Iemand91 | maandag 6 februari 2017 @ 19:36 | |
Bron: Parool | ||
DeeBee | maandag 6 februari 2017 @ 20:47 | |
Boh die 787. | ||
Iemand91 | maandag 6 februari 2017 @ 23:10 | |
"City of Dubai" is on final approach... Bron | ||
NewHorizon | maandag 6 februari 2017 @ 23:54 | |
| ||
Iemand91 | dinsdag 7 februari 2017 @ 00:32 | |
De hele procedure bij motorproblemen. Het begon op 1 februari met vlucht Swiss International Air Lines LX-40 van Zurich naar Los Angeles waarvan de linkermotor na een fout automatisch uitschakelde. Toestel week uit naar Iqaluit. Een Swiss A330-300 werd ingevlogen vanaf New York JFK. Omdat er maar één trap beschikbaar was voor dergelijke toestellen werden alle passagiers eerst uit de 777 gehaald en in schoolbussen gezet (hiervoor werden alle lokale schoolbussen naar de luchthaven gebracht). Eenmaal in de bus werd de trap naar de A330 gereden waar de passagiers weer dat toestel ingingen. Tevens werd de cargo overgezet van de Boeing naar de Airbus. De A330 vloog weer terug naar New York JFK en de passagiers werden van hieruit weer verdeeld op vluchten naar hun oorspronkelijke bestemming. Ondertussen werd duidelijk dat de motor vervangen moest worden. Hiervoor werd een Antonov AN-124 naar Zurich gevlogen waar het een General Electric GE90-115B aan boord nam en overvloog naar het ijskoude Iqaluit. Aldaar werden de motoren omgewisseld: Op dit moment staan beide mega-toestellen nog steeds op de kleine luchthaven. [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 07-02-2017 12:12:20 ] | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 01:04 | |
Leuke tijdlijn | ||
Pino112 | dinsdag 7 februari 2017 @ 07:11 | |
Cool | ||
Sunri5e | dinsdag 7 februari 2017 @ 07:32 | |
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 07:38 | |
Mooie post | ||
Surveillance-Fiets | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:01 | |
Bizar grote motor. Loike post. | ||
Bronson | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:10 | |
Iemand91. | ||
DeeBee | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:08 | |
Toffe post. Duur geintje voor SWISS op deze manier, damn. | ||
Iemand91 | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:17 | |
Rechtbank: gemeente mag taxironselaars Schiphol weren
| ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:19 | |
Tja, als ik met zo bekijk past hij ook niet in het vrachtruim van een regulier vliegtuig... Wat moet je dan? Of bedoel je een nieuwe motor kopen die "in de buurt" ligt? | ||
Iemand91 | dinsdag 7 februari 2017 @ 14:38 | |
Dat loopt inderdaad wel in de vele tonnen. De GE90 past niet in z'n geheel in een vrachttoestel, behalve in de Antonov 124 en 225. Haal je fan eraf dan past deze in de meer reguliere vrachttoestellen als de 747F. In dit geval is het in z'n geheel vervoeren van de motor uiteraard een vereiste, want ik kan me voorstellen dat je op die plek zo min mogelijk werk wil hebben. Temperatuur daar schommelt daar rond de -25 tot -30 graden... | ||
DeeBee | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:20 | |
Ik wilde zeggen hij past toch wel in een 747F, maar alleen zonder fan dus. KL stuurde vaak volgens mij een 747 bij een AOG. In dit geval is de Antonov sneller om de 777 weer weg te krijgen daar denk ik ja. En geeft ook wel gavere beelden die Antonov. | ||
Mikey92 | dinsdag 7 februari 2017 @ 15:39 | |
Bij een normale motorwissel van de GE90 gaat trouwens ook gewoon de oude fan case en fanbladen op, die worden dan overgezet. | ||
Xtreem | dinsdag 7 februari 2017 @ 16:27 | |
Of voor GE.... | ||
inkjet | dinsdag 7 februari 2017 @ 18:32 | |
De PH-BVD en de PH-BFL hadden beide recent een motorwissel nodig. Dat was wel op warmere plaatsen! | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 18:41 | |
Of de leasemaatschappij | ||
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:20 | |
Of Boeing. Toestel is net 9 maanden oud. Misschien zit er nog garantie op | ||
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:24 | |
Ze bij die Zwitsers wel creatief in bedrijfsnamen: Bron: airfleets.net | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:40 | |
Dan hebben ze Edelweiss ook nog toch? | ||
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:42 | |
Dat is ook echt andere airline. Alles met "Swiss" in de naam is allemaal aan elkaar gelieerd en/of een reïncarnatie van een voorganger. | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:43 | |
Beide gewoon onderdeel van Lufthansa toch? Is Edelweiss net zoiets als TUI/Transavia? | ||
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 19:47 | |
Swiss is een dochter van Lufthansa. Edelweiss van Kuoni, een reisbureau en is idd vergelijkbaar met TUI. | ||
Fred | dinsdag 7 februari 2017 @ 20:01 | |
Volgens mij zit je zo niet helemaal meer relaxed in de cockpit. Dit gebeurde boven de UK op vlucht AA-203 van American Airlines vorige week van Amsterdam naar Philadelphia. De crew is desondanks toch doorgevlogen naar Philadelphia. | ||
Sunri5e | dinsdag 7 februari 2017 @ 20:03 | |
Riemen vast | ||
derLudolf | dinsdag 7 februari 2017 @ 21:50 | |
Aldus Wiki niet? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Edelweiss_Air | ||
The_stranger | woensdag 8 februari 2017 @ 09:17 | |
Ziet er ook erger uit dan het waarschijnlijk is. Een raam bestaat uit meerdere lagen en afhankelijk van welke laag er gebarsten is kan er prima door gevlogen worden. (En de riemen in de cockpit zitten altijd voor een gedeelte vast) | ||
Iemand91 | woensdag 8 februari 2017 @ 11:51 | |
Eind resultaat is 137.735 vlieguren en 16.761 cycles. Dat is een gemiddelde van 13.7 vlieguren en 1.67 cycle per dag, en dat is zonder onderhouds en check gerekend. (Wat het gemiddelde dus omhoog brengt) Dat is het hoogste aantal vlieguren van elke KLM 747 (inclusief de classics) en zeer waarschijnlijk ook van elke 747 (inclusief de classics) ter wereld! "City of Dubai" was een drukke dame... 16761 cycles en 137735 uur! | ||
Sounddragon | woensdag 8 februari 2017 @ 12:17 | |
Zou dat echt helpen als het ruitje besluit om het op te geven? | ||
Iemand91 | woensdag 8 februari 2017 @ 13:10 | |
Ja | ||
Fred | woensdag 8 februari 2017 @ 16:15 | |
Ach, helemaal over het kopje "moederbedrijf" heen gelezen. | ||
Sunri5e | woensdag 8 februari 2017 @ 17:22 | |
Tui Nederland gaat de vloot uitbreiden lees ik? Weet iemand weer mee? | ||
Sunri5e | woensdag 8 februari 2017 @ 17:27 | |
Gevonden:
| ||
Mikey92 | donderdag 9 februari 2017 @ 19:31 | |
Air Canada geeft hun machines een nieuwe livery: Met een "bandit" cockpit uitstraling. | ||
derLudolf | donderdag 9 februari 2017 @ 19:41 | |
Dat hebben alle A350's toch? | ||
Mikey92 | donderdag 9 februari 2017 @ 19:45 | |
Ja, en de A330neo's | ||
DeeBee | donderdag 9 februari 2017 @ 20:04 | |
De kist op het plaatje is echter een 787. | ||
Lucifer_Doosje | donderdag 9 februari 2017 @ 20:27 | |
Of een oude, aangezien ze hiermee min of meer terug gaan naar het vorige schema. | ||
Mikey92 | donderdag 9 februari 2017 @ 20:32 | |
Lijkt inderdaad aardig op de oude, maar ja hun noemen het nieuw | ||
Iemand91 | donderdag 9 februari 2017 @ 22:16 | |
Air Canada heeft een prachtige livery maar dit is op zich ook niet verkeerd. Alleen het blad op de romp staat op een rare plek. Maar het is inderdaad gewoon een refresh van hun vorige livery. Oh, en dat masker is wel heel erg fout. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 22:22 | |
Had al wel verwacht dat er een kist bij zou komen, gezien de recente wijzigingen in de rotaties van TUI. Stiekem had ik wel op een extra 787 gehoopt, maar ergens is het wel logisch dat de Belgen twee dezelfde kisten krijgen om mee te vliegen. We kunnen er dus ook wel gevoegelijk vanuit gaan dat de Dominicaanse Republiek en Jamaica de komende jaren met een 767 bediend blijft worden. Deze bestemming wordt door de komst van Paramaribo vanaf juli dit jaar uitgevoerd met een 767. TUI komt zo wel weer ruim in de wide-bodies te zitten, dat doet ook wel vermoeden dat er nieuwe bestemmingen bij gaan komen. Wellicht nog wat Caribische eilanden of misschien gaan ze zelf naar Azië vliegen. Vanuit Scandinavia en UK vliegen ze al naar Thailand, India en Cambodja. Ik kan me zo voorstellen dat daar iets vanuit Nederland bij gaat komen. Maar goed, dat is eigenlijk koffie-dik kijken. De toekomst zal het uitwijzen. Een opfrisbeurt voor het 767 interieur zou niet eens zo slecht idee zijn. Na zo'n 17 jaar zijn de stoel wel uitgezeten en ook na 7 jaar is de IFE wel achterhaald. Het gelijktrekken van de 787's mag idd wel eens gaan beginnen. Van de week wéér bericht gehad dat mijn geboekte Premium stoel niet beschikbaar blijkt te zijn wegens het wisselen van toestel. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 23:04 | |
Herinnert u zich deze nog? Op 5 augustus vorig jaar schoot deze 737-400 door in Milaan en kwam tot stilstand op de snelweg. Nu, een half jaar later is men toch maar eens begonnen met het bergen met het toestel. Dat ging niet helemaal zoals gepland, zodat het er nu zo bij ligt: | ||
Surveillance-Fiets | donderdag 9 februari 2017 @ 23:18 | |
Bizar dat ze daar 6 maanden later pas aan beginnen. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 23:22 | |
Blijven rare jongens die Italianen. | ||
Fred | donderdag 9 februari 2017 @ 23:37 | |
De crash van de MyCargo Airlines 747-400 TC-MCL Vlucht TK-6491 in Bishkek (Kyrgyzstan) op 16 januari zou zomaar eens een "bug" in het ILS systeem bloot kunnen leggen. ILS wordt gebruikt om vliegtuigen met behulp van radio signalen naar de landingsbaan te begeleiden. Dit systeem geeft vliegtuigen de mogelijkheid om met een hoek van 3° (normale landing/glide pad) of 9° (steilere landing/glide pad) te begeleiden. Waarbij de frequenties 90Hz en 150Hz wordt gebruikt. 90Hz betekent sneller, dalen 150Hz langerzamer dalen. Uitgangspunt is dat de hoek waarbij het toestel landt geen grotere afwijking heeft dan 3°. Dit systeem is compatible met de auto-pilot en hiermee kan een vliegtuig dus "automatisch" landen. Máár, dit systeem vertelt niet welke van de twee glide pads (3° of 9°) hoort bij de berichten die het stuurt. Het vliegtuig "weet" dus alleen de afwijking tov het dichtstbijzijnde glide pad. Het glide pad wat gebruikt wordt, wordt in de cockpit bepaald en is meestal het glide pad van 3°. Het is dus mogelijk dat het toestel denkt op de 3° glide pad te zitten, terwijl het zich eigenlijk in het 3° glide pad bevindt (en vice versa). Dit is (zoals het nu lijkt) ook wat er is gebeurd met deze vlucht. Het toestel kwam te hoog aanvliegen voor het glide pad van 3°. De autopiloot hield vervolgens een hoogte vast van 3400ft. Kort daarna vloog het door het ILS signaal voor de 9° glide pad. Het toestel begon hierop de landing, echter met een hoek van 3°. Pas op een hoogte van 100ft gaf de piloot aan dat hij een go-around wilde doen vanwege het ontbreken van zicht op de landingsbaan. Niet zo vreemd, die was hij inmiddels al voorbij. De go-around mislukte, waardoor het toestel crashte. Iets zegt me dat dit gaat leiden tot een nieuwe versie van het ILS, wat ook meer informatie gaat geven dan alleen een bericht op een bepaalde frequentie. | ||
NewHorizon | vrijdag 10 februari 2017 @ 00:30 | |
Dit is een al lang bekend probleem, false glideslopes. Het kan er zelfs toe leiden dat er omgekeerde signalen worden ontvangen, met levensgevaarlijke capriolen tot gevolg als er op autopilot wordt gevlogen. Simpele oplossing: Glideslopes niet van bovenaf proberen te onderscheppen. Edit, Hier een mooie publicatie uit 2014: https://www.onderzoeksraa(...)ls-false-glide-slope Nieuwe versie van ILS vermoed ik niet, de toekomst is RNP AR. Volledige GPS approaches icm radio-altimeter. Scheelt ook een hoop aan kosten voor luchthavens daar er geen grondsignalen en bijhorende kosten aan vastzitten. | ||
flipsen | vrijdag 10 februari 2017 @ 13:29 | |
Maar GPS is toch niet nauwkeurig genoeg? | ||
Fred | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:18 | |
Zou mij eerlijk gezegd ook verbazen dat er alleen gebruik wordt gemaakt van geostationaire satellieten voor het inzetten van de landing. | ||
Fred | vrijdag 10 februari 2017 @ 14:19 | |
In other news: In Filton hebben ze een soort van curling gespeeld met de laatst gebouwde Concorde: http://www.luchtzak.be/ma(...)g-boaf-returns-home/ | ||
Sunri5e | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:49 | |
| ||
Sunri5e | vrijdag 10 februari 2017 @ 18:51 | |
Die 747 van KLM hebben de laatste tijd wel veel probleempjes. Je kunt merken dat ze ouder worden. | ||
Fred | vrijdag 10 februari 2017 @ 19:53 | |
Iemand een wiel kwijt? Een 767-300 van Westjet had deze op 28 januari verloren bij Calgary. De crew is teruggevlogen, met onderstaand wachtpatroontje: | ||
inkjet | vrijdag 10 februari 2017 @ 22:49 | |
Vlak daarna keerde een 787 terug, dus of het aan de leeftijd ligt? | ||
derLudolf | vrijdag 10 februari 2017 @ 22:52 | |
Je doelt op een KLM kist? | ||
Sunri5e | vrijdag 10 februari 2017 @ 22:55 | |
Niet gezien? | ||
inkjet | zaterdag 11 februari 2017 @ 14:16 | |
Ja, de PH-BHF | ||
Fred | zaterdag 11 februari 2017 @ 18:37 | |
Iemand nog een schaar nodig? | ||
Blistering | zaterdag 11 februari 2017 @ 19:35 | |
Vreemde piemel. | ||
Fred | zaterdag 11 februari 2017 @ 20:35 | |
De -BHF had trouwens een vogel opgepikt onderweg. | ||
PluggieOD | zaterdag 11 februari 2017 @ 20:38 | |
Hoi, 2960710941 787 IAP 03 wit, een 9-13: | ||
Sounddragon | zaterdag 11 februari 2017 @ 20:52 | |
My gawd, toen moest je nog op de fiets naar de Kodak winkel om je rolletjes te laten ontwikkelen man | ||
PluggieOD | zaterdag 11 februari 2017 @ 20:53 | |
HEMA! Ik ben nu een oude man: Deze is voor iedereen: Wat mij betreft de beste foto van 2016. | ||
derLudolf | zaterdag 11 februari 2017 @ 20:58 | |
En die laat bij Fuji ontwikkelen Wat voor vliegtuig zien we op die foto? Een echte baas had zelf een kelder met chemicaliën. | ||
PluggieOD | zaterdag 11 februari 2017 @ 21:01 | |
Dat is een 9-13 een MiG-29 "S": een Fulcrum-C, In mijn jeugd gingen wij toen de muur viel naar het voormalige Oost Duitsland. We gingen met huurauto's van de AVIS. Vaak Vectra-As, Meganes dat soort dingen. Ik was 21 ofzo. Finow-Eberswalde is de plek, | ||
PluggieOD | zaterdag 11 februari 2017 @ 21:08 | |
Mijn pa was een baas. Ik al niet meer..... | ||
derLudolf | zaterdag 11 februari 2017 @ 21:17 | |
Dat is een mooi stukje toeren, was/is daar een luchtmachtbasis? Een oom van me woont in de buurt van de Nordhorn Range. Doe daar regelmatig wat klussies, dus was wel gewend aan laagvliegende vliegtuigen. Maar vorig jaar kwam d'r een Tornado op 300m over, wat een geweld zeg. Was met een kettingzaag bezig, oorkleppen op nog steeds een lawaai | ||
PluggieOD | zaterdag 11 februari 2017 @ 21:28 | |
Ramstein: Skavsta: EHEH Kubinka: | ||
Iemand91 | maandag 13 februari 2017 @ 00:56 | |
Wanneer je eigen systeem wegvalt heb je altijd nog Flightradar (Tel Aviv) | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 11:25 | |
Volgens mij verwacht TUI een complete volksverhuizing deze zomer: Naast de ad-hoc capaciteit van SLM, 5 gehuurde 737's, komt er nu ook nog een 767-300 bij. Ben benieuwd of ze nog wat stoelen bij gaan plaatsen. In de laatst bekende config had het toestel 197 stoelen, waarvan 3 first en 30 business. Niet echt wat je verwacht van een vakantiecharter Ter vergelijking: in hun huidige 767-300 gaan er 295, in de beruchte Air Holland erfenis gingen er 265. | ||
derLudolf | maandag 13 februari 2017 @ 11:45 | |
Lul, die wou ik net gaan posten Een piloot van PrivatAir deelde het ook al op FB van de ontwerpwedstrijd. Zat een klas hoger dan mij op school | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 12:16 | |
Kan mn post wel ff weggooien Ben trouwens wel benieuwd welke 767 op de foto staat. Ik dacht eerst aan de PH-AHY, die is ooit helemaal wit gespoten toen hij terugging naar de leasemaatschappij. Maar die heeft geeft bult op het dak. De HB-JJF is het ook niet, want die heeft winglets. Na een korte zoektocht lijkt het mij aannemelijk dat het een kist van Air Canada is. | ||
derLudolf | maandag 13 februari 2017 @ 12:29 | |
Ze hebben er maar een als ik dit moet geloven https://en.m.wikipedia.org/wiki/PrivatAir Waarvoor is die bult op het dak? | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 12:38 | |
Klopt, ze hebben in het verleden een andere 767 in bezit gehad, de voormalige PH-BZO van KLM. Die ze vervolgens terugleasde aan KLM voor het uitvoeren van Amsterdam-Houston, in afwachting van de A330-200 (die weer kwam in afwachting van de 787) Internet | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 18:38 | |
Vers van de pers: Transavia basis Munchen gaat sluiten Dat is een klap. | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 18:41 | |
| ||
DeeBee | maandag 13 februari 2017 @ 18:59 | |
Het waren 12 fantastische maanden of hoelang dit debacle ook duurde. Die non-reden voor het stoppenn ook, alsof ze verbaasd waren dat tuifly en airberlin concurrentie boden vanaf München. Dat wisten ze niet toen ze eraan begonnen ofzo? | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 19:48 | |
Slecht doordacht plan idd. Man man man wat treurig. Lekker geld over de balk smijten. | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 20:13 | |
| ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 20:17 | |
Het bestaansrecht van Transavia hangt vooral af van de contracten met de reisorganisaties. TUI gaat steeds meer zelf vliegen en het zal me niks verbazen als straks Thomas Cook (Neckermann) zelf gaat vliegen vanaf Nederland. Corendon blijft ook langzaam doorgroeien) Dan blijft alleen de Sundio (Sunweb) als grote partij om de stoelen te vullen, vraag me af of dat genoeg is om van te leven samen met losse tickets en code-sharing met KLM-AF. | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 20:20 | |
Dat belooft dan niet veel goeds voor de AF-KLM groep. Transavia is by far hun best presterende onderdeel. | ||
Fred | maandag 13 februari 2017 @ 21:23 | |
Het overzicht met de aankomende en vertrekkende vliegtuigen is terug op schiphol.nl https://www.schiphol.nl/en/departures/list/ https://www.schiphol.nl/en/arrivals/list/ Ook de registraties staan weer bij de vluchtinfo. | ||
Sunri5e | maandag 13 februari 2017 @ 21:26 | |
Dan hebben ze toch geluisterd. | ||
Karstman | maandag 13 februari 2017 @ 21:34 | |
Oh keurig! | ||
Iemand91 | maandag 13 februari 2017 @ 21:51 | |
Zelfs beter geworden; bij de oude site kon je niet zo gemakkelijk zo ver vooruit kijken. | ||
flipsen | maandag 13 februari 2017 @ 23:29 | |
The horror Heb je Business Class geboekt, moet je eerst opgevouwen in een RyanAir zitten tussen "dat volk" Ja, beetje overtrokken en lekker vol vooroordelen, ik heb zelf ook wel eens (en nooit meer) met RyanAir gevlogen | ||
LintuxCx | maandag 13 februari 2017 @ 23:37 | |
Mij niet gezien, maar hee, denk ook niet dat het feeder is voor Premium Economy of hoger, meer voor mensen die beneden de kostprijs nog even meevliegen naar New York om de laatste stoelen vol te krijgen. Ik snap sowieso business class vliegen maar dan indirect niet. Leuk hoor, dat je een plat bedje krijgt. Maar vervolgens alsnog drie uur op een onbekend vliegveld wachten op het laatste stukje naar huis. | ||
densmee | dinsdag 14 februari 2017 @ 00:08 | |
Duidelijk | ||
DeeBee | dinsdag 14 februari 2017 @ 07:46 | |
Lol, 'business class' op Europese carriers. _ Dat is echt het grootste lollerproduct op aarde geworden, een schande dat ze daar het predikaat business aan durven te hangen. O'Leary blaast wel wat hoog van de toren, maar de shorthaul producten van KLM, SAS, British Airways etc. zijn ondertussen vrij genant... | ||
Sunri5e | dinsdag 14 februari 2017 @ 07:50 | |
Waarom vlieg je niet met Ryanair? | ||
NewHorizon | dinsdag 14 februari 2017 @ 08:11 | |
Ik persoonlijk uit principe, omdat ik het niet eens ben met hun werkgeverschap en safety culture. Product an sich is niets mis mee, het stelt weinig voor maar daar staan dan ook lage prijzen tegenover. Zeker op korte vluchten boeit service en comfort niet zo heel erg veel. | ||
flipsen | dinsdag 14 februari 2017 @ 13:34 | |
Omdat ik meestal met een zware koffer en handbagage reis En omdat ik liever twee tientjes meer betaal voor service. Maar als ze eens een aanbieding hebben voor een weekendje <welke stad dan ook> en ik ben toevallig in Europa, dan boek ik het vast wel | ||
flipsen | dinsdag 14 februari 2017 @ 13:35 | |
Ik bedoelde een intercontinentale vlucht BC he, in Europa heb je gewoon geen BC meer, behalve dat ze de middenstoel voor je vrij houden. | ||
Woods | dinsdag 14 februari 2017 @ 14:18 | |
Ik zou het wel tof vinden als de KLM zich zou onderscheiden van andere maatschappijen door een speciaal voor hun ontwikkeld vliegtuig te laten bouwen. Eentje waar bijv de paarden in kunnen gezien de 747 op den duur verdwijnt. Een 777 combi bijv Het is nu zo'n 13 in dozijn maatschappij. | ||
derLudolf | dinsdag 14 februari 2017 @ 14:32 | |
Hoe zit dat nu dan als je een paard naar locatie X wilt naar zeg Moskou. Gaan ze dan die vlucht met een 747-combi uitvoeren. Of kunnen dieren alleen mee op bestaande 747-combi routes en laten ze dan een vrachtvliegtuig vliegen? | ||
Woods | dinsdag 14 februari 2017 @ 14:50 | |
Via hun eigen website kom ik daar niet achter. https://www.klm.com/corpo(...)nimal-transport.html Maar in bijv. deze casus zal het wel ingehuurd zijn. https://www.jumpingamster(...)klm-martinair-cargo/ Maar inmiddels zijn er meer specialisten bijgekomen waaronder Qater Airways.
https://www.businessinsid(...)idden-oosten-553107/ Dit zijn cijfers uit weliswaar 2015. [ Bericht 15% gewijzigd door Woods op 14-02-2017 14:59:06 ] | ||
Iemand91 | dinsdag 14 februari 2017 @ 20:28 | |
De eerste Airbus A380 staat in een museum. Vanmiddag is MSN4 van Toulouse overgevlogen naar Aéroport de Paris-Le Bourget. Hier zal hel deel uit gaan maken van Musée de l'Air et de l'Espace.
Deze A380 is de vierde gebouwde A380 (de 2 testframes niet meegeteld) en vloog op 18 oktober 2005 voor het eerst en was een testvliegtuig van Airbus. Het toestel heeft 1130 cycles en 3360 vlieguren erop zitten. De A380 zal naast de 747-100 staan van Air France. In het museum staan verder onder andere nog 2 Concordes (het allereerste prototype en F-BTSD dat in 1996 met Pepsi kleuren rondvloog) Deze A380 is de eerste van vier toestellen die naar musea zullen gaan. Binnen twee jaar volgen nog een A380 (MSN2), de eerst gebouwde A320 en het prototype A340-600 (MSN360). Deze drie toestellen zullen niet ver gaan; zij zulllen in het Musée Aeroscopia komen te staan; direct naast de luchthaven van Toulouse. Overigens was deze A380 ook de A380 die op 15 juli 2010 op Schiphol landde; de eerste keer dan een A380 naar Schiphol kwam: F-WWDD by Martijn de Heer, on Flickr F-WWDD Airbus A380-861 Airbus Industries by FokkerAMS, on Flickr [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2017 00:15:51 ] | ||
flipsen | woensdag 15 februari 2017 @ 10:45 | |
In die musea (Parijs en Toulouse), mag je dan ook binnen kijken in die kisten? Dus die 747-100, de Concorde en nu die 380? Lijkt me zeker interessant, maar als je ze alleen van buiten mag zien is er niet zoveel aan natuurlijk. | ||
Sunri5e | woensdag 15 februari 2017 @ 11:21 | |
KLM gaat op Mauritius vliegen. | ||
Iemand91 | woensdag 15 februari 2017 @ 13:00 | |
In beide musea mag je bij een aantal toestellen naar binnen o.a. de Concorde's (4 in totaal als je beide musea rekent), de 747 en straks ook de A380. En Air Mauritius in de zomer naar Schiphol met hun A340-300. Dat dat nog zou gebeuren; een nieuwe airline die anno 2018 met de A340 naar Schiphol zou vliegen. Naast Surinam Airways de enige maatschappij. Ben er wel blij mee; helaas dus wel ruim een jaar wachten nog En tegen die tijd ontvangen ze ook de eerste A350-900's dus is maar de vraag hoe lang (lees: hoe kort) de A340 naar Schiphol blijft vliegen... [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2017 13:25:20 ] | ||
Fred | woensdag 15 februari 2017 @ 15:33 | |
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag. Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt. | ||
Iemand91 | woensdag 15 februari 2017 @ 16:02 | |
Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew. | ||
Mikey92 | woensdag 15 februari 2017 @ 18:22 | |
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal... | ||
Sunri5e | woensdag 15 februari 2017 @ 18:33 | |
En een extra start en landingsbaan. | ||
Mikey92 | woensdag 15 februari 2017 @ 18:58 | |
Of de huidige meer gebruiken | ||
Sunri5e | woensdag 15 februari 2017 @ 19:29 | |
Dat gaat niet met de huidige regels. | ||
The_stranger | woensdag 15 februari 2017 @ 20:04 | |
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan. | ||
NewHorizon | woensdag 15 februari 2017 @ 20:08 | |
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden. | ||
Iemand91 | woensdag 15 februari 2017 @ 22:25 | |
Als de groei inderdaad zou doorzetten; in 2012 door de grens van 50 miljoen, 2016 door de 60 miljoen en in 2017 door de 70 miljoen. Die gaan dan over een paar jaar ook op de schop. En meer banen gaat op Schiphol echt niet voor (veel) meer bewegingen zorgen. Het zijn de regels en afspraken die de boel beperken. D'r zit inderdaad bijna 26 uur tussen aankomst en vertrek van volgende vlucht. (Tussen Ma en Do vlucht nog 24 uur meer) Vlucht zal zelf zo'n 11 (heen) / 12 (terug) uur duren. Geen idee hoe het bij KLM precies is geregeld maar zou inderdaad genoeg rusttijd kunnen zijn inderdaad. KLM heeft nu wel duidelijk de visie van bestemmingen uitproberen (en niet direct dagelijks) dus direct maar dagelijks naar Mauritius zal wel niet helemaal de bedoeling zijn. | ||
Iemand91 | donderdag 16 februari 2017 @ 22:34 | |
En. Hoe ver viel je mond open vandaag? | ||
Sunri5e | donderdag 16 februari 2017 @ 22:36 | |
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar. | ||
Iemand91 | donderdag 16 februari 2017 @ 22:40 | |
Kijk eens naar wat ik quote: "Transavia is by far hun best presterende onderdeel." Terwijl het vandaag maar weer eens bevestigd is dat totaal niet het geval is. Op de cargo na is Transavia het slechtst presterende onderdeel van de AF/KLM groep. Wat je nu overigens zegt (olieprijzen) heb je helemaal gelijk in. | ||
Iemand91 | vrijdag 17 februari 2017 @ 01:04 | |
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd) Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn. Boeing heeft meer dan 149 orders staan voor de 787-10 geplaatst door 10 verschillende partijen; de grootste order is van Singapore Airlines met 49 toestellen. KLM heeft 7 orders openstaan. Oh, en damn [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 12:54:19 ] | ||
Iemand91 | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:29 | |
Storm in Sydney en daardoor veel vertragingen. Maar veiligheid gaat voorop, want: | ||
derLudolf | vrijdag 17 februari 2017 @ 11:32 | |
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan | ||
Iemand91 | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:01 | |
Nope; vorige week donderdag genomen tijdens Wereldkampioenschappen alpineskiën 2017 in Sankt Moritz, Zwitserland. | ||
flipsen | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:45 | |
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan | ||
Fred | vrijdag 17 februari 2017 @ 12:49 | |
Het zijn geen serienummers, maar modelnummers. De 787-10 is langer dan de 787-9, die op zijn beurt weer langer is dan de 787-8. Zelfde geldt voor 737-700,-800,-900. Hoe hoger dat nummer, hoe langer het toestel. De 777X komt straks als 777-8X en de langere 777-9X. De 737MAX is verkrijgbaar in een -7,-8 en -9. Airbus doet hetzelfde, die hebben bijvoorbeeld een A340-300,-400,-500,-600 A350-800,-900,-1000 Ook hier geldt: hoe hoger het nummer, des te langer het toestel. De A350-800 bestaat overigens alleen op papier, net zoals de A380-900 en A380-1000. De eerste wil Airbus eigenlijk niet meer bouwen en de laatste twee zijn nog nooit gebouwd. De nummering van de A320 is een uitzondering op deze regel, die kent de volgende nummering: A318-100 A319-100 A320-100 A320-200 A321-100 A321-200 De A320 is het standaard model, een lager nummer is een kortere romp, een hoger nummer is een langere romp. De -100 is de eerste uitvoering van een toestel, de -200 is een verbeterde of aangepaste versie. [ Bericht 12% gewijzigd door Fred op 17-02-2017 13:00:31 ] | ||
Woods | vrijdag 17 februari 2017 @ 13:34 | |
Een 787-10 is weliswaar langer dan een 777-200(68,27 vs. 63.7) maar 5 meter korter dan een 777-300. Wel vervoeren deze laatste 2 ongeveer even veel passagiers in 2-class configuration. Respectievelijk 396 vs. 390. Volgens Boeing vervoeren zowel de 777-200 als de -300 even veel vracht namelijk 201,6 ton. Als airliner zullen veel factoren meespelen waaronder prijs maar zeker de onderhouds- en brandstofkosten. Ik heb de maximale vliegafstand buiten beschouwen gelaten gezien ik niet weet in hoeverre maximale vracht invloed heeft op de afstand bron: http://www.boeing.com/commercial/ Op datzelfde Sankt Moritz: Stuntvliegtuig snijdt camerakabel door op WK alpineskiën [ Bericht 4% gewijzigd door Woods op 17-02-2017 14:22:19 ] | ||
Iemand91 | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:08 | |
[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 23:14:37 ] | ||
Fred | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:15 | |
Ze moeten hem natuurlijk een beetje paaien, anders worden straks nóg minder 747-8i's verkocht. | ||
Adrie072 | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:30 | |
Mooi hoe de schaduw die bolling creëert op de eerste foto! | ||
Fred | vrijdag 17 februari 2017 @ 21:48 | |
idd. Doet me denken aan de Lockheed Constellation: | ||
inkjet | vrijdag 17 februari 2017 @ 22:02 | |
Volgens de websites: Toestel 787-9 787-10 777-300ER A350-900 Range 7635 6430 7370 8100 nm Passg 290 330 396 325 # Cargo 5452 6802 5040-7120 6088 cubic ft length 206 224 242 219 ft pfft de opmaak wordt compleet vernaggeld, sorry ik krijg het niet goed. [ Bericht 2% gewijzigd door inkjet op 17-02-2017 22:13:26 (Opmaak) ] | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 00:34 | |
| ||
flipsen | zaterdag 18 februari 2017 @ 01:35 | |
| ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:10 | |
Kun je ergens vertrektijden terug vinden? Ben benieuwd waar door me werd gevlogen https://www.nieuweoogst.n(...)_related_news_list=1 | ||
PluggieOD | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:18 | |
Maandag, onbewerkt. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:28 | |
Waar heb je die geschoten? Apache denk ik? | ||
PluggieOD | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:38 | |
Die in het zwart ben ik. | ||
Sunri5e | zaterdag 18 februari 2017 @ 13:45 | |
PH-TFK vanmorgen een Mayday gedaan vanwege brandstoftekort. https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-tfk/#c7eca20 http://nhnieuws.nl/nieuws(...)wege-brandstoftekort | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:03 | |
https://m.facebook.com/st(...)4&id=100000692598018 | ||
HetBrabandertje | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:56 | |
Is dat niet erg vlot? Zo lang zat dat vliegtuig nog niet in een holding pattern.. | ||
Sunri5e | zaterdag 18 februari 2017 @ 14:58 | |
Ja. Wellicht wat slecht weer of tegenwind gehad tijdens de vlucht? | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:09 | |
Corendon koopt nieuwe Boeing Op zich is bovenstaande niet erg bijzonder, de meeste airlines beginnen met een paar gebruikte toestellen en gaan langzaam over op nieuwe toestellen zodra de omzet dat toelaat. Wat wél bijzonder is dat Corendon zegt het toestel te kopen. Dat komt tegenwoordig nauwelijks meer voor bij leisure airlines. Zou hier sprake zijn van een vertaalfoutje? Zou de desbetreffende topman niet weten dat het toestel geleased is? Zou Corendon niet willen communiceren dat ze toestellen leasen? Of doet Corendon mij écht verbazen en hebben ze het toestel echt gekocht? De huidige toestellen zijn voor zover ik kan zien allemaal geleased. | ||
Sunri5e | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:24 | |
Tui gaat de A340 van Surinam Airways sowieso inzetten op Gran Canaria. | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 16:54 | |
Op maandagen en donderdagen kan je met de A340 non-stop naar Gran Canaria heen en terugvliegen. Op zaterdagen en dinsdagen non-stop met de 767 van TUI. De overige drie dagen wordt een 737 ingezet, ook non-stop. Dat is volgens mij een record voor TUI op deze bestemming. Past prima bij het beeld dat Turkije en Egypte het af moeten leggen tegen de Canarische Eilanden. Opvallend is wel dat ze voor de vluchten met SLM alleen economy tickets verkopen. Ben benieuwd hoe ze de business class stoelen gaan vullen. Edit1: De OO-JNL / PH-OYJ zal zo lijkt het ook begin juli weer in Nederland zijn: Op maandagen doet de PH-OYI een rotatie Dom. Republiek en is de dinsdag erop om 9.40 weer op Schiphol. Voor 6.40 staat echter al een vlucht gepland met een 767 naar Las Palmas. Ergo: er moeten twee 767's voor TUI zijn deze zomer. Edit2: Het wordt nog interessanter. Op dinsdagen vliegt de SLM naar Tenerife. Dus welk toestel gaat dan de SLM rotatie naar Paramaribo doen? [ Bericht 16% gewijzigd door Fred op 18-02-2017 17:06:28 ] | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:38 | |
Twee 767's voor TUI zeg je? Ze hebben drie. Hun eigen, die van TUI België en die van PrivatAir. [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 18-02-2017 17:47:39 ] | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:40 | |
Das waar ook, die was ik helemaal vergeten. Daar verkopen ze wel comfort tickets voor, ik vermoed dat je dan in de bc van het toestel terecht komt. | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 17:49 | |
Jeej, ik ben es iemand die een antwoord kan geven ipv de vragen stelt | ||
inkjet | zaterdag 18 februari 2017 @ 18:32 | |
Hoe heb je dat gedaan? | ||
inkjet | zaterdag 18 februari 2017 @ 20:27 | |
Vandaag is alweer de zesde ERJ-175STD (ERJ-170-200) voor KLM Cityhopper gearriveerd op Schiphol. De registratie is PH-EXL. [ Bericht 11% gewijzigd door inkjet op 18-02-2017 20:28:30 (Reg.) ] | ||
PluggieOD | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:38 | |
PluggieOD | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:40 | |
. [ Bericht 99% gewijzigd door PluggieOD op 18-02-2017 21:40:59 ] | ||
PluggieOD | zaterdag 18 februari 2017 @ 21:45 | |
Vanuit de bosjes, september. Chkalovsky. Wij doen aan c/n's. [ Bericht 23% gewijzigd door PluggieOD op 18-02-2017 21:50:36 ] | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 22:41 | |
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags: | ||
derLudolf | zaterdag 18 februari 2017 @ 22:54 | |
Als je nosml tags gebruikt hoef je geen screenshot te doen. Volgens mij. Even testen [code] Toestel 787-9 787-10 777-300ER A350-900 Range 7635 6430 7370 8100 nm Passg 290 330 396 325 # Cargo 5452 6802 5040-7120 6088 cubic ft length 206 224 242 219 ft [/Code] | ||
Fred | zaterdag 18 februari 2017 @ 23:11 | |
Nooit geweten | ||
G-Pier | zondag 19 februari 2017 @ 12:33 | |
[ Bericht 11% gewijzigd door G-Pier op 19-02-2017 12:42:27 ] | ||
derLudolf | zondag 19 februari 2017 @ 12:36 | |
Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch? | ||
G-Pier | zondag 19 februari 2017 @ 12:42 | |
Niet dat ik weet helaas. Eind maart zouden de nieuwe CA's moeten beginnen. | ||
aquafreak | zondag 19 februari 2017 @ 17:00 | |
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me. | ||
Fred | zondag 19 februari 2017 @ 17:26 | |
Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc) Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken. Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen. | ||
Fred | zondag 19 februari 2017 @ 18:20 | |
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit: | ||
aquafreak | zondag 19 februari 2017 @ 18:45 | |
Ah, dat topic kende ik nog niet . Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijg | ||
flipsen | zondag 19 februari 2017 @ 19:20 | |
Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit | ||
inkjet | zondag 19 februari 2017 @ 19:50 | |
Ah bedankt, kennelijk wordt de tekst dan niet ge"interpreteerd (en de extra spaties verwijderd). | ||
Iemand91 | maandag 20 februari 2017 @ 23:35 | |
Piloten Air France akkoord met oprichting Boost
| ||
derLudolf | dinsdag 21 februari 2017 @ 00:04 | |
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden? | ||
PluggieOD | dinsdag 21 februari 2017 @ 04:03 | |
Ik zou juichen. Dit is kunst man. TLG-31 vanaf Norvenich? | ||
DeeBee | dinsdag 21 februari 2017 @ 04:17 | |
Dit hele plan wordt echt een topshow. Ik vind het wel vrij gedurfd de A350's naar Boost te sturen, al zijn die wel bij uitstek geschikt om naar allerlei type airports te vliegen en 'flexibel' routes te starten. Ik denk dat het hele plan echter keihard faalt aangezien ze teveel verschillende doelen hebben en 'efficientie' nou niet echt in het Franse bloed zit... | ||
PluggieOD | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:45 | |
Mbt intercept, TLG-74: LK01/02 were up 278.525 from Neuburg. Mode-s: 30+12 & 30+06. (c) Scramble/Joost. | ||
Karstman | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:50 | |
kan iemand dit vertalen? | ||
PluggieOD | dinsdag 21 februari 2017 @ 10:59 | |
Het gaat over die onderschepping. TLG betekent Taktisches Luftwaffengeschwader. TLG-74 = Neuburg. LK01/02 is het callsign/de roepnaam. Lima Kilo Zero One en Lima Kilo Zero Two. 3006 en 3012 zijn de registraties van de vliegtuigen. De plus gebruiken sommigen vanwege het kenteken. Dat komt van Mode-S af, dus niet gelezen. 278.525 is de frequentie waar de Eurofighters op zaten. Info komt van Scramble forum/Joost. | ||
Karstman | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:04 | |
Duidelijk, dank! | ||
PluggieOD | dinsdag 21 februari 2017 @ 11:13 | |
Jet Airways was JAI118 / VT-JEX, beelden zijn vanuit BAW2042 G-YMMD [ Bericht 25% gewijzigd door PluggieOD op 21-02-2017 11:29:20 ] | ||
Iemand91 | dinsdag 21 februari 2017 @ 13:32 | |
De minder winstgevende routes en een aantal nieuwe routes gaan naar 'Boost'. Vloot wordt maximaal 18 narrow-body en 10 wide-body toestellen. Cockpit crew werkt voor zelfde arbeidsvoorwaarden als bij Air France (In plaats dat Boost-crew mindere voorwaarden krijgt moet de gehele AF crew hogere productiviteit halen) Cabin crew voor Boost wordt nieuw aangenomen tegen flink lagere arbeidsvoorwaarden (40% minder dan AF cabin crew). Vergelijkbaar met de nieuwe BA cabin crew die ook veel minder goede arbeidsvoorwaarden heeft dan de 'oude' crew. Vloot zal eind dit jaar beginnen met A320's en vanaf de zomer van 2018 met de A340-300's. Vanaf 2019 komen de A350's naar Boost. Met andere woorden zal de AF vloot simpelweg minder snel groeien/nieuwere toestellen krijgen omdat Boost dus een deel van de A350's krijgt. Maar AF krijgt nog steeds eind dit jaar haar eerste A350. Overigens heeft AF ook begin deze maand officieel de order van twee A380's omgezet in 3 A350's. | ||
bluemoon23 | woensdag 22 februari 2017 @ 02:00 | |
Air Force One is natuurlijk heel bekend, maar de Boeing E-4B is ook wel interessant. https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-4 De 4 toestellen staan ook wel bekend als "Doomsday Plane" Na 9/11 worden ze ook wel gebruikt door de Amerikaanse minister van defensie bij buitenlands reizen. Hier Mattis van de week in Zuid Korea. Filmje van de binnenkant http://abcnews.go.com/US/(...)io/story?id=13782736
| ||
Iemand91 | woensdag 22 februari 2017 @ 13:14 | |
Interessante cijfers over Schiphol van 2016. Totaal vervoerde passagiers: 63.6 miljoen (stijging van 9,2% t.o.v. 2015) (stijging vooral door AMS als begin of eindstop, Schengen passagiers is met 17% gestegen) Totale vervoerde cargo: 1,662 miljoen ton (+ 2.5%) Totaal aantal vliegbewegingen: 478,864 (+ 6.3%) Gemiddelde retail uitgave per vertrekkende passagier: ¤13,65 (- 5,5%) Gemiddelde uitgave aan eten/drinken per passagiers: ¤4,32 (+8,5%) Totaal aantal passagiersbestemmingen: 293 (2015: 295) Totaal aantal vrachtbestemmingen: 29 (2015: 27) Totaal aantal bestemmingen: 322 (2015:322) Na London Heathrow en Parijs de drukste luchthaven van Europa en nummer 12 ter wereld. (In beide categoriën is het Frankfurt en Istanbul voorbijgestreefd) Drukste Europese routes: Londen Heathrow – 1.616.621 passagiers Barcelona – 1.305.467 passagiers Parijs Charles de Gaulle – 1.182.258 passagiers Rome Fiumicino – 1.098.751 passagiers Londen Gatwick – 1.068.834 passagiers Manchester – 1.021.096 passagiers Madrid – 992.114 passagiers Kopenhagen – 974.884 passagiers Dublin – 936.784 passagiers Frankfurt – 817.512 passagiers Drukste intercontinentale routes: Dubai - 832.772 passagiers Atlanta - 777.335 passagiers New York - 677.992 passagiers Detroit - 538.408 passagiers Toronto - 530.147 passagiers Tel Aviv - 511.374 passagiers Curaçao - 470.012 passagiers Minneapolis - 451.875 passagiers Bangkok - 439.839 passagiers Nairobi - 411.195 passagiers Toesteltypes met meeste vliegbewegingen: Boeing 737-800 – 99.821 keer Embraer 190/195 – 72.180 keer Airbus A320 – 51.676 keer Boeing 737-700 – 42.010 keer Airbus A319 – 34.209 keer Fokker 70 – 29.306 keer Airbus A330-300 – 12.160 keer Airbus A321 – 11.975 keer Embraer 170/175 – 11.097 keer Boeing 747-400 – 10.246 keer | ||
inkjet | woensdag 22 februari 2017 @ 22:22 | |
Met name deze zijn behoorlijk aan het schuiven. De 787 gaat ook richting top-10. | ||
Iemand91 | donderdag 23 februari 2017 @ 00:36 | |
KLM's nieuwste aanwinst is onderweg naar Amsterdam. PH-BVS "Darien National Park" is 28e Boeing 777 en 13e 777-300ER voor KLM. In september volgt nog -BVU en dan is het (voorlopig?) voorbij met nieuwe 777's voor KLM. En Harrison Ford heeft weer een 'oeps' moment gehad in de luchtvaart. (Had het hier nog niet genoemd): Beelden van 'bijna-botsing' Harrison Ford duiken op
[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 23-02-2017 00:41:37 ] | ||
DeeBee | donderdag 23 februari 2017 @ 05:31 | |
Die 777 ziet er raar uit van voren met die streep, heel erg breed ofzo. Van de zijkant en in de lucht echter hele mooie foto's. | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 08:52 | |
Ze zouden ze allemaal als de bva moeten laten leveren | ||
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 23 februari 2017 @ 10:02 | |
Nee, joh! De BVA is leuk als 'geintje', maar niet als permanente livery. KLM-blauw is een mooie en zeer herkenbare kleur. KLM blue looks good on you. | ||
biertapper | donderdag 23 februari 2017 @ 13:08 | |
EK147 inmiddels 2 doorstarts gehad en binnenkomend voor poging 3. https://www.flightradar24.com/UAE147/c8b2988 Edit: Wijkt inmiddels uit naar Frankfurt | ||
biertapper | donderdag 23 februari 2017 @ 14:08 | |
En een livestream vanaf Schiphol: | ||
flipsen | donderdag 23 februari 2017 @ 15:20 | |
Fijn camarawerk Die 787-900 had wel "rare rook" bij landingsgestel voor? Staat ie soms naast de baan? | ||
flipsen | donderdag 23 februari 2017 @ 15:22 | |
Edit: Kennelijk niet, maar zag er vreemd uit Ah, dat was natuurlijk de thrust reverse | ||
Iemand91 | donderdag 23 februari 2017 @ 15:23 | |
Live-stream op de TV en FR24 op de laptop. #AVgeek | ||
biertapper | donderdag 23 februari 2017 @ 15:28 | |
| ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 16:58 | |
Mayday call nu op Schiphol | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 16:59 | |
16:57:29 23-02-17 melding alert P 1 INCIDENT LUCHTVAART (VOS GROOT) (GRIP 3 SCHIPHOL) UGS UITGANGSSTELLING A POSTDUIFWEG SCHIPHOL 12GG09 123150 124270 121293 121292 121294 121296 121204 121295 121298 13AGS1 121290 121081 121380 121285 123131 124230 1 | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:00 | |
| ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:00 | |
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:03 | |
Prop van FlyBe naast de baan bij Schiphol | ||
spapaars | donderdag 23 februari 2017 @ 17:08 | |
Doorstart. | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:08 | |
Ja, alles gaat in holding nu. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:09 | |
Schiphol is tijdelijk dicht. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:10 | |
Qatar lijkt naar Brussel uit te wijken. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:11 | |
Air Maroc ook. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:12 | |
Weet iemand naast welke baan hij ligt? | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:13 | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:13 | |
22 | ||
spapaars | donderdag 23 februari 2017 @ 17:14 | |
Volgens mij gaan ze nu de Aalsmeerbaan gebruiken. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:15 | |
Live beelden nu: http://www.nhnieuws.nl/ni(...)-tijdens-zware-storm | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 17:16 | |
Schiphol is/was dicht vanwege bovenstaand vliegtuig naast de baan? | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:16 | |
Buitenveldertbaan. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:17 | |
Ja. Schiphol is even dicht geweest. Nu weer open. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:18 | |
Ambulances op afstand. | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 17:18 | |
Oostbaan? | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:20 | |
Ja. Landen gaat nu op Buitenveldert en opstijgen vanaf de Kaagbaan. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:20 | |
Die kist is gewoon door zijn hoeven gezakt. Wat een klap moet dat zijn geweest joh!. NH Nieuws was aan het filmen. Hopelijk staat het op beeld. | ||
spapaars | donderdag 23 februari 2017 @ 17:20 | |
ja, zie het nu. | ||
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:21 | |
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:25 | |
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-jecp/#c8c175f | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:28 | |
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 17:30 | |
Gewoon geknakt door de wind die hem naar beneden duwt. | ||
Fred | donderdag 23 februari 2017 @ 17:33 | |
AT5 streamt live op FB | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 17:38 | |
Even Apeldoorn bellen. | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:47 | |
Vanuit het vliegtuig
| ||
biertapper | donderdag 23 februari 2017 @ 17:57 | |
En vanuit de ATC: | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 17:58 | |
Karstman | donderdag 23 februari 2017 @ 17:59 | |
altijd lekker om te horen hoe beheerst dat radiocontact dan gaat. | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:03 | |
"Het ongeluk gebeurde op de Oostbaan, de enige landingsbaan die in gebruik was vanwege de storm. Er wordt nu geland op de Buitenveldertbaan." Aldus de NOS. Mijn gedachtes gaan uit naar de verkeersleiders. | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:05 | |
Weer eens een keer wat bijzonders. Mooi toch? Geen slachtoffers. | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:07 | |
Ja. Al is het hopen dat de schade natuurlijk beperkt blijft. | ||
flipsen | donderdag 23 februari 2017 @ 18:22 | |
Ja hoor, zet ik de stream eens uit omdat ik het druk met werk heb, mis ik dit... Zag opeens (36) (nieuwe posts) in het tablad van dit topic staan | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 18:24 | |
Waarom, hebben die slecht zicht op de Buitenveldertbaan? | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:30 | |
Geen idee. Maar zullen het ongetwijfeld druk hebben. | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 18:30 | |
Oh op die manier | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:32 | |
Is ook gewoon een vaste procedure voor, die holdingpaterns staan ook vast. Ipv ze in een keer door te lullen zet je ze nu allemaal in holding en haal je ze daar er weer stuk voor stuk uit. Druk is het altijd . | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 18:34 | |
Elke maatschappij weet die patronen voor het vliegveld waar ze naartoe vliegen? Dan zeggen ze tegen partij X ga patroon Y maar vliegen? | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:35 | |
Dat lijkt mij ook ja. Maar heb daar weinig kaas van gegeten. Doelde meer dat het nu even anders dan gebruikelijk gaat en dat daar op geanticipeerd moet worden. Niet dat de luchtverkeersleiders nu half overspannen achter hun bureau zitten | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 18:35 | |
Ja, zijn vaste plaatsen en die worden je toegewezen. Misschien dat een enkele Chinees er moeite mee heeft? | ||
Fred | donderdag 23 februari 2017 @ 19:55 | |
De A380 van Emirates is het vanmiddag niet gelukt om te landen: De avondvlucht doet nu een poging om te landen | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 20:00 | |
Kunnen die dingen eigenlijk op de oostbaan landen? ja nu even niet, maar normaal. | ||
Fred | donderdag 23 februari 2017 @ 20:09 | |
Volgens mij is een 747 het grootste wat er op kan landen. | ||
derLudolf | donderdag 23 februari 2017 @ 20:13 | |
Ik wist dat 747 sowieso er kan landen. Is een A380 zoveel meer meters nodig? Edit: 1000m zou genoeg zijn, de Oostzaan is het dubbele http://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=373371 | ||
inkjet | donderdag 23 februari 2017 @ 20:20 | |
Hoe zit het met de capaciteit qua gewicht van de 22 en de taxibanen daar? | ||
spapaars | donderdag 23 februari 2017 @ 21:01 | |
Die waren vast niet aan het klaverjassen, arriveren als de passagiers nog niet allemaal eruit zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door spapaars op 23-02-2017 21:06:52 ] | ||
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 21:13 | |
http://www.luchtvaartnieu(...)gestel-bekende-kwaal | ||
Piles | donderdag 23 februari 2017 @ 22:07 | |
Volgens mij is dat het probleem ja. Maar dan nog zou een 22 approach en dan landen op 24 ook een optie kunnen zijn. | ||
Iemand91 | donderdag 23 februari 2017 @ 23:24 | |
De A380 heeft minder lengte nodig dan de 747. Probleem bij de Oostbaan is ruimte naast de baan. Daarnaast mag de A380 niet op de taxibanen ten oosten van de Aalsmeerbaan komen. Neen. Dan moet de A380 naar de terminal via de taxibaan bij het vrachtplatform en die is niet breed genoeg. Ook de taxibaan langs de Fokkerfarm heeft zo z'n problemen/eisen. | ||
Shivo | vrijdag 24 februari 2017 @ 04:10 | |
Ik zag vanmorgen een 707 op Barajas in Madrid. Daar vliegen er niet veel meer van. Ongebruikelijk gezicht, klein vliegtuig met vier motoren. | ||
Pino112 | vrijdag 24 februari 2017 @ 06:51 | |
Met ondertiteling. | ||
flipsen | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:08 | |
John Travolta was in Madrid? Die heeft er toch nog eentje? | ||
Fiorano | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:43 | |
Ze zijn toch snel weer bezig met de afhandeling, netjes hoor. Tussendoor ook nog even die KLM met wat Kut passagiers... | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:43 | |
Jep, de N707JT. Deels gesponsord door Qantas. De laatste 3 jaar heeft-ie niet veel gevlogen en op een foto van september 2015 is te zien dat het toestel naast de woning van John Travolta staat: Meer recent zou het toestel in Brunswick, GA staan: De registratie bij de FAA moet dit jaar in mei hernieuwd worden, maar geruchten doen de ronde dat het mogelijk gesloopt wordt. Het airframe is inmiddels 53 jaar oud en schijnt last van corrosie te hebben. | ||
zlotka | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:03 | |
Beste man heeft een landingsbaan in z'n tuin? Hoe zit dat met ATC? | ||
Piles | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:05 | |
Grootste deel van het lagere luchtruim is uncontrolled. Gewoon zelf opletten en tegen andere piloten praten. | ||
zlotka | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:09 | |
Ook met kisten als die 707? Lijkt me toch bijzonder | ||
#ANONIEM | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:16 | |
Is een private estate met meerdere bewoners. https://en.wikipedia.org/wiki/Jumbolair_Airport Ze hebben alleen UNICOM, geen toren verder. | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:23 | |
Je kan zijn buurman worden, grond genoeg te koop: https://www.jumbolair.com | ||
Shivo | vrijdag 24 februari 2017 @ 15:34 | |
Ik was te jetlagged om te onthouden welke maatschappij er op stond. Maar weet wel zeker dat een 707 was. | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:47 | |
Geen Ilyushin - Il-96 van Cubana? Die lijken heel sterk op een 707: | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:04 | |
De Spaanse luchtmacht heeft ook nog een 707-300 rond vliegen: | ||
derLudolf | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:26 | |
Il96 is een widebody, 707 niet | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:33 | |
Klopt, maar beiden zijn relatief korte toestellen met 4 motoren en van een afstandje kunnen ze best op elkaar lijken imho. | ||
Karstman | vrijdag 24 februari 2017 @ 18:16 | |
Ter info, via een kennis van mij op Schiphol. De kraan om die Flybe weg te tillen is drie kwartier geleden gearriveerd. | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 20:40 | |
Brussels airlines heeft na de Kuifje en Rode Duivel livery's nu een "Tomorrowland"-toestel: | ||
Shivo | vrijdag 24 februari 2017 @ 20:44 | |
Je hebt gelijk, het was zeer waarschijnlijk een Ilyushin van Cubana, voor de Havana-Madrid lijn. Weer wat geleerd. Alleen met een andere livery: | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 21:51 | |
De kisten van Cubana staan wel vaker stil her en der bij bevriende landen. De CU-T1250 staat momenteel in Moskou: Ze hebben er 4 bij Cubana, waarvan alleen de CU-T1717 luchtwaardig is. De CU-T1250 staat dus in Moskou, in Madrid staat de CU-T1251 of CU-T1254. Geen idee welke van de twee het is, de transponders staan lang niet altijd (goed) aan op die toestellen en worden dus niet goed opgepikt door sites als flightradar24.com en flightaware.com. De CU-T1717 is de enige met zilveren livery. Als je onderstaande foto ziet kan je wel raden wie de vorige eigenaar van het toestel was: Zoals vaker in communistische landen is er vaak een gebrek aan harde valuta's om diensten en goederen in het buitenland in te kopen. Het komt nog wel eens voor dat er geen geld is voor een reserve onderdeel of een onderhoudsbeurt. Daar komt nog eens bij dat ze de enige ter wereld zijn die het toestel gebruiken voor civiele luchtvaart, dus als er al geld is voor een onderdeel moet dat ook nog uit Rusland getransporteerd worden vanaf de fabriek. Op papier staat er nog een IL96-300 on order voor Cubana, maar ik vermoed zomaar dat door gebrek aan valuta dat toestel er nooit gaat komen. Het is ook maar de vraag of de in 2013 bestelde IL96-400's. Overigens moet je wel geduld hebben als je een IL-96 wil. Ze bouwen er gemiddeld 1,5 per jaar. Veel keuze voor wide bodies heeft Cubana niet. Niet alleen door gebrek aan valuta, maar door de boycot van de VS zit de aanschaf van een zuinige Boeing 787 of Airbus A350 er niet in. Een tweede hands A340 zou nog een optie kunnen zijn, maar die zal dan gekocht moeten worden aangezien de kans klein is dat een westerse lease-maatschappij in zee zal willen gaan met de Cubaanse overheid. | ||
derLudolf | vrijdag 24 februari 2017 @ 22:13 | |
Zou er graag eens mee vliegen, zo'n il 96 | ||
Fred | vrijdag 24 februari 2017 @ 22:47 | |
CU470/471 kan je elke 3/4 dagen van Madrid naar Santiago de Cuba of Havana en weer terug. Kosten 712 euro economy of 1461 euro business class. | ||
Blistering | zaterdag 25 februari 2017 @ 16:37 | |
Wat een badass livery is het toch: Air Canada B787-8 by Mathieu Pouliot, on Flickr | ||
flipsen | zaterdag 25 februari 2017 @ 17:15 | |
Zeker tof, maar het hangt ook wel heel erg af van de hoek, de achtergrond en met name de nabewerking in Photoshop | ||
PluggieOD | zaterdag 25 februari 2017 @ 20:42 | |
Civiel = Muf. Zo heb ik al mijn exen en vriendin dat geleerd. Misschien zit ik ernaast. | ||
PluggieOD | zaterdag 25 februari 2017 @ 20:54 | |
Volgens mij heb ik dat ze wel goed aangeleert altijd: Oude repo: Early in the morning I sing this song: J'aime j'aime la vie: Van voor: Van achter, van opzij, BETHLEHEM: Naar links, van achter: Stomme plant: The man @ work: Sta ik dan op 3 meter afstand: Prop blur galore @ 470 mm 1/50e ofzoiets x 1.6 instapzooi: Zo leerden we het onze meiden altijd: civiel is muf, en militair = avontuur. Bij Chania vond ze het wat minder deze laatste.... ... Andere tijden. Ingekort als een Coralie [ Bericht 10% gewijzigd door PluggieOD op 25-02-2017 21:01:22 ] | ||
LintuxCx | zaterdag 25 februari 2017 @ 21:27 | |
Vorige maand toch eens wat foto's van vooral vliegshows (2× Farnborough, vandaar de grijze achtergronden steeds ) en een middagje @ Palo Alto Airport op FlightAware gepost. | ||
flipsen | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:20 | |
Misschien moet er een apart topic komen voor mooie series foto´s? | ||
Pino112 | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:37 | |
| ||
derLudolf | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:40 | |
Betekend dat uitwijken? | ||
Pino112 | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:40 | |
Ja | ||
derLudolf | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:42 | |
Is daar een aanleiding voor? | ||
derLudolf | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:44 | |
Hoe zien die 744M er eigenlijk uit? Zitten er bv tot de vleugels mensen en daarachter is een vrachtruim? | ||
Pino112 | zaterdag 25 februari 2017 @ 22:58 | |
Zo: | ||
derLudolf | zaterdag 25 februari 2017 @ 23:10 | |
Flauw, van binnen. Maar zoals ik dacht dus, had al even op seatguru gekeken. | ||
Pino112 | zaterdag 25 februari 2017 @ 23:20 | |
Betreft overigens een medical. | ||
PluggieOD | zaterdag 25 februari 2017 @ 23:43 | |
Goed opgevoed. [ Bericht 4% gewijzigd door PluggieOD op 25-02-2017 23:49:58 ] | ||
PluggieOD | zondag 26 februari 2017 @ 00:01 | |
Die 400 meter ging NIET 2 km hoog. Er was GEEN neefje die ging huilen erna. Die ligt NIET ergens in Nijmegen in een achtertuin. | ||
OEM | zondag 26 februari 2017 @ 00:08 | |
Jep, ook aan de buitenkant te herkennen aan de vrachtdeur: | ||
The_stranger | zondag 26 februari 2017 @ 18:49 | |
Gezagvoerder die medische hulp nodig had. | ||
Surveillance-Fiets | zondag 26 februari 2017 @ 21:10 | |
waar kijk ik naar? | ||
flipsen | maandag 27 februari 2017 @ 01:38 | |
Wilde gok hoor: je monitor? | ||
firecow | maandag 27 februari 2017 @ 21:39 | |
Wat zijn het eigenlijk vieze smerige hokken die oude bende van KLM. Toch jammer dat ze eruit gaan | ||
Blistering | dinsdag 28 februari 2017 @ 16:22 | |
Gezagvoerder had een hartaanval gekregen. Source: kennis die in dat vliegtuig zat. | ||
derLudolf | dinsdag 28 februari 2017 @ 17:22 | |
das niet best. Wel goed afgelopen? | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2017 @ 21:55 | |
Is de Oostbaan eigenlijk al weer open? Of duurt dat nog even? Kan me voorstellen dat er best wat schade is ontstaan. | ||
Woods | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:10 | |
https://www.flightradar24.com/C550/c994345 is er zojuist van opgestegen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:13 | |
Ja, maar die is bezopen zo te zien. [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 22:14:16 ] | ||
OEM | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:14 | |
Zoiets dacht ik ook al | ||
Woods | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:21 | |
Het gaat alle kanten op | ||
#ANONIEM | dinsdag 28 februari 2017 @ 22:29 | |
Nee maar zonder gekheid, zal dat niet de PH-LAB zijn? Dus die onderzoek doet naar de instrumenten op Schiphol? Edit, volgens een andere radar dus wel, dus dat zegt nog niet zoveel. [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 22:31:04 ] | ||
Iemand91 | donderdag 2 maart 2017 @ 00:58 | |
Dinsdag is de eerste A350 aan Air Caraibes geleverd (en daarmee ook de eerste A350 voor een Franse maatschappij). Het bijzondere van dit toestel is de cabine; het is de eerste A350 met 10 stoelen naast elkaar (3-4-3) in plaats van het gangbare 3-3-3. Met 18 Business, 45 Economy Plus en 326 Economy en een totaal van 389 stoelen is het dus ook de volste A350 tot nu toe. Ook 51 stoelen onder het maximum aantal stoelen. En ik gok nog altijd zo'n 39 stoelen meer dan bij de toekomstige KLM A350's. (Die best veel stoelen in een toestel kunnen stoppen) En nu Economy steeds minder wordt; begint Swiss ook maar met Business te verminderen... | ||
flipsen | donderdag 2 maart 2017 @ 01:18 | |
Als de prijs nagenoeg hetzelfde Is, kies ik toch echt voor een bredere stoel. Die laatste keermet Kl(e)M vond ik geen pretje dan maar lekker de a340 van aireuropa | ||
Sunri5e | donderdag 2 maart 2017 @ 18:30 | |
| ||
Fred | zondag 5 maart 2017 @ 14:01 | |
De Chinezen zoeken het steeds groter. Na de ARJ21-700 en de C919 komen ze nu met de C929: Bron Volgens Wikipedia gaat het toestel niet alleen in uiterlijk op een A350 en 787 lijken, maar komen ook de overige specs in de buurt van beide toestellen. Rusland doet trouwens ook mee. Zij hebben momenteel alleen de Il-96 in productie en die voldoet niet meer aan de eisen van tegenwoordig. | ||
Fred | maandag 6 maart 2017 @ 19:54 | |
Ana gaat met schildpadden vliegen | ||
#ANONIEM | maandag 6 maart 2017 @ 19:55 | |
Wat een gedrocht. | ||
flipsen | maandag 6 maart 2017 @ 20:53 | |
Is één van de weinige liveries die ik wel grappig/mooi vind | ||
Karstman | maandag 6 maart 2017 @ 20:57 | |
Tja, Japanners hebben vaak een iets andere mening over wat mooi is Iemand trouwens in voor een quiz? Hij is niet heel makkelijk. Ik had 4 uit 10 http://www.avgeekery.com/ultimate-avgeek-challenge-round-1/ | ||
Iemand91 | maandag 6 maart 2017 @ 21:22 | |
Moet wel bij verteld worden dat dit het resultaat van een prijsvraag was. Is het mooi? Neuh. Is het simpelweg tof en mooi dat zoiets in een miljardenbusiness kan? Zeker. | ||
PluggieOD | maandag 6 maart 2017 @ 21:29 | |
5404+5408 EHEH. Face-off 01-03-17: | ||
PluggieOD | maandag 6 maart 2017 @ 21:33 | |
Beiden LTG-62. [ Bericht 29% gewijzigd door PluggieOD op 06-03-2017 21:39:26 ] | ||
Iemand91 | dinsdag 7 maart 2017 @ 15:30 | |
Iets voor de Schiphol spotters. Kennen we dit toestel nog? AeroMexico vliegt momenteel nog driemaal per week met de Boeing 787-8 naar Schiphol. (vertrek in Mexico op zondag, woensdag en vrijdag, 2 minuten voor middernacht; aankomst op Schiphol de volgende dag om 18:00 uur) Vanaf 2 april komt er een vierde vlucht (vertrek maandagavond, aankomst dinsdagavond), vanaf 4 mei vijf wekelijkse vluchten (vertrek donderdagavond, aankomst vrijdagavond) van vanaf 16 juni dagelijkse vluchten. Vanaf 2 april zal AeroMexico geleidelijk de 787-8 vervangen door de grotere 787-9. Vanaf 20 mei zal deze dagelijks naar Amsterdam komen. Dit betekent dus ook dat we bovenstaande kist op Schiphol kunnen verwachten. Dit zorgt ook voor een verhoging van de capaciteit; van 32 business naar 36 en 211 economy naar 238; totaal van 243 naar 274 stoelen. | ||
G-Pier | dinsdag 7 maart 2017 @ 22:36 | |
Iemand een logische reden/verklaring gevonden waarom VLM zou opereren vanuit Slovenië? | ||
Fred | woensdag 8 maart 2017 @ 07:35 | |
Het moederbedrijf heeft een belang in de luchthaven van Maribor. | ||
Iemand91 | woensdag 8 maart 2017 @ 15:16 | |
Even een nieuw topic aanmaken wegens nieuws... | ||
Iemand91 | woensdag 8 maart 2017 @ 15:16 | |
En dicht. |