abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167484441
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:09 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien worden
Haal het beste en slechtste in je naar boven.
Iets wat ik heel erg onderschat heb in mijn ervaring, het legt al je zwakheden en onzekerheid bloot.

Hoe de ander daar mee omgaat is heeeel belangerijk.
Hell To The Liars
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:13:30 #52
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Ik hoop het ook voor jou, een leven zonder liefde is het leven eigenlijk niet waard :P /drama
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:14:05 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_167484480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:02 schreef Veldmedewerker het volgende:

Ik zie liefde binnen een relatie als een uitwisseling van die liefde en genegenheid en positiviteit naar elkaar toe, met een aantal zeer mooie extra manieren om die te vieren zeg maar :)

Wat zeg je dit mooi.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:15:17 #54
416020 K44S
The bearded man
pi_167484523
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:09 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Jezelf redelijk bij elkaar vegen voor je die liefde tegenkomt is wel handig ja :P

Maar maak er geen absolute voorwaarde van zou ik zeggen, redelijkerwijs oké zijn met wie je bent, positief en negatief maakt wie jij bent en ook zij zal de perfectie niet halen.. Als je positief tegenover jezelf staat en liefde onderdeel is van wie je bent dan kun je haar prima tegenkomen :)

Twee kunnen meer als één zeg maar, zeker als beiden elkaar willen versterken en zien groeien.

Een dergelijke houding geeft al aan dat je behoorlijk serieus bent zou ik zeggen, dus onthoud jezelf niet teveel in het kader van perfectie!
Perfectie zeker niet. Maar een paar dingen zoals : Op mezelf wonen, een baan hebben en een hobby waar ik in kan investeren. Dat zijn wel wat dingen die handig voor mij zijn voor dat er een leuke dame aan belt.
Maar tegenhouden zal ik het niet doen :)
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_167484532
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:12 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

In een liefdevolle relatie gebeurt zoiets dan ook zelden.. Vandaar onvoorwaardelijk omdat het uitgangspunt altijd elkaar is zeg maar, en in extremen gevallen kan elke relatie stuk, zelfs met die van een kind als het maar extreem genoeg is..
Ik denk dat de liefde voor een kind veel meer kan hebben dan voor een partner. En in een liefdevolle relatie gebeurt ook van alles waarmee je elkaar kan kwetsen. Een goede, sterke, liefdevolle relatie is zeker niet per definitie een relatie waarin altijd alles koek en ei is. Juist niet, zou ik zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:17:25 #56
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484593
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Haal het beste en slechtste in je naar boven.
Iets wat ik heel erg onderschat heb in mijn ervaring, het legt al je zwakheden en onzekerheid bloot.

Hoe de ander daar mee omgaat is heeeel belangerijk.
Zeker weten! Mooi gezegd. Die ruimte om eventuele onzekerheden te mogen uiten en beleven, en daarin leren groeien vind ik een erg mooie uitleg van het principe van liefde:)
Gek work k van die klapjosties ant ent van de straot, gek zeg ik je. Zo, en nu gaak om een bal gehakt!
pi_167484613
Ja.
Ja doei.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:18:43 #58
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484625
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:14 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat zeg je dit mooi.
Dankjewel :D
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:19:23 #59
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167484654
Liefde is niks. Gewoon nuchter nadenken voor je met iemand in zee gaat.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:21:07 #60
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef K44S het volgende:

[..]

Perfectie zeker niet. Maar een paar dingen zoals : Op mezelf wonen, een baan hebben en een hobby waar ik in kan investeren. Dat zijn wel wat dingen die handig voor mij zijn voor dat er een leuke dame aan belt.
Maar tegenhouden zal ik het niet doen :)
Die zaken die je noemt zijn wel van enig belang inderdaad.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:21:48 #61
416020 K44S
The bearded man
pi_167484743
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:21 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Die zaken die je noemt zijn wel van enig belang inderdaad.
Ik heb ze zelf ondervonden :).
pi_167484752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Onvoorwaardelijke liefde voor een partner lijkt me heel erg moeilijk. Dat is naar mijn ervaring alleen mogelijk voor mijn kind. Van mijn partner hou ik ook onnoemlijk veel, maar of het geheel onvoorwaardelijk is, betwijfel ik. Ik denk dat er wel degelijk dingen zijn die hij kan doen waardoor mijn liefde voor hem danig kan bekoelen of zelfs over gaan.
ook als je kind een Breivikje of Dutrouxtje doet?
Ja doei.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:25:26 #63
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat de liefde voor een kind veel meer kan hebben dan voor een partner. En in een liefdevolle relatie gebeurt ook van alles waarmee je elkaar kan kwetsen. Een goede, sterke, liefdevolle relatie is zeker niet per definitie een relatie waarin altijd alles koek en ei is. Juist niet, zou ik zeggen.
Zeker niet, het mag best spetteren van tijd tot tijd ja :P Maar zolang je weer naar elkaar toe komt na al dat gespetter bevestigd alleen maar de liefde. Intentioneel kwetsen en daarin volharden zou weinig met liefde te maken hebben, het gebeurt soms onbedoeld natuurlijk. Daar ontkomt je denk ik niet aan nee.

En tuurlijk, van een kind kun je praktisch alles wel hebben voor zo'n relatie echt over is, het is je vlees en bloed natuurlijk.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:25:54 #64
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484887
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ja.
Top!
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:27:48 #65
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484946
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:19 schreef frietenstamp het volgende:
Liefde is niks. Gewoon nuchter nadenken voor je met iemand in zee gaat.
Waar moet je dan op varen? Klinkt meer als een soort contract aangaan zo.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:28:17 #66
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167484960
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:21 schreef K44S het volgende:

[..]

Ik heb ze zelf ondervonden :).
Ben je ervoor gedumpt dan?
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:30:27 #67
416020 K44S
The bearded man
pi_167485041
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:28 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Ben je ervoor gedumpt dan?
Nee. Maar zo voelde het achteraf wel (meer dat ik het mezelf enorm kwalijk nam hoe het allemaal is gelopen).
pi_167485096
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ook als je kind een Breivikje of Dutrouxtje doet?
Ik weet het niet. Ik denk zelf dat er wel een grens aan de onvoorwaardelijke liefde voor je kind zit, maar ik kan me tegelijkertijd ook voorstellen dat je de daden van je kind volledig kunt afwijzen en veroordelen, maar dat er altijd een beetje liefde over zal blijven. Dat gevoel dat is ontstaan toen je kind net geboren, klein en afhankelijk was. Wat dus niet betekent dat je de daden kunt vergoelijken of negeren, maar dat er wel een restje van je gevoel van liefde voor je kind blijft.
pi_167485106
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:25 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Top!
Ik zou het onwenselijk vinden in een relatie te blijven als dat niet zo was ;) Ben inmiddels 10 jaar samen met mijn inmiddels man, en ben elke dag nog verliefd, word elke ochtend nog verliefd wakker en geef hem verliefd een welterustenzoen voordat we ons beide naar onze kant van 't bed omdraaien O+ Dat is met de jaren alleen maar sterker geworden, dat gevoel, in plaats van minder. Ik ben dan zelf ook van mening dat een relatie geen 'hard werk' zou moeten zijn. Dat houdt niet in dat je je best niet voor elkaar hoeft te doen, maar wel dat dat gewoon 'natuurlijk' zou moeten gaan, in ieder geval voor mij. Zodra ik daar echt 'moeite' voor moet doen, dan weet ik dat er iets niet goed zit.
Ja doei.
pi_167485237
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik denk zelf dat er wel een grens aan de onvoorwaardelijke liefde voor je kind zit, maar ik kan me tegelijkertijd ook voorstellen dat je de daden van je kind volledig kunt afwijzen en veroordelen, maar dat er altijd een beetje liefde over zal blijven. Dat gevoel dat is ontstaan toen je kind net geboren, klein en afhankelijk was. Wat dus niet betekent dat je de daden kunt vergoelijken of negeren, maar dat er wel een restje van je gevoel van liefde voor je kind blijft.
Dat lijkt me dan een restje liefde voor de herinnering aan het goede en de goede tijden, ofzo. De huidige versie zou ik dan niet meer van kunnen houden. Ik houd ook van mijn ouders, ongeacht onze verschillen(de meningen over zaken), maar zodra een van de twee zoiets zou begaan zou dat echt wel over zijn, ik kan me niet voorstellen dat ik nog van zo iemand zou kunnen houden in de huidige versie. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Ja doei.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:35:57 #71
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167485268
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:27 schreef Veldmedewerker het volgende:

[..]

Waar moet je dan op varen? Klinkt meer als een soort contract aangaan zo.
Goed weten wat bij jou en je idee van een relatie past, dat ideaalbeeld vasthouden en niet voor minder gaan.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:36:43 #72
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167485295
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou het onwenselijk vinden in een relatie te blijven als dat niet zo was ;) Ben inmiddels 10 jaar samen met mijn inmiddels man, en ben elke dag nog verliefd, word elke ochtend nog verliefd wakker en geef hem verliefd een welterustenzoen voordat we ons beide naar onze kant van 't bed omdraaien O+ Dat is met de jaren alleen maar sterker geworden, dat gevoel, in plaats van minder. Ik ben dan zelf ook van mening dat een relatie geen 'hard werk' zou moeten zijn. Dat houdt niet in dat je je best niet voor elkaar hoeft te doen, maar wel dat dat gewoon 'natuurlijk' zou moeten gaan, in ieder geval voor mij. Zodra ik daar echt 'moeite' voor moet doen, dan weet ik dat er iets niet goed zit.
Weer een succesverhaal! En dat is zeker zo, hard werken zou het niet moeten zijn nee, dat kost veel te veel moeite die je had kunnen steken in het genieten van elkaar :)

Mooi om die verhalen van anderen te lezen die het al mogen ervaren! Toppie.
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:38:03 #73
462674 Veldmedewerker
Professioneel realist
pi_167485353
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:35 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Goed weten wat bij jou en je idee van een relatie past, dat ideaalbeeld vasthouden en niet voor minder gaan.
Dat ben ik wel met je eens ja :) Had ik het maar gedaan.. Vroeger.
pi_167485449
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan een restje liefde voor de herinnering aan het goede en de goede tijden, ofzo. De huidige versie zou ik dan niet meer van kunnen houden. Ik houd ook van mijn ouders, ongeacht onze verschillen(de meningen over zaken), maar zodra een van de twee zoiets zou begaan zou dat echt wel over zijn, ik kan me niet voorstellen dat ik nog van zo iemand zou kunnen houden in de huidige versie. Als je begrijpt wat ik bedoel...
Ja, dat begrijp ik, en ik denk dat ik er hetzelfde insta. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van, omdat ik de liefde voor mijn kind echt nog veel overweldigender vind dan ik ooit had gedacht dat die zou zijn. Misschien is het meer de liefde voor de herinnering, zou best kunnen, maar ik kan me echt voorstellen dat er altijd iets blijft hangen, ongeacht wat een kind doet.
pi_167485542
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 21:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik, en ik denk dat ik er hetzelfde insta. Ik ben er alleen niet helemaal zeker van, omdat ik de liefde voor mijn kind echt nog veel overweldigender vind dan ik ooit had gedacht dat die zou zijn. Misschien is het meer de liefde voor de herinnering, zou best kunnen, maar ik kan me echt voorstellen dat er altijd iets blijft hangen, ongeacht wat een kind doet.
Ik hoop dat we daar beide niet achter zullen hoeven komen 8-)
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')