abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:20:57 #1
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167478777
Ik ben heel benieuwd hoe wij tegen liefde aankijken. Wat betekend het voor jou en hoe belangrijk vindt je het, en heb je het al gevonden of ervaren?

Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden. Ten eerste omdat ik het vroeger niet goed begreep en niet genoeg wist om een relatie echt te kunnen laten slagen. Maar nu ik ouder ben en een stuk meer kennis en wijsheid heb opgedaan ben ik nu heel bewust van wat een liefdevolle relatie waard is en hoe die eruit zou moeten zien.

Alleen is het moeilijk om te vinden, en daarom zoek ik ook niet meer en hoop er ooit tegenaan te lopen per abuis :P
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167478850
Besef sinds kort dat ik gelukkiger ben alleen dan in een relatie. Misschien ben ik diegene gewoon nog niet tegengekomen.
Liefde bestaat niet op mijn leeftijd, braafste jongen tot grootste fuckboys appen me terwijl ze een vriendin hebben :')
Maar goed, heb sowieso moeite met mensen geloven
pi_167478914
Ik had hier een persoonlijk iets willen posten, maar doe het toch maar niet.

Volg jouw gevoel, zoeken heeft geen zin als het zover is overkomt het jou wel.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:28:54 #4
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167478959
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Besef sinds kort dat ik gelukkiger ben alleen dan in een relatie. Misschien ben ik diegene gewoon nog niet tegengekomen.
Liefde bestaat niet op mijn leeftijd, braafste jongen tot grootste fuckboys appen me terwijl ze een vriendin hebben :')
Maar goed, heb sowieso moeite met mensen geloven
Ik denk ook dat onder een bepaalde leeftijd men niet echt bezig is met liefde, en meer met wie kan ik allemaal scharen dit weekeind.. De cultuur is er ook naar op dit moment, dus niet echt vreemd. Maar voor degene die wel op zoek zijn een lastige opgave.

En de ellende is dan dat zodra men ouder is mogelijk al zo veel drama heeft meegemaakt dat niemand er nog in durft te geloven :P
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:29:39 #5
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167478974
Momenteel verwacht ik even niet iemand tegen te komen waarmee ik iets op kan bouwen. Beetje zuur door hoe mijn laatste relatie op het eind is gelopen plus nog een zwik teleurstellingen gehad de laatste tijd, maar als ik mijn zooi op een later punt weer voor elkaar heb ben ik vast weer een stuk positiever over mezelf en relaties aangaan.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:29:44 #6
436595 Sked
Zonnestraal
pi_167478977
Liefde is voor mij maar een leeg en nietszeggend begrip. Misschien omdat ik het gevoelsmatig ook nooit heb ervaren.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:29:45 #7
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167478979
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:27 schreef Juup© het volgende:
Ik had hier een persoonlijk iets willen posten, maar doe het toch maar niet.

Volg jouw gevoel, zoeken heeft geen zin als het zover is overkomt het jou wel.
Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven moment :P

Niet dat het niet zou kunnen maar de kans is erg klein..
pi_167478983
Tuurlijk bestaat dat. Maar de hoofdregel is: Geen seks voor het huwelijk. Gewoon niet.
:P
pi_167478990
Sinds ik op mijn 14e voor het eerst verliefd werd geloof ik daar wel in ja. Ook al blijft het kernachtig samengevat niet veel meer dan een dingetje in de hersenen.
Conscience do cost.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:30:54 #10
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479007
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Sked het volgende:
Liefde is voor mij maar een leeg en nietszeggend begrip. Misschien omdat ik het gevoelsmatig ook nooit heb ervaren.
Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?
pi_167479013
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven moment :P

Niet dat het niet zou kunnen maar de kans is erg klein..
Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".
pi_167479024
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef vaduz het volgende:
Tuurlijk bestaat dat. Maar de hoofdregel is: Geen seks voor het huwelijk. Gewoon niet.
TROLL
pi_167479038
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

TROLL

[..]

TROLL
Geen troll.
pi_167479054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef vaduz het volgende:

[..]

Geen troll.
Ben getrouwd geweest, geldt dat ook dan?

Nu ontopic graag.
pi_167479064
Serendipiteit..

Als het komt hoef je er ook niet voor te zoeken.
Maar soms is het zo dichtbij dat je het niet eens ziet.
Hell To The Liars
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:32:58 #16
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479066
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Trashcanman het volgende:
Momenteel verwacht ik even niet iemand tegen te komen waarmee ik iets op kan bouwen. Beetje zuur door hoe mijn laatste relatie op het eind is gelopen plus nog een zwik teleurstellingen gehad de laatste tijd, maar als ik mijn zooi op een later punt weer voor elkaar heb ben ik vast weer een stuk positiever over mezelf en relaties aangaan.
Klote man, daar moet je weer doorheen en maakt het niet gemakkelijk om er in te geloven, vandaar dat ik mij ook afvraag in hoeverre het wel haalbaar is allemaal.

Zo veel randzaken en biologische motieven die een hoop reot in het eten kunnen gooien zeg maar..
pi_167479075
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:32 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ben getrouwd geweest, geldt dat ook dan?

Nu ontopic graag.
Buiten het huwelijk, ik corrigeer: buiten het huwelijk.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:34:49 #18
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479111
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".
Veel meer kunnen we niet doen, liefde laat zich niet dwingen.. Je moet er heel veel geluk mee hebben. Zomaar een relatie is in mijn ogen dan ook nog geen echte liefde.
pi_167479114
Is liefde dan een concept waar je al dan niet in kunt geloven alsof het een religie is? Het bestaat toch gewoon en ik snap niet goed wat iemand exact bedoelt als hij claimt niet in liefde te geloven.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:36:03 #20
436595 Sked
Zonnestraal
pi_167479144
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?
Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.
pi_167479192
Liefde heeft veel weg van een verslaving 😥
Hell To The Liars
pi_167479194
Liefde :')
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:38:26 #23
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479199
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef ems. het volgende:
Sinds ik op mijn 14e voor het eerst verliefd werd geloof ik daar wel in ja. Ook al blijft het kernachtig samengevat niet veel meer dan een dingetje in de hersenen.
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:41:46 #24
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:36 schreef Sked het volgende:

[..]

Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.
Dat is wel de minste voorwaarde van liefde ja :P Ik denk ook dat je rijp moet zijn om echt te kunnen liefhebben, veel inzicht in jezelf en de valkuilen van het leven zeg maar.

Je moet dan persoonlijk behoorlijk ontwikkeld zijn, althans zo stel ik het mij voor.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:42:28 #25
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Droopie het volgende:
Liefde heeft veel weg van een verslaving 😥
Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:43:42 #26
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167479364
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.
pi_167479375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.
Wat is het verschil dan?
Verliefdheid zonder liefde bestaat toch niet?

Andersom zou wel kunnen
Hell To The Liars
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:45:42 #28
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479433
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.
Uiteraard, maar dan is het waarschijnlijk eenzijdige liefde, of een gebrek aan vaardigheden om goed met elkaar om te gaan?
pi_167479491
quote:

[..]

ok? :P
Conscience do cost.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:49:37 #30
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479565
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Droopie het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Verliefdheid zonder liefde bestaat toch niet?

Andersom zou wel kunnen
Verliefdheid is een chemische cocktail om mensen bij elkaar te brengen om zodoende kinderen te verwekken. Echte liefde is wat overblijft na de rush van al die hormonen en elkaar dan nog steeds enorm waarderen en liefhebben, daarom zie je ook vaak stellen uit elkaar gaan omwille van het verlies van die rush, wat eigenlijk weinig met liefde te maken heeft, maar een zeer sterke motivator is om elkaar te verwennen zeg maar.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:51:51 #31
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479623
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:47 schreef ems. het volgende:

[..]

ok? :P
I know.. Ik kan het beter niet zo uitspreken omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dat moet verwoorden :P
pi_167479637
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:51 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

I know.. Ik kan het beter niet zo uitspreken omdat ik simpelweg niet weet hoe ik dat moet verwoorden :P
Ja maar waarom quote je mij? :P
Conscience do cost.
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:53:43 #33
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479680
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:32 schreef Droopie het volgende:
Serendipiteit..

Als het komt hoef je er ook niet voor te zoeken.
Maar soms is het zo dichtbij dat je het niet eens ziet.
Wie weet ja :)
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:54:06 #34
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479692
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:52 schreef ems. het volgende:

[..]

Ja maar waarom quote je mij? :P
Ahh ik zie het!
pi_167479699
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe wij tegen liefde aankijken. Wat betekend het voor jou en hoe belangrijk vindt je het, en heb je het al gevonden of ervaren?
Liefde is. Het is er gewoon, al moest ik er wel voor leren openstaan. Zeer belangrijk voor me, want ik zie het als een basis. Of liever gezegd dè basis. Toen ik die in mezelf en eigenlijk alles (nou ja, bijna alles dan) om me heen vond, begreep ik stukken beter hoe een relatie werkt.
Dus ja, gevonden en ervaren.

quote:
Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden. Ten eerste omdat ik het vroeger niet goed begreep en niet genoeg wist om een relatie echt te kunnen laten slagen. Maar nu ik ouder ben en een stuk meer kennis en wijsheid heb opgedaan ben ik nu heel bewust van wat een liefdevolle relatie waard is en hoe die eruit zou moeten zien.

Alleen is het moeilijk om te vinden, en daarom zoek ik ook niet meer en hoop er ooit tegenaan te lopen per abuis :P
Ik word er verdrietig van dat je denkt dat je liefde vooral via een ander moet vinden om te kunnen ervaren. Hoe wil jij de ander liefde geven als je die zelf niet lijkt te (h)erkennen in jezelf? Ervaar je geen algemenere liefde? Naar familie en goede vrienden, de kat van de buren en het leven in het algemeen ofzo?

Hoe zie je liefde binnen een relatie dan en hoe weet je dat het zo moet zijn, als je het in de praktijk nog niet ervaren hebt?
  dinsdag 20 december 2016 @ 18:57:07 #36
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167479793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Liefde is. Het is er gewoon, al moest ik er wel voor leren openstaan. Zeer belangrijk voor me, want ik zie het als een basis. Of liever gezegd dè basis. Toen ik die in mezelf en eigenlijk alles (nou ja, bijna alles dan) om me heen vond, begreep ik stukken beter hoe een relatie werkt.

[..]

Ik word er verdrietig van dat je denkt dat je liefde vooral via een ander moet vinden om te kunnen ervaren. Hoe wil jij de ander liefde geven als je die zelf niet lijkt te (h)erkennen in jezelf? Ervaar je geen algemenere liefde? Naar familie en goede vrienden, de kat van de buren en het leven in het algemeen ofzo?

Hoe zie je liefde binnen een relatie dan en hoe weet je dat het zo moet zijn, als je het in de praktijk nog niet ervaren hebt?
Ik vermoed dat TS simpelweg niet op die vom van liefde doelt.
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:02:01 #37
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:54 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Owjawel, die ervaar ik zeker :) Met uitzonderingen daargelaten, maar liefde kunnen delen, dus wederkerig en met een vrouw is een heel andere en diepere versie van algemene liefde voor om het even wat.

Ik zie liefde binnen een relatie als een uitwisseling van die liefde en genegenheid en positiviteit naar elkaar toe, met een aantal zeer mooie extra manieren om die te vieren zeg maar :)

In het normale leven is het toch erg moeilijk, in mijn geval, om die wederkerigheid te ervaren. Jammer genoeg.
pi_167479962
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:57 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik vermoed dat TS simpelweg niet op die vom van liefde doelt.
Oh zo natuurlijk, lekker pedant van me :') Sorry ts :@
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:03:23 #39
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167479973
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Geen probleem Mary :) Maar een gewaardeerde insteek non the less.
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:04:17 #40
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_167479998
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Huh nee, niet pedant bedoeld is niet pedant toch? :)
pi_167480050
Ja, ik geloof in liefde O+

Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen, het is kracht en zwakte op hetzelfde moment. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Het zijn momenten waar je hart een slag overslaat, of je buik verkrampt van dat fijne kwetsbare gevoel als je iemand in de ogen kijkt of iets deelt samen wat dierbaar is. Het is een emotie die zich lastig erg goed laat beschrijven die gewoonweg ontzettend fijn voelt. Je je groter, meer en beter voelt met dat persoon naast je zijde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:08:11 #42
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167480104
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:

Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Het zijn momenten waar je hart een slag overslaat, of je buik verkrampt van dat fijne kwetsbare gevoel als je iemand in de ogen kijkt of iets deelt samen wat dierbaar is. Het is een emotie die zich lastig erg goed laat beschrijven die gewoonweg ontzettend fijn voelt. Je je groter, meer en beter voelt met dat persoon naast je zijde.
Prachtig verwoord Erodome ^O^

Heerlijk om te lezen zelfs..
pi_167482944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef ems. het volgende:
Heel je leven is een dingetje in je hersenen.
pi_167482993
quote:

Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen, het is kracht en zwakte op hetzelfde moment. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Heel mooi! Je omschrijft heel treffend wat ik op dit moment zo waanzinnig mis in mijn leven. -O-
pi_167483252
quote:

_O_ _O_ O+
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:43:22 #46
416020 K44S
The bearded man
pi_167483374
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:

Wat liefde is een behoorlijk ruim begrip,maar als je bedoelt op seksueel gebiedt:
Ja, ik ben wel een paar keer verliefd geweest.
Paar keer kinderachtige liefde.
Een schrale 1/2 keer op volwassen manier.

Ik vind liefde enorm belangrijk, en het komt bij mij tegenwoordig heel uniek voor.
Wellicht omdat ik er naar "opzoek" ben, terwijl ik dit helemaal niet wil.

Extreem clichématig maar: Ik wil eerst echt verliefd worden op mezelf. Dat is nu een beetje scharrelen geworden zal ik maar zeggen.

Er zal heus wel een leuke meid voor mij rondlopen (en als ik Tinder mag geloven, dan lig ik ook qua aantrekkelijkheid prima in de markt).
Maar ik heb haar gelukkig nog niet ontmoet (dat zou namelijk doodzonde zijn in de staat waar ik nu in leef).
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167483938
quote:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_167484191
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:09:13 #49
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:43 schreef K44S het volgende:

[..]

Wat liefde is een behoorlijk ruim begrip,maar als je bedoelt op seksueel gebiedt:
Ja, ik ben wel een paar keer verliefd geweest.
Paar keer kinderachtige liefde.
Een schrale 1/2 keer op volwassen manier.

Ik vind liefde enorm belangrijk, en het komt bij mij tegenwoordig heel uniek voor.
Wellicht omdat ik er naar "opzoek" ben, terwijl ik dit helemaal niet wil.

Extreem clichématig maar: Ik wil eerst echt verliefd worden op mezelf. Dat is nu een beetje scharrelen geworden zal ik maar zeggen.

Er zal heus wel een leuke meid voor mij rondlopen (en als ik Tinder mag geloven, dan lig ik ook qua aantrekkelijkheid prima in de markt).
Maar ik heb haar gelukkig nog niet ontmoet (dat zou namelijk doodzonde zijn in de staat waar ik nu in leef).
Jezelf redelijk bij elkaar vegen voor je die liefde tegenkomt is wel handig ja :P

Maar maak er geen absolute voorwaarde van zou ik zeggen, redelijkerwijs oké zijn met wie je bent, positief en negatief maakt wie jij bent en ook zij zal de perfectie niet halen.. Als je positief tegenover jezelf staat en liefde onderdeel is van wie je bent dan kun je haar prima tegenkomen :)

Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien groeien.

Een dergelijke houding geeft al aan dat je behoorlijk serieus bent zou ik zeggen, dus onthoud jezelf niet teveel in het kader van perfectie!
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:12:18 #50
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.
In een liefdevolle relatie gebeurt zoiets dan ook zelden.. Vandaar onvoorwaardelijk omdat het uitgangspunt altijd elkaar is zeg maar, en in extremen gevallen kan elke relatie stuk, zelfs met die van een kind als het maar extreem genoeg is..
pi_167484441
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:09 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien worden
Haal het beste en slechtste in je naar boven.
Iets wat ik heel erg onderschat heb in mijn ervaring, het legt al je zwakheden en onzekerheid bloot.

Hoe de ander daar mee omgaat is heeeel belangerijk.
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')