abonnement Unibet Coolblue
pi_167771063
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mrs.Peel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bottoms_up
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MaJo
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Silversjoiis
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crazy_Horse
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Droomvrouwtje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Barreltje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Finagain
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whoopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deadly_kiss
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BobbyMcGee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uitgezwaaid vorig topic:

*O* Dobbey *O*
pi_167771729
sterkte..

(succes in 2017)
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 31 december 2016 @ 01:37:19 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_167771745
Het ligt niet aan Hem?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_167775847
En ongesteld dus definitief niet gelukt...op naar poging 9.
pi_167775957
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 10:05 schreef exode het volgende:
En ongesteld dus definitief niet gelukt...op naar poging 9.
Balen exode! :*
pi_167777518
Net de iui gehad, weer maar een half miljoen zaadcellen. We snappen er niets van, 3 weken geleden was de uitslag nog goed. :'(
pi_167779733
Balen exode :*

Wat vervelend Bottoms_up. Heeft het zkh er een verklaring voor? Hopelijk is het genoeg :*

Lieve meiden, ik wens jullie allemaal een hele fijne jaarwisseling en voor 2017 veel gezondheid, liefde en vruchtbaarheid. Laat die OP inderdaad maar snel leegstromen! O+
pi_167781337
bottums.. wat vervelend! is er al gesproken over een vervolg plan als het resultaat zo blijft?

Exode een :* voor jou en je vrouw

verder heb ik een (luxe) dilemma ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe vlieg ik dit nou toch het beste aan bij mijn gyn? of zijn er andere opties die ik nu even niet zie?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_167783540
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:15 schreef Barreltje het volgende:
bottums.. wat vervelend! is er al gesproken over een vervolg plan als het resultaat zo blijft?

Exode een :* voor jou en je vrouw

verder heb ik een (luxe) dilemma ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe vlieg ik dit nou toch het beste aan bij mijn gyn? of zijn er andere opties die ik nu even niet zie?
Misschien heel stom gezegd maar: ik zou het gewoon eerlijk bespreken zoals je het hier neerzet. In mijn ervaring denken ze meestal wel mee met dit soort dingen.

Ik denk dat we volgend jaar ook richting ivf/icsi gaan. Vandaag weinig info gekregen buiten dat de gynaecoloog er wel naar zou kijken. Het was ook iemand die ik nog niet eerder had gezien (in het weekend doen ze de inseminatie bij de verloskamers). Ze deed er ook best laconiek over: "misschien hebben jullie toch geluk".
Ja en doe de hoofdprijs van de staatsloterij er ook maar bij dan }:|
  Moderator zaterdag 31 december 2016 @ 20:07:39 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167794986
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:15 schreef Barreltje het volgende:
bottums.. wat vervelend! is er al gesproken over een vervolg plan als het resultaat zo blijft?

Exode een :* voor jou en je vrouw

verder heb ik een (luxe) dilemma ..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoe vlieg ik dit nou toch het beste aan bij mijn gyn? of zijn er andere opties die ik nu even niet zie?
Volgens mij is de invloed van koorts op het zaad pas na een paar weken te zien, vreemd dat ze dan zegt dat dit nu al zo is? :? Ik zou het inderdaad goed bespreken, je wil je kansen toch zo goed mogelijk benutten :Y

Balen Exode! Het zit jullie niet mee he -O-

Bottoms_up ook al een tegenvaller! Maar een kans is een kans dus wie weet :*

Ik wens jullie allemaal een goed oud en nieuw vanuit de ardennen en hoop dat in 2017 onze grootste wens uit zal komen :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167795096
Ons is ook verteld dat koorts direct invloed kan hebben op de spermakwaliteit. tot de 3maand, dan is alles weer ververst.
wij moesten de spermatest daarom 3maand uitstellen ivm 40graden koorts.

GVman vertelde hier ook altijd dat hoge koorts je hele spermavoorraad kan vernietigen.
pi_167795239
Koorts heeft invloed op de voorraad en op wat er die dag wordt gemaakt. Dat zou dus inhouden dat vanaf het moment van ziek worden tot 3 maanden erna de zaadkwaliteit slechter is.

Dit geldt voor griep, verkoudheid en koorts.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 2 januari 2017 @ 09:51:30 #13
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167823660
Vandaag voor de 2e echo geweest en gesprek gehad met mijn favoriete gyn. Dus nu de IUI uitgesteld maar we gaan door met de voorbereidingen van de ivf/icsi. due parallel , zodat we als de IUI niet lukt we de maand erna door kunnen met de ivf/icsi. Erg fijn dat we het zo kunnen regelen! :)

Dus ik ga even in de lurkstand de komene 2 maanden.. en dat is prima zo! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_167832338
Hoi!
Ik kom me hier toch maar eens melden, aangezien ik inmiddels hier wel het beste pas, denk ik.

Korte voorstel - ik hoef (nog) niet perse in de OP.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer goed mee te lezen, iig zag ik fantastisch nieuws voor Dobbey *O* van harte!
En Barreltje, dijn dat het zo geregeld kon worden! Succes!
Exode, wat rot toch.. Zeker gezien de symptomen.. Wederom succes deze volgende ronde.
En Bottoms, wat rottig.. M'n duimen draaien dat het toch voldoende is!

En voor alle anderen een bijzonder goed nieuwjaar, dat wensen maar mogen uitkomen! :*

:7 Dan nu nog een vraag aan degene die al eerder zaad moesten inleveren..
Hoe vervoerde jullie dat?! :@
  maandag 2 januari 2017 @ 17:21:16 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167832524
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 17:14 schreef AN. het volgende:
Hoi!
Ik kom me hier toch maar eens melden, aangezien ik inmiddels hier wel het beste pas, denk ik.

Hoe vervoerde jullie dat?! :@
Welkom! :W

en.. tussen mijn borsten ;) blijft het lekker warm ( of iig lichaamstemperatuur)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_167832562
An mijn man vervoerde het potje in de buidel van zijn capuchontrui, dan bleef het warmer
  maandag 2 januari 2017 @ 17:53:54 #17
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167833502
An, inderdaad dicht op het lichaam vervoeren. In een potje, uiteraard :+ Als het te ver weg is, kan hij vaak ook op locatie produceren. Veel succes, hopelijk is het snel raak!
pi_167834088
(Helaas) welkom an!

Ik vervoer het potje ook tussen mijn borsten. Lekker warm en makkelijk. Mijn vriend stopt het in zijn onderbroek :)
pi_167834880
Welkom AN! Hebben ze eerder nog niet naar het zaad gekeken?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167838187
Is er iemand die weet hoe het zit met het donorsperma bij NijGeertgen na het faillissement van hun spermabank? Mochten we ooit voor een tweede kindje willen gaan, dan zou het wel fijn zijn als het van dezelfde donor komt.
Ik heb NijGeertgen gemaild, maar dat antwoord duurt me te lang :')
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 20:46:06 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167838766
Welkom hier AN! Waarom kijken ze nu pas naar het zaad van je man :? In een derde van de gevallen ligt de problematiek bij de vrouw, bij een derde bij de man en een derde bij beiden. Allebei heb je dus even veel kans dat er een probleem is. Gek dat ze dan niet even het zaad van je man checken... Hopelijk is de uitslag goed!

Barrel wat fijn dat je meteen door kunt van iui naar ivf! Succes met afwachten :*

Ik ben vandaag ongesteld geworden, op dag 29 (snel dus voor mijn doen!) Nu beginnen met de pil en afwachten wanneer we door mogen voor icsi :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 2 januari 2017 @ 21:06:06 #22
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167839568
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is er iemand die weet hoe het zit met het donorsperma bij NijGeertgen na het faillissement van hun spermabank? Mochten we ooit voor een tweede kindje willen gaan, dan zou het wel fijn zijn als het van dezelfde donor komt.
Ik heb NijGeertgen gemaild, maar dat antwoord duurt me te lang :')
De donorbank is overgenomen door NijGeertgen, dus ook de inhoud van de vriezer zal ik maar zeggen. Als het goed is ben je daar destijds (2014) over geïnformeerd.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 2 januari 2017 @ 21:11:45 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167839844
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:46 schreef MaJo het volgende:
Welkom hier AN! Waarom kijken ze nu pas naar het zaad van je man :? In een derde van de gevallen ligt de problematiek bij de vrouw, bij een derde bij de man en een derde bij beiden. Allebei heb je dus even veel kans dat er een probleem is. Gek dat ze dan niet even het zaad van je man checken... Hopelijk is de uitslag goed!

Barrel wat fijn dat je meteen door kunt van iui naar ivf! Succes met afwachten :*

Ik ben vandaag ongesteld geworden, op dag 29 (snel dus voor mijn doen!) Nu beginnen met de pil en afwachten wanneer we door mogen voor icsi :)
Als ik je verhaal iets mag nuanceren:
- áls er iets mis is, ligt dat soms hier en soms daar. Maar bij AN is er niet bewezen verminderde vruchtbaarheid nog, want ze hebben nog niet een vol jaar aan kansen gehad.
(tenzij er voor het bezoek aan de gynaecoloog nog normale rondes zijn geweest, dat lees ik even niet goed).
- wat betreft die verdeling van oorzaken: de laatste 1/3 is onverklaarde vruchtbaarheid. kan aan de combinatie liggen, maar 'het ligt aan allebei' is niet waar.

Als je aan je kinderwens begint met een cyclusstoornis op zak, dan is vaak de gewoonte om die te behandelen (clomid geven bijvoorbeeld) en dan eerst maar eens zien wat er gebeurt. Als er dan later een probleem bij de man ligt baal je van de verloren tijd, maar dat geldt ook voor alle stellen die het thuis 'gewoon' proberen.

Het is natuurlijk goed dat we elkaar helpen en op dingen wijzen! Maar soms gebeuren de dingen in het ziekenhuis ook wel met een goede reden.

*sluipt topic weer uit met haar betweterigheid, kwam eigenlijk alleen de fam Cactus even antwoord geven.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 21:31:32 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167840771
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:11 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Als ik je verhaal iets mag nuanceren:
- áls er iets mis is, ligt dat soms hier en soms daar. Maar bij AN is er niet bewezen verminderde vruchtbaarheid nog, want ze hebben nog niet een vol jaar aan kansen gehad.
(tenzij er voor het bezoek aan de gynaecoloog nog normale rondes zijn geweest, dat lees ik even niet goed).
- wat betreft die verdeling van oorzaken: de laatste 1/3 is onverklaarde vruchtbaarheid. kan aan de combinatie liggen, maar 'het ligt aan allebei' is niet waar.

Als je aan je kinderwens begint met een cyclusstoornis op zak, dan is vaak de gewoonte om die te behandelen (clomid geven bijvoorbeeld) en dan eerst maar eens zien wat er gebeurt. Als er dan later een probleem bij de man ligt baal je van de verloren tijd, maar dat geldt ook voor alle stellen die het thuis 'gewoon' proberen.

Het is natuurlijk goed dat we elkaar helpen en op dingen wijzen! Maar soms gebeuren de dingen in het ziekenhuis ook wel met een goede reden.

*sluipt topic weer uit met haar betweterigheid, kwam eigenlijk alleen de fam Cactus even antwoord geven.
Je bent zelf arts ? De dingen die ik zeg heeft mijn arts me precies zo verteld. Dus tenzij je zelf arts bent blijf ik bij wat mij verteld is ;) Overigens spreekt dat niet tegen dat elk ziekenhuis er inderdaad andere protocollen op na houdt. Al vind ik het zelf absurd dat ze niet even zo'n makkelijke test kunnen doen als je toch al in het ziekenhuis loopt. Kun je dat gewoon weer uitsluiten.

Ik heb zelf een half jaar voor niets Clomid geslikt omdat ze niet bij mijn man keken omdat de oorzaak zo overduidelijk "bij mij" lag. Bleek hij later dus zeer slecht zaad te hebben. Een half jaar weggegooid en voor niets hormonen geslikt. Met een heel simpel testje had dat voorkomen kunnen worden. Ziekenhuis heeft hier overigens nog excuses voor aangeboden :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167840863
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:06 schreef Lemijn het volgende:

[..]

De donorbank is overgenomen door NijGeertgen, dus ook de inhoud van de vriezer zal ik maar zeggen. Als het goed is ben je daar destijds (2014) over geïnformeerd.
Oh ik zal zo eens kijken of ik daar een brief over heb gekregen toen. Hoewel het faillissement van de spermabank los staat van het faillissement van Geertgen zelf. Geertgen ging in 2014 failliet en de spermabank een jaar later.
  maandag 2 januari 2017 @ 21:41:41 #26
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167841219
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je bent zelf arts ? De dingen die ik zeg heeft mijn arts me precies zo verteld. Dus tenzij je zelf arts bent blijf ik bij wat mij verteld is ;) Overigens spreekt dat niet tegen dat elk ziekenhuis er inderdaad andere protocollen op na houdt. Al vind ik het zelf absurd dat ze niet even zo'n makkelijke test kunnen doen als je toch al in het ziekenhuis loopt. Kun je dat gewoon weer uitsluiten.

Ik heb zelf een half jaar voor niets Clomid geslikt omdat ze niet bij mijn man keken omdat de oorzaak zo overduidelijk "bij mij" lag. Bleek hij later dus zeer slecht zaad te hebben. Een half jaar weggegooid en voor niets hormonen geslikt. Met een heel simpel testje had dat voorkomen kunnen worden. Ziekenhuis heeft hier overigens nog excuses voor aangeboden :)
Ja, ik ben zelf arts. Je eigen arts geloven is een heel goed idee hoor!
Wat het is met die kansen: verschillende onderzoeken zeggen hier verschillende dingen over. Toen ik bij de gynaecologie werkte, leerde ik: 1/3 man, 1/3 vrouw, 1/3 onbekend. In de richtlijn van de huisartsen lees ik: Ovulatiestoornissen: 24%, mannelijke factor: 20%, stoornissen in de interactie tussen sperma en cervixslijm: 15% en tubapathologie (=verstopte eileiders): 11%. In 30% van de gevallen blijft de oorzaak onverklaard.

Nou ja kortom ik weet ook heus niet alles, maar de conclusie 'onbekend' komt best vaak voor. En bedoelde jij misschien met 'beiden' dat het de combinatie is?

En wat jij zegt zit ook wat in: doe even zo'n testje. Moeilijk is het niet. Daarom zijn best veel ziekenhuizen die het op die manier aanpakken. Grappig genoeg heb ik ook vaak genoeg gehad dat mannen niet wilden, en dat vrouwen zeiden 'wat een onzin, geef me die pil en het probleem is toch opgelost'.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 2 januari 2017 @ 21:42:51 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167841269
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh ik zal zo eens kijken of ik daar een brief over heb gekregen toen. Hoewel het faillissement van de spermabank los staat van het faillissement van Geertgen zelf. Geertgen ging in 2014 failliet en de spermabank een jaar later.
Da's waar maar ik herinner me toch dat de hele boel is overgenomen. Deden jullie met wederkerigheid? Daarvan heb ik nog wel van mensen gehoord dat ze voor een tweede gingen van dezelfde donor na overname, dacht ik.
Hopelijk hoor je het snel gewoon uit de eerste hand :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 2 januari 2017 @ 21:43:13 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167841287
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Lemijn op 02-01-2017 21:44:39 (edit/quote failure) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 21:47:34 #29
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167841474
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja, ik ben zelf arts. Je eigen arts geloven is een heel goed idee hoor!
Wat het is met die kansen: verschillende onderzoeken zeggen hier verschillende dingen over. Toen ik bij de gynaecologie werkte, zei ik: 1/3 man, 1/3 vrouw, 1/3 onbekend. In de richtlijn van de huisartsen lees ik: Ovulatiestoornissen: 24%, mannelijke factor: 20%, stoornissen in de interactie tussen sperma en cervixslijm: 15% en tubapathologie (=verstopte eileiders): 11%. In 30% van de gevallen blijft de oorzaak onverklaard.

Nou ja kortom ik weet ook heus niet alles, maar de conclusie 'onbekend' komt best vaak voor. En bedoelde jij misschien met 'beiden' dat het de combinatie is?

En wat jij zegt zit ook wat in: doe even zo'n testje. Moeilijk is het niet. Daarom zijn best veel ziekenhuizen die het op die manier aanpakken. Grappig genoeg heb ik ook vaak genoeg gehad dat mannen niet wilden, en dat vrouwen zeiden 'wat een onzin, geef me die pil en het probleem is toch opgelost'.
Bedankt voor je duidelijke uitleg ^O^ Ik bedoel inderdaad bij beiden dat het de combinatie is :Y Zo vertelde mijn arts het, dat grofweg een derde bij ieder ligt. Misschien schaarde ze de onverklaarbare onvruchtbaarheid daar dan ook onder?

Maar volgens de richtlijnen van de huisartsen valt een ovulatiestoornis dus ook onder fertitliteitsproblematiek? Wij scoren wel lekker met mijn pcos, slechte zaad van man en waarschijnlijk endometriose _O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167841523
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Da's waar maar ik herinner me toch dat de hele boel is overgenomen. Deden jullie met wederkerigheid? Daarvan heb ik nog wel van mensen gehoord dat ze voor een tweede gingen van dezelfde donor na overname, dacht ik.
Hopelijk hoor je het snel gewoon uit de eerste hand :)
Met wederkerigheid ja. Ik hoop het ook snel te horen. Het begint soms een heel klein beetje te kriebelen...
Ik was eerst heel stellig dat ik geen kinderen wilde, toen was ik heel stellig dat ik er maar eentje wilde... en nu... Sjaak is zo goed gelukt O+ . Weet alleen niet of de hele MMM daar weer tegenop kan wegen.
Maar ja, dat is wellicht voor een ander topic (rammelaars) en voor onszelf.
  maandag 2 januari 2017 @ 21:55:44 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167841889
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor je duidelijke uitleg ^O^ Ik bedoel inderdaad bij beiden dat het de combinatie is :Y Zo vertelde mijn arts het, dat grofweg een derde bij ieder ligt. Misschien schaarde ze de onverklaarbare onvruchtbaarheid daar dan ook onder?

Maar volgens de richtlijnen van de huisartsen valt een ovulatiestoornis dus ook onder fertitliteitsproblematiek? Wij scoren wel lekker met mijn pcos, slechte zaad van man en waarschijnlijk endometriose _O- :')
Als je door je ovulatiestoornis niet spontaan zwanger wordt, kan het een oorzaak zijn inderdaad. Jullie hebben het wel overdreven inderdaad ;) :*

Wat ik ook nog bedacht: de groep 'onbegrepen' is een frusterende groep. Mogelijk ligt daarbij de oorzaak toch op een of andere manier in de combinatie van 2 mensen, maar snappen we niet goed hoe. Je ziet wel eens dat een stel alles probeert, samen en met medische hulp, maar dat het niet lukt. En dan krijgt één van beide een andere partner, en dan lukt het wel. Is dat toeval? Of toch de chemie (letterlijk) tussen 2 mensen? We weten het gewoon niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 2 januari 2017 @ 21:56:55 #32
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167841956
quote:
1s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Met wederkerigheid ja. Ik hoop het ook snel te horen. Het begint soms een heel klein beetje te kriebelen...
Ik was eerst heel stellig dat ik geen kinderen wilde, toen was ik heel stellig dat ik er maar eentje wilde... en nu... Sjaak is zo goed gelukt O+ . Weet alleen niet of de hele MMM daar weer tegenop kan wegen.
Maar ja, dat is wellicht voor een ander topic (rammelaars) en voor onszelf.
Wel leuk en spannend! Ik heb een zwak voor roze kinderen, wij maken er ook een :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167849421
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nou ja kortom ik weet ook heus niet alles, maar de conclusie 'onbekend' komt best vaak voor. En bedoelde jij misschien met 'beiden' dat het de combinatie is?

:W

Onbekend hier. Zaad prima, ik prima. Toch in 10 jaar slechts 1 keer spontaan zwanger geweest (werd een miskraam) en dat na een mislukte IVF (1 verse tp, 5 cryo).

Is "de combinatie" medisch te verklaren? Is mijn bms dan bijvoorbeeld allergisch voor zijn zaad?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167857066
Welkom hier AN. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt van de zaadanalyse. Wij hebben een vergelijkbaar verhaal als MaJo; behalve dat we direct vroegen om een zaadanalyse en de uitslag toen ineens heel erg tegen viel. Ik heb dus geen clomid 'voor niets' geslikt maar ben direct met IUI verder gegaan.

Peacefull: wat een onwijs rotbericht heb je gekregen :o Sterkte met het verwerken ervan en met de verdere onderzoeken.

Bottoms_Up: naar he, een slechte uitslag -O- . Misschien troost het je dat bij ons ziekenhuis alles tussen 0.5 en 1 miljoen als 'goed genoeg' wordt gezien?

Succes met lurken, Barreltje! Hopelijk is het ICSI-traject toch niet nodig omdat de 6e IUI ineens succesvol is!

Ik ben vorige week gebeld door het ziekenhuis dat ze het niet zinvol vinden om door te gaan met IUI gezien de lage zaadkwaliteit, en dat ze dus een ICSI-traject voorstellen. Ik vond oud&nieuw hierdoor wel erg zwaar. Het is zo ontzettend naar om terug te kijken op vorige jaren, dat we toen ook al hoopten op een zwangerschap. En volgend jaar staan we er misschien precies zo bij als nu, met lege buik/handen. :'( Zelfs als we het ICSI-traject ingaan nu (waar we nog wel onze twijfels bij hebben), dan is er slechts 40 - 50 % kans op succes na 3 pogingen. Dat is niet niets, maar er blijft ook wel een hele grote kans over dat het niet lukt.
Ik moet nog tot 7 januari wachten of de laatste IUI-poging is gelukt of mislukt, dan kan ik het ziekenhuis bellen voor een gesprek hierover.
pi_167860840
Bobby, bij mij speelde behalve de slagingskans ook mijn leeftijd een rol. Ik wist dat ik niet zou kunnen leven met "niet alles geprobeerd hebben". Het IVF/ICSI traject was loodzwaar, maar alles waard.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167861037
Voor ons was icsi wel echt een grens die we niet over wilden. Uiteindelijk toch gedaan met inderdaad het idee dat we dan ten minste alles geprobeerd hadden. Ons werd een kans gegeven van 20 tot 30%. Lagere kans vanwege de pgd.
pi_167862343
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je bent zelf arts ? De dingen die ik zeg heeft mijn arts me precies zo verteld. Dus tenzij je zelf arts bent blijf ik bij wat mij verteld is ;) Overigens spreekt dat niet tegen dat elk ziekenhuis er inderdaad andere protocollen op na houdt. Al vind ik het zelf absurd dat ze niet even zo'n makkelijke test kunnen doen als je toch al in het ziekenhuis loopt. Kun je dat gewoon weer uitsluiten.

Ik heb zelf een half jaar voor niets Clomid geslikt omdat ze niet bij mijn man keken omdat de oorzaak zo overduidelijk "bij mij" lag. Bleek hij later dus zeer slecht zaad te hebben. Een half jaar weggegooid en voor niets hormonen geslikt. Met een heel simpel testje had dat voorkomen kunnen worden. Ziekenhuis heeft hier overigens nog excuses voor aangeboden :)
Grofweg is de verdeling in percentages man/vrouw/beide/onbekend 30/30/30/10. Dat zit dus precies tussen jullie beide in :+
  Moderator dinsdag 3 januari 2017 @ 21:42:21 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167866387
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 19:22 schreef Sull het volgende:

[..]

Grofweg is de verdeling in percentages man/vrouw/beide/onbekend 30/30/30/10. Dat zit dus precies tussen jullie beide in :+
Gelukkig hoeven de kansen niet bij elkaar opgeteld te worden, dan zouden we er wel heel slecht voor staan ;)

Ik heb zelf trouwens totaal geen moeite met icsi, nooit gehad ook. Tuurlijk is het een stuk zwaarder qua hormonen/punctie en dergelijke maar wat zouden de andere bezwaren dan zijn? Ik wil zelf gewoon dolgraag een kindje, hoe dat er komt maakt me eigenlijk niet zo uit :@

Mijn lichaam doet weer lekker vaag trouwens. Gisteren dus menstruatiekrampen maar nu nergens meer last van en ook geen bloedverlies :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 3 januari 2017 @ 22:01:16 #39
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167866947
de bezwaren van icsi is dat je wel heel erg "rommelt" met de natuur door het sperma/dna al in een eitje te spuiten.

ik heb daar zelf geen moeite mee dus wat mij betreft staan ivf en icsi op dezelfde voet.. maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die icsi toch anders zien..

en ik hoop zelf dat ik door de ivf " glij" ik heb echt geen idee meer wat hormonen met mij doen, ik gebruik ze al zo'n 15 jaar niet meer.. wij zijn daar vooral erg benieuwd naar. de punctie is een moment opname, natuurlijk pijnlijk en dat is ook wel een "ding" .. maar we hopen dat dat minder effect heeft op ons traject..

en bobby, ik snap het andere aspect van 50 % NIET ook wel.. dat is hier ook een angst die heerst.. wat als we tot die 50 % behoren.. brr!! voor mij helpt het om dat af en toe ( hoe pijnlijk ook) al door mijn systeem te laten gaan.. wat als..

mcLaura, mag ik vragen welke leeftijd je had ten tijde van het traject?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 3 januari 2017 @ 23:55:30 #40
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_167869935
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is er iemand die weet hoe het zit met het donorsperma bij NijGeertgen na het faillissement van hun spermabank? Mochten we ooit voor een tweede kindje willen gaan, dan zou het wel fijn zijn als het van dezelfde donor komt.
Ik heb NijGeertgen gemaild, maar dat antwoord duurt me te lang :')
Ik weet van mijn vriendin dat zij haar vervolg wens heeft moeten opgeven omdat de rechten bij het faillissement zijn komen te vervallen.... niet zo tof nieuws dus :{

Edit: zij hadden nog een paar rietjes achter de hand voor evt een derde. De 2 die ze heeft zijn volbloed broer en zus en daar had ze er graag een bij willen hebben maar dat kon dus absoluut niet worden gegarandeerd.
pi_167872322
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 23:55 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik weet van mijn vriendin dat zij haar vervolg wens heeft moeten opgeven omdat de rechten bij het faillissement zijn komen te vervallen.... niet zo tof nieuws dus :{

Edit: zij hadden nog een paar rietjes achter de hand voor evt een derde. De 2 die ze heeft zijn volbloed broer en zus en daar had ze er graag een bij willen hebben maar dat kon dus absoluut niet worden gegarandeerd.
-O-

Kleine domper. Nu komen alle leuke kanten van Sjaak uiteraard van mijn kant, maar toch...
pi_167872352
Hier ook zo. Ik had nog 1 cryo over. En rietjes gereserveerd. Is niet meer bekend. Volgende week is de vrouw die erover gaat terug van vakantie.
pi_167872421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 09:02 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook zo. Ik had nog 1 cryo over. En rietjes gereserveerd. Is niet meer bekend. Volgende week is de vrouw die erover gaat terug van vakantie.
Zelfs van je cryo is niets bekend? Wat erg!! Wij hadden verder niets gereserveerd. Ik heb gister al wat op de site van Denemarken zitten snuffelen, gewoon om te kijken. Maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we willen en wanneer we het willen.
  woensdag 4 januari 2017 @ 10:14:57 #44
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167873387
Bobby, de slagingskans is van zo veel factoren afhankelijk.. Ik snap dat je je ergens aan vast wilt houden (dat deed ik ook), maar vergeet niet dat dit een combinatie is van veel verschillende leeftijden, aandoeningen, etc. Hier zitten vrouwen tussen die heel goed reageren op de hormonen (heel veel cryo's) en die heel slecht reageren (poging die afgebroken moet worden of met maar 1 of 2 embryo's). Vrouwen die ouder zijn en jonger, vrouwen bij wie het probleem 'alleen' verstopte eileiders zijn en vrouwen bij wie juist de innesteling een probleem zijn. Probeer je dus niet te veel vast te staren op de cijfers :*

Barreltje, het hangt denk ik ook af van je verwachtingen. Ik was minder hormonaal dan ik had verwacht, maar ik was zó ongelooflijk moe. En daar kom je maar op 1 manier doorheen: niets meer van jezelf verwachten. Als ik iets deed in het huishouden, was het een plus, maar bijna alles kwam op de schouders van man terecht. Afspraken met vriendinnen of borrels op het werk zei ik af. En ook hier geldt natuurlijk dat het maar een relatief korte periode is. Ik heb steeds ongeveer 3 weken moeten spuiten, dus op een mensenleven valt dat te overzien ;) succes in elk geval :*
Desalniettemin is het inderdaad heel persoonlijk of iemand de stap wel of niet maakt. Wij rolden er meteen in, namen eigenlijk de tijd niet om er echt over na te denken. Ik snap dat voor sommigen de stap te groot is.
  woensdag 4 januari 2017 @ 11:27:18 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167874415
ik heb verder ook nog geen idee :) en weinig verwachtingen geloof ik

De gyn vertelde dat omdat ik geen hormonen gebruik ( afgezien van de ovitrelle) en omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb ik erg makkelijk van de ene maand in de andere maand van IUI naar ivf overkan stappen. Ik bedenk me wel nu dat we de week voor de evt punctie op wintersport gaan :p maar goed.. de timing is wellicht dan anders. ik ben zelf vooral blij dat ik nu ik de ovitrelle gespoten heb niet meer zo bang ben om een naald in mezelf te zetten.. al weet ik niet of de hormoon injecties voor ivf op een andere manier toegedient worden ( de ovitrelle prikpen is wel errug fijn :) geen gedoe met naalden en flesjes waar je de vloeistof uit moet halen :) dat zal vast nog wel een domper zijn.)

Verder wordt het intressant wat voor wissel het trekt op mijn werk.. vanaf april komt mijn project in de uitvoeringsfase en dus druk druk druk :P gelukkig is mijn manager erg begripvol, dus mocht het allemaal niet lukken tzt dan komt dat ook wel weer goed..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_167874882
Barrel de ovitrelle is wel erg fijn ja. Ik had daarnaast menopur, dat was geen prikpen maar ook goed te doen.

De week daarvoor op wintersport is niet handig, je hebt diverse echo's voor een punctie om de groei van de follikels te volgen
  woensdag 4 januari 2017 @ 11:58:19 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167875006
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:51 schreef Arja het volgende:
Barrel de ovitrelle is wel erg fijn ja. Ik had daarnaast menopur, dat was geen prikpen maar ook goed te doen.

De week daarvoor op wintersport is niet handig, je hebt diverse echo's voor een punctie om de groei van de follikels te volgen
mja die wintersport is al wel geboekt.. en we komen dan op zaterdag terug en dan 7 dagen later zou dan de punctie zijn .. maar nogmaals.. dat is aleen als de hormonen mijn eigen cyclus blijven volgen, maar dat weet ik dus niet .. iig iets om te vragen tijdens het gesprek met de gyn!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 12:47:35 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167876012
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2017 11:27 schreef Barreltje het volgende:
ik heb verder ook nog geen idee :) en weinig verwachtingen geloof ik

De gyn vertelde dat omdat ik geen hormonen gebruik ( afgezien van de ovitrelle) en omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb ik erg makkelijk van de ene maand in de andere maand van IUI naar ivf overkan stappen. Ik bedenk me wel nu dat we de week voor de evt punctie op wintersport gaan :p maar goed.. de timing is wellicht dan anders. ik ben zelf vooral blij dat ik nu ik de ovitrelle gespoten heb niet meer zo bang ben om een naald in mezelf te zetten.. al weet ik niet of de hormoon injecties voor ivf op een andere manier toegedient worden ( de ovitrelle prikpen is wel errug fijn :) geen gedoe met naalden en flesjes waar je de vloeistof uit moet halen :) dat zal vast nog wel een domper zijn.)

Verder wordt het intressant wat voor wissel het trekt op mijn werk.. vanaf april komt mijn project in de uitvoeringsfase en dus druk druk druk :P gelukkig is mijn manager erg begripvol, dus mocht het allemaal niet lukken tzt dan komt dat ook wel weer goed..
Heb je nooit Pregnyl hoeven te spuiten? Dit is wel met een dikkere naald en een ampul maar ik vond het zelf erg goed te doen. Bij ivf /icsi krijg je trouwens 3 verschillende spuiten: in mijn geval Gonal F, decapeptyl en Pregnyl. Dus je buik wordt wel wat meer een speldenkussen ben ik bang ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167876335
Barrel volgens mij word je eigen cyclus onderdrukt met ivf, daar krijg je ook een spuit voor. Tenzij je tp in eigen cyclus doet, maar dan heb je maar 1 embryo.
Ik weet het niet exact, dus vragen aan de gyn
  woensdag 4 januari 2017 @ 13:39:34 #50
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167876931
Ovitrelle is te vervangen door pregnyl en viceversa.. dus nee geen pregnyl, wel ovitrelle ;)

Maar het hoe en wat en welke medicijnen hoop ik 8 februari te horen :)

en ik bedoelde ook dat de cyclus wordt onderdrukt, maar ik was benieuwd of eea dan qua timing gelijk zou lopen aan mijn eigencyclus. ik weet niet hoe makkelijk/moeilijk het is om eea een week uit te stellen, als je toch je system lamlegt kan dat wellicht ook een week langer? :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:47:53 #51
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167879273
Barreltje, ik weet niet hoe lang je weg gaat, maar een week voor de punctie moet je waarschijnlijk om de dag voor controle komen (follikelmeting). Lijkt mij niet te combineren ;). Voor zover ik weet kunnen ze het niet uitstellen, maar ik heb daar nooit naar gevraagd, dus misschien kan er meer dan ik weet. Wellicht doen ze daar ook een langer traject waar je eerst aan de pil moet. Dan kun je vaak wel beginnen wanneer dat uit komt.
De Gonal F was een vergelijkbare pen als ovitrelle. Decapeptyl en triptofem (beiden voor het platleggen van je eigen cyclus) zijn voorgevulde spuiten, dus ook geen gedoe.
  woensdag 4 januari 2017 @ 15:55:30 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167879460
ik neem het mee naar het gesprek met de gyn..
en anders moeten we gewoon zelf een baby bouwen van tevoren OF in de laatste IUI :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 4 januari 2017 @ 15:59:15 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167879535
quote:
7s.gif Op woensdag 4 januari 2017 13:39 schreef Barreltje het volgende:
Ovitrelle is te vervangen door pregnyl en viceversa.. dus nee geen pregnyl, wel ovitrelle ;)

Maar het hoe en wat en welke medicijnen hoop ik 8 februari te horen :)

en ik bedoelde ook dat de cyclus wordt onderdrukt, maar ik was benieuwd of eea dan qua timing gelijk zou lopen aan mijn eigencyclus. ik weet niet hoe makkelijk/moeilijk het is om eea een week uit te stellen, als je toch je system lamlegt kan dat wellicht ook een week langer? :)
Het kan wel een week uitgesteld worden door alles een week op te schuiven. Dit kun je al bewerkstelligen door een weekje de pil te slikken :) Qua uitrekken terwijl je al aan de hormonen zit lijkt me wat lastiger, het verschilt namelijk ook per persoon hoe snel je erop reageert.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 4 januari 2017 @ 16:12:06 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167879846
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 15:59 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het kan wel een week uitgesteld worden door alles een week op te schuiven. Dit kun je al bewerkstelligen door een weekje de pil te slikken :) Qua uitrekken terwijl je al aan de hormonen zit lijkt me wat lastiger, het verschilt namelijk ook per persoon hoe snel je erop reageert.
ahh jah.. dat bedoelde ik eigenlijk ;) alles een weekje opschuiven.. ^O^ we gaan het zien..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:38:57 #55
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167883822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 08:59 schreef McLaura het volgende:

[..]

:W

Onbekend hier. Zaad prima, ik prima. Toch in 10 jaar slechts 1 keer spontaan zwanger geweest (werd een miskraam) en dat na een mislukte IVF (1 verse tp, 5 cryo).

Is "de combinatie" medisch te verklaren? Is mijn bms dan bijvoorbeeld allergisch voor zijn zaad?
Voor zover ik het weet is onbekend nog steeds echt onduidelijk. Ik weet het niet dus. Lijkt mij wel de moeite om onderzoek naar te blijven doen maar de status daarvan is mij niet bekend.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167883856
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Voor zover ik het weet is onbekend nog steeds echt onduidelijk. Ik weet het niet dus. Lijkt mij wel de moeite om onderzoek naar te blijven doen maar de status daarvan is mij niet bekend.
Mijn arts zegt dat hij over 10 jaar weet waar het bij ons aan lag.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 4 januari 2017 @ 18:43:51 #57
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167883945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2017 18:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Mijn arts zegt dat hij over 10 jaar weet waar het bij ons aan lag.
Gek idee! Gelukkig maakt het voor jullie niet meer uit :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167884002
Inderdaad Lemijn. Ook omdat daarmee niet gezegd zou zijn dat hij het ook kon oplossen op een makkelijker manier dan met IVF,
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167900135
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:31 schreef Cygne het volgende:
Voor ons was icsi wel echt een grens die we niet over wilden. Uiteindelijk toch gedaan met inderdaad het idee dat we dan ten minste alles geprobeerd hadden. Ons werd een kans gegeven van 20 tot 30%. Lagere kans vanwege de pgd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 18:22 schreef McLaura het volgende:
Bobby, bij mij speelde behalve de slagingskans ook mijn leeftijd een rol. Ik wist dat ik niet zou kunnen leven met "niet alles geprobeerd hebben". Het IVF/ICSI traject was loodzwaar, maar alles waard.
Ik neig er nu naar dat ik inderdaad ook niet kan leven met het idee niet alles geprobeerd te hebben.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 21:42 schreef MaJo het volgende:

Ik heb zelf trouwens totaal geen moeite met icsi, nooit gehad ook. Tuurlijk is het een stuk zwaarder qua hormonen/punctie en dergelijke maar wat zouden de andere bezwaren dan zijn? Ik wil zelf gewoon dolgraag een kindje, hoe dat er komt maakt me eigenlijk niet zo uit :@
Dat het zwaar is speelt niet zo mee in mijn overwegingen. Voor dat ik wist dat ik hier mee zelf te maken zou hebben vond ik dat een ivf/icsi-traject betekende dat je heel ver zou gaan om je leven 'ideaal' te maken. Wellicht heeft het met mijn geloofsovertuiging te maken, maar erkennen dat het leven soms niet te 'fixen' is, vind ik belangrijk. Inmiddels denk ik daar wat genuanceerder over, simpelweg omdat ik nu inzie dat ook met een ivf/icsi-traject je geen controle hebt over de uitkomst.
Een ander bezwaar is het creëren van embryo's en het eventueel weggooien ervan. Ik weet niet vanaf wanneer menselijk leven de moeite waard is om zorgvuldig mee om te gaan, maar ik vind dit wel een ethische kwestie waar ik goed over na moet denken. Ik ken een stel die na 7 jaar toch alsnog een cryo heeft laten terugplaatsen omdat ze het niet vonden kunnen om ze weg te laten gooien. Ik zie nu bij mijn broer en schoonzus dat er ook 10 cryo's over kunnen zijn. Als je er moeite mee hebt om een cryo te laten vernietigen, dan heb je met 10 cryo's toch een behoorlijk groot probleem. Maar ja, als je vooraf besluit dat je een maximaal aantal eicellen laat bevruchten, dan verklein je de kans op succes..


Ik heb geen idee waar we uitkomen. Ik had veel liever gewild dat ik er ook zo in kon duiken zonder al deze vragen en twijfels. Maarja :)


Morgen ga ik testen. Ik wilde dat ik al ongesteld was :{w
pi_167902233
Bobby, hier geen geloofsovertuiging. Maar ik had ook heel veel moeite om het over te laten aan de artsen. Om niet de natuur zijn werk te laten doen. Maar de natuur kon het niet en daar heb ik best wat verdriet van gehad. Inmiddels kan ik dat wel loslaten.
pi_167902376
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 14:51 schreef Cygne het volgende:
Bobby, hier geen geloofsovertuiging. Maar ik had ook heel veel moeite om het over te laten aan de artsen. Om niet de natuur zijn werk te laten doen. Maar de natuur kon het niet en daar heb ik best wat verdriet van gehad. Inmiddels kan ik dat wel loslaten.
Het heeft veel te maken met het verwerken van dat verdriet inderdaad :Y
Fijn dat het je nu lukt om dat los te laten!
pi_167903648
Cryo's weggooien klinkt inderdaad best zonde.
Bij de natuurlijke manier zijn er ook regelmatig bevruchte eicellen waar geen (blijvende)zwangerschap op volgt. grote verschil is alleen dat je er daar geen controle over hebt en met de cryo's in de vriezer is er opeens een keuze.
pi_167906191
Bobby, ik heb er ook moeite mee maar dan niet vanuit een geloofsovertuiging (klinkt stom want ik ben overtuigd niet gelovig). Maar het zouden toch potentiële kindjes zijn van ons en waarom de de teruggeplaatse wel een een kans geven en zij niet... Het klinkt allemaal zo random en oneerlijk.
Wij staan weer even stil. Gisteren toch maar het ziekenhuis gebeld na de slechte score bij de iui. Mochten vandaag al bij de gynaecoloog komen. We krijgen nu een semen overlevingstest. De verwachting is dat het advies ivf/icsi eruit komt. 24 januari weten we pas meer.
pi_167918349
:) Bedankt voor het welkom!

Thanks Barreltje, Arja, Stroopwafelmeisje en Bottoms voor jullie ideeën!
Tussen m'n borsten werkte..! oO<

McLaura en Majo, het was door verschillende omstandigheden nog niet gecheckt.
(En Lemijn, we zijn al wel wat langer bezig dan vóór het bezoek aan de gyn. Nu bijna 2 jaar bezig.)

En jeetje.. Wat ingewikkeld en lastig wat betreft NijGeerten. Sterkte aan degene die daar mee te maken hebben :*

En wat een overwegingen toch in dit hele traject over hoe ver je gaat en wat goed voelt..
Ik lees aandachtig mee. Ik sta er nu nog redelijk open in en wacht het gesprek van maandag af - dan uitslag van de semenanalyse + hopelijk een gesprek over 'wat nu'.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 08:55:15 #65
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_167918351
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.


Verder kan ik weinig zeggen qua hoe ver je gaat met het traject O~) Ik ben daar heel nuchter in maar dat is wel gebleken denk ik :+ Misschien als ik geen stiefzoon had gehad 8 jaar lang (van 9 mnd tot ruim 8 jaar) ik nooit zo ver was gegaan hoor maar ik wist nu wat ik mistte en hoe het is een kleine pork aan bed te hebben staan s'morgens vroeg en alles wat er bij komt kijken
pi_167921040
quote:
1s.gif Op donderdag 5 januari 2017 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Bobby, ik heb er ook moeite mee maar dan niet vanuit een geloofsovertuiging (klinkt stom want ik ben overtuigd niet gelovig). Maar het zouden toch potentiële kindjes zijn van ons en waarom de de teruggeplaatse wel een een kans geven en zij niet... Het klinkt allemaal zo random en oneerlijk.
Wij staan weer even stil. Gisteren toch maar het ziekenhuis gebeld na de slechte score bij de iui. Mochten vandaag al bij de gynaecoloog komen. We krijgen nu een semen overlevingstest. De verwachting is dat het advies ivf/icsi eruit komt. 24 januari weten we pas meer.
Spannend zeg. Waarom krijgen jullie een semen overlevingstest?
Zorgen jullie twijfels er ook voor dat je aarzelt om met ivf/icsi te beginnen of willen jullie er sowieso wel voor gaan?
pi_167921089
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.
Goede opmerking :Y Geen idee wat ik daar precies van vind.

quote:
Verder kan ik weinig zeggen qua hoe ver je gaat met het traject O~) Ik ben daar heel nuchter in maar dat is wel gebleken denk ik :+ Misschien als ik geen stiefzoon had gehad 8 jaar lang (van 9 mnd tot ruim 8 jaar) ik nooit zo ver was gegaan hoor maar ik wist nu wat ik mistte en hoe het is een kleine pork aan bed te hebben staan s'morgens vroeg en alles wat er bij komt kijken
Ja, ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in je overweging. De enorm goede band die ik met een nichtje en neefje heb (jarenlang één dag en nacht in de week opgepast) hebben mijn kinderwens ook behoorlijk aangewakkerd. Ik weet hoe mooi en ontroerend het kan zijn om een kind zo dichtbij op te zien groeien.
Heb jij nog contact met je stiefzoon? Het lijkt me heel heftig om in zo'n geval je relatie te verbreken..
pi_167923713
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 11:30 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Spannend zeg. Waarom krijgen jullie een semen overlevingstest?
Zorgen jullie twijfels er ook voor dat je aarzelt om met ivf/icsi te beginnen of willen jullie er sowieso wel voor gaan?
Om te kijken of IUI nog wel zin heeft. Ze denken dat de slechte scores liggen aan een slechte kwaliteit, ook al is de hoeveelheid en beweeglijkheid ok. Na het opwerken blijft te weinig over. Dus ofwel kunnen ze het opwerkproces eventueel aanpassen, andere mogen we door naar IVF/ICSI.

We laten ons niet tegenhouden door onze twijfels. Ik wil alleen in het geval dat er cryo's overblijven eens goed nadenken wat we ermee willen. Laten we eerst maar eens kijken of het überhaupt lukt. :)
Ik kan me voorstellen dat er in het geval van een geloofsovertuiging nog een extra dimensie is.
pi_167933446
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.

Of ter beschikking stellen aan de wetenschap. Dat gaan wij doen. Laat ze er maar nieuwe diepvriestechnieken op uitproberen, of iets anders om de kansen in de toekomst te vergroten.

Terugplaatsen wil ik niet, ik ben compleet. Vernietigen voelt niet goed, ondanks dat het "een kans op een zwangerschap" is, en nog geen kindje.

Doneren vind ik heel lastig. Stel dat het niet goed terecht komt en het komt ooit vragen waarom we het "weggegeven" hebben. Het is wel een volledig broertje of zusje van de jongens, hoe zouden zij het vinden?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 22:19:36 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167937654
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.

Verder kan ik weinig zeggen qua hoe ver je gaat met het traject O~) Ik ben daar heel nuchter in maar dat is wel gebleken denk ik :+ Misschien als ik geen stiefzoon had gehad 8 jaar lang (van 9 mnd tot ruim 8 jaar) ik nooit zo ver was gegaan hoor maar ik wist nu wat ik mistte en hoe het is een kleine pork aan bed te hebben staan s'morgens vroeg en alles wat er bij komt kijken
Het doneren van een cryo aan een ander stel lijkt me nog een stuk ingrijpender. Zelf heb ik geen problemen met het vernietigen van cryo's, ik zie het nog niet als een kindje. Ik zou het net als Laura aan de wetenschap willen doneren, zodat er mensen mee kunnen oefenen/betere technieken kunnen creëren.

Ik moet morgen beginnen met de pil maar ik heb allerlei symptomen waardoor ik opeens denk dat het weleens raak kan zijn :o Zal wel weer niets zijn want ik heb het vaker gedacht, maar heb zoveel kwalen in een hormoonloze ronde dat ik toch een beetje hoop heb :@ Morgen testen en anders aan de pil :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167937775
Wij hebben onze 2 aangedane embryo's aan de wetenschap gedoneerd. Gezonde embryo's zouden we ook niet aan een ander stel doneren, voor obvious reasons.

In een andere situatie misschien wel.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:27:08 #72
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_167937897
Ik wist niet dat je ook kon doneren. Doen ze dat in alle ziekenhuizen? Zou ik overigens ook niet doen. Wel zouden we ze aan de wetenschap afstaan.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 22:55:25 #73
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_167938826
In Nijmegen staat in je cryo contract dat dat niet mag/kan. Wij hebben er ook nog 8 in de vriezer. Ik wil wel graag nog een terugplaatsing, maar na 3 ks (waarvan 1 met veel complicaties) en mijn leeftijd durf ik het eigenlijk niet meer...
Dan gaan ze naar de wetenschap bij ons.
  vrijdag 6 januari 2017 @ 23:07:14 #74
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_167939129
In Zwolle mogen wij wel doneren maar mocht er wat over blijven dan doen we dat op wens van de donor niet.
pi_167940060
Wat spannend Majo! Mijn duimen draaien voor je!
  Moderator vrijdag 6 januari 2017 @ 23:58:16 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167940257
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2017 23:47 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat spannend Majo! Mijn duimen draaien voor je!
Thanks! Zal vast weer niks zijn maar het voelt best goed. Aan de andere kant heeft mijn lichaam me al zo vaak voor de gek gehouden dat ik echt niet meer weet wat ik überhaupt zou moeten voelen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167942993
Oohh Majo, wat spannend!
pi_167943085
Wat spannend majo!
pi_167943100
F5 voor Majo!
pi_167943477
MaJo, wat doe je nu?!? Spannend
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 09:23:23 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167943931
Helaas, mijn lichaam houdt me weer eens voor de gek ;( ik hoop dat ik ooit jullie F5 moment waar kan maken ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167943933
Ninja edit :( :*
pi_167944010
Damn Majo. Toch weer zuur dat je lijf je zo voor de gek houdt he. Al wil je het niet, je krijgt toch hoop. :*
pi_167944085
Klote MaJo :*
Dit, dat, alles.
pi_167944361
Oh poep :{
  zaterdag 7 januari 2017 @ 10:15:44 #86
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167944471
-O- stom MaJo, ik had ook weer goede hoop voor je!
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 10:20:36 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167944526
Ik voel me inmiddels een beetje als the boy who cried wolf :@ Ik laat mijn gedachten een loopje met me nemen terwijl de kans natuurlijk gewoon heel klein is dat het zomaar lukt. Ik ga er denk ik nooit meer uitspraken over doen :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167944666
Majo, niet zo hard voor jezelf hoor! Je bent ermee bezig, je hoopt, je wenst.... het is niet zo gek dat je ook dingen voelt. Hiermee bedoel ik niet dat je je dingen inbeeldt, zeer zeker niet, je bent namelijk zo op je lichaam aan het letten dat je alles registreert. En ik vind het compleet logisch dat je gedachten loopjes met je gaan nemen.

Het klinkt zo makkelijk, omdat ik aan de andere kant sta, maar ik had het ook. Zo vaak dat ik er maf van werd. En uiteindelijk was het bij alledrie de zwangerschappen juist het gebrek aan "symptomen", maar het gevoel van een aanstormende, hevige menstruatie wat achteraf de juiste signalen gaf.

Nu aan de pil voor de eerste IVF/ICSI? Spannend joh!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167944840
Ah mee Majo -O- Wat jammer!
Ik denk dat hoop hebben een menselijk iets is. De teleurstelling erna is rot, maar hoop doet leven zeggen ze toch ;)

Wat betreft aanvoelen dat je zwanger bent, bak ik daar ook niks van hoor. 3 keer zwanger en 3 keer 0 symptomen. Nu heb ik de afgelopen 2 ochtenden echt al heel vroeg honger en denk ik ineens "zou ik zwanger zijn", omdat ik ergens heb gelezen dat iemand daar last van had :') Zal dus ook vast niks zijn.
pi_167946349
:* ach Majo, wat jammer. Ik hoopte ook met je mee!
pi_167947411
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 10:20 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me inmiddels een beetje als the boy who cried wolf :@ Ik laat mijn gedachten een loopje met me nemen terwijl de kans natuurlijk gewoon heel klein is dat het zomaar lukt. Ik ga er denk ik nooit meer uitspraken over doen :')
Weet je Majo, iedereen hier leeft met je mee. We kennen je niet in het echt maar kennen je verhaal en gunnen je een zwangerschap. Als jij een maand hoop hebt, hebben wij dat ook met jou en voor jou.

Dus blijf hier je hoop posten naast je verdrieten je fijne dingen :*
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 13:41:35 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167948736
Thanks lieve meiden :* Zo fijn dat er een topic is vol meiden die het echt begrijpen O+

Nu door naar icsi, met een stuk grotere kansen dan nu. Hopelijk kan ik dan echt een keer een foto van een test posten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 7 januari 2017 @ 14:04:15 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_167949417
je kan altijd een foto van een test posten ;) maar de mooiste is die met 2 streepjes :*

en eigenlijk vind ik het juist fijn dat je dat hier wel post Majo. ik zelf vind het een beetje onzinnig om voor de zenuwen naar het WOHTS topic te gaan, zoals vaak genoeg gedaan wordt.. alsof men in dit topic alleen maar over medische toestanden mag praten.. hypochonderen en zenuwen etc mogen wat mij betreft hier ook hoor :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 14:31:30 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167950242
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:04 schreef Barreltje het volgende:
je kan altijd een foto van een test posten ;) maar de mooiste is die met 2 streepjes :*

en eigenlijk vind ik het juist fijn dat je dat hier wel post Majo. ik zelf vind het een beetje onzinnig om voor de zenuwen naar het WOHTS topic te gaan, zoals vaak genoeg gedaan wordt.. alsof men in dit topic alleen maar over medische toestanden mag praten.. hypochonderen en zenuwen etc mogen wat mij betreft hier ook hoor :)
Die spierwitte testen van mij zijn geen bal aan _O- Hoewel, wie weet zien jullie een streep die ik niet zie :D

Lief dat je het zegt. Ik vind het ook meer in dit topic passen, omdat wachten op die tweede streep via het medische traject gaat. Als die streep er is wil ik het ook juist hier posten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 14:32:09 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167950273
Wel stom, de hele nacht dus gedroomd dat ik zwanger was en dat ook hier postte. Ik was zo blij dat SQ me in het update topic had gezet ;( :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 7 januari 2017 @ 14:32:55 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_167950312
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:32 schreef MaJo het volgende:
Wel stom, de hele nacht dus gedroomd dat ik zwanger was en dat ook hier postte. Ik was zo blij dat SQ me in het update topic had gezet ;( :')
awww :* echt, ik ga je in 2017 in het updatetopic zetten hoor!
disclaimer
  Moderator zaterdag 7 januari 2017 @ 14:39:22 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167950525
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

awww :* echt, ik ga je in 2017 in het updatetopic zetten hoor!
Met nog bijna 12 maanden te gaan moet dat wel lukken toch? :Y :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 7 januari 2017 @ 15:07:01 #98
269689 crew  Viv
pi_167951282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:31 schreef MaJo het volgende:
Hoewel, wie weet zien jullie een streep die ik niet zie :D
Ja, voordat jouw test approved by MaJo is ben je al ruim 6 weken zwanger. ;)
pi_167954116
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 14:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Met nog bijna 12 maanden te gaan moet dat wel lukken toch? :Y :*
JA!! O+ :* *O* ^) w/
pi_167954937
Aaahw Majo, wat ontzettend jammer dat je toch niet twee streepjes had. Hoop houden hoor! Ook al is de kans klein. Hoop doet leven :)
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 17:02:08 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167980366
Nou, een dag later is het gelukkig weer bezonken allemaal :) gisteren lekker steak tartare gegeten :9

Even een noob vraag: ik ben gisteren dus aan de pil begonnen zoals afgesproken met het ziekenhuis. Ik moest uiterlijk gisteren beginnen, ook als ik nog niet ongesteld was geworden. Maar hoe zit het dan met de menstruatie die zich opgebouwd heeft, die wordt dan meteen onderbroken :? Normaal gesproken staat je lichaam het ei ed af als er geen sprake is van bevruchting, dat gebeurd nu natuurlijk niet.

Ik heb nu al dagen zo'n weeig gevoel in mijn buik, waarschijnlijk van een aankomende menstruatie die nu onderdrukt wordt. Ben benieuwd hoe dat dan nu verder gaat :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 8 januari 2017 @ 18:17:41 #102
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167982054
Moet je na de pil meteen aan de hormonen, of komt er dan nog een menstruatie tussen?
Volgens mij maakt het sowieso niet veel uit, aangezien je dat baarmoederweefsel nodig hebt na de punctie. En in het laatste geval 'ruimt' je lichaam het t.z.t. op.
En als het wel uit had gemaakt hadden ze het vast niet opgedragen :+ anders misschien even het vraaguurtje bellen? Bij ons kun je ook met zulke vragen prima terecht tijdens dat uur.
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 23:17:52 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167993342
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Moet je na de pil meteen aan de hormonen, of komt er dan nog een menstruatie tussen?
Volgens mij maakt het sowieso niet veel uit, aangezien je dat baarmoederweefsel nodig hebt na de punctie. En in het laatste geval 'ruimt' je lichaam het t.z.t. op.
En als het wel uit had gemaakt hadden ze het vast niet opgedragen :+ anders misschien even het vraaguurtje bellen? Bij ons kun je ook met zulke vragen prima terecht tijdens dat uur.
Ik moet nu de pil doorslikken totdat de behandeling begint. Ik begin nu te twijfelen omdat man er opeens niet meer zeker van is of ze dat zo opgedragen hebben maar ik zelf denk van wel :@ Misschien voor de zekerheid morgen toch maar even bellen :Y De behandeling is natuurlijk ook uitgesteld dus wat dat betreft maakt het minder uit wanneer ik aan de pil begin, maar wilde voor de kijkoperatie over 10 dagen ook zeker weten dat ik qua cyclus goed zit zeg maar :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_167993884
Majo, ze willen dat je de pil slikt zodat zij kunnen regelen wanneer de behandeling echt start, als in dat je hormonen moet gaan spuiten. Mijn behandeling startte in ieder geval altijd met het slikken van de pil en dan gaven zij uiteindelijk ook een datum op wanneer ik moest stoppen met de pil. Spannende weken zo. Heel veel succes komende tijd. :*
pi_167994000
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik moet nu de pil doorslikken totdat de behandeling begint. Ik begin nu te twijfelen omdat man er opeens niet meer zeker van is of ze dat zo opgedragen hebben maar ik zelf denk van wel :@ Misschien voor de zekerheid morgen toch maar even bellen :Y De behandeling is natuurlijk ook uitgesteld dus wat dat betreft maakt het minder uit wanneer ik aan de pil begin, maar wilde voor de kijkoperatie over 10 dagen ook zeker weten dat ik qua cyclus goed zit zeg maar :)
Hier was het starten met pil, doorslikken tot ik startte met de decapeptyl en dan dat een aantal dagen. Maar hoeveel dagen precies weet ik niet meer. :@
  Moderator zondag 8 januari 2017 @ 23:49:27 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_167994278
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Majo, ze willen dat je de pil slikt zodat zij kunnen regelen wanneer de behandeling echt start, als in dat je hormonen moet gaan spuiten. Mijn behandeling startte in ieder geval altijd met het slikken van de pil en dan gaven zij uiteindelijk ook een datum op wanneer ik moest stoppen met de pil. Spannende weken zo. Heel veel succes komende tijd. :*
Thanks :*

En het maakt dan niet uit of je gemenstrueerd hebt of niet? Het voelt zo gek om aan de pil te gaan zonder ongesteld te zijn geweest.

quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 23:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hier was het starten met pil, doorslikken tot ik startte met de decapeptyl en dan dat een aantal dagen. Maar hoeveel dagen precies weet ik niet meer. :@
Het idee was 1 week aan de pil, dan starten met Gonal F en dan weer een week later decapeptyl erbij. Nu moet ik de pil doorslikken totdat ik aan de Gonal F mag beginnen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 12:32:57 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168000565
Toch voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld en nu wordt gezegd dat ik toch met de pil moet stoppen en er pas mee mag beginnen wanneer ik menstrueer :? Wel vreemd dat het me eerder zo verteld is. Vooral omdat ik pcos heb en ik dus ook een heel lange cyclus kan hebben. Maar wie weet dat ze mijn lichaam eerst nog even de kans willen geven omdat de icsi nu uitgesteld is. Voor de kijkoperatie maakt het in ieder geval niet uit of ik ongesteld ben of niet :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 9 januari 2017 @ 12:49:25 #108
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168000986
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:32 schreef MaJo het volgende:
Toch voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld en nu wordt gezegd dat ik toch met de pil moet stoppen en er pas mee mag beginnen wanneer ik menstrueer :? Wel vreemd dat het me eerder zo verteld is. Vooral omdat ik pcos heb en ik dus ook een heel lange cyclus kan hebben. Maar wie weet dat ze mijn lichaam eerst nog even de kans willen geven omdat de icsi nu uitgesteld is. Voor de kijkoperatie maakt het in ieder geval niet uit of ik ongesteld ben of niet :)
Mocht het te lang duren dan zou eventueel kunnen vragen om een kuur Provera om de menstruatie op te starten. (Doen ze niet altijd maar is wel een optie)
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 13:01:43 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168001404
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 12:49 schreef dobbey het volgende:

[..]

Mocht het te lang duren dan zou eventueel kunnen vragen om een kuur Provera om de menstruatie op te starten. (Doen ze niet altijd maar is wel een optie)
Die heb ik ook nog liggen :Y Ik wacht eerst wel even af wat er gebeurt, het voelt wel alsof ik ongesteld moet worden (al een week). Ik kan altijd na de kijkoperatie nog even contact opnemen als ik dan nog niet ongesteld ben :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168012230
Sorry Majo, ik heb geen ervaringen met jouw traject, dus kan je ook niet helpen. Maar gelukkig zijn er hier ervarenere! ;)

Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van de semenanalyse, die was gelukkig helemaal goed.
Nu te horen gekregen wat de volgende stappen zijn en hoe snel.
HSG iig voor mij als ik deze ronde niet zwanger blijk. Ik zat nu al te ver in m'n cyclus en ze durfde het niet aan om het nu nog te doen. Zeker niet na de echo toen ze zag dat m'n ei op springen staat.
Afwachten nu dus maar en anders volgende maand HSG. :)
pi_168014203
Wat een tegenstrijdige berichten Majo.

Fijn van de goede uitslag AN. Ik hoop natuurlijk dat de HSG niet nodig is. Ie wel benut? ;)

Hier ongesteld geworden en de angst vliegt mij ook gelijk weer aan dat het weer meer dan een jaar gaat duren om überhaupt zwanger te worden. Om nog maar te zwijgen over zwanger blijven ;(
pi_168014358
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 20:11 schreef AN. het volgende:


Wij hebben vandaag de uitslag gekregen van de semenanalyse, die was gelukkig helemaal goed.
Nu te horen gekregen wat de volgende stappen zijn en hoe snel.
HSG iig voor mij als ik deze ronde niet zwanger blijk. Ik zat nu al te ver in m'n cyclus en ze durfde het niet aan om het nu nog te doen. Zeker niet na de echo toen ze zag dat m'n ei op springen staat.
Afwachten nu dus maar en anders volgende maand HSG. :)
Jeej voor de goede zaadjes! Dat is in ieder geval al een heLe zorg minder. Laat je me even weten hoe de HSG bevallen is? Ik lees wisselende ervaringen dus ben wel benieuwd :)

Majo, lastig die onduidelijkheid. Wel fijn dat er korte lijntjes zijn. Lijkt me wel gek om een kortere tijd aan de pil te zijn. Ben niet anders gewend dan heel lang elke dag dat ding slikken ;)

En ik hang een beetje tussen twee topics in. Lurk hier nu veel bewuster mee :) Sommige dingen en verhalen snap ik (nog) niet hoor, excuses
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 14:03:37 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168051998
AN wat fijn dat de uitslag van het zaad goed was, dat is weer een zorg minder! Spannend die HSG. Ik heb al meerdere keren gehoord dat vrouwen daarna snel zwanger waren ^O^

:* voor Fuchsia. Lijkt me erg confronterend als de tijd zo vooruit sluipt, juist omdat je al zwanger bent geweest. Hopelijk is het snel raak en blijft het plakken!

Peace ik hing eerst ook tussen de twee topics in. Uiteindelijk hier gaan posten omdat mijn verhaal niet meer paste in WOHTS. Maar blijf ook daar meelezen en jompelen voor strepen :) En al die termen zijn best lastig in het begin, vraag het gewoon als je iets niet snapt hoor!

Ik ben vandaag ongesteld geworden *O* Werd toch wel een beetje gek van die paar dagen overtijd/wel-niet pil/alle symptomen uit het boekje met een spierwitte test. Laat nu de operatie maar komen en hopelijk snel door voor icsi! Ik bedacht net wel dat het eigenlijk best "jammer" is dat ik niet nog eens ongesteld word voor die icsi. Dan pas weet ik namelijk echt of de kijkoperatie effect heeft gehad! Maar goed, het zal vast niet meteen raak zijn met icsi en dan volgen er misschien weer zoveel menstruaties dat ik me voor m'n kop kan slaan om deze opmerking 8)7
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:10:01 #114
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168052112
Majo, op welke cyclus dag heb je de kijkoperatie dan?en mag hoe verhoudt zich dat tov de icsi dan?
moet je meteen na de kijkoperatie beginnen met injecties?
of heb je vanjezelf gewoon geen menstruatie?

*lost is* :P
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 14:16:52 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168052227
quote:
7s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:10 schreef Barreltje het volgende:
Majo, op welke cyclus dag heb je de kijkoperatie dan?en mag hoe verhoudt zich dat tov de icsi dan?
moet je meteen na de kijkoperatie beginnen met injecties?
of heb je vanjezelf gewoon geen menstruatie?

*lost is* :P
Ik heb op dag 8 de kijkoperatie. De bedoeling was dat ik dan op dag 15 zou beginnen aan de injecties. Alleen is het nu allemaal uitgesteld door het gedoe met het UMC Utrecht dus nu moet ik aan de pil blijven totdat we door gaan voor icsi. Vandaar dus tussendoor geen menstruatie ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168052517
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 21:02 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat een tegenstrijdige berichten Majo.

Fijn van de goede uitslag AN. Ik hoop natuurlijk dat de HSG niet nodig is. Ie wel benut? ;)

Hier ongesteld geworden en de angst vliegt mij ook gelijk weer aan dat het weer meer dan een jaar gaat duren om überhaupt zwanger te worden. Om nog maar te zwijgen over zwanger blijven ;(
Oh lieve Fuchs ik duim zo zo hard voor een mooie plakker voor je. :*
pi_168053319
Korte binnenval actie: duimen voor Majo dat het traject goed verloopt.
pi_168098495
Hallo allemaal. Zoals de meesten van jullie weten hield vorig jaar ons PGD-traject na 3 pogingen op. Man en ik zijn toen door een heel diep dal gegaan, hebben veel gepraat maar uiteindelijk wilden we beide graag vooral even rust. Even niet denken aan hormonen en kinderen en 'wat nu?'. Om eventuele beslissingen niet nog lastiger te maken ben ik wel toen gestopt met de pil (zodat als we het wilden proberen, we niet ook nog moesten wachten op het ontpillen). Afgesproken was dat we eind januari verder gingen praten.
Dat gesprek moet echter even al naar voren geplaatst worden, want gister had ik ineens dit op mijn tafelblad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had niet verwacht dat ik me nog in dit topic zou melden, maar na alle steun en jaren van contact, kon ik jullie dit niet onthouden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 10:30:50 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_168098526
Oh wow nanuke, wat geweldig! Gefeliciteerd!
Is dit een spontane zwangerschap? Want ik neem aan dat je niet zonder reden een PGD traject in gaat.
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2017 @ 10:38:09 #120
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168098642
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:27 schreef Nanuke het volgende:
Hallo allemaal. Zoals de meesten van jullie weten hield vorig jaar ons PGD-traject na 3 pogingen op. Man en ik zijn toen door een heel diep dal gegaan, hebben veel gepraat maar uiteindelijk wilden we beide graag vooral even rust. Even niet denken aan hormonen en kinderen en 'wat nu?'. Om eventuele beslissingen niet nog lastiger te maken ben ik wel toen gestopt met de pil (zodat als we het wilden proberen, we niet ook nog moesten wachten op het ontpillen). Afgesproken was dat we eind januari verder gingen praten.
Dat gesprek moet echter even al naar voren geplaatst worden, want gister had ik ineens dit op mijn tafelblad:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had niet verwacht dat ik me nog in dit topic zou melden, maar na alle steun en jaren van contact, kon ik jullie dit niet onthouden. :@
Whaaaaaaaaaaa Nanuke hoe cool *O* *O* *O* *O*
pi_168098784
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:30 schreef Stormqueen het volgende:
Oh wow nanuke, wat geweldig! Gefeliciteerd!
Is dit een spontane zwangerschap? Want ik neem aan dat je niet zonder reden een PGD traject in gaat.
Spontaan ja, dat klopt. Ik heb een erfelijke ziekte die ik niet door wil geven. en daarom hebben we PGD gedaan. Dit was dan ook niet bepaald gepland zeg maar. Het levert ook heel veel vragen en onzekerheid op, omdat we eigenlijk nog helemaal niet duidelijk hebben wat we nou gaan doen. Dus naast de blijdschap is er ook een knoop in mijn maag. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 10:51:57 #122
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168098888
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 10:46 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Spontaan ja, dat klopt. Ik heb een erfelijke ziekte die ik niet door wil geven. en daarom hebben we PGD gedaan. Dit was dan ook niet bepaald gepland zeg maar. Het levert ook heel veel vragen en onzekerheid op, omdat we eigenlijk nog helemaal niet duidelijk hebben wat we nou gaan doen. Dus naast de blijdschap is er ook een knoop in mijn maag. :X
Ik snap de knoop in je maag maar dan hebben jullie zelf toch ook bewust het risico opgezocht? :@
En in hoeverre is de kans op erfelijkheid en is jou ziekte echt een belemmering of omdat je zelf weet hoe lastig en moeilijk het is om er mee te leven?

(K vraag maar naar dat ik wijs ben hoor, sorry als het lomp over komt :@ )
pi_168099029
Gefeliciteerd nanuke! Wat spannend!

Ik duim dat het een gezonde plakker is
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:01:05 #124
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168099090
wow nanuke! wat leuk maar tegelijkertijd ook spannend!

ik heb destijds het verhaal van de erfelijke aandoening gemist.. heb je er zelf ook last van of ben je drager? en is de aandoening met het leven "verenigbaar" zoals ze dat soms zo krom noemen?

wij hebben in dit topique al zoveel vragen.. kan me voorstellen dat jullie er nog 100 meer hebben!

voel je vrij om in dit topique te spuien over je gedachten. (tenminste.. dat denk ik dan.. kan me ook voorstellen dat je dit niet echt in z&g wil/kan bespreken :? )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168099365
Dobbey;
Het komt helemaal niet lomp over, vragen staat vrij hoor. Ik was dan wel gestopt met de pil, maar hadden wel alleen seks met condoom. Daar waren onderlaatst wat 'moeilijkheden' mee, wat de reden is dat toen ik niet ongesteld werd, ik er toch maar een test ertegenaan gegooid heb. Je hebt natuurlijk gelijk dat het een bewust risico was, want ik had ook de morning after pill kunnen halen. Maar op de een of andere manier voelde dat heel tegenstrijdig, en hadden man en ik na 2 lastige en 1 gemiste PGD-kans niet echt het idee dat we nou het toppunt van vruchtbaar zijn. Dus die ene keer, dat kan toch haast niet.... Nouja. Wel dus. :+

Barreltje en dobbey;
Verder qua kansen, ja, 50-50. Het is een dominant erfelijke immuunstoornis. In mijn geval heb ik er weinig directe 'last' van. Alsin, ik kan best mijn leven leven, binnen bepaalde grenzen. Ik ben snel moe, heb veel last van ziek zijn en infecties, maar zolang ik mijn grenzen bewaak en met de medicijnen die ik krijg, gaat het best okee.
Maar er is geen garantie dat een kindje van mij net zo gezond is. Er zijn erg extreme uitingen van mijn ziekte die een leven kwalitatief echt minder maakt. Kinderen bijvoorbeeld die niet in contact mogen komen met risico-groepen (ouderen, andere kinderen, mensen met een verkoudheid/griepje, etc) vanwege de risico's op ernstig ziek worden. PGD is ook niet zomaar iets, er moet echt wel een gegronde reden zijn om daar doorheen te komen.

Nog los van het feit dat ondanks dat ik nu mijn leven erg acceptabel vind, het erg veel kost om je hele leven op te bouwen rond een ziekte en de grenzen die dat met zich mee brengt. Ik heb een heleboel dingen niet kunnen doen, omdat ik daar kortweg niet de lichamelijke kracht en energie voor had. Ik heb mijn middelbare school met resultaat doorgevochten omdat ik best heel slim ben, maar na 3x een studie proberen kwam ik erachter dat slim zijn niet genoeg was om het tekort aan fysieke gesteldheid te compenseren. Iets wat psychisch een hele tijd gekost heeft om overheen te komen. ('ik ben toch slim, dan moet ik dit toch kunnen? iedereen kan dit' )
Neem daarbij mee dat ik ook gezien hoe het mijn ouders gevormd heeft. Al die zorgen en vele tripjes naar ziekenhuizen omdat er weer eens iets was met mij. En mijn broertje die daardoor lang niet altijd de aandacht gekregen heeft die hij ook verdiende. Het is geen gemakkelijke beslissing, laat ik het da zo uitdrukken.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168099424
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:01 schreef Barreltje het volgende:
voel je vrij om in dit topique te spuien over je gedachten. (tenminste.. dat denk ik dan.. kan me ook voorstellen dat je dit niet echt in z&g wil/kan bespreken :? )
Ik vind het zo fijn dat je dit zegt, want ik heb heel erg lopen twijfelen of ik het wel hier zou posten. Maar ik merk gewoon dat ik behoefte heb om dingen te bespreken/op een rij te krijgen.
Als anderen er wel moeite mee hebben is dat ook goed. Dan ga ik mijn ei ergens anders neerleggen, ik wil niemand kwetsen met dit hele verhaal. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168099987
Jeetje Nanuke! Allereerst toch een gefeliciteerd, je bent gewoon zwanger! Maar ik snap de knoop in je maag. Het is een grote wens van jullie om papa en mama te worden, maar het liefst wel zonder die erfelijke ziekte van jou. Misschien is het lot met jullie en erft dit kindje vooral de genen van vaders. Ik hoop en duim met je mee. Het is jullie zo enorm gegund.

Lekker spuien hier over je onzekerheid, vragen en enthousiasme. Er zitten hier veel dames die veel begrip op kunnen brengen voor de vreugde en het verdriet van de ander. En dat maakt dit topic zo mooi.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:46:12 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_168100030
Nanuke, begrijpelijk dat het heel dubbel voelt.
Is de ziekte wel te testen vroeg in de zwangerschap? Of wil je dat niet?
disclaimer
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:50:33 #129
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168100149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 11:44 schreef Peacefulll het volgende:

Lekker spuien hier over je onzekerheid, vragen en enthousiasme. Er zitten hier veel dames die veel begrip op kunnen brengen voor de vreugde en het verdriet van de ander. En dat maakt dit topic zo mooi.
Dit! :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  vrijdag 13 januari 2017 @ 11:53:15 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168100206
en bedankt voor je uitleg nanuke..

Is er wel een beeld bij wat een zwangerschap voor jouw fysieke gesteldheid gaat betekenen?
en zijn je ouders ook drager ? of ben jij de " pechvogel" ?

lastig lijkt het me dat je niet kan inschatten wat de gevolgen daadwerkelijk gaan zijn voor jullie kindje. wat de daadwerkelijke kwaliteit van leven gaat zijn.. een echte " afweging" kan je dus ook niet maken gebaseerd op feiten..

bwugh.. moeilijke situatie.
Wanneer hebben jullie gesprek(en) met arts(en)?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168100380
Jullie zijn zo mooi. O+

Over het testen tijdens de zwangerschap, volgens mij kan dat met een vruchtwaterpunctie. Ik heb woensdagmiddag telefonisch contact met een prenatale arts in Nijmegen, en die gaat mij hopelijk vertellen wat kan, waar dat kan en vanaf wanneer dat kan.

Mijn ouders zijn gezond dus ik ben helaas de pechvogel geweest. Wat dit gaat doen met mijn gezondheid is mij dus ook een raadsel. Het scheelt dat ik momenteel fysiek erg goed in mijn vel zit, maar net als bij 'normale zwangerschappen' weet je niet wat het uiteindelijk gaat brengen.
Alle dingen die op me af komen zijn nogal overweldigend moet ik zeggen. Ik heb me zojuist aangemeld voor Moeders voor Moeders. Zodat wat we ook besluiten, deze zwangerschap wel iets heeft betekend.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168101191
Ik kan me heel goed voorstellen dat je "het risico hebt genomen".
Uitbehandeld met pgd en een kinderwens is zo'n oerverlangen.

Ik hoop heel hard dat jouw baby de geluksvogel is
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:30:21 #133
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_168102094
Dank voor je antwoord :* Ik kan nogal lomp uit de hoek komen omdat ik vaak niet weet hoe ik het tactisch moet omschrijven das een groot mankement van mij :+

Kunnen ze, nu je zwanger bent, ook op de een of andere manier zien of het een aangetaste embryo is of is het nu wikken en wegen en maar zien waar het schip strand (althans als jullie gevoelsmatig daar uit komen uiteraard) en kunnen ze dan ook gradaties aangeven of is dat afwachten tot het kindje er is?

Wel heftig hoor :*


@Arja ik snap het risico ook heel goed maar vond het een beetje tegenstrijdig zoals het er stond dus vandaar mijn risico opmerking.
  vrijdag 13 januari 2017 @ 13:36:34 #134
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_168102199
Wow Nanuke, wat een rollercoaster! Allereerst van harte gefeliciteerd! Tegelijkertijd snap ik dat het ook een heel vat aan angst, onzekerheid, twijfels en vragen oproept. Zoals je zelf als zei, PGD doe je ook niet voor niets. Ik hoop dat de arts jullie snel een plan van aanpak kan voorleggen waarmee je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt. Weet je ongeveer hoe ver je ongeveer bent?

Ik duim voor een gezonde plakker :*
pi_168102835
Dobbey,
Mijn instelling is altijd; liever duidelijk dan tactisch. ;)
Als het goed is, is mijn ziekte wel vast te stellen tijdens de zwangerschap. Hoe en wat en wanneer hoop ik woensdagmiddag van de arts te horen. Helaas kunnen ze dan niet vertellen hoe de ziekte zich zal uiten, dat verschilt per persoon.

Kyara,
Ik denk dat ik nu ongeveer 5 weken ben. Ik liep er gisteren aan te denken om zo'n clearblue-test te doen om een beter indicatie te hebben, maar aan de andere kant vind ik dat ook weer niet zo nodig.

Morgen heb ik de verjaardag van mijn schoonvader, en mijn ouders zijn ook uitgenodigd. Ik zie er als een berg tegenop. :X
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 14:28:40 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168103363
Nanuke :o ten eerste gefeliciteerd! *O* je bent gewoon zwanger O+ ik kan me voorstellen dat het heel dubbel is allemaal! Ik zou sowieso eerst eens afwachten wat de arts er woensdag over zegt voordat je allemaal doemscenario's af gaat spelen :*

En ik vind je verhaal prima hier horen :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 13 januari 2017 @ 14:30:41 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168103416
Zelf goed nieuws ontvangen vanochtend: we mogen in februari beginnen! *O* 2 weken later dan eigenlijk de bedoeling was dus dat valt alles mee :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168106541
Nanuke, wat een verrassing :o Gefeliciteerd met je zwangerschap :* Ik kan mij voorstellen dat het ook een hoop spanning en dubbele gevoelens met zich mee brengt. Kan je wat mij betreft hier prima kwijt.

Majo, wat een goed nieuws *O* Februari is al bijna!
  vrijdag 13 januari 2017 @ 17:33:39 #139
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168107390
Nanuke, allereerst wat fijn om weer eens iets van je te horen! En hoewel ik hier ook niet echt meer hoor, denk ook ik dat jouw bericht, vragen en onzekerheden hier prima op hun plek zijn. Ik denk dat je niet de enige bent met dubbele gevoelens bij een test - al heeft het bij sommigen hier een andere oorzaak.
Hopelijk krijg je woensdag in elk geval duidelijkheid over het verdere traject. Zou een nipt geen optie zijn? Aangezien de risico's iets kleiner zijn?
Ik hoop dat je toch snel kunt genieten van je zwangerschap, onzekerheid en al. Het is je enorm gegund :*
pi_168107830
Stroop, NIPT heeft geen zin bij de ziekte van Nanuke. NIPT test op Downsyndroom (trisomie 21), edwardssyndroom (trisomie 18) en patausyndroom (trisomie 13).

Nanuke, wat spannend!! Hopelijk krijg je duidelijkheid en wat geruststelling van de arts. Ik duim dat alles goed is met het kleintje!

En MaJo, da's al over een maand! Goed zeg!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168108389
Nanuke, gefeliciteerd met dit onverwachte cadeautje! Ik hoop heel erg dat het jullie een gezond kindje op levert :*
  vrijdag 13 januari 2017 @ 18:37:00 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168108593
Jee Nanuke, wat een tof bericht! Ik snap dat je een enorm dubbele en onzekere tijd tegemoet gaat, maar hier zullen velen voor je duimen dat je aan de goede kant van die 50-50 zit, zodat je helemaal geen ingewikkelde keuzes meer hoeft te maken :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 13 januari 2017 @ 19:17:23 #143
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168109513
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:57 schreef McLaura het volgende:
Stroop, NIPT heeft geen zin bij de ziekte van Nanuke. NIPT test op Downsyndroom (trisomie 21), edwardssyndroom (trisomie 18) en patausyndroom (trisomie 13).
Ik weet dat dat de gangbare zijn, maar als ze het dna van de baby er uit weten te filteren, dan zouden ze andere afwijkingen toch ook moeten kunnen zien?
Ter info: ik heb geen enkele vorm van medische kennis buiten biologie op de middelbare school, dus dit is mijn noobredenatie :+
pi_168109977
Nanuke, gefeliciteerd! Maar wat ontzettend heftig. :*
pi_168110411
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 19:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

Ik weet dat dat de gangbare zijn, maar als ze het dna van de baby er uit weten te filteren, dan zouden ze andere afwijkingen toch ook moeten kunnen zien?
Ter info: ik heb geen enkele vorm van medische kennis buiten biologie op de middelbare school, dus dit is mijn noobredenatie :+
Ik weet niet of het een duidelijke uitleg is, maar volgens mij is de NIPT voor onderzoek naar trisomieën (trisomie is een extra chromosoom. Normaal heb je van elk chromosoom 2 in elke cel, bij trisomie heb je van bepaalde chromosomen 1 extra in elke cel van je lichaam*, tri = 3. Heb je een extra 21, dan heb je Down..

Dit testen kan vroeg in de zwangerschap en wordt vaak gedaan als de combinatietest afwijkend is. Maar ook de NIPT geeft geen 100% zekerheid.

Ik heb geen idee waar de ziekte van Nanuke precies zit, maar ik denk dat er expliciet naar het kind moet worden gekeken en het niet kan worden afgelezen in het bloed van de moeder. Vandaar een vruchtwaterpunctie of vlokkentest.

*Er kan ook een extra chromosoom op een deel van de cellen zitten. Dat heet mozaïek-trisomie.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168110473
Even een rondedansjes voor Nanuke! *O* *O* *O*
Fijn Majo!

Wij gaan morgen voor poging 9 naar het AMC.
pi_168123265
Aanvulling op mijn verhaal, wat toch niet helemaal bleek te kloppen:
De NIPT test in NL en België op de trisomie-afwijkingen. Ook geslachtsgebonden afwijkingen kunnen worden opgespoord, maar niet voor "die prijs". De test wordt dan al snel duurder.

In Amerika kunnen ze heel veel meer opsporen via de NIPT.

Mijn zusje zit "in het vak" en daar komt deze informatie vandaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168123701
Duidelijk verhaal, McLaura. Ik denk ook dat je gelijk hebt wat betreft het testen op mijn ziekte met NIPT. Ik was daar ook al niet van uitgegaan, maar meer informatie is nu sowieso welkom, waar het dan ook vandaan komt. :)

Ik zou bijna vergeten een dansje te doen voor Majo. Februari is echt al bijna! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 10:03:57 #149
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168123893
Duidelijk verhaal zo McLaura :) ik lees veel mee in een Amerikaanse app en daarin worden inderdaad veel meer dingen opgespoord dan alleen trisonomieën, vandaar misschien ook wel mijn aanname dat er meer kon :P

Februari is al snel MaJo! *O* wanneer is ookalweer je kijkoperatie?
pi_168125095
Ik kom even inbreken;
Gisteren had ik een positieve ovulatietest, wanneer moet ik dan starten met utrogestan? Vandaag of morgen?
pi_168126985
En succes Exode!

Cocci, ik denk vandaag. Beter te vroeg dan te laat.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168127317
Oh, het was poging 10 kregen we te horen, ergens onderweg ben ik er 1 kwijt geraakt blijkbaar. Nu weer 2 weken wachten....en testen tijdens een vriendenweekend waar best wel wat alcohol vloeit....
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 18:03:17 #153
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168133842
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 10:03 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Duidelijk verhaal zo McLaura :) ik lees veel mee in een Amerikaanse app en daarin worden inderdaad veel meer dingen opgespoord dan alleen trisonomieën, vandaar misschien ook wel mijn aanname dat er meer kon :P

Februari is al snel MaJo! *O* wanneer is ookalweer je kijkoperatie?
Over 4 dagen! Dus kan daarna mooi meteen door :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2017 17:57 schreef McLaura het volgende:
Stroop, NIPT heeft geen zin bij de ziekte van Nanuke. NIPT test op Downsyndroom (trisomie 21), edwardssyndroom (trisomie 18) en patausyndroom (trisomie 13).

Nanuke, wat spannend!! Hopelijk krijg je duidelijkheid en wat geruststelling van de arts. Ik duim dat alles goed is met het kleintje!

En MaJo, da's al over een maand! Goed zeg!
3 weken al zelfs :o

Spannend Exode! Nu moet het gewoon eens raak zijn hoor!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 14 januari 2017 @ 23:37:38 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168144739
Even een vraagje over de pil: woensdag ongesteld geworden en dus begonnen aan de pil. Nu na 4 dagen lijkt de menstruatie over te zijn terwijl ik meestal ruim een week ongesteld ben. Kan dit komen door het slikken van de pil?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 15 januari 2017 @ 09:24:01 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168152193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:37 schreef MaJo het volgende:
Even een vraagje over de pil: woensdag ongesteld geworden en dus begonnen aan de pil. Nu na 4 dagen lijkt de menstruatie over te zijn terwijl ik meestal ruim een week ongesteld ben. Kan dit komen door het slikken van de pil?
Ja
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168189573
Ik heb net de verloskundige en moeders voor moeders aan de telefoon gehad. Beide allebei heel enthousiast dat na zoveel jaar ivf het toch spontaan gelukt is. Maar zo voelt het voor mij niet. Het is heel dubbel, dit is alles wat ik altijd al gewild heb, maar dan toch ook weer niet. Want wat nou als het wel ziek is? Ben ik dan nog in staat de juiste keuze te maken? Is er überhaupt een juiste keus?

Ik weet dat dit een gok is geweest, en op dat moment soort van bewust. Dat maakt ook dat ik me echt een enorme zeur voel. Ik wil heel graag blij zijn, en dit bewust meemaken. Maar ik ben alleen maar bang en verdrietig. Het voelt niet als een 50-50 kans, het voelt als een onmogelijke situatie. Ik ben door het hele PGD-traject ik nogal de hoop op een goede afloop kwijt, geloof ik. ;(

Exode, mijn duimen draaien voor je. Zaterdag was de verjaardag van mijn schoonvader en ondanks dat we nog geen 10min fietsen van ze af wonen hebben we de auto gepakt. Zo kon ik zonder rare ogen nee zeggen tegen een biertje. Misschien dat er voor jullie ook zoiets mogelijk is? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168203085
Oh nanuke blij zijn en op een roze wolk zitten duurde bij mij ook een poosje hoor. Ik denk dat het voor iedere zwangere moeilijk te bevatten is om echt zwanger te zijn. Laat staan als je al vele ivf teleurstellingen ed hebt gehad en je zwangeren onderhand als een ander ras bent gaan zien, iets wat jij nooit zou kunnen bereiken ofzo.
En dan heb jij daar bovenop ook nog eens de zorgen om de gezondheid.

Niet zo streng zijn voor jezelf. Een roze wolk is niet vanzelfsprekend en alle gevoelens mogen er zijn.

Kun je er over praten met je man?
  woensdag 18 januari 2017 @ 06:05:46 #158
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168237176
succes vandaag met de kijkoperatie majo!

en succes vandaag bij de gyn nanuke!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168237243
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:05 schreef Barreltje het volgende:
succes vandaag met de kijkoperatie majo!

en succes vandaag bij de gyn nanuke!
+1
Succes vandaag! En hopelijk sterk je snel weer aan Majo.
  woensdag 18 januari 2017 @ 06:53:21 #160
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168237251
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:47 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

+1
Succes vandaag! En hopelijk sterk je snel weer aan Majo.
+2!
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 07:22:28 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168237340
quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 06:05 schreef Barreltje het volgende:
succes vandaag met de kijkoperatie majo!

en succes vandaag bij de gyn nanuke!
Aw thanks O+ en de andere meiden ook :*

Ik heb best slecht geslapen, vind het behoorlijk spannend! Om kwart voor 11 ben ik aan de beurt, ik laat het weten hoe het gegaan is!

Om kwart over 8 eerst prikinstructie voor de decapeptyl dus lekker op tijd naar het ziekenhuis }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 18-01-2017 07:48:33 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 januari 2017 @ 08:06:37 #162
269689 crew  Viv
pi_168237734
Succes Majo!!!
pi_168238031
Succes Majo!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168238371
Succes majo!
pi_168238746
Ook vanaf hier: succes Majo!
Warempel, een drempel.
pi_168238987
Succes majo!
  woensdag 18 januari 2017 @ 12:41:37 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168241673
Majo succes!

Nanuke, ik kan me voorstellen dat de angst overheerst. Ook dat je hebt gedaan zoals je hebt gedaan trouwens! Maar je hoofd gaat nu uit van het doemscenario. Hopelijk levert het bezoek aan de gynaecoloog een paar antwoorden op, want juist die onzekerheid is zo lastig. Een plan van aanpak zou al helpen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168248051
Precies om 16.00 werd ik gebeld. Allereerst nog een keer het verhaal uitgelegd, want dat werkt blijkbaar toch beter voor zo'n arts als ze het uit de eerste hand hoort. Ze wist me te vertellen dat ze met enige zekerheid kon zeggen dat het aan te tonen is bij een vlokkentest, en dat ze die in Nijmegen vanaf 12 weken doen zodat ze dan ook redelijke zekerheid hebben over de uitslag. Echter, ze moet eerst in het team bespreken of zij dan ook achter het eventueel afbreken van de zwangerschap staan. Ze mogen dat niet zomaar en daar moet dus over gesproken worden. Ze wilde mijn man en mij graag een keer op de poli hebben zodat we samen alle opties in alle rust konden doornemen. Tegen die tijd heeft zij het verhaal vanuit de afdeling klaar, en kunnen we dat meenemen in ons plan. Dus morgen even een verwijzing regelen, en dan gaat ze ons over een week/anderhalf inplannen voor een gesprek.

Ondanks dat er nu eigenlijk nog niet echt wat duidelijk is, heb ik wel wat meer rust. Ik heb me er vooral bij neergelegd dat het nou even is zoals het is, en dat we per stap samen moeten kijken wat we gaan doen. Man en ik kunnen er goed over praten en dat scheelt. Naast het telefoontje heb ik vandaag ook moeders voor moeders aan de deur gehad, en dat ga ik sowieso doen zolang ik dat volhoud. Dan betekent ons wurmpje sowieso wat, en dat idee brengt wel rust.
Net als alle steun die jullie digitaal geven, echt heel erg bedankt allemaal. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 18:30:08 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168249472
Heel verhaal getypt vanmiddag in het ziekenhuis, is het nooit gepost :?

De kijkoperatie is goed gegaan. Het liep alleen erg uit allemaal dus op een gegeven moment had ik flinke honger, maar dat is een luxeprobleem ;) Ik werd rustig wakker met slechts een beetje buikpijn maar dat werd op een gegeven moment toch meer dus toen is er nog morfine bijgegeven. Toen terug naar de afdeling en omdat het zo goed met me ging (zelf plassen, niet misselijk) mocht ik om 3 uur weer naar huis *O*

Daar even flink geslapen dus zie nu pas dat mijn bericht niet gepost is. De arts heeft net pas gebeld, ik was te snel naar huis en ze was zelf de hele dag op de OK. Het goede nieuws is dat er slechts 1 plekje endometriose is aangetroffen. Het "slechte" nieuws is dat de pijn daarmee waarschijnlijk niet verklaard kan worden. Beetje dubbel dus. Enerzijds zag het er goed uit, anderzijds kunnen ze de pijn niet verklaren. Hopelijk snel zwanger zodat ik sowieso geen menstruaties meer heb ;)

Nu erg rustig aan doen, buik is behoorlijk gevoelig. Je voelt het ook echt met alles, bukken, zitten, lopen, liggen. Dus de komende dagen laat ik me in ieder geval lekker verwennen door man en poes. As we speak lig ik met een dekentje op de bank met de poes op mijn benen O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168249631
Gelukkig dat het je is meegevallen, majo en ook dat er maar 1 plekje is gevonden.
Ik hoop met je mee dat je niet vaak meer menstruatiepijn zult hebben.

Nanuke fijn dat je wat meer informatie hebt. Nu het gesprek afwachten
pi_168249788
fijn dat alles goed is gegaan MaJo. lekker rustig aan doen.
helaas de pijn niet verklaard, kan de endometriose nog op een plek zitten waar ze niet konden kijken? of komt de pijn nu definitief niet door endometriose?

Nanuke gefeliciteerd met de streepjes. en wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet.
Klinkt als een goed gesprek met de arts. Zou het echt kunnen zijn dat artsen de zwangerschap niet mogen afbreken? ik zou denken dat je die horde al had genomen omdat je al door de PGD molen bent geweest.
Duimen draaien ook hier voor een gezond wurmpje.
pi_168250000
Ik blijf duimen draaien voor Nanuke!
Het vriendenweekend wordt een uitdaging wat betreft geen alcohol, 2 nachten met zijn 16en in een bungalow. Mijn vrouw heeft geen moeite met geen alcohol wel met 'liegen' ach we gaan het zien.... Peuter gaat logeren overigens dus heb er vooral veel zin in.
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:15:37 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168250586
Nanuke, klinkt idd als een goed gesprek!
De rust straalt ook wel van je bericht af zo.
En mooi dat de wurm sowieso een "legacy" heeft..
ik ga duimen dat de wurm veeel meer voor jullie mag betekenen!

Majo succes met het herstel! ik zelf heb vooral plat gelegen en heb geen last gehad van.mijn schouder.. daarnaast nog 2 weken met wandelen last gehad Plus jurkjes waren superfijn met een legging eronder zodat je geen afknellende band hebt..maar.. het herstel gaat voor iedereen anders.. laat je idd maar verwennen!

exode.. kan je niet vlak voor het weekend testen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168251387
We gaan wsl 1 dag vroeger testen Barreltje, ik hoop dat ze niet kan drinken.....en dan verzinnen we wel iets.
pi_168253640
Nanuke, fijn dat je nu meer rust hebt en de situatie even kan laten zoals het is. Mijn duimen draaien dat het een gezond wurmpje is.

Majo, wat fijn dat het goed is gegaan, maar dubbel dat er zo weinig gevonden is. Goed plan om gewoon niet meer ongesteld te worden :) Succes met het herstel en laat je lekker vertroetelen :*

exode, hopelijk hebben jullie een smoes nodig waarom je vrouw geen alcohol drinkt. Antibiotica kuur ofzo ;)
pi_168253810
MaJo, fijn dat het mee lijkt te vallen de endometriose. Maar wel verwarrend dat je daarmee de pijn niet kan verklaren. Heb je al een idee hoe de rest van het traject eruit komt te zien? Sterkte met herstellen. Hopelijk ben je weer snel op de been.

Nanuke, wat een mooie gedachte dat jullie wurmpje in ieder geval iets goeds mee kan geven aan de wereld, ongeacht wat er de komende weken nog gaat gebeuren. Ontzettende lastige (ethische) kwestie hebben jullie. Ik wil je veel sterke en wijsheid toewensen. En tevens veel geluk en een fijne zwangerschap.
pi_168256427
Fijn dat je wat meer rust hebt Nanuke :* Ik vind het woord "wondertje" altijd een beetje klef, maar ik hoop voor jullie écht op een wondertje!
Dit, dat, alles.
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 22:58:43 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168258368
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:38 schreef Arja het volgende:
Gelukkig dat het je is meegevallen, majo en ook dat er maar 1 plekje is gevonden.
Ik hoop met je mee dat je niet vaak meer menstruatiepijn zult hebben.

Nanuke fijn dat je wat meer informatie hebt. Nu het gesprek afwachten
Ik ben erg benieuwd hoe de eerstvolgende menstruatie zal zijn :Y Nog mooier als die wegblijft natuurlijk ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:53 schreef exode het volgende:
Ik blijf duimen draaien voor Nanuke!
Het vriendenweekend wordt een uitdaging wat betreft geen alcohol, 2 nachten met zijn 16en in een bungalow. Mijn vrouw heeft geen moeite met geen alcohol wel met 'liegen' ach we gaan het zien.... Peuter gaat logeren overigens dus heb er vooral veel zin in.
Ik zou inderdaad gewoon iets verzinnen maar lijkt me ook lastig! Wij hebben nu besloten om gebruik te maken van het feit dat mensen denken dat onze icsi behandeling verschoven is en niet te zeggen dat we het traject nu al in gaan. Vond het erg lastig om tegen een vriendin te liegen toen ze vroeg hoe het daarmee stond :X

quote:
7s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:15 schreef Barreltje het volgende:
Nanuke, klinkt idd als een goed gesprek!
De rust straalt ook wel van je bericht af zo.
En mooi dat de wurm sowieso een "legacy" heeft..
ik ga duimen dat de wurm veeel meer voor jullie mag betekenen!

Majo succes met het herstel! ik zelf heb vooral plat gelegen en heb geen last gehad van.mijn schouder.. daarnaast nog 2 weken met wandelen last gehad Plus jurkjes waren superfijn met een legging eronder zodat je geen afknellende band hebt..maar.. het herstel gaat voor iedereen anders.. laat je idd maar verwennen!

exode.. kan je niet vlak voor het weekend testen?
Bedankt voor de tips! Jurkjes lijken me nu ook erg fijn :Y Zit nu op de bank met een lekkere chillbroek, een lang shirt en een trui erover. En een dekentje met nog steeds de poes O+

Ik heb vooral last van mijn buik maar kreeg vanmiddag ook wat schouderpijn. Voor het slapen neem ik nog een diclo in en dan hoop ik dat ik een beetje lekker kan slapen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:46 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Nanuke, fijn dat je nu meer rust hebt en de situatie even kan laten zoals het is. Mijn duimen draaien dat het een gezond wurmpje is.

Majo, wat fijn dat het goed is gegaan, maar dubbel dat er zo weinig gevonden is. Goed plan om gewoon niet meer ongesteld te worden :) Succes met het herstel en laat je lekker vertroetelen :*

exode, hopelijk hebben jullie een smoes nodig waarom je vrouw geen alcohol drinkt. Antibiotica kuur ofzo ;)
Het is wel een beetje dubbel ja, maar beter natuurlijk dan dat ze allemaal verschrikkelijke dingen aantreffen in je buik. En wie weet heeft dit al geholpen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 20:50 schreef Peacefulll het volgende:
MaJo, fijn dat het mee lijkt te vallen de endometriose. Maar wel verwarrend dat je daarmee de pijn niet kan verklaren. Heb je al een idee hoe de rest van het traject eruit komt te zien? Sterkte met herstellen. Hopelijk ben je weer snel op de been.

Nanuke, wat een mooie gedachte dat jullie wurmpje in ieder geval iets goeds mee kan geven aan de wereld, ongeacht wat er de komende weken nog gaat gebeuren. Ontzettende lastige (ethische) kwestie hebben jullie. Ik wil je veel sterke en wijsheid toewensen. En tevens veel geluk en een fijne zwangerschap.
3 februari mag ik de eerste spuit zetten :Y En dan rond 1 maart punctie als alles goed gaat. We rollen nu dus meteen het traject in :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 18 januari 2017 @ 23:00:58 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168258430
Nanuke wat fijn dat met 12 weken de test al gedaan kan worden. Wel verbaasd het me dat ze het misschien daarna niet willen afbreken. Abortus mag in Nederland toch tot 24 weken? Ik snap dat ze er moeite mee hebben maar volgens mij moet het wel kunnen. Maar hopelijk heb je gewoon een goede uitslag en is deze mogelijkheid helemaal niet nodig :*

Fijn dat je er nu even wat rustiger in staat en dat je meedoet aan MvM. Sowieso een goed doel :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168261858
Fijn MaJo dat het allemaal gaat gebeuren!

Bij het vorige traject was iedereen bij ons ervan op de hoogte, nu hebben we besloten het aan een select groepje te vertellen. De hele groep die dat weekend meegaat, weet het dus niet en het zijn ook niet allemaal vrienden waarvan we willen dat ze het bij een eventuele zwangerschap al weten bij 2 weken zeg maar.
Eej maar dat zou echt een enorm luxe probleem zijn! Dus we verzinnen wel wat, dat hebben we er heeeeel graag voor over. :D

Wij hadden een tijdje geleden een huwelijk en toen viel me op dat een vriendin niet mee deed met de rondjes en haar vriend steeds haar bier haalde en dat uit een flesje overgoot. Was dus alcoholvrij bier..... _O- Hebben toen terloops en zonder dat de rest het hoorde gevraagd 'Hoe gaat het verder allemaal met je?' en toen kwam het er dus uit, 5 weken zwanger. Wij hadden zoiets als ze daar gewoon op antwoord 'goed' dan lieten wij het rusten. Maar ze was blij het te kunnen vertellen. De rest had dus helemaal niets in de gaten gehad. :P
  donderdag 19 januari 2017 @ 15:40:54 #182
437909 GVman
korte tekst
pi_168269386
Hoi allen,

Ik heb een tijdje niet actief meegelezen... Maar nu wel. Vooral voor Nanuke hoop ik echt dat het heel goed gaat aflopen die prenatale screenings. Dat is erg spannend, zeker wanneer er een mogelijke afwijking is... Mijn duimen draaien!

Majo ook: goed om te horen dat er weinig endometriose is, maar hopelijk komt er ook een antwoord op de vraag hoe het nu zit met die pijn...

Ik vergeet vast een heleboel mensen hier. Maar, ik leef mee met iedereen.

Ondertussen zijn wij met onze kleine meid (van al weer ruim 7 maanden) bij de kinderarts geweest, om een bloedtest te bespreken. Dat bloedprikken bij een meisje van 3 maanden oud is hartverscheurend om te zien, maar het was wel nodig in dit geval. In ieder geval, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft ze niet de aandoening die ik heb. Dat is mooi nieuws. :)
ruimte gereserveerd voor signature...
pi_168269456
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:52 schreef exode het volgende:
Fijn MaJo dat het allemaal gaat gebeuren!

Bij het vorige traject was iedereen bij ons ervan op de hoogte, nu hebben we besloten het aan een select groepje te vertellen. De hele groep die dat weekend meegaat, weet het dus niet en het zijn ook niet allemaal vrienden waarvan we willen dat ze het bij een eventuele zwangerschap al weten bij 2 weken zeg maar.
Eej maar dat zou echt een enorm luxe probleem zijn! Dus we verzinnen wel wat, dat hebben we er heeeeel graag voor over. :D

Wij hadden een tijdje geleden een huwelijk en toen viel me op dat een vriendin niet mee deed met de rondjes en haar vriend steeds haar bier haalde en dat uit een flesje overgoot. Was dus alcoholvrij bier..... _O- Hebben toen terloops en zonder dat de rest het hoorde gevraagd 'Hoe gaat het verder allemaal met je?' en toen kwam het er dus uit, 5 weken zwanger. Wij hadden zoiets als ze daar gewoon op antwoord 'goed' dan lieten wij het rusten. Maar ze was blij het te kunnen vertellen. De rest had dus helemaal niets in de gaten gehad. :P
Je kan altijd nog zeggen dat je een antibioticakuur hebt want hardnekkige blaasontsteking, en afgeraden wordt alcohol te drinken, jada jada.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_168269569
Wat een fijn nieuws, GVman!
  Moderator donderdag 19 januari 2017 @ 16:04:16 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168269890
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:52 schreef exode het volgende:
Fijn MaJo dat het allemaal gaat gebeuren!

Bij het vorige traject was iedereen bij ons ervan op de hoogte, nu hebben we besloten het aan een select groepje te vertellen. De hele groep die dat weekend meegaat, weet het dus niet en het zijn ook niet allemaal vrienden waarvan we willen dat ze het bij een eventuele zwangerschap al weten bij 2 weken zeg maar.
Eej maar dat zou echt een enorm luxe probleem zijn! Dus we verzinnen wel wat, dat hebben we er heeeeel graag voor over. :D

Wij hadden een tijdje geleden een huwelijk en toen viel me op dat een vriendin niet mee deed met de rondjes en haar vriend steeds haar bier haalde en dat uit een flesje overgoot. Was dus alcoholvrij bier..... _O- Hebben toen terloops en zonder dat de rest het hoorde gevraagd 'Hoe gaat het verder allemaal met je?' en toen kwam het er dus uit, 5 weken zwanger. Wij hadden zoiets als ze daar gewoon op antwoord 'goed' dan lieten wij het rusten. Maar ze was blij het te kunnen vertellen. De rest had dus helemaal niets in de gaten gehad. :P
Als er ooit een tweede zou komen wil ik het ook voor ons houden. Ik ben altijd heel open maar om elke keer weer uit te moeten leggen hoe het zit heb ik geen zin in. Het zou dan ook heel gaaf zijn als de icsi snel lukt en we het alsnog als geheim kunnen vertellen aan de rest O+

De beste smoes die een vriendin ooit heeft gehad is dat ze niet kon drinken omdat ze een kater had, maar ze was dus gewoon zwanger :D Dat vond ik wel een goeie. Een andere was ook aan het alcoholvrije bier en niemand had het door (behalve ik omdat ik het al wist). Vaak ben je er zelf ook meer mee bezig dan anderen is me opgevallen ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:40 schreef GVman het volgende:
Hoi allen,

Ik heb een tijdje niet actief meegelezen... Maar nu wel. Vooral voor Nanuke hoop ik echt dat het heel goed gaat aflopen die prenatale screenings. Dat is erg spannend, zeker wanneer er een mogelijke afwijking is... Mijn duimen draaien!

Majo ook: goed om te horen dat er weinig endometriose is, maar hopelijk komt er ook een antwoord op de vraag hoe het nu zit met die pijn...

Ik vergeet vast een heleboel mensen hier. Maar, ik leef mee met iedereen.

Ondertussen zijn wij met onze kleine meid (van al weer ruim 7 maanden) bij de kinderarts geweest, om een bloedtest te bespreken. Dat bloedprikken bij een meisje van 3 maanden oud is hartverscheurend om te zien, maar het was wel nodig in dit geval. In ieder geval, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft ze niet de aandoening die ik heb. Dat is mooi nieuws. :)
Dat is goed nieuws GV! Wat hebben jullie lang op de uitslag moeten wachten zeg :o En waarom is het aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, kunnen ze het niet geheel uitsluiten?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168270063
Wat fijn GVMan!

Ja MaJo, bij de eerste wist iedereen dus dat we ermee bezig waren. 3 dagen voor de echo en het onderzoek bij de kliniek (8 weken zwanger) gaven wij een tuinfeest voor onze verjaardagen. Ze heeft de hele avond met hetzelfde flesje bier rondgelopen. _O- Niemand had het door bleek achteraf.

En ik blijf hier duimen voor Nanuke en iedereen die het kan gebruiken!!
pi_168270478
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 18:44 schreef Elleska het volgende:
Nanuke gefeliciteerd met de streepjes. en wat een spannende tijd gaan jullie tegemoet.
Klinkt als een goed gesprek met de arts. Zou het echt kunnen zijn dat artsen de zwangerschap niet mogen afbreken? ik zou denken dat je die horde al had genomen omdat je al door de PGD molen bent geweest.
Duimen draaien ook hier voor een gezond wurmpje.
Nou, dit was ook eigenlijk mijn verbazing. Maar schijnbaar zit er toch verschil in omdat het met PGD gaat om 'potentieel leven' en in dit geval gaat het om een daadwerkelijk leven. Ik ga er zeker ook nog naar vragen als we de afspraak zelf hebben.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:00 schreef MaJo het volgende:
Nanuke wat fijn dat met 12 weken de test al gedaan kan worden. Wel verbaasd het me dat ze het misschien daarna niet willen afbreken. Abortus mag in Nederland toch tot 24 weken? Ik snap dat ze er moeite mee hebben maar volgens mij moet het wel kunnen. Maar hopelijk heb je gewoon een goede uitslag en is deze mogelijkheid helemaal niet nodig :*

Fijn dat je er nu even wat rustiger in staat en dat je meedoet aan MvM. Sowieso een goed doel :Y
Abortus mag in Nederland inderdaad ook later nog. Ik zou dan ook wel kunnen afbreken, maar dan zou dat bij een abortuskliniek moeten. Dan staat het ziekenhuis er zelf niet achter, en zijn ze er ook niet bij betrokken. Heel andere situatie dus.
Fijn dat jullie allemaal zou meeduimen. Het zou toch haast moeten helpen, denk je niet? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168270607
Exode, ik denk dat mensen er een stuk minder op letten dan je zelf denkt. Ik denk ook steeds dat alles opvalt, maar als je er zelf niet mee bezig bent, let je er ook niet op. Of tenminste, dat hoop ik dan maar. :p Wat je zegt over dat je vriendin een hekel heeft aan liegen, ik heb dat ook. Wat ook de reden was van het met de auto gaan, want dan kon ik eerlijk zeggen dat ik bob was. Geen leugen en zo een goede optie, maar het voelde wel een beetje raar.

Majo, wat een dubbel gevoel. Aan de ene kant positief dat er niet veel zit, aan de andere kant toch ook vervelend dat het de buikpijn niet verklaard. Ondanks dat je niet zit te wachten op hele gekke uitslagen, was iets wat simpel op te lossen was toch welkom denk ik. Ik duim dat je nu snel zwanger bent en heel lang geen menstruatie hebt. :)

GVman, goed om te horen dat de uitslag van je dochtertje goed was. Toch een hele opluchting lijkt me!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 09:35:53 #189
437909 GVman
korte tekst
pi_168286933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws GV! Wat hebben jullie lang op de uitslag moeten wachten zeg :o En waarom is het aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, kunnen ze het niet geheel uitsluiten?
Dat het zo lang duurde was aan ons zelf te wijten/danken. We kregen de uitslagen van de huisarts al veel eerder (een paar dagen na het bloedprikken) en op basis daarvan konden we zelf eigenlijk ook al wel de conclusie trekken (de hormonen die mensen met Kallmann niet aanmaken, werden bij onze dochter wel gemeten). Uiteindelijk zijn we toch maar naar de kinderarts gegaan, om e.e.a. even netjes in een dossier vast te leggen. Het klinkt dus wat heftiger dan het lijkt. Evengoed zijn we er natuurlijk blij mee dat ze waarschijnlijk geen Kallmann heeft.

Als we echt 100% zekerheid willen dan zouden we een DNA-test moeten doen, maar goed, dat vonden wijzelf en de kinderarts een beetje overkill.
ruimte gereserveerd voor signature...
  dinsdag 24 januari 2017 @ 08:57:16 #190
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168390284
Nanuke, wat een rollercoaster zo voor jullie! Hopelijk is alles goed met jullie mini :*

GV, fijn om te horen dat jullie meisje de ziekte niet heeft!

Exode, ik duim voor jullie :)

Majo, al helemaal hersteld van de kijkoperatie inmiddels?

Voor alle dames (en heren?) hier bij dezen ook een dikke knuffel :* Ik haak nu weer echt aan; we hopen dat ik ergens in de loop van deze of volgende week ongesteld word en dan op kunnen voor een terugplaatsing van een cryo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 09:59:45 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168391094
Frummel! wat leuk, jullie gaan voor een tweede dan toch?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 24 januari 2017 @ 10:36:44 #192
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168391550
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 09:59 schreef Barreltje het volgende:
Frummel! wat leuk, jullie gaan voor een tweede dan toch?
Klopt, onze dochter is nu bijna 1.
pi_168391655
Welkom terug Frummel en dank je wel! Vrijdag gaan we testen....
  dinsdag 24 januari 2017 @ 11:00:32 #194
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168391818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 10:47 schreef exode het volgende:
Welkom terug Frummel en dank je wel! Vrijdag gaan we testen....
Spannend! :)
pi_168394444
Exode wat spannend weer. Hoe is je vrouw eronder?

Frummel leuk dat jullie voor de tweede gaan. De eerste is ook zo goed gelukt.
Hoeveel cryo's hebben jullie nog?
pi_168394517
Nou we zijn nu zo ontzettend bezig met andere dingen, dat het eigenlijk op de achtergrond is. Dat zal de komende dagen wel veranderen nu vrijdag steeds dichterbij komt.

Die andere dingen zorgen er ook voor dat mijn vrouw de eventueel 11e poging een maand uit wil stellen. Er komt een enorme stress periode aan door oa een verhuizing en dat voelt dan even niet goed geeft ze aan. Ik kan me ook voorstellen dat stress echt wel een negatieve uitwerking heeft wat dat betreft.
  Moderator dinsdag 24 januari 2017 @ 14:44:10 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168395435
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:57 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nanuke, wat een rollercoaster zo voor jullie! Hopelijk is alles goed met jullie mini :*

GV, fijn om te horen dat jullie meisje de ziekte niet heeft!

Exode, ik duim voor jullie :)

Majo, al helemaal hersteld van de kijkoperatie inmiddels?

Voor alle dames (en heren?) hier bij dezen ook een dikke knuffel :* Ik haak nu weer echt aan; we hopen dat ik ergens in de loop van deze of volgende week ongesteld word en dan op kunnen voor een terugplaatsing van een cryo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom terug! Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan O+

Qua wachttijd bij het UMC valt het best mee volgens mij. Bij ons is het hele traject 2 weken vertraagd, alleen stonden we wel bovenaan de lijst vanwege mijn kijkoperatie. Wie weet sta je ook bovenaan omdat je het traject al eerder hebt gedaan? Spannend in ieder geval *O*

Ik ben nog steeds niet helemaal hersteld -O- Morgen is het een week geleden en nog steeds erg weinig energie en last van de wond. Donderdag ga ik weer proberen te werken.

Spannend ook voor jullie exode! Ik hoop dat het nu toch eens raak is, het duurt verdulleme veel te lang! :( :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168396120
MaJo, een week is niks. Geef jezelf de tijd he. :*
  Moderator dinsdag 24 januari 2017 @ 21:00:44 #199
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168403880
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 15:19 schreef Cygne het volgende:
MaJo, een week is niks. Geef jezelf de tijd he. :*
Doe ik :*

En jij gefeliciteerd! *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 25 januari 2017 @ 06:58:19 #200
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168411528
Dank je, Arja! :) We hebben nog drie cryo's van goede kwaliteit, dus hopelijk hoef ik geen nieuwe punctie te ondergaan.

Majo, zo'n operatie is ook niet niks hè. Daar heeft je lijf wel even wat tijd voor nodig om van te herstellen. :* En fijn dat het bij jou amper vertraging heeft opgelopen in het UMC! Ik weet pas als ik ongesteld word en dan het ziekenhuis bel, of ik dan op kan voor een tp. Ze plaatsen namelijk in mijn eigen cyclus terug. Ik zit trouwens officieel bij het Antonius, die het UMC-lab gebruiken voor het tweede deel van ivf (bevruchting en terugplaatsing). Dus wellicht dat dat ook nog van invloed is dat ik dan langer moet wachten. Er stonden inmiddels al zo'n 50 stellen op de wachtlijst begreep ik...
pi_168413792
Spannend Frummeltje! Ik duim dat het niet al te lang gaat duren voordat jullie kunnen voor de terugplaatsing. Is het niet zo dat terugplaatsingen altijd voorrang krijgen, gezien het veel minder tijd in beslag neemt dan een heel nieuw traject met stimulatie, controles en punctie? Ik hoop het in elk geval voor jullie. :)

Majo,
Is je ook verteld hoe lang je er last van kon houden? Doe het vooral rustig aan, de icsi gaat ook nog genoeg energie kosten. Dus nu een beetje extra rustig aan doen is helemaal niet zo raar.

Exode,
Het is al bijna vrijdag. Veel plezier dit weekend, en ik hoop op een goede reden voor je vrouw om niet te drinken. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator woensdag 25 januari 2017 @ 14:37:53 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168417930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 06:58 schreef Frummeltje86 het volgende:
Dank je, Arja! :) We hebben nog drie cryo's van goede kwaliteit, dus hopelijk hoef ik geen nieuwe punctie te ondergaan.

Majo, zo'n operatie is ook niet niks hè. Daar heeft je lijf wel even wat tijd voor nodig om van te herstellen. :* En fijn dat het bij jou amper vertraging heeft opgelopen in het UMC! Ik weet pas als ik ongesteld word en dan het ziekenhuis bel, of ik dan op kan voor een tp. Ze plaatsen namelijk in mijn eigen cyclus terug. Ik zit trouwens officieel bij het Antonius, die het UMC-lab gebruiken voor het tweede deel van ivf (bevruchting en terugplaatsing). Dus wellicht dat dat ook nog van invloed is dat ik dan langer moet wachten. Er stonden inmiddels al zo'n 50 stellen op de wachtlijst begreep ik...
Ik kan me ook juist voorstellen, zoals Nanuke ook zegt, dat jullie voorrang hebben omdat er alleen een TP plaats hoeft te vinden. Dat is natuurlijk minder belastend voor het lab dan het hele traject. Hopelijk hoef je niet te lang te wachten! Wanneer verwacht je je menstruatie?

Ik had de operatie echt onderschat denk ik :@ Kijkoperatie klinkt ook wat misleidend, alsof ze even kijken en klaar. Maar je gaat natuurlijk wel onder narcose en er gaat wel van alles je buik in. Ik heb vandaag voor het eerst het gevoel dat ik weer wat meer kan. Ook gestopt met pijnstillers, begin het een beetje zat te worden. Het is nu wel draaglijk zo :)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:42 schreef Nanuke het volgende:
Spannend Frummeltje! Ik duim dat het niet al te lang gaat duren voordat jullie kunnen voor de terugplaatsing. Is het niet zo dat terugplaatsingen altijd voorrang krijgen, gezien het veel minder tijd in beslag neemt dan een heel nieuw traject met stimulatie, controles en punctie? Ik hoop het in elk geval voor jullie. :)

Majo,
Is je ook verteld hoe lang je er last van kon houden? Doe het vooral rustig aan, de icsi gaat ook nog genoeg energie kosten. Dus nu een beetje extra rustig aan doen is helemaal niet zo raar.

Exode,
Het is al bijna vrijdag. Veel plezier dit weekend, en ik hoop op een goede reden voor je vrouw om niet te drinken. O+
Daar konden ze niet zoveel over zeggen omdat dit echt per persoon verschilt. Toen ik aangaf 2 dagen vrij genomen te hebben en maandag weer te willen werken zeiden ze dat dat waarschijnlijk best zou kunnen. Blijkbaar hebben sommige vrouwen er dan dus toch minder last van ;)

Hoe is het nu met jou? Is het nieuws een beetje geland?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168438096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:37 schreef MaJo het volgende:

Daar konden ze niet zoveel over zeggen omdat dit echt per persoon verschilt. Toen ik aangaf 2 dagen vrij genomen te hebben en maandag weer te willen werken zeiden ze dat dat waarschijnlijk best zou kunnen. Blijkbaar hebben sommige vrouwen er dan dus toch minder last van ;)

Hoe is het nu met jou? Is het nieuws een beetje geland?
Dat is ook zo. Na de puncties had ik ook ruim een week nog flink pijn. Terwijl er ook genoeg zijn die de de dag erna alweer vrolijk alles doen.

Ik geloof dat het wel gaat. Er valt momenteel weinig anders te doen dan praten en afwachten. Maar moeilijk is het wel. Het is zoiets groots wat voor zo'n lange tijd een heel groot deel van mijn leven heeft beheerst. En nu het dan zover is... ik weet niet of ik dit wel nog objectief kan bekijken.

Ik denk dat ik het hele 'geen kinderen' nooit afgesloten heb, alleen maar het verlangen diep in de kast verborgen had.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168462731
Helaas, negatieve test :{ Na het weekend (we gaan een weekendje weg met een groep vrienden) gaan we maar eens goed doorspreken of we de volgende poging willen doorschuiven.
pi_168462810
He bah, wat stom Exode. :{
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168463201
Klote exode :*
Wel een gezellig en fijn weekend toegewenst met de vrienden.
pi_168463255
Exode :* Hoop dat jullie desondanks toch een leuk weekend hebben!
pi_168464028
Balen exode! Wat een teleurstelling weer
pi_168464608
Exode wat enorm balen. Hopelijk kunnen jullie ondanks alles toch een beetje genieten van het vriendenweekend. :*
  vrijdag 27 januari 2017 @ 14:19:09 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168466639
ahh nee, wat balen exode!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168466812
Lief van jullie! :* :* :*
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:05:23 #212
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168470064
Exode :* Succes met de beslissingen en hopelijk hebben jullie toch een fijn weekend.
  vrijdag 27 januari 2017 @ 17:24:40 #213
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168470412
Exode... ;( ik hoop dat je alsnog een heel fijn weekend hebt met je vrienden :*

Nou, ik heb duidelijkheid over een mogelijke terugplaatsing. Ik zit nog steeds te wachten op mijn ongesteldheid helaas. Vandaag belde het ziekenhuis mij, met het bericht dat ik een tp in februari kan krijgen, mits ik niet eerder dan 1 februari ongesteld word. Anders schuift het een cyclus op. Even afwachten nog dus, maar ik weet nu iig meer :)
  Moderator vrijdag 27 januari 2017 @ 23:13:37 #214
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168480706
Goffer Exode, wat balen -O- Hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van het weekendje weg :*

Frummeltje wat fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Nu hopen dat je niet voor 1 februari ongesteld wordt. Alleen snap ik dat niet helemaal, je moet toch sowieso de pil slikken tijdens dit traject of is dat alleen bij de eerste keer? Anders zou je een weekje langer door kunnen slikken lijkt me :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 28 januari 2017 @ 06:49:18 #215
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168485310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2017 23:13 schreef MaJo het volgende:
Goffer Exode, wat balen -O- Hopelijk kunnen jullie een beetje genieten van het weekendje weg :*

Frummeltje wat fijn dat jullie zo snel terecht kunnen! Nu hopen dat je niet voor 1 februari ongesteld wordt. Alleen snap ik dat niet helemaal, je moet toch sowieso de pil slikken tijdens dit traject of is dat alleen bij de eerste keer? Anders zou je een weekje langer door kunnen slikken lijkt me :)
Een cryo wordt bij mij in mijn natuurlijke cyclus teruggeplaatst :) ze stimuleren een eisprong dmv hormonen, of als dat uit zichzelf tot stand komt, dan zonder hormonen. Uit mijn cyclus van afgelopen maand bleek dat er uit zichzelf een follikel groeide, dus vooralsnog hoef ik niet te gaan prikken. Alleen dan om de eisprong exact te timen, zodat ze precies weten wanneer ze de cryo moeten ontdooien. Ik vind het een heel prettige manier zo. :)
pi_168485393
Frum, dat hebben wij zo ook gedaan. Wel een "vriendelijke" manier inderdaad!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_168538130
Zo, dat was kort dag. Ik had het gisteren met man nog over dat ik nog niets over de afspraak in Nijmegen had gehoord, bellen ze net of het morgenochtend ook uitkomt. Dus man en ik beide vrij aangevraagd, en gelukkig ook gekregen. We hebben 4 afspraken voor zover ik weet. Eerst bij de gynaecoloog, dan nog klinische genetica intake, gesprek met een maatschappelijk werker. En tot slot waatschijnlijk een echo. Spannend allemaal, maar ik hoop dat het wat gaat opleveren. (En dat ik me beter voel dan vandaag, want ik spuug al sinds vanacht om het uur alles eruit. ;( )
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:50:41 #218
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168538196
je bent iig goed zwanger nanuke ;)

en wat een hoop afspraken? waar zijn die afspraken allemaal voor?
en kijk je uit naar de echo? is dat dan de eerste echo? of vind je dat juist eng, omdat het dan werkelijkheid wordt?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 30 januari 2017 @ 12:06:55 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_168539985
Ik hoop voor Nanuke dat het elk uur spugen een bug is en niet door het zwanger zijn komt ;) :*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_168541611
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 12:06 schreef laziness het volgende:
Ik hoop voor Nanuke dat het elk uur spugen een bug is en niet door het zwanger zijn komt ;) :*
Dat hoop ik ook. :')

Al die afspraken, ja, ik weet het ook niet zo goed. Het zal veelal formaliteit zijn, intake hier, gesprekje daar. Het wordt inderdaad de eerste echo. Ik had zelf een afspraak hier bij de vk gemaakt, maar die is pas over 2 weken.

Ik weet allemaal niet zo goed wat ik ervan moet denken. Het wordt heel echt en ik heb aan alle kanten enorme twijfels. Misschien dat daar wat van weg genomen worden, dat zou fijn zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 30 januari 2017 @ 21:21:05 #221
269689 crew  Viv
pi_168554368
Succes morgen Nanuke!
pi_168554555
Hopelijk kunnen je twijfels wat weg genomen Nanuke. Succes!
  Moderator maandag 30 januari 2017 @ 22:18:10 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168555434
Spannend nanuke! Hopelijk heb je morgen wat meer duidelijkheid over jullie traject. En beterschap :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 31 januari 2017 @ 06:49:13 #225
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168559842
Succes Nanuke!
pi_168559959
Succes vandaag Nanuke! :*
pi_168560030
Hoi!
Sorry, een tijdje niet meegeschreven, ik vind het soms moeilijk om op jullie in te haken omdat ik er zo weinig verstand van heb (gelukkig maar misschien..).
Ik ga weer proberen meer op jullie in te haken, al dan niet met alleen een 'succes' of 'sterkte'.

Majo, hoe is het inmiddels met je? Lukt het werken weer een beetje, of was de operatie toch een grotere aanslag op je lijf dan je dacht?
Nanuke, heel veel succes vandaag! Ik hoop dat je wat antwoorden op vragen kan krijgen en dat alles helder voor je wordt. Voor zo ver dat op dit moment kan.
Frummeltje, veel succes weer deze tijd! Ik hoop dat je meteen in deze ronde aan de slag kunt.
En exode, verdorie.. Lang wachten zo he? Succes met de keuze of jullie het een maand willen doorschuiven.

Ik ben zelf helaas vandeweek ongesteld geworden. Stom.
Nu dus een HSG, morgen al. Ik zie er niet bepaald naar uit en hoop dat het een beetje gaat meevallen.
Ik hoop ook dat ze al een beetje kunnen zeggen hoe het er daar van binnen uit ziet, aangezien ik de uitslag eigenlijk pas over een maand krijg (er zit een vakantie van de arts tussendoor).
Gelukkig vandaag een drukke werkdag en morgen maar een beetje series kijken om de tijd te doden - ben pas eind van de middag aan de beurt.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 08:03:07 #228
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_168560149
Nanuke succes vandaag!

An dat is lang wachten op de uitslag. Qua pijn viel het bij mij mee. Even flinke menstruatie achtige pijn maar trok ook weer snel weg.
pi_168560163
Veel succes nanuke!

En veel succes met de hsg an! Bij mij viel het erg mee :)

Edit: en ik kon mee volgen op het scherm plus er werd wat uitgelegd, dus ik wist onmiddellijk of alles goed zat. Hopelijk doen ze het bij jou ook zo.
pi_168560588
Heel veel succes vandaag nanuke!
pi_168570031
Dank allemaal voor het meeleven. Het was een lange, lange dag. We zijn net pas thuis (ook omdat we op de terugweg nog even langs vrienden zijn geweest voor een kop koffie) en ik ben echt wel gesloopt nu.

Korte versie:
Nuttige gesprekken gehad, met veel goede adviezen waar man en ik nu in de komende weken veel over gaan praten. Er volgt nog een gesprek met mijn behandelend arts, zodat we hem ook een aantal vragen kunnen stellen. Over een tweetal weken heb ik dan weer contact met de KG, en dan gaat ze ons inplannen voor een vlokkentest. En... er is een knipper!

SPOILER: lange versie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet alleen niet zo goed of dit allemaal hier nog wel hoort, of dat ik toch een topic op moet schuiven. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168570110
Een knipper *O*
  dinsdag 31 januari 2017 @ 17:37:48 #233
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168570456
Fijn dat de trein nu rijdt, Nanuke! En ik hoop voor je dat de vlokkentest etc gewoon mogen in je eigen ziekenhuis, dat lijkt me het fijnste. En dat je inderdaad goed met elkaar kan praten over de verschillende scenario's voor daarna. Maar bovenal dat je knipper jouw ziekte niet heeft natuurlijk, dat zou het allerfijnste zijn. :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168589792
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:03 schreef snoenk het volgende:
Nanuke succes vandaag!

An dat is lang wachten op de uitslag. Qua pijn viel het bij mij mee. Even flinke menstruatie achtige pijn maar trok ook weer snel weg.
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 08:04 schreef Bottoms_up het volgende:
Veel succes nanuke!

En veel succes met de hsg an! Bij mij viel het erg mee :)

Edit: en ik kon mee volgen op het scherm plus er werd wat uitgelegd, dus ik wist onmiddellijk of alles goed zat. Hopelijk doen ze het bij jou ook zo.
Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik zal het straks merken.

Nanuke, fijn dat het ondanks, toch een goede dag voor jullie was!
pi_168589870
Een knipper bij nanuke! *O*
pi_168602389
Nanuke een knipper! Wat fijn! *O*

Ik ga voor je duimen dat jullie helemaal geen lastige keuzes hoeven te maken en de baby jouw ziekte niet heeft. :*
pi_168602658
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2017 21:37 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nanuke een knipper! Wat fijn! *O*

Ik ga voor je duimen dat jullie helemaal geen lastige keuzes hoeven te maken en de baby jouw ziekte niet heeft. :*
Sluit ik me bij aan. :*
pi_168604652
Welkom terug AN. Hoe is de HSG gegaan vandaag? Ik hoop dat je gelijk al een beeld gekregen hebt hoe het eruit ziet en niet op je afspraak hoeft te wachten.

Nanuke, ik doe toch een voorzichtige jompel voor je knipper hoor. *O* Fijn dat er goed met jullie mee gedacht wordt en hopelijk volgt er goed nieuws na de vlokkentest. Hoelang duurt het na de vlokkentest voordat jullie de uitslag krijgen?

Hier vorige week afschuwelijke kramp gehad een half uur op de dag dat ik mijn eisprong zou moeten hebben. Ik vermoed dus dat dat mijn eisprong was, maar ik ben niet gewend dat het zo pijnlijk is. Ik kon niet staan en alleen maar in elkaar gekrampt zitten. Ik raakte ook even in paniek, omdat ik dacht dat er serieus iets mis was, zo pijnlijk was het.
A.s. maandag NOD en de spanning begint weer toe te nemen. Dinsdag afspraak in het ziekenhuis op de miskraam poli voor uitslag bloedonderzoek. Ik hoop zo daar alleen maar voor de sier heen te gaan O-)
  donderdag 2 februari 2017 @ 10:29:39 #239
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168610324
Nanuke, fijn dat je nu weet wat de stappen zijn :*

AN, 'welkom terug' :*

Fuchsia, spannend weer voor jou. Het is je zo gegund! :*

Ehm, ik weet niet zo goed wat ik nu moet schrijven. Ik ben namelijk nog een beetje in shock. Ik mocht namelijk niet voor 1 februari ongesteld worden om op te mogen voor de cryo. Dat gebeurde inderdaad ook niet, maar ik had zo'n voorgevoel dat dat een reden had...

Ik blijk al zwanger te zijn! Vanmorgen positief getest. Ik ben nog helemaal in shock merk ik... En natuurlijk superblij.
pi_168611115
Woohoo Frummel, gefeliciteerd! *O*

Wat een geweldig mooie verrassing!
pi_168611568
Frummel!! Wat fantastisch!!!! *O*
Waanzinnig, wat een verrassing!!

En Fuchsia, spannend, m'n duimen draaien! ^O^

Mijn HSG was ruk :P Het deed mij jammer genoeg wel pijn. Ik kon inderdaad ook meekijken op het scherm en ze waren verder ook echt uiterst vriendelijk. Maar bij een eileider kwam de vloeistof niet goed door, waardoor de druk nogal op liep.
Prettig was anders zeg maar oO<
Vandaag ook nog wel wat last, maar dat zal denk ik snel genoeg wegtrekken.
Bedankt voor het vragen :*
pi_168612269
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nanuke, fijn dat je nu weet wat de stappen zijn :*

AN, 'welkom terug' :*

Fuchsia, spannend weer voor jou. Het is je zo gegund! :*

Ehm, ik weet niet zo goed wat ik nu moet schrijven. Ik ben namelijk nog een beetje in shock. Ik mocht namelijk niet voor 1 februari ongesteld worden om op te mogen voor de cryo. Dat gebeurde inderdaad ook niet, maar ik had zo'n voorgevoel dat dat een reden had...

Ik blijk al zwanger te zijn! Vanmorgen positief getest. Ik ben nog helemaal in shock merk ik... En natuurlijk superblij.
Wat gaaf *O* gefeliciteerd!!!
pi_168612340
Wauw Frummel! Gefeliciteerd! *O* O+
pi_168612568
Wow frummel, wat gaaf zo'n verrassing! *O* gefeliciteerd!
pi_168612630
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:36 schreef AN. het volgende:
Frummel!! Wat fantastisch!!!! *O*
Waanzinnig, wat een verrassing!!

En Fuchsia, spannend, m'n duimen draaien! ^O^

Mijn HSG was ruk :P Het deed mij jammer genoeg wel pijn. Ik kon inderdaad ook meekijken op het scherm en ze waren verder ook echt uiterst vriendelijk. Maar bij een eileider kwam de vloeistof niet goed door, waardoor de druk nogal op liep.
Prettig was anders zeg maar oO<
Vandaag ook nog wel wat last, maar dat zal denk ik snel genoeg wegtrekken.
Bedankt voor het vragen :*
Jammer dat het zo'n pijn deed. Hopelijk trekt het idd snel weg.
Ook stom dat je nu zo lang moet wachten op de uitslag en eventuele vervolgstappen
pi_168612742
Frummel :D
Feli!
pi_168613464
Frummel gefeliciteerd! *O*
  donderdag 2 februari 2017 @ 13:13:01 #248
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_168613555
Gefeliciteerd Frummel! *O*
pi_168613626
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 11:36 schreef AN. het volgende:

Mijn HSG was ruk :P Het deed mij jammer genoeg wel pijn. Ik kon inderdaad ook meekijken op het scherm en ze waren verder ook echt uiterst vriendelijk. Maar bij een eileider kwam de vloeistof niet goed door, waardoor de druk nogal op liep.
Prettig was anders zeg maar oO<
Vandaag ook nog wel wat last, maar dat zal denk ik snel genoeg wegtrekken.
Bedankt voor het vragen :*
Nah, alsof ik hier mij verhaal lees, maar dan had ik een fertiloscopie gisteren. Deed echt pijn, ik viel bijna weg.
Hoe was de uitslag bij jou? Uiteindelijk alles toegankelijk?

Frummel wat een nieuws!!! *O* van harte gefeliciteerd. Is die cryo dus helemaal niet nodig!

Fuchs, ik duim heel hard dat je voor de sier naar het ZH gaat dinsdag!

[ Bericht 1% gewijzigd door Peacefulll op 02-02-2017 13:18:00 (Maandag=dinsdag ) ]
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:28:21 #250
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168615224
Dank jullie wel, dames! O+

AN en Peacefull, knuffel voor jullie. Dat soort onderzoeken zijn inderdaad pittig :*
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:33:31 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168615323
whuuuuut!! Frummel!! gefeliciteerd! wat een fantastic nieuws

en hoe kan dat nu ineens? wat was de redden dat je dochter wel met ivf " moest" dan?

uitzwaaitopique!! :W :W :W :W :W
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:36:08 #252
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168615383
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:33 schreef Barreltje het volgende:
whuuuuut!! Frummel!! gefeliciteerd! wat een fantastic nieuws

en hoe kan dat nu ineens? wat was de redden dat je dochter wel met ivf " moest" dan?

uitzwaaitopique!! :W :W :W :W :W
Ja, echt bizar. Ik heb pcos en mijn man verminderde zaadkwaliteit. Na jaren van ovulatie-inductie en iui kwamen we toen uit bij ivf. We wisten dat ik een eisprong had afgelopen maand, omdat mijn cyclus gemonitord is, maar dit hadden we echt niet verwacht...
  donderdag 2 februari 2017 @ 14:47:00 #253
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_168615588
Wow! extra bijzonder dus!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_168615964
Frummeltje! *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_168616056
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:36 schreef Frummeltje86 het volgende:

[..]

Ja, echt bizar. Ik heb pcos en mijn man verminderde zaadkwaliteit. Na jaren van ovulatie-inductie en iui kwamen we toen uit bij ivf. We wisten dat ik een eisprong had afgelopen maand, omdat mijn cyclus gemonitord is, maar dit hadden we echt niet verwacht...
Wauw, extra bijzonder! Een goed eitje EN een goed zaadje!
pi_168616138
Gefeliciteerd Frummel!

Het komt wel vaker voor dacht ik, mijn collega en zijn vrouw hebben nr 1 ook via de mmm, en toen ineens zonder assistentie zwanger van nr 2.

Een cadeautje is t! O+
Kwak
pi_168617314
Frummel wat een cadeautje! O+
  donderdag 2 februari 2017 @ 16:17:45 #258
437909 GVman
korte tekst
pi_168617675
Frummeltje, wat mooi!!!!! Een tweede tweede streep! *O* *O* *O* *O* *O*

Gefeliciteerd!
ruimte gereserveerd voor signature...
  donderdag 2 februari 2017 @ 16:53:26 #259
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168618417
Peacefulll, misschien lees ik er overheen, maar heb je al een uitslag gehoord?

En wat leuk dat hier weer een verrassingsbaby is! Gefeliciteerd Frummeltje :)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168618928
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 16:53 schreef Lemijn het volgende:
Peacefulll, misschien lees ik er overheen, maar heb je al een uitslag gehoord?

En wat leuk dat hier weer een verrassingsbaby is! Gefeliciteerd Frummeltje :)
Ja! Staat in WOHTS (oude topic). Alles zag er werkelijk prachtig uit. Vloeistof ging door rechts moeizamer dan door links. Maar beide waren doorgankelijk. Goed nieuws dus! Nog wel een raadsel waarom ik, ondanks dat werkelijk alles fantastisch en mooi is, toch elke keer ongesteld word. Eind feb weer een gesprek bij de fertiliteitspoli.
  donderdag 2 februari 2017 @ 17:34:14 #261
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168619170
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:21 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja! Staat in WOHTS (oude topic). Alles zag er werkelijk prachtig uit. Vloeistof ging door rechts moeizamer dan door links. Maar beide waren doorgankelijk. Goed nieuws dus! Nog wel een raadsel waarom ik, ondanks dat werkelijk alles fantastisch en mooi is, toch elke keer ongesteld word. Eind feb weer een gesprek bij de fertiliteitspoli.
Op zich goed nieuws. Voor je volgende gesprek zit nog wel een kans toch? Hopelijk zijn jij en AN allebei iemand voor wie dat verhaal van hogere kansen na doorspuiten opgaat :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168621977
Frummeltje wat gaaf! Gefeliciteerd!! O+ *O*
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:27:55 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_168623970
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 10:29 schreef Frummeltje86 het volgende:
Nanuke, fijn dat je nu weet wat de stappen zijn :*

AN, 'welkom terug' :*

Fuchsia, spannend weer voor jou. Het is je zo gegund! :*

Ehm, ik weet niet zo goed wat ik nu moet schrijven. Ik ben namelijk nog een beetje in shock. Ik mocht namelijk niet voor 1 februari ongesteld worden om op te mogen voor de cryo. Dat gebeurde inderdaad ook niet, maar ik had zo'n voorgevoel dat dat een reden had...

Ik blijk al zwanger te zijn! Vanmorgen positief getest. Ik ben nog helemaal in shock merk ik... En natuurlijk superblij.
WAAROM is hier geen update van???
Gefeliciteerd, wat een heerlijke verrassing! O+
disclaimer
  donderdag 2 februari 2017 @ 20:42:45 #264
409579 LuDann
All the way
pi_168624495
Wat een fantastisch nieuws frummeltje! Van harte gefeliciteerd!! :D O+ *O*
pi_168624702
Frummeltje! Wat doe je nou? :D Gefeliciteerd! O+

An, ik hoop dat je je morgen alweer een stuk beter voelt en dat t niet voor niets is gewees. :*

Majo, het is februari! Wanneer mocht je ook weer precies beginnen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 2 februari 2017 @ 21:04:14 #266
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_168625402
Wat een super nieuws. Gefeliciteerd frummel! O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_168625880
Frummel wat doe je nu! Wat een fantastisch goed nieuws! *O* O+ *O*
pi_168627441
Frummel *O*
pi_168627862
Frummel :o *O* wat fantastisch!!!! Gefeliciteerd
pi_168629037
Wow Frummel! Gefeliciteerd! *O*
pi_168629951
Gefeliciteerd Frummeltje, wat een positieve verrassing *O*
pi_168629964
Woooooow! Gefeliciteerd!
  Moderator vrijdag 3 februari 2017 @ 00:03:04 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168631234
Frummel wat doe je :o *O* O+ dat is wel echt een verrassingsbaby *;

En nanuke een knipper! O+

Wat een goed nieuws meiden! Ik ga morgen beginnen met spuiten, hopelijk volg ik jullie snel :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168632345
Wow Frummeltje *O* Gefeliciteerd! Ik duim voor een plakker!

Hier ben ik volgens mij op dag 26 geheel onverwachts ongesteld geworden ;( Dus ik baal!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 05:57:15 #275
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168633218
Dank jullie wel! O+ O+

Net opnieuw getest, zwanger 3+. Nu met mijn man erbij ;) maandag 13 februari eerste echo! Tot dan blijf ik nog even in de luwte ;)

Majo, heel veel succes :*

Fuchsia, wat balen meis ;( :*
pi_168633454
Nou.... ik dacht toch echt dat ik je gefeliciteerd had voordat ik de update plaatste.....

Inclusief opmerking dat het dus toch echt ook gewoon kan. Niet bij iedereen, maar je bent de zoveelste die na IVF nog wel gewoon zwanger blijkt te kunnen worden. O+
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 3 februari 2017 @ 08:57:22 #277
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_168634256
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 07:39 schreef McLaura het volgende:
Nou.... ik dacht toch echt dat ik je gefeliciteerd had voordat ik de update plaatste.....

Inclusief opmerking dat het dus toch echt ook gewoon kan. Niet bij iedereen, maar je bent de zoveelste die na IVF nog wel gewoon zwanger blijkt te kunnen worden. O+
Haha, niet erg hoor ;) ik zag je post in het updatetopic als verkapte felicitatie. :D
pi_168659456
Frummeltje gefeliciteerd *O* *O* *O*
  zaterdag 4 februari 2017 @ 12:35:24 #279
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_168659979
Frummeltje Gefeliciteerd! *O*
pi_168686247
Gefeliciteerd frummel *O*


Hoe gaat het met iedereen hier?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 5 februari 2017 @ 23:48:49 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168701559
Deadly wat goed dat je die stap hebt genomen en dat het zo goed voelt! Ik denk dat het, vooral in zo'n traject, belangrijk is om jezelf niet voorbij te lopen en dat je ook af en toe een stapje terug kunt nemen als dat beter is :*

Zelf ben ik nu een paar dagen bezig met de decapeptyl, venijnig spul is dat :X de prik is ook een stuk groter dan Gonal F en je voelt de vloeistof dan ook erg goed. Gelukkig is de pijn na inspuiten wel meteen verdwenen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168732149
Deadly, moedig besluit en goed dat je jezelf de tijd en ruimte geeft. :*
Klinkt inderdaad vervelend MaJo.

Wij zijn weer aan het wachten op de positieve ovulatietest. Vandaag was dag 11, dus het zal komend weekend of net daarna wel zijn. Dat wordt dus poging 11, als deze niet lukt stellen we poging 12, wat tevens de laatste poging is, uit. We krijgen over 3 weken de sleutel van ons nieuwe huis en gaan 24 maart verhuizen.
pi_168751367
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 12:33 schreef Bottoms_up het volgende:
Jammer dat het zo'n pijn deed. Hopelijk trekt het idd snel weg.
Ook stom dat je nu zo lang moet wachten op de uitslag en eventuele vervolgstappen
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 14:28 schreef Frummeltje86 het volgende:

AN en Peacefull, knuffel voor jullie. Dat soort onderzoeken zijn inderdaad pittig :*
:* Dankjullie! Inderdaad nu even wachten, stom, maar het zij zo.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2017 13:16 schreef Peacefulll het volgende:
Nah, alsof ik hier mij verhaal lees, maar dan had ik een fertiloscopie gisteren. Deed echt pijn, ik viel bijna weg.
Hoe was de uitslag bij jou? Uiteindelijk alles toegankelijk?
:* Jouw onderzoek klinkt nog wel een paar tandjes heftiger hoor..! Oef wat rot..
De uitslag was vooralsnog dat het er 'oké' uit zag. Bij m'n linker eileider duurde het wel langer eer dat de vloeistof er door heen ging. En juist aan de rechterkant lang nog last gehouden.
De echte uitslag hoor ik pas eind van de maand. Ben benieuwd!
Hoe is het nu bij jou verder? Pijn helemaal weg? Hoop het! :*
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 17:34 schreef Lemijn het volgende:
Op zich goed nieuws. Voor je volgende gesprek zit nog wel een kans toch? Hopelijk zijn jij en AN allebei iemand voor wie dat verhaal van hogere kansen na doorspuiten opgaat :*
Ik hoop het ook! O+
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2017 20:48 schreef Nanuke het volgende:
An, ik hoop dat je je morgen alweer een stuk beter voelt en dat t niet voor niets is gewees. :*
:* Thanks, het zeurderige gevoel heeft nog best een poosje aangehouden, maar nu is het weer oké!

Fuchsia :* :* Wat rot toch weer..
Majo, rottig dat deze spuiten zo venijnig zijn.. Hopelijk werken ze wel! :*
Exode, spannend..! Duimen draaien weer extra ^O^
Deadly, wat fijn dat deze stap terug als een stap vooruit voelt! :* Sterkte

Hier bijna richting mijn eisprong, we gaan ook nog een weekendje weg (weliswaar met een ander stel, maar goed..!) dus hopen dat het lukt! En dat het 'schoonspuiten' ons een handje helpt!
pi_168764759
deadly_kiss, dat klinkt als een fijne stap. Je klinkt heel positief en goed dat je er ruimte voor maakt. Neem je tijd :*

Hoe gaat het inmiddels met spuiten Majo?

Mn duimen draaien exode! Sowieso wordt het een spannende tijd voor jullie met een naderende verhuizing.

AN. hopelijk heeft het 'schoonspuiten' inderdaad geholpen. Veel plezier alvast :9

Hier gister naar het ziekenhuis geweest. We waren langer onderweg als bij de arts :') Uitslag van het bloedonderzoek was helemaal positief. 2 uitslagen waren nog niet binnen, dus daar heb ik over 3 weken een belafspraak over, maar daar verwacht ik niks meer van. Eerder was mn baarmoeder onderzocht en die zag er volkomen normaal uit.
Het enige wat we nu nog kunnen laten doen, is onze chromosomen laten onderzoeken. Maar dat willen we op dit punt (nog) niet. Ik moet mij daar ook wat meer over inlezen.
Aan de ene kant heel fijn dat er niet nog iets medisch gevonden is. Aan de andere kant ook vervelend. Was er maar een wonderpil waardoor je zwanger kan worden en ook blijft!!
pi_168805120
Vanmiddag hebben we contact gehad met een kinderarts over kinderen met mijn ziekte.
Het komt er een beeje op neer dat hij zei dat t kindje vanaf jongs af aan medicijnen zal moeten krijgen (degene die ik ook krijg zeg maar), maar dat het in zijn ervaring dan een vrijwel normaal leven kan leiden. Dat in zijn ervaring de mate van uiting overeenkomt als bij de ouder in kwestie. En dat doordat al vroeg gestart wordt met medicijnen de kans op infecties vrijwel normaal zijn (als in, een normaal persoon heeft ook wel eens een keeltonsteking of blaasontsteking etc, alleen zal de heftigheid dan wel verschillen, net als bij mij). Dat dan vooral de vermoeidheid overblijft, en dat verschilt per kind.

Hij nam nogal mijn grootste doemscenario's weg. Dat het feit dat ik vatbaarder ben, kwetsbaar/schadelijk is voor zo'n kind bijvoorbeeld. Want de meeste dingen zal t kind oppikken in omgang met andere kinderen.
Neemt niet weg dat t nog steeds wel heftig is. Medicijnen vanaf vrijwel het begin is nogal wat, en beperkte energie om te doen wat ieder kind doet ook. Maar het is eh een flink stuk zonniger dan het in mijn hoofd was.

Rest alleen nog de vraag, is dit dan goed genoeg? Of andersom, is dit genoeg beperkt om (voor mezelf alleen al) eventueel afbreken te verantwoorden?
Ik weet het niet. En hoe verder de weken voorbij tikken, hoe minder zeker ik ben. Ik ben verdrietig, optimistisch, verward en nuchter allemaal door elkaar. Komt er een punt dat ik zeker weet welke keuze de juiste is? Is er wel een situatie waarin ik me niet schuldig ga voelen over een (niet) gemaakte keuze?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 18:20:32 #286
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168806515
Ik denk dat het schuldgevoel er altijd wel in vlagen zal zijn, wat je ook kiest. En verder duim ik heel erg voor je dat, mocht je kind jouw ziekte blijken te hebben, je vanzelf 'voelt' wat je wil. Misschien weet je het eigenlijk al wel maar is het in beide gevallen eng om uit te spreken?

Ken je deze site? Misschien heb je daar nog iets aan, straks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168820945
Ik weet het niet, Lemijn. Aan de ene kant blijf ik steeds denken 'deze keus hebben we lang geleden al gemaakt, we zijn niet voor niets ooit het pgd-traject ingegaan'. Is het dan echt alleen anders omdat het al groeit en er al is, ben ik zo egoïstisch dat dit kindje het minder verdient om gezond te zijn?

Op de een of andere manier is deze keus moeilijker dan het niet lukken van al die pgd-pogingen bij elkaar. Het is niet meer een hypothetische zwangerschap, of een kans op een kindje. Het is er al. Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.

Dank voor de site. Ik zal er eens op rondkijken. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168822101
Ik hoop van harte dat je geen beslissing hoeft te maken en je kindje gezond is.

Majo hoe gaat het?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:59:15 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168822194
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:41 schreef Nanuke het volgende:
Op de een of andere manier is deze keus moeilijker dan het niet lukken van al die pgd-pogingen bij elkaar. Het is niet meer een hypothetische zwangerschap, of een kans op een kindje. Het is er al. Het zou geen verschil moeten maken, maar dat doet het wel.
Natuurlijk maakt dat verschil. En dat is ook de reden dat PGD bestaat: omdat dat veel makkelijker is om een handeling in het laboratorium te laten doen en een embryo wel of niet terug te plaatsen die je met het blote oog niet eens kan zien, dan om een zwangerschapsafbreking te ondergaan (iets wat gebeurt met je lichaam). Het is nogal begrijpelijk dat dat anders voelt voor jou, en dat je dus gaat twijfelen. Ik hoop dat je je gesteund voelt in je omgeving, en dat niemand je een kant op dwingt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 13 februari 2017 @ 09:12:21 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168868830
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:51 schreef Arja het volgende:
Ik hoop van harte dat je geen beslissing hoeft te maken en je kindje gezond is.

Majo hoe gaat het?
Qua spuiten goed ^O^ ik wist niet dat de decapeptyl opgewarmd mocht worden dus zette het de eerste paar keer zo uit de koelkast in mijn buik :X nu ik weet dat het wel mag stop ik de ampul tien minuten tussen mijn boezem, nergens meer last van! *O*

Verder bloed ik nu bijna 4 weken en daar word ik inmiddels wel moe van... eerst natuurlijk door de kijkoperatie, toen tussentijdse bloeding door de pil heen (die duren bij mij een week) en nu ik met de pil gestopt ben denkt mijn lichaam ook weer "ok we mogen weer gaan afstoten" dus gewoon full on ongesteld -O- volgens de arts niets om me zorgen om te maken. Nou, ik maak me eigenlijk ook helemaal geen zorgen, ik word er gewoon moe van :{w }:|

Die condooms die ik gekocht heb hoeven we op deze manier nooit te gebruiken zeg maar :')

Maar goed, vrijdag eerste echo. Zal het dan nog eens in de groep gooien.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168878921
Kwam even snel een knuffel en kus brengen voor Nanuke en voor Majo. En ik duim duim duim voor iedereen.

Wij mogen morgen voor poging 11....
pi_168879197
Wat lastig dat bloeden, majo. Ben benieuwd wat de echo laat zien.

Exo poging 11 alweer. Wat een geduld moeten jullie hebben. Succes weer
pi_168883319
Wat rot dat bloeden Majo -O- Is gewoon mega irritant en onhandig.

Ik duim voor jullie morgen exode!
pi_168913590
Poging 11... jeetje exode, dat zal er inhakken. Ik hoop heel erg dat dit dan de laatste mag zijn. :*

Majo, wat een ellende, 4 weken bloeden. Kan me voorstellen dat je het dan goed zat bent. Ik duim voor een goede echo vrijdag!

Ik ga vrijdag 4 dagen op vakantie met mijn beste vriendin. Ik heb er zo'n zin in, even andere omgeving, afleiding etc. Ik verwacht in de week erna dat ik gebeld wordt voor het inplannen van de vruchtwaterpunctie, daarna begint het grote wachten. Dus ik ga extra genieten van even ergens anders zijn denk ik. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_168913748
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Qua spuiten goed ^O^ ik wist niet dat de decapeptyl opgewarmd mocht worden dus zette het de eerste paar keer zo uit de koelkast in mijn buik :X nu ik weet dat het wel mag stop ik de ampul tien minuten tussen mijn boezem, nergens meer last van! *O*

Verder bloed ik nu bijna 4 weken en daar word ik inmiddels wel moe van... eerst natuurlijk door de kijkoperatie, toen tussentijdse bloeding door de pil heen (die duren bij mij een week) en nu ik met de pil gestopt ben denkt mijn lichaam ook weer "ok we mogen weer gaan afstoten" dus gewoon full on ongesteld -O- volgens de arts niets om me zorgen om te maken. Nou, ik maak me eigenlijk ook helemaal geen zorgen, ik word er gewoon moe van :{w }:|

Die condooms die ik gekocht heb hoeven we op deze manier nooit te gebruiken zeg maar :')

Maar goed, vrijdag eerste echo. Zal het dan nog eens in de groep gooien.
Hey fijn maai dat het helpt! :*
Wel goed dat het niks raars is die menstruatie zo volgens de arts. Maar het blijft vervelend.

Exode. :*
pi_168940921
Ik kom even uit de lurkstand voor een vraag. Ik heb gisteren een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog (niet voor fertiliteit). Ze moest eea goed zien, dus z heeft flink geduwd, zeg maar.
Nu had ik de rest van de dag steeds lichtbruin afvegen gehad.
En vanochtend na het toiletbezoek dacht ik dat ik ongesteld was geworden. Verder weinig bloed de rest van de dag.
Hoort dit? Of moet er iemand even goed naar mijn baarmoedermond kijken?
Alvast bedankt!
Trotse mama van 2 :)
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 12:42:06 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168958766
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 16:27 schreef Davientje_ het volgende:
Ik kom even uit de lurkstand voor een vraag. Ik heb gisteren een inwendige echo gehad bij de gynaecoloog (niet voor fertiliteit). Ze moest eea goed zien, dus z heeft flink geduwd, zeg maar.
Nu had ik de rest van de dag steeds lichtbruin afvegen gehad.
En vanochtend na het toiletbezoek dacht ik dat ik ongesteld was geworden. Verder weinig bloed de rest van de dag.
Hoort dit? Of moet er iemand even goed naar mijn baarmoedermond kijken?
Alvast bedankt!
Ja hoor, niets vreemds aan. Ik heb vaak na echo's ook wel bloedverlies :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 12:48:42 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_168958858
Zelf ook echo gehad vanochtend. Zag er goed uit dus ik mag aan de Gonal F beginnen vanavond *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_168962974
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:48 schreef MaJo het volgende:
Zelf ook echo gehad vanochtend. Zag er goed uit dus ik mag aan de Gonal F beginnen vanavond *O*
Mooi!
Waar is die gonal f voor?
pi_168963747
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja hoor, niets vreemds aan. Ik heb vaak na echo's ook wel bloedverlies :Y
Dank voor je antwoord!
Succes met spuiten :*
Trotse mama van 2 :)
pi_168968735
MaJo! Fijn dat er schot in de zaak lijkt te komen. Dit is nu dus de spuiten om de eitjes straks aan te kunnen prikken zeg maar? Of ben ik nu te ver in het proces?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')