abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 februari 2017 @ 20:34:44 #201
248821 Rauw.
op je bord.
pi_168860953
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:07 schreef Cue_ het volgende:
103 kilo deadlift,1rm.
Vorige keer was december en toen 90 gehaald.

Yeaah *O*
_O_ Nice.

Ik heb in ruim een half jaar al geen 1RM's meer getest, werkgewichten lopen wel omhoog nu richting mijn voorgaande 1RM's _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zondag 12 februari 2017 @ 21:10:30 #202
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168862527
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:07 schreef Cue_ het volgende:
103 kilo deadlift,1rm.
Vorige keer was december en toen 90 gehaald.

Yeaah *O*
Goed bezig!

Denk je dat je sinds december zoveel sterker bent geworden of dat je techniek beter is en daardoor meer kunt tillen?

Mijn 1RM ligt net wat hoger dan die van jou maar wel al een aantal maanden zonder vooruitgang :'(
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 21:34:40 #203
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168863294
Ik wil vanaf april in een zware cut gaan. Ik wil van april tot augustus gaan cutten. Dat is best een lange periode. Alleen heb ik toch een paar vragen voor hier. Dit wordt de eerste keer dat ik echt serieus ga cutten. Natuurlijk heb ik me al ingelezen op verschillende websites. Alleen toch zijn mij bepaalde dingen nog onduidelijk waar ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Ik ben mij er ter degen van bewust dat ieder lichaam anders reageert op een cut periode.

Wat ik veel lees op websites zijn het verminderen van carbs tijdens cut. Ook het meer tot je nemen van eiwitten en uiteraard cardio komen aan bod. En ook de bekende -500kcal zie je overal voorbij komen. Maar hoe houdt het één verband met het ander? Gaan jullie tijdens een cut-periode standaard -500kcal zitten? Of blijven jullie gewoon op onderhoud eten en cardio-en jullie gewoon meer? Dat is namelijk wel iets waar ik tegen op zie, minder gaan eten :')

Wat ik ook veel lees is dus het verminderen van carbs en het verhogen van je vetten. Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig, je wilt vet verbranden maar je verhoogt wel je vetten t.o.v. je carbs. Natuurlijk weet ik het verschil tussen goede en slechte vetten, maar het klinkt toch apart.

En hoe passen jullie de cardio toe binnen jullie trainingsschema? Gooien jullie dat half uur/3 kwartier cardio bovenop je workout of gaan jullie (veel) minder krachttraining doen? Zoals ik al zei weet ik dat ieder lichaam anders zal reageren maar er zal toch wel een beetje een general guideline zijn omtrent spierverlies tijdens een cut. Hoeveel procent aan spiermassa verlies je tijdens een cut van 4 à 5 maanden? Wederom is dat afhankelijk van je lichaam maar, mits goed uitgevoerd, waar moet je aan denken? -5% of -25%?

Van nature ben ik overigens wel iemand die makkelijk vet verliest, ik zit nu ook op een procent of 15 en wil rond augustus tussen de 7 en 8% zitten.

Oh en wat zijn jullie ultimate tips tegen cravings?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 12 februari 2017 @ 23:02:11 #204
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168865825
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:10 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Goed bezig!

Denk je dat je sinds december zoveel sterker bent geworden of dat je techniek beter is en daardoor meer kunt tillen?

Mijn 1RM ligt net wat hoger dan die van jou maar wel al een aantal maanden zonder vooruitgang :'(
Beide denk ik. Kan me beter focussen op de lift zelf en je weet beter waar op te letten.
En natuurlijk door diverse trainingen ook sterker geworden lijkt me zo.

Ow dat is jammer. Enig idee waar dat aan ligt?
  zondag 12 februari 2017 @ 23:02:44 #205
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168865844
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 20:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

_O_ Nice.

Ik heb in ruim een half jaar al geen 1RM's meer getest, werkgewichten lopen wel omhoog nu richting mijn voorgaande 1RM's _O-
Dan gaat ie sowieso lekker dus!
pi_168865845
Een kennis van me heeft een wat zwakke knie, bij overbelasting wat gevoelig maar, en dat vond ik wat zorgelijk, bij volledig strekken van het been (bijv in houding om kuiten te strekken) ook wat pijn boven en/of onder de knieschijf. Uiteraard fysiotherapie is de beste oplossing, maar iemand enig idee wat dit kan zijn? Kniebanden?
  maandag 13 februari 2017 @ 00:06:50 #207
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168866898
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 23:02 schreef no1uknow het volgende:
Een kennis van me heeft een wat zwakke knie, bij overbelasting wat gevoelig maar, en dat vond ik wat zorgelijk, bij volledig strekken van het been (bijv in houding om kuiten te strekken) ook wat pijn boven en/of onder de knieschijf. Uiteraard fysiotherapie is de beste oplossing, maar iemand enig idee wat dit kan zijn? Kniebanden?
Een kennis.... :{w :P

Waarom geen fysio dan? Ook al laat je alleen een 'diagnose' (fysio mag officieel geen diagnose stellen) stellen dan weet je waar aan gewerkt moet worden ipv dom door blijven gaan. Op basis van deze informatie is het namelijk alleen maar een educated guess.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168866954
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil vanaf april in een zware cut gaan. Ik wil van april tot augustus gaan cutten. Dat is best een lange periode. Alleen heb ik toch een paar vragen voor hier. Dit wordt de eerste keer dat ik echt serieus ga cutten. Natuurlijk heb ik me al ingelezen op verschillende websites. Alleen toch zijn mij bepaalde dingen nog onduidelijk waar ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Ik ben mij er ter degen van bewust dat ieder lichaam anders reageert op een cut periode.

Wat ik veel lees op websites zijn het verminderen van carbs tijdens cut. Ook het meer tot je nemen van eiwitten en uiteraard cardio komen aan bod. En ook de bekende -500kcal zie je overal voorbij komen. Maar hoe houdt het één verband met het ander? Gaan jullie tijdens een cut-periode standaard -500kcal zitten? Of blijven jullie gewoon op onderhoud eten en cardio-en jullie gewoon meer? Dat is namelijk wel iets waar ik tegen op zie, minder gaan eten :')

Wat ik ook veel lees is dus het verminderen van carbs en het verhogen van je vetten. Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig, je wilt vet verbranden maar je verhoogt wel je vetten t.o.v. je carbs. Natuurlijk weet ik het verschil tussen goede en slechte vetten, maar het klinkt toch apart.

En hoe passen jullie de cardio toe binnen jullie trainingsschema? Gooien jullie dat half uur/3 kwartier cardio bovenop je workout of gaan jullie (veel) minder krachttraining doen? Zoals ik al zei weet ik dat ieder lichaam anders zal reageren maar er zal toch wel een beetje een general guideline zijn omtrent spierverlies tijdens een cut. Hoeveel procent aan spiermassa verlies je tijdens een cut van 4 à 5 maanden? Wederom is dat afhankelijk van je lichaam maar, mits goed uitgevoerd, waar moet je aan denken? -5% of -25%?

Van nature ben ik overigens wel iemand die makkelijk vet verliest, ik zit nu ook op een procent of 15 en wil rond augustus tussen de 7 en 8% zitten.

Oh en wat zijn jullie ultimate tips tegen cravings?
Nee ik doe geen cardio, omdat ik het haat eigenlijk. Ik eet liever gewoon idd onder onderhoud dan dat ik iets meer eet met cardio. Minder eten is gewoon wennen, geef het tijd en veel water drinken helpt
  maandag 13 februari 2017 @ 00:30:35 #209
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168867040
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil vanaf april in een zware cut gaan. Ik wil van april tot augustus gaan cutten. Dat is best een lange periode. Alleen heb ik toch een paar vragen voor hier. Dit wordt de eerste keer dat ik echt serieus ga cutten. Natuurlijk heb ik me al ingelezen op verschillende websites. Alleen toch zijn mij bepaalde dingen nog onduidelijk waar ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Ik ben mij er ter degen van bewust dat ieder lichaam anders reageert op een cut periode.

Wat ik veel lees op websites zijn het verminderen van carbs tijdens cut. Ook het meer tot je nemen van eiwitten en uiteraard cardio komen aan bod. En ook de bekende -500kcal zie je overal voorbij komen. Maar hoe houdt het één verband met het ander? Gaan jullie tijdens een cut-periode standaard -500kcal zitten? Of blijven jullie gewoon op onderhoud eten en cardio-en jullie gewoon meer? Dat is namelijk wel iets waar ik tegen op zie, minder gaan eten :')

Wat ik ook veel lees is dus het verminderen van carbs en het verhogen van je vetten. Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig, je wilt vet verbranden maar je verhoogt wel je vetten t.o.v. je carbs. Natuurlijk weet ik het verschil tussen goede en slechte vetten, maar het klinkt toch apart.

En hoe passen jullie de cardio toe binnen jullie trainingsschema? Gooien jullie dat half uur/3 kwartier cardio bovenop je workout of gaan jullie (veel) minder krachttraining doen? Zoals ik al zei weet ik dat ieder lichaam anders zal reageren maar er zal toch wel een beetje een general guideline zijn omtrent spierverlies tijdens een cut. Hoeveel procent aan spiermassa verlies je tijdens een cut van 4 à 5 maanden? Wederom is dat afhankelijk van je lichaam maar, mits goed uitgevoerd, waar moet je aan denken? -5% of -25%?

Van nature ben ik overigens wel iemand die makkelijk vet verliest, ik zit nu ook op een procent of 15 en wil rond augustus tussen de 7 en 8% zitten.

Oh en wat zijn jullie ultimate tips tegen cravings?
Veel vragen om in eens te beantwoorden.

Lees eerst deze eens door en stel dan nog eens vragen, merendeel van je vragen kunnen namelijk hiermee beantwoord worden. ;)

http://www.bodyrecomposit(...)ce-of-calories.html/
http://www.bodyrecomposit(...)he-diets-part-1.html
http://www.bodyrecomposit(...)s-diets-part-1.html/
http://www.bodyrecomposit(...)at-loss-part-1.html/
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168867217
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:14 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Nee ik doe geen cardio, omdat ik het haat eigenlijk. Ik eet liever gewoon idd onder onderhoud dan dat ik iets meer eet met cardio. Minder eten is gewoon wennen, geef het tijd en veel water drinken helpt
Doe gewoon cardio man, anders zit je al te hijgen als je de trap op loopt
pi_168867251
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 00:06 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een kennis.... :{w :P

Waarom geen fysio dan? Ook al laat je alleen een 'diagnose' (fysio mag officieel geen diagnose stellen) stellen dan weet je waar aan gewerkt moet worden ipv dom door blijven gaan. Op basis van deze informatie is het namelijk alleen maar een educated guess.
ja een kennis maar een vrouw en stubborn, vandaar. Wat is je educated guess?
  maandag 13 februari 2017 @ 10:03:37 #212
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168869495
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil vanaf april in een zware cut gaan. Ik wil van april tot augustus gaan cutten. Dat is best een lange periode. Alleen heb ik toch een paar vragen voor hier. Dit wordt de eerste keer dat ik echt serieus ga cutten. Natuurlijk heb ik me al ingelezen op verschillende websites. Alleen toch zijn mij bepaalde dingen nog onduidelijk waar ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Ik ben mij er ter degen van bewust dat ieder lichaam anders reageert op een cut periode.

Wat ik veel lees op websites zijn het verminderen van carbs tijdens cut. Ook het meer tot je nemen van eiwitten en uiteraard cardio komen aan bod. En ook de bekende -500kcal zie je overal voorbij komen. Maar hoe houdt het één verband met het ander? Gaan jullie tijdens een cut-periode standaard -500kcal zitten? Of blijven jullie gewoon op onderhoud eten en cardio-en jullie gewoon meer? Dat is namelijk wel iets waar ik tegen op zie, minder gaan eten :')

Wat ik ook veel lees is dus het verminderen van carbs en het verhogen van je vetten. Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig, je wilt vet verbranden maar je verhoogt wel je vetten t.o.v. je carbs. Natuurlijk weet ik het verschil tussen goede en slechte vetten, maar het klinkt toch apart.

En hoe passen jullie de cardio toe binnen jullie trainingsschema? Gooien jullie dat half uur/3 kwartier cardio bovenop je workout of gaan jullie (veel) minder krachttraining doen? Zoals ik al zei weet ik dat ieder lichaam anders zal reageren maar er zal toch wel een beetje een general guideline zijn omtrent spierverlies tijdens een cut. Hoeveel procent aan spiermassa verlies je tijdens een cut van 4 à 5 maanden? Wederom is dat afhankelijk van je lichaam maar, mits goed uitgevoerd, waar moet je aan denken? -5% of -25%?

Van nature ben ik overigens wel iemand die makkelijk vet verliest, ik zit nu ook op een procent of 15 en wil rond augustus tussen de 7 en 8% zitten.

Oh en wat zijn jullie ultimate tips tegen cravings?
In 1 cut van 15 naar 7/8 is wel erg optimistisch vind ik.
Ik zou cutten naar 10 en dan maar kijken hoe je je voelt.
Verder zou ik de intensiteit van je training hetzelfde houden als nu, misschien iets minder volume totaal.
Vetten gewoon 1 gram per kilogram lichaamsgewicht, eiwit 2 a 3 gram per kg lichaamsgewicht, rest carbs.
Zolang je niet meer dan 1 a 2 kilo per maand verliest is je spierverlies minimaal. (Mits je hard traint en goed eet)
pi_168873212
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 01:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Doe gewoon cardio man, anders zit je al te hijgen als je de trap op loopt
Mijn conditie is redelijk dus dat zal niet gebeuren
pi_168874210
Je kan ook gewoon meer eten plus cardio ipv alleen maar met eten in flinke deficit zitten, zodat je volume per workout niet als een steen naar beneden gaat. 20-30 minuutjes cardio uitfietsen na je niet-legday workout helpt enorm voor vetverlies.
  maandag 13 februari 2017 @ 15:09:39 #215
69994 seto
-|||--------|||-
pi_168874548
Cardio na leg day is leuk man.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_168875028
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 21:34 schreef onlogisch het volgende:
Ik wil vanaf april in een zware cut gaan. Ik wil van april tot augustus gaan cutten. Dat is best een lange periode. Alleen heb ik toch een paar vragen voor hier. Dit wordt de eerste keer dat ik echt serieus ga cutten. Natuurlijk heb ik me al ingelezen op verschillende websites. Alleen toch zijn mij bepaalde dingen nog onduidelijk waar ik hoop dat jullie een duidelijk antwoord hebben. Ik ben mij er ter degen van bewust dat ieder lichaam anders reageert op een cut periode.

Wat ik veel lees op websites zijn het verminderen van carbs tijdens cut. Ook het meer tot je nemen van eiwitten en uiteraard cardio komen aan bod. En ook de bekende -500kcal zie je overal voorbij komen. Maar hoe houdt het één verband met het ander? Gaan jullie tijdens een cut-periode standaard -500kcal zitten? Of blijven jullie gewoon op onderhoud eten en cardio-en jullie gewoon meer? Dat is namelijk wel iets waar ik tegen op zie, minder gaan eten :')

Wat ik ook veel lees is dus het verminderen van carbs en het verhogen van je vetten. Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig, je wilt vet verbranden maar je verhoogt wel je vetten t.o.v. je carbs. Natuurlijk weet ik het verschil tussen goede en slechte vetten, maar het klinkt toch apart.

En hoe passen jullie de cardio toe binnen jullie trainingsschema? Gooien jullie dat half uur/3 kwartier cardio bovenop je workout of gaan jullie (veel) minder krachttraining doen? Zoals ik al zei weet ik dat ieder lichaam anders zal reageren maar er zal toch wel een beetje een general guideline zijn omtrent spierverlies tijdens een cut. Hoeveel procent aan spiermassa verlies je tijdens een cut van 4 à 5 maanden? Wederom is dat afhankelijk van je lichaam maar, mits goed uitgevoerd, waar moet je aan denken? -5% of -25%?

Van nature ben ik overigens wel iemand die makkelijk vet verliest, ik zit nu ook op een procent of 15 en wil rond augustus tussen de 7 en 8% zitten.

Oh en wat zijn jullie ultimate tips tegen cravings?
Belangrijkst is om veel eiwit binnen te krijgen (2x je lichaamsgewicht in kilo) en om je huidige lifts te behouden. Wil je die 7% als natty behalen? Want dat is een helse opgave kan ik je vertellen. De kans is groot dat je dan slecht slaapt, je libido naar de kloten is en je de hele dag down voelt. Ook vergroot het de kans dat je lichaam veel spiermassa gaat verbranden. Ik zou me richten op 10 - 12%.
  maandag 13 februari 2017 @ 15:47:27 #217
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168875426
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 01:18 schreef no1uknow het volgende:

[..]

ja een kennis maar een vrouw en stubborn, vandaar. Wat is je educated guess?
Dus je denkt dat een educated guess van iemand die je kent via een forum haar gaat overtuigen?

Kan wel zeggen dat het een jumpers knee, irritatie van de spieraanhechting rondom de patella of patella femoraal pijnsyndroom is, maar dan ben ik heel voorbarig met conclusies trekken. Zonder iets gezien te hebben qua houding, kracht, pijnprovocatie testen etc. kan ik niks nuttigs zeggen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168877166
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:54 schreef Faeroer het volgende:
Je kan ook gewoon meer eten plus cardio ipv alleen maar met eten in flinke deficit zitten, zodat je volume per workout niet als een steen naar beneden gaat. 20-30 minuutjes cardio uitfietsen na je niet-legday workout helpt enorm voor vetverlies.
Ja klopt gaf ik al aan, maar zoals ik zei heb ik daar nooit echt zin in, zeker niet na een workout. Dan doe ik iets wat ik niet leuk vind (workout zelf vind ik wel altijd leuk) en dan neemt de kans toe dat ik het vervolgens ga staken.
Maar je hebt gelijk, misschien moet ik het dan toch wel doen. Het is maar 20 min max, ongv 200 kcal denk ik
pi_168877891
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:55 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Mijn conditie is redelijk dus dat zal niet gebeuren
Dan doe je toch cardio? :P

Anders kan je conditie ook niet redelijk zijn
  maandag 13 februari 2017 @ 19:37:55 #220
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168879786
Ik zit inmiddels een maand vast op hetzelfde gewicht met 3000kcal per dag, nog steeds 62kg. Weinig lichamelijke activiteit behalve fitnessen. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168880849
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:37 schreef Quotidien het volgende:
Ik zit inmiddels een maand vast op hetzelfde gewicht met 3000kcal per dag, nog steeds 62kg. Weinig lichamelijke activiteit behalve fitnessen. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?
Je eet te weinig.

Ik kwam er vandaag achter in m'n spreadsheet dat ik al een maand bovenin de 74 zwerf. Vanaf vandaag dus + 200kcal
pi_168880867
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 18:00 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dan doe je toch cardio? :P

Anders kan je conditie ook niet redelijk zijn
Ik doe het niet echt eigenlijk, het is niet fantastisch maar ook niet slecht, weet niet hoe
pi_168880872
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 19:37 schreef Quotidien het volgende:
Ik zit inmiddels een maand vast op hetzelfde gewicht met 3000kcal per dag, nog steeds 62kg. Weinig lichamelijke activiteit behalve fitnessen. Wat zou een oorzaak kunnen zijn?
Probeer dan je kcal inname te verhogen.
  maandag 13 februari 2017 @ 21:05:59 #224
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168881981
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Je eet te weinig.

Ik kwam er vandaag achter in m'n spreadsheet dat ik al een maand bovenin de 74 zwerf. Vanaf vandaag dus + 200kcal
Ja maar kan toch niet? Het kan niet zijn dat ik 3000 kcal per dag verbruik.
Toch maar gewoon meer eten dan.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168882551
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:05 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja maar kan toch niet? Het kan niet zijn dat ik 3000 kcal per dag verbruik.
Toch maar gewoon meer eten dan.
Je sport, dus je verbruikt ook meer. In feite word je onderhoud dus meer. Ik had precies hetzelfde.
Mijn onderhoud was iets van 2500kcal, verhoogt naar 3000 maar toen kwam ik nog niks aan, dus weer verhoogd.
pi_168885078
Nieuwjaars-wave lijkt weer een beetje te gaan liggen, vandaag was de bench zowaar vrij om 7 uur s'avonds
pi_168885138
Om ff op de discussie hierboven over cutten in te haken, ik zou persoonlijk gewoon voor http://jamesclear.com/the-beginners-guide-to-intermittent-fasting gaan. Zo simpel om dan binnen ze caloriebehoefte te blijven, en toch met wat energie gaan trainen, deed dit voorheen altijd en dan dronk ik voor 12 uur 2 bakken koffie, na een tijdje was er niet eens honger meer.
pi_168885593
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 21:05 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja maar kan toch niet? Het kan niet zijn dat ik 3000 kcal per dag verbruik.
Toch maar gewoon meer eten dan.
Naarmate je gewicht stijgt heb je meet kcal nodig ook.

Met 3200 red ik t niet meer blijkbaar.
pi_168890449
Hebben jullie nog tips voor onderstaand schema? Ik train (geheel recreatief) 2 keer per week kracht en loop daarnaast 2 keer per week hard. Voor de krachttraining had ik onderstaand bedacht (FB):

Woensdag
• Pullups
• Bench press
• Deadlift
• Militairy press
• Lunge
• Cable triceps extensions

Zondag
• Dips
• Squat
• Upright row
• Fly’s
• Cable Row
• Leg extensions
pi_168890492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:42 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog tips voor onderstaand schema? Ik train (geheel recreatief) 2 keer per week kracht en loop daarnaast 2 keer per week hard. Voor de krachttraining had ik onderstaand bedacht (FB):

Woensdag
• Pullups
• Bench press
• Deadlift
• Militairy press
• Lunge
• Cable triceps extensions

Zondag
• Dips
• Squat
• Upright row
• Fly’s
• Cable Row
• Leg extensions
Waarom niet 4x/week? Dat hardlopen kan je er wel naast doen toch?
pi_168890586
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:45 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Waarom niet 4x/week? Dat hardlopen kan je er wel naast doen toch?
Omdat ik het simpelweg niet leuk genoeg vind om 4x in de week te doen. Heb het wel eens gedaan maar dan schiet het er toch telkens bij in. 2x per week werkt voor mij beter denk ik. Als ik iets meer spierdefinitie kan kweken dan ben ik al tevreden eigenlijk.
  dinsdag 14 februari 2017 @ 12:38:10 #232
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168891518
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 11:42 schreef nickhguitar het volgende:
Hebben jullie nog tips voor onderstaand schema? Ik train (geheel recreatief) 2 keer per week kracht en loop daarnaast 2 keer per week hard. Voor de krachttraining had ik onderstaand bedacht (FB):

Woensdag
• Pullups
• Bench press
• Deadlift
• Militairy press
• Lunge
• Cable triceps extensions

Zondag
• Dips
• Squat
• Upright row
• Fly’s
• Cable Row
• Leg extensions
Een reden waarom je specifiek de triceps, borst, traps en quadriceps als isolatie erbij pakt?
Kuiten, hamstrings, glutes, buik, biceps en schouders pak je natuurlijk wel mee met de compounds. Anders kan je daar misschien nog wat in tweaken.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168891670
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:38 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Een reden waarom je specifiek de triceps, borst, traps en quadriceps als isolatie erbij pakt?
Kuiten, hamstrings, glutes, buik, biceps en schouders pak je natuurlijk wel mee met de compounds. Anders kan je daar misschien nog wat in tweaken.
Nee niet echt eigenlijk. Borst is wel compond toch met BP? Triceps, traps en Q4 inderdaad wel, maar dat komt omdat ik voor bijv. de Q4 al een grote oefening heb (2 eigenlijk min of meer) met de Squat en de Deadlift. Ik zocht dus eigenlijk naar wat relatief kleine oefeningen om toch wat te kunnen doen met die spiergroep maar niet meteen alles te belasten.

Hoe had jij het ingevuld?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 13:13:17 #234
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168892184
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 12:44 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nee niet echt eigenlijk. Borst is wel compond toch met BP? Triceps, traps en Q4 inderdaad wel, maar dat komt omdat ik voor bijv. de Q4 al een grote oefening heb (2 eigenlijk min of meer) met de Squat en de Deadlift. Ik zocht dus eigenlijk naar wat relatief kleine oefeningen om toch wat te kunnen doen met die spiergroep maar niet meteen alles te belasten.

Hoe had jij het ingevuld?
Bedoel dat je voor sommige spiergroepen zoals de borst zowel compound als isolatie pakt. Dus borst met bench press en in minder mate de militairy press en dips. Daarnaast nog isolatie in de vorm van flyes. Terwijl je biceps helemaal niet isoleert en alleen traint doormiddel van pull ups en de cable row.

Ligt er ook aan wat je meer wil ontwikkelen en waarvoor. Bijvoorbeeld meer focus op je rug/kuiten etc. omdat je vindt dat die wat meer massa of definitie kunnen gebruiken. Of sport ondersteunende oefeningen of blessure preventie.

Zo pak ik zelf nordic curls mee voor blessure preventie van de hamstrings. En richt ik me 1 dag meer op oly lifts, box jumps en muscle ups voor explosiviteit en flexibiliteit doormiddel van stretches en mobiliteitsoefeningen.

Dus heb je nog iets wat je wil bereiken of voor ogen hebt met je trainingen?
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168892610
Vraag mij toch wel vaak af hoe mensen langs de gehele range of motion van een spier trainen als ze maar 1 oefening voor die spiergroep doen. Volledige contract en stretch van bijvoorbeeld de biceps gaat echt niet lukken met alleen standing bicep curls. Lekker sterk en groot worden in alleen het midden van de nogal beperkte range of motion, goed idee en lekker afscheuren met die spier. _O-
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:43:50 #236
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_168894106
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:36 schreef Faeroer het volgende:
Vraag mij toch wel vaak af hoe mensen langs de gehele range of motion van een spier trainen als ze maar 1 oefening voor die spiergroep doen. Volledige contract en stretch van bijvoorbeeld de biceps gaat echt niet lukken met alleen standing bicep curls. Lekker sterk en groot worden in alleen het midden van de nogal beperkte range of motion, goed idee en lekker afscheuren met die spier. _O-
Ik dacht dat je met de grote lifts eigenlijk alles al traint, en bijv. curls gewoon aanvullend zijn?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_168894255
gewoon chinups voor de biceps
curls zijn voor de meatheads
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 14 februari 2017 @ 14:54:23 #238
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168894281
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 13:36 schreef Faeroer het volgende:
Vraag mij toch wel vaak af hoe mensen langs de gehele range of motion van een spier trainen als ze maar 1 oefening voor die spiergroep doen. Volledige contract en stretch van bijvoorbeeld de biceps gaat echt niet lukken met alleen standing bicep curls. Lekker sterk en groot worden in alleen het midden van de nogal beperkte range of motion, goed idee en lekker afscheuren met die spier. _O-
Volledige stretch contract krijg je ook niet bij een gehele training...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168896495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 14:52 schreef Beach het volgende:
gewoon chinups voor de biceps
curls zijn voor de meatheads
Gewoon allebei

Weet niet of jullie hem kennen (is meer een gamer) maar die reps hier zijn echt allemaal slecht wow

[ Bericht 32% gewijzigd door ComedyShortsGamer op 14-02-2017 17:30:56 ]
  dinsdag 14 februari 2017 @ 18:13:40 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168898256
Onverwachts vandaag nog een PR gehaald:
5jan: 60 kilo (8x)
19jan: 63 kilo (5x5)
31jan: 65 kilo (5sets, 3 reps)
14feb: 68 kilo (6sets, 5 reps)
pi_168898321
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Gewoon allebei

Weet niet of jullie hem kennen (is meer een gamer) maar die reps hier zijn echt allemaal slecht wow
Not a single rep was done that day
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:05:39 #242
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168899471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 16:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:

[..]

Gewoon allebei

Weet niet of jullie hem kennen (is meer een gamer) maar die reps hier zijn echt allemaal slecht wow
Dat mag je geen eens squats noemen 😂
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:13:33 #243
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_168899638
Ik probeer wat meer te weten te komen over goede voeding. Jaartje geleden begonnen met gewichten en dat gaat nu aardig lekker, maar verder nooit rekening gehouden met voeding. In de OP lees ik onder het kopje voeding het volgende:

quote:
De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.
Maar wat nu als je tevreden bent met je gewicht? Ga je daar dan ergens tussen zitten? En als je bijvoorbeeld zegt 50% koolhydraten, over hoeveel gram praat je dan? Dit ligt denk ik ook aan je gewicht/lengte?

Heb al zitten Googlen maar zoals ik wel vaker heb bij fitness gerelateerde zoekopdrachten vraag ik mij af of de sites waar ik op terecht kom wel betrouwbaar zijn. Misschien dat jullie mij kunnen wijzen op een goede bron/site/boek over het onderwerp voeding?
  dinsdag 14 februari 2017 @ 19:36:34 #244
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168900247
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2017 19:13 schreef YazooW het volgende:
Ik probeer wat meer te weten te komen over goede voeding. Jaartje geleden begonnen met gewichten en dat gaat nu aardig lekker, maar verder nooit rekening gehouden met voeding. In de OP lees ik onder het kopje voeding het volgende:

[..]

Maar wat nu als je tevreden bent met je gewicht? Ga je daar dan ergens tussen zitten? En als je bijvoorbeeld zegt 50% koolhydraten, over hoeveel gram praat je dan? Dit ligt denk ik ook aan je gewicht/lengte?

Heb al zitten Googlen maar zoals ik wel vaker heb bij fitness gerelateerde zoekopdrachten vraag ik mij af of de sites waar ik op terecht kom wel betrouwbaar zijn. Misschien dat jullie mij kunnen wijzen op een goede bron/site/boek over het onderwerp voeding?
OP is niet helemaal correct meer naar mijn mening. Die percentages zijn een namelijk een benadering die niet overeenkomt voor ieder mens met de werkelijkheid. Net als BMI een goed beeld geeft voor de gemiddelde mens, maar weinig nut heeft bij een krachtsporter. Zal hem binnenkort eens aanpassen. Mocht je goed overweg kunnen met engels is bodyrecomposition.com een uitgebreide website met vele artikelen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168928886
Door stage geen tijd meer om 5 keer per week te trainen, dus ga wisselen van p/p/l/upper/lower (phat variant) naar 3 keer per week fullbody. Moet hierdoor alleen wel flink op volume gaan inleveren en dat zit me niet helemaal lekker. Kan ook zo snel nergens echt een consensus vinden over wat voor volume nou 'optimaal' is (ik weet het verschilt per persoon maar zoek een richtlijn). En ook niet echt iets van een upper/lower threshold. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Is het bijvoorbeeld een idee om een volume dag te doen een vd drie fullbody dagen? Dus bv maandag kracht 3*3-8 reps, woensdag hypertrophy 3*8-12 reps, 8 oefeningen, vrijdag volume 2-4*12-20 reps. Elke dag 6-8 oefeningen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:37:47 #246
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168931838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:58 schreef Agentperry het volgende:
Door stage geen tijd meer om 5 keer per week te trainen, dus ga wisselen van p/p/l/upper/lower (phat variant) naar 3 keer per week fullbody. Moet hierdoor alleen wel flink op volume gaan inleveren en dat zit me niet helemaal lekker. Kan ook zo snel nergens echt een consensus vinden over wat voor volume nou 'optimaal' is (ik weet het verschilt per persoon maar zoek een richtlijn). En ook niet echt iets van een upper/lower threshold. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Is het bijvoorbeeld een idee om een volume dag te doen een vd drie fullbody dagen? Dus bv maandag kracht 3*3-8 reps, woensdag hypertrophy 3*8-12 reps, 8 oefeningen, vrijdag volume 2-4*12-20 reps. Elke dag 6-8 oefeningen.
Voor volume is 60-80 reps per spiergroep voldoende/ideaal. En je kan met verschillende intensiteiten gaan werken per week zoals 5/3/1/ , de intensiteit per workout (middel,zwaar,licht) of dmv rep ranges. Kijk vooral naar wat je zelf het leukst lijkt en aansluit bij je doelen.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 16 februari 2017 @ 01:31:55 #247
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_168932149
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 21:58 schreef Agentperry het volgende:
Door stage geen tijd meer om 5 keer per week te trainen, dus ga wisselen van p/p/l/upper/lower (phat variant) naar 3 keer per week fullbody. Moet hierdoor alleen wel flink op volume gaan inleveren en dat zit me niet helemaal lekker. Kan ook zo snel nergens echt een consensus vinden over wat voor volume nou 'optimaal' is (ik weet het verschilt per persoon maar zoek een richtlijn). En ook niet echt iets van een upper/lower threshold. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Is het bijvoorbeeld een idee om een volume dag te doen een vd drie fullbody dagen? Dus bv maandag kracht 3*3-8 reps, woensdag hypertrophy 3*8-12 reps, 8 oefeningen, vrijdag volume 2-4*12-20 reps. Elke dag 6-8 oefeningen.
http://www.lookgreatnaked(...)ximize-muscle-gains/
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:43:56 #248
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_168951238

kan iemand mij vertellen hoe de oefening heet die ze hier doen???!?!
Deathlift or Die.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:54:48 #249
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168954670
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:43 schreef Ethanolic het volgende:

kan iemand mij vertellen hoe de oefening heet die ze hier doen???!?!
Welke oefening bedoel je? Pre workout eten als een halve?

En wat een aandachttrekkers. Maar nu weet ik wel waarom ze laatst in de gym on Assen "heb je is goud" en " focking goed" aan het schreeuwen waren. Snapte er al niks van...

Trouwens wel een leuke Challenge ik zat vorig jaar op 232.5 kilo.

Beetje nutteloos en zonde dat ze die 10x deadlift erbij deden.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 06:57:40 #250
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168954677
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
pi_168955334
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:43 schreef Ethanolic het volgende:

kan iemand mij vertellen hoe de oefening heet die ze hier doen???!?!
220kg deadliften, maar dan wel 150+kg benchen. _O-
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:11:32 #252
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168955489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef Vansschoen het volgende:
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
Ja, ik til zelf met mixed grip beter dan met overhand. Met mixed grip draait de bar minder snel uit de handen dan met 'gewoon' overhand waardoor de form en spanning beter behouden blijft. Hookgrip zou dat ook kunnen ondervangen maar hookgrip vind ik enorm onprettig :P
Fear is the path to the Dark Side.
pi_168955958
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:43 schreef Ethanolic het volgende:

kan iemand mij vertellen hoe de oefening heet die ze hier doen???!?!
Net zo veel squatten als benchen.

Hahahahaha gayyyyyy.
pi_168956132
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef Vansschoen het volgende:
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
Ja, ik wel.Betere form. Al laat ik deadliften even voor wat het is, hier traint zo'n oud-bodybuilder en die gaat een keer meekijken naar mijn form. Heb het idee dat er iets niet helemaal goed gaat, maar lastig om te zeggen wat precies. Zal vast een detail zijn, maar wil het gewoon goed doen. Dus even een weekje op mijn maat wachten die meekijkt.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:01:58 #255
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168956165
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:11 schreef Artoo het volgende:

[..]

Ja, ik til zelf met mixed grip beter dan met overhand. Met mixed grip draait de bar minder snel uit de handen dan met 'gewoon' overhand waardoor de form en spanning beter behouden blijft. Hookgrip zou dat ook kunnen ondervangen maar hookgrip vind ik enorm onprettig :P
Hookgrip bij deadlift? Die heb ik nog nooit gehoord.

Ik vind hookgrip trouwens ook echt zeer onprettig.

Bij mezelf ervaar ik niet dat ik zonder mix grip form moet inleveren, eerder tegen over gesteld omdat ik er niet uit ben of ik links of recht omdraaien fijner vindt.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:12:39 #256
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168956309
Vond de hookgrip eerder niets, maar ben er redelijk aan gewend geraakt ondertussen en gebruik die ook bij de deadlift.

Doe trouwens geen mixgrip. Ook nooit echt geprobeerd eerlijk gezegd.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:23:00 #257
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_168956473
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:01 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Hookgrip bij deadlift? Die heb ik nog nooit gehoord.
Ah, maar ongebruikelijk is dat niet though. Niet in het powerlifting in ieder geval.
Fear is the path to the Dark Side.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:43:17 #258
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168956837
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:12 schreef Cue_ het volgende:
Vond de hookgrip eerder niets, maar ben er redelijk aan gewend geraakt ondertussen en gebruik die ook bij de deadlift.

Doe trouwens geen mixgrip. Ook nooit echt geprobeerd eerlijk gezegd.
Bij snatchen dan ook neem ik aan?

Net of je duim wordt platgedrukt 😣
pi_168956850
Moest een jaar terug al vanaf 130kg mixed grip gebruiken, nu pas bij >200kg maar dan gebruik ik liever chalk of uiteraard als je deadlift met meer reps dan iets van versa grips. Probeer het zo min mogelijk met mixed te doen, gezien de stress op de bicep die het kan geven.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:49:48 #260
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168956919
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:43 schreef Vansschoen het volgende:

Bij snatchen dan ook neem ik aan?

Net of je duim wordt platgedrukt 😣
Ja, maar die hebben we nog niet veel gedaan. Dus kan zo niet herinneren wat er met mijn duim gebeurde/hoe het voelde :P
pi_168957515
Hookgrip krijg je wel veel eelt op je duim merk ik zelf.
Misschien wat minder fijn voor de vrouwtjes hier.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:40:29 #262
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168957755
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:26 schreef Beach het volgende:
Hookgrip krijg je wel veel eelt op je duim merk ik zelf.
Misschien wat minder fijn voor de vrouwtjes hier.
Eelt op de duim kan er nog wel bij, zou je de rest van mijn handen eens moeten zien :'( :')
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:44:24 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168957836
Had laatst idd wel last van gevoelige duimen
En je merkt met andere lifts / pullups / hangzaken / kettlebelt swings dat mijn handen het ook niet altijd fijn vinden / gaan langzaam kapot :+

Volgens mij gaat m'n trainer binnenkort eens van die duimhandschoentjes bestellen. En dan evt ook een set voor mij.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:45:12 #264
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168957853
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:43 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Bij snatchen dan ook neem ik aan?

Net of je duim wordt platgedrukt 😣
Hij wordt ook letterlijk plat gedrukt :D

Hookgrip is gewoon onprettig en pijnlijk om mee te beginnen. Naarmate je het vaker uitvoert begint het dragelijker te worden. Deadlift op low reps is hookgrip echt een uitkomst. Net als bij snatches inderdaad tot nu toe 75kg gehaald. Zit wel meer in met bijschaven van techniek. En het eelt zelf is niet echt duidelijk zichtbaar. Juist dat een stukje vel bijgeschaafd wordt en dat opvalt _O-
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_168957950
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Had laatst idd wel last van gevoelige duimen
En je merkt met andere lifts / pullups / hangzaken / kettlebelt swings dat mijn handen het ook niet altijd fijn vinden / gaan langzaam kapot :+

Volgens mij gaat m'n trainer binnenkort eens van die duimhandschoentjes bestellen. En dan evt ook een set voor mij.
Niet doen! Handschoenen zijn slecht voor je grip.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:50:20 #266
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168957975
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:44 schreef Cue_ het volgende:
Had laatst idd wel last van gevoelige duimen
En je merkt met andere lifts / pullups / hangzaken / kettlebelt swings dat mijn handen het ook niet altijd fijn vinden / gaan langzaam kapot :+

Volgens mij gaat m'n trainer binnenkort eens van die duimhandschoentjes bestellen. En dan evt ook een set voor mij.
Bedoel je nubs?

Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:11:48 #267
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168958328
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:50 schreef Verbosity het volgende:
Bedoel je nubs?

[ afbeelding ]
Die dingen idd
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:13:36 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168958350
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:49 schreef Beach het volgende:
Niet doen! Handschoenen zijn slecht voor je grip.
Wil ook niet aan volledige handschoenen beginnen.
Maar zo'n duimbeschermer kan ik nog wel inkomen. Laatst wel wat tape erom gehad, werkt ook wel goed, maar meer werk.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:18:11 #269
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_168958413
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:13 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wil ook niet aan volledige handschoenen beginnen.
Maar zo'n duimbeschermer kan ik nog wel inkomen. Laatst wel wat tape erom gehad, werkt ook wel goed, maar meer werk.
Een groot deel kan je ook voorkomen door je handen goed te verzorgen. Gebruik zelf zo'n voetvijl i.c.m puimsteen om overtollig eelt weg te krijgen bij mijn handen. Grootste probleem is namelijk dat een ophoping inscheurt en een stuk huid open haalt.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 14:26:43 #270
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168960733
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef Vansschoen het volgende:
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
Ik heb ook betere form als ik double overhand deadlift. Maar boven de 160 kilo trek ik dat niet, dan glipt de bar uit m'n handen. Ik trainde altijd zo lang mogelijk overhand tot het niet meer lukte en ging dan over op mixed. Nu train ik zelf met lege bar mixed grip omdat ik m'n form op die manier beter train, en als je competitie lift (wat ik in mei ga doen) kun je het beste je opzet altijd precies hetzelfde houden. Altijd exact dezelfde groove zeg maar.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:05:33 #271
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168963041
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 14:26 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik heb ook betere form als ik double overhand deadlift. Maar boven de 160 kilo trek ik dat niet, dan glipt de bar uit m'n handen. Ik trainde altijd zo lang mogelijk overhand tot het niet meer lukte en ging dan over op mixed. Nu train ik zelf met lege bar mixed grip omdat ik m'n form op die manier beter train, en als je competitie lift (wat ik in mei ga doen) kun je het beste je opzet altijd precies hetzelfde houden. Altijd exact dezelfde groove zeg maar.
helemaal mee eens. Ik vind het grootste nadeel aan mixed grip wat ik in de praktijk ervaar eigenlijk dat het nog niet zo makkelijk is om consequent de bovenrugspanning links en rechts op het moment van liftoff gelijk te hebben. Vooral dicht bij de 1rm. Resulteert soms in een niet symmetrische (en dus inefficiënte) lift..
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_168963576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef Vansschoen het volgende:
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
Mix grip vind ik ook niet fijn, het voelt 'eng' op de bicep en het zit een beetje tussen mijn oren denk ik. Ik doe gewoon liever dubbel overhand. Qua grip is mixed wel beter uiteraard
pi_168963638
Is het trouwens beter om de romanian DL op een kleine verhoging te doen? Bij ons zijn de gewichten best groot in omvang en daardoor raak je bij het zakken al snel de grond aan terwijl je nog lager kan gaan zeg maar, dus een grotere ROM. Zou dat beter zijn?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:43:32 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168963799
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:05 schreef VASND het volgende:

[..]

helemaal mee eens. Ik vind het grootste nadeel aan mixed grip wat ik in de praktijk ervaar eigenlijk dat het nog niet zo makkelijk is om consequent de bovenrugspanning links en rechts op het moment van liftoff gelijk te hebben. Vooral dicht bij de 1rm. Resulteert soms in een niet symmetrische (en dus inefficiënte) lift..
Ik had in het verleden dat de bar dan om me heen ging draaien. Dan kan je maar 1 ding doen, loslaten. :P

Maar door veel op techniek te trainen op 50 - 70% heb ik het nu wel onder de knie.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:53:45 #275
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168963980
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Is het trouwens beter om de romanian DL op een kleine verhoging te doen? Bij ons zijn de gewichten best groot in omvang en daardoor raak je bij het zakken al snel de grond aan terwijl je nog lager kan gaan zeg maar, dus een grotere ROM. Zou dat beter zijn?
Wat is groot? Een standaard plaat is iets van 43 cm. Bumper plates iets groter. Hou je je rug wel strak genoeg? Je rug zou in principe bijna horizontaal moeten komen waarbij de bar over het algemeen tot half je schenen komt. Of misschien heb je erg lange armen.

Ik doe ook wel eens RDL's met een dead stop, wat inhoudt dat ik telkens vanaf de grond begin, maar dat vind ik meer dan diep genoeg.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:16:19 #276
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168964380
Zo hou ik soms m'n setje bij. Dat krijg je als je wat ouder wordt, dan raak je de tel wat sneller kwijt. :')

Dit was een (speed) deadlift training van 8 sets 130 kilo x 2.

  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:18:10 #277
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168965521
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:16 schreef Snakey het volgende:
Zo hou ik soms m'n setje bij. Dat krijg je als je wat ouder wordt, dan raak je de tel wat sneller kwijt. :')

Dit was een (speed) deadlift training van 8 sets 130 kilo x 2.

[ afbeelding ]
Ligt niet aan de leeftijd hoor :p .
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:20:42 #278
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168965568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Is het trouwens beter om de romanian DL op een kleine verhoging te doen? Bij ons zijn de gewichten best groot in omvang en daardoor raak je bij het zakken al snel de grond aan terwijl je nog lager kan gaan zeg maar, dus een grotere ROM. Zou dat beter zijn?
Ligt denk ik ook aan hoe flexibel je bent denk ik? En of je je hamstring snel op spanning voelt komen. (Correct me if I'm wrong).
pi_168965610
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:53 schreef Snakey het volgende:

[..]

Wat is groot? Een standaard plaat is iets van 43 cm. Bumper plates iets groter. Hou je je rug wel strak genoeg? Je rug zou in principe bijna horizontaal moeten komen waarbij de bar over het algemeen tot half je schenen komt. Of misschien heb je erg lange armen.

Ik doe ook wel eens RDL's met een dead stop, wat inhoudt dat ik telkens vanaf de grond begin, maar dat vind ik meer dan diep genoeg.
Rug is gewoon recht, weet niet hoe groot ze zijn. Voel de oefening ook duidelijk in mijn hamstrings maar ik dacht dat ik misschien wat ROM te kort kwam
pi_168965636
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:20 schreef Vansschoen het volgende:

[..]

Ligt denk ik ook aan hoe flexibel je bent denk ik? En of je je hamstring snel op spanning voelt komen. (Correct me if I'm wrong).
Zou kunnen idd
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:33:44 #281
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168978685
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:34 schreef ComedyShortsGamer het volgende:
Is het trouwens beter om de romanian DL op een kleine verhoging te doen? Bij ons zijn de gewichten best groot in omvang en daardoor raak je bij het zakken al snel de grond aan terwijl je nog lager kan gaan zeg maar, dus een grotere ROM. Zou dat beter zijn?
Dat kan zeker, betere stretch ook wanneer je jezelf op een verhoging plaatst als je wat langere armen hebt en dus sneller de grond zou raken. Ik sta zelf ook met de voorkant van m'n voeten op een plankje of kleine 1,25kg/2,5kg schijfjes zodat de stretch nog nét ietsje beter lukt. Echt je hiel gebruiken om op te leunen, dan voel je de romanians goed.
pi_168981284
Weer met squatten begonnen. Meer warmup setjes en wat rekken tussendoor. Voelt goed :)
  zaterdag 18 februari 2017 @ 15:48:53 #284
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_168983392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 06:57 schreef Vansschoen het volgende:
Het valt me trouwens op dat vrijwel iedereen de mix grip gebruikt, ervaren jullie hier zo veel verschil door?

Ik max het zelfde met gewone grip als het mix grip maar vindt mix grip gewoon helemaal niet fijner.
altijd gewone grip. Mixed vind ik niks. Voelt ook aan alsof ik een probleem corrigeer dat geen probleem zou moeten zijn
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_168983398


Foto rechts, hoeveel % bf schatten jullie hem ongeveer? Mijn buik komt aardig overeen (mijne is iets minder breed, maar wat boller) dus dan heb ik een indicatie :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2017 15:49:30 ]
pi_168983481
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:49 schreef Toto69 het volgende:
[ afbeelding ]

Foto rechts, hoeveel % bf schatten jullie hem ongeveer? Mijn buik komt aardig overeen (mijne is iets minder breed, maar wat boller) dus dan heb ik een indicatie :')
40
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168983501
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:49 schreef Toto69 het volgende:
[ afbeelding ]

Foto rechts, hoeveel % bf schatten jullie hem ongeveer? Mijn buik komt aardig overeen (mijne is iets minder breed, maar wat boller) dus dan heb ik een indicatie :')


http://fitness.bizcalcs.com/Calculator.asp?Calc=Body-Fat-Navy

Zeker niet even accuraat als een huidplooimeting of iets dergelijks, maar beter dan raden naar een plaatje denk ik. :D
pi_168984408
Oké ja ben ik het mee eens hoor :+ misschien maar een keer een huidplooimeting vragen bij de Basic Fit
pi_168984433
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:11 schreef Toto69 het volgende:
Oké ja ben ik het mee eens hoor :+ misschien maar een keer een huidplooimeting vragen bij de Basic Fit
Maar wat is het voordeel als je het weet? Zeker met zo'n hoog vetpercentage zul je snel verschil kunnen zien en dan maakt dat cijfertje ook niet meer uit.
pi_168984513
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:13 schreef Multiply het volgende:

[..]

Maar wat is het voordeel als je het weet? Zeker met zo'n hoog vetpercentage zul je snel verschil kunnen zien en dan maakt dat cijfertje ook niet meer uit.
Puur een indicatie. Al hoop ik toch echt niet op 40 te zitten bij 86-87 kg @1.86.
pi_168985440
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:19 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Puur een indicatie. Al hoop ik toch echt niet op 40 te zitten bij 86-87 kg @1.86.
En als dat wel is? Of je nou 35 of 40% hebt. Gaat erom dat jij er niet tevreden mee bent en er dus wat aan gaat doen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_168985453
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

En als dat wel is? Of je nou 35 of 40% hebt. Gaat erom dat jij er niet tevreden mee bent en er dus wat aan gaat doen.
Klopt :Y
  zaterdag 18 februari 2017 @ 18:21:17 #293
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168985551
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:15 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Klopt :Y
Ik zou gewoon af en toe de spiegel als maatstaf nemen. Een cijfer is maar een cijfer, en grote kans dat je je daarop blind gaat staren. Stel jezelf een doel en leef en train daar naartoe. Dat is veel beter om in je hoofd te hebben.
pi_168985695
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:21 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik zou gewoon af en toe de spiegel als maatstaf nemen. Een cijfer is maar een cijfer, en grote kans dat je je daarop blind gaat staren. Stel jezelf een doel en leef en train daar naartoe. Dat is veel beter om in je hoofd te hebben.
Heb je ook gelijk in ja.
  zondag 19 februari 2017 @ 00:29:35 #295
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_168993988
Whoew 12,5kg op mn squat en 7,5kg op mn bench erbij, geslaagde meet :D.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  zondag 19 februari 2017 @ 08:40:30 #296
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168995695
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:29 schreef VASND het volgende:
Whoew 12,5kg op mn squat en 7,5kg op mn bench erbij, geslaagde meet :D.
Great. Filmpjes, foto? :P
  zondag 19 februari 2017 @ 09:24:08 #297
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_168995913
Hebben jullie ook dat dit topic vaak niet bij "myat" staat? Super irritant!
  zondag 19 februari 2017 @ 09:26:23 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168995931
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:24 schreef Vansschoen het volgende:
Hebben jullie ook dat dit topic vaak niet bij "myat" staat? Super irritant!
Nee, maar als ik dat bij topica heb, betekent dat meestal dat ik op de ontvolg knop heb gedrukt
  zondag 19 februari 2017 @ 09:36:51 #299
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_168996016
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, maar als ik dat bij topica heb, betekent dat meestal dat ik op de ontvolg knop heb gedrukt
Dat ja. Gebeurt bij mij meestal als ik op m'n telefoon op het forum kom.
  zondag 19 februari 2017 @ 10:02:33 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168996245
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 00:29 schreef VASND het volgende:
Whoew 12,5kg op mn squat en 7,5kg op mn bench erbij, geslaagde meet :D.
Lekker!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')