Ik denk ook dat onder een bepaalde leeftijd men niet echt bezig is met liefde, en meer met wie kan ik allemaal scharen dit weekeind.. De cultuur is er ook naar op dit moment, dus niet echt vreemd. Maar voor degene die wel op zoek zijn een lastige opgave.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Besef sinds kort dat ik gelukkiger ben alleen dan in een relatie. Misschien ben ik diegene gewoon nog niet tegengekomen.
Liefde bestaat niet op mijn leeftijd, braafste jongen tot grootste fuckboys appen me terwijl ze een vriendin hebben![]()
Maar goed, heb sowieso moeite met mensen geloven
Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven momentquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:27 schreef Juup© het volgende:
Ik had hier een persoonlijk iets willen posten, maar doe het toch maar niet.
Volg jouw gevoel, zoeken heeft geen zin als het zover is overkomt het jou wel.
Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Sked het volgende:
Liefde is voor mij maar een leeg en nietszeggend begrip. Misschien omdat ik het gevoelsmatig ook nooit heb ervaren.
Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven moment
Niet dat het niet zou kunnen maar de kans is erg klein..
TROLLquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef vaduz het volgende:
Tuurlijk bestaat dat. Maar de hoofdregel is: Geen seks voor het huwelijk. Gewoon niet.
Klote man, daar moet je weer doorheen en maakt het niet gemakkelijk om er in te geloven, vandaar dat ik mij ook afvraag in hoeverre het wel haalbaar is allemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Trashcanman het volgende:
Momenteel verwacht ik even niet iemand tegen te komen waarmee ik iets op kan bouwen. Beetje zuur door hoe mijn laatste relatie op het eind is gelopen plus nog een zwik teleurstellingen gehad de laatste tijd, maar als ik mijn zooi op een later punt weer voor elkaar heb ben ik vast weer een stuk positiever over mezelf en relaties aangaan.
Buiten het huwelijk, ik corrigeer: buiten het huwelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben getrouwd geweest, geldt dat ook dan?
Nu ontopic graag.
Veel meer kunnen we niet doen, liefde laat zich niet dwingen.. Je moet er heel veel geluk mee hebben. Zomaar een relatie is in mijn ogen dan ook nog geen echte liefde.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".
Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef ems. het volgende:
Sinds ik op mijn 14e voor het eerst verliefd werd geloof ik daar wel in ja. Ook al blijft het kernachtig samengevat niet veel meer dan een dingetje in de hersenen.
Dat is wel de minste voorwaarde van liefde jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.
Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Droopie het volgende:
Liefde heeft veel weg van een verslaving 😥
Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.
Uiteraard, maar dan is het waarschijnlijk eenzijdige liefde, of een gebrek aan vaardigheden om goed met elkaar om te gaan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.
ok?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
Verliefdheid is een chemische cocktail om mensen bij elkaar te brengen om zodoende kinderen te verwekken. Echte liefde is wat overblijft na de rush van al die hormonen en elkaar dan nog steeds enorm waarderen en liefhebben, daarom zie je ook vaak stellen uit elkaar gaan omwille van het verlies van die rush, wat eigenlijk weinig met liefde te maken heeft, maar een zeer sterke motivator is om elkaar te verwennen zeg maar.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?
Verliefdheid zonder liefde bestaat toch niet?
Andersom zou wel kunnen
I know.. Ik kan het beter niet zo uitspreken omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dat moet verwoordenquote:
Ja maar waarom quote je mij?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:51 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
I know.. Ik kan het beter niet zo uitspreken omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dat moet verwoorden
Wie weet jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:32 schreef Droopie het volgende:
Serendipiteit..
Als het komt hoef je er ook niet voor te zoeken.
Maar soms is het zo dichtbij dat je het niet eens ziet.
Ahh ik zie het!quote:
Liefde is. Het is er gewoon, al moest ik er wel voor leren openstaan. Zeer belangrijk voor me, want ik zie het als een basis. Of liever gezegd dè basis. Toen ik die in mezelf en eigenlijk alles (nou ja, bijna alles dan) om me heen vond, begreep ik stukken beter hoe een relatie werkt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe wij tegen liefde aankijken. Wat betekend het voor jou en hoe belangrijk vindt je het, en heb je het al gevonden of ervaren?
Ik word er verdrietig van dat je denkt dat je liefde vooral via een ander moet vinden om te kunnen ervaren. Hoe wil jij de ander liefde geven als je die zelf niet lijkt te (h)erkennen in jezelf? Ervaar je geen algemenere liefde? Naar familie en goede vrienden, de kat van de buren en het leven in het algemeen ofzo?quote:Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden. Ten eerste omdat ik het vroeger niet goed begreep en niet genoeg wist om een relatie echt te kunnen laten slagen. Maar nu ik ouder ben en een stuk meer kennis en wijsheid heb opgedaan ben ik nu heel bewust van wat een liefdevolle relatie waard is en hoe die eruit zou moeten zien.
Alleen is het moeilijk om te vinden, en daarom zoek ik ook niet meer en hoop er ooit tegenaan te lopen per abuis
Ik vermoed dat TS simpelweg niet op die vom van liefde doelt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Liefde is. Het is er gewoon, al moest ik er wel voor leren openstaan. Zeer belangrijk voor me, want ik zie het als een basis. Of liever gezegd dè basis. Toen ik die in mezelf en eigenlijk alles (nou ja, bijna alles dan) om me heen vond, begreep ik stukken beter hoe een relatie werkt.
Dus ja, gevonden en ervaren.
[..]
Ik word er verdrietig van dat je denkt dat je liefde vooral via een ander moet vinden om te kunnen ervaren. Hoe wil jij de ander liefde geven als je die zelf niet lijkt te (h)erkennen in jezelf? Ervaar je geen algemenere liefde? Naar familie en goede vrienden, de kat van de buren en het leven in het algemeen ofzo?
Hoe zie je liefde binnen een relatie dan en hoe weet je dat het zo moet zijn, als je het in de praktijk nog niet ervaren hebt?
Owjawel, die ervaar ik zekerquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Liefde is. Het is er gewoon, al moest ik er wel voor leren openstaan. Zeer belangrijk voor me, want ik zie het als een basis. Of liever gezegd dè basis. Toen ik die in mezelf en eigenlijk alles (nou ja, bijna alles dan) om me heen vond, begreep ik stukken beter hoe een relatie werkt.
Dus ja, gevonden en ervaren.
[..]
Ik word er verdrietig van dat je denkt dat je liefde vooral via een ander moet vinden om te kunnen ervaren. Hoe wil jij de ander liefde geven als je die zelf niet lijkt te (h)erkennen in jezelf? Ervaar je geen algemenere liefde? Naar familie en goede vrienden, de kat van de buren en het leven in het algemeen ofzo?
Hoe zie je liefde binnen een relatie dan en hoe weet je dat het zo moet zijn, als je het in de praktijk nog niet ervaren hebt?
Oh zo natuurlijk, lekker pedant van mequote:Op dinsdag 20 december 2016 18:57 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik vermoed dat TS simpelweg niet op die vom van liefde doelt.
Geen probleem Maryquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh zo natuurlijk, lekker pedant van meSorry ts
Huh nee, niet pedant bedoeld is niet pedant toch?quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Oh zo natuurlijk, lekker pedant van meSorry ts
Prachtig verwoord Erodomequote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:
Ja, ik geloof in liefde![]()
Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Het zijn momenten waar je hart een slag overslaat, of je buik verkrampt van dat fijne kwetsbare gevoel als je iemand in de ogen kijkt of iets deelt samen wat dierbaar is. Het is een emotie die zich lastig erg goed laat beschrijven die gewoonweg ontzettend fijn voelt. Je je groter, meer en beter voelt met dat persoon naast je zijde.
Heel je leven is een dingetje in je hersenen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef ems. het volgende:
Sinds ik op mijn 14e voor het eerst verliefd werd geloof ik daar wel in ja. Ook al blijft het kernachtig samengevat niet veel meer dan een dingetje in de hersenen.
Heel mooi! Je omschrijft heel treffend wat ik op dit moment zo waanzinnig mis in mijn leven.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:
Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen, het is kracht en zwakte op hetzelfde moment. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Het zijn momenten waar je hart een slag overslaat, of je buik verkrampt van dat fijne kwetsbare gevoel als je iemand in de ogen kijkt of iets deelt samen wat dierbaar is. Het is een emotie die zich lastig erg goed laat beschrijven die gewoonweg ontzettend fijn voelt. Je je groter, meer en beter voelt met dat persoon naast je zijde.
quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:
Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen, het is kracht en zwakte op hetzelfde moment. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Wat liefde is een behoorlijk ruim begrip,maar als je bedoelt op seksueel gebiedt:quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe wij tegen liefde aankijken. Wat betekend het voor jou en hoe belangrijk vindt je het, en heb je het al gevonden of ervaren?
Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden. Ten eerste omdat ik het vroeger niet goed begreep en niet genoeg wist om een relatie echt te kunnen laten slagen. Maar nu ik ouder ben en een stuk meer kennis en wijsheid heb opgedaan ben ik nu heel bewust van wat een liefdevolle relatie waard is en hoe die eruit zou moeten zien.
Alleen is het moeilijk om te vinden, en daarom zoek ik ook niet meer en hoop er ooit tegenaan te lopen per abuis
Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Jezelf redelijk bij elkaar vegen voor je die liefde tegenkomt is wel handig jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 20:43 schreef K44S het volgende:
[..]
Wat liefde is een behoorlijk ruim begrip,maar als je bedoelt op seksueel gebiedt:
Ja, ik ben wel een paar keer verliefd geweest.
Paar keer kinderachtige liefde.
Een schrale 1/2 keer op volwassen manier.
Ik vind liefde enorm belangrijk, en het komt bij mij tegenwoordig heel uniek voor.
Wellicht omdat ik er naar "opzoek" ben, terwijl ik dit helemaal niet wil.
Extreem clichématig maar: Ik wil eerst echt verliefd worden op mezelf. Dat is nu een beetje scharrelen geworden zal ik maar zeggen.
Er zal heus wel een leuke meid voor mij rondlopen (en als ik Tinder mag geloven, dan lig ik ook qua aantrekkelijkheid prima in de markt).
Maar ik heb haar gelukkig nog niet ontmoet (dat zou namelijk doodzonde zijn in de staat waar ik nu in leef).
In een liefdevolle relatie gebeurt zoiets dan ook zelden.. Vandaar onvoorwaardelijk omdat het uitgangspunt altijd elkaar is zeg maar, en in extremen gevallen kan elke relatie stuk, zelfs met die van een kind als het maar extreem genoeg is..quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.
Haal het beste en slechtste in je naar boven.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:09 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien worden
Ik hoop het ook voor jou, een leven zonder liefde is het leven eigenlijk niet waardquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Wat zeg je dit mooi.quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Veldmedewerker het volgende:
Ik zie liefde binnen een relatie als een uitwisseling van die liefde en genegenheid en positiviteit naar elkaar toe, met een aantal zeer mooie extra manieren om die te vieren zeg maar
Perfectie zeker niet. Maar een paar dingen zoals : Op mezelf wonen, een baan hebben en een hobby waar ik in kan investeren. Dat zijn wel wat dingen die handig voor mij zijn voor dat er een leuke dame aan belt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:09 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Jezelf redelijk bij elkaar vegen voor je die liefde tegenkomt is wel handig ja![]()
Maar maak er geen absolute voorwaarde van zou ik zeggen, redelijkerwijs oké zijn met wie je bent, positief en negatief maakt wie jij bent en ook zij zal de perfectie niet halen.. Als je positief tegenover jezelf staat en liefde onderdeel is van wie je bent dan kun je haar prima tegenkomen![]()
Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien groeien.
Een dergelijke houding geeft al aan dat je behoorlijk serieus bent zou ik zeggen, dus onthoud jezelf niet teveel in het kader van perfectie!
Ik denk dat de liefde voor een kind veel meer kan hebben dan voor een partner. En in een liefdevolle relatie gebeurt ook van alles waarmee je elkaar kan kwetsen. Een goede, sterke, liefdevolle relatie is zeker niet per definitie een relatie waarin altijd alles koek en ei is. Juist niet, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:12 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
In een liefdevolle relatie gebeurt zoiets dan ook zelden.. Vandaar onvoorwaardelijk omdat het uitgangspunt altijd elkaar is zeg maar, en in extremen gevallen kan elke relatie stuk, zelfs met die van een kind als het maar extreem genoeg is..
Zeker weten! Mooi gezegd. Die ruimte om eventuele onzekerheden te mogen uiten en beleven, en daarin leren groeien vind ik een erg mooie uitleg van het principe van liefde:)quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:12 schreef Droopie het volgende:
[..]
Haal het beste en slechtste in je naar boven.
Iets wat ik heel erg onderschat heb in mijn ervaring, het legt al je zwakheden en onzekerheid bloot.
Hoe de ander daar mee omgaat is heeeel belangerijk.
Dankjewelquote:
Die zaken die je noemt zijn wel van enig belang inderdaad.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef K44S het volgende:
[..]
Perfectie zeker niet. Maar een paar dingen zoals : Op mezelf wonen, een baan hebben en een hobby waar ik in kan investeren. Dat zijn wel wat dingen die handig voor mij zijn voor dat er een leuke dame aan belt.
Maar tegenhouden zal ik het niet doen
Ik heb ze zelf ondervondenquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:21 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Die zaken die je noemt zijn wel van enig belang inderdaad.
ook als je kind een Breivikje of Dutrouxtje doet?quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.
Zeker niet, het mag best spetteren van tijd tot tijd jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat de liefde voor een kind veel meer kan hebben dan voor een partner. En in een liefdevolle relatie gebeurt ook van alles waarmee je elkaar kan kwetsen. Een goede, sterke, liefdevolle relatie is zeker niet per definitie een relatie waarin altijd alles koek en ei is. Juist niet, zou ik zeggen.
Top!quote:
Waar moet je dan op varen? Klinkt meer als een soort contract aangaan zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef frietenstamp het volgende:
Liefde is niks. Gewoon nuchter nadenken voor je met iemand in zee gaat.
Ben je ervoor gedumpt dan?quote:
Nee. Maar zo voelde het achteraf wel (meer dat ik het mezelf enorm kwalijk nam hoe het allemaal is gelopen).quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:28 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Ben je ervoor gedumpt dan?
Ik weet het niet. Ik denk zelf dat er wel een grens aan de onvoorwaardelijke liefde voor je kind zit, maar ik kan me tegelijkertijd ook voorstellen dat je de daden van je kind volledig kunt afwijzen en veroordelen, maar dat er altijd een beetje liefde over zal blijven. Dat gevoel dat is ontstaan toen je kind net geboren, klein en afhankelijk was. Wat dus niet betekent dat je de daden kunt vergoelijken of negeren, maar dat er wel een restje van je gevoel van liefde voor je kind blijft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ook als je kind een Breivikje of Dutrouxtje doet?
Ik zou het onwenselijk vinden in een relatie te blijven als dat niet zo wasquote:
Dat lijkt me dan een restje liefde voor de herinnering aan het goede en de goede tijden, ofzo. De huidige versie zou ik dan niet meer van kunnen houden. Ik houd ook van mijn ouders, ongeacht onze verschillen(de meningen over zaken), maar zodra een van de twee zoiets zou begaan zou dat echt wel over zijn, ik kan me niet voorstellen dat ik nog van zo iemand zou kunnen houden in de huidige versie. Als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik denk zelf dat er wel een grens aan de onvoorwaardelijke liefde voor je kind zit, maar ik kan me tegelijkertijd ook voorstellen dat je de daden van je kind volledig kunt afwijzen en veroordelen, maar dat er altijd een beetje liefde over zal blijven. Dat gevoel dat is ontstaan toen je kind net geboren, klein en afhankelijk was. Wat dus niet betekent dat je de daden kunt vergoelijken of negeren, maar dat er wel een restje van je gevoel van liefde voor je kind blijft.
Goed weten wat bij jou en je idee van een relatie past, dat ideaalbeeld vasthouden en niet voor minder gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:27 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Waar moet je dan op varen? Klinkt meer als een soort contract aangaan zo.
Weer een succesverhaal! En dat is zeker zo, hard werken zou het niet moeten zijn nee, dat kost veel te veel moeite die je had kunnen steken in het genieten van elkaarquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik zou het onwenselijk vinden in een relatie te blijven als dat niet zo wasBen inmiddels 10 jaar samen met mijn inmiddels man, en ben elke dag nog verliefd, word elke ochtend nog verliefd wakker en geef hem verliefd een welterustenzoen voordat we ons beide naar onze kant van 't bed omdraaien
Dat is met de jaren alleen maar sterker geworden, dat gevoel, in plaats van minder. Ik ben dan zelf ook van mening dat een relatie geen 'hard werk' zou moeten zijn. Dat houdt niet in dat je je best niet voor elkaar hoeft te doen, maar wel dat dat gewoon 'natuurlijk' zou moeten gaan, in ieder geval voor mij. Zodra ik daar echt 'moeite' voor moet doen, dan weet ik dat er iets niet goed zit.
Dat ben ik wel met je eens jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:35 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Goed weten wat bij jou en je idee van een relatie past, dat ideaalbeeld vasthouden en niet voor minder gaan.
Ja, dat begrijp ik, en ik denk dat ik er hetzelfde insta. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van, omdat ik de liefde voor mijn kind echt nog veel overweldigender vind dan ik ooit had gedacht dat die zou zijn. Misschien is het meer de liefde voor de herinnering, zou best kunnen, maar ik kan me echt voorstellen dat er altijd iets blijft hangen, ongeacht wat een kind doet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan een restje liefde voor de herinnering aan het goede en de goede tijden, ofzo. De huidige versie zou ik dan niet meer van kunnen houden. Ik houd ook van mijn ouders, ongeacht onze verschillen(de meningen over zaken), maar zodra een van de twee zoiets zou begaan zou dat echt wel over zijn, ik kan me niet voorstellen dat ik nog van zo iemand zou kunnen houden in de huidige versie. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Ik hoop dat we daar beide niet achter zullen hoeven komenquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, en ik denk dat ik er hetzelfde insta. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van, omdat ik de liefde voor mijn kind echt nog veel overweldigender vind dan ik ooit had gedacht dat die zou zijn. Misschien is het meer de liefde voor de herinnering, zou best kunnen, maar ik kan me echt voorstellen dat er altijd iets blijft hangen, ongeacht wat een kind doet.
Je hebt ervan geleerd, dat is het voornaamste. Door schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:30 schreef K44S het volgende:
[..]
Nee. Maar zo voelde het achteraf wel (meer dat ik het mezelf enorm kwalijk nam hoe het allemaal is gelopen).
Vooralsnog lijkt ze me geen psychopaat, maar ze is pas zevenquote:Op dinsdag 20 december 2016 21:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik hoop dat we daar beide niet achter zullen hoeven komen
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt ze me geen psychopaat, maar ze is pas zeven
Ondanks dat ik bezet ben speciaal voor jouquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Besef sinds kort dat ik gelukkiger ben alleen dan in een relatie. Misschien ben ik diegene gewoon nog niet tegengekomen.
Liefde bestaat niet op mijn leeftijd, braafste jongen tot grootste fuckboys appen me terwijl ze een vriendin hebben![]()
Maar goed, heb sowieso moeite met mensen geloven
Dankjequote:Op dinsdag 20 december 2016 21:13 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Ik hoop het ook voor jou, een leven zonder liefde is het leven eigenlijk niet waard/drama
De grootste schade is, dat ik liefde niet zo snel de kans meer geef.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:43 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Je hebt ervan geleerd, dat is het voornaamste. Door schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen.
Misschien moet het bij jou wel groeien net zoals dat bij mij moet. Ik heb eigenlijk nooit een wauw gevoel aan het begin. Ik vind het leuk met iemand of ik vind het niet leuk met iemand.quote:Op woensdag 21 december 2016 10:45 schreef dimmak het volgende:
Ik heb een lange relatie achter de rug. Inmiddels ben ik een anderhalf jaar vrijgezel en heb niks te klagen qua aandacht van vrouwen. Op het gebied van liefde is het voor mij echter 1 groot vraagteken. Ik betwijfel het of ik nog verliefd kan worden.
Ik sta zelfs op het punt om een stapje verder te gaan met een fuckbuddy (zij heeft kenbaar gemaakt dat ze gevoelens voor mij heeft) omdat het gewoon een toffe chick is en nergens moeilijk over doet. Maar verliefd ben ik helemaal niet.
Komt wel, je ontkent nogquote:Op woensdag 21 december 2016 10:45 schreef dimmak het volgende:
Ik heb een lange relatie achter de rug. Inmiddels ben ik een anderhalf jaar vrijgezel en heb niks te klagen qua aandacht van vrouwen. Op het gebied van liefde is het voor mij echter 1 groot vraagteken. Ik betwijfel het of ik nog verliefd kan worden.
Ik sta zelfs op het punt om een stapje verder te gaan met een fuckbuddy (zij heeft kenbaar gemaakt dat ze gevoelens voor mij heeft) omdat het gewoon een toffe chick is en nergens moeilijk over doet. Maar verliefd ben ik helemaal niet.
Verkeerde partners of waren jouw verwachtingen niet reëel? Ik denk dat de meeste mensen leuke en minder leuke ervaringen hebben in relaties. Ik ben er door mijn minder leuke ervaringen juist achtergekomen wat ik echt niet wil in een relatie. Dat is ook wel iets waard.quote:Op woensdag 21 december 2016 14:15 schreef MidnightB00m het volgende:
Qua liefdesrelaties ben ik van de koude kermis thuisgekomen. Ben erg geschrokken van een aantal ervaringen. Sta nu nergens voor open en wil alles zelfs eerst een plekje geven voordat ik 't straks per ongeluk op een potentiële liefde projecteer. Romantische liefde - waar ik eerder sterk in geloofde- geloof ik eigenlijk niet meer in voor mijzelf. Hoop dat het met de tijd weer terugkomt.
Liefde an sich geloof ik nog wel in. Liefde om goed te doen en een ander te helpen, vrienden&familie, liefde voor mensheid, hobby, een plek, kunst, etc. Alhoewel ik dit de laatste tijd ook niet makkelijk vind in de maatschappij van nu. Hoop echt dat ik gauw verlost ben van dit cynisme![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben dan zelf ook van mening dat een relatie geen 'hard werk' zou moeten zijn. Dat houdt niet in dat je je best niet voor elkaar hoeft te doen, maar wel dat dat gewoon 'natuurlijk' zou moeten gaan, in ieder geval voor mij. Zodra ik daar echt 'moeite' voor moet doen, dan weet ik dat er iets niet goed zit.
Tsk, ook als je parafraseert moet je citeren!quote:Op woensdag 21 december 2016 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
Verder vind ik ook dat een goede relatie niet veel werk zou moeten kosten. Betekent niet dat je er geen moeite voor doet, maar het is eigenlijk niet nodig, want de liefde en de gehele communicatie gaat gewoon automatisch.
Niet alle reacties gelezenquote:Op woensdag 21 december 2016 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Tsk, ook als je parafraseert moet je citeren!![]()
Dat iemand bijvoorbeeld niet liegt en bedriegt in een relatie vind ik een reëele verwachtingquote:Op woensdag 21 december 2016 14:42 schreef Zure het volgende:
[..]
Verkeerde partners of waren jouw verwachtingen niet reëel? Ik denk dat de meeste mensen leuke en minder leuke ervaringen hebben in relaties. Ik ben er door mijn minder leuke ervaringen juist achtergekomen wat ik echt niet wil in een relatie. Dat is ook wel iets waard.
Behalve dat het je blind kan maken voor negatieve dingen van de ander, waardoor je slechte irrationele keuzes kunt maken..quote:Op woensdag 21 december 2016 21:40 schreef Droopie het volgende:
Alles aan liefde is mooi..
Afwijzing, jaloezie en angst zijn kut.
Maar die dingen moet je niet verwarren met elkaar.
Oh en veel mensen zijn ook rot, maar gelukkig zijn er net zoveel toffe mensen, als je maar goed kijkt.
Bedankt voor de samenvatting van mijn levensles van dit jaar 😣quote:Op woensdag 21 december 2016 21:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Behalve dat het je blind kan maken voor negatieve dingen van de ander, waardoor je slechte irrationele keuzes kunt maken..
Liefde om te ontvangen of liefde om te geven?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:
Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden.
Jou kennende komt dat wel weer gozer! Alleen het hoe en wanneer, ik begrijp dat dat het geloof verminderd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Wat is liefde überhaupt?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:33 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb er altijd in geloofd en heb het ook gevonden.
Ik heb er wel een gevoel bij, maar kan het nu niet onder woorden brengen. Elke definitie is waarschijnlijk persoonlijk en voor interpretatie en discussie vatbaar. Misschien is het voor mij iets tussen 2 personen wat niet objectief uit te leggen is.quote:
Wat ontzettend moooiii! Geniet ervan. Daar krijg ik ook weer hoop van. Bevind mij nu nog in die eerdere fase die je beschreef.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:17 schreef yats het volgende:
Ik heb na mijn vreemdgaande ex lang niet meer in het bestaan van liefde gelooft. Deels door haar vreemdgaan, maar ook omdat ik regelmatig van vrienden (of juist via hen over hun vriendinnen hoorde) dat ofwel zijzelf ofwel hun vriendin vreemdgegaan was. En ook mijn ervaringen qua daten bevestigde dat idee. Het leek een beetje of liefde iets uit een ver verleden was, puur weggelegd voor anderen.
Maar inmiddels denk ik daar anders over en geloof ik zeker nog in de liefde, zelfs voor mezelf. De woorden van motorbloempje komen me heel erg bekend voor en ondervind ik momenteel in mijn relatie. Beide lachen we nog elk moment om en met elkaar, vallen we me een glimlach op het gezicht naast elkaar in slaap, accepteren we elkaars gebreken en proberen deze ook niet te veranderen. Dit had ik een jaar terug niet verwacht, maar dat maakt de liefde ook zo onvoorspelbaar en juist daarom zo mooi.
je omschrijft precies hoe ik het zie en heel even heb mogen ervaren...echt prachtig onder woorden gebrachtquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:
Dit. Wordt echt steeds minder. Maar niet iedereen vindt een partner. Is gewoon zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Ik geloof er wel in, maar tegelijkertijd geloof ik dat échte liefde veel minder voorkomt dan iedereen pretendeert.
De meerderheid van de vrienden van mij die in een relatie zitten hebben constant gezeik met hun vriendin, worden machtsspelletjes gespeeld, worden weggehouden van hun vrienden, etc.
Er zijn twee gasten die ik ken waarvan ik denk dat hun relatie echt is omdat ze beiden van elkaar houden en elkaar heel erg leuk vinden. Bij de rest is het gewoon een verstandhouding, omdat ''een relatie hebben'' er nu eenmaal bij hoort en het meer (ogenschijnlijk) maatschappelijk succes met zich meebrengt.
Gisteren weer een avondje met een paar vrienden de kroeg in gegaan, pakt een vriend opeens zijn telefoon en moest ' ie zo nodig zijn vriendin bellen. Loopt even naar buiten om te bellen, komt na 30 seconden weer terug, want ''hij had eerder moeten bellen dus zijn vriendin was even chagrijnig''. Is een totaal scheve relatie omdat zij het een paar maanden terug heeft uitgemaakt en hij er alles aan heeft gedaan om het weer aan te laten gaan, en nu vindt zij het heerlijk dat ze de macht heeft en hij alles doet voor haar en zij hem gewoon kan blijven afzeiken![]()
Dat soort kansloos gezeik heb je in enorm veel relaties. Vooral als mensen wat langer bij elkaar zijn en al helemaal als er kinderen komen.
Is ook echt waar inderdaadquote:Op zaterdag 24 december 2016 09:38 schreef dip-stick1 het volgende:
[..]
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:38 schreef dip-stick1 het volgende:
[..]
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.
Ik denk dat je best een punt hebt, dat er minder echt goede, liefdevolle relaties zijn dan mensen doen voorkomen. Ik heb zelf ervaren dat dat niet alleen, of juist niet, te maken heeft met de persoon waarmee je een relatie hebt, maar juist met de persoon die je zelf bent. Ik ben ene laatbloeier, heb mezelf pas toen ik halverwege de 30 was goed leren kennen. Ik wist wie ik was, wat ik wel en niet wilde, wat ik te bieden had en wat ik van een ander verwachtte. Ik had wat levenservaring en keek anders tegen bepaalde zaken aan. Dat maakte dat ik toen eigenlijk ook pas toe was aan een liefdevolle, gelijkwaardige relatie waarin ik me niet liet ondersneeuwen en ook niet de behoefte voelde een ander te controleren.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Ik geloof er wel in, maar tegelijkertijd geloof ik dat échte liefde veel minder voorkomt dan iedereen pretendeert.
De meerderheid van de vrienden van mij die in een relatie zitten hebben constant gezeik met hun vriendin, worden machtsspelletjes gespeeld, worden weggehouden van hun vrienden, etc.
Er zijn twee gasten die ik ken waarvan ik denk dat hun relatie echt is omdat ze beiden van elkaar houden en elkaar heel erg leuk vinden. Bij de rest is het gewoon een verstandhouding, omdat ''een relatie hebben'' er nu eenmaal bij hoort en het meer (ogenschijnlijk) maatschappelijk succes met zich meebrengt.
Gisteren weer een avondje met een paar vrienden de kroeg in gegaan, pakt een vriend opeens zijn telefoon en moest ' ie zo nodig zijn vriendin bellen. Loopt even naar buiten om te bellen, komt na 30 seconden weer terug, want ''hij had eerder moeten bellen dus zijn vriendin was even chagrijnig''. Is een totaal scheve relatie omdat zij het een paar maanden terug heeft uitgemaakt en hij er alles aan heeft gedaan om het weer aan te laten gaan, en nu vindt zij het heerlijk dat ze de macht heeft en hij alles doet voor haar en zij hem gewoon kan blijven afzeiken![]()
Dat soort kansloos gezeik heb je in enorm veel relaties. Vooral als mensen wat langer bij elkaar zijn en al helemaal als er kinderen komen.
Alleen mannen die er goed genoeg uit zien en geen enkele moeite hebben om interesse van vrouwen te krijgen. (lees: voldoen aan het ideaalbeeld van vrouwen.)quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.
Ik krijg kromme tenen van dat soort stelletjes.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in de praktijk zie ik dit zelden tot nooit terug. Mensen vertrouwen mij over het algemeen snel en bij vrienden hoor ik zo vaak dat ze graag seks met andere meiden willen hebben of andere meiden leuker vinden. Ook spreek ik wel eens met meiden die dan tegen mij hun vriend een beetje belachelijk lopen te maken. Dan denk ik echt: waarom zit je in godsnaam in die relatie? Is single zijn dan echt zo eng?quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.
[..]
Ik denk dat je best een punt hebt, dat er minder echt goede, liefdevolle relaties zijn dan mensen doen voorkomen. Ik heb zelf ervaren dat dat niet alleen, of juist niet, te maken heeft met de persoon waarmee je een relatie hebt, maar juist met de persoon die je zelf bent. Ik ben ene laatbloeier, heb mezelf pas toen ik halverwege de 30 was goed leren kennen. Ik wist wie ik was, nwat ik wel en niet wilde, wat ik te bieden had en wat ik van een ander verwachtte. Ik had wat levenservaring en keek anders tegen bepaalde zaken aan. Dat maakte dat ik toen eigenlijk ook pas toe was aan een liefdevolle, gelijkwaardige relatie waarin ik me niet liet ondersneeuwen en ook niet de behoefte voelde een ander te controleren.
Ik denk dat veel mensen inderdaad bang zijn om alleen te zijn. En dan bij elkaar blijven zolang er nog geen nieuwe vlam is, omdat ze dan echt alleen zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in de praktijk zie ik dit zelden tot nooit terug. Mensen vertrouwen mij over het algemeen snel en bij vrienden hoor ik zo vaak dat ze graag seks met andere meiden willen hebben of andere meiden leuker vinden. Ook spreek ik wel eens met meiden die dan tegen mij hun vriend een beetje belachelijk lopen te maken. Dan denk ik echt: waarom zit je in godsnaam in die relatie? Is single zijn dan echt zo eng?
Open nu net mijn Facebook en zie een vriend van mij die in Londen is met zijn vriendin. Tig foto's bij de big ben, onder kerstbomen, zoenend, noem het allemaal maar op.
Diezelfde vriend zit drie weken geleden nog tegen mij te vertellen dat hij nog altijd een zwak heeft voor een meisje dat hij elk jaar tegen komt in Spanje, en dat dit meisje altijd zijn grootste liefde is geweest en dat hij het zo zou uitmaken wanneer hij haar kon krijgen.
Dat soort dingen speelt echt in zo ongelooflijk veel relaties. Alleen mensen durven niet alleen te zijn. Zelf ook een paar keer te maken gehad met vrouwen die in een relatie zitten maar ondertussen met mij chatten / appen en duidelijk proberen te hinten of ik in hen geïnteresseerd ben, beetje denigrerend over hun vriend doen en teksten laten vallen als ''twijfelen aan mijn relatie'' etc...
Doe zelf altijd alsof ik de hints niet snap, maar er zijn gewoon zo veel oppervlakkige 'relaties' dat het van mij niet zo nodig meer hoeft allemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |