen ruzie.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zei qua inwoners (amper 3 miljoen) en economie (BBP 36 miljard), dat kun je er wel uitknippen maar dat staat er niet voor niets bij.
Of je doet niet net alsof je achterlijk bent.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je had de exacte cijfers die je bedoelde natuurlijk ook direct kunnen posten. Dan hadden we nu geen ruzie.
Is altijd welkom.quote:
Nee, precies. Maar jij vindt het dus niet gek dat van wat er in 2 dagen verspild wordt aan de financiële sector je ook een (klein) land kunt "redden". Ons gevoel voor verhoudingen is blijkbaar zoek.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of je doet niet net alsof je achterlijk bent.
Welnee, ik zei alleen dat Mongolië een piepklein landje is, inclusief uitleg hoe je dat moest opvatten. De rest is gewauwel van jou.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, precies. Maar jij vindt het dus niet gek dat van wat er in 2 dagen verspild wordt aan de financiële sector je ook een (klein) land kunt "redden". Ons gevoel voor verhoudingen is blijkbaar zoek.
Nou kijk. Gewauwel. Ik probeer iets duidelijk te maken volgens bepaalde omwegen. Maar het is weer paarlen voor de zwijnen. Zoveel is duidelijk.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welnee, ik zei alleen dat Mongolië een piepklein landje is, inclusief uitleg hoe je dat moest opvatten. De rest is gewauwel van jou.
Ja, dat er een reddingsplan is voor Mongolië en iets over de financiële sector zonder bron. Als dat je paarlen zijn, dan ga ik wel ergens anders zwijnen.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou kijk. Gewauwel. Ik probeer iets duidelijk te maken volgens bepaalde omwegen. Maar het is weer paarlen voor de zwijnen. Zoveel is duidelijk.
Tering. Humorloze entiteit.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat er een reddingsplan is voor Mongolië en iets over de financiële sector zonder bron. Als dat je paarlen zijn, dan ga ik wel ergens anders zwijnen.
Vooral dat is om te huilen natuurlijk.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:21 schreef Tchock het volgende:
PVV-leider Wilders zegt ook het Carré-debat van RTL Nieuws, BNR en Elsevier af. Wilders is boos dat RTL zijn broer Paul Wilders heeft geïnterviewd.
Hij zocht gewoon naar een excuus.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vooral dat is om te huilen natuurlijk.
En voor zeven miljard per jaar kunnen we het BBP van Guinee (11 miljoen inwoners) verdubbelen. Lekker belangrijk. Wat is nou je punt Bart?quote:Op zondag 19 februari 2017 17:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee, precies. Maar jij vindt het dus niet gek dat van wat er in 2 dagen verspild wordt aan de financiële sector je ook een (klein) land kunt "redden". Ons gevoel voor verhoudingen is blijkbaar zoek.
Paul Wilders.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:21 schreef Tchock het volgende:
Wilders grijpt ook echt elk excuus aan om zijn plannen niet te hoeven verdedigen hè. Wat een lafaard.
[..]
Zouden ze echt zoveel verschillen de broers?quote:
Dat je met veel minder geld je ook iets kunt doen wat wel nuttig is. Dat is mijn punt. Ik vind het juist gek dat blijkbaar niemand dat "gek" vindt. We lezen het en nemen het voor kennisgeving aan. We proberen niet eens een beetje te rekenen en e.e.a. in verhouding proberen te zien. Ik heb zelf dat het voorstellingsvermogen een beetje tekort schiet. Maar dat is apart dus.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:45 schreef Euribob het volgende:
[..]
En voor zeven miljard per jaar kunnen we het BBP van Guinee (11 miljoen inwoners) verdubbelen. Lekker belangrijk. Wat is nou je punt Bart.
Je moet nog veel leren Young Grashopper. En jullie zitten hier zogenaamd voor de politiek. Maar wat er gaande is in de wereld boeit niets. Wat Trump weer getwitterd heeft of wat Baudet voor ontbijt had vanmorgen. Verder komt het niet.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:49 schreef Euribob het volgende:
Ik krijg per maand meer stufi dan de gemiddelde Somaliër in een jaar verdient. Helemaal uit verhouding.
Ok.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:50 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet nog veel leren Young Grashopper. En jullie zitten hier zogenaamd voor de politiek. Maar wat er gaande is in de wereld boeit niets. Wat Trump weer getwitterd heeft of wat Baudet voor ontbijt had vanmorgen. Verder komt het niet.
Stufi? Bestaat dat nog?quote:Op zondag 19 februari 2017 17:49 schreef Euribob het volgende:
Ik krijg per maand meer stufi dan de gemiddelde Somaliër in een jaar verdient. Helemaal uit verhouding.
Wat dat blijkbaar impliceert is dat een begrip als "verhouding" haar waarde verliest omdat het hier weinig is en in Afrika veel. Zo kun je alles bagatelliseren en tot iets wat niets betekent terugbrengen. Alle kritiek (op bijvoorbeeld QE) kun je zo handig downplayen.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:49 schreef Euribob het volgende:
Geen idee, nog nooit geweest, ik stel het mij voor als vrij groot en leeg.quote:
Soepel converseren wel met onze Bart.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat er een reddingsplan is voor Mongolië en iets over de financiële sector zonder bron. Als dat je paarlen zijn, dan ga ik wel ergens anders zwijnen.
Komt omdat ik geen humor heb. Blijkbaar was er iets om te lachen.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Soepel converseren wel met onze Bart.
Dat mag niet; in Nederland gewoon Nederlands praten!!1!quote:Op zondag 19 februari 2017 18:05 schreef skysherrif het volgende:
wilders noemde laatst toch marokkanen "scum" waarom mag dat wel eigenlijk?
Neuh.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Komt omdat ik geen humor heb. Blijkbaar was er iets om te lachen.
Bedankt voor je bijdrage, we nemen het mee in de beraadslaging.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat dat blijkbaar impliceert is dat een begrip als "verhouding" haar waarde verliest omdat het hier weinig is en in Afrika veel. Zo kun je alles bagatelliseren en tot iets wat niets betekent terugbrengen. Alle kritiek (op bijvoorbeeld QE) kun je zo handig downplayen.
Maar goed. Het is die totale onverschilligheid en apathie die mij stoort. Heel veel aandacht voor zaken die er niet toe doen en omgekeerd.
Begin jij nu ook al over de banken? Je kunt niet "de banken" de schuld geven van het feit dat "de verhoudingen" "zoek" zijn. Zo simpel ligt het gewoon allemaal niet Bart. Leg uit wat concreet je probleem is met de situatie en dan kunnen we misschien een begin maken aan het bediscussiëren ervan.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat dat blijkbaar impliceert is dat een begrip als "verhouding" haar waarde verliest omdat het hier weinig is en in Afrika veel. Zo kun je alles bagatelliseren en tot iets wat niets betekent terugbrengen. Alle kritiek (op bijvoorbeeld QE) kun je zo handig downplayen.
Maar goed. Het is die totale onverschilligheid en apathie die mij stoort. Heel veel aandacht voor zaken die er niet toe doen en omgekeerd.
Beetje algemeenheden roepen, niet concreet kunnen worden en dan klagen dat de rest hier over de verkeerde onderwerpen praat. Chapeau.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:42 schreef Bart2002 het volgende:
Ik mag toch ook weleens een beetje zeuren Bob? Zo vaak gebeurt dat niet.
Mongolië had nooit de tögrög moeten inruilen voor de euro inderdaad.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:46 schreef john2406 het volgende:
Banken is het probleem niet de ene munt is naar mijn mening het probleem.
Geen enkel land had er mee moeten instemmen.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mongolië had nooit de tögrög moeten inruilen voor de euro inderdaad.
Dit is vragen om problemen.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Eindelijk is het weer eens gelukt om de zondag te overleven zonder dat ik erachter kom wat Feyenoord gedaan heeft. Nu gauw computertje uit en bord op schoot.
Veel plezier, was een spannende pot.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:54 schreef Kaas- het volgende:
Eindelijk is het weer eens gelukt om de zondag te overleven zonder dat ik erachter kom wat Feyenoord gedaan heeft. Nu gauw computertje uit en bord op schoot.
Maar waarover ben je nu aan het zeuren? De misstanden in de wereld of het onbegrip richting jouw posts in deze SC?quote:Op zondag 19 februari 2017 18:42 schreef Bart2002 het volgende:
Ik mag toch ook weleens een beetje zeuren Bob? Zo vaak gebeurt dat niet.
Oh ja dat weet ik ook nog niet. Eens kijken of ik dat zo kan houden totdat Studio Sport op Uitzending Gemist staat. Vast niet.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:54 schreef Kaas- het volgende:
1-0 winst.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:54 schreef Kaas- het volgende:
In welke tint buiten groen?quote:Op zondag 19 februari 2017 18:58 schreef skysherrif het volgende:
http://insider.foxnews.co(...)ale-members-title-ix
Ik voorzie leuke ontgroeningen.
Gewoon zeuren. Ik was best een beetje verbaasd dat je met zo relatief weinig iets heel nuttigs kunt doen wat ons met veelvouden daarvan niet echt lukt. Soms heb ik dat. Oprechte verbazing over in feite onbegrijpelijke zaken. Nu zullen jullie allemaal beweren dat je het wel snapt maar dan heb je dus geen gevoel voor verhoudingen. Wat verder niet erg is maar het is best een dingetje dat van pas kan komen in het leven.quote:Op zondag 19 februari 2017 18:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar waarover ben je nu aan het zeuren? De misstanden in de wereld of het onbegrip richting jouw posts in deze SC?
Nou, bedankt voor het lachen dan. Zal wel weer cynisch bedoeld zijn. Wat is jouw mening over het IMF? Mijn observatie is dat ze het geld beter voor zich laten werken dan de ECB dat doet. Daar hoef je geen zelfbenoemd linksmensje voor te zijn om dat te zien.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:09 schreef Tijger_nootje het volgende:
Altijd leuk als de anti-globalisten en zelf benoemde linkse mensjes roepen over de goede werken van de IMF
Mee eens. Zo'n grote vent en dan nog beveiliging willen en dat slechts voor hemzelf en niet voor fijne kleinere medemensen. Terwijl laatstgenoemden in levensbedreigende/levensbekortende omgevingen moeten zien te overleven.quote:Op zondag 19 februari 2017 17:21 schreef Tchock het volgende:
Wilders grijpt ook echt elk excuus aan om zijn plannen niet te hoeven verdedigen hè. Wat een lafaard.
[..]
Deze kan redelijk spellen en lijkt geen complete idioot. Het zou je sieren om dan niet gelijk zo achterlijk te reageren.quote:
Ah, jouw kloon dusquote:Op zondag 19 februari 2017 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze kan redelijk spellen en lijkt geen complete idioot. Het zou je sieren om dan niet gelijk zo achterlijk te reageren.
We hebben gewoon niet zo'n gebrek aan algemene kennis als jij indien iets dergelijks je werkelijk verbaast.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Gewoon zeuren. Ik was best een beetje verbaasd dat je met zo relatief weinig iets heel nuttigs kunt doen wat ons met veelvouden daarvan niet echt lukt. Soms heb ik dat. Oprechte verbazing over in feite onbegrijpelijke zaken. Nu zullen jullie allemaal beweren dat je het wel snapt maar dan heb je dus geen gevoel voor verhoudingen. Wat verder niet erg is maar het is best een dingetje dat van pas kan komen in het leven.
Flikker toch een eind op domme kleuter.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Deze kan redelijk spellen en lijkt geen complete idioot. Het zou je sieren om dan niet gelijk zo achterlijk te reageren.
Duh. Jeugdige overmoed. Met mijn algemene kennis is niets mis. En met het gevoel voor verhoudingen ook niet.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
We hebben gewoon niet zo'n gebrek aan algemene kennis als jij indien iets dergelijks je werkelijk verbaast.
Vaak heeft het een slechte invloed op de werkgelegenheid in land A wanneer een bedrijf uit land B een bedrijf uit land A overneemt. Ik hoop er dus in elk geval niet op.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:30 schreef skysherrif het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)tel-unilever-in.html
Hoe Nederlands is Unilever eigenlijk nog en heeft Nederland er nog veel baat bij dat dit bedrijf Nederlands is?
Remlof ontwikkelt zich langzaam in de richting van het type user dat op de blokkeerlijst komt. Dat zien we toch allemaal?quote:Op zondag 19 februari 2017 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
Ouwe relnicht. Beetje het braafste jongetje van de klas spelen.
Hij heeft het hart op de tong. Ik kan dat wel waarderen hoor.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Remlof ontwikkelt zich langzaam in de richting van het type user dat op de blokkeerlijst komt. Dat zien we toch allemaal?
Correct, die begint wat door te draaien.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:33 schreef Kaas- het volgende:
Remlof is ook steeds minder een aanwinst voor deze SC. Met de week kinderachtiger en een negatievere invloed op de sfeer. Beetje jammer. Gedraag je toch eens.
En ht heeft ook iets van nationale trots om te weten dat 1 va nde grootste bedrijven nederlands isquote:Op zondag 19 februari 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Vaak heeft het een slechte invloed op de werkgelegenheid in land A wanneer een bedrijf uit land B een bedrijf uit land A overneemt. Ik hoop er dus in elk geval niet op.
Ik heb liever 10 Remlofs dan 1 patjepeeër. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct, die begint wat door te draaien.
Je bedoelt Shell? Of Heineken? Of ASML?quote:Op zondag 19 februari 2017 19:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En ht heeft ook iets van nationale trots om te weten dat 1 va nde grootste bedrijven nederlands is
Tsja.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:42 schreef Euribob het volgende:
Zou wel verdomde kut zijn als Unilever wordt overgenomen door dat kleine kutbedrijf.
Is het dat ook slechts deels, maar toch. Klopt wel.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En ht heeft ook iets van nationale trots om te weten dat 1 va nde grootste bedrijven nederlands is
Ja bijv. Vitol is ook ongelooflijk groot he en unilever dus.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Je bedoelt Shell? Of Heineken? Of ASML?
ING natuurlijk. Nog met een Nederlandse oranje leeuw als symbool ook.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja bijv. Vitol is ook ongelooflijk groot he en unilever dus.
Phillips is niet zo groot als ik dacht.
Welke sfeer?quote:Op zondag 19 februari 2017 19:33 schreef Kaas- het volgende:
Remlof is ook steeds minder een aanwinst voor deze SC. Met de week kinderachtiger en een negatievere invloed op de sfeer. Beetje jammer. Gedraag je toch eens.
Is dat zo groot? Wist ik nietquote:Op zondag 19 februari 2017 19:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
ING natuurlijk. Nog met een Nederlandse oranje leeuw als symbool ook.
ING is helaas geknipt en geschoren bij de laatste crisis.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
En dat heeft een Nederlandse leeuw, nice.quote:According to the "Fortune Global 500" in 2012, ING was the world's largest banking/financial services and insurance conglomerate by revenue with gross receipts exceeding $150 billion per annum; overall, it was the 18th largest corporation by revenue.[6] As of 2013, ING served over 48 million individual and institutional clients in more than 40 countries, with a worldwide workforce exceeding 75,000. The company is a component of the Euro Stoxx 50 stock market index.[7]
ING is na Shell de grootste van NL (gemeten naar omzet).quote:Op zondag 19 februari 2017 19:47 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Is dat zo groot? Wist ik niet
na die fusie is natuurlijk: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ahold_Delhaize ook best groot
Prima samenvatting, toch?quote:Op zondag 19 februari 2017 19:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Paar zeikwijven met een homo op een gitaar?
Fantastisch nummerquote:
Echt? Ik kan dat nummer niet meer horen. Maar dat zal aan de leeftijd liggen.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fantastisch nummerMaar als ik die video kijk ben ik altijd volkomen gebiologeerd door die gast in het zwarte vestje met de grote neus. Hoe hij kijkt, zingt en danst, hilarisch.
Staat in het rijtje van klassiekers die ik heel mooi vind maar niet te vaak. Net als, bijvoorbeeld:quote:Op zondag 19 februari 2017 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Echt? Ik kan dat nummer niet meer horen. Maar dat zal aan de leeftijd liggen.
vind het ook nietsquote:Op zondag 19 februari 2017 20:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Echt? Ik kan dat nummer niet meer horen. Maar dat zal aan de leeftijd liggen.
Haha wat een chille kerel.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fantastisch nummerMaar als ik die video kijk ben ik altijd volkomen gebiologeerd door die gast in het zwarte vestje met de grote neus. Hoe hij kijkt, zingt en danst, hilarisch.
Vooral bekend door walgelijke imitaties op talentenprogrammasquote:Op zondag 19 februari 2017 20:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staat in het rijtje van klassiekers die ik heel mooi vind maar niet te vaak. Net als, bijvoorbeeld:
Het werd ons vroeger door de strot geduwd. Ain't no sunshine heeft voor mijn zijn glans nog niet verloren.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staat in het rijtje van klassiekers die ik heel mooi vind maar niet te vaak. Net als, bijvoorbeeld:
Die kijk ik dan ook niet. Als ik valse uitvoeringen van toffe nummers wil horen neem ik mezelf wel een paar uur op.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vooral bekend door walgelijke imitaties op talentenprogrammas
zelijkt een beetje op adelequote:Op zondag 19 februari 2017 20:04 schreef Kaas- het volgende:
Dat ene zingende mokkeltje draagt ook weer zo'n typisch ding dat enkel dikke mokkels zouden dragen.
Ronde twee komt eraan.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:06 schreef Tijger_nootje het volgende:
By the way, Kraft Heinz heeft het voorstel voor een "fusie" teruggetrokken.
Dit was de vriendelijke pogingquote:Op zondag 19 februari 2017 20:06 schreef Tijger_nootje het volgende:
By the way, Kraft Heinz heeft het voorstel voor een "fusie" teruggetrokken.
Met een kort lontje en Gilles de la Tourette is het moeilijk fatsoenlijke bijdrages schrijven.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:06 schreef Disana het volgende:
Trouwens: Ik vind remlof een graag geziene gast in deze sc. Maar ook ik vind het jammer dat hij de laatste tijd zo in boosheid blijft steken. Ik mis zijn inhoudelijke bijdragen.
Onvriendelijk gaat niet lukken, Unilver heeft een stevige beschermingsconstructie opgetrokken in het verleden. 75% van de aandelen mag geen stem uitbrengen.quote:
Met of zonder Assad?quote:Op zondag 19 februari 2017 20:08 schreef eriksd het volgende:
Wat een failliet van de Westerse buitenlandpolitiek is Syrië geworden zeg. Zo snel mogelijk maar opbouwen dat land.
Dat had ik gelezen ja. Goede zaak.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:10 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Onvriendelijk gaat niet lukken, Unilver heeft een stevige beschermingsconstructie opgetrokken in het verleden. 75% van de aandelen mag geen stem uitbrengen.
Met.quote:
Wow, heb je wat aanraders?quote:Op zondag 19 februari 2017 20:13 schreef Drugshond het volgende:
Heb iets van 500 country random nummers gedownload die ik nog moet verwerken naar mijn playlist. Zitten echt leuke nummers tussen. Kan de muziek wel waarderen.
Een president die zijn eigen bevolking vermoord. Ik weet niet of dat houdbaar is en wordt geaccepteerd.quote:
Wat is het alternatief?quote:Op zondag 19 februari 2017 20:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Een president die zijn eigen bevolking vermoord. Ik weet niet of dat houdbaar is en wordt geaccepteerd.
Als dat er was zou er allang ingegrepen zijn. Ik heb geen idee, westerse bemoeienis om uiteindelijk Assad in het zadel te houden lijkt mij een recept voor meer ellende in die regio.quote:
Erik en z'n realpolitik.quote:
Probleem is alleen dat er grofweg 3 stromingen zijn. Koerden Soennieten en Sjiieten en die willen niet meer naast elkaar wonen. Uiteindelijk zal Irak en Syrië herverdeelt moeten worden. En daar gaat nog veel meer tijd en ellende overheen.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:18 schreef Tem het volgende:
[..]
Als dat er was zou er allang ingegrepen zijn. Ik heb geen idee, westerse bemoeienis om uiteindelijk Assad in het zadel te houden lijkt mij een recept voor meer ellende in die regio.
Nog een mooie pil over liggen. Schitterend fenomeen.quote:
Maar wel erg ingewikkeld. Wat goed lijkt hoeft bepaald niet zo uit te pakken.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog een mooie pil over liggen. Schitterend fenomeen.
Doherty was wel een figuur ja.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Doing nothing is in the power of all men.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wel erg ingewikkeld. Wat goed lijkt hoeft bepaald niet zo uit te pakken.
Voor Syrie kan Assad weer stevig in het zadel helpen een optie zijn maar de boel opsplitsen in meerdere landen ook. Of ons er gewoon helemaal niet mee gaan bemoeien. Geen idee wat de beste keuze is.
De Koerden gaan hun vrijheid niet meer opgeven voor Assad's Syriequote:Op zondag 19 februari 2017 20:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar wel erg ingewikkeld. Wat goed lijkt hoeft bepaald niet zo uit te pakken.
Voor Syrie kan Assad weer stevig in het zadel helpen een optie zijn maar de boel opsplitsen in meerdere landen ook. Of ons er gewoon helemaal niet mee gaan bemoeien. Geen idee wat de beste keuze is.
Zou leuk zijn als de makers van Fokke en Sukke net als Lubach zowel links en rechts persifleren.quote:
Heeft ook meegezongen met The jesus and mary chain.quote:Op zondag 19 februari 2017 20:33 schreef Drugshond het volgende:
Dit is ook wel een leuk bandje
Lekker slomo muziek.
Ken ze sinds gisteren. Klinkt goed.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:25 schreef Tem het volgende:
[..]
Jazeker, heeft een tijdje in mijn sig gestaan.
Als ze in Hilversum komen gaan we erheen.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ken ze sinds gisteren. Klinkt goed.
En de Turken accepteren dat dan weer niet. Complexe ellende.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:00 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
De Koerden gaan hun vrijheid niet meer opgeven voor Assad's Syrie
wat een helden bij dat programma, 1 van die schrijvers doet toch ook de speld?quote:Op zondag 19 februari 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
Zondag met Lubach presenteert de Kamergotchi, een app waarmee je een van de lijsttrekkers moet verzorgen.
http://www.kamergotchi.nl/
Site ligt plat maar te vinden in de appstores.
Te winnen is een bezoek aan een van de voorstellingen van Lubach.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:57 schreef Tchock het volgende:
Zondag met Lubach presenteert de Kamergotchi, een app waarmee je een van de lijsttrekkers moet verzorgen.
http://www.kamergotchi.nl/
Site ligt plat maar te vinden in de appstores.
Winnaar is neem ik aan degene die ze zo snel mogelijk allemaal om zeep helpt?quote:Op zondag 19 februari 2017 21:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Te winnen is een bezoek aan een van de voorstellingen van Lubach.
Ha nee, wie zijn gotchi het best heeft verzorgd. En dat lijkt me nog knap lastig met al die onsympathieke figurenquote:Op zondag 19 februari 2017 21:58 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Winnaar is neem ik aan degene die ze zo snel mogelijk allemaal om zeep helpt?
Het model van de homo economicus faalt. Er blijken mensen die niet het maximale verdienen omdat ze liever iets anders doen. Wat een verrassing.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:12 schreef Kaas- het volgende:
Edit: dat empirische resultaat gaat overigens tegen de theoretische modellen in, omdat 'de theorie' voorspelt dat slimmere mensen minder snel de politiek in zullen willen omdat de opportunity costs (het salaris dat je als niet-politicus kunt verdienen) groter zijn voor kundigere mensen.
Zweden en Finland zijn wel echt godenlanden voor onderzoekers, hele familiegeschiedenissen en werkhistorie zijn beschikbaar van iedereen.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:12 schreef Kaas- het volgende:
IMF-rapport over Griekenland is wel interessant om door te werken. Hier te lezen, voor wie erin geïnteresseerd is: https://www.imf.org/en/Pu(...)atement-by-the-44630 .
Lees nu een working paper van enkele Zweedse economen die data analyseren over verkozen Zweedse politici (in Zweden kan dat omdat elke scheet die je tijdens je leven laat online toegankelijk voor iedereen gedocumenteerd wordt, van iq tot diploma's, tot inkomen, tot capaciteitentests). Deze onderzoekers vinden dat politici slimmer, hoger opgeleid, kundiger en betere leiders zijn dan de gemiddelde Zweed, en dat de cognitieve vaardigheden van burgemeesters even groot zijn als van CEOs van bedrijven met 25-250 werknemers. (http://www.nber.org/papers/w23120)
Edit: dat empirische resultaat gaat overigens tegen de theoretische modellen in, omdat 'de theorie' voorspelt dat slimmere mensen minder snel de politiek in zullen willen omdat de opportunity costs (het salaris dat je als niet-politicus kunt verdienen) groter zijn voor kundigere mensen.
Stop de persen!quote:Op zondag 19 februari 2017 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het model van de homo economicus faalt. Er blijken mensen die niet het maximale verdienen omdat ze liever iets anders doen. Wat een verrassing.
Klopt, talloze journal articles gelezen waarin ze bijvoorbeeld ook daadwerkelijk duizenden families volgen om zaken als sociale mobiliteit etc. te onderzoeken. Ik vind het allemaal niet heel ethisch dat je online kan zien wat het IQ en inkomen van je buurvrouw is, maar zoals je echt een paradijs voor sociale onderzoekers.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Zweden en Finland zijn wel echt godenlanden voor onderzoekers, hele familiegeschiedenissen en werkhistorie zijn beschikbaar van iedereen.
Niks voor jou, die politiek?quote:
Is alleen van ons allemaal als deze iets nodig hebben, als niet is het alleen van hun.quote:Op zondag 19 februari 2017 19:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben al jaren politiek actief, maar deel daar liever niets meer over op fok want dat wordt overal tegen je gebruikt.quote:
Shit happens.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben al jaren politiek actief, maar deel daar liever niets meer over op fok want dat wordt overal tegen je gebruikt.
Hihi, ja dat weet ik wel. Maar uiteindelijk kies je voor het bedrijfsleven toch?quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben al jaren politiek actief, maar deel daar liever niets meer over op fok want dat wordt overal tegen je gebruikt.
Moet je maar niet bij de PVV aansluiten.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hihi.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:43 schreef Tem het volgende:
[..]
Moet je maar niet bij de PVV aansluiten.
We weten allemaal al dat een D66-congres één grote orgie der homoseksuele cokesnuivers is.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Grappig daar heeft het veel van weg.quote:Op zondag 19 februari 2017 21:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Heeft ook meegezongen met The jesus and mary chain.
Nee, voor je het weet plaatst er een of andere mongool integraal Der Ewige Jude op je Facebookwall.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
quote:Op zondag 19 februari 2017 23:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nee, voor je het weet plaatst er een of andere mongool integraal Der Ewige Jude op je Facebookwall.
We weten toch dat je actief bent bij D66? Dat is al genoeg.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 februari 2017 08:50 schreef Disana het volgende:
Gefeliciteerd met je verjaardag Tem
[ afbeelding ]
Wel erg gemakkelijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 00:27 schreef remlof het volgende:
Whehehehe Lubach was weer subliem.
[ afbeelding ]
Maar dat is toch prima? Zolang ze dan maar niet alsnog aanspraak maken op hun eerlijk deel van andermans verdiensten.quote:Op zondag 19 februari 2017 22:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het model van de homo economicus faalt. Er blijken mensen die niet het maximale verdienen omdat ze liever iets anders doen. Wat een verrassing.
Ik zal kijken als ik op Schiphol ben geland.quote:Op maandag 20 februari 2017 12:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Goed bezig. Ik neem aan da Thierry inmiddels hemelen is.
Dat is de zwarte schaduw der moslimoverheersing die over hem heen valt.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:24 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Waarom is de ene kant van Geert blanker dan de ander?
Dat terwijl zijn kapsel doet vermoeden dat hij net Super-Saiyan is geworden.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is de zwarte schaduw der moslimoverheersing die over hem heen valt.
Overheersching, bij de PVV gebruiken ze gedegen oud hollandsch om beter bij de NSB roots aan te sluitenquote:Op maandag 20 februari 2017 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is de zwarte schaduw der moslimoverheersing die over hem heen valt.
Je bedoelt dat lettertype van de verkiezingsposters?quote:Op maandag 20 februari 2017 13:33 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Overheersching, bij de PVV gebruiken ze gedegen oud hollandsch om beter bij de NSB roots aan te sluiten
Waarom zou ik dat bedoelen als ik specifieke voorbeelden geef waarin geen lettertype genoemd wordt?quote:Op maandag 20 februari 2017 13:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Je bedoelt dat lettertype van de verkiezingsposters?
Dat lettertype (of vergelijkbaar) wat ook in het rapport over de rechtsstatelijkheid van de verkiezingsprogramma's werd gebruikt?
Oh, gebruikt de PVV letterlijk het woord "hollandsch"? Dat wist ik niet.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:44 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat bedoelen als ik specifieke voorbeelden geef waarin geen lettertype genoemd wordt?
Klinkt meer als iemand die hoognodig met pensioen moet.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat ik dan wel weer mooi vind is dat ik nu een docent heb die colleges doorspekt met "micro-agressions". Gaat het over een familiebedrijf: "Opgericht door vader, en later natuurlijk overgenomen door de zoons". Gaat het over een riante vergoeding voor een CEO: "Ja, daar kun je mee thuiskomen bij moeder de vrouw". "En zoals je het verschil tussen mannen en vrouwen kan zien, kun je het verschil tussen de verschillende rechtspersonen afleiden aan de formele- en materiële oprichtingskenmerken".
Je ziet de linksdraaiende cis-hatende tri-gendered queer dragonkin post-feminists zachtjes schuimbekken. Als we die zouden hebben op de faculteit.
Mag ik een keer met je mee, meeloopdagje doen?quote:Op maandag 20 februari 2017 13:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Wat ik dan wel weer mooi vind is dat ik nu een docent heb die colleges doorspekt met "micro-agressions". Gaat het over een familiebedrijf: "Opgericht door vader, en later natuurlijk overgenomen door de zoons". Gaat het over een riante vergoeding voor een CEO: "Ja, daar kun je mee thuiskomen bij moeder de vrouw". "En zoals je het verschil tussen mannen en vrouwen kan zien, kun je het verschil tussen de verschillende rechtspersonen afleiden aan de formele- en materiële oprichtingskenmerken".
Je ziet de linksdraaiende cis-hatende tri-gendered queer dragonkin post-feminists zachtjes schuimbekken. Als we die zouden hebben op de faculteit.
Geef hem aan mijquote:Op maandag 20 februari 2017 12:23 schreef remlof het volgende:
Ik zit te wachten tot mijn Thierry Baudet kamergotchi overlijdt.
quote:Op maandag 20 februari 2017 13:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Tuurlijk. Heb het nu nog een beetje druk, maar vanaf halverwege maart kunnen we wel een dagje rond gaan banjeren. Paar eerstejaarscolleges bezoeken of zo?quote:Op maandag 20 februari 2017 13:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Mag ik een keer met je mee, meeloopdagje doen?
*1975quote:Op maandag 20 februari 2017 13:55 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Klinkt meer als iemand die hoognodig met pensioen moet.
De Achterhoek is het mooiste stukje Nederland.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dan zeggen ze dat in Amsterdam álles gebeurt
Lachen man, krijg je zelfs lunchbonnen voor van de Uni als je contact opneemt met de voorlichtingsafdeling van je faculteit.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heb het nu nog een beetje druk, maar vanaf halverwege maart kunnen we wel een dagje rond gaan banjeren. Paar eerstejaarscolleges bezoeken of zo?
Tragisch.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:01 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
*1975
Dus ik denk dat we die nog wel even hebben.
Tsja.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:53 schreef Pokkelmans het volgende:
Jij hebt dat natuurlijk wel nodig, een beetje vrouwendiscriminatie. Anders kom je straks nooit aan een baan.quote:Op maandag 20 februari 2017 13:53 schreef Pokkelmans het volgende:
In dat deel van Nederland zijn veel vrouwen nog thuismoeder toch?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jij hebt dat natuurlijk wel nodig, een beetje vrouwendiscriminatie. Anders kom je straks nooit aan een baan.
Lijkt me wel een keer leuk ja, zeg maar als je tijd hebt. Zit jij ook in dat nieuwe gebouw in Nijmegen?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:00 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tuurlijk. Heb het nu nog een beetje druk, maar vanaf halverwege maart kunnen we wel een dagje rond gaan banjeren. Paar eerstejaarscolleges bezoeken of zo?
ghehe, dit zag ik op fb tegenkomen van iemand die thierry baudet had op die lubach app.quote:En hij wil geen kennis want weet al genoeg
De zotheid dat er belastinggeld en subsidies naar professionele sport gaat is te bezopen voor woorden.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:30 schreef tofastTG het volgende:
Zojuist een gastcollege gehad van de wethouder van Financiën van de gemeente Enschede over FC Twente. Interessant materie, dat Munsterman en consorten de raad/gemeente compleet voorliegen. Dossiers achterhouden, schaduwcontracten. Onderhandelen met de gemeente over herstructurering van schulden terwijl je zelf investeerder bent. Dat is dus het gevaar als een goede governance ontbreekt binnen een organisatie.
Dat is speciaal gedaan om de gefrustreerde kereltjes het bloed onder de nagels vandaan te halen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo. Uit. https://groenlinks.nl/sit(...)nLinks-2017-2021.pdf Daar word je niet vrolijk van.
Heeft hij ook toegelicht waarom de gemeente dan zo'n partij niet laat doorlichten door een externe auditeur? Want Enschede heeft toch wel een flinke bak geld aan FC Twente geleend.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:30 schreef tofastTG het volgende:
Zojuist een gastcollege gehad van de wethouder van Financiën van de gemeente Enschede over FC Twente. Interessant materie, dat Munsterman en consorten de raad/gemeente compleet voorliegen. Dossiers achterhouden, schaduwcontracten. Onderhandelen met de gemeente over herstructurering van schulden terwijl je zelf investeerder bent. Dat is dus het gevaar als een goede governance ontbreekt binnen een organisatie.
Oh kijk aan. Even regelen dan.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Lachen man, krijg je zelfs lunchbonnen voor van de Uni als je contact opneemt met de voorlichtingsafdeling van je faculteit.
Ja. Als ik op de uni ben wel jaquote:Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Lijkt me wel een keer leuk ja, zeg maar als je tijd hebt. Zit jij ook in dat nieuwe gebouw in Nijmegen?
En toch trappen ze er keer op keer weer inquote:Op maandag 20 februari 2017 14:30 schreef tofastTG het volgende:
Meer fietsenstallingen bij stations. Verder godse humbug en contradicties.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is speciaal gedaan om de gefrustreerde kereltjes het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Ik ben zelf bij een aantal overnames betrokken geweest waar minder geld mee gemoeid was en waar toch echt alles boven tafel moest komen. Bij wijze van spreken zelfs de bonnetjes voor zakelijke lunches.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En toch trappen ze er keer op keer weer in.
Hij had niet serieus overwogen de eer aan zichzelf te houden?
Hebben die recentelijk niet nóg een garantstelling voor enkele miljoenen verleend?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:30 schreef tofastTG het volgende:
De grote vraag is ook wat zo'n externe partij doet.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:33 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Heeft hij ook toegelicht waarom de gemeente dan zo'n partij niet laat doorlichten door een externe auditeur? Want Enschede heeft toch wel een flinke bak geld aan FC Twente geleend.
Ja, 32 miljoen. Waarmee Twente een lening kon afsluiten om de 17 miljoen geleend van Enschede terug te betalen. Mooi, toch?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hebben die recentelijk niet nóg een garantstelling voor enkele miljoenen verleend?
Neem aan dat ze enkel de papieren werkelijkheid checken.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:37 schreef Igen het volgende:
[..]
De grote vraag is ook wat zo'n externe partij doet.
Laatst was bijv. in het nieuws dat een deelstaat in Duitsland een vliegveld wou verkopen. Er was één gegadigde, een Chinees bedrijf. Men had toen een onderzoek laten doen door zo'n Big4 kantoor, alles pico bello. Maar een paar journalisten gingen eens in China kijken, op het adres waar dat bedrijf zou moeten zitten, en er bleek niks van te kloppen. Het audit-kantoor beriep zich toen volgens mij erop dat de audit met een te beperkte scope in opdracht was gegeven.
Ja, maar dat is wel logisch. Enschede heeft een lening verstrekt van 17 miljoen. Als Twente nu geen garantstelling krijgt om vreemd vermogen aan te trekken gaat de club failliet. Dan is Enschede met zekerheid elke cent kwijt. Door de nieuwe garantstelling is de kans dat de club failliet gaat teruggebracht tot 20% aldus de experts.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hebben die recentelijk niet nóg een garantstelling voor enkele miljoenen verleend?
Zoals we hier een tijd geleden al eens zeiden: Nederland heeft toch te veel voetbalclubs.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ja, 32 miljoen. Waarmee Twente een lening kon afsluiten om de 17 miljoen geleend van Enschede terug te betalen. Mooi, toch?
Eén rondje Russisch Roulettequote:Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel logisch. Enschede heeft een lening verstrekt van 17 miljoen. Als Twente nu geen garantstelling krijgt om vreemd vermogen aan te trekken gaat de club failliet. Dan is Enschede met zekerheid elke cent kwijt. Door de nieuwe garantstelling is de kans dat de club failliet gaat teruggebracht tot 20% aldus de experts.
Mensen die dat zeggen hebben zelden verstand van voetbal.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:40 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zoals we hier een tijd geleden al eens zeiden: Nederland heeft toch te veel voetbalclubs.
Wat een prima idee zou zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef Tchock het volgende:
Als Twente nu geen garantstelling krijgt om vreemd vermogen aan te trekken gaat de club failliet.
Nouja: professionele voetbalclubs.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mensen die dat zeggen hebben zelden verstand van voetbal.
En hoe lang voordat Enschede dan weer een nieuwe lening van de gemeente nodig heeft? Ik bedoel, het is niet alsof betaald voetbal zo'n vetpot is waarin enorme winsten gemaakt worden waarmee je enorme leningen gewoon even afbetaald.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar dat is wel logisch. Enschede heeft een lening verstrekt van 17 miljoen. Als Twente nu geen garantstelling krijgt om vreemd vermogen aan te trekken gaat de club failliet. Dan is Enschede met zekerheid elke cent kwijt. Door de nieuwe garantstelling is de kans dat de club failliet gaat teruggebracht tot 20% aldus de experts.
Natuurlijk niet. Dan heeft de gemeente Enschede een strop van 17 miljoen euro, nog los van het feit dat geen enkele stad haar voetbalclub graag ziet verdwijnen.quote:
En waar baseer je dat op? De meeste Eredivisieclubs draaien gewoon zwarte cijfers, een langlopende lening van deze hoogte is niets raars.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:41 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
En hoe lang voordat Enschede dan weer een nieuwe lening van de gemeente nodig heeft? Ik bedoel, het is niet alsof betaald voetbal zo'n vetpot is waarin enorme winsten gemaakt worden waarmee je enorme leningen gewoon even afbetaald.
Maar vervolgens val jij wel als een blok voor dat domme geleuter van Baudet en zijn partijtje. Terwijl dat natuurlijk veel minder goed in elkaar zit en meer tegenstellingen bevatquote:Op maandag 20 februari 2017 14:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Meer fietsenstallingen bij stations. Verder godse humbug en contradicties.
Die hebben ze nu ook, want dat geld zien ze nooit meer terug. Het enige dat ze vanaf nu kunnen doen, is geld blijven scheppen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dan heeft de gemeente Enschede een strop van 17 miljoen euro, nog los van het feit dat geen enkele stad haar voetbalclub graag ziet verdwijnen.
Gewoon failliet laten gaan dus. Tijd dat die rakkers eens leren met de centen om te gaan.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? De meeste Eredivisieclubs draaien gewoon zwarte cijfers, een langlopende lening van deze hoogte is niets raars.
Twente leent bovendien geen geld meer van Enschede als deze lening is afbetaald.
Waarom niet? De argumenten zijn toch niet veranderd? Als de volgende noodsituatie zich voordoet wil de stad dan wel zijn voetbalclub kwijt?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? De meeste Eredivisieclubs draaien gewoon zwarte cijfers, een langlopende lening van deze hoogte is niets raars.
Twente leent bovendien geen geld meer van Enschede als deze lening is afbetaald.
Gelul in de ruimte dit. Suggesties en aannames.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die hebben ze nu ook, want dat geld zien ze nooit meer terug. Het enige dat ze vanaf nu kunnen doen, is geld blijven scheppen.
En de voetbalclubs weten verdomde goed dat geen enkele zichzelf respecterende stad zijn voetbalclub wil verliezen. Ze baseren hun hele begroting op het gegeven dat de gemeente toch wel bijspringt als het eens misloopt.
Ik wil niet eens weten hoe vaak de Goffert al is aan- en weer verkocht door de gemeente.
Ook gewone voetbalclubs. Ze kunnen zich vaak amper bedruipen qua vrijwilligers.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nouja: professionele voetbalclubs.
Noem het historisch besef.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gelul in de ruimte dit. Suggesties en aannames.
Afgelopen donderdag ja 24,4 miljoen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kansloos inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overtuig zo'n verblinde voetbalfan daar maar eens van
Twente wordt nu fatsoenlijk bestuurd, waarbij er streng toezicht is van zowel de gemeente als de KNVB (via de licentiecommissie onder andere). Dit was eerst absoluut niet zo. De club moet zo snel mogelijk financieel gezond worden. Als dat gebeurd is kan Twente daarna ongetwijfeld nog steeds failliet gaan, zoals elk bedrijf, maar dan kost het de gemeente niet direct vele miljoenen. Ik vind het niet raar dat Enschede in dit geval voor de nieuwe garantstelling heeft gekozen gezien het alternatief.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:44 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Waarom niet? De argumenten zijn toch niet veranderd? Als de volgende noodsituatie zich voordoet wil de stad dan wel zijn voetbalclub kwijt?
In eerste instantie ging het natuurlijk goed met FC Twente, bovendien ging de account ook altijd akkoord met de jaarrekeningen. Achteraf had dit idd wel moeten plaatsvinden.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:33 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Heeft hij ook toegelicht waarom de gemeente dan zo'n partij niet laat doorlichten door een externe auditeur? Want Enschede heeft toch wel een flinke bak geld aan FC Twente geleend.
Ik ben verblind inderdaad, mensen die de klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt zijn de visionairs!quote:Op maandag 20 februari 2017 14:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Overtuig zo'n verblinde voetbalfan daar maar eens van
Jawel, poltiek echter totaal onhaalbaar en 18 miljoen afschrijven voel je direct op de begroting. Een garantstelling minder.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En toch trappen ze er keer op keer weer in.
Hij had niet serieus overwogen de eer aan zichzelf te houden?
Natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:48 schreef Leandra het volgende:
Is het een noodsituatie dan, als er weer eens dure spelers aangekocht moeten worden?
Klopt. Munsterman en zijn collegae hebben de club - en de stad - haast de verdoemenis in geholpen. Schaduwcontracten en valse boekhouding is gewoon crimineel. Ik hoop van harte dat de situatie nu verbeterd is, maar ik heb daar wel vertrouwen in.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:48 schreef tofastTG het volgende:
[..]
In eerste instantie ging het natuurlijk goed met FC Twente, bovendien ging de account ook altijd akkoord met de jaarrekeningen. Achteraf had dit idd wel moeten plaatsvinden.
Voor de meest recente garantstelling zijn er natuurlijk wel een hoop externe partijen en een onafhankelijke account ingezet. YW heeft een risicoprofiel opgesteld enz. Maar dan nog, als een club werkt met schaduwcontracten halen al die externe onderzoekers ook niet veel uit.
Als je alles optelt gaat er stiekem wel bizar veel overheidsgeld direct en indirect naar sportclubs. het meeste natuurlijk naar de gewone amateurclubs maar dan nog loopt het aardig op.quote:
LOL, mijn vader ziet me aankomen: Pap, kan ik geld van je lenen, het is een noodsituatie.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Eigenlijk is een plek in het rechterrijtje al een noodsituatie. Het jaar voor de gemeenteraadsverkiezingen zijn altijd erg geschikt om een nieuwe bijdrage van 'de gemeenschap' aan te vragen.
Ligt eraan hoe je dat bekijkt, degradatie kan als een noodsituatie gezien worden aangezien dan de financieele middelen danig verminderen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:48 schreef Leandra het volgende:
Is het een noodsituatie dan, als er weer eens dure spelers aangekocht moeten worden?
Staatssteun aan profclubs is zeer beperkt. Er gaat inderdaad heel veel geld naar amateurclubs maar daar vind ik persoonlijk niets mis aan - er spelen meer dan een miljoen Nederlanders bij een voetbalclub ten slotte. Nationaal erfgoed dit.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je alles optelt gaat er stiekem wel bizar veel overheidsgeld direct en indirect naar sportclubs. het meeste natuurlijk naar de gewone amateurclubs maar dan nog loopt het aardig op.
Je bent inderdaad verblind, kan gebeurenquote:Op maandag 20 februari 2017 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben verblind inderdaad, mensen die de klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt zijn de visionairs!
Dan word ik er vast wel vrolijk van.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo. Uit. https://groenlinks.nl/sit(...)nLinks-2017-2021.pdf Daar word je niet vrolijk van.
De gemiddelde voetbalclub heeft een kantine met een gigantische omzet. Kunnen ze ook wel wat indirecte subsidie inleveren.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staatssteun aan profclubs is zeer beperkt. Er gaat inderdaad heel veel geld naar amateurclubs maar daar vind ik persoonlijk niets mis aan - er spelen meer dan een miljoen Nederlanders bij een voetbalclub ten slotte. Nationaal erfgoed dit.
Wat mij betreft alleen naar de jeugd. De rest kan het prima zelf financieren.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:51 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je dat bekijkt, degradatie kan als een noodsituatie gezien worden aangezien dan de financieele middelen danig verminderen.
Persoonlijk vind ik dat gemeentes geen overheidsgeld voor professionele, commercieele, sport organisaties moeten aanwenden.
Zo gaat dat bij falende bedrijfsvoering.quote:
Dat laatste iig..... kijk, het is natuurlijk vervelend als je terugvalt naar de eerste divisie, maar wel beschouwd zitten die teams daar dan ook alleen maar omdat ze geen geld hebben om goede spelers te kopen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:51 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je dat bekijkt, degradatie kan als een noodsituatie gezien worden aangezien dan de financieele middelen danig verminderen.
Persoonlijk vind ik dat gemeentes geen overheidsgeld voor professionele, commercieele, sport organisaties moeten aanwenden.
De gemiddelde voetbalclub is een vereniging zonder winstoogmerk. Je denkt toch niet echt dat alle kosten die bij een club komen kijken uit de kantine gehaald kunnen worden?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De gemiddelde voetbalclub heeft een kantine met een gigantische omzet. Kunnen ze ook wel wat indirecte subsidie inleveren.
Daar heeft de club inmiddels ook een reservering voor opgenomen, als het goed is.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je bent inderdaad verblind, kan gebeuren.
Ben wel benieuwd hoe de belastingdienst nog aan de deur gaat kloppen bij Twente.
Tsja, zes jaar terug was Munsterman nog een held. Beetje makkelijk om hem achteraf nog even door te zagen.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Munsterman en zijn collegae hebben de club - en de stad - haast de verdoemenis in geholpen. Schaduwcontracten en valse boekhouding is gewoon crimineel. Ik hoop van harte dat de situatie nu verbeterd is, maar ik heb daar wel vertrouwen in.
Zou daar nooit aan beginnen als gemeente. Stadion is waardeloos zonder profclub.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:55 schreef Tijger_nootje het volgende:
Laat ik even de kerk in het midden houden en stellen dat ik geen moeite zou hebben met een bijdrage van de stad Rotterdam aan een nieuw modern stadion mits dat terugkomt in de eigendomssituatie van dat stadion.
Tenslotte kun je daarmee ook internationale wedstrijden en evenementen naar Rotterdam halen en dat heeft waarde. Maar financieele steun aan Feijenoord, Sparta of Excelsior voor hun prof afdeling dan weer niet.
Waarom niet, eigenlijk?quote:Op maandag 20 februari 2017 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen gaat Frankrijk de snelheidscontroles privatiseren
Natuurlijk was Munstermann een held, hij sleepte de eerste titel naar Enschede. Gek dat de publieke opinie draait als in de jaren erna blijkt dat hij daarmee de hele club aan de rand van de afgrond heeft gebracht.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Tsja, zes jaar terug was Munsterman nog een held. Beetje makkelijk om hem achteraf nog even door te zagen.
Toch wel met openbare aanbestedingen hè? Ben benieuwd of een niet-Frans bedrijf ook werkelijk de klus zou krijgen als ze de laagste prijs offreren.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen gaat Frankrijk de snelheidscontroles privatiseren
Mensen hebben dus een crimineel lopen ophemelen. Het mag gezegd worden.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk was Munstermann een held, hij sleepte de eerste titel naar Enschede. Gek dat de publieke opinie draait als in de jaren erna blijkt dat hij daarmee de hele club aan de rand van de afgrond heeft gebracht.
Wat wil je nou zeggen? Dat iemand voordat alle negatieve verhalen uitkwamen positiever bekeken werd dan daarna?
Ik zeg ook niet alle kosten. Maar een deel natuurlijk zeker wel. Kan er mooi wat minder indirecte subsidie naar bijvoorbeeld de accommodaties. Daarnaast zijn er natuurlijk het lidmaatschapsgeld en sponsoren.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
De gemiddelde voetbalclub is een vereniging zonder winstoogmerk. Je denkt toch niet echt dat alle kosten die bij een club komen kijken uit de kantine gehaald kunnen worden?
Rotterdam heeft drie profclubs, het is geen pauperstad als Amsterdamquote:Op maandag 20 februari 2017 14:58 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zou daar nooit aan beginnen als gemeente. Stadion is waardeloos zonder profclub.
Het zal voor nu inderdaad netjes dichtgetimmerd lijken. Kan men weer vrolijk door tot het volgende lijk uit de kast valt.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:57 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Daar heeft de club inmiddels ook een reservering voor opgenomen, als het goed is.Enschede heeft overigens diverse adviesbureaus in de hand genomen om illegale staatsteun te voorkomen, Twente betaalt uiteindelijk (ongeveer) 2 miljoen voor de garantstelling.
Dat, vrijwilligers en kosteloos gebruik maken van de grond moet voldoende zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
De gemiddelde voetbalclub is een vereniging zonder winstoogmerk. Je denkt toch niet echt dat alle kosten die bij een club komen kijken uit de kantine gehaald kunnen worden?
Weet ik niet, daar moet ik nog even over nadenken.quote:
Zelfs met die subsidies gaan ws heel wat amateurclubs in de komende 10-20 jaar omvallen.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet alle kosten. Maar een deel natuurlijk zeker wel. Kan er mooi wat minder indirecte subsidie naar bijvoorbeeld de accommodaties. Daarnaast zijn er natuurlijk het lidmaatschapsgeld en sponsoren.
Zeker als er spelers uit het eerste elftal betaald worden om te spelen.
En dan zal er wel weer geroepen worden dat de overheid iets MOET doen.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs met die subsidies gaan ws heel wat amateurclubs in de komende 10-20 jaar omvallen.
Ik ben niet zo van mensen die niet veroordeeld zijn door het volk op het schavot te laten hijsen. Maar dat hij ongeveer alles in zijn rol fout heeft gedaan is evident.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen hebben dus een crimineel lopen ophemelen. Het mag gezegd worden.
Je kunt natuurlijk een boete juridisch aanvechten als deze op onrechtmatige grond is uitgegeven.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik niet, daar moet ik nog even over nadenken.
Ik ben benieuwd hoe ze de controleurs gaan controleren, in ieder geval.
Er zal inderdaad wel meer van worden gemaakt dan het eigenlijk is.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:02 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
En dan zal er wel weer geroepen worden dat de overheid iets MOET doen.
Welke raad gaat akkoord met het afboeken van 18 miljoen? Dat weegt dusdanig zwaar op je begroting dat men daar nauwelijks aan begint. Nog los van de maatschappelijke waarde die een voetbalclub heeft voor veel mensen en dus ook raadsleden.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zal voor nu inderdaad netjes dichtgetimmerd lijken. Kan men weer vrolijk door tot het volgende lijk uit de kast valt.
Er zijn nu zo veel boekenonderzoeken naar Twente geweest dat daar echt geen nieuwe lijken meer tevoorschijn gaan komen. Nu alleen nog de lening afbetalen en over een paar jaar is Twente weer gezond, zoals het hoort.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zal voor nu inderdaad netjes dichtgetimmerd lijken. Kan men weer vrolijk door tot het volgende lijk uit de kast valt.
Geen enkele, zie daar het probleem. Je komt er dus nooit meer vanaf.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Welke raad gaat akkoord met het afboeken van 18 miljoen? Dat weegt dusdanig zwaar op je begroting dat men daar nauwelijks aan begint. Nog los van de maatschappelijke waarde die een voetbalclub heeft voor veel mensen en dus ook raadsleden.
99.999 loopt alleen maar zonder onderbouwing dingen te roepen en tegen anderen te zeggen dat ze verblind zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Welke raad gaat akkoord met het afboeken van 18 miljoen? Dat weegt dusdanig zwaar op je begroting dat men daar nauwelijks aan begint. Nog los van de maatschappelijke waarde die een voetbalclub heeft voor veel mensen en dus ook raadsleden.
Uiteraard, er zijn immers zoals aangegeven veel te veel voetbalclubs in Nederland.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Zelfs met die subsidies gaan ws heel wat amateurclubs in de komende 10-20 jaar omvallen.
Exact, en die mentaliteit zorgt ervoor dat gemeenten enkel maar verder in het voetbaldrijfzand komen.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:03 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Als de lening afbetaald is en er wordt geen nieuwe afgesloten ben je er toch vanaf? Weet je überhaupt wat een lening is?quote:Op maandag 20 februari 2017 15:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen enkele, zie daar het probleem. Je komt er dus nooit meer vanaf.
Dat is nu al aan de gang, er stond vorige week een artikel in de VK over hoe de KNVB klaagt bij de overheid dat er te veel regels zijn voor amateur clubs en dat zij vrijgesteld zouden moeten worden van zaken als de Flex wet.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zal inderdaad wel meer van worden gemaakt dan het eigenlijk is.
Oh, jij denkt dat ze gaan betalen. Succes.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als de lening afbetaald is en er wordt geen nieuwe afgesloten ben je er toch vanaf? Weet je überhaupt wat een lening is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |