Ik zal het zo even voor je proberen.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:24 schreef SeLang het volgende:
Ik zou trouwens wel willen weten in hoeverre er een bias is ingebouwd in de stemwijzer. Als je hem een miljoen keer totaal random invult dan zouden alle partijen even vaak moeten winnen. Is dat wel zo?
Dit is best belangrijk om te weten aangezien het een gesubsidieerde tool is die door heel veel mensen wordt gebruikt en dus echt invloed heeft op de keuze die mensen maken.
Als 99 partijen tegen een standpunt zijn en één partij voor, dan is de stemwijzer met jouw redenatie een bias voor die laatste groep... Tewijl dat toch niet echt een bias te noemen is imho. Niet per se althans, bijvoorbeeld wel weer als dat standpunt er bijv niet genoeg toe doet.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:24 schreef SeLang het volgende:
Ik zou trouwens wel willen weten in hoeverre er een bias is ingebouwd in de stemwijzer. Als je hem een miljoen keer totaal random invult dan zouden alle partijen even vaak moeten winnen. Is dat wel zo?
Dit is best belangrijk om te weten aangezien het een gesubsidieerde tool is die door heel veel mensen wordt gebruikt en dus echt invloed heeft op de keuze die mensen maken.
Je nagaan hoeveel medestanders een partij gemiddeld per stelling heeft en dit resultaat vergelijken met simulaties.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 16:24 schreef SeLang het volgende:
Groepsbelediging niet strafbaar maar persoonlijke belediging wel? Dat snap ik even niet.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:22 schreef Onnoman het volgende:
Paar punten waar ik het totaal niet met de CDA over eens ben.
2. Groepsbelediging: groepsbelediging moet niet strafbaar zijn, echter vind ik dat vanaf de basisschool ethiek en omgangsnormen in het lesprogramma moeten worden opgenomen, daarbij is belediging op grond van ras in mijn optiek racisme en dat is al strafbaar. Individuele beledigingen met als doel een persoon te krenken of vernederen moet wel strafbaar zijn.
gedeelde smart...quote:Op dinsdag 7 februari 2017 23:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Groepsbelediging niet strafbaar maar persoonlijke belediging wel? Dat snap ik even niet.
prima argument.. misschien bevalt het argument je niet.. dat kan natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2017 00:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee.... dat is geen argument. Je meet met twee maten.
Nee, je meet met twee maten. Heel onlogisch.quote:Op woensdag 8 februari 2017 00:58 schreef Onnoman het volgende:
[..]
prima argument.. misschien bevalt het argument je niet.. dat kan natuurlijk
Het zijn verschillende gevallen. Wanneer je jd als undividu beledigd voelt, persoonlijk aangevallen wordt, is dat een ander geval dan wanneer een groep beledigd wordt. Ongelijke gevallen kan je ogelijk behandelen. En dus met twee maten meten.quote:Op woensdag 8 februari 2017 01:12 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, je meet met twee maten. Heel onlogisch.
Ik begrijp het niet. Als ik tegen één persoon kkmongool zeg is het strafbaar, als ik het tegen groep zeg, niet.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:50 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het zijn verschillende gevallen. Wanneer je jd als undividu beledigd voelt, persoonlijk aangevallen wordt, is dat een ander geval dan wanneer een groep beledigd wordt. Ongelijke gevallen kan je ogelijk behandelen. En dus met twee maten meten.
Jij vindt het zo oo elkaar lijken dat je er dezelfde maatregel voor wil hanteren, linksom of rechtsom. Dat is jouw oed recht, maar anderen hoeven het daar niet mee eens te zijn. Kan je wel steeds blijven roepen dat er met twee maten gemeten wordt, maar ongelijke gevallen meten we nu eenmaal met twee maten. Als je meer mensen vermoord wordt er ook anders naar gekeken. Een ogelijk geval dus meet je met twee maten. Hoeveelheid maakt door de hele rechtspraak door uit.
Dus groepen kun je dan ongestraft ongelimiteerd beledigen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:53 schreef timmmmm het volgende:
Maar ik zal het 'gedeelte smart' nog even voor je uitleggen. Wanneer je persoonlijk beledigd wordt, valt iemand jou persoonlijk aan. Wanneer iemand een groep beledigd, valt hij een hele groep aan. Et is jouw persoonlijke keuze of je jezelf tot doe groep rekent en dus aangevallen wordt, niet die van de overtreder. Dat groepsgevoel kies je zelf, en gelukkig sta je er dan samen voor. Dat krenkt minder dan wanneer ze je persoonlijk moeten hebben.
Degene die je quotete wil inderdaad dat je groepen ongestraft kunt beledigen post hij.quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus groepen kun je dan ongestraft ongelimiteerd beledigen.
Oh ja, dat is zo, daar reageerde ik op.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Degene die je quotete wil inderdaad dat je groepen ongestraft kunt beledigen post hij.
een gevecht is eerlijk als het een-tegen-een is, als het 1-tegen-tien is is het niet eerlijk meer..quote:Op woensdag 8 februari 2017 08:54 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet. Als ik tegen één persoon kkmongool zeg is het strafbaar, als ik het tegen groep zeg, niet.
Edit: posts hebben elkaar gekruist. Ik probeer je post nummer 42 te snappen Tim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |