abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167394965
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is niet eens een begin van een verklaring.
Daar heb je gelijk in.

Je vraag was:

quote:
Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?
En dan refereer je aan de hindoes neem ik aan.

En dan is het antwoord dus:

quote:
Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Mij lijkt dat als hindoes het zelf voor elkaar kunnen krijgen op worldclass onderwijs op poten te zetten, ze daarvoor niet naar een ander land hadden gehoeven.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167394970
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 16:21:04 ]
pi_167394983
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Als anderen die mogelijkheden scheppen, waarom zijn het dan juist de mensen van de 'domme religie' die daar optimaal van profiteren, terwijl de mensen van de 'intelligente religie' - die de mogelijkheden nota bene zelf geschapen hebben - er geen gebruik van maken?
Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167395014
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?
Ik definieer niks. Ik refereer aan het onderzoek en daarin gaat het om het aantal jaren onderwijs dat iemand genoten heeft. Gebruik maken van dus.
pi_167395027
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik definieer niks.
Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?
pi_167395038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:22 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?
Het Westen staat nummer 2? :? Ik weet niet waarover je het nu hebt, maar in ieder geval niet over het onderzoek uit de OP.
pi_167395049
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef gelly het volgende:
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.
Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vind :)
pi_167395072
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Het Westen staat nummer 2? :? Ik weet niet waarover je het nu hebt, maar in ieder geval niet over het onderzoek uit de OP.
quote:
Joodse volwassen volgen gemiddeld dertien jaar formeel onderwijs, christenen negen, boeddhisten acht jaar en moslims en hindoes komen niet verder dan slechts zes jaar. Atheïsten (niet-gelovigen) hebben gemiddeld negen jaar op school gezeten.
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?
pi_167395117
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vind :)
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.
  zaterdag 17 december 2016 @ 16:31:22 #210
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167395174
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Laten we het houden bij etniciteit en geloof.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167395192
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
pi_167395203
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:25 schreef ExTec het volgende:
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?
Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.

Is er eigenlijk iets aan de OP dat je wel begrijpt?
pi_167395212
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Ik vermoed kenmerken. Net als dat duitsers enkele genetische kenmerken hebben die bv schotten niet hebben, of accurater, vaker/vaker niet voorkomen.

Ik denk niet anders dan dat bv de meeste blanke mensen het enzym hebben om hun hele leven melk te kunnen verteren, en afrikaanse volkeren vaak niet, alsook dat luchtwegen aandoeningen kwaaltjes zijn die relatief vaak bij blanke westerlingen voorkomen en bv. bij japanners nagenoeg nooit.

Maar mij interesseert het niet. Als mensen zich een volk vinden, dan hebben ze mijn zegen. Ik ben daar niet selectief in.
pi_167395219
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:31 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Laten we het houden bij etniciteit en geloof.
Etniciteit = genen.
  zaterdag 17 december 2016 @ 16:35:04 #215
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167395238
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.

Brazilianen hebben bijvoorbeeld heel veel verschillende huidskleuren, maar stammen genetisch gezien voor meer dan 80% van Europeanen af. Ze zijn dus genetisch gezien behoorlijk homogeen, alleen qua huidskleur niet.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167395250
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen?

Net als dat we bepaalde trekken bij dieren kunnen be-accentueren door gericht te fokken denk ik echt wel dat dit met het dier mens ook kan?
pi_167395272
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:

[..]

Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.
En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vinden :z
pi_167395284
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:36 schreef ExTec het volgende:

[..]

En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vinden :z
Juist. Net als moslims en joden trouwens.
pi_167395297
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:

Is er eigenlijk iets aan de OP dat je wel begrijpt?
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.

Laat gaan, zou ik zeggen.
pi_167395305
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.

Brazilianen hebben bijvoorbeeld heel veel verschillende huidskleuren, maar stammen genetisch gezien voor meer dan 80% van Europeanen af. Ze zijn dus genetisch gezien behoorlijk homogeen, alleen qua huidskleur niet.
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?
pi_167395307
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Shhhhht :W
pi_167395310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.

Laat gaan, zou ik zeggen.
Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden. :D
pi_167395321
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Juist. Net als moslims en joden trouwens.
Nee, moslims lopen hier nog niet zo lang rond. Nog geen eeuw.
pi_167395338
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden. :D
Hm. Nou ja, doe je ding. Mij lijkt het net zoiets als een hond leren lezen.
pi_167395339
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?

Net als dat we bepaalde trekken bij dieren kunnen be-accentueren door gericht te fokken denk ik echt wel dat dit met het dier mens ook kan?
De laatste keer dat men dat probeerde waren Joden nou niet het goede uitgangspunt. Tijden kunnen veranderen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')