Ik denk ook dat onder een bepaalde leeftijd men niet echt bezig is met liefde, en meer met wie kan ik allemaal scharen dit weekeind.. De cultuur is er ook naar op dit moment, dus niet echt vreemd. Maar voor degene die wel op zoek zijn een lastige opgave.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:24 schreef Angel-Joy het volgende:
Besef sinds kort dat ik gelukkiger ben alleen dan in een relatie. Misschien ben ik diegene gewoon nog niet tegengekomen.
Liefde bestaat niet op mijn leeftijd, braafste jongen tot grootste fuckboys appen me terwijl ze een vriendin hebben![]()
Maar goed, heb sowieso moeite met mensen geloven
Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven momentquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:27 schreef Juup© het volgende:
Ik had hier een persoonlijk iets willen posten, maar doe het toch maar niet.
Volg jouw gevoel, zoeken heeft geen zin als het zover is overkomt het jou wel.
Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Sked het volgende:
Liefde is voor mij maar een leeg en nietszeggend begrip. Misschien omdat ik het gevoelsmatig ook nooit heb ervaren.
Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Dat roep ik al bijna 40 jaar.. Die wordt erg oud op gegeven moment
Niet dat het niet zou kunnen maar de kans is erg klein..
TROLLquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef vaduz het volgende:
Tuurlijk bestaat dat. Maar de hoofdregel is: Geen seks voor het huwelijk. Gewoon niet.
Klote man, daar moet je weer doorheen en maakt het niet gemakkelijk om er in te geloven, vandaar dat ik mij ook afvraag in hoeverre het wel haalbaar is allemaal.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:29 schreef Trashcanman het volgende:
Momenteel verwacht ik even niet iemand tegen te komen waarmee ik iets op kan bouwen. Beetje zuur door hoe mijn laatste relatie op het eind is gelopen plus nog een zwik teleurstellingen gehad de laatste tijd, maar als ik mijn zooi op een later punt weer voor elkaar heb ben ik vast weer een stuk positiever over mezelf en relaties aangaan.
Buiten het huwelijk, ik corrigeer: buiten het huwelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:32 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ben getrouwd geweest, geldt dat ook dan?
Nu ontopic graag.
Veel meer kunnen we niet doen, liefde laat zich niet dwingen.. Je moet er heel veel geluk mee hebben. Zomaar een relatie is in mijn ogen dan ook nog geen echte liefde.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:31 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik ben bijna 50, ik heb altijd zoiets gehad van "ik zie wel, gebeurd het niet dan pech".
Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Maar heb je zelf wel een idee of visie op wat het zou kunnen zijn?
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:30 schreef ems. het volgende:
Sinds ik op mijn 14e voor het eerst verliefd werd geloof ik daar wel in ja. Ook al blijft het kernachtig samengevat niet veel meer dan een dingetje in de hersenen.
Dat is wel de minste voorwaarde van liefde jaquote:Op dinsdag 20 december 2016 18:36 schreef Sked het volgende:
[..]
Ik heb wel ideeën erbij, alhoewel het meeste erg abstract is. Het belangrijkste is wat mij betreft, ook vanuit mijn verleden, dat je elkaar koste wat het kost geen pijn wil doen.
Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Droopie het volgende:
Liefde heeft veel weg van een verslaving 😥
Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
Wat is het verschil dan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:42 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Verliefdheid wel ja, maar dat is geen liefde. Maar zou het kunnen worden.
Uiteraard, maar dan is het waarschijnlijk eenzijdige liefde, of een gebrek aan vaardigheden om goed met elkaar om te gaan?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Mja onvoorwaardelijk... Liefde kan best snel bekoelen als de ander het eea aan kwetsende dingen doet.
ok?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:38 schreef Veldmedewerker het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie wel een verschil tussen hormonen en echte liefde, dat gaat verder in wezen, je ontmoet iemand die je werkelijk ziet staan om wie jij bent, en onvoorwaardelijk om je geeft, is heel lastig om uit te leggen, maar zodra je het meemaakt snap je het gelijk.
Verliefdheid is een chemische cocktail om mensen bij elkaar te brengen om zodoende kinderen te verwekken. Echte liefde is wat overblijft na de rush van al die hormonen en elkaar dan nog steeds enorm waarderen en liefhebben, daarom zie je ook vaak stellen uit elkaar gaan omwille van het verlies van die rush, wat eigenlijk weinig met liefde te maken heeft, maar een zeer sterke motivator is om elkaar te verwennen zeg maar.quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is het verschil dan?
Verliefdheid zonder liefde bestaat toch niet?
Andersom zou wel kunnen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |