Ik geloof niet dat hij eronder lijdt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:20 schreef Geralt het volgende:
Overigens die knaker met die centen waar heel dit gebeuren al zo lang over gaat, die moet zich toch de penis uit de pantalon lachen of niet?
Als ik hem was zat ik echt gierend van het lachen te kijken naar dit deba(t)(cle)
Attje?quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:30 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Attje al met gestrekt been erin gegaan bij Rutte?
Even weg geweest..
Kuiken Deelstra.quote:
Oh zij, nee, zij is inderdaad opvallend onzichtbaar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kuiken Deelstra.
Fractievoorzitter PvdA na de aftocht van Diederik.
Er is net een Amber Alert verspreid voor Attje. Attje is in geen velde of wegen te bekennen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:30 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Attje al met gestrekt been erin gegaan bij Rutte?
Even weg geweest..
Niet dus..quote:
Ik denk dat men haar verteld heeft ga jij maar even weg ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh zij, nee, zij is inderdaad opvallend onzichtbaar.
Teeven neemt informatie deal mee in grafquote:Teeven snapt dat zijn eigen partij de zeer kritische conclusies overneemt van de commissie die de kwestie onderzocht. "Mijn partij moet uitgaan van wat de commissie-Oosting weet." Teeven zelf weet meer, erkent hij. "Dat neem ik mee in mijn graf."
quote:Op vrijdag 18 december 2015 @ 19:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hiermee haalt ie toch heel het geneuzel van "ja de commissie Oosting heeft geen bewijs gevonden voor nog meer dus we moeten aannemen dat dit het is" onderuit of ben ik nu gek?
Elk vertrouwen is toch compleet zoek nu? Van de week wordt meermaals gevraagd door de kamer is dit het dan en dat wordt allemaal bevestigd, want Oosting heeft geen bewijs gevonden dat er meer is. Dus is er niet meer.
En nog geen halve week later verklaard een hoofdpersoon uit heel dit debacle dat er wel degelijk meer is
Ik zou zeggen roep de kamer maar weer bij elkaar.
Ach ja. Een leugen meer of minder..quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wattes?! Volgens Rutte heeft Teeven zich solidair opgesteld en is vrijwillig opgestapt??!! Kom op zeg, die heeft ook toen ter plekke zeer duidelijk gemaakt dat hij vond dat hij prima kon blijven zitten.
Dit is een heel opzichtige leugen.
Rutte is dus kennelijk van plan om Ardje te redden. Benieuwd hoeveel druk hij achter de schermen op de PvdA heeft gezet.quote:
Hoho, nu doe je ome Ivo tekort.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ongelooflijk dat Rutte zegt dat hij de meest stuntelende MvJ ooit weer zo zou benoemen.
Als feiten er niet toe doen wel inderdaad.quote:
En vergeet Winnie Sorgdrager nietquote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoho, nu doe je ome Ivo tekort.
Dat was duidelijk zodra Zijlstra zijn mond open deed.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rutte is dus kennelijk van plan om Ardje te redden. Benieuwd hoeveel druk hij achter de schermen op de PvdA heeft gezet.
Ik dacht serieus dat het een aanwinst voor het land was dat dat drankorgel opgesodeflikkerd was.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh, laat hem lekker in het veld huppelen, totdat alle oppositie zijn hagel verschoten heeft ergens ver in de avond.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Rutte is dus kennelijk van plan om Ardje te redden. Benieuwd hoeveel druk hij achter de schermen op de PvdA heeft gezet.
Nah... De enige persoon die ik ken die hem kent had mevrouw hoger zitten.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nu zegt, maar het had een quote van Ivo kunnen zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nah... De enige persoon die ik ken die hem kent had mevrouw hoger zitten.
En het ministerie van veiligheid en justitie een VVD ministerie houden uiteraard.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:46 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Nee joh, laat hem lekker in het veld huppelen, totdat alle oppositie zijn hagel verschoten heeft ergens ver in de avond.
Dan kan die glimlachend de verkiezingen in. Electoraal gaat alleen PvdA naar de klote, hij probeert ongeschonden uit de strijd te komen en de focus op Ard te houden.
quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nu zegt, maar het had een quote van Ivo kunnen zijn.
De hele AIVD en justitie is onder controle van de rechtse graaiers.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor die twee maanden, wat kan hem dat verrotten?quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
En het ministerie van veiligheid en justitie een VVD ministerie houden uiteraard.
Landelijke politie? Sluiting van gevangenissen? Terrorismebestrijding? Vluchtelingen?quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat heeft dat hele ministerie van justitie eigenlijk uitgespookt de laatste 4 jaar? Ik kan niet zo gauw iets bedenken.
Vooral het vergroten van de mogelijkheden tot afluisteren, verzamelen van gegevens en data en meer privacy beperkende maatregelen die onder het mom van terrorismebestrijding worden doorgedrukt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:49 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat heeft dat hele ministerie van justitie eigenlijk uitgespookt de laatste 4 jaar? Ik kan niet zo gauw iets bedenken.
Nee, Rutte hoopt uiteraard ook na de verkiezingen het ministerie van Veiligheid & Justitie in VVD handen te houden.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:50 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Voor die twee maanden, wat kan hem dat verrotten?
PvdA staat schaakmat. Of ze laten het kabinet klappen als onverantwoordelijke klaplopers, óf ze blijven zoals nu als klapvee in de banken zitten.
Ik zou toch voor het eerste kiezen, als PvdA..
Ik snap je niet. Dat probeert de kamer in dit debat toch boven tafel te krijgen? In ieder geval was dat toch het onderwerp van dat vorige debat?quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:50 schreef Geralt het volgende:
Hier reageert ook niemand op mijn eerder quote en link? Het is toch raar dat in 2015 al in een ellenlang debat over dit debacle er tig keer gevraagd werd is het dit dan of komt er nog meer? Nee er komt niet meer, nee Oosting heeft geen bewijs gevonden voor nog meer lijken in de kast, dus we kunnen niet anders dan de conclusie van Oosting overnemen. Er is niet meer.
En dat dan Teeven 2 dagen later nota bene gewoon in de krant stelt ow ja hoor, ik begrijp wel dat ze mee gaan in de conclusie van Oosting dat er niet meer is, want Oosting weet niet dat er meer informatie is. Ik weet dat wel. Er is meer informatie. En die neem ik mee mijn graf in.
Waarom is dáár nooit iemand over gevallen? Er was meer. In 2015 was er meer, in 2016 was er meer en ook in 2017 was er weer meer.
Wat weet Teeven nog meer wat hij niet gaat vertellen? En weet de premier dit ook?
Geen idee. Ik denk een nieuwe hype/mode ofzo? Trump had ook al zo een lange krevat vorige week vrijdag.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:51 schreef heywoodu het volgende:
Waarom komt de stropdas van deze gast onder die knoop uit?
Nee juist niet. Het ging erover waarom er steeds meer info boven kwam nadat de kamer de minister keer op keer voordeel van de twijfel gaf dat dit het toch echt was.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Dat probeert de kamer in dit debat toch boven tafel te krijgen? In ieder geval was dat toch het onderwerp van dat vorige debat?
Zo moeilijk is het niet. De enige die ik ken die de Opsteltens kent, heeft mevrouw Opstelten hoger zitten dan meneer.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nu zegt, maar het had een quote van Ivo kunnen zijn.
Dan kan iets zeggen over degene die jij kent, over jou en hoe jij dat interpreteert, over mevrouw Opstelten en over meneer Opstelten.quote:Op donderdag 26 januari 2017 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet. De enige die ik ken die de Opsteltens kent, heeft mevrouw Opstelten hoger zitten dan meneer.
Het kabinet zou het toch wel reddenquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:01 schreef Pearlbitch het volgende:
Hij treedt af om het kabinet te redden?
Nee natuurlijk niet.quote:
Rutte zal hem wel het e.e.a. hebben toegesproken.quote:
Hij heeft zijn conclusie getrokken voor het debat, dus wist niks van de sgp.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hm, geofferd. SGP toch weer om? Of mss bang voor een hoofdelijke stemming?
Bedankt waarvoor? Hij heeft meer dingen fout gedaan dan dingen goed gedaan.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef napoleonfour het volgende:
Jup, daar kwamen de tranen.
V.D.Steur, toch nog bedankt.
Ja preciesquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Rutte gered. Die krijgt geen motie van wantrouwen meer.
Voor het lachen natuurlijkquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bedankt waarvoor? Hij heeft meer dingen fout gedaan dan dingen goed gedaan.
quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef Leandra het volgende:
Rutte staat erbij als een begrafenisondernemer.... en dan kunt u nu naar de ruimte hiernaast voor koffie en cake.
Was een cynisch bedankje.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Bedankt waarvoor? Hij heeft meer dingen fout gedaan dan dingen goed gedaan.
Die vraag komt veel te vroegquote:
Nee, ingezet als campagnejoker.quote:
En dan Feyenoord missen? pff.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:04 schreef Tagliano het volgende:
Wel uitstekend dat ik nu nog mooi even heb om aan de studie te zitten
Halfuurtje moet genoeg zijnquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
En dan Feyenoord missen? pff.
Zou helemaal aan de PVDA hebben gelegen. Die hadden de sleutel in handen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het kabinet zou het toch wel redden
Uiteraard... Rutte denkt ben ik mooi vanaf gekomen, hoef ik niet verder meer te debatteren...quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:
Zou mooi zijn als de Kamer alsnog een tweede termijn vraagt met de minister-president.
Man man man, ik mis het net ookquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:04 schreef Braindead2000 het volgende:
Godver, zit de halve dag te kijken en moest net pissen toen dit gebeurde.
Overdreven gedoequote:
Hij moest een beetje huilenquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:06 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Man man man, ik mis het net ook![]()
![]()
Als dat het doel was had hij beter kunnen opstappen voordat Zijlstra zichzelf zo voor joker moest zetten.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef Shreyas het volgende:
Misschien dat de VVD nu op het laatste moment toch nog groter wordt dan de PVV
Waarom dat?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef Shreyas het volgende:
Als politicus moet je een oneindig vertrouwen in jezelf hebben.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou zo'n van der Steur nou echt geloven dat hij naar eer en geweten heeft gehandeld? Vind het altijd zo merkwaardig om dat te horen uit de mond van een leugenaar.
ARdje dan tochquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef maryen65 het volgende:
Adje bedankt, Adje bedankt, Adje adje adje bedankt,
Nee natuurlijk gelooft ie dat niet. Die tranen waren ook niet daarom. Die tranen waren er omdat Rutte hem een dolk in zn rug gestoken heeft ondanks eerdere toezeggingen dat niet te doen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Zou zo'n van der Steur nou echt geloven dat hij naar eer en geweten heeft gehandeld? Vind het altijd zo merkwaardig om dat te horen uit de mond van een leugenaar.
Ja want de VVD maakte weer een uitstekende beurt vandaag.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef Shreyas het volgende:
Je moet daarna alleen wel al je vingers natellen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
VVD-ers met bier zijn wel gezellig.
Heeft hij goed gespeeldquote:
Het is een vuile huichelaar.quote:
twitter:alexanderbakker twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:11:03Wilders: "Het enige juiste besluit van de justitieminister. Het siert hem dat hij zich eerst nog heeft verdedigd"… https://t.co/xXS9Y8m3Zr reageer retweet
Ja, vanuit zijn perspectief House of Cards-waardig... ik heb een beetje een vieze smaak in mijn mond, was een toneelstukje uiteindelijk.quote:
Helaas wel, maar je kunt je wel afvragen hoe geloofwaardig Rutte na vandaag nog is. Hij is wel aangeschoten wild nu duidelijk is dat hij zijn ministerie niet onder controle heeftquote:
Ja tis gewoon een zwijnquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, vanuit zijn perspectief House of Cards-waardig... ik heb een beetje een vieze smaak in mijn mond, was een toneelstukje uiteindelijk.
Helaas denk ik dat de gemiddelde kiezer in Nederland zich daar niet mee bezighoudt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Helaas wel, maar je kunt je wel afvragen hoe geloofwaardig Rutte na vandaag nog is. Hij is wel aangeschoten wild nu duidelijk is dat hij zijn ministerie niet onder controle heeft
En een taxi regelen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je moet daarna alleen wel al je vingers natellen.
Kakkers met drank achter de kiezen zijn inderdaad best gezelligquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
VVD-ers met bier zijn wel gezellig.
Het kon ook niet anders. Als hij zelf niet was opgestapt, was de kans bijzonder groot geweest dat de PVDA een motie van afkeuring/wantrouwen tegen hem had gesteund en dan had je een kabinetscrisis gehad.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee natuurlijk gelooft ie dat niet. Die tranen waren ook niet daarom. Die tranen waren er omdat Rutte hem een dolk in zn rug gestoken heeft ondanks eerdere toezeggingen dat niet te doen.
Even kijken hoe de hazen lopen in de eerste termijn en dan afhankelijk van hoe dan gaan we jou offeren, Ard. Zo gaat dat. Dijkhoff staat al klaar en die ligt sws veel beter bij het publiek ook, en ook nog erg intelligente, gevatte jongen. En dan geen tweede termijn zodat Rutte's eigen gedrag steeds verder onder vuur komt te liggen...quote:
Dat weet ik. Stiekem hoopte ik daar opquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Het kon ook niet anders. Als hij zelf niet was opgestapt, was de kans bijzonder groot geweest dat de PVDA een motie van afkeuring/wantrouwen tegen hem had gesteund en dan had je een kabinetscrisis gehad.
Dat was eigenlijk nog veel mooier geweestquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Het kon ook niet anders. Als hij zelf niet was opgestapt, was de kans bijzonder groot geweest dat de PVDA een motie van afkeuring/wantrouwen tegen hem had gesteund en dan had je een kabinetscrisis gehad.
Dijkhoff is een gladjakker. Dat is ook eentje die je in de gaten moet houden.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Even kijken hoe de hazen lopen en dan afhankelijk van hoe dan gaan we jou offeren, Ard. Zo gaat dat. Dijkhoff staat al klaar en die ligt sws veel beter bij het publiek ook, en ook nog erg intelligente, gevatte jongen.
Strategisch slim of gewoon netjes? (of beiden?)quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:05 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Strategisch slim om het debat toch gevoerd te hebben!
Ik ook hoor, maar Rutte was weer te slimquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Stiekem hoopte ik daar op![]()
Joh, zo zijn bijna alle VVD-ers.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dijkhoff is een gladjakker. Dat is ook eentje die je in de gaten moet houden.
Klopt idd, slimme gast, getapte jongen, maar die doet ook niet wat-ie altijd heel gevat verwoord tegen de pers.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dijkhoff is een gladjakker. Dat is ook eentje die je in de gaten moet houden.
Als ik DIjkhoff was, zou ik bedanken. Justitie is een slangenkuil. Wie weet hoe lang hij daar dan nog demissionair minister moet zijn. Lijkt me voor de VVD linke soep voor zo'n talent voor de toekomst. Ze kunnen beter een kortademig oudje opsnorren.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Even kijken hoe de hazen lopen en dan afhankelijk van hoe dan gaan we jou offeren, Ard. Zo gaat dat. Dijkhoff staat al klaar en die ligt sws veel beter bij het publiek ook, en ook nog erg intelligente, gevatte jongen.
Ahjoh, Attje was allang op de hoogte. Rutte heeft even wat discretie gevraagd van de PvdA.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk nog veel mooier geweest
Dijkhoff kan wel eens de kroonprins zijn in de VVD hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Als ik DIjkhoff was, zou ik bedanken. Justitie is een slangenkuil. Wie weet hoe lang hij daar dan nog demissionair minister moet zijn. Lijkt me voor de VVD linke soep voor zo'n talent voor de toekomst. Ze kunnen beter een kortademig oudje opsnorren.
Attje heeft vast even snel de ontslagbrief voor vd Steur getikt zodat hij hem direct kan overhandigen. Slimquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ahjoh, Attje was allang op de hoogte. Rutte heeft even wat discretie gevraagd van de PvdA.
Ze kan alleen niet echt goed mee in die achterkamertjes politiek. Daarom stond zij het meeste te hakkelen achter die microfoon vandaag.
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denktquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
Nou mensen, ga maar weer op Rutte stemmen op 15 mrt.... pffff
Die eindigen gewoon weer ergens tussen de 25 en 30 zetels ofzo, onvoorstelbaar eigenlijk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
Nou mensen, ga maar weer op Rutte stemmen op 15 mrt.... pffff
Conceptversie nagekeken in de pauzequote:Op donderdag 26 januari 2017 20:18 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Attje heeft vast even snel de ontslagbrief voor vd Steur getikt zodat hij hem direct kan overhandigen. Slim
Dat bedoel ik juist.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dijkhoff kan wel eens de kroonprins zijn in de VVD hoor.
VVD heeft gewoon haar eigen vaste achterbanquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die eindigen gewoon weer ergens tussen de 25 en 30 zetels ofzo, onvoorstelbaar eigenlijk.
Die gaat echt de natte droom van Wilders niet faciliteren.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar Rutte was weer te slim
Dat wist Rutte ook, en die is helaas te sluw.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:14 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat weet ik. Stiekem hoopte ik daar op![]()
Klopt, maar die vertegenwoordigd een zetel of 15 ofzo.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef maryen65 het volgende:
[..]
VVD heeft gewoon haar eigen vaste achterban
Nog 48 dagen en dan demissionaire periode, houdt-ie wel vol zonder afbreuk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik juist.
Dus niet inzetten in zo'n slangenkuil.
Op reserve houden en dan zo onbesmeurd mogelijk inzetten id toekomst.
Quote fixed.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Joh, zo zijn bijna alle VVD-ers politici.
Ja, en dan grote kans de grootste te worden ook...quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die eindigen gewoon weer ergens tussen de 25 en 30 zetels ofzo, onvoorstelbaar eigenlijk.
Show voor de bühne. De laatste vraag van Klaver aan Rutte ging over Ard. Oppositie heeft lekker met hagel geschoten vandaag. En Pechtold en Buma hebben te weinig gedaan om Rutte te kielhalen. Ongelofelijk eigenlijk, dat de Kamer zich zo laat piepelen, terwijl je het van mijlenver ziet aankomen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef BobW het volgende:
Als Rutte dit al wist, waarom zou hij Van der Steur dan zo beschermen?
Show. Dat kan Rutte wel.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef BobW het volgende:
Hij wist het iig al voordat hij ging spreken. Op het eind zei Rutte tegen de voorzitter dat Van de Steur nog wat wou zeggen. Maar waarschijnlijk wist hij het al veel langer.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:19 schreef BobW het volgende:
Het lijkt mij een kutministerie.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nog 48 dagen en dan demissionaire periode, houdt-ie wel vol zonder afbreuk.
Attje heeft niets te vertellen, die is slechts een tussenpaus. De beslissingen worden genomen door Spekman en Asscher.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:17 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ahjoh, Attje was allang op de hoogte. Rutte heeft even wat discretie gevraagd van de PvdA.
Ze kan alleen niet echt goed mee in die achterkamertjes politiek. Daarom stond zij het meeste te hakkelen achter die microfoon vandaag.
Ik denk dat-ie wel gegroomed is al door Rutte.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een kutministerie.
Genoeg doorgestudeerde juristjes daar die zullen denken: zo mannetje, dus jij bent de slimste mens van NL? Dat gaan we even testen.
Ik zou het lekker niet doen.
Zoals veel VVD-ers en trouwens ook Pechtold heeft hij een jaar of 10 bij Minerva gezeten. Dan is eer iets wat je niet hebt tegenover knorren, en is dat geweten er helemaal uitgebrald.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Doe deze ook even dan :quote:
Dat zou nog kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie wel gegroomed is al door Rutte.
Die man begint echt een beetje op Frank Underwood te lijken.
Die vragen zich sowieso bij elke kabinetsformatie af wat voor dombo nou weer hun winkeltje komt verstieren. Velen zouden hem sowieso verslaan bij een algemen kennisquiz, zeker als die niet teveel over BN-ers en ander plat vermaak gaat.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het lijkt mij een kutministerie.
Genoeg doorgestudeerde juristjes daar die zullen denken: zo mannetje, dus jij bent de slimste mens van NL? Dat gaan we even testen.
Ik zou het lekker niet doen.
quote:
Achja, de VVD. Niet hun eerste leugen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Fylax het volgende:
Bekijk de Tweet van @RGjournalist: https://twitter.com/RGjournalist/status/824700580975276032?s=09
rutte zegt dat Van der Steur eerder vandaag al besloten Had op te stappen
vanwaar die verdediging dan?
Om Ard van de Steur de ruimte te geven om het debat te voeren. Dat snap ik wel.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Fylax het volgende:
Bekijk de Tweet van @RGjournalist: https://twitter.com/RGjournalist/status/824700580975276032?s=09
Ja die serie is echt ongeloofelijk.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..].
(Blijft echt een steen goeie serie, kan niet wachten tot 31 mei eigenlijk, had ze al in februari verwacht...)
Andriessen, KVP?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:32 schreef Postbus100 het volgende:
Wanneer is er voor het laatst een minister vrijwillig opgestapt tijdens een debat met de Tweede Kamer? Weet iemand dat? En wie? (had namelijk een déjŕ-vu, maar wel een hele oude)
Omdat hij vond dat hij onterecht beschuldigd werd en zich wilde verdedigen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Fylax het volgende:
Geloofwaardig toneelspelquote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Fylax het volgende:
Of zijn loopbaan buiten de politiek veilig stellen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hier gaat hij nog wel lovende woorden over ontvangen.
Om de klappen voor Rutte op te vangen had hij niet hoeven komen. En toch deed hij het.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Of zijn loopbaan buiten de politiek veilig stellen.Hij vangt de klappen op voor Rutte, men gaat over tot de orde van de dag. VVD en andere partijen gaan in campagnemodus tot 15 maart. Nothing to see folks, move along!
Om Rutte te redden. De kamer moet zich laten gelden, terecht op zich, maar als hij zich dan al voor het debat gewonnen geeft hebben ze alleen Rutte nog om hun pijlen op te richten.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:31 schreef Fylax het volgende:
Het was echt een wilde gok hoor.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oh, dat is van voor mijn tijdverder niemand?
Wel toch? Nu gingen alle ballen op Van der Steur. Was ie niet gekomen gingen alle ballen op Rutte. Laatste wat Rutte nu nog wil is een kabinetscrisis twee maanden voor het einde. Een minister die toch al aangeschoten wild is zien verstrekken is alleen maar handig om in te zetten als bliksemafleider/schild.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:44 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Om de klappen voor Rutte op te vangen had hij niet hoeven komen. En toch deed hij het.
Dat is waar.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:46 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wel toch? Nu gingen alle ballen op Van der Steur. Was ie niet gekomen gingen alle ballen op Rutte. Laatste wat Rutte nu nog wil is een kabinetscrisis twee maanden voor het einde. Een minister die toch al aangeschoten wild is zien verstrekken is alleen maar handig om in te zetten als bliksemafleider/schild.
Waarom zouden ze Wilders inlichten?quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind dat lange pleidooi van Wilders aan V/dSteur nu ook ineens verdacht, volgens mij was Wilders ingelicht.
Buma, Pechtold en rest niet.
PvdA wrs wel ook.
twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:59:20Stef Blok volgt Van der Steur op als minister van Justitie https://t.co/cLqd1RJ6FJ https://t.co/sQZBZINJN7 reageer retweet
Das snelquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Opvolger Stef:twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:59:20Stef Blok volgt Van der Steur op als minister van Justitie https://t.co/cLqd1RJ6FJ https://t.co/sQZBZINJN7 reageer retweet
Hij gaat de boel daar eens flink opschuddenquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Opvolger Stef:twitter:RTLnieuws twitterde op donderdag 26-01-2017 om 20:59:20Stef Blok volgt Van der Steur op als minister van Justitie https://t.co/cLqd1RJ6FJ https://t.co/sQZBZINJN7 reageer retweet
Blokhoofd.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij gaat de boel daar eens flink opschuddenV&J zal schudden op haar grondvesten.
Politieagenten moeten als ze bodycams willen die zelf gaan betalenquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij gaat de boel daar eens flink opschuddenV&J zal schudden op haar grondvesten.
Logisch, niet nog een zwaargewicht verspelen. Rustig uitzingen.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ook alvast een eentweetje met Rutte natuurlijk. Al had ik Dijkhof het gegund.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Die krijgt een mooie post in rutte-IIIquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ook alvast een eentweetje met Rutte natuurlijk. Al had ik Dijkhof het gegund.
Denk je dat RUTTE-III er komt?quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die krijgt een mooie post in rutte-III
Alweer.... die mocht ook al waarnemen toen Opstelten exit was.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Jaquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Denk je dat RUTTE-III er komt?
Tja, het land krijgt de leiders die het verdient.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zou toch een geniale trollactie zijn om Teeven (zit nog in de kamer immers) terug naar voren te schuivenquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alweer.... die mocht ook al waarnemen toen Opstelten exit was.
Dat gaat m niet meer worden voor 15 maart.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Zou toch een geniale trollactie zijn om Teeven (zit nog in de kamer immers) terug naar voren te schuiven
Durf te beweren dat dat geen verbetering is.. Stefquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, blij toequote:Op donderdag 26 januari 2017 21:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gaat m niet meer worden voor 15 maart.
Ja, maar zeg eens eerlijk, wie van de VVD had je wel een verbetering gevonden?quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Durf te beweren dat dat geen verbetering is.. Stef
Lijkt me voor de hand liggen ja, coalitie met VVD, CDA en D66 is goed mogelijkquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:10 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dijkhoffquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:23 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, maar zeg eens eerlijk, wie van de VVD had je wel een verbetering gevonden?
Bij een slechte uitslag voor de VVD zie ik Rutte naar Brussel gaan met Schippers als opvolger. Zij heeft de PVV nooit uitgesloten. Cda sluit aan want bestuurderspartij (al moet ik het nog zien met Buma) en je hebt een voortzetting van Rutte I. Afhankelijk van het aantal zetels Wilders I of Schippers I.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:24 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lijkt me voor de hand liggen ja, coalitie met VVD, CDA en D66 is goed mogelijk
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
Wat zijn nu de gevolgen voor van der steur? Strafrechtelijke vervolging? Of kan die oplichter nu lekker van zijn miljoenen gaan genieten zonder gevolgen?
Denk niet dat Wilders zoveel zetels blijft houden, voor de verkiezingen zal er nog wat schuiven. Ik hoop eigenlijk dat VVD en D66 samen genoeg zetels kunnen halen zodat we eindelijk eens een liberale coalitie hebbenquote:Op donderdag 26 januari 2017 21:31 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Bij een slechte uitslag voor de VVD zie ik Rutte naar Brussel gaan met Schippers als opvolger. Zij heeft de PVV nooit uitgesloten. Cda sluit aan want bestuurderspartij (al moet ik het nog zien met Buma) en je hebt een voortzetting van Rutte I. Afhankelijk van het aantal zetels Wilders I of Schippers I.
Ik zou er niet gek van opkijken. Net als toen de tweestrijd ging tussen Rutte en Samsom kreeg je ze allebei. Kan ook gebeuren bij de tweestrijd Rutte vs Wilders.
De VVD is echt alles behalve liberaal. Liberaal zijn ze alleen op economisch gebied en dan het liefste in de richting van bezit en eigendom.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Denk niet dat Wilders zoveel zetels blijft houden, voor de verkiezingen zal er nog wat schuiven. Ik hoop eigenlijk dat VVD en D66 samen genoeg zetels kunnen halen zodat we eindelijk eens een liberale coalitie hebben
Daar is niets mis meequote:Op donderdag 26 januari 2017 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De VVD is echt alles behalve liberaal. Liberaal zijn ze alleen op economisch gebied en dan het liefste in de richting van bezit en eigendom.
Toch wel, hoe kun je jezelf liberaal noemen als je elke keer zulke middeleeuwse fossielen op posities als justitie zet? Notabene v/d Steur met zijn ''ik ken mensen die zijn overleden aan wiet/hasj''quote:
Ik ben benieuwd. Een tweepartijen coalitie zie ik er sowieso niet van komen. De VVD probeert zich strategisch te positioneren met hun 'fatsoens'campagne. Als het redelijke alternatief voor de PVV. Slagen ze erin (wat ik betwijfel na deze week) dan kunnen ze het CDA, D66 lastig maken door stemmers op die partijen los te weken. Als de keuze is tussen Rutte vs Wilders (voor wie in het torentje beland) zal Rutte gesteund worden door mensen van CDA en D66 kant. Wilders door PVV en SP wellicht. De overige partijen hebben dan het nakijken.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Denk niet dat Wilders zoveel zetels blijft houden, voor de verkiezingen zal er nog wat schuiven. Ik hoop eigenlijk dat VVD en D66 samen genoeg zetels kunnen halen zodat we eindelijk eens een liberale coalitie hebben
Als de keuze tussen Rutte en Wilders is voor wie het grootst wordt, moet je als je Rutte als premier wilt juist niet van CDA en D66 switchen naar de VVD, want dan krijg je juist VVD & PVV als coalitie. Zolang de PVV niet regeert en er niks geks gebeurt mag Rutte het volgende kabinet waarschijnlijk leiden (immers, grootste van de regeringspartijen in die situatie).quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Een tweepartijen coalitie zie ik er sowieso niet van komen. De VVD probeert zich strategisch te positioneren met hun 'fatsoens'campagne. Als het redelijke alternatief voor de PVV. Slagen ze erin (wat ik betwijfel na deze week) dan kunnen ze het CDA, D66 lastig maken door stemmers op die partijen los te weken. Als de keuze is tussen Rutte vs Wilders (voor wie in het torentje beland) zal Rutte gesteund worden door mensen van CDA en D66 kant. Wilders door PVV en SP wellicht. De overige partijen hebben dan het nakijken.
Ben het met je vader eens, dit is beter dan op voorhand met de staart tussen de benen vertrekken.quote:Op donderdag 26 januari 2017 20:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Strategisch slim of gewoon netjes? (of beiden?)
Ik zei gisteren tegen mijn vader (een principieel man met een groot rechtvaardigheidsgevoel): waarom stapt niet nu alvast op? Wat een show voor de bühne, gaat ie niet halen.
Mijn vader: nee juist niet. Het is juist sterk als bij inhoudelijk het debat aangaat en het aan de Kamer voorlegt, in plaats van bij voorbaat weg te lopen. Dat zou zwak zijn.
En mijn vader zegt nu: dit is sterk. Hij heeft het op de juiste manier en op de juiste plaats aangepakt. Verantwoording aan de Kamer afgelegd en zijn conclusies getrokken. Hier gaat hij nog wel lovende woorden over ontvangen.
Bij nader inzien ook wel logisch. V&J is een ministerie waar je niet zonder staatssecretaris kunt.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:37 schreef icloud het volgende:
Blok als nieuwe minster, geen dijkhoff
Voor de sympathie-stem.quote:Op donderdag 26 januari 2017 23:00 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Opzichtig toneelstukje. Rutte vond het vast wel lekker om even te knuffelen
Dat is niet de reden. Blok heeft al ervaring op dit departement. Tevens wordt hij geen bewindsman in de volgende periode, hij stapt eruit. En als deze zaak door blijft sudderen terwijl Grijphoff minister wordt dan zal hij die beschadiging meenemen naar een eventuele volgende regeerperiode. Dit terwijl hij toch een beetje als een rising star wordt gezien binnen de VVD.quote:Op donderdag 26 januari 2017 22:15 schreef freako het volgende:
[..]
Bij nader inzien ook wel logisch. V&J is een ministerie waar je niet zonder staatssecretaris kunt.
En geef ze eens ongelijk. Hartstikke logisch. Zou ik ook doen als ik daar zat.quote:Op donderdag 26 januari 2017 23:25 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is niet de reden. Blok heeft al ervaring op dit departement. Tevens wordt hij geen bewindsman in de volgende periode, hij stapt eruit. En als deze zaak door blijft sudderen terwijl Grijphoff minister wordt dan zal hij die beschadiging meenemen naar een eventuele volgende regeerperiode. Dit terwijl hij toch een beetje als een rising star wordt gezien binnen de VVD.
Dat zeg ik ook toch.quote:Op donderdag 26 januari 2017 23:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
En geef ze eens ongelijk. Hartstikke logisch. Zou ik ook doen als ik daar zat.
Dus?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 00:37 schreef bamibij het volgende:
Ik dacht dat Blok al minister/stas was van een ander departament?
Die 4.6 miljoen die hij van Fred heeft doorgegeven gekregen natuurlijk.quote:
Ik dacht nog : zal ik er nog achter zetten dat ik niet beweer dat jij het er niet mee eens bent? Had ik misschien toch moeten doen.quote:
Gewoon onthouden dat ik meestal gelijk heb.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 12:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik dacht nog : zal ik er nog achter zetten dat ik niet beweer dat jij het er niet mee eens bent? Had ik misschien toch moeten doen.
Zoals het er nu naar uitziet is een driepartijen coalitie met VVD, CDA en D66 nog heel optimistisch (een coalitie met vijf partijen is dat zelfs nog), of je moet met een minderheidscoalitie willen regeren natuurlijk maar dat is ook geen ideale optie.quote:Op donderdag 26 januari 2017 21:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Een tweepartijen coalitie zie ik er sowieso niet van komen. De VVD probeert zich strategisch te positioneren met hun 'fatsoens'campagne. Als het redelijke alternatief voor de PVV. Slagen ze erin (wat ik betwijfel na deze week) dan kunnen ze het CDA, D66 lastig maken door stemmers op die partijen los te weken. Als de keuze is tussen Rutte vs Wilders (voor wie in het torentje beland) zal Rutte gesteund worden door mensen van CDA en D66 kant. Wilders door PVV en SP wellicht. De overige partijen hebben dan het nakijken.
quote:'Directe omgeving van Rutte kende details Teevendeal'
Topadviseurs van premier Rutte wisten precies wat staatssecretaris Teeven zich in 2015 herinnerde van zijn deal met topcrimineel Cees H. Dat schrijft onderzoeksjournalist Bas Haan van Nieuwsuur.
Het was al langer bekend dat behalve de raadsadviseur van Rutte nog vier andere ambtenaren de mail over de herinnering van Teeven in hun bezit hadden. Rutte erkende dat ook in het debat van drie weken geleden, dat uiteindelijk tot het aftreden van minister Van der Steur leidde.
Van der Steur was in deze kabinetsperiode al de derde bewindsman op Veiligheid en Justitie die opstapt in verband met de bonnetjesaffaire. Eerder ruimden zijn VVD-partijgenoten minister Opstelten en staatssecretaris Teeven het veld.
Intimi Rutte
Haan heeft inmiddels uitgevonden wie de vier directe medewerkers van Rutte zijn. Behalve de persoonlijk medewerker van de raadsadviseur zijn het volgens Haan de drie belangrijkste mensen uit de inner circle van de premier: directeur-generaal Stephan Schrover van de Rijksvoorlichtingsdienst, plaatsvervangend secretaris-generaal Bart van Poelgeest en de politiek assistent van de premier, Sophie Hermans.
Rutte zei eerder dat hij er niet van op de hoogte was gesteld dat zijn ambtelijke top de mail in bezit had. Haan vraagt zich af of Rutte in staatsrechtelijke zin niet van de mail had moeten weten.
Dus dát verstaat de VVD onder normaal doen.quote:Onbeantwoord
Na twee commissies-Oosting, is de rekening die Rutte inmiddels voor de Teevendeal heeft betaald met weer een gevallen minister, nog hoger geworden dan hij al was. Daarnaast zijn er nog vragen en potentiële problemen bij gekomen.
Zo blijft de vraag onbeantwoord waarom de opvolger van Van der Steur, VVD-minister Stef Blok (na het aftreden van minister Ivo Opstelten ook al even minister van Veiligheid en Justitie), in 2015 een cruciaal document in de Teevendeal-affaire achterhield (zie onder meer pagina 176 van mijn boek). Blok kreeg namelijk al in maart 2015 een memo in handen over de vindplaats van ‘het bonnetje’, maar deelde die informatie nooit met de Kamer of de commissie-Oosting I.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |