Nee dat klopt dus niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.
Als ik voortaan dus stel dat moslims de domste religieuze groepering zijn, dan is dat dus een feit en niet slechts een mening.
Nee.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.
Als ik voortaan dus stel dat moslims de domste religieuze groepering zijn, dan is dat dus een feit en niet slechts een mening.
Rare conclusie.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:11 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie: geloof maakt mensen dom.
Lijkt me niet dat je dat hieruit kan concluderen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.
Als je in vliegende ezels, tovenaars en luchtkastelen gelooft ben je gewoon dom.quote:
nee, eerder onder afstompingquote:Op vrijdag 16 december 2016 15:10 schreef Hallojo het volgende:
Valt religieuze indoctrinatie ook onder opleiding?
Pijnlijk om dan anderen dom te noemen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:15 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Als je in vliegende ezels, tovenaars en luchtkastelen geloofd ben je gewoon dom.
Of als je geloofd dat Eva toch maar beter die appel had kunnen laten liggen.
Het is toch allemaal wat.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:25 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Pijnlijk om dan anderen dom te noemen.
Is volgens mij ook meer voor kleuters bedoeld.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:28 schreef deedeetee het volgende:
Als je alleen al de gebedsinstructie ziet dan weet je toch al genoeg ? Een intelligent en ontwikkeld mens gaat zich hier echt niet mee bezig houden hoor.
Die groene voeten in dat filmpje...![]()
Ja, atheïsten zijn dom en gaan naar het hellevuur, dubbel genaaid.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:26 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Het is toch allemaal wat.
Verder nog iets inhoudelijks te melden?
Gelukkig ben ik dat niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Ja, atheïsten zijn dom en gaan naar het hellevuur, dubbel genaaid.
Ja leuk maar dat ging over het feit dat moslims nu meer studeren dan vroeger.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:22 schreef SecretPret het volgende:
Onderzoek over moslims in Nederland is heel wat anders. Er is geconcludeerd dat zij wel beter studeren maar wel minder snel een baan krijgen.
Ik ben blij dat ik een autochtoon ben, dat ik geen uni doe en toch aan een stage toe ben gekomen maakt het helemaal af.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:22 schreef SecretPret het volgende:
Onderzoek over moslims in Nederland is heel wat anders. Er is geconcludeerd dat zij wel beter studeren maar wel minder snel een baan krijgen.
Ontmaagding zal nog even op zich laten wachten op deze manier.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Moslims zijn naar mijn inzicht de meest collectivistische groep ter wereld. Het is een feit dat cultureel collectivisme bijna altijd samengaat met onderdrukking en moord op vrijdenkers. Verder moeten mensen altijd een bepaalde moraal volgen, waardoor zelf denken de das om gedaan wordt.
Moge geloof vernietigd worden! Moge het individu vrij zijn van alle machtsstructuren!
Overigens bleek uit onderzoek dat het Protestantisme een van de succesvolste geloven is, omdat die aanzet tot ontplooiing van talenten en ijverquote:Op vrijdag 16 december 2016 15:11 schreef BoneThugss het volgende:
Conclusie: Het verkeerde geloof maakt mensen dom.
Ben ik niet bekend mee, maar dat zal dan wel.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Overigens bleek uit onderzoek dat het Protestantisme een van de succesvolste geloven is, omdat die aanzet tot ontplooiing van talenten en ijver
Niks mis mee toch?quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ontmaagding zal nog even op zich laten wachten op deze manier.
Inderdaad. En dat is allemaal puur toeval.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:56 schreef Kyubey het volgende:
Raar onderzoek. Moslims en hindoes wonen meer in gebieden waar het onderwijs slechter is, en minder in het Westen. Wat kun je hier nou uit concluderen? Dat er meer moslims en hindoes in ontwikkelingslanden wonen? Geen verband tussen geloof en IQ.
Dat een krankzinnig geloof ontwikkeling in de weg staat.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:56 schreef Kyubey het volgende:
Raar onderzoek. Moslims en hindoes wonen meer in gebieden waar het onderwijs slechter is, en minder in het Westen. Wat kun je hier nou uit concluderen? Dat er meer moslims en hindoes in ontwikkelingslanden wonen? Geen verband tussen geloof en IQ.
Lijkt mij niet dat je het succes van een religie daaraan moet afwegen maar aan het aantal simpele zielen dat erin gelooft.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Overigens bleek uit onderzoek dat het Protestantisme een van de succesvolste geloven is, omdat die aanzet tot ontplooiing van talenten en ijver
Je kunt er niks uit concluderen. Er wordt een verband gelegd tussen twee dingen die geen verband hebben. Neem de Hindoes; wereldwijd gezien scoren die het slechtst, maar in de VS scoren ze juist heel hoog (87% met een college degree). Het Hindoe zijn zegt dus niks over je opleidingsniveau, dat wordt bepaald door heel andere factoren.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:56 schreef Kyubey het volgende:
Is het christendom dan minder krankzinnig dan het jodendom? En is het jodendom minder krankzinnig dan atheïsme?quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:28 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat een krankzinnig geloof ontwikkeling in de weg staat.
Nee. Je ziet het allemaal verkeerd. Hier MOET wel een verband bestaan. Deze kritiek is een leugen van de linkse elite die ons weer klein wil houden en het neo-marxisme wil invoeren om hegemonie te krijgen en de blanke genocide in te luiden.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:31 schreef k_man het volgende:
[..]
Je kunt er niks uit concluderen. Er wordt een verband gelegd tussen twee dingen die geen verband hebben. Neem de Hindoes; wereldwijd gezien scoren die het slechtst, maar in de VS scoren ze juist heel hoog (87% met een college degree). Het Hindoe zijn zegt dus niks over je opleidingsniveau, dat wordt bepaald door heel andere factoren.
Beter dan de vorige generatie ja.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:22 schreef SecretPret het volgende:
Kun je nagaan wat het zou zijn als die 20-25% arabieren het gemiddelde niet omlaag zouden halen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:19 schreef ccs het volgende:
Israël heeft een laag gemiddeld IQ, slechts 95.
Een laag gemiddelde IQ.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:19 schreef ccs het volgende:
Israël heeft een laag gemiddeld IQ, slechts 95.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Wacht even....quote:
En onderschat de complexiteit van 1,6 miljard moslims onderdrukken middels Zionistische complotten niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Het was allang bekend dat Joden exceptioneel slim zijn. Ze hebben geloof ik ook 30% van de Nobelprijzen gewonnen terwijl slechts 0.2% van de wereldbevolking Joods is.
Kan best genetisch zijn trouwens, want je bent alleen Joods als je moeder Joods is, dus de genenpool blijft daardoor behoorlijk "in tact" maar omdat de man niet Joods hoeft te zijn is er toch nog voldoende genetische variatie.
Dit komt juist omdat ze slimmer en succesvoller zijn dan gemiddeld. Pure jaloezie en afgunst is de basis van Jodenhaat.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:14 schreef DeParo het volgende:
De Joodse religie is sowieso een zeer intellectuele bezigheid. Buiten dat zijn de Joden natuurlijk eeuwenlang vervolgd
Duiven en ratten zijn ook succesvol. Verder is de enige haat in dit topic moslimhaat.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit komt juist omdat ze slimmer en succesvoller zijn dan gemiddeld. Pure jaloezie en afgunst is de basis van Jodenhaat.
Jaloezie en afgunst hebben Jodenhaat versterkt. De basis van Jodenhaat ligt meer in xenofobie, discriminatie, en het feit dat ze een in een zondebok gemaakt zijn. Ik weet niet of Joden slimmer of per se succesvoller zijn maar wel dat ze er vaak hard voor werken om dat voor elkaar te krijgen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit komt juist omdat ze slimmer en succesvoller zijn dan gemiddeld. Pure jaloezie en afgunst is de basis van Jodenhaat.
Eigenlijk klopt dat niet omdat historisch gezien het Jodendom via de vader overgaat, dit is ooit veranderd omdat moeders bij het kamp bleven of in de stad en Rabbi's daardoor eerder wisten of iemand kinderen had dus het was makkelijker bij te houden, maar historisch gezien is het dus anders.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Het was allang bekend dat Joden exceptioneel slim zijn. Ze hebben geloof ik ook 30% van de Nobelprijzen gewonnen terwijl slechts 0.2% van de wereldbevolking Joods is.
Kan best genetisch zijn trouwens, want je bent alleen Joods als je moeder Joods is, dus de genenpool blijft daardoor behoorlijk "in tact" maar omdat de man niet Joods hoeft te zijn is er toch nog voldoende genetische variatie.
Geef maar een link.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:22 schreef SecretPret het volgende:
Bron dat de Arabieren het gemiddelde omlaag halen? Het ligt altijd aan de moslims/Arabieren en de joden zijn superieur. Triest uit de mond van een kaaskop.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat het zou zijn als die 20-25% arabieren het gemiddelde niet omlaag zouden halen.
Jodenhaat ligt nooit aan de joden zelf.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jaloezie en afgunst hebben Jodenhaat versterkt. De basis van Jodenhaat ligt meer in xenofobie, discriminatie, en het feit dat ze een in een zondebok gemaakt zijn. Ik weet niet of Joden slimmer of per se succesvoller zijn maar wel dat ze er vaak hard voor werken om dat voor elkaar te krijgen.
Eerder dat heersers al heel lang hun bevolkingen wijs maakten dat de schuldigen aan hun ellende de joden waren om zo af te leiden van de corruptie en incompetentie van de heersende klasse. Dat zie je nog steeds in de islamitische wereld.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Jodenhaat ligt nooit aan de joden zelf.
Echt succesvol is men dan ook niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Bron dat de Arabieren het gemiddelde omlaag halen? Het ligt altijd aan de moslims/Arabieren en de joden zijn superieur. Triest uit de mond van een kaaskop.
Vergelijk je Joden nu met ongedierte en jank je daarna over moslimhaat????quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Duiven en ratten zijn ook succesvol. Verder is de enige haat in dit topic moslimhaat.
Jij zegt dat joden altijd en overal zijn vervolgd en trekt vervolgens de conclusie dat het NIET aan de joden ligt.quote:
Negeer m'n vorige post maar, ik weet al voldoende.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij zegt dat joden altijd en overal zijn vervolgd en trekt vervolgens de conclusie dat het NIET aan de joden ligt.
Heb je soms een andere reden waarom Joden vervolgd worden?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:00 schreef ccs het volgende:
[..]
Jij zegt dat joden altijd en overal zijn vervolgd en trekt vervolgens de conclusie dat het NIET aan de joden ligt.
Joden hebben niet 30% van de nobelprijzen gewonnen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Ze hebben Jezus gedood volgens veel gristenen, ze staan bekend als profetendoders volgens veel moslims, en de meeste fake-news-zenders in de VS worden bestuurd door joden (ABC, CNN etc), FED wordt bestuurd door voornamelijk joden, Hollywood verspreidt degeneracy en aids en staat bekend als gedomineerd door joden, en de banksters die rente opstrijken van types als Shaniqua (loonslaven uitmelken) daar heb je zoals je zelf al zei ook veel prominente joden aan de macht.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:01 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb je soms een andere reden waarom Joden vervolgd worden?
Vooroordelen, jaloezie, afgunst, discriminatie en simpelweg domheid dus.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:07 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Ze hebben Jezus gedood volgens veel gristenen, ze staan bekend als profetendoders volgens veel moslims, en de meeste fake-news-zenders in de VS worden bestuurd door joden (ABC, CNN etc), FED wordt bestuurd door voornamelijk joden, Hollywood verspreidt degeneracy en aids en staat bekend als gedomineerd door joden, en de banksters die rente opstrijken van types als Shaniqua (loonslaven uitmelken) daar heb je zoals je zelf al zei ook veel prominente joden aan de macht.
Dit zijn een paar redenen c.q. grievances die ik ben tegengekomen online.
Inderdaad. Ik ga nu braaf het achtuur journaal kijken. Brb.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vooroordelen, jaloezie, afgunst, discriminatie en simpelweg domheid dus.
Nee natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Jodenhaat ligt nooit aan de joden zelf.
En wat staat daar in?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het rapport van het CPB bedoelt.
Alle omliggende, vrijwel Judenreine landen, hebben een IQ rond de ~84. Ashkenazi Joden hebben een gemiddeld IQ van rond de 110-115.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:56 schreef ccs het volgende:
[..]
Bron dat de Arabieren het gemiddelde omlaag halen? Het ligt altijd aan de moslims/Arabieren en de joden zijn superieur. Triest uit de mond van een kaaskop.
Vroeger kreeg je daar toch echt een ban voor. Nu kom je er af met een waarschuwing....quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:17 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe maar even niet joden (en om die maar voor te zijn) moslims vergelijken met kanker en ongedierte.
Dat het opleidingsniveau van de huidige generatie Turken en Marokkanen hoger is dan die van de vorige generatie, maar dat dat er nog niet toe heeft geleid dat ze ook vaker werk vinden/krijgen.quote:
Fok! volgt het besluit van het meldpunt discriminatie. Jodenhaat is nu eenmaal een integraal onderdeel van de vredesreligie. Kun je niet over oordelen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je daar toch echt een ban voor. Nu kom je er af met een waarschuwing....
Ik kan niemand bannen hé. Dat je dat even weet.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vroeger kreeg je daar toch echt een ban voor. Nu kom je er af met een waarschuwing....
Dat maak jij er van. Overigens heeft moslimhaat een hele andere oorzaak. Moslims werden hier aanvankelijk met open armen ontvangen, gezin en de hele boel mocht meekomen, ze mogen probleemloos meeprofiteren van en alle sociale regels en wetten die door vadertje Drees waren ingevoerd. Zelfs toen ze op grote schaal misbruik maakte van deze wetgeving werd het eerder goedgepraat dan aangepakt. Echter toen ze steeds meer en meer in de criminaliteit werden vertegenwoordigd konden zelfs de meest linke partijen dat niet meer ontkennen (zelfs partij DENK ontkent dat niet). Naar mate dit vorderde kregen meer mensen een hekel aan (sommige) groepen moslims.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:53 schreef ccs het volgende:
[..]
Duiven en ratten zijn ook succesvol. Verder is de enige haat in dit topic moslimhaat.
Nogmaals, ik vroeg om een bron.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:19 schreef Grems het volgende:
[..]
Alle omliggende, vrijwel Judenreine landen, hebben een IQ rond de ~84. Ashkenazi Joden hebben een gemiddeld IQ van rond de 110-115.
Wie zegt dat ik een kaaskop ben?
quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het is een feit dat cultureel collectivisme bijna altijd samengaat met onderdrukking en moord op vrijdenkers.
??quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan niemand bannen hé. Dat je dat even weet.
quote:
quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat het zou zijn als die 20-25% arabieren het gemiddelde niet omlaag zouden halen.
Je wilt een bron waaruit blijkt dat een grote groep verstandelijk beperkten een negatieve invloed hebben op het gemiddelde IQ van een land met verder voornamelijk hoogbegaafden?quote:
Het rapport van SCP, ik las het gisteren, dit stukje was opvallend (over criminaliteit)quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het rapport van het CPB bedoelt.
Wat is daar opvallend aan?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:46 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Het rapport van SCP, ik las het gisteren, dit stukje was opvallend (over criminaliteit)
Als rekening wordt gehouden met verschillen in sociaaleconomische (onder meer werk,
uitkering, inkomen), demografische (onder meer leeftijd, geslacht, partner, kinderen) en
ruimtelijke factoren (onder meer stedelijkheid van de woonomgeving), dan blijkt dat
Turkse en overig niet-westerse Nederlanders nauwelijks verschillen van autochtone Nederlanders
met die kenmerken. Dat ze vaker verdacht zijn, is dus toe te schrijven aan verschillen
in de genoemde kenmerken. Bij deze groepen is sprake van evenredigheid. Bij Nederlanders
van Antilliaanse, Marokkaanse en Surinaamse herkomst is dit niet het geval. *pagina 15*
Er zijn dus alleen drie "problematische groepen niet-westerlingen".
Omdat de meeste Joden niet in Israël wonen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:48 schreef justarandomdude het volgende:
Waarom komen de meeste joodse nobelprijswinnaars NIET uit Israël maar uit westerse landen?
Je bent een mod met restricties?quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan niemand bannen hé. Dat je dat even weet.
Die weten ook wel waar de problemen zitten. Net als waarschijnlijk uitzendbureau's.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat die verduivelde stagebureau's zo specifiek discrimineren tegen Mocropareltjes.
Dat is niet hoe ik dat stukje lees. Volgens mij staat er eerder dat het wat betreft criminaliteit bij Marokkanen minder invloed heeft of ze nou wel of geen stageplek krijgen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 20:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat die verduivelde stagebureau's zo specifiek discrimineren tegen Mocropareltjes.
genetisch gezien verschillen arabieren en joden toch niet zoveelquote:Op vrijdag 16 december 2016 18:45 schreef Shreyas het volgende:
Jij leest intelligentie af aan opleidingsjaren? Dat is niet zo slim van je.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.
Ik denk inderdaad dat het verschil in de mentaliteit zit, enerzijds het Joodse lernen als integraal onderdeel van de godsdienstoefening, anderzijds het islamitische reciteren. Lernen brengt ontwikkeling door filosofie en individuele inzichten, reciteren is extreem behoudend en drukt zelfstandig denken de kop in, je mag niet afwijken van wat de Koran voorschrijft.quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:14 schreef DeParo het volgende:
De Joodse religie is sowieso een zeer intellectuele bezigheid.
Inderdaad, de OP ging over opleidingsjaren, niet over IQ. Sterker, het onderzoek uit de OP heeft alleen zin als je uitgaat van ongeveer hetzelfde IQ, anders moet je constateren dat Joden langer op school moeten zitten om zich dezelfde lesstof eigen te maken, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij leest intelligentie af aan opleidingsjaren? Dat is niet zo slim van je.
De vraag is waarom bepaalde landen wel ontwikkelde economieën zijn en anderen niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
Wauw, er zijn hier dus echt mensen die serieus op de uitkomsten ingaan. Terwijl de onderzoekers nota bene zelf concluderen dat de verschillen vrijwel uitsluitend worden veroorzaakt door geografische aspecten, niet door het geloof an sich.
Ik neem aan dat de users die daaraan voorbij gaan tamelijk weinig opleiding hebben.
Jouw vraag wellicht, maar niet de vraag in dit onderzoek.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:44 schreef Confetti het volgende:
[..]
De vraag is waarom bepaalde landen wel ontwikkelde economieën zijn en anderen niet.
http://www.pewforum.org/2(...)399&ctr=0&par=1&trk=quote:
Dat zegt nog steeds op geen enkele manier dat je van jood worden een hoger IQ krijgt. Sterker nog: dat is een bewering die zo intens achterlijk is dat je er zelfs in BNW nog om weggelachen zou worden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:22 schreef truthortruth het volgende:
[..]
http://www.pewforum.org/2(...)399&ctr=0&par=1&trk=
De 'unaffiliated' staan net boven de christenen, maar nog ver onder de joden.
Maar IQ en opleidingsniveau zijn dan toch ook niet gelijk ?!!? Sowieso in het onderzoek is het unaffeliated niet alleen atheisten, daar zitten nog wel wat gekkies tussen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zegt nog steeds op geen enkele manier dat je van jood worden een hoger IQ krijgt. Sterker nog: dat is een bewering die zo intens achterlijk is dat je er zelfs in BNW nog om weggelachen zou worden.
Ja, ik reageerde zo ivm een bewering hierboven.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar IQ en opleidingsniveau zijn dan toch ook niet gelijk ?!!? Sowieso in het onderzoek is het unaffeliated niet alleen atheisten, daar zitten nog wel wat gekkies tussen.
Volgens mij zijn die onderzoekers zelf de slimste niet. Homogeniteit in de populatie hadden ze zeker mee moeten nemen bij hun onderzoek.quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
Wauw, er zijn hier dus echt mensen die serieus op de uitkomsten ingaan. Terwijl de onderzoekers nota bene zelf concluderen dat de verschillen vrijwel uitsluitend worden veroorzaakt door geografische aspecten, niet door het geloof an sich.
Ik neem aan dat de users die daaraan voorbij gaan tamelijk weinig opleiding hebben.
Ja, Rushton en zo. Staan niet echt heel hoog aangeschreven.quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Mytho het volgende:
als je naar ras kijkt dan hebben noord-oost aziaten gemiddeld de hoogste IQ
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus Chinezen zijn echt kk slim.. waarom hebben ze dan zo'n communistisch pauperland?quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Mytho het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha, right. Als je dit soort grafiekjes serieus neemt schort er ook wel iets aan je eigen IQ...quote:Op zaterdag 17 december 2016 11:57 schreef Mytho het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IQ is omgekeerd evenredig aan pikformaat.
en japanners, en zuidkoreanen danquote:Op zaterdag 17 december 2016 12:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dus Chinezen zijn echt kk slim.. waarom hebben ze dan zo'n communistisch pauperland?
Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.quote:Op zaterdag 17 december 2016 06:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij leest intelligentie af aan opleidingsjaren? Dat is niet zo slim van je.
Chinezen zijn copycats die alleen maar namaken wat wij uitvinden. Dat komt omdat het een dictatuur is waar mensen zich niet ten volle kunnen ontplooien. Japan daarentegen is de nummer 3 als het gaat om nieuwe technologische ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 12:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dus Chinezen zijn echt kk slim.. waarom hebben ze dan zo'n communistisch pauperland?
Geeft wel aan dat ondanks de lichtere huidskleur, Arabieren denk ik genetisch meer verwant zijn aan negroïde mensen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.
Zijn ze ook en de Aziaten stammen weer van de Arabieren afquote:Op zaterdag 17 december 2016 14:51 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Geeft wel aan dat ondanks de lichtere huidskleur, Arabieren denk ik genetisch meer verwant zijn aan negroïde mensen.
Wij stammen daar ergens ook weer vanaf. Echter hebben wij, samen met de Oost-Aziaten, ons beter genetisch ontwikkeld gezien ons hogere IQ.quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:53 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Zijn ze ook en de Aziaten stammen weer van de Arabieren af
Heb je daar een bron bij?quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.
Te veel om hier neer te zetten. Google effe op ´IQ and ethnicity´ en dat soort termen.quote:
Ja, die ken ik allemaal wel. Ik heb dat boek van Rushton (titel vergeten), The Bell Curve en The Global Bell Curve gelezen, maar over die joden staat me echt niets meer bij.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:20 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Te veel om hier neer te zetten. Google effe op ´IQ and ethnicity´ en dat soort termen.
Ja jij refereert aan een bron die het over landen heeft, dat is een ander verhaal. In Israël wonen meerdere nationaliteiten waaronder Russen, Somaliërs en veel Arabieren. Je moet daarom ook googlen op IQ and ethnicity en niet op IQ and nationality.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, die ken ik allemaal wel. Ik heb dat boek van Rushton (titel vergeten) The Bell Curve en The Global Bell Curve gelezen, maar over die joden staat me echt niets meer bij.
edit: ik vond wel dit:
A correspondent writes: "If we look at the Israeli national avg. for IQ, it is only 94. Prof. Lynn in Ireland is the ultimate authority on IQ differences. In a semi-private conversation at an AR conference (Feb. 2001), he said that the Jewish IQ outside of Israel is 103-104 (somewhat expected to graduate from higher education). Prof. Lynn stated: "I don't understand why there is this push to say 110-115, by my colleagues, when there is no scientific study that proves that."
Nou, Lynn heeft het daar toch vrij duidelijk over joden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:28 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ja jij refereert aan een bron die het over landen heeft, dat is een ander verhaal. In Israël wonen meerdere nationaliteiten waaronder Russen, Somaliërs en veel Arabieren. Je moet daarom ook googlen op IQ and ethnicity en niet op IQ and nationality.
Uh.. nee.. die niet..quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:45 schreef Mytho het volgende:
[..]
en japanners, en zuidkoreanen dan
die hebben geen pauper communistisch systeem
Japan en Zuidkorea nr1 en nr2 in innovatie
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-innovative-countries/
Uh.. ja.. nou en?..quote:maar wist je dat communisme een uitvinding was van westerlingen zoals Karl Marx
Vraag ik me onwillekeurig af of je wel in palestijnen geloofd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
Ik geloof overigens niet in een 'joods volk', maar dat terzijde.
Hij mag natuurlijk beweren wat hij wil maar de vele onderzoeken door o.a. universiteiten uit verschillende landen geven toch een eenduidig beeld. Als 99 onderzoeken hetzelfde resultaat geven dan kan je er wel vanuit gaan dat dat ene onderzoekje met een andere uitslag misschien niet helemaal juist is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, Lynn heeft het daar toch vrij duidelijk over joden.
Ik geloof overigens niet in een 'joods volk', maar dat terzijde.
Ja, ik geloof wel in Palestijnen. Ook in Fransen, Spanjaareden, enzovoort. Wat heeft dat met het al dan niet bestaan van joden als volk te maken?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vraag ik me onwillekeurig af of je wel in palestijnen geloofd.
Wat jij gelooft moet jij weten.quote:Als genoeg mensen zich een 'volk' willen noemen, zie ik er weinig kwaad in om dat te erkennen.
Wat betekent dit? En welk spreekwoord bedoel je?quote:Gaan we dan toch terug kijken naar waar de volkeren hun oorsprong vinden, dan is een van de eerste volkeren die op de (spreekwoordelijke) slachtbank mogen, natuurlijk de nog geen eeuw geleden bedachte palestijnen.
quote:Op zaterdag 17 december 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
The Bell Curve en Race en Evolution and Behavior zijn omvangrijke literatuurstudies. Het betreft dus niet een enkel 'onderzoekje'. Lynn is een autoriteit op dit gebied. Als hij zich afvraagt hoe mensen aan die bewering komen, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er iets rammelt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:37 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hij mag natuurlijk beweren wat hij wil maar de vele onderzoeken door o.a. universiteiten uit verschillende landen geven toch een eenduidig beeld. Als 99 onderzoeken hetzelfde resultaat geven dan kan je er wel vanuit gaan dat dat ene onderzoekje met een andere uitslag misschien niet helemaal juist is.
Omdat van palestijnen zeer aanwijsbaar is dat het een bedacht volk is?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, ik geloof wel in Palestijnen. Ook in Fransen, Spanjaareden, enzovoort. Wat heeft dat met het al dan niet bestaan van joden als volk te maken?
Wat is nou precies je punt? Of ben je vergeten dat inwoners van Israël 'Israëliërs' heten? Joden zijn net zo min een volk als protestanten of salafisten dat zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat van palestijnen zeer aanwijsbaar is dat het een bedacht volk is?
Maar moslims mogen volkeren bedenken, geen probleem volgens jigzoz, die gaat er in mee.
Maar joden?
Nee, die zijn geen volk.
Helder.
Hoe ik eraan kom weet ik niet meer maar ik weet dit al heel lang. Maar zoals ik al zei Google het effe en je vind talloze bronnen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
The Bell Curve en Race en Evolution and Behavior zijn omvangrijke literatuurstudies. Het betreft dus niet een enkel 'onderzoekje'. Lynn is een autoriteit op dit gebied. Als hij zich afvraagt hoe mensen aan die bewering komen, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er iets rammelt.
Maar goed, daarom vroeg ik dus hoe je eraan komt.
Ja, ik googelde en toen vond ik die quote van Lynn, die zoals gezegd, dé autoriteit is op dit gebied.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:46 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Hoe ik eraan kom weet ik niet meer maar ik weet dit al heel lang. Maar zoals ik al zei Google het effe en je vind talloze bronnen.
Israëlische Joden en hun diaspora worden gezamenlijk wel het Joodse volk genoemd. Joden worden hierin explicitiet genoemd om het verschil met Israëlische Arabieren en andere bewoners van Israël te kunnen benoemen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt? Of ben je vergeten dat inwoners van Israël 'Israëliërs' heten? Joden zijn net zo min een volk als protestanten of salafisten dat zijn.
Maar goed, geloof verder maar raak. Ik heb niet zoveel met dat onnozele gedrein.
Ja, je hebt wat moeite met dat joden de unieke constructie hebben van een etniciteit en een geloof hé?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is nou precies je punt? Of ben je vergeten dat inwoners van Israël 'Israëliërs' heten? Joden zijn net zo min een volk als protestanten of salafisten dat zijn.
Maar goed, geloof verder maar raak. Ik heb niet zoveel met dat onnozele gedrein.
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:47 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Israëlische Joden en hun diaspora worden gezamenlijk wel het Joodse volk genoemd. Joden worden hierin explicitiet genoemd om het verschil met Israëlische Arabieren en andere bewoners van Israël te kunnen benoemen.
Mooi.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef ExTec het volgende:
Maar dat is natuurlijk onnozel gedrein, dat snap ik.
Begs the question: wat is dan het criterium voor het zijn van een volk?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
Die delen van het Oude Testament kun je wel zien als historische bron of je nu in God gelooft of niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
Mijn uitspraak staat los van het geloof.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die delen van het Oude Testament kun je wel zien als historische bron of je nu in God gelooft of niet.
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:51 schreef gelly het volgende:
Israel is gewoon een tweedewereldland en zonder steun van de VS waren ze er net zo slecht aan toe als de omliggende landen.
Kan. Wat mij betreft is het jodendom gewoon een religie. Als jij het liever ziet als meer dan dat: prima. Geen problemen mee.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:51 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Mijn uitspraak staat los van het geloof.
Of een Islamitische / Arabische haat / afgunst.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.
Ach ja, het aloude "niks kwaads over Israel anders ben je een Jodenhater (let je op de hoofletter?)". Dat politiek correcte geneuzel is wel wat vermoeiend.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.
Die is niet oud.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:53 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Of een Islamitische / Arabische haat / afgunst.
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Wat mij betreft is het jodendom gewoon een religie. Als jij het liever ziet als meer dan dat: prima. Geen problemen mee.
Nou ja, tenzij het leidt tot antisemitisme natuurlijk.
Nee, precies andersom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die is niet oud.
En: afgunst?![]()
Neem aan dat je begrijpt dat dit vereist dat moslims en arabieren iets moeten hebben wat anderen graag zouden willen?
Ja, daarom schrijf je de (vermeende) etniciteit ook met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.
Dat had beter gekund.
Maar het zuigende op elke slak zout leggen als het Israël betreft, zeg maar de politieke correctheid van 20 jaar geleden, die is nooit vermoeiend, hé?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:54 schreef gelly het volgende:
Dat politiek correcte geneuzel is wel wat vermoeiend.
Nee, geografisch in de zin dat bijv. de groep die wereldwijd het slechtste scoort, in de VS opeens zo ongeveer het beste scoort. Het heeft dus alles te maken met waar je woont en niet met welke religie je aanhangt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:39 schreef ExTec het volgende:
Ow, geografische aspecten? Zo van of er veel bergen zijn in een land ofzo?
Vind je het niet een beetje aanmatigend om anderen dom te noemen, terwijl je zelf niet eens in staat bent om een foutloze zin in je moedertaal te formuleren?quote:Maar mij lijkt het vrij helder dat als je "geografisch" in een land zit waar zelf nadenken niet gewaardeerd word, en tig keer per dag met je reet naar een bepaalde richting moet gaan bidden, de norm is, die hele cultuur dus iedereen dom houd.
Eens wel. Wat moeten ze in de moskee met westerse wetenschap?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef ExTec het volgende:
En: afgunst?
Neem aan dat je begrijpt dat dit vereist dat moslims en arabieren iets moeten hebben wat anderen graag zouden willen?
Klopt. Nederlander of Fries schrijf je ook met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, daarom schrijf je de (vermeende) etniciteit ook met een hoofdletter.
Inhoudelijk met je eens, maar waarom?quote:
Volg je zelf wel wat je allemaal schrijft? Ik zeg nergens iets over Joden of joden. Enkel iets over de staat Israel, En over de omliggende landen. Dat Israel op hetzelfde niveau zou zitten zonder die miljarden aan internationale steun. Dan ben ik volgens jou a) een Jodenhater, en B) vriendjes van de moslims.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het zuigende op elke slak zout leggen als het Israël betreft, zeg maar de politieke correctheid van 20 jaar geleden, die is nooit vermoeiend, hé?
Klopt, deze Joden hebben naast genen die genialiteit op het gebied van wetenschap, kunst en muziek veroorzaken ook een negatieve kant, nl genen die ernstige vormen van kanker veroorzaken, hetgeen min of meer een bewijs is dat ze uit een smalle genenpoel afkomstig zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Ik bedoelde het precies andersom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:58 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Eens wel. Wat moeten ze in de moskee met westerse wetenschap?
Ja wij zijn evenmin jaloers op moslims. Waarom zouden we? De moskee heeft ons ook niets te bieden.quote:
Dat is juist het punt. Volgens het OT zijn de 'Joden' (ja, als naam van een volk met hoofdletter) het uitverkoren volk. Maar buiten de Bijbel om zijn er eigenlijk geen redenen om daarin mee te gaan. Dan is het jodendom gewoon een religie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.
Dat had beter gekund.
Bijzonder. Dus als we Ethiopische Joden met Russische vergelijken zijn ze grotendeels genetisch identiek, sterker nog, je zou aan de hand van de genen kunnen onderscheiden of iemand Jood is of niet?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt, deze Joden hebben naast genen die genialiteit op het gebied van wetenschap, kunst en muziek veroorzaken ook een negatieve kant, nl genen die ernstige vormen van kanker veroorzaken, hetgeen min of meer een bewijs is dat ze uit een smalle genenpoel afkomstig zijn.
(en dat intelligentie weldegelijk voor een groot deel genetisch bepaald is)
Uh huh,quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:57 schreef k_man het volgende:
Het heeft dus alles te maken met waar je woont en niet met welke religie je aanhangt.
Joden hebben toch wel vaak opvallende uiterlijke trekken, b.v. hun neus?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Bijzonder. Dus als we Ethiopische Joden met Russische vergelijken zijn ze grotendeels genetisch identiek, sterker nog, je zou aan de hand van de genen kunnen onderscheiden of iemand Jood is of niet?
Als je nazipropaganda een betrouwbare bron vindt wel ja.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Joden hebben toch wel vaak opvallende uiterlijke trekken, b.v. hun neus?
quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals op deze afbeelding?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo wordt het ook bedoeld toch? Van alle religies is de islam-achterban het laagst opgeleid.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
Dan is het jodendom gewoon een religie.
Ja joh weet ik veel.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je nazipropaganda een betrouwbare bron vindt wel ja.
Dit is geen inhoudelijke reactie op wat ik zei. Ik vrees dat je m'n antwoord helemaal niet begrepen hebt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
En zit er in de VS iets in de grond, wat uitstraalt ofzo, dat het onderwijs daar relatief goed is?
Of is dat een verworvenheid van de aldaar wonende mensen?
Dus van de cultuur?
Maar volgens jou had het "niets met religie te maken!".
Maar laat dat cultuur element religie er nou linea recta voor zorgen dat ze bv in het MO zo achterlijk zijn.
En niet de "geografische omstandigheden".
Dat zal best ja. Redelijke open deur ook. De islamitische wereld is na zuidelijk Afrika het achterlijkste gebied ter wereld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zo wordt het ook bedoeld toch? Van alle religies is de islam-achterban het laagst opgeleid.
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef ExTec het volgende:
Maar laat dat cultuur element religie er nou linea recta voor zorgen dat ze bv in het MO zo achterlijk zijn.
En niet de "geografische omstandigheden".
Ik reageer toch ook alleen op je zielige geklaag over politiek correctheid, terwijl ik je er op wijs dat je politieke correctheid van 20 jaar geleden blijkbaar helemaal niet vermoeiend vind?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Volg je zelf wel wat je allemaal schrijft? Ik zeg nergens iets over Joden of joden.
Stevige uitspraak. Meestal ben je genuanceerder.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal best ja. Redelijke open deur ook. De islamitische wereld is na zuidelijk Afrika het achterlijkste gebied ter wereld.
Je zou ook verwachten dat Joden dan ook wel slim genoeg waren geweest om zelf een land te stichten door de eeuwen heen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.
Lood om oud ijzer hé?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:05 schreef k_man het volgende:
want dat gaat alleen over het aantal jaren onderwijs dat iemand gehad heeft. Het zegt niks over de kwaliteit.
quote:Uh huh,
En zit er in de VS iets in de grond, wat uitstraalt ofzo, dat het onderwijs daar relatief goed is mensen daar zo lang naar school kunnen?
Of is dat een verworvenheid van de aldaar wonende mensen?
Dus van de cultuur?
Religie = cultuur.quote:De onderzoekers zeggen overigens zelf dat het niet door de religie an sich komt, niet ik.
Vooral neuskanker denk ik?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:07 schreef Oud_student het volgende:
Hier nog een bron waarin genetische argumenten een rol spelen
Bron
En als je naar bepaalde vormen van kanker gaat zoeken, dan vind je die bijv vrijwel alleen bij ashkenaze joden
Valt wel mee. De norm is nogal plat, grof en dom geworden, dus dan lijkt iets al snel 'links', 'politiek correct' of genuanceerd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stevige uitspraak. Meestal ben je genuanceerder.
Maar hoe zit het nou met de Ethiopische en Russische Joden?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:07 schreef Oud_student het volgende:
Hier nog een bron waarin genetische argumenten een rol spelen
Bron
En als je naar bepaalde vormen van kanker gaat zoeken, dan vind je die bijv vrijwel alleen bij ashkenaze joden
Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?quote:
Amerika heeft een absurde hoeveelheid zeer bruikbare landbouwgrond. In woestijnen groeien gewassen maar matig en olie kun je niet eten.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar hoe zit het nou met de Ethiopische en Russische Joden?
Hoe kun je etnisch niet Joods zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.
De Joden vinden van wel.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.
Herstelquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?
Dat is niet eens een begin van een verklaring. Sterker nog: het is überhaupt geen verklaring.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:13 schreef ExTec het volgende:
Omdat de ene religie de andere niet is?
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Als anderen die mogelijkheden scheppen, waarom zijn het dan juist de mensen van de 'domme religie' die daar optimaal van profiteren, terwijl de mensen van de 'intelligente religie' - die de mogelijkheden nota bene zelf geschapen hebben - er geen gebruik van maken?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Herstel
Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet eens een begin van een verklaring.
En dan refereer je aan de hindoes neem ik aan.quote:Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?
Mij lijkt dat als hindoes het zelf voor elkaar kunnen krijgen op worldclass onderwijs op poten te zetten, ze daarvoor niet naar een ander land hadden gehoeven.quote:Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Als anderen die mogelijkheden scheppen, waarom zijn het dan juist de mensen van de 'domme religie' die daar optimaal van profiteren, terwijl de mensen van de 'intelligente religie' - die de mogelijkheden nota bene zelf geschapen hebben - er geen gebruik van maken?
Ik definieer niks. Ik refereer aan het onderzoek en daarin gaat het om het aantal jaren onderwijs dat iemand genoten heeft. Gebruik maken van dus.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?
Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?quote:
Het Westen staat nummer 2?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?
Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vindquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef gelly het volgende:
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.
quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Het Westen staat nummer 2?Ik weet niet waarover je het nu hebt, maar in ieder geval niet over het onderzoek uit de OP.
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?quote:Joodse volwassen volgen gemiddeld dertien jaar formeel onderwijs, christenen negen, boeddhisten acht jaar en moslims en hindoes komen niet verder dan slechts zes jaar. Atheïsten (niet-gelovigen) hebben gemiddeld negen jaar op school gezeten.
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vind
Laten we het houden bij etniciteit en geloof.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.
Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:25 schreef ExTec het volgende:
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?
Ik heb geen idee. Ik vermoed kenmerken. Net als dat duitsers enkele genetische kenmerken hebben die bv schotten niet hebben, of accurater, vaker/vaker niet voorkomen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.
Etniciteit = genen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:31 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Laten we het houden bij etniciteit en geloof.
Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vindenquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.
Juist. Net als moslims en joden trouwens.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vinden
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:
Is er eigenlijk iets aan de OP dat je wel begrijpt?
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.
Brazilianen hebben bijvoorbeeld heel veel verschillende huidskleuren, maar stammen genetisch gezien voor meer dan 80% van Europeanen af. Ze zijn dus genetisch gezien behoorlijk homogeen, alleen qua huidskleur niet.
Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.
Laat gaan, zou ik zeggen.
Nee, moslims lopen hier nog niet zo lang rond. Nog geen eeuw.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist. Net als moslims en joden trouwens.
Hm. Nou ja, doe je ding. Mij lijkt het net zoiets als een hond leren lezen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden.
De laatste keer dat men dat probeerde waren Joden nou niet het goede uitgangspunt. Tijden kunnen veranderen he?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Net als dat we bepaalde trekken bij dieren kunnen be-accentueren door gericht te fokken denk ik echt wel dat dit met het dier mens ook kan?
Het onderzoek is recent uitgevoerd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, moslims lopen hier nog niet zo lang rond. Nog geen eeuw.
Ik heb nog eens de definitie van etniciteit erbij gehaald. Daaruit blijkt dat etniciteit niet alleen met genen of ras te maken hoeft hebben. Vaak is dit wel zo, maar in het geval van Joodse Ethiopiërs kan ik me voorstellen dat die geen tot weinig genetische verwantschap hebben met andere Joodse volkeren.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?
En als iemand nou dat ene enzym heeft, wat maakt dat ze melk kunnen verteren, ook na de periode dat ze zuigeling zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?
Zelfs honden zijn slim genoeg om zich om te draaien en weg te lopen. ExTec heeft echt geen benul.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Nou ja, doe je ding. Mij lijkt het net zoiets als een hond leren lezen.
Je weet dat je enkel Joods kan zijn als je moeder dat ook was?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:41 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb nog eens de definitie van etniciteit erbij gehaald. Daaruit blijkt dat etniciteit niet alleen met genen of ras te maken hoeft hebben. Vaak is dit wel zo, maar in het geval van Joodse Ethiopiërs kan ik me voorstellen dat die geen tot weinig genetische verwantschap heeft met andere Joodse volkeren.
Dan kom je tot een gedeelde socio-culturele verwantschap cq etniciteit.
Dus je kunt het aantonen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als iemand nou dat ene enzym heeft, wat maakt dat ze melk kunnen verteren, ook na de periode dat ze zuigeling zijn?
Wat verteld je dat dan?
Dat klopt, maar dan is het antwoord wederom:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Het onderzoek is recent uitgevoerd.
quote:Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Dat enzym?quote:
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan is het antwoord wederom:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat enzym?
Ja, op 2 manieren:
-1 in een laboratorium
-2 zuip maar melk, kijken of het er rap weer uitkomt
Dmv genetische stamboom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
Maar ik geef je wel antwoord op de vraag:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
Het is gewoon wat we sinds Darwin al weten. Ik heb er geen extreem rechtse joden bijgehaald.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef gelly het volgende:
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.
De uitspraak is eigenlijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.
Trouwens, dat was je vraag niet, je vraag was:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
En ja, dat kun je dus aantonen.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het is daarom dat voor moslims Joden nog boven varkens staan op hun haatpiramide
Maart je kunt er wel alles mee kopen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een absurde hoeveelheid zeer bruikbare landbouwgrond. In woestijnen groeien gewassen maar matig en olie kun je niet eten.
Wat was voor west-Europeanen de reden om Joden zo te haten?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het is daarom dat voor moslims Joden nog boven varkens staan op hun haatpiramide
Ow, en: hoe fout is het eigenlijk om het in deze over "geografie" te hebben?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.
True, maar dat is en blijft tijdelijk van aard.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maart je kunt er wel alles mee kopen.
Je weet dat in de geografie onderscheid gemaakt wordt tussen fysische en sociale geografie? En je weet ook wat sociale geografie behelst?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:47 schreef ExTec het volgende:
Jij noemt het "geografie", iets wat we doorgaans associëren met hoe een landschap er uit ziet.
Je hoeft enkel naar de geschiedenis te kijken voor je antwoord, maar volgens mij heb je de lagere school amper afgemaakt. Ook altijd vrij typisch voor figuren die lopen te kokketeren met de prestaties en intelligentie van een ander.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en: hoe fout is het eigenlijk om het in deze over "geografie" te hebben?
Want je nagelt het blijkbaar vast aan een bepaald lapje grond, dat is wat geografie betekent.
En als het westen en het MO nou van plaats zouden wisselen?
Dus alle MO'er ineens hier, en wij allemaal daar. Zouden wij dan net zo dom worden als hun zijn, en zouden hun dan net zo slim worden als wij zijn?
Volgens mij heb ik jou daar niet over gehoord?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:56 schreef k_man het volgende:
En je weet ook wat sociale geografie behelst?
Je mag een beetje dimmen, politiek correct fossielquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef gelly het volgende:
de lagere school amper afgemaakt. Ook altijd vrij typisch voor figuren die lopen te kokketeren met de prestaties en intelligentie van een ander.
Als ik het geografie noem, dan kun jij niet bedenken dat het in dit geval niet gaat over fysische geografie, maar over sociale? Ben je een Hindoe of zo?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou daar niet over gehoord?
Ja, nu....
Gevoelige vraag wellicht maar stel 'm toch. Hebben de Duitsers nog enige invloed gehad op de kwaliteit van hun genenpoel? Werden genieën gespaard? Hadden intelligentere individuen betere overlevingskansen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:47 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is gewoon wat we sinds Darwin al weten. Ik heb er geen extreem rechtse joden bijgehaald.
Het is voor iedereen duidelijk dat Joden percentueel oververtegenwoordigd als het gaat om geniën op muzikaal, kunstzinnig en wetenschappelijk gebied. Daarvoor zijn zowel cultuur als erfelijkheid voor verantwoordelijk. Anders is het niet
Correct, maar ik ben dan toch bang dat we qua onderwijs prestaties/duur richting het antwoord gaan dat op die plekken waar het beter gaat dan op andere plekken dat een verdienste is van de lokale cultuur.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoeft enkel naar de geschiedenis te kijken voor je antwoord,
Dat is een beetje een domme opmerking.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.
Ach ja, de figuren die hier zo lopen te leuren met de Joden doen dat enkel vanwege hun afkeer van anderen, arabieren en negers. Het zijn dezelfde figuren die het 80 jaar geleden volkomen normaal vonden om Joden als ongewenst en achterlijk te kenmerken. Grappig genoeg maken ze gebruik van dezelfde achterhaalde rassentheorieen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je mag een beetje dimmen, politiek correct fossiel
quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Als ik het geografie noem, dan kun jij niet bedenken
Misschien moet je dan die figuren die achterhaalde rassentheorien hanteren verwijten hun lagere school niet afgemaakt te hebben, en niet mij, politiek correcte dinosaurusquote:Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Ach ja, de figuren die hier zo lopen te leuren met de Joden doen dat enkel vanwege hun afkeer van anderen, arabieren en negers. Het zijn dezelfde figuren die het 80 jaar geleden volkomen normaal vonden om Joden als ongewenst en achterlijk te kenmerken. Grappig genoeg maken ze gebruik van dezelfde achterhaalde rassentheorieen.
Tuurlijk. Probeer er maar omheen te draaien. Altijd grappig als mensen die je willen 'verbeteren' feitelijk niks anders doen dan hun eigen simpelheid aantonen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hoe klinkt: jij bent gewoon niet duidelijk?
Behoorlijk.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is een beetje een domme opmerking.
Nee, ik draai er niet om heen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk. Probeer er maar omheen te draaien.
Niet om bij de hand te doen, was van mening dat e.e.a. wel duidelijk was.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:07 schreef k_man het volgende:
Want ondertussen heb je nog niks geantwoord op de vraag waarom het werkelijk ging.
Gezien je uiterst gebrekkige taalbeheersing is het vrij voor de hand liggend dat jij ook vrijwel geen onderwijs hebt gevolgd. Waarom zet je dan toch zo'n grote bek op?quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet om bij de hand te doen, was van mening dat e.e.a. wel duidelijk was.
Ja; het klopt in mijn optiek prima dat onderwijs kwaliteit afhangt van sociale geografie.
Plat gezegd kun je dat vertalen naar: waar je onderwijs geniet.
Ja. Je hebt waarschijnlijk geen school afgemaakt, maar je loopt wel te doen alsof je de wijsheid in pacht hebt. Da's best raar. Of dom, aangezien je ontwikkelingsachterstand nogal opvalt.quote:
Hmja, gevoelig punt, blijkbaar.quote:
Gast, flikker toch gewoon lekker op. Als jij hier:quote:
De discussie afkapt, en ik weet het, dat is natuurlijk omdat jigzoz met z'n pabo opleiding het natuurlijk allemaal geweldig goed weetquote:
Ik zeg alleen dat je beter kunt kappen met jezelf voordoen als iemand die er wél iets van snapt, want je zet jezelf voor lul. Iedereen ziet dat zelfs spelling op groep 6-niveau al te hoog gegrepen voor je is. Discussie lijkt me dus niet zo zinnig inderdaad.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gast, flikker toch gewoon lekker op. Als jij hier:
[..]
De discussie afkapt, en ik weet het, dat is natuurlijk omdat jigzoz met z'n pabo opleiding het natuurlijk allemaal geweldig goed weet, houd dan gewoon voor de rest je smoel dicht, ok?
Jij reageert gewoon niet op mij, ik niet op jou, ok?
Stuk stront.quote:
Ah, het onvervalste PVV-geluid.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Stuk stront.
Ik merk het. Het niveau gaat met sprongen omhoog hier.
Negeer hem gewoon. Hij weet niet beter.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:50 schreef ExTec het volgende:
Ik merk het. Het niveau gaat met sprongen omhoog hier.
quote:
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Negeer hem gewoon. Hij weet niet beter.
Je scheldt maar raak, ik vind het best. Zo gaat dat in jouw kringen. Zal wel weer de schuld van de moslims en 'de elite' zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want de alwijze jigzoz mag prima mensen uitschelden, maar als iemand anders het doet -> PVV
Hé, een post zonder taal- en spelfouten. Hoe deed je dat?quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.
Laat gaan, zou ik zeggen.
Nee, jouw kringen:quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je scheldt maar raak, ik vind het best. Zo gaat dat in jouw kringen.
quote:
Mooi dat we overeenstemming hebben bereiktquote:
Joden bezitten alles!!! Zelfs de nieuwsberichten zijn een compleet in handen van de zionisten..quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.powned.tv/art(...)eleid-moslims-laagst
De resultaten van een wereldwijde demografische studie van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew hebben uitgewezen dat Joden hoger opgeleid zijn dan welke andere grote religieuze groep ter wereld. Moslims en hindoes hebben het minste aantal jaren in schoolbankjes gespendeerd.
Joodse volwassen volgen gemiddeld dertien jaar formeel onderwijs, christenen negen, boeddhisten acht jaar en moslims en hindoes komen niet verder dan slechts zes jaar. Atheïsten (niet-gelovigen) hebben gemiddeld negen jaar op school gezeten.
Volgens The New York Post is de oorzaak van het verschil in opleidingsniveau gedeeltelijk geografisch te verklaren. Het grootste gedeelte van de Joden wonen in de Verenigde Staten en in Israël, twee economisch ontwikkelde landen met een hoog onderwijsniveau. Van de volwassen hindoes woont 98 procent in de ontwikkelingslanden India, Nepal en Bangladesh.
Jews most educated – but not in SA says new Pew study. SA Jewry fall behind world, but beat most others anywhere. https://t.co/BVxWYvI2P2 pic.twitter.com/9K2FZKPoyr
Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt. Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.quote:Op zaterdag 17 december 2016 17:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet om bij de hand te doen, was van mening dat e.e.a. wel duidelijk was.
Ja; het klopt in mijn optiek prima dat onderwijs kwaliteit afhangt van sociale geografie.
Plat gezegd kun je dat vertalen naar: waar je onderwijs geniet.
Klopt, maar religie is toch slechts een onderdeel van een cultuur?quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt.
Ik geloof ook niet dat Ethiopië als je een drilldown doet in dit onderzoek net zo goed scoorde als Finland.quote:Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.
Dezelfde reden, alleen Nederlanders komen een beetje in de richting als het om kunst, wetenschap en handel gaat. Daarom was door de eeuwen heen Nederland een toevluchtsoord voor Joden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat was voor west-Europeanen de reden om Joden zo te haten?
Zou best kunnen, intelligentere joden hebben de progroms door de eeuwen heen misschien eerder overleeft dan hun wat minder slimme rasgenotenquote:Op zaterdag 17 december 2016 17:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Gevoelige vraag wellicht maar stel 'm toch. Hebben de Duitsers nog enige invloed gehad op de kwaliteit van hun genenpoel? Werden genieën gespaard? Hadden intelligentere individuen betere overlevingskansen?
Bestaat de kans dat wij ons momenteel schuldig maken aan het nog dommer maken van de domste religieuze genenpoel ter aarde.quote:Op zaterdag 17 december 2016 20:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Zou best kunnen, intelligentere joden hebben de progroms door de eeuwen heen misschien eerder overleeft dan hun wat minder slimme rasgenoten
Nee, dan overthink je het al.quote:Op zaterdag 17 december 2016 20:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dezelfde reden, alleen Nederlanders komen een beetje in de richting als het om kunst, wetenschap en handel gaat. Daarom was door de eeuwen heen Nederland een toevluchtsoord voor Joden.
In andere landen zijn bijv. chinezen heel succesvol, die worden daar gehaat.
Afgunst is een sterke motivator
Onderdeel of belangrijkste vormgever, niet 'slechts een onderdeel van...'. Dit benader je typisch als iemand die in een post-christelijke seculiere maatschappij leeft.quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar religie is toch slechts een onderdeel van een cultuur?
De meeste Nederlanders beseffen niet hoe diep het christendom en de joodse invloeden geworteld zijn in onze taal (statenvertaling 1619) ons denken, onze rechtsspraak onze ideeën over goed en kwaad, onze plichten tegenover de medemens. En dus ook onze verkeerd begrepen tolerantie tegenover moslims.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Onderdeel of belangrijkste vormgever, niet 'slechts een onderdeel van...'. Dit benader je typisch als iemand die een post-christelijke seculiere maatschappij leeft.
Ik snap de laatste zin niet helemaal. Dat ligt aan mij. Gaarne toelichting.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders beseffen niet hoe diep het christendom en de joodse invloeden geworteld zijn in onze taal (statenvertaling 1619) ons denken, onze rechtsspraak onze ideeën over goed en kwaad, onze plichten tegenover de medemens. En dus ook onze verkeerd begrepen tolerantie tegenover moslims.
De vraag is dan ook waarom het onderwijs in Ethiopië - of welk ander land daar in de buurt - zo ontzettend beroerd is. Ligt dat niet (deels) aan de cultuur om onderwijs minder belangrijk te vinden? En is die cultuur niet deels door religie (Sharia) gevoed?quote:Op zaterdag 17 december 2016 18:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt. Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.
Claimen af te stammen van koning Salomo en Bilqis, de koningin van Sheba (die zwart was), en mensen die de Arke des Verbonds in Ethiopië verstopten. Hagar, de slavin van Abraham en Sarah en stammoeder voor de moslims, was vermoedelijk ook zwart.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:12 schreef Toga het volgende:
Hoe zijn er dan diep-zwarte Ethiopiërs bijgekomen? Ik weet niet of die er vóór 1948 al waren.
Dat religies op vrijwel alle terreinen stagnatie of achteruitgang bewerkstelligen mag toch geen nieuws zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De vraag is dan ook waarom het onderwijs in Ethiopië - of welk ander land daar in de buurt - zo ontzettend beroerd is. Ligt dat niet (deels) aan de cultuur om onderwijs minder belangrijk te vinden? En is die cultuur niet deels door religie (Sharia) gevoed?
Ah, gelukkig.Negroide en Russische Joden zijn dus inferieure Joden. En Joden hebben Joods bloed en geven op die manier hun genetische slimheid door. Snap ik het zo?quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:12 schreef Toga het volgende:
Zoals ExTec al zei: joods zijn gaat via de moeder (vroeger via de vader geloof ik) dus er zal een (groot deel) genetisch bepaald zijn. Misschien inderdaad ook nog eens verder gefilterd door Judenfreiung..
Daarnaast doet het jodendom niet aan werving; sturen geen missionarissen om zieltjes te winnen om de club te vergroten. De genenpoel blijft dus redelijk "schoon" en vooral vroeger toen de joodse dochter of zoon niet met een niet-joodse thuis hoefde te komen.
Hoe zijn er dan diep-zwarte Ethiopiërs bijgekomen? Ik weet niet of die er vóór 1948 al waren.
Toen Israël werd opgericht en je er alleen in kwam als je joods was, werden mensen (joden) letterlijk gelokt om het land op te bouwen, kibboetsen boden gratis leefruimte tegen werk. Waarschijnlijk waren er mensen bij die zich daarom lieten bekeren maar die club hoort dan uiteraard niet bij de bovengenoemde genenpoel.
[ afbeelding ]
In het moderne christendom ligt de nadruk op het Nieuwe testament.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik snap de laatste zin niet helemaal. Dat ligt aan mij. Gaarne toelichting.
Ik vind dit overigens wel een conclusie die tot oneindig ver terug doorgetrokken kan worden. Het christendom en het jodendom zijn op hun beurt ook weer gekleurd en gevormd door voorgaande religies en andere voormalig levendige levensovertuigingen. Het 'goed' en 'kwaad' van de christelijke, was, ten dele, ook het goed en kwaad van andere polytheïstische religies en invloedrijke filosofische doctrines. Dit zeg ik omdat ik vind dat men moet oppassen met de vaak voorkomende volgende stap; dankbaarheid jegens de religies die het nu geliefde seculiere westen hebben gevormd. Je zou net zo makkelijk een argument kunnen maken dat we op dit punt zijn gekomen ondanks die invloeden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:07 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders beseffen niet hoe diep het christendom en de joodse invloeden geworteld zijn in onze taal (statenvertaling 1619) ons denken, onze rechtsspraak onze ideeën over goed en kwaad, onze plichten tegenover de medemens. En dus ook onze verkeerd begrepen tolerantie tegenover moslims.
Dat ligt ook wat dichter bij de realiteit. Altijd bijzonder als conservatieven aan de haal gaan met verworvenheden die niet aan hen te danken zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je zou net zo makkelijk een argument kunnen maken dat we op dit punt zijn gekomen ondanks die invloeden.
Dat mensen niet snappen dat niet alle Joden joods zijn en niet alle joden Joods.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Geldt blijkbaar niet voor joden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 21:24 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat religies op vrijwel alle terreinen stagnatie of achteruitgang bewerkstelligen mag toch geen nieuws zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |