abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:33:39 #1
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168577546
Hij is een Zij

In Hij is een Zij volgt Arie Boomsma Jan Kooijman zes jonge mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren en een lange weg gaan om van vrouw man te worden of andersom. Hij is een Zij volgt deze transgenders meer dan een jaar in de hoop beter inzicht te kunnen geven in wat zij doormaken.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_168577650
Die ogen/wenkbrauwen zijn nog wel vrouwelijk maar verder niet zo.
pi_168577681
Wauw. Die 2 jonge dames waren mannen!? :o
pi_168577687
Ik ben al hele leven een meisje maar nooit jurkjes of roze gedoe aangehad. Mensen met gender issues lijken dingen wel heel zwart wit te zien
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:37:30 #5
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168577694
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef vencodark het volgende:
Wauw. Die 2 jonge dames waren mannen!? :o
Goed gelukt :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 21:37:52 #6
368283 ato
pi_168577709
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef vencodark het volgende:
Wauw. Die 2 jonge dames waren mannen!? :o
Zien er goed uit he..
Life can be a bitch, so like it..
pi_168577762
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben al hele leven een meisje maar nooit jurkjes of roze gedoe aangehad. Mensen met gender issues lijken dingen wel heel zwart wit te zien
Vind het ook opvallend dat het altijd meisjemeisjes en jongensachtige jongens zijn, maar is misschien door de zoektocht naar hun identiteit.
pi_168577771
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ben al hele leven een meisje maar nooit jurkjes of roze gedoe aangehad. Mensen met gender issues lijken dingen wel heel zwart wit te zien
Ik haat ook jurken en speltjes etc. Ik droeg dan wel weer roze. :P
pi_168577792
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:37 schreef ato het volgende:

[..]

Zien er goed uit he..
Zou je nooit zien. 9 van de 10 keer zie je het wel.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 21:42:47 #10
368283 ato
pi_168577859
Jan is wel praktisch 😄
Life can be a bitch, so like it..
pi_168577882
Eveline vind ik dus nog erg jongensachtig. Mannelijk zie ik meer als grover.
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 21:49:18 #12
368283 ato
pi_168578053
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:43 schreef vencodark het volgende:
Eveline vind ik dus nog erg jongensachtig. Mannelijk zie ik meer als grover.
Is ook later begonnen met transitie.

Ik vind Storm echt een meisje.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 21:49:51 #13
368283 ato
pi_168578070
Maar Eveline ziet er nu anders en beter uit.
Life can be a bitch, so like it..
pi_168578098
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:49 schreef ato het volgende:

[..]

Is ook later begonnen met transitie.

Ik vind Storm echt een meisje.
Ja, Storm heeft ook een zacht gezicht en uitstraling. Hij heeft geluk met zulke ouders. Prachtig!
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:52:42 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168578140
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, Storm heeft ook een zacht gezicht en uitstraling. Hij heeft geluk met zulke ouders. Prachtig!
:Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:54:13 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_168578182
Die taart _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_168578208
Piemelcake. O+
pi_168578244
En worst erbij :D Lekker droog :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  † In Memoriam † dinsdag 31 januari 2017 @ 21:57:06 #19
368283 ato
pi_168578271
Is het nu al afgelopen?
Life can be a bitch, so like it..
pi_168578968
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Vind het ook opvallend dat het altijd meisjemeisjes en jongensachtige jongens zijn, maar is misschien door de zoektocht naar hun identiteit.
Dat inderdaad. En er wordt door de maatschappij enorm veel waarde gehecht aan conformeren naar genderrollen. Dat ga je internaliseren.

Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe mensen interacteren met een baby waarvan ze denken dat het een jongen is. Daar wordt niet alleen anders tegen gepraat (Kijk hoe stoer, hij worst vast timmerman.) dan wanneer hetzelfde kind een roze muts op heeft. (Ah, wat een lenig en frêle danseresje, die wordt ballerina.). Mensen gaan met jongetjesbabys ook ruwer om dan met meisjes.

Als je jezelf dan niet prettig voelt bij de genderrol die men verbind aan je fysieke geslacht, dan ga je er ook extra tegen afzetten. En let maar eens op: gensernormativiteit is heel diep verweven in de samenleving. Simpel voorbeeld: damesjeans hebben geen of kleinere zakken dan herenjeans.
pi_168582955
Wat zou ik graag een keer mee willen werken aan dit programma, had afgelopen jaar mij aangemeld met foto's maar alleen een antwoord gekregen dat de opnames al gemaakt werden. Dan zou ik mij nu al opnieuw moeten aanmelden voor het 4e seizoen van 2018...
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168583013
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat inderdaad. En er wordt door de maatschappij enorm veel waarde gehecht aan conformeren naar genderrollen. Dat ga je internaliseren.

Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe mensen interacteren met een baby waarvan ze denken dat het een jongen is. Daar wordt niet alleen anders tegen gepraat (Kijk hoe stoer, hij worst vast timmerman.) dan wanneer hetzelfde kind een roze muts op heeft. (Ah, wat een lenig en frêle danseresje, die wordt ballerina.). Mensen gaan met jongetjesbabys ook ruwer om dan met meisjes.

Als je jezelf dan niet prettig voelt bij de genderrol die men verbind aan je fysieke geslacht, dan ga je er ook extra tegen afzetten. En let maar eens op: gensernormativiteit is heel diep verweven in de samenleving. Simpel voorbeeld: damesjeans hebben geen of kleinere zakken dan herenjeans.
Bij vrouwen is er een kunst aan variaties in kontzakken om de billen groter danwel kleiner danwel ronder te laten lijken. Bij mannen merk ik dat niet zo.
Als verschil zou ik eerder de snit (strak vs ruimer) noemen.
Het normatieve is dan dat voor de vrouw andere drachten aantrekkelijk zijn dan voor de man? Of denk je dat de man meer zakken heeft voor z'n steeksleutel en reservespijkers (of mobiel?). Kan ook.
pi_168583213
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:20 schreef Fixers het volgende:

[..]


Als je jezelf dan niet prettig voelt bij de genderrol die men verbind aan je fysieke geslacht, dan ga je er ook extra tegen afzetten. En let maar eens op: gensernormativiteit is heel diep verweven in de samenleving. Simpel voorbeeld: damesjeans hebben geen of kleinere zakken dan herenjeans.
dat is wel heel kort door de bocht. Vrouwenheupen zijn significant anders dan mannenheupen door bouw en vetverdeling. Buiten dat lijkt het mij bijzonder onprettig zitten met zakken vol met sleutels en andere shit
pi_168583442
Met mijn transitie heb ik echt gemerkt dat mijn kleding significant minder en kleinere zakken kreeg. In de meeste jeans zijn ze nog wel functioneel, maar merkbaar kleiner. In andere kleding zijn zakken vaak niet aanwezig of nep. Dat ben ik met mannwnkleding nooit tegen gekomen.

Maar dat was niet het punt dat ik probeerde te maken. De maatschappij dringt mensen bepaalde rollen en gedrag op als het om genderidentiteit gaat. Dat lijkt mee te vallen als je er nooit op let. Ik kwam daar ook pas achter op het moment dat ik mijn leven veranderde. Dan kan je zeggen dat zowel mannen als vrouwen jeans en een T-shirt kunnen dragen, daar zit toch een verschil in hoe mensen daarmee omgaan. Sinds mijn transitie wordt er van me *verwacht* dat ik make-up draag bijvoorbeeld. Doe ik alsnog nauwelijks, want ben ik het type niet voor. Maar de keren dat ik er commentaar op krijg zijn legio. Andersom is er ook nog een enorm taboe op mannen die hun emoties tonen. Vroeger kwam me dat te staan op afkeuring, nu worden er tissues en chocolade aangereikt.

Dat zijn dingen waar je tegenaan loopt en jezelf (onbewust) tegen afzet, of juist conformeert. Compensatiegedrag is ook een ding. Als je vroeger nooit jurken mocht dragen, of niet op een vechtsport mocht. Dan is het niet raar dat je dat op latere leeftijd compenseert. Ik zie dat veel, ook bij mezelf trouwens.
pi_168583618
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 07:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat is wel heel kort door de bocht. Vrouwenheupen zijn significant anders dan mannenheupen door bouw en vetverdeling. Buiten dat lijkt het mij bijzonder onprettig zitten met zakken vol met sleutels en andere shit
Zo zie ik het ook. Bij mannen is genoeg zakruimte in een broek essentieel, want van hen wordt niet geaccepteerd dat ze een tas mee hebben om dat soort dingen in te bewaren. :P
pi_168615185
Wie kan mij vertellen war je je kunt aanmelden voor dat programma, ik kan nog niet eens een telefoonnummer vinden van de omroep die het uitzend, alleen van die vage contactformulieren waar ik vervolgens maar geen antwoord op krijg.

Edit/aanvulling, heb contact gehad met de omroep en ik heb mij aangemeld voor het seizoen van 2018. Hopelijk komt er nog komend jaar een vervolg op dit programma...

[ Bericht 13% gewijzigd door -Hakuna- op 02-02-2017 14:52:20 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  roze donderdag 2 februari 2017 @ 15:08:06 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168616060
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, Storm heeft ook een zacht gezicht en uitstraling. Hij heeft geluk met zulke ouders. Prachtig!
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 2 februari 2017 @ 15:09:55 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168616095
Loena O+
Your beauty never ever scared me.
pi_168616396
Loena is ook een mooie vrouw, komt zij dan wederom in beeld in deze uitzendingen of was dit van afgelopen jaar?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  roze donderdag 2 februari 2017 @ 15:34:46 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168616640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 15:23 schreef -Hakuna- het volgende:
Loena is ook een mooie vrouw, komt zij dan wederom in beeld in deze uitzendingen of was dit van afgelopen jaar?
Foto komt van Google. Maar ze zit wel in de stukjes tussendoor en ze staat op de groepsfoto. Dus denk dat zij wel in beeld komt nog. :)
Your beauty never ever scared me.
pi_168619438
Ik kreeg net deze mail van de omroep...

Beste Sarah,

Heel hartelijk bedankt voor je bericht.
Fijn dat je dit even stuurt, want het ging niet goed met je voicemailbericht.
Het is fijn dat ik nu een mail heb die ik door kan sturen naar de productiemaatschappij die het programma maakt.
Dat zal ik dus doen, ik hoop dat zij jou antwoorden.

Het allerbeste!
Vriendelijke groeten van Marije
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168619942
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:47 schreef -Hakuna- het volgende:
Ik kreeg net deze mail van de omroep...

Beste Sarah,

Heel hartelijk bedankt voor je bericht.
Fijn dat je dit even stuurt, want het ging niet goed met je voicemailbericht.
Het is fijn dat ik nu een mail heb die ik door kan sturen naar de productiemaatschappij die het programma maakt.
Dat zal ik dus doen, ik hoop dat zij jou antwoorden.

Het allerbeste!
Vriendelijke groeten van Marije

Ge-wel-dig _O_
Heel FOK! gaat kijken :D
pi_168620169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:16 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ge-wel-dig _O_
Heel FOK! gaat kijken :D
Deze tekst had ik ingestuurd..

Hallo

Ik wil mij als transgender aanmelden voor het seizoen 2018, ben zelf een oudere transgender van 51 jaar die al 20 jaar als vrouw leef, maar sinds 2015 in het gendertraject van het VU mc zit. Ben momenteel aan de hormonen en wil mijn transgender zijn delen met anderen en dit dan ook in een uitzending laten zien, naast mijn transgender ontwerp en maak ik zelf alternatieve kleding en heb ik heel lang eigen haar.

Mocht u interesse hebben om een uitzending aan mij te besteden dan wil ik meer vertellen over mijzelf en fotos toesturen.

Mvg ‘’Sarah’’

Ik ben te bereiken op tel : *********
Of

E mail ***********

Hier alvast een paar foto van mij
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168620992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 18:27 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Deze tekst had ik ingestuurd..

Hallo

Ik wil mij als transgender aanmelden voor het seizoen 2018, ben zelf een oudere transgender van 51 jaar die al 20 jaar als vrouw leef, maar sinds 2015 in het gendertraject van het VU mc zit. Ben momenteel aan de hormonen en wil mijn transgender zijn delen met anderen en dit dan ook in een uitzending laten zien, naast mijn transgender ontwerp en maak ik zelf alternatieve kleding en heb ik heel lang eigen haar.

Mocht u interesse hebben om een uitzending aan mij te besteden dan wil ik meer vertellen over mijzelf en fotos toesturen.

Mvg ‘’Sarah’’

Ik ben te bereiken op tel : *********
Of

E mail ***********

Hier alvast een paar foto van mij

Ik ben benieuwd, succes! ^O^
pi_168621082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 19:01 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, succes! ^O^
Ben ook benieuwd, ik heb op alle contactformulieren en e mails gereageerd, inmiddels wel de standaard bevestigingsmail ontvangen waarin staat dat het aangekomen is. Deze week of komende week hoop ik op antwoord wat ze gaan doen, maar ik ben er deze keer wel snel bij voor het seizoen 2018
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168643540
Kreeg vanmiddag deze mail....

Beste Sarah,

Dankjewel voor je e-mail! Leuk dat je interesse hebt in ons programma. Tot maart wordt Hij is een Zij seizoen 3 uitgezonden. Er is nog niets bekend over een eventueel nieuw seizoen, dus daar kan ik helaas nog niets over zeggen.

Hartelijke groeten,

Eline Vreugdenhil

Redacteur
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  vrijdag 3 februari 2017 @ 20:58:41 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_168647917
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 21:39 schreef Chai het volgende:

[..]

Vind het ook opvallend dat het altijd meisjemeisjes en jongensachtige jongens zijn, maar is misschien door de zoektocht naar hun identiteit.
Dat zijn de mensen die programmamakers uitkiezen om te laten zien. Da's wat anders. Zijn genoeg transjongens die meisjesachtig zijn en transmeisjes die tomboys zijn, maar dat is te raar voor de gemiddelde kijker dus die krijgen geen platform.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_168744246
Sodeju, knappe kerel!
pi_168744442
Wat mij weer opvalt aan het programma dat ze alleen aandacht besteden aan jonge transen, mij is door de hoofdredacteur verteld dat het programma een afspiegeling is de trans scene in Nederland. Nou ik kan je als oudere trans bevestigend dat dit beslist niet zo is! Ben dan ook benieuwd of ik ooit nog in een vervolg uitzending zal komen, aan mijn kleding, trans zijn en uiterlijk kan het niet liggen. Maar helaas ben ik totaal niet spontaan, niet sociaal en erg nerveus en angstig en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ze toch niet met mij in zee willen gaan. Maar ik mocht wel telkens bellen om te vragen of er nog een vervolg seizoen komt, want ik wil hoe dan ook een keer aan dit programma meewerken.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168744601
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat mij weer opvalt aan het programma dat ze alleen aandacht besteden aan jonge transen, mij is door de hoofdredacteur verteld dat het programma een afspiegeling is de trans scene in Nederland. Nou ik kan je als oudere trans bevestigend dat dit beslist niet zo is! Ben dan ook benieuwd of ik ooit nog in een vervolg uitzending zal komen, aan mijn kleding, trans zijn en uiterlijk kan het niet liggen. Maar helaas ben ik totaal niet spontaan, niet sociaal en erg nerveus en angstig en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ze toch niet met mij in zee willen gaan. Maar ik mocht wel telkens bellen om te vragen of er nog een vervolg seizoen komt, want ik wil hoe dan ook een keer aan dit programma meewerken.
Heerlijk, helemaal weer des Hakuna's. Stalken.
Doe nou eens niet joh.

Overigens had seizoen 1 een 40+er.
  roze dinsdag 7 februari 2017 @ 21:43:24 #41
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168744791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat mij weer opvalt aan het programma dat ze alleen aandacht besteden aan jonge transen, mij is door de hoofdredacteur verteld dat het programma een afspiegeling is de trans scene in Nederland. Nou ik kan je als oudere trans bevestigend dat dit beslist niet zo is! Ben dan ook benieuwd of ik ooit nog in een vervolg uitzending zal komen, aan mijn kleding, trans zijn en uiterlijk kan het niet liggen. Maar helaas ben ik totaal niet spontaan, niet sociaal en erg nerveus en angstig en dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat ze toch niet met mij in zee willen gaan. Maar ik mocht wel telkens bellen om te vragen of er nog een vervolg seizoen komt, want ik wil hoe dan ook een keer aan dit programma meewerken.
Wacht het gewoon af. Het is nog maar kort geleden dat je een mailtje hebt gestuurd.
Your beauty never ever scared me.
pi_168744953
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:43 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Wacht het gewoon af. Het is nog maar kort geleden dat je een mailtje hebt gestuurd.
Nee hoor, ik heb al vanaf seizoen 2 bezig om mij aangemeld te krijgen en telkens kreeg ik te horen dat het niet duidelijk was of er een vervolg zou komen, en toen bleef het stil. Maar een vervolg is er dus wel gekomen, maar dan wel zonder mij..
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  roze dinsdag 7 februari 2017 @ 21:48:24 #43
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168744978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:47 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb al vanaf seizoen 2 bezig om mij aangemeld te krijgen en telkens kreeg ik te horen dat het niet duidelijk was of er een vervolg zou komen, en toen bleef het stil. Maar een vervolg is er dus wel gekomen, maar dan wel zonder mij..
Je bent ongetwijfeld niet de enige die zich opgeeft.
Your beauty never ever scared me.
pi_168745366
Loena _O-
pi_168745577
Dit zijn de standaard middelen die ik net als alle andere transen gebruiken, ook in deze uitzending werden ze getoond.. Het onderste doosje bevat de nachtmerrie van elke man. Ik heb nu zelfs een voorraad thuis liggen voor ruim 9 maanden, en plak momenteel 3 pleisters per week en mijn borsten (a cup) zijn momenteel supergevoelig, een bewijs dat de oestrogeen haar werk daar goed doet. Hoop binnen 1 of 1,5 jaar een B cup te halen, en dat haal ik wel.



[ Bericht 1% gewijzigd door -Hakuna- op 07-02-2017 22:32:34 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168745655
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:48 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Je bent ongetwijfeld niet de enige die zich opgeeft.
Ze zeggen der best wel wat aanmeldingen zijn, maar je moet wel veel moeite doen om je te kunnen aanmelden, er is geen directie aanmeld mogelijkheid, je moet alles indirect doen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168745757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:57 schreef Poes. het volgende:
Loena _O-
Vind die Loena tot nu toe de meest mooie transvrouw van alles wat ik tot heden gezien heb, maar ze was er gelukkig wel al heel vroeg bij en dan behaal je maximale winst.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168746192
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:08 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Vind die Loena tot nu toe de meest mooie transvrouw van alles wat ik tot heden gezien heb, maar ze was er gelukkig wel al heel vroeg bij en dan behaal je maximale winst.
Klopt, Storm zal ook wel mooi opdrogen straks.

Ik vind het vooral sneu dat de transvrouwen die al uitgegroeid zijn, zeg maar na hun puberteit, zo moeilijk van de mannelijke kenmerken afkomen. Terwijl transmannen binnen no time buff en mannelijk zijn :o Alleen hebben zij vaak hun lengte weer niet mee.
pi_168746573
Bij mij zie je in het gezicht van dichtbij ook nog mannelijke kenmerken, maar als ik mij geheel als vrouw kleed en mijn haren in een zijvlecht (staart) doe zie ik er al meteen veel vrouwelijker uit, en ik heb vrijwel geen baard meer, deze heb ik al sinds september afgelopen jaar haartje voor haartje zelf geëpileerd en hoef ik alleen nog maar dagelijks bij te houden met pincet, waardoor mijn gezicht er gaver en gladder uit ziet, zelfs op mijn leeftijd van 51 jaar.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168748670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 21:34 schreef -Hakuna- het volgende:
Wat mij weer opvalt aan het programma dat ze alleen aandacht besteden aan jonge transen, mij is door de hoofdredacteur verteld dat het programma een afspiegeling is de trans scene in Nederland.
misschien omdat het BNN is en doelgroep jonge(re) mensen zijn..?
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:39:36 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168750254
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:42 schreef Apotheose het volgende:

misschien omdat het BNN is en doelgroep jonge(re) mensen zijn..?
En vooral omdat het nu geen BNN maar KRO/NRCV is met geblurde kutjes na operaties?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 01:43:14 #52
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168750274
Terug gekeken. Wat hou ik toch van Loena O+ En wat een leuke ouders heeft zij zeg!
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 8 februari 2017 @ 01:57:56 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168750358
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:43 schreef Amarantha het volgende:
Terug gekeken. Wat hou ik toch van Loena O+ En wat een leuke ouders heeft zij zeg!
Helemaal mee eens. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  roze woensdag 8 februari 2017 @ 02:00:37 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168750387
Ik las trouwens op Loena haar Instagram vanavond:

quote:
Hallo meer dan 150 nieuwe volgers!! Ik wil heel graag toch hier iets over zeggen. Vanavond konden jullie mij zien in de periode voor mijn operatie. In deze periode ging het alles behalve goed met mij. Voor mijn mentale gezondheid stopte ik met mijn opleiding, ik was geheel overspannen en was doods bang voor mijn gehele toekomst en wat mij te wachten stond. Dit zorgde ook ervoor dat ik in deze periode niet zo goed voor mijzelf zorgde. Ik schrok toen ik de afleveringen binnen kreeg. Ik keek niet blij, ik straalde niet en ik vond mijzelf niet mooi. Bang was ik dan ook om deze periode met Nederland te delen. Want mensen mogen alles over mij zeggen en denken... maat niet dat ik lelijk ben. En dat voelde ik mij ook: lelijk. Maar hoe bang ik ook zat kreeg ik alleen maar lieve reacties van mensen over hoe goed ik het doe en hoe mooi ik ben. Dankjewel allemaal! Deze meid is weer terug op Beyonce niveau ze straalt weer en voelt zich ook weer slaayend en dat dankzij allemaal lieve mensen
Your beauty never ever scared me.
pi_168751246
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 01:39 schreef golfer het volgende:

[..]

En vooral omdat het nu geen BNN maar KRO/NRCV is met geblurde kutjes na operaties?
ow dan heb ik me vergist. En kutjes hoef ik niet te zien, laat staan na operaties. Dus lang leve blur :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_168751515
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 22:21 schreef Poes. het volgende:

[..]

Klopt, Storm zal ook wel mooi opdrogen straks.

Ik vind het vooral sneu dat de transvrouwen die al uitgegroeid zijn, zeg maar na hun puberteit, zo moeilijk van de mannelijke kenmerken afkomen. Terwijl transmannen binnen no time buff en mannelijk zijn :o Alleen hebben zij vaak hun lengte weer niet mee.
Vergeet borsten en heupen niet. Maar je hebt gelijk: over het algemeen zijn transmannen makkelijker passabel, ook als ze op latere leeftijd beginnen. Daarentegen hebben ze lichamelijk de nodige extra hindernissen.
pi_168751532
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:26 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vergeet borsten en heupen niet. Maar je hebt gelijk: over het algemeen zijn transmannen makkelijker passabel, ook als ze op latere leeftijd beginnen. Daarentegen hebben ze lichamelijk de nodige extra hindernissen.
Hoezo extra?
  woensdag 8 februari 2017 @ 09:52:30 #58
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_168752478
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:28 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hoezo extra?
Meer operaties, minder resultaat, meer (mogelijk ernstige) bijwerkingen van de hormonen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_168755499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Meer operaties, minder resultaat, meer (mogelijk ernstige) bijwerkingen van de hormonen.
Ik ben oppervlakkig bezig nu hoor, maar ik vind de transmannen uit deze serie juist beter uit de operaties/hormonen komen dan de vrouwen.
Wat zie ik over het hoofd dan? :?
  woensdag 8 februari 2017 @ 13:52:33 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_168756568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 12:53 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik ben oppervlakkig bezig nu hoor, maar ik vind de transmannen uit deze serie juist beter uit de operaties/hormonen komen dan de vrouwen.
Wat zie ik over het hoofd dan? :?
"Beter" is het alleen maar als het toppunt van een geslaagde transitie is dat je niet kunt zien dat er ooit een transitie geweest is. Wat bij veel mensen helemaal niet het doel is, ze willen zich gewoon lekkerder voelen in hun eigen vel, niet voldoen aan een of andere binaire standaard van "zo hoort een man/vrouw eruit te zien".

Dat daargelaten laat het programma maar een topje van de ijsberg zien. Testosteron vergroot het risico op hart- en vaatziekten, bijvoorbeeld, en verlaagt de levensverwachting. Het doorsnee medische traject bestaat uit borstoperatie, buikoperatie, en twee tot drie genitale operaties. Dat is aangenomen dat er geen complicaties optreden. Bij mannen bestaat "de" operatie, zoals de vrouwen daarover spreken, dan ook niet.

Trajecten voor mannen zijn anders dan voor vrouwen, en je kunt niet zeggen welke makkelijker, beter of minder gecompliceerd is. Tenzij je dus passabiliteit als enige criterium neemt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_168756829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 13:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

"Beter" is het alleen maar als het toppunt van een geslaagde transitie is dat je niet kunt zien dat er ooit een transitie geweest is. Wat bij veel mensen helemaal niet het doel is, ze willen zich gewoon lekkerder voelen in hun eigen vel, niet voldoen aan een of andere binaire standaard van "zo hoort een man/vrouw eruit te zien".

Dat daargelaten laat het programma maar een topje van de ijsberg zien. Testosteron vergroot het risico op hart- en vaatziekten, bijvoorbeeld, en verlaagt de levensverwachting. Het doorsnee medische traject bestaat uit borstoperatie, buikoperatie, en twee tot drie genitale operaties. Dat is aangenomen dat er geen complicaties optreden. Bij mannen bestaat "de" operatie, zoals de vrouwen daarover spreken, dan ook niet.

Trajecten voor mannen zijn anders dan voor vrouwen, en je kunt niet zeggen welke makkelijker, beter of minder gecompliceerd is. Tenzij je dus passabiliteit als enige criterium neemt.
3?! operaties? :o Dat wist ik niet..

Mooi dat er iemand met kennis is hier in een topic, kunnen we veel van leren :Y
pi_168761717
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 14:08 schreef Poes. het volgende:

[..]

3?! operaties? :o Dat wist ik niet..

Mooi dat er iemand met kennis is hier in een topic, kunnen we veel van leren :Y
Dat met die twee of drie (herstel) operaties bij de vaginaplastiek weet ik dan wel weer, ook dat beginnende transvrouwen bij aanvang van hun hormoon behandeling rekening moeten houden dat niet alleen hun libido verminderd, nee het standaard voorgeschreven Cyproteronacetaat 50 (T blocker) zorgt er binnen een paar maanden voor dat je als transvrouw min of meer chemisch gecastreerd wordt, Maar daar zal door het VUmc niet naar de patiënt toe communiceren, het VU spreekt van heel netjes van verminderd libido.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168762500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 18:20 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Dat met die twee of drie (herstel) operaties bij de vaginaplastiek weet ik dan wel weer,
De 3 operaties die Wonderer noemde waren voor de transmannen. Niet voor transvrouwen. Gebruikelijk is één operatie bij de Thaise chirurgen. In Nederland is een tweede ingreep voor correcties inderdaad niet ongebruikelijk.

quote:
ook dat beginnende transvrouwen bij aanvang van hun hormoon behandeling rekening moeten houden dat niet alleen hun libido verminderd, nee het standaard voorgeschreven Cyproteronacetaat 50 (T blocker) zorgt er binnen een paar maanden voor dat je als transvrouw min of meer chemisch gecastreerd wordt, Maar daar zal door het VUmc niet naar de patiënt toe communiceren, het VU spreekt van heel netjes van verminderd libido.
Dan heb je niet goed opgelet. Want ze geven vooraf aan dat libido kan afnemen tot verdwijnen. Ze vragen je niet voor niets de hemd van het lijf over je seksuele activiteit. Dat staat ook gewoon in de bijsluiter van de Cyproteron. Je had er nog naar kunnen vragen aan de endocrinoloog (Volgens mij staat het zelfs in het informed consent contract dat je tekent), de psycholoog of de apotheker. En je hebt in de 21e eeuw ook het internet om informatie over je medicatie op te zoeken, beetje eigen verantwoordelijkheid over je gezondheid.
pi_168762745
Weer wat bijgeleerd en ik ban nogal nonchalant en gemakzuchtig om dit bij de arts na te vragen toen ik aan de hormonen begon, maar ben toch blij dat ik van die mannelijkheid af ben.

Maar even terugkomend op dit uitzendingen van hij is een zij, heb weer contact gehad en het is pas tegen de zomer duidelijk of er nog een vervolg gaat komen. Maar er werd mij ook verteld dat de doelgroep toch transen zijn tot hooguit 35 jaar en ze willen misschien overwegen om als er een nieuw seizoen komt om ook een item over oudere transen te maken, maar dat is ook allemaal nog onduidelijk.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168772815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:19 schreef -Hakuna- het volgende:
Weer wat bijgeleerd en ik ban nogal nonchalant en gemakzuchtig om dit bij de arts na te vragen toen ik aan de hormonen begon, maar ben toch blij dat ik van die mannelijkheid af ben.

Maar even terugkomend op dit uitzendingen van hij is een zij, heb weer contact gehad en het is pas tegen de zomer duidelijk of er nog een vervolg gaat komen. Maar er werd mij ook verteld dat de doelgroep toch transen zijn tot hooguit 35 jaar en ze willen misschien overwegen om als er een nieuw seizoen komt om ook een item over oudere transen te maken, maar dat is ook allemaal nog onduidelijk.
Wat apart, Arjon uit seizoen 1 was ook al een 40 plusser toen hij meedeed.
pi_168772880
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 19:19 schreef -Hakuna- het volgende:
Weer wat bijgeleerd en ik ban nogal nonchalant en gemakzuchtig om dit bij de arts na te vragen toen ik aan de hormonen begon, maar ben toch blij dat ik van die mannelijkheid af ben.

Maar even terugkomend op dit uitzendingen van hij is een zij, heb weer contact gehad en het is pas tegen de zomer duidelijk of er nog een vervolg gaat komen. Maar er werd mij ook verteld dat de doelgroep toch transen zijn tot hooguit 35 jaar en ze willen misschien overwegen om als er een nieuw seizoen komt om ook een item over oudere transen te maken, maar dat is ook allemaal nog onduidelijk.
En nu ophouden te bellen/mailen hè, anders weet je wat er van komt..
pi_168910039
Heeft niemand gekeken vanavond?
  woensdag 15 februari 2017 @ 00:53:23 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168910802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:54 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Heeft niemand gekeken vanavond?
ja.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  roze woensdag 15 februari 2017 @ 01:00:27 #69
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_168910847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 23:54 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Heeft niemand gekeken vanavond?
Ik heb het net gekeken.
Your beauty never ever scared me.
pi_168911358
Ik ook, en naar Geslacht wat ik interessanter vind
pi_168917206
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 06:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ook, en naar Geslacht wat ik interessanter vind
Uitgerekend dit programma vind ik best wel druk en chaotisch voor mij overkomen. Van die presentator wordt ik best wel nerveus van. Dan vind ik hij is een zijn wat prettiger te volgen.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  woensdag 15 februari 2017 @ 14:18:43 #72
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_168917993
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 06:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ook, en naar Geslacht wat ik interessanter vind
Daar heb ik alleen de eerste aflevering van gezien en die heeft volgens mij al meer gedaan voor acceptatie en begrip dan alle seizoenen Hij is een Zij bij elkaar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:47:11 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_168919788
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 06:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik ook, en naar Geslacht wat ik interessanter vind
In ieder geval ook leuker gepresenteerd. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_168920554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]

In ieder geval ook leuker gepresenteerd. ^O^
Dat komt omdat Geslacht door BNN wordt gemaakt (jongere doelgroep) en dat andere programma Hij is een zij door KRO/NCRV.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_168921330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 14:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daar heb ik alleen de eerste aflevering van gezien en die heeft volgens mij al meer gedaan voor acceptatie en begrip dan alle seizoenen Hij is een Zij bij elkaar.
ik vind Geslacht prettig omdat daar niet elk meisje in roze jurkjes loopt en al vroeg met make-up bezig is en zo.
in Hij is Zij is elk eindresultaat een cliché beeld
pi_168921336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]

In ieder geval ook leuker gepresenteerd. ^O^
ik moet erg om haar lachen :)
pi_168934387
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 17:05 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik vind Geslacht prettig omdat daar niet elk meisje in roze jurkjes loopt en al vroeg met make-up bezig is en zo.
in Hij is Zij is elk eindresultaat een cliché beeld
In hij is een zij lopen de transvrouwen toch ook niet allemaal in het roze? Misschien dat de hele jonge meiden dat doen maar kijk eens naar Eveline, zij draagt gewoon "normale" kleding. Loena ziet er wel wat apart uit maar dat is gewoon haar stijl en ze volgt een mode opleiding. Je ziet het vaker dat meiden die een mode opleiding doen of kunstacademie zich apart kleden.
pi_168934967
Na het kijken van een aflevering van Hij is een Zij overheerst het positieve gevoel bij mij, maar wel met een vleugje negativiteit. Niet dat het een slecht programma is (alles behalve dat), maar vanwege de moeilijke situaties en periodes die sommigen doormaken. Evelien die in de hal van de kliniek afscheid moet nemen, Storm/Vlinder met ouders die heel erg zoeken naar het vinden van de juiste balans, en alle verhalen van intolerantie.
Gelukkig wordt dat ruimschoots goedgemaakt door de blijheid en positiviteit die men uitstraalt als er een nieuwe mijlpaal is bereikt, een uitslag positief is of een behandeling geslaagd is.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_168935986
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:30 schreef WheeleE het volgende:
Na het kijken van een aflevering van Hij is een Zij overheerst het positieve gevoel bij mij, maar wel met een vleugje negativiteit. Niet dat het een slecht programma is (alles behalve dat), maar vanwege de moeilijke situaties en periodes die sommigen doormaken. Evelien die in de hal van de kliniek afscheid moet nemen, Storm/Vlinder met ouders die heel erg zoeken naar het vinden van de juiste balans, en alle verhalen van intolerantie.
Gelukkig wordt dat ruimschoots goedgemaakt door de blijheid en positiviteit die men uitstraalt als er een nieuwe mijlpaal is bereikt, een uitslag positief is of een behandeling geslaagd is.
That's life, ik vind het allemaal erg realistisch. Je hoeft zo'n zwaar traject ook niet te verbloemen, laat maar zien hoe het wérkelijk is.
  donderdag 16 februari 2017 @ 12:16:32 #80
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_168936681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 11:33 schreef Poes. het volgende:

[..]

That's life, ik vind het allemaal erg realistisch. Je hoeft zo'n zwaar traject ook niet te verbloemen, laat maar zien hoe het wérkelijk is.
Als alleen de positieve dingen belicht worden, is het gevaar niet alleen dat het algemene publiek denkt dat "ze" zich aanstellen als het niet allemaal zo makkelijk gaat als op TV, maar dat transgender personen er ook met een nogal verkeerde instelling aan kunnen beginnen. Sowieso bestaat het idee van "dat doe je toch even, je gaat naar het ziekenhuis en laat je piemel eraf hakken en je bent klaar" allang.

Het is een zwaar medisch proces. Ook als alles volgens plan gaat en je geen enkele bijwerking hebt en geen complicaties, moet je toch een aantal keer onder het mes en je doet je hele puberteit opnieuw, letterlijk (tenzij je er dus vroeg bij bent en puberteitsremmers krijgt). Een aantal procedures hebben een herstelperiode van 3 tot 6 maanden (in het gunstige geval). Met de huidige wachtlijsten ben je zo'n vijf jaar van je leven bezig om jezelf te worden. Het is echt wel een Ding, ook als je omgeving je compleet steunt en je nooit op straat wordt uitgescholden.

Dus ja, het is echt wel goed dat ook de zaken die minder goed gaan duidelijk belicht worden, voor een realistisch beeld.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_168938914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 12:16 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als alleen de positieve dingen belicht worden, is het gevaar niet alleen dat het algemene publiek denkt dat "ze" zich aanstellen als het niet allemaal zo makkelijk gaat als op TV, maar dat transgender personen er ook met een nogal verkeerde instelling aan kunnen beginnen. Sowieso bestaat het idee van "dat doe je toch even, je gaat naar het ziekenhuis en laat je piemel eraf hakken en je bent klaar" allang.

Het is een zwaar medisch proces. Ook als alles volgens plan gaat en je geen enkele bijwerking hebt en geen complicaties, moet je toch een aantal keer onder het mes en je doet je hele puberteit opnieuw, letterlijk (tenzij je er dus vroeg bij bent en puberteitsremmers krijgt). Een aantal procedures hebben een herstelperiode van 3 tot 6 maanden (in het gunstige geval). Met de huidige wachtlijsten ben je zo'n vijf jaar van je leven bezig om jezelf te worden. Het is echt wel een Ding, ook als je omgeving je compleet steunt en je nooit op straat wordt uitgescholden.

Dus ja, het is echt wel goed dat ook de zaken die minder goed gaan duidelijk belicht worden, voor een realistisch beeld.
Nou dit dus. :Y
pi_168976695
Vanavond was er in Maastricht de maandelijkse transgender treffen in het COC en ik was eigenlijk wat te vroeg. Toen ik binnenkwam zat daar een meisje met geel/oranje haar die zich voorstelde als Loena, ik zeg ik ben Sarah en ben jij niet die meid van de TV. Ja antwoordde ze en ze vertelde dat ze de vaginaplastiek in het Amstelziekenhuis heeft laten doen, maar niet helemaal tevreden was omdat er volgens haar nog litteken weefsel te zien zou zijn, ik antwoordde dat litteken weefsel normaal is bij elke zware operatie en dat dit vrijwel niet te voorkomen is. Zij wilde apart met een COC medewerkster hierover praten. Maar buiten de wat arrogantie houding van haar naar mij toe vond ik haar in het echt met dat knalkleurige haar toch niet zo knap en mooi uitzien dan de foto's die op de website van het programma staan.

Maar ik heb wel een leuk contact gevonden een beginnende transvrouw van mijn leeftijd waarbij het op een of ander manier wel klikte tussen ons, we hadden elkaar e mail adressen uitgewisseld en zijn wilt met mij wel eens ergens gaan eten en een film kijken in Maastricht. Die Loena heb ik verder de hele avond niet meer naar omgekeken, ze is gewoon niet mijn ding ondanks haar bekendheid door Hij is een zij.

Kortom leuke transavond gehad die mij ook nog niks gekost heeft, want je mag aan het begin van de voorstelronde gratis koffie nemen en krijg dan bij de baravond gratis twee consumpties.

Volgende maand ga ik weer. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door -Hakuna- op 18-02-2017 04:06:38 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_169263815
Beetje dood topic dit, niemand die het programma volgt?
pi_169264564
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:39 schreef Bertus_Dineke_Rad het volgende:
Beetje dood topic dit, niemand die het programma volgt?
ja hoor, heb alleen niet zo veel te melden. Vond het fragment vlak na de eerste gebruik van nieuwe vagina vorige keer wel beetje gênant.
pi_169264575
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja hoor, heb alleen niet zo veel te melden. Vond het fragment vlak na de eerste gebruik van nieuwe vagina vorige keer wel beetje gênant.
Blijkbaar wilde Eveline het zelf melden dat ze seks had gehad, want opgenomen met eigen camera/telefoon.
pi_169264871
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja hoor, heb alleen niet zo veel te melden. Vond het fragment vlak na de eerste gebruik van nieuwe vagina vorige keer wel beetje gênant.
Ik vond het juist enorm schattig O+
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:41:30 #87
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_169264898
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 15:22 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja hoor, heb alleen niet zo veel te melden. Vond het fragment vlak na de eerste gebruik van nieuwe vagina vorige keer wel beetje gênant.
Dit. Ik vond het ook gelijk zo'n BNN lading hebben

Niks mis met BNN overigens
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:31:47 #88
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_169265934
Het is natuurlijk wel een antwoord op een vraag die bijna alle (cisgender) kijkers hebben: hoe hebben die transgenders nou seks?!?!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_169266160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:31 schreef wonderer het volgende:
Het is natuurlijk wel een antwoord op een vraag die bijna alle (cisgender) kijkers hebben: hoe hebben die transgenders nou seks?!?!
Wel via zijn of haar achterwerk, geldt vooral voor de transvrouwen. Transmannen die niet kiezen voor een metaidoioplastiek of falloplastiek kunnen nog op hun oorspronkelijke manier nog genieten van seks. Transvrouwen die een vaginaplastiek hebben laten doen zijn het eerste jaar doorgaans bezig met herstel en dilateren, en krijgen vaak maar een deel van hun gevoel weer terug.

Op het Nederlandse transgender forum is het subforum seksualiteit zelfs een besloten deel, maar de vragen die daar gesteld worden hadden net zo goed in het openbare forumdeel kunnen staan.

Daarom twijfel ik er nog aan of ik wel een vaginaplastiek wil.

Edit/Aanvulling, zodra de laatste uitzending is geweest zal ik toch weer eens contact opnemen met de omroep om na te vragen of er nog een vervolg gaat komen, zo ja dan hoop ik echt dat ik ook bij de deelneemsters mag zijn. .

[ Bericht 3% gewijzigd door -Hakuna- op 03-03-2017 16:50:47 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:51:35 #90
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_169266294
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:43 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Wel via zijn of haar achterwerk, geldt vooral voor de transvrouwen. Transmannen die niet kiezen voor een metaidoioplastiek of falloplastiek kunnen nog op hun oorspronkelijke manier nog genieten van seks. Transvrouwen die een vaginaplastiek hebben laten doen zijn het eerste jaar doorgaans bezig met herstel en dilateren, en krijgen vaak maar een deel van hun gevoel weer terug.

Op het Nederlandse transgender forum is het subforum seksualiteit zelfs een besloten deel, maar de vragen die daar gesteld worden hadden net zo goed in het openbare forumdeel kunnen staan.

Daarom twijfel ik er nog aan of ik wel een vaginaplastiek wil.

Edit/Aanvulling, zodra de laatste uitzending is geweest zal ik toch weer eens contact opnemen met de omroep om na te vragen of er nog een vervolg gaat komen, zo ja dan hoop ik echt dat ik ook bij de deelneemsters mag zijn. .
Dat is voor iedereen anders. Dat was mijn punt ook. Sowieso is die interesse in wat andere mensen in bed doen een beetje morbide, maar da's mijn mening ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:50:23 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_169361204
Gender neutrale toiletten.
Amerikaanse hype.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_169361523
Is dit nu de laatste uitzendfing van dit sezoen? dat is en was mij even niet duidelijk. Wil morgen toch eens contact opnemen met SkyHigh TV.

En ik heb ook wat heel positiefs te melden, ik heb sinds een tijdje een echte hechte vriendschap met een transvrouw die het hele traject al doorlopen heeft en ik ga binnenkort een week bij haar logeren in Den Haag en we hebben heel grote plannen samen voor. O+
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  woensdag 8 maart 2017 @ 00:21:50 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169364973
Dit was inderdaad de laatste.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169366098
ik vind het een heel goed programma en ik denk dat het belangrijk is dat er aandacht wordt besteed aan transgenders. Ik vond het een positief en mooi programma.
pi_169369424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:50 schreef matthijst het volgende:
Gender neutrale toiletten.
Amerikaanse hype.
Gewoon heren- en damestoilet afschaffen en 1 openbare toilet doen. Voor alle genders. Niet moeilijk doen. Meteen van het hele probleem af. ^O^

Triest dat zo een als Mik dan naar de vrouwentoilet gaat en raar wordt aangekeken of zelfs wordt uitgescholden voor manwijf door die wijven daar. Waar bemoeien ze zich mee anyways? 8)7 Ga gewoon je neus poederen en wegwezen :W
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:31 schreef wonderer het volgende:
Het is natuurlijk wel een antwoord op een vraag die bijna alle (cisgender) kijkers hebben: hoe hebben die transgenders nou seks?!?!
ja ik snap ook niet zo dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Het is maar net hoe je het brengt, lijkt mij.

Jammer dat programma weer afgelopen is. :)

[ Bericht 26% gewijzigd door Apotheose op 08-03-2017 12:16:57 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_169370456
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:11 schreef Apotheose het volgende:

[..]

Gewoon heren- en damestoilet afschaffen en 1 openbare toilet doen. Voor alle genders. Niet moeilijk doen. Meteen van het hele probleem af. ^O^
Dat is ook precies de inzet van de voorstanders van neutrale toiletten: één toilet voor iedereen, niet een apart toilet. Maar dat lijken de tegenstanders niet in te zien.
pi_169371982
ja snap ik, maar dan heet het 'genderneutrale toiletten' , zoals daar in A.dam. Gewoon bordje met 'wc' . Klaar :P Maar goed, snap dat dat wat verwarrend is als iedereen gewend is aan OF heren- OF damestoiletten
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_169382587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat is ook precies de inzet van de voorstanders van neutrale toiletten: één toilet voor iedereen, niet een apart toilet. Maar dat lijken de tegenstanders niet in te zien.
Als de mannen dan allemaal zittend gaan plassen of de wc-bril schoonmaken als ze daarop plassen vind ik het prima.

Op de camping waar wij elk jaar naartoe gaan is een klein gebouwtje met alleen wc's voor als het grote gebouw wordt schoongemaakt. Dat kleine gebouwtje heeft geen aparte dames en heren wc's en heel vaak zitten de wc-brillen vol urine spetters.
pi_169386747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 22:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als de mannen dan allemaal zittend gaan plassen of de wc-bril schoonmaken als ze daarop plassen vind ik het prima.

Op de camping waar wij elk jaar naartoe gaan is een klein gebouwtje met alleen wc's voor als het grote gebouw wordt schoongemaakt. Dat kleine gebouwtje heeft geen aparte dames en heren wc's en heel vaak zitten de wc-brillen vol urine spetters.
dat kan ook door dames veroorzaakt worden die niet willen zitten
pi_169387881
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 06:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat kan ook door dames veroorzaakt worden die niet willen zitten
Dat kan, maar dan is het wel apart dat de dames toiletten in het grote gebouw nooit zo vies zijn. Alleen dat gebouw waar dames en heren niet apart is, is altijd een ranzige boel.

Beste is dan dames, heren en gender neutrale toiletten. Zo kan iedereen zelf kiezen.
  donderdag 9 maart 2017 @ 09:55:55 #101
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169388020
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:46 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan is het wel apart dat de dames toiletten in het grote gebouw nooit zo vies zijn. Alleen dat gebouw waar dames en heren niet apart is, is altijd een ranzige boel.

Beste is dan dames, heren en gender neutrale toiletten. Zo kan iedereen zelf kiezen.
Helemaal mee eens. Transgenders willen niks opgedrongen worden en dat is prima. Maar dat wil ik als vrouw ook niet. Vind de gedachte van gemengde toiletten erg onprettig. Op mijn werk zou ik er minder moeite mee hebben, maar ergens openbaar 's avonds laat? :{

Wat voor flapdrol ben je trouwens als je iemand gaat uitschelden zoals Mik? :') Bij die andere man kan ik mij wel voorstellen dat een man twijfelt of hij de juiste wc heeft. Hij ziet er nog heel vrouwelijk uit :@ Maar die heeft BNN ook niet gevolgd dus ook geen idee hoe ver hij in de transitie is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169388252
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Transgenders willen niks opgedrongen worden en dat is prima. Maar dat wil ik als vrouw ook niet. Vind de gedachte van gemengde toiletten erg onprettig. Op mijn werk zou ik er minder moeite mee hebben, maar ergens openbaar 's avonds laat? :{

Wat voor flapdrol ben je trouwens als je iemand gaat uitschelden zoals Mik? :') Bij die andere man kan ik mij wel voorstellen dat een man twijfelt of hij de juiste wc heeft. Hij ziet er nog heel vrouwelijk uit :@ Maar die heeft BNN ook niet gevolgd dus ook geen idee hoe ver hij in de transitie is.
Volgens mij gebruikt Tom nog geen testosteron. Hij heeft wel een aantal vlogs gemaakt, die zijn te bekijken op de pagina van Hij is een zij op www.npo.nl.
  donderdag 9 maart 2017 @ 10:24:43 #103
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169388387
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:13 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens mij gebruikt Tom nog geen testosteron. Hij heeft wel een aantal vlogs gemaakt, die zijn te bekijken op de pagina van Hij is een zij op www.npo.nl.
Heb even die vlog opgestart over gender binary maar pfff.. hoe moeilijk wil je het jezelf maken?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169417216
Jammer dat de laatste aflevering alweer uitgezonden is. Ik ben vooral benieuwd naar het verhaal van Mik, wat voor vervolgstappen kan zij nog nemen? Bestaan er ook hormoonblokkers om oestrogeen te onderdrukken? Ik vraag me af of haar vrouw er wel gelukkig mee is als Mik zo blijft veranderen.

Zo'n genderneutraal toilet is best een goed idee. Ik geloof niet dat mannen viezer zijn dan vrouwen (je kan de bril toch omhoog doen? Hoe kunnen er dan spetters op de bril terechtkomen? :')), het grootste nadeel is dat de rijen dan ineens langer worden :P
  vrijdag 10 maart 2017 @ 19:02:20 #105
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169417271
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:59 schreef BillDauterive het volgende:
Ik geloof niet dat mannen viezer zijn dan vrouwen (je kan de bril toch omhoog doen? Hoe kunnen er dan spetters op de bril terechtkomen? :'))
Psst. Je kunt als man ook zittend plassen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169417299
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 19:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Psst. Je kunt als man ook zittend plassen.
Dan is het ook knap als je spetters op de wc-bril achterlaat.
pi_176774850
Kick!

Weet iemand of er weer eens een nieuw seizoen komt? Ik kijk zelf al héél lang geen tv meer, dus eventuele reclame oid krijg ik niet mee.
pi_176780548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 11:18 schreef Poes. het volgende:
Kick!

Weet iemand of er weer eens een nieuw seizoen komt? Ik kijk zelf al héél lang geen tv meer, dus eventuele reclame oid krijg ik niet mee.
Volgens mij is daar nog niets over bekend, net ff via google gezocht maar niets te vinden over een 4e seizoen.
pi_176780558
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 januari 2018 17:39 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Volgens mij is daar nog niets over bekend, net ff via google gezocht maar niets te vinden over een 4e seizoen.
Bedankt voor het checken ^O^
  zondag 28 januari 2018 @ 20:51:25 #110
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_176805895
Ik hoorde van iemand dat ze was benaderd maar uiteindelijk afgewezen, en ik kreeg de indruk dat dat voor een nieuw seizoen was, maar ik ben niet 100% zeker.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_176812568
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 20:51 schreef wonderer het volgende:
Ik hoorde van iemand dat ze was benaderd maar uiteindelijk afgewezen, en ik kreeg de indruk dat dat voor een nieuw seizoen was, maar ik ben niet 100% zeker.
Hakuna? :D
  maandag 29 januari 2018 @ 10:28:01 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_176814748
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 06:47 schreef Poes. het volgende:

[..]

Hakuna? :D
Nee, niemand van hier.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 19 november 2018 @ 20:52:36 #113
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_183257828
quote:
Yes! *O*

En 2 ''hoe gaat het met?'' afleveringen O+
pi_184258526
Even een rotschop omhoog; morgen! *O*
  Moderator maandag 7 januari 2019 @ 12:59:48 #116
382129 crew  Donna
pi_184258892
Oh thanks!
pi_184286308
Arie :{
pi_184286480
Zo die lijkt al aardig op een vent.
pi_184286652
Maria heeft nog wat werk te gaan
pi_184286661
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 20:42 schreef Wereldgozer het volgende:
Maria heeft nog wat werk te gaan
Vooral een beetje meer eten :{
pi_184286698
Dionne Stax
  dinsdag 8 januari 2019 @ 20:57:25 #122
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_184287279
Ik miste Hakuna -O-
pi_184290819
Moet wel ff wennen aan die Ruben die zwanger is.. verwarrend allemaal
  dinsdag 8 januari 2019 @ 23:19:08 #125
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_184290853
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:05 schreef Poes. het volgende:
Ik miste Hakuna -O-
Denk te oud voor de doelgroep. In het 1e seizoen kwam een wat oudere (35+) Maar de rest is volgens mij allemaal tussen de 15-25
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  woensdag 9 januari 2019 @ 01:09:38 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184292367
Ik zou voordat ik in transitie ga, als Maria, eerst een neus-operatie laten doen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 9 januari 2019 @ 02:35:20 #127
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_184292640
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2019 01:09 schreef golfer het volgende:
Ik zou voordat ik in transitie ga, als Maria, eerst een neus-operatie laten doen.
Dat dus. Jeetje wat een neus :o
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_184301470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:05 schreef Poes. het volgende:
Ik miste Hakuna -O-
Doet die ook mee?
pi_184301476
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Doet die ook mee?
Ze had zich wel aangemeld las ik járen terug.

Maar Hakuna kennende heeft ze zich een contactverbod gebeld _O-
pi_184422553
Tot je 15e geen enkele moeite met het meisje zijn en nu dus wel. Dat is toch wel laat dan?
  dinsdag 15 januari 2019 @ 22:07:42 #131
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_184424690
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef vencodark het volgende:
Tot je 15e geen enkele moeite met het meisje zijn en nu dus wel. Dat is toch wel laat dan?
Ik heb bij haar eigenlijk een beetje dat een een fase is :@

Ik was tot m'n 15e heel meisjesachtig. Maar de afgelopen jaren ook steeds jongensachtig geworden..betekend alleen niet gelijk dat ik een jongen wil zijn..

Kess vind ik weet wel goed uit zien. Weinig dat mij nog herinnert dat hij een meisje was, op het zicht

Elise is ook best knap O+
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_184424925
Een fase inderdaad. Maar wilde het ook niet onderschatten. Dan kan je het beter heel vroeg weten. Zoals die Ivan van 11. :)
  donderdag 17 januari 2019 @ 09:51:08 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184450423
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 januari 2019 20:31 schreef vencodark het volgende:
Tot je 15e geen enkele moeite met het meisje zijn en nu dus wel. Dat is toch wel laat dan?
Niet elk transgender persoon maakt dezelfde ontwikkeling door. Soms besef je pas later dat er iets niet klopt. En soms onderdruk je het zonder dat je weet dat je het onderdrukt. Soms merk je pas dat het niet ok is dat mensen mevrouw tegen je zeggen als er voor het eerst meneer tegen je gezegd wordt.

Maakt Ivans identiteit niet minder valide dan die van Ivo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184457680
Nou, wat zijn jullie hier gemeen over Maria. Er zijn genoeg cisvrouwen die ook zo'n neus hebben. Ik vind haar er mooi uit zien, ze straalt en ziet er gelukkig uit nu ze zich als vrouw presenteert.

Het is juist wel mooi dat Ivan een beetje twijfelt en ik kan hem ook wel begrijpen. Het is niet niets om van geslacht te veranderen, zijn hele leven verandert erdoor. Het is een welkome afwisseling tussen iedereen die wel zo zeker is.

De vraag of de transpersonen staand of zittend plassen vond ik wel een beetje raar trouwens :')
pi_184458075
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 17:45 schreef BillDauterive het volgende:
De vraag of de transpersonen staand of zittend plassen vond ik wel een beetje raar trouwens :')
Dat zijn typische vragen die ik ook krijg. Net als de vraag hoe mijn geslachtsdelen eruitzien en hoe ik seks heb. Of hoe ik dat nu bij de kapper uitleg.
pi_184458773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 09:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Niet elk transgender persoon maakt dezelfde ontwikkeling door. Soms besef je pas later dat er iets niet klopt. En soms onderdruk je het zonder dat je weet dat je het onderdrukt. Soms merk je pas dat het niet ok is dat mensen mevrouw tegen je zeggen als er voor het eerst meneer tegen je gezegd wordt.

Maakt Ivans identiteit niet minder valide dan die van Ivo.
Ik heb het niet over minder valide. Het viel mij alleen op.
Die persoon kwam ook wat onzeker over alsof hij diep van binnen misschien ook nog ‘twijfelt’.
pi_184458906
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:23 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb het niet over minder valide. Het viel mij alleen op.
Die persoon kwam ook wat onzeker over alsof hij diep van binnen misschien ook nog ‘twijfelt’.
Het werd eens tijd dat ze daar eens wat aandacht aan besteden. Lang niet iedereen met genderdysforie is er van kinds af aan al heilig van overtuigd dat ze van het andere geslacht zouden moeten zijn. Voor velen is hun genderidentiteit een complex ding en lang niet altijd in eenvoudige binaire hokjes op te delen.

Komt bij dat een transitie niet zonder nadelen is. De angst dat de maatschappij je na een transitie niet zal accepteren is enorm en helaas ook reëel. Het proces zelf is ook mentaal en fysiek zwaar.
pi_184460041
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het werd eens tijd dat ze daar eens wat aandacht aan besteden. Lang niet iedereen met genderdysforie is er van kinds af aan al heilig van overtuigd dat ze van het andere geslacht zouden moeten zijn. Voor velen is hun genderidentiteit een complex ding en lang niet altijd in eenvoudige binaire hokjes op te delen.

Komt bij dat een transitie niet zonder nadelen is. De angst dat de maatschappij je na een transitie niet zal accepteren is enorm en helaas ook reëel. Het proces zelf is ook mentaal en fysiek zwaar.
Ik kon me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat het leek dat Ivan nog midden in de ontdekkingsfase zit en er ook werd gezegd dat luna hem echt "aanmoedigde" om dit te doen.
Ik hoop dat het de juiste keuze is voor Ivan
pi_184461836
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het werd eens tijd dat ze daar eens wat aandacht aan besteden. Lang niet iedereen met genderdysforie is er van kinds af aan al heilig van overtuigd dat ze van het andere geslacht zouden moeten zijn. Voor velen is hun genderidentiteit een complex ding en lang niet altijd in eenvoudige binaire hokjes op te delen.

Komt bij dat een transitie niet zonder nadelen is. De angst dat de maatschappij je na een transitie niet zal accepteren is enorm en helaas ook reëel. Het proces zelf is ook mentaal en fysiek zwaar.
Dat kan ik mij allemaal prima voorstellen. Het lijkt alsof je in een soort verdediging schiet en mij woorden in de mond legt, of conclusies trekt die ik niet heb uitgesproken.
Ik heb mij altijd best geïnteresseerd in mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren en vindt dergelijke documentaires heel interessant.
Ik heb er best een beetje kennis van, doch geen ervaring hoor, en zeker niet kortzichtig of iets.
Begripvol zelfs.
So relax. ;)
pi_184462278
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 20:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat kan ik mij allemaal prima voorstellen. Het lijkt alsof je in een soort verdediging schiet en mij woorden in de mond legt, of conclusies trekt die ik niet heb uitgesproken.
Ik heb mij altijd best geïnteresseerd in mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren en vindt dergelijke documentaires heel interessant.
Ik heb er best een beetje kennis van, doch geen ervaring hoor, en zeker niet kortzichtig of iets.
Begripvol zelfs.
So relax. ;)
Als ik teruglees kan ik me voorstellen dat ik hierboven ietwat bot overkom. Dat was niet mijn bedoeling. Ik wilde enkel wat informatiefs zeggen over de complexiteit van een transitie.
pi_184463714
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat zijn typische vragen die ik ook krijg. Net als de vraag hoe mijn geslachtsdelen eruitzien en hoe ik seks heb. Of hoe ik dat nu bij de kapper uitleg.
Als ik eerlijk ben heb ik ooit ook een keer aan iemand gevraagd of ze zit bij het plassen, nadat diegene zei dat ze door het leven wilde gaan als een vrouw. Nu zou ik het niet meer vragen!
quote:
1s.gif Op donderdag 17 januari 2019 18:28 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het werd eens tijd dat ze daar eens wat aandacht aan besteden. Lang niet iedereen met genderdysforie is er van kinds af aan al heilig van overtuigd dat ze van het andere geslacht zouden moeten zijn. Voor velen is hun genderidentiteit een complex ding en lang niet altijd in eenvoudige binaire hokjes op te delen.
Ja, ik kan me voorstellen dat personen die met genderdysforie kampen blijer zijn met Ivan dan met een van de anderen die in de serie gevolgd worden. De rest komt zo zeker over en Ivan laat zien dat twijfel ook ok is. Dat als je weet dat er iets niet klopt, maar de vinger er niet precies op kan leggen, dat dat gewoon kan.

Over die binaire hokjes, ik ben benieuwd of die genderneutrale persoon van vorig seizoen geleden nog terugkomt en of ze een medisch traject in gegaan is (als dat van vrouw naar genderneutraal wel bestaat dan).
  maandag 21 januari 2019 @ 14:39:03 #142
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184532118
Dit haakt wel een beetje in op het verhaal van Ivan: https://www.advocate.com/(...)r-dysphoria-be-trans
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184533984
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:39 schreef wonderer het volgende:
Dit haakt wel een beetje in op het verhaal van Ivan: https://www.advocate.com/(...)r-dysphoria-be-trans
TL;DR

Ik zag onlangs Transgender Kids van Louis Theroux. Daarin werd uitgelegd dat je alleen genderdysforie hebt als je ongelukkig wordt van je ''originele'' kenmerken.
Die twee jongens uit seizoen 1 hebben dat dus bijvoorbeeld niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 16:02:23 ]
  maandag 21 januari 2019 @ 16:59:12 #144
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184535088
Je kunt ook ongelukkig worden van de rol die je op basis van die kenmerken wordt toebedeeld in de maatschappij en (deels) daarom in transitie willen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184535283
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 16:59 schreef wonderer het volgende:
Je kunt ook ongelukkig worden van de rol die je op basis van die kenmerken wordt toebedeeld in de maatschappij en (deels) daarom in transitie willen.
Ja maar dan ben je toch gewoon een transgender?
  maandag 21 januari 2019 @ 20:53:05 #146
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184540476
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:09 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja maar dan ben je toch gewoon een transgender?
Ik ben nu wel benieuwd naar jouw definities van beide woorden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184540533
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 20:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw definities van beide woorden.
Transseksueel - Je wordt fysiek opgewonden van het voordoen als het andere geslacht
Transgender - Je bent geboren in het verkeerde lichaam
Genderdysforie - Je hebt een afkeer voor het lichaam waarin je bent geboren, met psychische aandoeningen als gevolg

Google zegt overigens wat anders, dit is wat ik dénk.
Maar ik dénk ook dat er niet duizenden verschillende genders zijn.
  maandag 21 januari 2019 @ 21:05:53 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184540780
Dat verklaart in ieder geval je opmerkingen.

Transseksueel is een oude benaming voor iemand met een diagnose die in (sociale en/of medische) transitie ging. Dit woord wordt niet veel meer gebruikt. Oudere mensen die lang geleden in transitie gegaan zijn, kunnen nog een voorkeur hebben voor dit woord.

De definitie die jij gebruikt heet bij mijn weten autogynefilie.

Transgender is een parapluterm waar technisch gezien iedereen onder valt die zich niet of niet alleen identificeert met het geslacht en de geslachtsrol die hem, haar of hen bij de geboorte is opgedrongen. Cross-dressers vallen daaronder, drag queens en kings, gender fluide mensen etc. In de praktijk wordt het woord vooral gebruikt voor wat vroeger transseksueel genoemd werd.

Gender dysforie is een (inmiddels verouderende) term voor het (sterk) onbehagen dat iemand voelt als het beleefde geslacht niet overeenkomt met wat er bij de geboorte is vastgesteld. Dit kan een fysiek onbehagen zijn, een sociaal onbehagen, of een combinatie van de twee. Veel hulpverleners zien gender dysforie als een noodzaak om in behandeling te mogen gaan.

Er wordt nu meer toebewogen naar de term gender incongruentie, wat de vereiste dat er een lijden moet zijn voor er een behandeling gestart mag worden meer loslaat.

Ik weet niet of er "duizenden genders" zijn, maar ik denk wel dat iedereen zijn identiteit op een andere manier beleeft, dus ergens klinkt het wel logisch. Dat hoeft niet per se allemaal een naam te hebben, maar minder verwachtingen over gedrag op basis van een setje genitaliën zou misschien wel praktisch zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184546049
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 21:05 schreef wonderer het volgende:

Bedankt voor je heldere uitleg :Y
  dinsdag 22 januari 2019 @ 09:54:10 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184548129
Graag gedaan :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184558745
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 14:39 schreef wonderer het volgende:
Dit haakt wel een beetje in op het verhaal van Ivan: https://www.advocate.com/(...)r-dysphoria-be-trans
Wel een interessant stuk, maar voor mij haakt het ook een beetje aan op wat ik vorige week donderdag in dit topic zei. In dat artikel gaat het er ook om dat steeds meer personen zich transgender noemen. Dat gevoel heb ik een beetje met genderneutraliteit.
Als ik zie dat personen zich als genderneutraal identificeren, terwijl ze hormonaal/lichamelijk niets veranderen, dan vind ik het lastig om ze ook echt als genderneutraal te zien. Maar waarschijnlijk moet ik daar ook wat toleranter in worden.

Ik kan me niet voorstellen dat Ivan geen vorm van genderdysforie heeft, anders begin je toch niet aan zo'n transitie?
  dinsdag 22 januari 2019 @ 20:27:02 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184559616
Ik vind het ook moeilijk, en ik betrap me er zelfs op dat ik mensen pre-transitie nog weleens wil misgenderen (daar moet wel een goed Nederlands alternatief voor komen), ook al weet ik hoe ze zich identificeren, dus tot op zekere hoogte snap ik wel dat cis mensen er al helemaal last mee hebben. Maar ik doe wel moeite om het goed te doen, en dáár schort het bij cis mensen vaak aan. Ze vinden het meestal niet belangrijk genoeg om moeite in te stoppen.

Ik denk dat we wat Ivan betreft gewoon de hele serie moeten afkijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184560537
Wat is misgenderen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 22 januari 2019 @ 21:52:37 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184561591
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 21:08 schreef superniger het volgende:
Wat is misgenderen?
Iemand aanspreken als de gender waarmee ze zich niet identificeren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 22 januari 2019 @ 22:46:15 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184562801
Haha, nu weet ik het weer, waar ik Ivo van kende (vaag). Ik heb diezelfde shoot gedaan, en een tijdje in dezelfde ruimte zitten wachten tot we aan de beurt waren.

Geen camera's gezien .. Waren vast al weg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184570278
Is het ongepast dat ik vréselijk moet lachen om alle ''It's ma'am!''-memes die momenteel over the webz gaan? :D
pi_184570288
Wat grappig wonderer :D Heb jij de borstoperatie (nog) niet gehad?
  woensdag 23 januari 2019 @ 22:37:05 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184583539
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:17 schreef Poes. het volgende:
Wat grappig wonderer :D Heb jij de borstoperatie (nog) niet gehad?
Ja, bijna 8 jaar geleden al. Ik deed de foto's voor de compressiebanden voor na de operatie, dan moet je nog zes weken ingepakt zitten om oedeem en dergelijke te voorkomen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184586787
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, bijna 8 jaar geleden al. Ik deed de foto's voor de compressiebanden voor na de operatie, dan moet je nog zes weken ingepakt zitten om oedeem en dergelijke te voorkomen.
Aaahh natuurlijk, daar had ik geen rekening mee gehouden.
Blijft wel toevallig :Y
  donderdag 24 januari 2019 @ 10:44:56 #160
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184589214
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2019 12:16 schreef Poes. het volgende:
Is het ongepast dat ik vréselijk moet lachen om alle ''It's ma'am!''-memes die momenteel over the webz gaan? :D
Je kunt je afvragen waarom je het zo grappig vindt...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184728556
Oh Elise O+ Zij is zo leuk!
Ik vind haar stem ook heel mooi, beetje rauw maar toch heel vrouwelijk.
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:09:34 #162
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_184982682
Kijken er nog mensen?

Elise is echt heel erg veranderd :o
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 12 februari 2019 @ 22:51:21 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184983872
Ja. Voor de verandering niet zo heel veel op aan te merken ;)

Ben benieuwd naar de terugblik van volgende week.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184986088
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:09 schreef zeefje het volgende:
Kijken er nog mensen?

Elise is echt heel erg veranderd :o
Ik vergeet het steeds totdat dit topic weer naar boven komt. :')
pi_184986105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 19:44 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Wel een interessant stuk, maar voor mij haakt het ook een beetje aan op wat ik vorige week donderdag in dit topic zei. In dat artikel gaat het er ook om dat steeds meer personen zich transgender noemen. Dat gevoel heb ik een beetje met genderneutraliteit.
Als ik zie dat personen zich als genderneutraal identificeren, terwijl ze hormonaal/lichamelijk niets veranderen, dan vind ik het lastig om ze ook echt als genderneutraal te zien. Maar waarschijnlijk moet ik daar ook wat toleranter in worden.

Ik kan me niet voorstellen dat Ivan geen vorm van genderdysforie heeft, anders begin je toch niet aan zo'n transitie?
Maar gender is toch een sociaal-maatschappelijk concept en kan los staan van biologische kenmerken? dus als je niet in de m/v concepten daarvan past kun je jezelf als genderneutraal beschouwen.
  woensdag 13 februari 2019 @ 09:46:00 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_184987985
Mensen zijn niet genderneutraal, dat woord is voor dingen (wc's) of concepten (opvoeding). Mensen zijn non-binair (en daar kan zowel onder vallen dat je je als zowel mannelijk als vrouwelijk identificeert, of als geen van beide. In ieder geval staan ze dan buiten de tweedeling man-vrouw).

M.i. is gender niet alleen een sociaal construct. Je voelt je niet per se alleen mannelijk omdat je toevallig dingen leuk vinden die sociaal mannelijk gecodeerd zijn. Maar de druk om bepaalde dingen te doen of te laten, zowel in gedrag als in uiterlijk, is wel sociaal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_184989915
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:09 schreef zeefje het volgende:
Kijken er nog mensen?

Elise is echt heel erg veranderd :o
Ja ze is prachtig O+

Ik kijk op wo of do terug :Y
  woensdag 13 februari 2019 @ 12:38:28 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_184990750
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 22:09 schreef zeefje het volgende:
Kijken er nog mensen?

Elise is echt heel erg veranderd :o
We kijken het altijd achteraf terug.
Ben wel benieuwd naar volgende week met de terugblik.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 13 februari 2019 @ 12:43:54 #169
382129 crew  Donna
pi_184990824
Ik kijk het wel, maar de aflevering van gisteren moet ik nog kijken. En ik vind Jody vervelend. :@
pi_184995244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 11:40 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja ze is prachtig O+

Ik kijk op wo of do terug :Y
Alleen die wenkbrauwen staan halverwege haar voorhoofd...
Hoewel het iets is bijgetrokken
pi_184995459
quote:
1s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:17 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Alleen die wenkbrauwen staan halverwege haar voorhoofd...
Hoewel het iets is bijgetrokken
Vast nog veel zwelling, zo'n operatie (x2!) is niet niks :o

Ik vind haar zo mooi in die ''vragenrondjes scènes'', met die tuinbroek. Lekkere bolle toet O+
  donderdag 14 februari 2019 @ 10:07:56 #172
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_185009053
Voor de geïnteresseerden die niet alleen tv kijken maar ook weleens een boek lezen: https://queerboeken.nl/ Vandaag gelanceerd. Je kunt filteren op boeken met een transgenderthema.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 14 februari 2019 @ 13:48:20 #173
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_185012501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 17:29 schreef Poes. het volgende:

[..]

Vast nog veel zwelling, zo'n operatie (x2!) is niet niks :o

Ik vind haar zo mooi in die ''vragenrondjes scènes'', met die tuinbroek. Lekkere bolle toet O+
Alleen nog best mannelijke armen daar
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_185013020
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2019 13:48 schreef zeefje het volgende:

[..]

Alleen nog best mannelijke armen daar
Lekker chubby, staat haar wel :Y
  donderdag 14 februari 2019 @ 15:01:58 #175
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_185013772
Sowieso zijn er veel dingen waar je gewoon niet zo veel aan kunt doen, natuurlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_185037722
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2019 06:22 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar gender is toch een sociaal-maatschappelijk concept en kan los staan van biologische kenmerken? dus als je niet in de m/v concepten daarvan past kun je jezelf als genderneutraal beschouwen.
wonderer heeft me al goed uitgelegd waarom je niet genderneutraal kan zijn, maar non-binair bent. Wel jammer, genderneutraal klinkt wel leuker :P

Mjah. Misschien wel, maar toch vind ik het een apart iets als iemand niet-binair is en hormonaal tevreden met wat die persoon van nature heeft.

Leuk dat er volgende week weer een terugblik is. Ik ben benieuwd.
pi_185262956
Ik vond het weer een leuk seizoen, vooral de terugblikken :Y

Tot over drie jaar :W
pi_185271940
Ik vind het ook een indrukwekkend iets dat mensen zo open durven zijn over wat ze doormaken.
"Jouw portie voetbalfeitjes vindt je op http://insidevoetbal.jouwweb.nl
pi_185276644
Gisteren een deel gezien. Moet later nog even terugkijken.
Ik kan gewoon niet geloven dat een Mike en Freddie ooit een meisje waren! :o
Ik zie het totaal niet. Als je jong begint met trasitie, scheelt dat natuurlijk wel.
Ik vind wel dat het overgrote deel van jongen/mannen die een meisje/vrouw willen worden, vaak een beetje mannelijke trekjes blijven houden.
Net te grof in het gezicht bijvoorbeeld of een te hoekig lichaam.

Ik vind het voor de jonge kinderen echt super om te zien dat ze zoiets kunnen en mogen ondergaan.
Het lijkt mij als ouders best moeilijk soms maar hun steun betekent alles. :)
pi_185277401
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:46 schreef vencodark het volgende:
Gisteren een deel gezien. Moet later nog even terugkijken.
Ik kan gewoon niet geloven dat een Mike en Freddie ooit een meisje waren! :o
Ik zie het totaal niet. Als je jong begint met trasitie, scheelt dat natuurlijk wel.
Ik vind wel dat het overgrote deel van jongen/mannen die een meisje/vrouw willen worden, vaak een beetje mannelijke trekjes blijven houden.
Net te grof in het gezicht bijvoorbeeld of een te hoekig lichaam.

Ik vind het voor de jonge kinderen echt super om te zien dat ze zoiets kunnen en mogen ondergaan.
Het lijkt mij als ouders best moeilijk soms maar hun steun betekent alles. :)
F->M valt vaak ook minder op..
Al zag je bij Rens opeens wel veel vrouwelijke trekken, wel sneu zo midden in de puberteit.
  woensdag 27 februari 2019 @ 15:52:14 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_185277695
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2019 14:46 schreef vencodark het volgende:
Gisteren een deel gezien. Moet later nog even terugkijken.
Ik kan gewoon niet geloven dat een Mike en Freddie ooit een meisje waren! :o
Ik zie het totaal niet. Als je jong begint met trasitie, scheelt dat natuurlijk wel.
Ik vind wel dat het overgrote deel van jongen/mannen die een meisje/vrouw willen worden, vaak een beetje mannelijke trekjes blijven houden.
Net te grof in het gezicht bijvoorbeeld of een te hoekig lichaam.

Ik vind het voor de jonge kinderen echt super om te zien dat ze zoiets kunnen en mogen ondergaan.
Het lijkt mij als ouders best moeilijk soms maar hun steun betekent alles. :)
Dit zijn nogal open deuren... ik blijf me toch afvragen waarom mensen vinden om dit te (blijven) benoemen. Wat wil je ermee zeggen, dat je 'het' wel of niet kunt zien? Ik vraag me dat oprecht af, hopelijk kun je me dat helpen begrijpen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_185278081


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 27-02-2019 16:14:30 ]
pi_185278098
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 15:52 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dit zijn nogal open deuren... ik blijf me toch afvragen waarom mensen vinden om dit te (blijven) benoemen. Wat wil je ermee zeggen, dat je 'het' wel of niet kunt zien? Ik vraag me dat oprecht af, hopelijk kun je me dat helpen begrijpen.
Het geldt precies voor mensen die een ‘gewone’ metamorfose ondergaan, of bepaalde operaties aan het uiterlijk doen of heel veel zijn afgevallen.
Sommigen vind je mooier geworden, anderen minder mooi of geslaagd.
Ik vind het fijn voor deze mensen in het programma als ze zodanig getransformeerd zijn dat ‘het zien’ heel minimaal is.
Dat streven ze zelf toch ook naar?
De ene persoon laat zijn de kin bijschaven, de ander wil haarinplantaties op het gezicht, de volgende gaat trainen voor meer spierontwikkeling bijvoorbeeld.
Die dame van Rosanna en ... die andere die met dat kindje bij TLC heeft zelf gezegd dat ze haar borsten graag toont in sexy kleding want nu voelt ze zich vrouwelijker en het mag gezien worden.

Als kijker mag je zoiets dan ook best benoemen.
pi_185278311
Trouwens, ik heb het idee dat je je bepaalde dingen persoonlijk aantrekt omdat je zelf transgender bent (toch?) en de woorden van een ander in een weegschaal moeten leggen.
Ik begrijp best dat transgenders heel vaak dezelfde opmerkingen krijgen of de meest vervelende of irritante vragen maar het blijft natuuurlijk een bijzonder programma over iemands uiterlijk die heel belangrijk is.
Je wilt je compleet voelen en goed in je vel. Dat is begrijpelijk en daar hebben ‘buitenstaanders’ natuurlijk allerlei gedachtes over.
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:52:12 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_185278764
Ik trek het me niet persoonlijk aan, maar omdat ik er (natuurlijk) op een andere manier naar kijk, is het soms niet te volgen welke gedachten aan de basis van sommige uitspraken ligt.

Daarnaast ben ik ook iets gevoeliger geworden voor subtext (of dat denk ik en ik zie dingen die er niet zijn ;)).

Ik krijg regelmatig "goed gelukt" te horen, wat impliceert dat er ook trans mensen zijn die niet goed gelukt zijn, en dat dit mij ten opzichte van hen meer waard maakt. Je uiterlijk heb je maar tot op zeer beperkte hoogte zelf in de hand, je kunt niet kiezen hoe hormonen voor jou werken, en operaties zijn ook geen wondermiddel.

Niet zichtbaar trans willen zijn heeft meer te maken met veiligheid en acceptatie. Voor zover ik weet willen trans mensen vooral zichzelf zijn, niet zo goed mogelijk in een plaatje passen dat de heteronormatieve wereld ons oplegt. Maar vooralsnog is dat wel de voorwaarde om geaccepteerd te worden.

Ik vind dit nog steeds geen goed programma omdat het juist een onevenredige nadruk legt op de verandering, het voor en na. Begrijpelijk, vanuit een programmamakersstandpunt, maar niet bepaald wenselijk meer voor de emancipatie en normalisatie van transgender personen.

Wat dat betreft was Tegenlicht een frisse wind en hopelijk de toekomst van het inzichtelijk maken van gender op televisie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 27 februari 2019 @ 16:59:23 #186
403253 Meke
after all this time? always.
pi_185278858
Ik ben het best met je eens, Wonderer. Volgens mij gaat transgender om zóveel meer dan het uiterlijk, het gaat om vrouw/man te mogen zijn. Maar het lijkt me wel fijn als je omgeving je ook meteen zíet als jouw wensgeslacht, en dat is misschien het ding. Ik denk dat de meeste transgenders zelf vrij weinig waarde aan uiterlijk hechten, maar wél aan iedereen die maar 'hij' blijft zeggen, of die je als 'mevrouw' aanspreekt, want dat bén je niet. Nooit geweest in je hoofd, nu ook een uiterlijke verandering en dan lijkt het met behoorlijk frustrerend als dat niet wil doordringen bij mensen.. Daarom kan het 'goed lukken' ( :r zeg je toch ook niet over cisgenders?!) je wél een handje helpen bij je droombeeld en snap ik plastische ingrepen daarin. Volgens mij heeft het vrij weinig met schoonheidsidealen te maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:52 schreef wonderer het volgende:
Wat dat betreft was Tegenlicht een frisse wind en hopelijk de toekomst van het inzichtelijk maken van gender op televisie.
Was dat met diegene die uiteindelijk zelfs euthanasie moest laten plegen omdat het psychisch zo verstoord was? ;( Dat vond ik zó heftig, maar inderdaad goed dat ze het lieten zien :Y Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn. Ik vond het ook goed dat in deze aflevering wel meer bespreekbaar was dat je mocht twijfelen (Loena), dat er andere opties zijn (Mik) en dat je ook nog terug kan op jonge leeftijd (Storm).
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 27 februari 2019 @ 21:28:08 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_185285243
quote:
2s.gif Op woensdag 27 februari 2019 16:59 schreef Meke het volgende:
Ik ben het best met je eens, Wonderer. Volgens mij gaat transgender om zóveel meer dan het uiterlijk, het gaat om vrouw/man te mogen zijn. Maar het lijkt me wel fijn als je omgeving je ook meteen zíet als jouw wensgeslacht, en dat is misschien het ding. Ik denk dat de meeste transgenders zelf vrij weinig waarde aan uiterlijk hechten, maar wél aan iedereen die maar 'hij' blijft zeggen, of die je als 'mevrouw' aanspreekt, want dat bén je niet. Nooit geweest in je hoofd, nu ook een uiterlijke verandering en dan lijkt het met behoorlijk frustrerend als dat niet wil doordringen bij mensen.. Daarom kan het 'goed lukken' ( :r zeg je toch ook niet over cisgenders?!) je wél een handje helpen bij je droombeeld en snap ik plastische ingrepen daarin. Volgens mij heeft het vrij weinig met schoonheidsidealen te maken.
Vooral trans vrouwen hebben last van het feit dat de wereld hen niet als vrouw ziet als ze niet 100% voldoen aan het vrouwelijke schoonheidsideaal (en als ze dat wel doen, worden ze als "fraudeur" bestempeld). Uiteindelijk zou het niet uit moeten maken om erkend te worden als je authentieke zelf, maar zo ver zijn we nog lang niet.
quote:
[..]

Was dat met diegene die uiteindelijk zelfs euthanasie moest laten plegen omdat het psychisch zo verstoord was? ;( Dat vond ik zó heftig, maar inderdaad goed dat ze het lieten zien :Y Het is niet allemaal rozengeur en manenschijn. Ik vond het ook goed dat in deze aflevering wel meer bespreekbaar was dat je mocht twijfelen (Loena), dat er andere opties zijn (Mik) en dat je ook nog terug kan op jonge leeftijd (Storm).
Nee, dat was Zembla en dat was een dieptepunt. Het heette Transgender met spijt, maar er zat geen enkel transgender persoon met spijt in (de enige met spijt was niet transgender, de twee transgender individuen hadden geen spijt). En ze hadden een "wetenschapper" opgedregd wiens ideeen 20 jaar geleden al achterhaald waren.

Tegenlicht, Beste Reizigers, van de VPRO. Anderhalve week geleden uitgezonden.

De docu Genderbende is ook wel een aanrader trouwens, als die nog ergens te vinden is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_194654515
6 oktober begint het nieuwe seizoen. Er is dit keer ook een 50 plusser te zien. En Maria uit het vorige seizoen is er weer bij, zag overigens op haar facebookpagina dat ze een vriend heef en wat ziet ze er anders uit nu.

https://www.kro-ncrv.nl/n(...)zij-met-jan-kooijman

[ Bericht 45% gewijzigd door Alieda-R op 20-08-2020 22:02:24 ]
pi_195613254
Vanavond aflevering twee. De 50+-er komt ook aan bod. Mooi dat ze eens een trans persoon laten zien die niet jong is.
pi_195620576
Nu
pi_195800223
Ik ben zelf ook transvrouw, en 56 jaar. Natuurlijk had ik graag het lijf van een 20 jarige gehad, of had ik het maar aan mijn ouders verteld toen ik 8 was.

Spijt daarover kan je hebben, maar ik laat het mijn leven niet beheersen. Ik hoef niet zo nodig in de spotlights te staan, maar ik ben er wel open over. En ja dan zien ze dat ik geen echt volle bos haar heb, en dat ik een baard van 2 dagen heb omdat ik onder onthaar behandeling moet. (pijnlijke epileer sessie omdat ik geen donkere haartjes meer heb)

Voor mijn coming out liep ik al in rokjes over straat , samen met mijn vrouw. Mijn vrouw vond dat eerst maar raar, maar ze zag wel dat ik mij nergens zorgen over maakte. Ik liep zeer zelfverzekerd over straat.
Vandaar dat mijn vrouw niet eens raar opkeek toen ik verklaarde vrouw te zijn.

Die Anne, met dat paarse haar ken ik van een site waar meer transgenders elkaar gevonden hebben.
T Nederland.nl

Zelfverzekerd zijn en dat uitstralen is wat mij erg geholpen heeft. Zeker in het begin, als je haar nog mannelijk is, je nog mannelijk loopt. Mijn vrouw noemde mij een VIO. Vrouw In Opleiding. Ik kan zelfs op hoge hakken lopen, maar dan toren ik boven iedereen uit. Daarom draag ik sneakers, veel comfortabeler voor de voeten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mrs.Redhair op 23-10-2020 07:40:57 ]
pi_195921031
Ik verstond toekomstige kutmaat
pi_195921036
Maar worden al die operaties vergoed, ook die neusoperatie bijv?
pi_206366920
Vanavond komt er een nieuwe serie van Hij is een Zij op tv, maar dan wel onder een nieuwe naam; Hij, Zij, Hen

Ik ben benieuwd :)
pi_206368221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 18:59 schreef BillDauterive het volgende:
Vanavond komt er een nieuwe serie van Hij is een Zij op tv, maar dan wel onder een nieuwe naam; Hij, Zij, Hen

Ik ben benieuwd :)
NPO 3.
21:20-22:00 uur. ^O^
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:37:44 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206369225
Mooi vermaak dit ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206399720
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:37 schreef matthijst het volgende:
Mooi vermaak dit ^O^
Ik heb inmiddels alle afleveringen gezien met NLZiet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 21-10-2022 14:49:51 ]
pi_206401970
*

[ Bericht 100% gewijzigd door Poefbank op 21-10-2022 19:02:34 ]
Het ligt aan de instanties zelf
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:52:50 #199
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206404265
Ik probeer naar de verhalen te luisteren, maar wordt constant afgeleid door dat vreselijke kapsel van Jan Kooiemans.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:52:16 #200
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206409779
Hoever gaan we hier medisch in?
pi_210495386
Ik ben benieuwd of er een nieuw seizoen komt. Jan Kooijman als presentator hoeft van mij niet zo.

Ik wil graag een update van San-Loiza. Volgens mij stond zij toen op de wachtlijst van een geslachtsoperatie. Een leuke meid uit wel een gereformeerd gezin, geen contact meer het haar ouders. Ze probeerde nog wel contact te krijgen met haar zus, maar helaas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')