In plaats van 'geen mening' staat er 'geen van beide'. Hier zit natuurlijk wel een groot verschil tussen. Bij veel stelling zou je door het ontbreken van nuance geneigd zijn om voor 'geen van beide' gaan, terwijl je er wel degelijk een mening over hebt.quote:
Ja klopt, dat zit ik fout. Maar goed, dat maakt voor de uitslag niet uit, hoogstens voor de conclusie.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:37 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
In plaats van 'geen mening' stond er 'geen van beide'. Hier zit natuurlijk wel een groot verschil tussen. Bij veel stelling zou je door het ontbreken van nuance geneigd zijn om voor 'geen van beide' gaan, terwijl je er wel degelijk een mening over hebt.
Geen mening komt eerder overeen met de optie 'sla deze vraag over'.
Doen ze dat ja, kon ik me van vorige jaren niet herinneren?quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:39 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja klopt, dat zit ik fout. Maar goed, dat maakt voor de uitslag niet uit, hoogstens voor de conclusie.
Het wordt pas echt interessant om deze lijsten te vergelijken met de werkelijkheid als de stemwijzer straks hun einduitslag presenteert.
Ik begrijp best dat ik door stellingen m.b.t. ZZP'ers e.d. bij de Ondernemerspartij uit kom, maar in hoeverre kan zo'n partij bijdragen aan hot topics die bij mij hoger op de agenda staan (ook al deel ik hen standpunt hierin wellicht)? Ik vind geen stelling zo belangrijk dat het gewicht ervan verdubbeld moet worden, dat wil niet zeggen dat ze voor mij allemaal net zo waardevol zijn. Deze functies bieden dus ook geen soelaas.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:12 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Iets dergelijks hoor ik vaak voorbij komen en vraag me af waarom dit zo vaak de gedachtegang is.
In principe lijkt me dat iemand de partij kiest die zijn eigen mening het dichtst benaderd. Het is ook niet zo dat een grote partij meer gebaat is bij jouw stem dan een kleinere, integendeel. Die ene zetel waarnaar gestreefd wordt, is een stuk belangrijker dan zeg de 21e voor een grote.
Of het moet zijn dat men bang is te worden uitgelachen als ze anderen vertellen wat ze hebben gestemd, maar dit zou wel erg kinderachtig zijn.
Kortom, ik snap er weinig van.
Stem dan op VNLquote:Op woensdag 8 februari 2017 12:19 schreef Nighthawk88 het volgende:
1. Ondernemerspartij
2. VVD
3. CDA
4. PVV
Nr 1 gaat t als kleine partij toch niet worden dus een nr. 4 toegevoegd.
Ben eigenlijk altijd van de VVD, maar heb eigenlijk geen zin weer een PvdA of een GroenLinks er cadeau bij te krijgen. Lastig dit jaar. Een stem op CDA zal er ook niets aan veranderen.
Dan kun je aan PVV denken, maar of ik die nu als grootste wil hebben... Nee. Aan die partij zitten me ook teveel haken en ogen.
Een clubje PVV-dropouts onder aanvoering van de nogal simpele Jan Roos, is dat een serieus adviesquote:
Je kan ook FvD stemmenquote:Op donderdag 9 februari 2017 11:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een clubje PVV-dropouts onder aanvoering van de nogal simpele Jan Roos, is dat een serieus advies?
Mensen die dat doen zullen een hekel aan zichzelf hebbenquote:
Geen markt voor omdat er niet veel intelligente rechts-georienteerde mensen zijn, vermoed ik.quote:Op donderdag 9 februari 2017 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Mensen die dat doen zullen een hekel aan zichzelf hebben.
Wat intelligentere rechtse mensen hebben niet echt keuze in Nederland.
Intelligente mensen die op PVV stemmen?quote:Op donderdag 9 februari 2017 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee maar toch ook niet op andere clubjes van types als pakweg Roos, Baudet, Brinkman of Geenpeil lijkt me.quote:Op donderdag 9 februari 2017 11:32 schreef Leonos het volgende:
[..]
Intelligente mensen die op PVV stemmen?
er is weinig progressief "rechts" te vindenquote:Op donderdag 9 februari 2017 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Achter FvD zit in ieder geval inhoud. Zie ook de kandidatenlijst, die is gewoon vrij sterk (op wat minpunten zoals beroepsdebiel Yernaz na).quote:Op donderdag 9 februari 2017 11:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee maar toch ook niet op andere clubjes van types als pakweg Roos, Baudet, Brinkman of Geenpeil lijkt me.
Daar kreeg ik ook D66 - Millquote:Op donderdag 9 februari 2017 12:19 schreef sacha het volgende:
https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#!/
Dit is denk ik niet vol te houden. Stel je hebt 3 partijen en 3 vragen:quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:24 schreef SeLang het volgende:
Ik zou trouwens wel willen weten in hoeverre er een bias is ingebouwd in de stemwijzer. Als je hem een miljoen keer totaal random invult dan zouden alle partijen even vaak moeten winnen. Is dat wel zo?
VNL of FvD dan stemmen. Is iig rechts.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:19 schreef Nighthawk88 het volgende:
1. Ondernemerspartij
2. VVD
3. CDA
4. PVV
Nr 1 gaat t als kleine partij toch niet worden dus een nr. 4 toegevoegd.
Ben eigenlijk altijd van de VVD, maar heb eigenlijk geen zin weer een PvdA of een GroenLinks er cadeau bij te krijgen. Lastig dit jaar. Een stem op CDA zal er ook niets aan veranderen.
Dan kun je aan PVV denken, maar of ik die nu als grootste wil hebben... Nee. Aan die partij zitten me ook teveel haken en ogen.
Heel veel oppervlakkige vragen waar je het net niet mee eens bent en geen van beide invullen slaat op nergens opquote:Op donderdag 9 februari 2017 16:02 schreef Oosthzn het volgende:
Zitten soms wel domme vragen tussen.
Hij komt aardig in de buurt anders.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 14:13 schreef Ringo het volgende:
Die Brainwash-wijzer is toch helemaal niet serieus, of wel?
Lekker FvD stemmen.quote:Jouw wijze stemmer is
Plato
Het is tijd af te stappen van het idee dat democratie de beste staatsvorm is. Het volk is dom en onderontwikkeld. Niet laten stemmen dus. Net als Plato vind jij dat regeren is voorbehouden aan mensen die hard hebben gestudeerd en weten waar ze het over hebben. Een maatschappij is pas rechtvaardig als iedereen doet wat het beste bij hem of haar past.
Het stemadvies van Plato: PvdA
Democratie is een achterlijk systeem. Zorg ervoor dat slimme, hoog-opgeleide mensen (zoals jij) het voor het zeggen krijgen en niet de domme massa. Wil je dit echt via de stembus v…
Mijn stelling is dat je nooit op een stemwijzer af moet gaan, ze kunnen je wel helpen bij de keuze.quote:Op donderdag 9 februari 2017 12:19 schreef sacha het volgende:
https://www.brainwash.nl/dewijzestemmer#!/
Ik had hetzelfde. Ben niet zo zeer tegen democratie, maar vind wel dat veel mensen te weinig kennis hebben en te makkelijk beïnvloed kunnen worden.quote:
Een referendum is ook niet zo gek, als het technische gehalte niet al te hoog is van het voorstel.quote:Op woensdag 15 februari 2017 16:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde. Ben niet zo zeer tegen democratie, maar vind wel dat veel mensen te weinig kennis hebben en te makkelijk beïnvloed kunnen worden.
D66 is extreem eurofiel, GL heeft goede idealen maar heeft een gebrek aan werkelijkheidszin. Kolencentrales in Nederland sluiten terwijl je dan nog meer vervuilendere stroom uit het buitenland gaat trekken....quote:Op woensdag 15 februari 2017 16:37 schreef Knipoogje het volgende:
70% GL
67% DENK
67% Artikel1
(Ga stemmen op GL of D'66 overigens)
Gast, ik *ben* pro EUquote:Op woensdag 15 februari 2017 17:27 schreef ludovico het volgende:
D66 is extreem eurofiel, GL heeft goede idealen maar heeft een gebrek aan werkelijkheidszin. Kolencentrales in Nederland sluiten terwijl je dan nog meer vervuilendere stroom uit het buitenland gaat trekken....
Tevens allemaal pro moslim partijen die je opnoemt.
Waarom zijn GL en D66 promoslim?quote:Op woensdag 15 februari 2017 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
D66 is extreem eurofiel, GL heeft goede idealen maar heeft een gebrek aan werkelijkheidszin. Kolencentrales in Nederland sluiten terwijl je dan nog meer vervuilendere stroom uit het buitenland gaat trekken....
Dat zijn ze, denk je dat die partijen anti Islam zijn dan?quote:
Lees de partijpunten van FvD eens door. Ik ging ook voor de PP, maar na hun standpunten mbt de recente ellende met Turkije vind ik toch niet dat de PP bij mij past.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:24 schreef Re het volgende:
ik heb besloten dat privacy het grootste recht is wat er is, economisch ben ik wel rechts georienteerd, dus wat kies ik dan
uit https://www.privacystemwijzer.nl/ komt natuurlijk PP maar ook PvdD ... hmmm
ja dat laatste boeit me erg weinig en was niet echt gebaseerd op laatste gebeurtenissen en ik ken het programma van FvD en nee dat staat me minder aan, al ben ik elite ik ben verre van elitairquote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Lees de partijpunten van FvD eens door. Ik ging ook voor de PP, maar na hun standpunten mbt de recente ellende met Turkije vind ik toch niet dat de PP bij mij past.
Als je iemand wil helpen bij het kiezen zou je er goed aan doen om een beetje objectief over te komen. Zo is D66 helemaal niet 'extreem eurofiel' maar gewoon pro EU. D66 pleit ervoor dat voor belangrijke grensoverschrijdende vraagstukken er veel beter een antwoord gevonden kan worden met de EU dan Nederland alleen. Ook D66 heeft kritiek op de huidige EU, maar zoekt de oplossing in het verbeteren en versterken van de EU en niet in het de rug toe keren. Kun je het niet mee eens zijn natuurlijk, prima, maar ga niet roepen dat ze 'extreem eurofiel' zijn.quote:Op woensdag 15 februari 2017 17:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit zoveel moeite gehad met stemmen, uit de stemwijzer kwam de nummer één maar voor 60% overeen. Dat is ook niet echt bijzonder veel te noemen.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 15:54 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat laatste boeit me erg weinig en was niet echt gebaseerd op laatste gebeurtenissen en ik ken het programma van FvD en nee dat staat me minder aan, al ben ik elite ik ben verre van elitair
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |