Mijn eerste rijinstructeur kwam oorspronkelijk uit een land als Irak of Libanon. Hij zei dat die al kon autorijden toen die 12 was.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:59 schreef Fatoeman het volgende:
In turkije kun je met vijf rijlesjes of een beetje jezelf bewijzen een rijbewijs binnenharken. Wil je een mototrrijbewijs erbij hebben, dan rij je even honderd meter en heb je die ook binnen![]()
OT verder. Altijdgeslaagd.nl
Dit gedeelte van je klacht is wel terecht ja. De rest wat je gewoon kunt leren moet je niet over zeiken.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:54 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
Bij 25 van deze vragen, waarvan je er 12 fout mag hebben, moet je aangeven of je moet remmen, "gas loslaten" of niets doen in een bepaalde situatie.
Geloof ik wel eigenlijk. In die landen is het echt easy. Maar ja, of het er allemaal in het verkeer ook zo veilig isquote:Op zaterdag 4 februari 2017 01:01 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
[..]
Mijn eerste rijinstructeur kwam oorspronkelijk uit een land als Irak of Libanon. Hij zei dat die al kon autorijden toen die 12 was.
Ik hoop dat zodra je rijbewijs in bezit is het aantal fouten richting de 0% per situatie gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:54 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
zul je 65 vragen moeten beantwoorden. Bij 25 van deze vragen, waarvan je er 12 fout mag hebben, moet je aangeven of je moet remmen, "gas loslaten" of niets doen in een bepaalde situatie. Bij de 40 overige vragen mag je er slechts 5 (!) fout hebben.
Ik heb laatst een proefexamen gedaan en daarvan had ik 22 van de 65 vragen fout geloof ik. Vanavond was ik dus ook bezig met een proefexamen en daarvan ging die al richting meer dan 22 fout... Ik zit te twijfelen om te stoppen met alle rijlessen omdat het een fortuin kost en de kans dat ik voor dat theorie-examen zal slagen er niet echt in zit (-> structureel veel te veel fouten). Ik zal vast niet de enige zijn die niet iets wat doodnormaal is kan doen zoals autorijden puur en alleen omdat er zo een soort theorie-examen bestaat en juist daar erger ik mij aan.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 03:15 schreef Newbie114 het volgende:
Gevaarherkenning is inderdaad kut, maar als je daar een beetje nadenkt (bal, lege weg, snelheidsborden) en bij alle twijfelgevallen gewoon 'gas los' invult dan moet je dat wel kunnen halen, je hoeft er maar 13 goed te hebben.
Je bent echter wel echt oer en oerdom als je niet met wat leren & wat oefenexamens je theorie kan halen. Kan best dat je er 2 of 3 keer over doet maar dan doe je gewoon je best niet. Wat nou, moeilijk
En met "zo'n soort theorie-examen" bedoel ik uiteraard het theorie-examen in zijn huidige vorm. Theorieles is niet slecht maar de huidige moeilijkheidsgraad wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 03:24 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
[..]
Ik heb laatst een proefexamen gedaan en daarvan had ik 22 van de 65 vragen fout geloof ik. Vanavond was ik dus ook bezig met een proefexamen en daarvan ging die al richting meer dan 22 fout... Ik zit te twijfelen om te stoppen met alle rijlessen omdat het een fortuin kost en de kans dat ik voor dat theorie-examen zal slagen er niet echt in zit (-> structureel veel te veel fouten). Ik zal vast niet de enige zijn die niet iets wat doodnormaal is kan doen zoals autorijden puur en alleen omdat er zo een soort theorie-examen bestaat en juist daar erger ik mij aan.
Van die gevaarinschattingsvragen wil ik wel enigszins meegaan in je mening, maar goed daar mag je - zoals eerder gezegd - er veel van fout hebben.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 00:54 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
En dan ook nog eens zo impulsief! De bedenktijd om een vraag te beantwoorden varieert van 8 tot 20 seconden. Wie heeft dat nou weer bedacht? Daar wordt men juist onzeker van en geeft zomaar een antwoord, om op tijd te zijn. Dan kan iemand zich echt niet goed meer concentreren.
Wat betreft die 40 andere vragen is het echt schandalig om mensen er maar 5 fout te laten hebben.
Heb je al eens een 'echt' examen gedaan? Die proefexamens zijn veel moeilijker dan het echte examen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 03:24 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
[..]
Ik heb laatst een proefexamen gedaan en daarvan had ik 22 van de 65 vragen fout geloof ik. Vanavond was ik dus ook bezig met een proefexamen en daarvan ging die al richting meer dan 22 fout... Ik zit te twijfelen om te stoppen met alle rijlessen omdat het een fortuin kost en de kans dat ik voor dat theorie-examen zal slagen er niet echt in zit (-> structureel veel te veel fouten). Ik zal vast niet de enige zijn die niet iets wat doodnormaal is kan doen zoals autorijden puur en alleen omdat er zo een soort theorie-examen bestaat en juist daar erger ik mij aan.
22 fout? Serieus? Hoe zwakbegaafd ben je dan? Ben je rechtstreeks vanuit de Brazilliaanse jungle de theoriezaal ingelopen?quote:Op zaterdag 4 februari 2017 03:24 schreef Zwitserse-Vorst het volgende:
[..]
Moah, ik zie dagelijks mensen die het tegenovergestelde doen. Rijden ze naast je terwijl een voorligger opdoemt, geven ze gas bij ipv iets minderen en naar links te gaan. Stoplicht op oranje, volgas en door rood.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 09:36 schreef Rezania het volgende:
Terechte klacht, vooral die vragen over of je gas moet geven, remmen of het gas loslaten zijn belachelijk. Daar heb je het praktijkexamen voor.
Voor gevaarherkenning ben ik nog nimmer nooit gezakt. Wel die andere vragen x2. Eerste keer slaagde er maar 2. Tweede keer slaagde er een stuk of 4 en de derde keer bam 80% super makkelijke vragen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 01:08 schreef Henno het volgende:
Gevaarherkenning mag je niet voor niks de helft van fout hebben, de eerste poging had ik er maar 6 van de 25 fout. Zit ook wel een patroon in hoor, bal = remmen, lege weg voor je = doorrijden. Geen kont aan gedaan, daarom helaas wel 6 van de 40 fout op die kennisvragen en dus op 1 vraag gezaktBetekent dus dat als je er heel even voor gaat zitten je het gewoon prima haalt, wat ook bleek de tweede keer.
Het is in ieder geval zeker niet te moeilijk. We horen bij de meest verkeersveilige land ter wereld, als je je rijbewijs bij een pakje boter cadeau krijgt blijft dat niet lang zo
Dit. Ken iemand te dom om te poepen heeft rijbewijs.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
De grootste idioten halen hun rijbewijs, dus in theorie moet het jou ook lukken.
Precies, de boodschap komt tenslotte een stuk beter over als dat kinderhoofdje daadwerkelijk aan pulp slaat op je voorruit. Op een beeldscherm blijft het toch een beetje abstract.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 09:36 schreef Rezania het volgende:
Terechte klacht, vooral die vragen over of je gas moet geven, remmen of het gas loslaten zijn belachelijk. Daar heb je het praktijkexamen voor.
quote:Op zaterdag 4 februari 2017 08:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ipv dat je deze OP had geschreven, had je 3 hoofdstukken kunnen leren.
Daarvoor zit er dus een instructeur naast die ook kan remmen.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Precies, de boodschap komt tenslotte een stuk beter over als dat kinderhoofdje daadwerkelijk aan pulp slaat op je voorruit. Op een beeldscherm blijft het toch een beetje abstract.
Datzelfde geldt ook als je met 150km/h op een rood licht af komt scheuren, en toch vinden we het een goed idee als de cursist van tevoren weet dat zoiets een slecht idee is.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:17 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarvoor zit er dus een instructeur naast die ook kan remmen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2017 01:39 schreef dennistd het volgende:
Het is belachelijk hoeveel mensen de verkeersregels niet kennen of in het geheel niet kunnen rijden...
Het theorie-examen zou bij elke keer het rijbewijs verlengen opnieuw gedaan moeten worden. Teveel fout -> 1x herkansen. Haal je dat ook niet dan krijg je gewoon geen nieuw rijbewijs, en mag je je hele rijexamen (inclusief praktijk) opnieuw gaan doen.
Datzelfde geldt voor de praktijk trouwens: bij elke keer je rijbewijs verlengen een praktijkrit van een half uurtje in de eigen auto. Vindt de examinator het onvoldoende heb je nog 1x de kans om het wel goed te doen, haal je het dan ook niet dan ga je maar lekker weer opnieuw rijlessen volgen en examen doen.
Ok, goede vergelijkingquote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:21 schreef Nobu het volgende:
[..]
Datzelfde geldt ook als je met 150km/h op een rood licht af komt scheuren, en toch vinden we het een goed idee als de cursist van tevoren weet dat zoiets een slecht idee is.
quote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Moah, ik zie dagelijks mensen die het tegenovergestelde doen. Rijden ze naast je terwijl een voorligger opdoemt, geven ze gas bij ipv iets minderen en naar links te gaan. Stoplicht op oranje, volgas en door rood.
Invoegen ook zo hilarisch. Net genoeg gas bijgeven, dat ze bij de blokjes evenhard rijden als de auto direct naast ze op de rijbaan.
Het is niet alsof ik gevaarherkenning overbodig acht, alleen de manier waarop het nu wordt getest in het theorieexamen is niet goed imo. Vooral remmen of gas loslaten, daar zit nogal een verschil in. Doe dan filmpjes van 3 seconden of zo, op een foto is niet altijd even goed te zien hoe snel je moet reageren.quote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:11 schreef Nobu het volgende:
[..]
Precies, de boodschap komt tenslotte een stuk beter over als dat kinderhoofdje daadwerkelijk aan pulp slaat op je voorruit. Op een beeldscherm blijft het toch een beetje abstract.
Je hebt nog niet eens je rijbewijs maar vindt het wel een slecht idee?quote:
Zelfs ik heb het allemaal in 1 keer gehaald en rij al een aantal jaar schadevrij rondquote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:11 schreef Argo het volgende:
[..]
Dit. Ken iemand te dom om te poepen heeft rijbewijs.
Ja omdat je dat rijbewijs niet voor niets hebt gehaald. Daarnaast is het niet zoiets als vrachtwagen of buschafeur waarbij je een groot voertuig hebt en meer verantwoordelijkheid. Daarom zou het alleen maar geldklopperij zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2017 10:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Je hebt nog niet eens je rijbewijs maar vindt het wel een slecht idee?
Van mij mogen ze het precies zo invoeren als hij schrijft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |