Zwitserse-Vorst | zaterdag 4 februari 2017 @ 00:54 |
De autotheorie die verplicht is om te halen is de meest zielige, onbenullige mierenneukerij die ik in lange tijd ben tegengekomen. Even de feiten op een rij zetten: als je het theorie-examen wil halen, zul je 65 vragen moeten beantwoorden. Bij 25 van deze vragen, waarvan je er 12 fout mag hebben, moet je aangeven of je moet remmen, "gas loslaten" of niets doen in een bepaalde situatie. Bij de 40 overige vragen mag je er slechts 5 (!) fout hebben. Die gaan over de theorie die je dient te leren. En nu mijn klaagzang. Inhoudelijk gezien zijn dit ten eerste veel te veel vragen en ten tweede gaan ze over allemaal individuele situaties die echt niet altijd aan de orde zijn als je participeert in het verkeer. Daarnaast zijn die 25 vragen over "gevaarherkenning" helemaal een rip-off. Het lijkt mij dat je bij de situaties die voorgeschoteld worden op dat moment wel zelf kunt inschatten wat je moet doen en dat je niet nu achter je computer dat zou moeten kunnen bedenken. Die situaties en de zogenaamde oplossingen zijn de manieren hoe de makers van deze onzin de situatie interpreteren. Dat hoeft natuurlijk niet automatisch te betekenen dat dat ook enkel de juiste manier is om zo een situatie op te kunnen lossen. Maar die vlieger gaat voor hen niet op. En dan ook nog eens zo impulsief! De bedenktijd om een vraag te beantwoorden varieert van 8 tot 20 seconden. Wie heeft dat nou weer bedacht? Daar wordt men juist onzeker van en geeft zomaar een antwoord, om op tijd te zijn. Dan kan iemand zich echt niet goed meer concentreren. Wat betreft die 40 andere vragen is het echt schandalig om mensen er maar 5 fout te laten hebben. Allemaal zeikerige wetten en onwijs domme situaties die je zelden tegenkomt in het verkeer. Maar dit is dan ook Nederland, waar nooit iemand iets doet aan het woud van wetten die ons weerhouden een normaal bestaan te leven. De theorie zelf zijn 26 hoofdstukken van gemiddeld 10 pagina's per hoofdstuk. Ik weiger dat door te nemen omdat er A ) veel in staat wat ik al weet, B ) het onduidelijk is en C ) het natuurlijk veel te veel is. Ik weet niet welke groep van achterlijke kwallen deze (veel te intensieve) theorie bullshit heeft bedacht maar ik vind het echt zo onwijs triest dat het bijna niet te beschrijven valt. Degenen die dat hebben bedacht zullen het waarschijnlijk even slecht doen als wie dan ook die mijn mening hierover deelt. Ik nodig iedereen uit eens te googelen op "theorie is lastig". Daar kun je zien dat er (gelukkig!) meer mensen zijn die mijn mening delen over dit onderwerp. Dus wanneer is het tijd om hier een zaak van te maken en de theorie te versimpelen? Of is het de bedoeling dat ik niet kan gaan autorijden omdat deze regeling bestaat? Ik heb onderhand zo een 30 lessen gehad en zowel mijn rijinstructeur als andere passagiers die meerijden hebben al aangegeven dat ik een prima automobilist ben. Het zou me ook niets verbazen dat het CBS het theorie-examen enkel zo lastig maakt zodat iedereen zakt en meer moet betalen voor nog zo een examen. Dat is namelijk ook hun regeling voor mensen die medicijnen met een gele sticker moeten innemen: laat ze een ontzettend dure rijtest doen omdat ze zogenaamd niet goed in het verkeer kunnen anticiperen. Als leerling valt het mij op dat ik veel asociaal en verkeerd verkeersgedrag tegenkom. Waarom zou het dan ooit mijn probleem moeten zijn dat zij niet goed kunnen rijden? Is dat misschien de reden waarom het theorie-examen zo lastig is gemaakt? Om mensen die er niks mee te maken te hebben op te zadelen met de fouten die anderen maken? Ik heb Canadese vrienden en ik heb het hierover weleens met ze gehad. Ze vertelden mij dat je in Canada enkel een of ander formulier met simpele, domme vragen hoeft in te vullen. Dat functioneert dan als je theorie als het ware. Ik wil niet zeggen dat dat de oplossing is, maar het verzacht zeker de situatie. Ik zal vast nog wel meer te melden hebben hierover, maar ik geloof dat het pleidooi dat ik hierboven heb gehouden ook al aardig mijn mening weergeeft. Ik hoop dat een groep mensen zo snel mogelijk op zal staan tegen de CBS terreur en dat er een oplossing uit voort zou komen - maar ik verwacht niet dat dat ooit zal gebeuren. | |
Plompzakker | zaterdag 4 februari 2017 @ 00:56 |
Haha, leuk topic weer braddie | |
Fatoeman | zaterdag 4 februari 2017 @ 00:59 |
In turkije kun je met vijf rijlesjes of een beetje jezelf bewijzen een rijbewijs binnenharken. Wil je een mototrrijbewijs erbij hebben, dan rij je even honderd meter en heb je die ook binnen ![]() OT verder. Altijdgeslaagd.nl | |
Zwitserse-Vorst | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:01 |
Mijn eerste rijinstructeur kwam oorspronkelijk uit een land als Irak of Libanon. Hij zei dat die al kon autorijden toen die 12 was. ![]() | |
Woelwater | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:02 |
Dit gedeelte van je klacht is wel terecht ja. De rest wat je gewoon kunt leren moet je niet over zeiken. | |
Barrah | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:05 |
Je hebt je rijbewijs inmiddels toch al Braddie? | |
Fatoeman | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:06 |
Geloof ik wel eigenlijk. In die landen is het echt easy. Maar ja, of het er allemaal in het verkeer ook zo veilig is ![]() ![]() | |
pfefferkatze | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:06 |
Als je je autotheorie-examen als dusdanig lastig ervaart dat je het niet met succes kan afronden ben ik blij dat je de weg niet op mag. | |
pfefferkatze | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:07 |
Alleen je klacht over gevarenherkenning zit wel wat waarheid in maarja vandaar dat je praktisch de helft fout mag hebben. | |
Fleischmeister | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:08 |
Gevaarherkenning mag je niet voor niks de helft van fout hebben, de eerste poging had ik er maar 6 van de 25 fout. Zit ook wel een patroon in hoor, bal = remmen, lege weg voor je = doorrijden. Geen kont aan gedaan, daarom helaas wel 6 van de 40 fout op die kennisvragen en dus op 1 vraag gezakt ![]() Het is in ieder geval zeker niet te moeilijk. We horen bij de meest verkeersveilige land ter wereld, als je je rijbewijs bij een pakje boter cadeau krijgt blijft dat niet lang zo ![]() | |
ikbennieuwopfok | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:21 |
Het gemiddelde aantal dodelijke ongelukken in het verkeer ligt in Canada tweemaal zo hoog dan in Nederland, niet dat ik zeg dat er een verband is. Verder ben ik zelf van mening dat als er mensenlevens op het spel staan dat mierenneukerij best is toegestaan. | |
ITrade | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:35 |
Ik hoop dat zodra je rijbewijs in bezit is het aantal fouten richting de 0% per situatie gaat. | |
dennistd | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:39 |
Het is belachelijk hoeveel mensen de verkeersregels niet kennen of in het geheel niet kunnen rijden... Het theorie-examen zou bij elke keer het rijbewijs verlengen opnieuw gedaan moeten worden. Teveel fout -> 1x herkansen. Haal je dat ook niet dan krijg je gewoon geen nieuw rijbewijs, en mag je je hele rijexamen (inclusief praktijk) opnieuw gaan doen. Datzelfde geldt voor de praktijk trouwens: bij elke keer je rijbewijs verlengen een praktijkrit van een half uurtje in de eigen auto. Vindt de examinator het onvoldoende heb je nog 1x de kans om het wel goed te doen, haal je het dan ook niet dan ga je maar lekker weer opnieuw rijlessen volgen en examen doen. | |
6star6lord6 | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:41 |
Terechte klacht, gelukkig rijdt iedereen straks in een Tesla auto. | |
n0sferat2 | zaterdag 4 februari 2017 @ 01:55 |
CBR, niet CBS | |
Sander166 | zaterdag 4 februari 2017 @ 02:10 |
Het theoriegedeelte vond ik wel nuttig. Gevaarherkenning vond ik nergens op slaan, maar ze willen dat je bepaalde situaties kunt inschatten, dus een kind met een bal, een groepje scholieren, slechte weersomstandigheden etc. Eigenlijk zijn ze nog heel soepel dat je hiervoor 12 fout mag hebben ![]() | |
possetje | zaterdag 4 februari 2017 @ 02:11 |
veel domme-mensen-psychologie ook in theorie! heb veel intelligente mensen gesproken die onwijs last hadden met zo een examen af te ronden! | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 02:58 |
TS rept over Canadese vrienden. In Canada vallen jaarlijks 52 verkeersdoden per 1 miljoen inwoners. In Nederland zijn dat er 38. Kennis van verkeersregels is nodig om veilig aan het verkeer deel te kunnen nemen. De klacht is dan ook onterecht. | |
Newbie114 | zaterdag 4 februari 2017 @ 03:15 |
Gevaarherkenning is inderdaad kut, maar als je daar een beetje nadenkt (bal, lege weg, snelheidsborden) en bij alle twijfelgevallen gewoon 'gas los' invult dan moet je dat wel kunnen halen, je hoeft er maar 13 goed te hebben. Je bent echter wel echt oer en oerdom als je niet met wat leren & wat oefenexamens je theorie kan halen. Kan best dat je er 2 of 3 keer over doet maar dan doe je gewoon je best niet. Wat nou, moeilijk ![]() | |
Zwitserse-Vorst | zaterdag 4 februari 2017 @ 03:20 |
Ja dat was jammer. | |
Zwitserse-Vorst | zaterdag 4 februari 2017 @ 03:24 |
Ik heb laatst een proefexamen gedaan en daarvan had ik 22 van de 65 vragen fout geloof ik. Vanavond was ik dus ook bezig met een proefexamen en daarvan ging die al richting meer dan 22 fout... Ik zit te twijfelen om te stoppen met alle rijlessen omdat het een fortuin kost en de kans dat ik voor dat theorie-examen zal slagen er niet echt in zit (-> structureel veel te veel fouten). Ik zal vast niet de enige zijn die niet iets wat doodnormaal is kan doen zoals autorijden puur en alleen omdat er zo een soort theorie-examen bestaat en juist daar erger ik mij aan. | |
Zwitserse-Vorst | zaterdag 4 februari 2017 @ 03:25 |
En met "zo'n soort theorie-examen" bedoel ik uiteraard het theorie-examen in zijn huidige vorm. Theorieles is niet slecht maar de huidige moeilijkheidsgraad wel. | |
SpiekerJozef | zaterdag 4 februari 2017 @ 03:30 |
In theorie heb je gelijk maar in de praktijk wil ik je niet tegenkomen... | |
Vliegbaard | zaterdag 4 februari 2017 @ 04:00 |
Tegenwoordig heb je allerlei vage theoriecursusjes. Gegarandeerd slagen binnen 1 dag. Leren ze je alle trucjes en zelfde dag geslaagd. Haal je het dan nog niet, blijf dan maar fietsen. | |
BrandX | zaterdag 4 februari 2017 @ 06:50 |
Van die gevaarinschattingsvragen wil ik wel enigszins meegaan in je mening, maar goed daar mag je - zoals eerder gezegd - er veel van fout hebben. voor wat betreft de rest.... 8 tot 20 seconden? In het verkeer heb je vaak maar 1 of 2 seconden, soms niet eens, maar moet je acuut kunnen reageren (want hey, die hond die plots oversteekt doet echt niet zijn hoofd om de hoek gooien met een vlaggetje met daarop: je hebt nu 8 seconden om te bedenken wat je gaat doen!). 5 van de 40 mag je verder fout hebben zeg je? Dat is 1 op de 8 verkeerssituaties die je dus fout mag inschatten? Wow.... ![]() TS je zeikt. En zolang je idd van de maar 65 vragen nog 'n derde fout weet te hebben is het maar goed ook dat je de weg nog niet op mag ![]() | |
CoolGuy | zaterdag 4 februari 2017 @ 07:19 |
Haha, ts kan het niet halen en begint daarom maar te zeiken dat het nutteloos is en zo. ![]() | |
devlinmr | zaterdag 4 februari 2017 @ 07:38 |
Mijn 17 jarige dochter heeft net in 1x dr theorie gehaald. Het kan dus gewoon prima. | |
arvensis | zaterdag 4 februari 2017 @ 08:28 |
Ipv dat je deze OP had geschreven, had je 3 hoofdstukken kunnen leren. | |
Beursaap | zaterdag 4 februari 2017 @ 08:32 |
TS is al 4x gezakt voor zijn theorie ![]() | |
MevrouwPuff | zaterdag 4 februari 2017 @ 08:50 |
De grootste idioten halen hun rijbewijs, dus in theorie moet het jou ook lukken. | |
n0sferat2 | zaterdag 4 februari 2017 @ 09:25 |
"De theorie zelf zijn 26 hoofdstukken van gemiddeld 10 pagina's per hoofdstuk. Ik weiger dat door te nemen". Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Die theorie doie je voor jezelf, anders ga je nooit dat rijbewijs halen... Al is dat misschien ook wel beter zo. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door n0sferat2 op 04-02-2017 10:09:59 ] | |
123hopsaflops | zaterdag 4 februari 2017 @ 09:32 |
Heb je al eens een 'echt' examen gedaan? Die proefexamens zijn veel moeilijker dan het echte examen. | |
Nobu | zaterdag 4 februari 2017 @ 09:35 |
22 fout? Serieus? Hoe zwakbegaafd ben je dan? Ben je rechtstreeks vanuit de Brazilliaanse jungle de theoriezaal ingelopen? ![]() | |
Rezania | zaterdag 4 februari 2017 @ 09:36 |
Terechte klacht, vooral die vragen over of je gas moet geven, remmen of het gas loslaten zijn belachelijk. Daar heb je het praktijkexamen voor. | |
Fer | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:08 |
Moah, ik zie dagelijks mensen die het tegenovergestelde doen. Rijden ze naast je terwijl een voorligger opdoemt, geven ze gas bij ipv iets minderen en naar links te gaan. Stoplicht op oranje, volgas en door rood. Invoegen ook zo hilarisch. Net genoeg gas bijgeven, dat ze bij de blokjes evenhard rijden als de auto direct naast ze op de rijbaan. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:10 |
Voor gevaarherkenning ben ik nog nimmer nooit gezakt. Wel die andere vragen x2. Eerste keer slaagde er maar 2. Tweede keer slaagde er een stuk of 4 en de derde keer bam 80% super makkelijke vragen. Maar @Ts doe gewoon online oegen examens dan heb je die theorie niet nodig. | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:11 |
Dit. Ken iemand te dom om te poepen heeft rijbewijs. | |
Nobu | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:11 |
Precies, de boodschap komt tenslotte een stuk beter over als dat kinderhoofdje daadwerkelijk aan pulp slaat op je voorruit. Op een beeldscherm blijft het toch een beetje abstract. | |
WodanIsGroot | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:16 |
| |
Woelwater | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:17 |
Daarvoor zit er dus een instructeur naast die ook kan remmen. | |
Wijnbo | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:20 |
2 fouten toen je er nog max 6 mocht hebben. Is wel 11 jaar terug. | |
Nobu | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:21 |
Datzelfde geldt ook als je met 150km/h op een rood licht af komt scheuren, en toch vinden we het een goed idee als de cursist van tevoren weet dat zoiets een slecht idee is. | |
Fatoeman | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:29 |
![]() | |
Yreal | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:32 |
Zo moeilijk is het allemaal ook niet ts. En als jij 1/5 fietsers dood rijdt op je theorieexamen moet je lekker in de bus blijven. | |
Woelwater | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:33 |
Ok, goede vergelijking ![]() Zo mis ik bijvoorbeeld ook de optie "voet op de rem, maar niet remmen" of "remlichten aantikken, maar niet remmen" bij die vragen. | |
Rezania | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:42 |
Het is niet alsof ik gevaarherkenning overbodig acht, alleen de manier waarop het nu wordt getest in het theorieexamen is niet goed imo. Vooral remmen of gas loslaten, daar zit nogal een verschil in. Doe dan filmpjes van 3 seconden of zo, op een foto is niet altijd even goed te zien hoe snel je moet reageren. | |
Sometimes | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:45 |
Je hebt nog niet eens je rijbewijs maar vindt het wel een slecht idee? Van mij mogen ze het precies zo invoeren als hij schrijft. | |
CherryLips | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:49 |
Zelfs ik heb het allemaal in 1 keer gehaald en rij al een aantal jaar schadevrij rond ![]() | |
Andros | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:50 |
Gevaarherkenning is voor mij nieuw, op zich slim dat ze dit er aan toe gevoegd hebben. Verder is er weinig aan te merken op het huidige theorie examen. 6 fout van 40 is niet verkeerd, mag van mij rustig naar 2 of 3 op 40. Je speelt uiteindelijk met mensenlevens en zoals eerder aangehaald heb je in het verkeer ook maar een korte reactietijd. Of dacht je dat de tijd bij een kruispunt stil komt te staan zodat jij op je gemakje de situatie kunt gaan inschatten? Wat wel al jaren enorm storend is is de verhouding in bepaalde onderwerpen in de theorie. Toen ik 12 jaar geleden op ging voor theorie (ik word oud ![]() Elke keer als ik een ambulance met zwaailicht en trompet in de binnenspiegel zie zie ik hetzelfde gebeuren. Hopen mensen die voor mn neus VOL in de ankers gaan en recht de sloot in rijden. Geloof me, dat helpt die ziekenwagen voor geen meter, vaak kun je er al gelijk twee extra bestellen omdat mensen gewoon niet weten dat ze rustig plaats dienen te maken voor die wagen waar mogelijk. De hulpdiensten vinden hun weg wel, meer dan rustig aanpassen moet je niet doen. Tenzij er natuurlijk STOP POLITIE in je spiegel te zien is, dan geef je juist gas bij ga je wel netjes aan de kant ![]() Volgende les: "hoe reageer ik bij een rouwstoet", te volgen voor iedereen die meer dan 2m de weg op gaat ![]() | |
Fatoeman | zaterdag 4 februari 2017 @ 10:52 |
Ja omdat je dat rijbewijs niet voor niets hebt gehaald. Daarnaast is het niet zoiets als vrachtwagen of buschafeur waarbij je een groot voertuig hebt en meer verantwoordelijkheid. Daarom zou het alleen maar geldklopperij zijn | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:38 |
Als je al moeite hebt met auto theorie dan zie ik het somber voor je in. Het is een klein boekje met een beetje tekst waarvan een groot gedeelte al basiskennis is. Als ze het nog makkelijker gaan maken dan kunnen ze net zo goed iedereen een rijbewijs uitdelen bij de geboorte. Daarnaast vind ik 5 fouten op 40 best veel aangezien het voor 80% bestaat uit simpele vragen die iedereen weet. | |
Sometimes | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:52 |
Dus omdat je aan toets hebt voldaan heb je voor de rest van je leven het juiste niveau? Veranderende regels, dingen die we onszelf onterecht aanleren, etc etc. En sommige mensen vinden alles geldklopperij. | |
xzaz | zaterdag 4 februari 2017 @ 11:58 |
braddiekloon | |
Fatoeman | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:10 |
Ja. Kijk vanaf 70 ofzo snap ik die keuring wel. Maar verder, meeste mensen weten wel hoe het hoort meestal maar hebben er gewoon schijt aan. Geldverspilling is het dan dus gewoon. En zoveel regels veranderen er niet | |
Rezania | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:22 |
Dus je hebt je rijbewijs nog niet eens? Wacht maar, als je het eenmaal hebt zal je snel doorhebben dat de meeste mensen als mongolen rijden en om de zoveel tijd testen of ze nog wel kunnen rijden helemaal niet zo'n slecht plan is. | |
Sometimes | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:45 |
Hoeveel mensen weten nog steeds niet dat fietsers van rechts voorrang hebben op een gelijkwaardige kruising? Mijn vader remt nog steeds voor een met verkeerslichten geregeld kruispunt terwijl hij groen licht heeft. Want als er toch nog een auto van rechts komt dan heeft die voorrang... Wat betreft het schijt hebben, daar heb je gelijk in. Maar dat is geen reden om het niet te doen. | |
TwisterNederland | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:56 |
Theorieexamen is prima. Er mag wat mij betreft nog wel een flinke schep bovenop. Altijdgeslaagd.nl heeft bewezen dat je ermee kunt frauderen ![]() Gevaarherkenning is maar net een interpretatie. Gaat behoorlijk snel plus met een statisch plaatje is een inschatting lastig te maken. Ik had er maar 2 fout op, maar toch. Dat deel kan beter ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 12:59 |
Fietsers hebben altijd voorrang want ze nemen altijd voorrang. Dus het maakt in basis niet uit waar ze vandaan komen. | |
Sander166 | zaterdag 4 februari 2017 @ 15:37 |
![]() Dit ligt aan jou. Theorie-examen is niveautje basisschool qua leerstof. Toen ik theorie-examen moest doen zat ik tussen het meest achterlijke volk dat je kan bedenken en die haalden het examen ook ![]() | |
Woelwater | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:06 |
Denk alleen al aan al dat petje-Golfrijdersvolk dat zich op de weg bevindt ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 4 februari 2017 @ 16:08 |
Theorie lessen zijn niet eens achterlijk. ![]() | |
Sometimes | zaterdag 4 februari 2017 @ 17:46 |
Niet iedereen woont in Amsterdam (of Leiden etc). | |
Aiciu | zaterdag 4 februari 2017 @ 18:06 |
Terechte klacht, maar gewoon halen en nadat je je rijbewijs hebt allee weer vergeten. Ik heb schijt aan alle regels en heb serieus maar 3 bekeuringen gehad in de 8 jaar dat ik nu rondrij | |
#ANONIEM | zaterdag 4 februari 2017 @ 18:59 |
Dat is gewoon universeel binnen NL | |
TwisterNederland | zondag 5 februari 2017 @ 00:10 |
Ruim 5 jaar en 0 bekeuringen. En dat zegt meer over de handhaving ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 februari 2017 @ 00:10 |
Ik had er vorig jaar 10 en alle 10 voor snelheid ![]() | |
TwisterNederland | zondag 5 februari 2017 @ 00:21 |
Flitsers of staandehouding? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 februari 2017 @ 00:36 |
Flitsers, had een mooie week vlak voor mijn vakantie waarbij er een hele periode mobiele flitsers stonden op de weg naar/van werk. Dat wist ik pas toen het boetes regende ![]() | |
Stokken_en_stenen | zondag 5 februari 2017 @ 00:54 |
Ja ![]() Of toch nee? ![]() ![]() | |
TwisterNederland | zondag 5 februari 2017 @ 03:23 |
De laatste flitser die ik tegenkwam kon je van een kilometer afstand al zien. Busje stond mooi opvallend geparkeerd ![]() | |
Gutz | zondag 5 februari 2017 @ 03:33 |
Ik denk niet dat ik het huidive theorie examen zou halen, begrijp me niet verkeerd. Ik rij rond de 50000 km per jaar, maar de insteek van het huidige examen is zo anders dan zeg 10 jaar terug. Maar ik vind het wel goed, gevaarherkenning en inzicht is vele malen belangrijker dan weten wat een bord voor niet parkeren aan beide zijdes van de weg betekent. Ik rij wekelijks ongeveer 1000km en ik zie te veel situaties op de weg waarvan ik denk dat men dat allang had kunnen zien aankomen. Dat is iets wat helaas vele bestuurders missen. | |
Barrah | zondag 5 februari 2017 @ 04:05 |
Met de dreiging van Rusland kun je op een dag best een vijandige colonne tegenkomen. Dan kun je maar beter voorbereid zijn. ![]() | |
Aethereal | zondag 5 februari 2017 @ 04:43 |
Hier begint het al inderdaad ![]() | |
Straatcommando. | zondag 5 februari 2017 @ 05:35 |
Die gevaar inschatting vragen zijn inderdaad gruwelijk onzinnig. | |
pfefferkatze | zondag 5 februari 2017 @ 11:32 |
Ik had ze alle 25 goed, snap ook nog niet goed hoe. | |
n0sferat2 | zondag 5 februari 2017 @ 13:24 |
Ik had er 3 fout, uiteindelijk heb je die CBR logica door ofzo ![]() | |
CyberCow | zondag 5 februari 2017 @ 14:01 |
Gevaarherkenning dat slaat helemaal nergens op. Je moet aangeven wat je zal doen als die auto je tegemoet komt. Er staat niet bij hoe hard dat die auto rijd. En of die auto al iets van poging doet om uit te wijken of juist te remmen. Sommige situaties kan je niet met een plaatje uitbeelden. Dat gedeelte van de klacht ben ik het met je eens. Je geeft aan dat het theorieexame te moeilijk is. In dat geval ben je echt niet geschikt om met een auto te kunnen rijden. Zo heel moeilijk zijn de vragen nou ook weer niet en je kan ze makkelijk van tevoren leren. Ja veel van die situaties kom je niet snel tegen dat klopt wel maar als je ze dan toch tegenkomt moet je er wel op de juiste manier mee om kunnen gaan. Je denkt ook met een aantal lesjes gehad te hebben dat je kan autorijden. Helemaal fout je weet de auto tussen de lijntjes te houden maar het deelnemen aan het verkeer is meer dan dat. Dat ga je ook pas leren als je het rijbewijs uiteindelijk hebt gehaald. Wat mij betreft mogen ze de examens een stuk moeilijker gaan maken. Nog veel te vaak hoor je van mensen dat ze niet weten wat welk bord betekent en waarom dat deze daar zal staan. Verkeersinzicht is bij veel mensen erg ver te zoeken. | |
DieselTank | zondag 5 februari 2017 @ 19:59 |
Dit is wel een goed idee op zich. Als je ziet hoe mensen sommige voorrangsregels zoals rechts gaat voor niet snappen omdat er bijv. de kruispunt op een verhoging/drempel is. | |
Maikuuul | zondag 5 februari 2017 @ 20:07 |
Falen voor je auto theorie ![]() Toen ik deze 8 jaar geleden maakte zat er een figuur met een Rotterdam Terror Corps jas voor me te lachen dat hij voor de 17e keer was gezakt ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 februari 2017 @ 11:56 |
Toch kan je beter vaak zakken voor je theorie dan je praktijk. Mijn theorie haalde ik in 1x, maar mijn praktijk haalde ik bij de 2e keer. Alleen omdat ik de eerste keer zakte kostte mij het gelijk een paar honderd euro voor nog een paar lesjes + her-examen. Geloof dat theorie maar 2 tientjes is ofzo | |
Fokpop | maandag 6 februari 2017 @ 16:22 |
Gelukkig heb je in het echte verkeer meer tijd om te beslissen.. En is er helemaal geen druk van toeterende en scheldende andere bestuurders als je na 30 seconden nog steeds staat te twijfelen of je eerst de ander of eerst zelf door mag rijden? Of of je moet remmen als je een bal op de weg ziet rollen? | |
Leandra | maandag 6 februari 2017 @ 16:27 |
Dan haal je je rijbewijs toch gewoon niet TS? Het lijkt me een win-win situatie: jij hoeft niet meer te leren, wij komen je niet tegen op de weg. | |
Fer | maandag 6 februari 2017 @ 17:51 |
![]()
| |
Maikuuul | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:19 |
Klopt, ik had precies hetzelfde, in 1x theorie, praktijk in 2x. Maar komop, meer dan 10x zakken voor je theorie is toch sneu. | |
lemmethinkaboutit | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:47 |
| |
Linkiss | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:59 |
Ik ken de nieuwe manier van theorie examen maken niet. Ik heb nog de oude gedaan, met 50 vragen waar je er 5 of 6 fout van mocht hebben. 1 of 2 jaar er na kwam het nieuwe examen. Ik weet nog dat mijn broertje die moest doen en wel gewoon in 1x haalde, maar toen hij vertelde wat hij allemaal moest leren, was ik wel blij met alleen mijn 50 vragen. Enigszins wel een terechte klacht, behalve dit:
| |
rival | dinsdag 7 februari 2017 @ 08:59 |
Je raakt in paniek van het gebrek aan reactietijd na een vraag? Nou dat gaat een leuke worden ![]() | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:09 |
Je bent gewoon te dom om te poepen. Je bent er zeker 1 die na 5x een 'cursus' van een dag volgt waar je de antwoorden voor het theorie-examen wat je daarna krijgt voorgezegd krijgt en dan blij doet: 0 fout!! Jaaaaa!! ![]() Dat soort mensen mogen de weg niet op.. net als dat je examen doet voor de staat.. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:11 |
Knap hoor, je antwoorden voorgezegd krijgen ![]() | |
Leandra | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:12 |
Moet ie het maar leren, maar kennelijk vindt ie dat niet nodig want hij weet het allemaal al (maar niet zo goed). | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:12 |
Voor de 17 jaar is heel relevant in dit verhaal.. ? ![]() | |
Rezania | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:13 |
Iedereen weet dat je pas op je 18de verjaardag volledig toegang krijgt tot alle capaciteiten van je brein, ja toch? | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:18 |
Bullshit, of je nou 17 of 25 bent, als je niet goed kan leren kan het moeilijker zijn op je 25e dan 17e, maargoed.. dan heb je altijd nog 'voorzeg-cursussen' met 100% geslaagd. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:21 |
Dit doet me denken aan mijn huidige buurjongen. Heeft een achterstand (beperking) in zijn manier van denken. Van tevoren wist ik allang dat hij het op de reguliere manier nooit ging halen. Doet een theorie-cursus en slaagt met 1 fout.. mag vervolgens gaan afrijden, slaagt na 5x nog niet, gaat naar op voor een staatsexamen en prompt slaagt hij! M.a.w. als je maar genoeg betaalt, krijg je uiteindelijk je rijbewijs toch wel. Daarna blij komen vragen wanneer ik een rondje mee rijd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:22 |
Het maakt doorgaans wel een verschil of het wordt gefinancieerd door paps en mams dan wanneer je het zelf moet betalen. Alles bij elkaar ben je zeker 1500 euro kwijt en dat is doorgaans in de perfecte scenario. Vaak ben je meer kwijt. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:23 |
Leer anders effe lekker lezen.. het gaat hier om dat het niet boeit of iemand het nou haalt op zijn 17e of 25e door de 'moeilijk'heidsgraad. Waar lees jij financiering.. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:26 |
Het was een toevoeging | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:32 |
Bedankt Hans. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:41 |
Graag gedaan, Greetje. | |
Plompzakker | dinsdag 7 februari 2017 @ 09:52 |
Pics? | |
Rezania | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04 |
Oh, echt waar joh? ![]() | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:10 |
Ik heb mn theorie en praktijk in 1x gehaald, ben ik nu baas? | |
Rezania | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:12 |
Ja, maar niet in het herkennen van sarcasme. Teringjantje. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 10:49 |
Ik heet helemaal geen Jan. | |
Rezania | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03 |
![]() ![]() | |
devlinmr | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:05 |
Als een puber die nog op de middelbare school zit het in 1x haalt dan moet naar mijn mening iedereen het gewoon in 1x kunnen halen. Haal je het niet in 1x dan heb je er gewoon niet genoeg op geoefend. | |
Kuri | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13 |
Kunnen ze het niet nog wat moeilijker maken? Zo veel mongolen op de weg... het slagingspercentage is duidelijk veel te hoog hier! | |
lemmethinkaboutit | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:49 |
Dat mag van mij ook wel ![]() Hoewel, dat mensen de regels kennen betekent niet altijd dat ze zich er ook aan houden helaas. ![]() | |
2NutZ | dinsdag 7 februari 2017 @ 11:51 |
Dat laatste is zo waar ![]() | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:02 |
Haha joke toch. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:03 |
Ja, behalve dan mensen, zoals mijn buurjongen, met een beperking. Die heeft terwijl hij ouder is dan die 17 die jij noemt, totaal niet het vermogen van iemand met zijn leeftijd. | |
Gtaboy107 | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:17 |
TS, dit is teveel gezeik voor de KLB norm. Je bent de zwakste schakel, tot ziens. | |
devlinmr | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:19 |
Autistische zoon van een vriend van me heeft het ook in 1x gehaald. Kwestie van je beperkingen kennen en je studie daarop aan te passen. | |
#ANONIEM | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:22 |
Het pasgeboren dochtertje van mijn achterneef haalde het ook gewoon in 1x. Kwestie van je best doen en schone luier aantrekken. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23 |
Autisten kunnen bijzonder slim zijn. Maar in het geval van mijn buurjongen heeft hij moeite met leren, leerachterstand etc. Tsja.. | |
devlinmr | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:23 |
geloof me.. deze is niet slim Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. | |
HulkHeld | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:25 |
Ik geloof je ook wel, maar dan nog, ik vind dat als je het na 4-5x niet haalt en zeker je praktijk niet, dat je niet voor de staat op mag en het dan altijd haalt. Lekker je auto naast de kant mogen zetten ieder moment van het examen, dingen door de vingers zien. Dan vraag je om ongelukken.. | |
devlinmr | dinsdag 7 februari 2017 @ 12:27 |
Ben het helemaal met je eens. Laat je zien totaal geen inzicht te hebben dan zou het jammer maar helaas moeten zijn. Helaas heb ik al gemerkt dat het bij het CBR alleen maar om de knaken gaat die zullen dus nooit zeggen "joh, misschien is het OV iets voor je" | |
Zwitserse-Vorst | dinsdag 7 februari 2017 @ 23:28 |
Toch leuk dat er enigszins nuttige reacties tussen zitten - had ik niet verwacht van FOK!-gebruikers. Hmm.. jullie mogen vinden dat ik een slechte automobilist ben maar jullie azijnpisserij weerhoudt mij en andere bestuurders die deze mening delen er niet van om te slagen en als nog te participeren in het verkeer. Wat sommigen van jullie melden over die illegale manier van een het theorie-examen halen kun je niet zien als grap maar als "dreigend gevaar", zoals de meesten het hier zouden noemen als iemand lak heeft aan theorielessen. De belasting die het theorie-examen met zich meebrengt is te zwaar, dus werkt het juist averechts en gaan mensen er dus helemaal niets meer voor doen. Jullie geven aan last daar van te ondervinden, ikzelf juich het alleen maar toe in de vorm van stil protest. ![]() | |
vaarsuvius | woensdag 8 februari 2017 @ 18:18 |
statistiek.. als er een miljoen mensen dat examen doen is er altijd wel eentje bij die alle twijfelgevalletjes toevallig goed gokt. Dat was jij dus. | |
ems. | woensdag 8 februari 2017 @ 18:25 |
Klopt, het is ook geldklopperij. 9 van de 10 vragen zijn compleet irrelevant en het gros is men toch alweer vergeten op het moment dat je de deur uitloopt. Maar alles voor de centjes, natuurlijk. |