Niet alle reacties gelezenquote:Op woensdag 21 december 2016 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
[..]
Tsk, ook als je parafraseert moet je citeren!![]()
Dat iemand bijvoorbeeld niet liegt en bedriegt in een relatie vind ik een reëele verwachtingquote:Op woensdag 21 december 2016 14:42 schreef Zure het volgende:
[..]
Verkeerde partners of waren jouw verwachtingen niet reëel? Ik denk dat de meeste mensen leuke en minder leuke ervaringen hebben in relaties. Ik ben er door mijn minder leuke ervaringen juist achtergekomen wat ik echt niet wil in een relatie. Dat is ook wel iets waard.
Behalve dat het je blind kan maken voor negatieve dingen van de ander, waardoor je slechte irrationele keuzes kunt maken..quote:Op woensdag 21 december 2016 21:40 schreef Droopie het volgende:
Alles aan liefde is mooi..
Afwijzing, jaloezie en angst zijn kut.
Maar die dingen moet je niet verwarren met elkaar.
Oh en veel mensen zijn ook rot, maar gelukkig zijn er net zoveel toffe mensen, als je maar goed kijkt.
Bedankt voor de samenvatting van mijn levensles van dit jaar 😣quote:Op woensdag 21 december 2016 21:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Behalve dat het je blind kan maken voor negatieve dingen van de ander, waardoor je slechte irrationele keuzes kunt maken..
Liefde om te ontvangen of liefde om te geven?quote:Op dinsdag 20 december 2016 18:20 schreef Veldmedewerker het volgende:
Zelf ben ik er al heel lang naar op zoek, maar heb het nooit kunnen vinden.
Jou kennende komt dat wel weer gozer! Alleen het hoe en wanneer, ik begrijp dat dat het geloof verminderd.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Wat is liefde überhaupt?quote:Op donderdag 22 december 2016 10:33 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb er altijd in geloofd en heb het ook gevonden.
Ik heb er wel een gevoel bij, maar kan het nu niet onder woorden brengen. Elke definitie is waarschijnlijk persoonlijk en voor interpretatie en discussie vatbaar. Misschien is het voor mij iets tussen 2 personen wat niet objectief uit te leggen is.quote:
Wat ontzettend moooiii! Geniet ervan. Daar krijg ik ook weer hoop van. Bevind mij nu nog in die eerdere fase die je beschreef.quote:Op donderdag 22 december 2016 13:17 schreef yats het volgende:
Ik heb na mijn vreemdgaande ex lang niet meer in het bestaan van liefde gelooft. Deels door haar vreemdgaan, maar ook omdat ik regelmatig van vrienden (of juist via hen over hun vriendinnen hoorde) dat ofwel zijzelf ofwel hun vriendin vreemdgegaan was. En ook mijn ervaringen qua daten bevestigde dat idee. Het leek een beetje of liefde iets uit een ver verleden was, puur weggelegd voor anderen.
Maar inmiddels denk ik daar anders over en geloof ik zeker nog in de liefde, zelfs voor mezelf. De woorden van motorbloempje komen me heel erg bekend voor en ondervind ik momenteel in mijn relatie. Beide lachen we nog elk moment om en met elkaar, vallen we me een glimlach op het gezicht naast elkaar in slaap, accepteren we elkaars gebreken en proberen deze ook niet te veranderen. Dit had ik een jaar terug niet verwacht, maar dat maakt de liefde ook zo onvoorspelbaar en juist daarom zo mooi.
je omschrijft precies hoe ik het zie en heel even heb mogen ervaren...echt prachtig onder woorden gebrachtquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:06 schreef erodome het volgende:
Ja, ik geloof in liefde![]()
Voor mij is dat die glimlach die je niet tegen kan houden als je elkaar weer ziet, je echt thuis voelen bij elkaar, geheel op je gemak bij elkaar. Niets liever willen dan je pad delen met dat persoon, op slechtere momenten als steun, op de mooie momenten omdat er niemand anders is met wie je dat liever zou delen. Het is een dierbaar gevoel, een kwetsbaarheid die je veilig in die ander zijn handen kan leggen, het is kracht en zwakte op hetzelfde moment. Het is de wereld die mooier is omdat je die samen deelt. Het is een diep vertrouwen hebben in elkaar, met een enkele blik 1000 woorden kunnen zeggen tegen elkaar. Het is een gevoel van thuiskomen, van alles is precies zoals het hoort te zijn. Het is weten dat er iemand is die je echt kent, ook al die duistere hoekjes en die je begrijpt en accepteert, dankzij en ondanks wat je bent.
Het zijn momenten waar je hart een slag overslaat, of je buik verkrampt van dat fijne kwetsbare gevoel als je iemand in de ogen kijkt of iets deelt samen wat dierbaar is. Het is een emotie die zich lastig erg goed laat beschrijven die gewoonweg ontzettend fijn voelt. Je je groter, meer en beter voelt met dat persoon naast je zijde.
Dit. Wordt echt steeds minder. Maar niet iedereen vindt een partner. Is gewoon zo.quote:Op dinsdag 20 december 2016 21:06 schreef Fok-it het volgende:
Ik mis liefde op dit moment al te lang in mijn leven dat ik er steeds minder in geloof. Misschien dat dat verandert volgend jaar maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit.
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Ik geloof er wel in, maar tegelijkertijd geloof ik dat échte liefde veel minder voorkomt dan iedereen pretendeert.
De meerderheid van de vrienden van mij die in een relatie zitten hebben constant gezeik met hun vriendin, worden machtsspelletjes gespeeld, worden weggehouden van hun vrienden, etc.
Er zijn twee gasten die ik ken waarvan ik denk dat hun relatie echt is omdat ze beiden van elkaar houden en elkaar heel erg leuk vinden. Bij de rest is het gewoon een verstandhouding, omdat ''een relatie hebben'' er nu eenmaal bij hoort en het meer (ogenschijnlijk) maatschappelijk succes met zich meebrengt.
Gisteren weer een avondje met een paar vrienden de kroeg in gegaan, pakt een vriend opeens zijn telefoon en moest ' ie zo nodig zijn vriendin bellen. Loopt even naar buiten om te bellen, komt na 30 seconden weer terug, want ''hij had eerder moeten bellen dus zijn vriendin was even chagrijnig''. Is een totaal scheve relatie omdat zij het een paar maanden terug heeft uitgemaakt en hij er alles aan heeft gedaan om het weer aan te laten gaan, en nu vindt zij het heerlijk dat ze de macht heeft en hij alles doet voor haar en zij hem gewoon kan blijven afzeiken![]()
Dat soort kansloos gezeik heb je in enorm veel relaties. Vooral als mensen wat langer bij elkaar zijn en al helemaal als er kinderen komen.
Is ook echt waar inderdaadquote:Op zaterdag 24 december 2016 09:38 schreef dip-stick1 het volgende:
[..]
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:38 schreef dip-stick1 het volgende:
[..]
Typische vrouwen gedrag. Zelfs al denk je dat de volgende vrouw anders is dan de vorige, kom je weer snel tot de realiteit. Geen enkele vrouw is te vertrouwen.
Ik denk dat je best een punt hebt, dat er minder echt goede, liefdevolle relaties zijn dan mensen doen voorkomen. Ik heb zelf ervaren dat dat niet alleen, of juist niet, te maken heeft met de persoon waarmee je een relatie hebt, maar juist met de persoon die je zelf bent. Ik ben ene laatbloeier, heb mezelf pas toen ik halverwege de 30 was goed leren kennen. Ik wist wie ik was, wat ik wel en niet wilde, wat ik te bieden had en wat ik van een ander verwachtte. Ik had wat levenservaring en keek anders tegen bepaalde zaken aan. Dat maakte dat ik toen eigenlijk ook pas toe was aan een liefdevolle, gelijkwaardige relatie waarin ik me niet liet ondersneeuwen en ook niet de behoefte voelde een ander te controleren.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Ik geloof er wel in, maar tegelijkertijd geloof ik dat échte liefde veel minder voorkomt dan iedereen pretendeert.
De meerderheid van de vrienden van mij die in een relatie zitten hebben constant gezeik met hun vriendin, worden machtsspelletjes gespeeld, worden weggehouden van hun vrienden, etc.
Er zijn twee gasten die ik ken waarvan ik denk dat hun relatie echt is omdat ze beiden van elkaar houden en elkaar heel erg leuk vinden. Bij de rest is het gewoon een verstandhouding, omdat ''een relatie hebben'' er nu eenmaal bij hoort en het meer (ogenschijnlijk) maatschappelijk succes met zich meebrengt.
Gisteren weer een avondje met een paar vrienden de kroeg in gegaan, pakt een vriend opeens zijn telefoon en moest ' ie zo nodig zijn vriendin bellen. Loopt even naar buiten om te bellen, komt na 30 seconden weer terug, want ''hij had eerder moeten bellen dus zijn vriendin was even chagrijnig''. Is een totaal scheve relatie omdat zij het een paar maanden terug heeft uitgemaakt en hij er alles aan heeft gedaan om het weer aan te laten gaan, en nu vindt zij het heerlijk dat ze de macht heeft en hij alles doet voor haar en zij hem gewoon kan blijven afzeiken![]()
Dat soort kansloos gezeik heb je in enorm veel relaties. Vooral als mensen wat langer bij elkaar zijn en al helemaal als er kinderen komen.
Alleen mannen die er goed genoeg uit zien en geen enkele moeite hebben om interesse van vrouwen te krijgen. (lees: voldoen aan het ideaalbeeld van vrouwen.)quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.
Ik krijg kromme tenen van dat soort stelletjes.quote:Op zaterdag 24 december 2016 09:15 schreef Dorpspastoor het volgende:
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in de praktijk zie ik dit zelden tot nooit terug. Mensen vertrouwen mij over het algemeen snel en bij vrienden hoor ik zo vaak dat ze graag seks met andere meiden willen hebben of andere meiden leuker vinden. Ook spreek ik wel eens met meiden die dan tegen mij hun vriend een beetje belachelijk lopen te maken. Dan denk ik echt: waarom zit je in godsnaam in die relatie? Is single zijn dan echt zo eng?quote:Op zaterdag 24 december 2016 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zo zijn er ook echt genoeg mannen, hoor.
[..]
Ik denk dat je best een punt hebt, dat er minder echt goede, liefdevolle relaties zijn dan mensen doen voorkomen. Ik heb zelf ervaren dat dat niet alleen, of juist niet, te maken heeft met de persoon waarmee je een relatie hebt, maar juist met de persoon die je zelf bent. Ik ben ene laatbloeier, heb mezelf pas toen ik halverwege de 30 was goed leren kennen. Ik wist wie ik was, nwat ik wel en niet wilde, wat ik te bieden had en wat ik van een ander verwachtte. Ik had wat levenservaring en keek anders tegen bepaalde zaken aan. Dat maakte dat ik toen eigenlijk ook pas toe was aan een liefdevolle, gelijkwaardige relatie waarin ik me niet liet ondersneeuwen en ook niet de behoefte voelde een ander te controleren.
Ik denk dat veel mensen inderdaad bang zijn om alleen te zijn. En dan bij elkaar blijven zolang er nog geen nieuwe vlam is, omdat ze dan echt alleen zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2016 11:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar in de praktijk zie ik dit zelden tot nooit terug. Mensen vertrouwen mij over het algemeen snel en bij vrienden hoor ik zo vaak dat ze graag seks met andere meiden willen hebben of andere meiden leuker vinden. Ook spreek ik wel eens met meiden die dan tegen mij hun vriend een beetje belachelijk lopen te maken. Dan denk ik echt: waarom zit je in godsnaam in die relatie? Is single zijn dan echt zo eng?
Open nu net mijn Facebook en zie een vriend van mij die in Londen is met zijn vriendin. Tig foto's bij de big ben, onder kerstbomen, zoenend, noem het allemaal maar op.
Diezelfde vriend zit drie weken geleden nog tegen mij te vertellen dat hij nog altijd een zwak heeft voor een meisje dat hij elk jaar tegen komt in Spanje, en dat dit meisje altijd zijn grootste liefde is geweest en dat hij het zo zou uitmaken wanneer hij haar kon krijgen.
Dat soort dingen speelt echt in zo ongelooflijk veel relaties. Alleen mensen durven niet alleen te zijn. Zelf ook een paar keer te maken gehad met vrouwen die in een relatie zitten maar ondertussen met mij chatten / appen en duidelijk proberen te hinten of ik in hen geïnteresseerd ben, beetje denigrerend over hun vriend doen en teksten laten vallen als ''twijfelen aan mijn relatie'' etc...
Doe zelf altijd alsof ik de hints niet snap, maar er zijn gewoon zo veel oppervlakkige 'relaties' dat het van mij niet zo nodig meer hoeft allemaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |