In Sauk City, Wisconsin is het bijvoorbeeld alleen iedere vijfde(!) woensdag van de maand van 8.15 tot 16.00 mogelijk om een ID (ze hebben geen specifiek voter-ID) te komen halen, dwz. 4 keer per jaar.quote:Op dinsdag 24 januari 2017 23:49 schreef Knipoogje het volgende:
Het bureau om je ID bewijs op te halen is soms een paar 100km verwijderd en alleen open op de 2e dinsdag van de maand tussen 8 en 12. U mogelijk gemaakt door de Republikeinse partij.
WTF,quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:01 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
In Sauk City, Wisconsin is het bijvoorbeeld alleen iedere vijfde(!) woensdag van de maand van 8.15 tot 16.00 mogelijk om een ID (ze hebben geen specifiek voter-ID) te komen halen, dwz. 4 keer per jaar.
http://www.politifact.com(...)isconsin-burg-open-/
En jij blijft mij verrassen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 08:45 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Dat maatk niet uit, als de beleggers in Ford en US Steel maar rijker worden. En we compenseren het toch met een tax cut voor de rijkste Amerikanen. Huge!
quote:Trump’s Agriculture Pick Slashed Food Safety Funding In Georgia Before Deadly Outbreak
Former Georgia Gov. Sonny Perdue, nominated as agriculture secretary by President Donald Trump, would face the task of helping ensure the safety and quality of America’s food supply. His record in Georgia raises doubts about whether he could handle the job.
Georgia slashed its budget for food safety 29 percent under Perdue. Two years after the cuts, in 2008, at least 714 people across 46 states were sickened by salmonella traced to peanut paste produced at a Peanut Corporation of America factory in Blakely, Georgia.
Nine people died, triggering one of the largest food safety recalls in U.S. history. The company’s CEO was later sentenced to 28 years in prison for knowingly shipping tainted products. Other executives also were jailed.
quote:Trump Administration Tells EPA To Cut Climate Page From Website
U.S. President Donald Trump’s administration has instructed the Environmental Protection Agency to remove the climate change page from its website, two agency employees told Reuters.
The employees were notified by EPA officials on Tuesday that the administration had instructed EPA’s communications team to remove the website’s climate change page, which contains links to scientific global warming research, as well as detailed data on emissions.
The page could go down as early as Wednesday, the sources said, and some employees were scrambling to save some of the information housed on the website, or convince the Trump administration to preserve parts of it.
The sources asked not to be named because they were not authorized to speak to the media.
Leugens van de Huffington Post natuurlijk. 'Bronnen', jaja, waar is het bewijs? Duidelijk fake news. Tijd dat dit soort bedrijven gemuilkorfd worden, misschien zelfs een soort van zender opzetten vanuit de overheid die wel de waarheid verspreid onder de bevolking.quote:
En vergeet Reuters niet (waar het vandaan kwam). Allemaal doodstampen!!quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:32 schreef Ludachrist het volgende:
Leugens van de Huffington Post natuurlijk.
Vind het ook raar, want uitstoot heeft veel meer gevolgen dan klimaat. Het is ook gewoon slecht voor je gezondheid en voor de akkerbouw. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs trump supporters dit kunnen goed praten.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:31 schreef brokjespoes het volgende:
...en let vooral op het stukje "as well as detailed data on emissions" waar wordt bijgehouden wie er wat & hoeveel uitstoot
"Years of work we have done on climate change will disappear," one of the EPA staffers told Reuters.
.
NB. Volgens TeamTrump zullen de data zélf niet verdwijnen, alleen hoe je ze moet vinden. Gelukkig heb ik rechtstreekse links naar alle relevante NASA-, NOAA- en BEST-datasets.
uhuh..quote:Op woensdag 25 januari 2017 00:30 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
China is duidelijk niet bang en ik vermoed ook dat de VS ineens alleen staat als het de strijd aangaat met China.
Volgens mij begrijp jij niet goed waar ik op doelde. Hint: Het had niets de South Chinese Sea te maken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:52 schreef antiderivative het volgende:
[..]
uhuh..
De south china sea, een enorme doorvoer-route waar vele landen en organisaties van over de hele wereld gebruik van maken. Waar de VN vorig jaar nog over oordeelde:
arbitral tribunal constituted under Annex VII of the United Nations Convention on the Law of the Sea ruled against China's maritime claims in Philippines v. China, although it is not enforceable. China does not acknowledge the tribunal nor abide by its ruling
en omdat hij positief antwoordde op de vraag of hij de internationale wateren zal verdedigen, zeg jij nu dat Trump de strijd wil aangaan...
Het komt van Reuters, maar goed, dat is uiteraard ook onderdeel van de sad liberal dishonest (very dishonest!!) media die de arme man demoniseren.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:53 schreef JanCees het volgende:
Huffpo gelovenecht de oneerlijkste 'bron' mbt trump
Kunnen ze makkelijk hoor. Zeg tegen zulke stumpers dat klimaatverandering en de menselijke component daarin linkse leugens zijn en ze slikken het voor zoete koek.quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vind het ook raar, want uitstoot heeft veel meer gevolgen dan klimaat. Het is ook gewoon slecht voor je gezondheid en voor de akkerbouw. Ik kan me niet voorstellen dat zelfs trump supporters dit kunnen goed praten.
True, maar het ze kunnen niet ontkennen dat uitlaatgassen gewoon slecht zijn voor je. En dat zure regen slecht is voor de akkerbouw (waren het niet vooral boeren die Trump stemde?).quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kunnen ze makkelijk hoor. Zeg tegen zulke stumpers dat klimaatverandering en de menselijke component daarin linkse leugens zijn en ze slikken het voor zoete koek.
Een maga monster super boyscoutleider is het in ieder geval niet:quote:
True, maar die vuile liberalen hebben allemaal teveel beperkende maatregelen opgetuigd waardoor het moeilijk is om NU de maximale winst te behalen. Na ons de zondvloed!quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
True, maar het ze kunnen niet ontkennen dat uitlaatgassen gewoon slecht zijn voor je. En dat zure regen slecht is voor de akkerbouw (waren het niet vooral boeren die Trump stemde?).
Hint: quote je posts goed. Je quot deze post:quote:Op woensdag 25 januari 2017 09:54 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij niet goed waar ik op doelde. Hint: Het had niets de South Chinese Sea te maken.
Hint: Schrijf quote eens goed?quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:01 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Hint: quote je posts goed. Je quot deze post:
Op woensdag 25 januari 2017 00:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit nieuws vandaag is btw wat ondergesneeuwd geweest zo te zien: Beijing hits back after US says it will 'defend' interests in South China Sea
Ik stel dat we, zolang Trump president is, de banden verbreken met de VS. Of althans het contact minimaliseren. In plaats daarvan kruipen we als Europa tegen elkaar aan.quote:
totdat Trump de gehele generieke medicijnen markt vanuit India gaat decimeren...quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:39 schreef antiderivative het volgende:
telefoongesprek met Modi gisteravond:
[ afbeelding ]
Ik zie niet direct in hoe hij dat zou moeten of kunnen doen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:57 schreef Re het volgende:
[..]
totdat Trump de gehele generieke medicijnen markt vanuit India gaat decimeren...
twitter:jpaceDC twitterde op woensdag 25-01-2017 om 03:44:45Trump moving forward with border wall plans tomorrow and is working on proposals for restricting refugees https://t.co/ZLmu8cWXeH reageer retweet
twitter:SabrinaSiddiqui twitterde op woensdag 25-01-2017 om 01:19:55Trump to sign exec order restricting access to US for refugees from Iraq, Iran, Libya, Somalia, Sudan, Syria, Yemen https://t.co/Il7wwNJlIN reageer retweet
Ach, handig om later mee te confronteren maar die data komt natuurlijk van andere organisaties. En daar heeft Trump geen zeggenschap over. Zou me geen zorgen maken over dat data verdwijnt.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:40 schreef crystal_meth het volgende:
Er zijn al wekenlang teams bezig om content van .gov websites naar Europese servers te kopieren, omdat men vreest dat Trump team alle climate data gaat wissen.
Jij denkt dat Trump niets over NASA te zeggen heeft?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ach, handig om later mee te confronteren maar die data komt natuurlijk van andere organisaties. En daar heeft Trump geen zeggenschap over.
Alleen over de richting die ze kunnen gaan. Niet over de data die ze hebben. Lijkt me sowieso ook heel raar aangezien die gegevens ook gewoon gebruikt worden voor weersvoorspellingen enzo. De halve industrie is daar afhankelijk van.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jij denkt dat Trump niets over NASA te zeggen heeft?
Nu moeten ze dus op een 'alternatieve' wijze het weer gaan voorspellenquote:Op woensdag 25 januari 2017 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Alleen over de richting die ze kunnen gaan. Niet over de data die ze hebben. Lijkt me sowieso ook heel raar aangezien die gegevens ook gewoon gebruikt worden voor weersvoorspellingen enzo. De halve industrie is daar afhankelijk van.
LOLquote:Op woensdag 25 januari 2017 11:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nu moeten ze dus op een 'alternatieve' wijze het weer gaan voorspellen![]()
Ik zet in op:
[ afbeelding ]
Dat laatste schijnen ze nog niet echt door te hebben. En ze kunnen gewoon alle satellietdata tot staatsgeheim verklaren of zelfs (al dan niet per ongeluk) laten wissen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet over de data die ze hebben. Lijkt me sowieso ook heel raar aangezien die gegevens ook gewoon gebruikt worden voor weersvoorspellingen enzo.
En als de NASA niet als de wiedeweerga al die data vernietigd krijgt SpaceX alle opdrachtenquote:Op woensdag 25 januari 2017 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
LOL
Ik denk wel dat de conclusies van NASA rapporten over het klimaat weggemoffeld kunnen worden door Trump trouwens. Maar rauwe data lijkt me sterk.
Ben trouwens benieuwd welke richting Trump opgaat met betrekking tot de ruimte. Hopelijk ziet ie in dat een mars kolonie heel veel werk oplevert.Gelukkig heeft ie Elon als adviseur die hem daar vast van kan overtuigen
Vergeet niet, hij moet nog een administrator voor NASA nomineren, maar die lijst van namen ziet erg solide uit. Daar kun je niets op afdingen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
LOL
Ik denk wel dat de conclusies van NASA rapporten over het klimaat weggemoffeld kunnen worden door Trump trouwens. Maar rauwe data lijkt me sterk.
Ben trouwens benieuwd welke richting Trump opgaat met betrekking tot de ruimte. Hopelijk ziet ie in dat een mars kolonie heel veel werk oplevert.Gelukkig heeft ie Elon als adviseur die hem daar vast van kan overtuigen
Aangezien er op die lijst namen staan van zowel mensen die voor meer privatisering zijn als van mensen die voor meer overheid bij NASA zijn lijkt het me dat beide kampen op een deel van de namen best wat af te dingen heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:01 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Vergeet niet, hij moet nog een administrator voor NASA nomineren, maar die lijst van namen ziet erg solide uit. Daar kun je niets op afdingen.
Het gaat om competentie, ervaring en kennis in dit geval. De grapjes over Carson op housing kun je in dit geval niet maken.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aangezien er op die lijst namen staan van zowel mensen die voor meer privatisering zijn als van mensen die voor meer overheid bij NASA zijn lijkt het me dat beide kampen op een deel van de namen best wat af te dingen heeft.
twitter:tatecurtis twitterde op woensdag 25-01-2017 om 00:30:56Dare I say? People who love transit & wind energy might like this preliminary list of Trump infrastructure projects: https://t.co/PYsE9NG9dg reageer retweet
Oke, als we bepaalde zaken zoals visie niet mee mogen rekenen wil ik best toegeven dat Trump inderdaad geen volslagen idioten op dit lijstje heeft staan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:07 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Het gaat om competentie, ervaring en kennis in dit geval. De grapjes over Carson op housing kun je in dit geval niet maken.
En geen woord over hoe of wie het gaat financieren. Het lijkt meer een wensenlijst van de Staten dan een voorstel, overigens.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:14 schreef antiderivative het volgende:
1e fase Infrastructure plans, document met 50 initiële projecten:
EXCLUSIVE: Trump team compiles infrastructure priority list
President Donald Trump’s team has compiled a list of about 50 infrastructure projects nationwide, totaling at least $137.5 billiontwitter:tatecurtis twitterde op woensdag 25-01-2017 om 00:30:56Dare I say? People who love transit & wind energy might like this preliminary list of Trump infrastructure projects: https://t.co/PYsE9NG9dg reageer retweet
Mexico.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:35 schreef Tijger_nootje het volgende:
En geen woord over hoe of wie het gaat financieren
Gewoon grootendeels lopende projecten dus, die door de Republikeinen over de verkeizingen heen getild zijn..... maar de Trumpfan vindt het al snel fantastic, competent en kundig.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:14 schreef antiderivative het volgende:
1e fase Infrastructure plans, document met 50 initiële projecten:
EXCLUSIVE: Trump team compiles infrastructure priority list
President Donald Trump’s team has compiled a list of about 50 infrastructure projects nationwide, totaling at least $137.5 billiontwitter:tatecurtis twitterde op woensdag 25-01-2017 om 00:30:56Dare I say? People who love transit & wind energy might like this preliminary list of Trump infrastructure projects: https://t.co/PYsE9NG9dg reageer retweet
Ah, we gaan persoonlijk worden? Dan weet ik iig dat ik op de goede weg zit.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:44 schreef antiderivative het volgende:
De posts van Tijger_nootje zullen toch ooit wel in een bundel verschijnen hoop ik? Allemachtig, al een aantal classics in deze reeks...jeetje...
Nu stemmen de Republikeinen maar al te graag voor. Zijn blonde godheid stelt het immers voor.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:44 schreef PippenScottie het volgende:
Hoe verschilt dit van de infrastructuurplannen van Obama die door de republikeinen in congres steevast werden tegengehouden?
Ik weet niet of een artikel niet kunnen lezen 'op de goede weg zitten' is..quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:45 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ah, we gaan persoonlijk worden? Dan weet ik iig dat ik op de goede weg zit.
En ik weet niet waarom jij zo nodig Trump meent te moeten bevredigen. Er staat nergens in het artikel waar het geld vandaan komt. Er staat in dat men een gedachte heeft om het publiek/privaat te doen zonder aan te geven welke overheid gaat betalen en welke vorm die private financiering heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:47 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik weet niet of een artikel niet kunnen lezen 'op de goede weg zitten' is..
Even afgezien van de term muilkorven, een freeze is heel gebruikelijk, dat is bij vrijwel iedere nieuwe regering. De freeze bij EPA heeft ook als gevolg dat bepaalde contracten en zogenaamde grants worden bevroren. Ik begrijp dat de 'tegenstanders' dat niet leuk vinden. Het team heeft laten weten dat men eerst volledige inzage wil krijgen voordat er een cent uitgegeven wordt. Lijkt me niet meer dan verstandig.quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Even los van andere zaken; je vindt de ontwikkelingen zoals het muilkorven van de EPA en andere overheidsinstanties niet zorgwekkend antiderivative?
Het verbieden en verwijderen van elke wetenschappelijke verwijzing naar climate chnage valt den ik ik toch wel onder muilkorven, daar kan zelfs de meest fervente propagandist niet om heen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Even afgezien van de term muilkorven, een freeze is heel gebruikelijk, dat is bij vrijwel iedere nieuwe regering. De freeze bij EPA heeft ook als gevolg dat bepaalde contracten en zogenaamde grants worden bevroren. Ik begrijp dat de 'tegenstanders' dat niet leuk vinden. Het team heeft laten weten dat men eerst volledige inzage wil krijgen voordat er een cent uitgegeven wordt. Lijkt me niet meer dan verstandig.
Aangezien er een deregulatie-golf lijkt aan te komen, met een directe impact op het econ. verdienmodel zal er toch echt een onderzoek moeten komen op dat departement. Ik heb overigens gisteren de namen genoemd van de personen die daar nu geinstalleerd zijn om de boel door te lichten.
Maar ik wil wedden dat hij het gaat proberenquote:Op woensdag 25 januari 2017 13:02 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Het verbieden en verwijderen van elke wetenschappelijke verwijzing naar climate chnage valt den ik ik toch wel onder muilkorven, daar kan zelfs de meest fervente propagandist niet om heen.
En de fans juichenquote:Op woensdag 25 januari 2017 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu stemmen de Republikeinen maar al te graag voor. Zijn blonde godheid stelt het immers voor.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 12:52 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
En ik weet niet waarom jij zo nodig Trump meent te moeten bevredigen.
Deze vraag is, afgezien van de woordkeuze, nogal overbodig. Maar in omgekeerde vorm: waarom ben jij zo tegen Trump? Laat me raden: ideologisch op een andere golflengte?
Er staat nergens in het artikel waar het geld vandaan komt. Er staat in dat men een gedachte heeft om het publiek/privaat te doen zonder aan te geven welke overheid gaat betalen en welke vorm die private financiering heeft.
Je initiële statement was: "En geen woord over hoe of wie het gaat financieren". Alleen al met het woord "hoe" zat je fout, aangezien je die "hoe" (privaat/publieke financiering) wel degelijk noemt.
Maar wat precies snap je niet aan een initieel plan?
Ah heerlijk die newspeakquote:Op woensdag 25 januari 2017 13:00 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Even afgezien van de term muilkorven, een freeze is heel gebruikelijk, dat is bij vrijwel iedere nieuwe regering. De freeze bij EPA heeft ook als gevolg dat bepaalde contracten en zogenaamde grants worden bevroren. Ik begrijp dat de 'tegenstanders' dat niet leuk vinden. Het team heeft laten weten dat men eerst volledige inzage wil krijgen voordat er een cent uitgegeven wordt. Lijkt me niet meer dan verstandig.
Aangezien er een deregulatie-golf lijkt aan te komen, met een directe impact op het econ. verdienmodel zal er toch echt een onderzoek moeten komen op dat departement. Ik heb overigens gisteren de namen genoemd van de personen die daar nu geinstalleerd zijn om de boel door te lichten.
Wat hij ^ zegt. Ik had het niet over de freeze, maar over muilkorven.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:02 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Het verbieden en verwijderen van elke wetenschappelijke verwijzing naar climate chnage valt den ik ik toch wel onder muilkorven, daar kan zelfs de meest fervente propagandist niet om heen.
Wat snap jij niet aan quoten? Behalve hoe het werkt.quote:
Verbieden nog wel. Was jij ook niet degene die gisteren zei dat de overige landen in TPP nu een anti-US bloc gaan vormen? Of was dat Tijger_nootje weer? Classic.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:02 schreef invalidusername het volgende:
[..]
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 25-01-2017 om 03:16:19Congratulations to @FoxNews for being number one in inauguration ratings. They were many times higher than FAKE NEWS @CNN - public is smart! reageer retweet
quote:Trump calls for 'major investigation' into voter fraud
President Donald Trump called on Wednesday for "a major investigation" into voter fraud, following criticism his administration faced for comments the President made earlier this week alleging millions of illegal votes during the general election, without citing any evidence.
"I will be asking for a major investigation into VOTER FRAUD, including those registered to vote in two states, those who are illegal and ... even, those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures!" Trump wrote in two consecutive tweets.
Trump's comments on voter fraud came Monday during a meeting with congressional leaders. On Tuesday, Trump's press secretary vigorously defended Trump's statement about illegal voters, though neither Trump nor his surrogates could provide evidence that any substantial illegal voting had occurred or influence the popular vote.
quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Trump calls for 'major investigation' into voter fraud
Is een excuus voor meer vote suppression.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 25-01-2017 om 13:13:46even, those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures! reageer retweet
En over een jaar of 7 zal de regel dat je maximaal voor 8 jaar president kan zijn ook wel worden afgeschaftquote:Op woensdag 25 januari 2017 13:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]Is een excuus voor meer vote suppression.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 25-01-2017 om 13:13:46even, those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures! reageer retweet
Ik zal eens opletten na de Nederlandse verkiezingenquote:Op woensdag 25 januari 2017 13:33 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Verbieden nog wel. Was jij ook niet degene die gisteren zei dat de overige landen in TPP nu een anti-US bloc gaan vormen? Of was dat Tijger_nootje weer? Classic.
Het lijkt me dat overheids-websites op de schop gaan bij een wisseling van de wacht. De nieuwe administration mag dat invullen op haar eigen manier. De komende tijd zullen de departementen ingericht worden. Elon Musk lijkt niet erg nerveus, Trump's adviseur.
Nou.... dat dan weer net niet, Trumpie gaat zijn 2e termijn ook niet halen, maar er zal alles aan worden gedaan dat er weer een republikein komt met weer een meerderheid overal.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En over een jaar of 7 zal de regel dat je maximaal voor 8 jaar president kan zijn ook wel worden afgeschaft
Je moet daarvoor een bepaalde meerderheid hebben? Ik heb niet zo veel verstand van de procedures om wetten door het Congress te krijgen, maar de republikeinen hebben daar nu toch al een meerderheid?quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre de federale overheid staten zaken mag opleggen hierover. Je hebt wel de Voting Rights Act, wat eea regelt. Als Trump zaken hierover in wet geregeld wilt hebben, dan moet hij door congress en dus iig een aantal democraten mee zien te krijgen.
Ja, ze hebben een meerderheid, maar bij (controversiele) wetten is het zo dat ze 60 stemmen nodig hebben om een filibuster te kunnen doorbreken. Theoretisch kun je met een meerderheid de filibuster opheffen, maar dat lijkt voor iets als dit niet voor de hand te liggen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je moet daarvoor een bepaalde meerderheid hebben? Ik heb niet zo veel verstand van de procedures om wetten door het Congress te krijgen, maar de republikeinen hebben daar nu toch al een meerderheid?
Ik twijfel er niet aan dat Trump en zijn propaganda soldaatjes het dan als 'niet controversieel' bestempelen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een meerderheid, maar bij (controversiele) wetten is het zo dat ze 60 stemmen nodig hebben om een filibuster te kunnen doorbreken. Theoretisch kun je met een meerderheid de filibuster opheffen, maar dat lijkt voor iets als dit niet voor de hand te liggen.
De democraten hebben dat onder Obama wel gedaan voor alle federale benoemingen behalve supreme court judges, toen de republikeinen steevast zijn rechters en andere overheidsdienaren blokkeerden. Vandaar ook dat er nu een simpel majority genoeg is voor kabinetsleden. Dat was vroeger anders.
En dat laatste komt door Obama? Dan heeft ie daar Trump een mooie dienst mee gedaan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, ze hebben een meerderheid, maar bij (controversiele) wetten is het zo dat ze 60 stemmen nodig hebben om een filibuster te kunnen doorbreken. Theoretisch kun je met een meerderheid de filibuster opheffen, maar dat lijkt voor iets als dit niet voor de hand te liggen.
De democraten hebben dat onder Obama wel gedaan voor alle federale benoemingen behalve supreme court judges, toen de republikeinen steevast zijn rechters en andere overheidsdienaren blokkeerden. Vandaar ook dat er nu een simpel majority genoeg is voor kabinetsleden. Dat was vroeger anders.
Precies.quote:Op woensdag 25 januari 2017 13:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]Is een excuus voor meer vote suppression.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 25-01-2017 om 13:13:46even, those registered to vote who are dead (and many for a long time). Depending on results, we will strengthen up voting procedures! reageer retweet
Senator Reid & de republikeinse obstructie kun je daarvoor danken. Mitch McConnell, de republikeinse leider in de senaat, heeft bij het aantreden van Obama aangekondigd het hem zo moeilijk mogelijk te maken, om herverkiezing te voorkomen. De obstructie was onderdeel daarvan.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:01 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En dat laatste komt door Obama? Dan heeft ie daar Trump een mooie dienst mee gedaan.
Met een beetje pech kan dat trouwens in de midterms toch? Dat de republikeinen een filibuster proof meerderheid krijgen
twitter:TheLeadCNN twitterde op dinsdag 24-01-2017 om 22:09:34.@jaketapper: There is a reason White House is providing no evidence about voter fraud claim – there is no evidence… https://t.co/sJFknskuVi reageer retweet
Later vandaag natuurlijk weer wat alternatieve feiten uit het Trumpkamp.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:20 schreef skysherrif het volgende:
twitter:TheLeadCNN twitterde op dinsdag 24-01-2017 om 22:09:34.@jaketapper: There is a reason White House is providing no evidence about voter fraud claim – there is no evidence… https://t.co/sJFknskuVi reageer retweet
Denk ook aan de ammunitie die dit geeft aan landen als China en voornamelijk Rusland om te propaganderen dat er helemaal geen democratie is in Amerika. Massale voter fraud, het wordt door de president zelf gezegd, het is een dictatuur daar dat Amerika.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Later vandaag natuurlijk weer wat alternatieve feiten uit het Trumpkamp.
misschien kan Jake van CNN dit eens lezenquote:Op woensdag 25 januari 2017 14:20 schreef skysherrif het volgende:
De claim gaat over 3 tot 5 miljoen stemmen. Wat toevallig natuurlijk net allemaal kiezers tegen Trump geweest zouden zijn, omdat el presidente er niet tegen kan dat Clinton meer stemmen heeft gekregen.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:28 schreef antiderivative het volgende:
[..]
misschien kan Jake van CNN dit eens lezen
CBS4 Investigation Finds Dead Voters Casting Ballots In Colorado
CBS4 Investigation Finds People Voting Twice
normale gang van zaken toch? Niets mis mee. En dit is alleen lokaal Colorado
Niemand ontkent dat dit inderdaad gebeurd. Het gaat hier echter om enkele gevallen in de staat colorado. Trump heeft het over het getal 3 tot 5 miljoen....quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:28 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Oke, met een boerenverstand:quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:28 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik geloof die claim van 3 tot 5 miljoen ook niet, dat lijkt me meer het getal voor zijn ego. Maar als het kan gebeuren op klein niveau in Colorada dan ik mij zeker voorstellen dat het ergens anders ook kan. Maar wat ik totaal niet begrijp is dat er staten zijn zonder voter ID, inclusief grote staten als California en NY.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:31 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Niemand ontkent dat dit inderdaad gebeurd. Het gaat hier echter om enkele gevallen in de staat colorado. Trump heeft het over het getal 3 tot 5 miljoen....
Bij rood gekleurde staten is men al snel wat minder kritisch zie ik al weer.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:39 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Ik geloof die claim van 3 tot 5 miljoen ook niet, dat lijkt me meer het getal voor zijn ego. Maar als het kan gebeuren op klein niveau in Colorada dan ik mij zeker voorstellen dat het ergens anders ook kan. Maar wat ik totaal niet begrijp is dat er staten zijn zonder voter ID, inclusief grote staten als California en NY.
Dus dit onderzoek lijkt me best relevant, al was het maar om duidelijkheid te verschaffen.
Neuh, ook Nebraska en Wyoming hebben geen voter ID, zijn wel redelijk 'lege staten', dat dan weer wel.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:44 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Bij rood gekleurde staten is men al snel wat minder kritisch zie ik al weer.
We hadden het over voting fraud, niet over voter ID. Gerrymandering, tegenwerken van verstrekken van kiespassen aan bepaalde bevolkingsgroepen etc.quote:Op woensdag 25 januari 2017 14:50 schreef antiderivative het volgende:
[..]
Neuh, ook Nebraska en Wyoming hebben geen voter ID, zijn wel redelijk 'lege staten', dat dan weer wel.
Nepnieuws, hij opende op 19.994,48.quote:Op woensdag 25 januari 2017 15:31 schreef antiderivative het volgende:
gisteren een geweldige rally van de Dow Jones na het nieuws over de pipelines, deregulation etc, nu opent ie boven de 20000. Historisch.
twitter:ABC twitterde op woensdag 25-01-2017 om 15:30:30JUST IN: New York Stock Exchange opens with the Dow at a record-breaking 20,000 points. https://t.co/Py2vwIEU5D reageer retweet
Geweldige rally van 1%. Huge!quote:Op woensdag 25 januari 2017 15:31 schreef antiderivative het volgende:
gisteren een geweldige rally van de Dow Jones na het nieuws over de pipelines, deregulation etc, nu opent ie boven de 20000. Historisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |