Ja, ik ben zelf arts. Je eigen arts geloven is een heel goed idee hoor!quote:Op maandag 2 januari 2017 21:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je bent zelf arts ? De dingen die ik zeg heeft mijn arts me precies zo verteld. Dus tenzij je zelf arts bent blijf ik bij wat mij verteld isOverigens spreekt dat niet tegen dat elk ziekenhuis er inderdaad andere protocollen op na houdt. Al vind ik het zelf absurd dat ze niet even zo'n makkelijke test kunnen doen als je toch al in het ziekenhuis loopt. Kun je dat gewoon weer uitsluiten.
Ik heb zelf een half jaar voor niets Clomid geslikt omdat ze niet bij mijn man keken omdat de oorzaak zo overduidelijk "bij mij" lag. Bleek hij later dus zeer slecht zaad te hebben. Een half jaar weggegooid en voor niets hormonen geslikt. Met een heel simpel testje had dat voorkomen kunnen worden. Ziekenhuis heeft hier overigens nog excuses voor aangeboden
Da's waar maar ik herinner me toch dat de hele boel is overgenomen. Deden jullie met wederkerigheid? Daarvan heb ik nog wel van mensen gehoord dat ze voor een tweede gingen van dezelfde donor na overname, dacht ik.quote:Op maandag 2 januari 2017 21:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Oh ik zal zo eens kijken of ik daar een brief over heb gekregen toen. Hoewel het faillissement van de spermabank los staat van het faillissement van Geertgen zelf. Geertgen ging in 2014 failliet en de spermabank een jaar later.
Bedankt voor je duidelijke uitlegquote:Op maandag 2 januari 2017 21:41 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja, ik ben zelf arts. Je eigen arts geloven is een heel goed idee hoor!
Wat het is met die kansen: verschillende onderzoeken zeggen hier verschillende dingen over. Toen ik bij de gynaecologie werkte, zei ik: 1/3 man, 1/3 vrouw, 1/3 onbekend. In de richtlijn van de huisartsen lees ik: Ovulatiestoornissen: 24%, mannelijke factor: 20%, stoornissen in de interactie tussen sperma en cervixslijm: 15% en tubapathologie (=verstopte eileiders): 11%. In 30% van de gevallen blijft de oorzaak onverklaard.
Nou ja kortom ik weet ook heus niet alles, maar de conclusie 'onbekend' komt best vaak voor. En bedoelde jij misschien met 'beiden' dat het de combinatie is?
En wat jij zegt zit ook wat in: doe even zo'n testje. Moeilijk is het niet. Daarom zijn best veel ziekenhuizen die het op die manier aanpakken. Grappig genoeg heb ik ook vaak genoeg gehad dat mannen niet wilden, en dat vrouwen zeiden 'wat een onzin, geef me die pil en het probleem is toch opgelost'.
Met wederkerigheid ja. Ik hoop het ook snel te horen. Het begint soms een heel klein beetje te kriebelen...quote:Op maandag 2 januari 2017 21:42 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Da's waar maar ik herinner me toch dat de hele boel is overgenomen. Deden jullie met wederkerigheid? Daarvan heb ik nog wel van mensen gehoord dat ze voor een tweede gingen van dezelfde donor na overname, dacht ik.
Hopelijk hoor je het snel gewoon uit de eerste hand
Als je door je ovulatiestoornis niet spontaan zwanger wordt, kan het een oorzaak zijn inderdaad. Jullie hebben het wel overdreven inderdaadquote:Op maandag 2 januari 2017 21:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt voor je duidelijke uitlegIk bedoel inderdaad bij beiden dat het de combinatie is
Zo vertelde mijn arts het, dat grofweg een derde bij ieder ligt. Misschien schaarde ze de onverklaarbare onvruchtbaarheid daar dan ook onder?
Maar volgens de richtlijnen van de huisartsen valt een ovulatiestoornis dus ook onder fertitliteitsproblematiek? Wij scoren wel lekker met mijn pcos, slechte zaad van man en waarschijnlijk endometriose![]()
Wel leuk en spannend! Ik heb een zwak voor roze kinderen, wij maken er ook eenquote:Op maandag 2 januari 2017 21:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Met wederkerigheid ja. Ik hoop het ook snel te horen. Het begint soms een heel klein beetje te kriebelen...
Ik was eerst heel stellig dat ik geen kinderen wilde, toen was ik heel stellig dat ik er maar eentje wilde... en nu... Sjaak is zo goed gelukt. Weet alleen niet of de hele MMM daar weer tegenop kan wegen.
Maar ja, dat is wellicht voor een ander topic (rammelaars) en voor onszelf.
quote:Op maandag 2 januari 2017 21:41 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nou ja kortom ik weet ook heus niet alles, maar de conclusie 'onbekend' komt best vaak voor. En bedoelde jij misschien met 'beiden' dat het de combinatie is?
Grofweg is de verdeling in percentages man/vrouw/beide/onbekend 30/30/30/10. Dat zit dus precies tussen jullie beide inquote:Op maandag 2 januari 2017 21:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je bent zelf arts ? De dingen die ik zeg heeft mijn arts me precies zo verteld. Dus tenzij je zelf arts bent blijf ik bij wat mij verteld isOverigens spreekt dat niet tegen dat elk ziekenhuis er inderdaad andere protocollen op na houdt. Al vind ik het zelf absurd dat ze niet even zo'n makkelijke test kunnen doen als je toch al in het ziekenhuis loopt. Kun je dat gewoon weer uitsluiten.
Ik heb zelf een half jaar voor niets Clomid geslikt omdat ze niet bij mijn man keken omdat de oorzaak zo overduidelijk "bij mij" lag. Bleek hij later dus zeer slecht zaad te hebben. Een half jaar weggegooid en voor niets hormonen geslikt. Met een heel simpel testje had dat voorkomen kunnen worden. Ziekenhuis heeft hier overigens nog excuses voor aangeboden
Gelukkig hoeven de kansen niet bij elkaar opgeteld te worden, dan zouden we er wel heel slecht voor staanquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:22 schreef Sull het volgende:
[..]
Grofweg is de verdeling in percentages man/vrouw/beide/onbekend 30/30/30/10. Dat zit dus precies tussen jullie beide in
Ik weet van mijn vriendin dat zij haar vervolg wens heeft moeten opgeven omdat de rechten bij het faillissement zijn komen te vervallen.... niet zo tof nieuws dusquote:Op maandag 2 januari 2017 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is er iemand die weet hoe het zit met het donorsperma bij NijGeertgen na het faillissement van hun spermabank? Mochten we ooit voor een tweede kindje willen gaan, dan zou het wel fijn zijn als het van dezelfde donor komt.
Ik heb NijGeertgen gemaild, maar dat antwoord duurt me te lang
quote:Op dinsdag 3 januari 2017 23:55 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ik weet van mijn vriendin dat zij haar vervolg wens heeft moeten opgeven omdat de rechten bij het faillissement zijn komen te vervallen.... niet zo tof nieuws dus
Edit: zij hadden nog een paar rietjes achter de hand voor evt een derde. De 2 die ze heeft zijn volbloed broer en zus en daar had ze er graag een bij willen hebben maar dat kon dus absoluut niet worden gegarandeerd.
Zelfs van je cryo is niets bekend? Wat erg!! Wij hadden verder niets gereserveerd. Ik heb gister al wat op de site van Denemarken zitten snuffelen, gewoon om te kijken. Maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we willen en wanneer we het willen.quote:Op woensdag 4 januari 2017 09:02 schreef Omentielvo het volgende:
Hier ook zo. Ik had nog 1 cryo over. En rietjes gereserveerd. Is niet meer bekend. Volgende week is de vrouw die erover gaat terug van vakantie.
mja die wintersport is al wel geboekt.. en we komen dan op zaterdag terug en dan 7 dagen later zou dan de punctie zijn .. maar nogmaals.. dat is aleen als de hormonen mijn eigen cyclus blijven volgen, maar dat weet ik dus niet .. iig iets om te vragen tijdens het gesprek met de gyn!quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:51 schreef Arja het volgende:
Barrel de ovitrelle is wel erg fijn ja. Ik had daarnaast menopur, dat was geen prikpen maar ook goed te doen.
De week daarvoor op wintersport is niet handig, je hebt diverse echo's voor een punctie om de groei van de follikels te volgen
Heb je nooit Pregnyl hoeven te spuiten? Dit is wel met een dikkere naald en een ampul maar ik vond het zelf erg goed te doen. Bij ivf /icsi krijg je trouwens 3 verschillende spuiten: in mijn geval Gonal F, decapeptyl en Pregnyl. Dus je buik wordt wel wat meer een speldenkussen ben ik bangquote:Op woensdag 4 januari 2017 11:27 schreef Barreltje het volgende:
ik heb verder ook nog geen ideeen weinig verwachtingen geloof ik
De gyn vertelde dat omdat ik geen hormonen gebruik ( afgezien van de ovitrelle) en omdat ik een vrij regelmatige cyclus heb ik erg makkelijk van de ene maand in de andere maand van IUI naar ivf overkan stappen. Ik bedenk me wel nu dat we de week voor de evt punctie op wintersport gaan :p maar goed.. de timing is wellicht dan anders. ik ben zelf vooral blij dat ik nu ik de ovitrelle gespoten heb niet meer zo bang ben om een naald in mezelf te zetten.. al weet ik niet of de hormoon injecties voor ivf op een andere manier toegedient worden ( de ovitrelle prikpen is wel errug fijngeen gedoe met naalden en flesjes waar je de vloeistof uit moet halen
dat zal vast nog wel een domper zijn.)
Verder wordt het intressant wat voor wissel het trekt op mijn werk.. vanaf april komt mijn project in de uitvoeringsfase en dus druk druk drukgelukkig is mijn manager erg begripvol, dus mocht het allemaal niet lukken tzt dan komt dat ook wel weer goed..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |