Het kan wel een week uitgesteld worden door alles een week op te schuiven. Dit kun je al bewerkstelligen door een weekje de pil te slikkenquote:Op woensdag 4 januari 2017 13:39 schreef Barreltje het volgende:
Ovitrelle is te vervangen door pregnyl en viceversa.. dus nee geen pregnyl, wel ovitrelle
Maar het hoe en wat en welke medicijnen hoop ik 8 februari te horen![]()
en ik bedoelde ook dat de cyclus wordt onderdrukt, maar ik was benieuwd of eea dan qua timing gelijk zou lopen aan mijn eigencyclus. ik weet niet hoe makkelijk/moeilijk het is om eea een week uit te stellen, als je toch je system lamlegt kan dat wellicht ook een week langer?
ahh jah.. dat bedoelde ik eigenlijkquote:Op woensdag 4 januari 2017 15:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het kan wel een week uitgesteld worden door alles een week op te schuiven. Dit kun je al bewerkstelligen door een weekje de pil te slikkenQua uitrekken terwijl je al aan de hormonen zit lijkt me wat lastiger, het verschilt namelijk ook per persoon hoe snel je erop reageert.
Voor zover ik het weet is onbekend nog steeds echt onduidelijk. Ik weet het niet dus. Lijkt mij wel de moeite om onderzoek naar te blijven doen maar de status daarvan is mij niet bekend.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 08:59 schreef McLaura het volgende:
[..]![]()
Onbekend hier. Zaad prima, ik prima. Toch in 10 jaar slechts 1 keer spontaan zwanger geweest (werd een miskraam) en dat na een mislukte IVF (1 verse tp, 5 cryo).
Is "de combinatie" medisch te verklaren? Is mijn bms dan bijvoorbeeld allergisch voor zijn zaad?
Mijn arts zegt dat hij over 10 jaar weet waar het bij ons aan lag.quote:Op woensdag 4 januari 2017 18:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Voor zover ik het weet is onbekend nog steeds echt onduidelijk. Ik weet het niet dus. Lijkt mij wel de moeite om onderzoek naar te blijven doen maar de status daarvan is mij niet bekend.
Gek idee! Gelukkig maakt het voor jullie niet meer uitquote:Op woensdag 4 januari 2017 18:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Mijn arts zegt dat hij over 10 jaar weet waar het bij ons aan lag.
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:31 schreef Cygne het volgende:
Voor ons was icsi wel echt een grens die we niet over wilden. Uiteindelijk toch gedaan met inderdaad het idee dat we dan ten minste alles geprobeerd hadden. Ons werd een kans gegeven van 20 tot 30%. Lagere kans vanwege de pgd.
Ik neig er nu naar dat ik inderdaad ook niet kan leven met het idee niet alles geprobeerd te hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:22 schreef McLaura het volgende:
Bobby, bij mij speelde behalve de slagingskans ook mijn leeftijd een rol. Ik wist dat ik niet zou kunnen leven met "niet alles geprobeerd hebben". Het IVF/ICSI traject was loodzwaar, maar alles waard.
Dat het zwaar is speelt niet zo mee in mijn overwegingen. Voor dat ik wist dat ik hier mee zelf te maken zou hebben vond ik dat een ivf/icsi-traject betekende dat je heel ver zou gaan om je leven 'ideaal' te maken. Wellicht heeft het met mijn geloofsovertuiging te maken, maar erkennen dat het leven soms niet te 'fixen' is, vind ik belangrijk. Inmiddels denk ik daar wat genuanceerder over, simpelweg omdat ik nu inzie dat ook met een ivf/icsi-traject je geen controle hebt over de uitkomst.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 21:42 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf trouwens totaal geen moeite met icsi, nooit gehad ook. Tuurlijk is het een stuk zwaarder qua hormonen/punctie en dergelijke maar wat zouden de andere bezwaren dan zijn? Ik wil zelf gewoon dolgraag een kindje, hoe dat er komt maakt me eigenlijk niet zo uit
Het heeft veel te maken met het verwerken van dat verdriet inderdaadquote:Op donderdag 5 januari 2017 14:51 schreef Cygne het volgende:
Bobby, hier geen geloofsovertuiging. Maar ik had ook heel veel moeite om het over te laten aan de artsen. Om niet de natuur zijn werk te laten doen. Maar de natuur kon het niet en daar heb ik best wat verdriet van gehad. Inmiddels kan ik dat wel loslaten.
Spannend zeg. Waarom krijgen jullie een semen overlevingstest?quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:07 schreef Bottoms_up het volgende:
Bobby, ik heb er ook moeite mee maar dan niet vanuit een geloofsovertuiging (klinkt stom want ik ben overtuigd niet gelovig). Maar het zouden toch potentiële kindjes zijn van ons en waarom de de teruggeplaatse wel een een kans geven en zij niet... Het klinkt allemaal zo random en oneerlijk.
Wij staan weer even stil. Gisteren toch maar het ziekenhuis gebeld na de slechte score bij de iui. Mochten vandaag al bij de gynaecoloog komen. We krijgen nu een semen overlevingstest. De verwachting is dat het advies ivf/icsi eruit komt. 24 januari weten we pas meer.
Goede opmerkingquote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.
Ja, ik kan me voorstellen dat dat meespeelt in je overweging. De enorm goede band die ik met een nichtje en neefje heb (jarenlang één dag en nacht in de week opgepast) hebben mijn kinderwens ook behoorlijk aangewakkerd. Ik weet hoe mooi en ontroerend het kan zijn om een kind zo dichtbij op te zien groeien.quote:Verder kan ik weinig zeggen qua hoe ver je gaat met het trajectIk ben daar heel nuchter in maar dat is wel gebleken denk ik
Misschien als ik geen stiefzoon had gehad 8 jaar lang (van 9 mnd tot ruim 8 jaar) ik nooit zo ver was gegaan hoor maar ik wist nu wat ik mistte en hoe het is een kleine pork aan bed te hebben staan s'morgens vroeg en alles wat er bij komt kijken
Om te kijken of IUI nog wel zin heeft. Ze denken dat de slechte scores liggen aan een slechte kwaliteit, ook al is de hoeveelheid en beweeglijkheid ok. Na het opwerken blijft te weinig over. Dus ofwel kunnen ze het opwerkproces eventueel aanpassen, andere mogen we door naar IVF/ICSI.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:30 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Spannend zeg. Waarom krijgen jullie een semen overlevingstest?
Zorgen jullie twijfels er ook voor dat je aarzelt om met ivf/icsi te beginnen of willen jullie er sowieso wel voor gaan?
Of ter beschikking stellen aan de wetenschap. Dat gaan wij doen. Laat ze er maar nieuwe diepvriestechnieken op uitproberen, of iets anders om de kansen in de toekomst te vergroten.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Jullie weten dat je evt cryo's niet hoeft te vernietigen? Ik weet niet hoe geloof en gevoel hier tegenover staan maar er is de mogelijkheid om eea te doneren aan een helemaal onvruchtbaar stel.
Het doneren van een cryo aan een ander stel lijkt me nog een stuk ingrijpender. Zelf heb ik geen problemen met het vernietigen van cryo's, ik zie het nog niet als een kindje. Ik zou het net als Laura aan de wetenschap willen doneren, zodat er mensen mee kunnen oefenen/betere technieken kunnen creëren.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 08:55 schreef dobbey het volgende:
Verder kan ik weinig zeggen qua hoe ver je gaat met het trajectIk ben daar heel nuchter in maar dat is wel gebleken denk ik
Misschien als ik geen stiefzoon had gehad 8 jaar lang (van 9 mnd tot ruim 8 jaar) ik nooit zo ver was gegaan hoor maar ik wist nu wat ik mistte en hoe het is een kleine pork aan bed te hebben staan s'morgens vroeg en alles wat er bij komt kijken
Thanks! Zal vast weer niks zijn maar het voelt best goed. Aan de andere kant heeft mijn lichaam me al zo vaak voor de gek gehouden dat ik echt niet meer weet wat ik überhaupt zou moeten voelenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 23:47 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Wat spannend Majo! Mijn duimen draaien voor je!
Weet je Majo, iedereen hier leeft met je mee. We kennen je niet in het echt maar kennen je verhaal en gunnen je een zwangerschap. Als jij een maand hoop hebt, hebben wij dat ook met jou en voor jou.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 10:20 schreef MaJo het volgende:
Ik voel me inmiddels een beetje als the boy who cried wolfIk laat mijn gedachten een loopje met me nemen terwijl de kans natuurlijk gewoon heel klein is dat het zomaar lukt. Ik ga er denk ik nooit meer uitspraken over doen
Die spierwitte testen van mij zijn geen bal aanquote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:04 schreef Barreltje het volgende:
je kan altijd een foto van een test postenmaar de mooiste is die met 2 streepjes
en eigenlijk vind ik het juist fijn dat je dat hier wel post Majo. ik zelf vind het een beetje onzinnig om voor de zenuwen naar het WOHTS topic te gaan, zoals vaak genoeg gedaan wordt.. alsof men in dit topic alleen maar over medische toestanden mag praten.. hypochonderen en zenuwen etc mogen wat mij betreft hier ook hoor
awwwquote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:32 schreef MaJo het volgende:
Wel stom, de hele nacht dus gedroomd dat ik zwanger was en dat ook hier postte. Ik was zo blij dat SQ me in het update topic had gezet![]()
Met nog bijna 12 maanden te gaan moet dat wel lukken toch?quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
awwwecht, ik ga je in 2017 in het updatetopic zetten hoor!
Ja, voordat jouw test approved by MaJo is ben je al ruim 6 weken zwanger.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:31 schreef MaJo het volgende:
Hoewel, wie weet zien jullie een streep die ik niet zie
JA!!quote:Op zaterdag 7 januari 2017 14:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Met nog bijna 12 maanden te gaan moet dat wel lukken toch?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |