Daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is niet eens een begin van een verklaring.
En dan refereer je aan de hindoes neem ik aan.quote:Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?
Mij lijkt dat als hindoes het zelf voor elkaar kunnen krijgen op worldclass onderwijs op poten te zetten, ze daarvoor niet naar een ander land hadden gehoeven.quote:Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Als anderen die mogelijkheden scheppen, waarom zijn het dan juist de mensen van de 'domme religie' die daar optimaal van profiteren, terwijl de mensen van de 'intelligente religie' - die de mogelijkheden nota bene zelf geschapen hebben - er geen gebruik van maken?
Ik definieer niks. Ik refereer aan het onderzoek en daarin gaat het om het aantal jaren onderwijs dat iemand genoten heeft. Gebruik maken van dus.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want gemakshalve definieer je nu "gebruik maken van" maar als "presteren op het niveau van"?
Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?quote:
Het Westen staat nummer 2?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan is het antwoord dus heel simpel: ze maken er toch gebruik van? Het westen staat toch nummer 2?
Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vindquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef gelly het volgende:
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.
quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:23 schreef k_man het volgende:
[..]
Het Westen staat nummer 2?Ik weet niet waarover je het nu hebt, maar in ieder geval niet over het onderzoek uit de OP.
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?quote:Joodse volwassen volgen gemiddeld dertien jaar formeel onderwijs, christenen negen, boeddhisten acht jaar en moslims en hindoes komen niet verder dan slechts zes jaar. Atheïsten (niet-gelovigen) hebben gemiddeld negen jaar op school gezeten.
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat vertederend dat je de politiek correcte stokpaardjes van 20 jaar geleden niet vermoeiend vind
Laten we het houden bij etniciteit en geloof.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.
Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:25 schreef ExTec het volgende:
Moet ik ook nog even de nummers 1,2,3,4,5 en 6 erbij zetten?
Ik heb geen idee. Ik vermoed kenmerken. Net als dat duitsers enkele genetische kenmerken hebben die bv schotten niet hebben, of accurater, vaker/vaker niet voorkomen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij mag ook wel uitleggen hoe je aan genen kunt zien of iemand Joods is.
Etniciteit = genen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:31 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Laten we het houden bij etniciteit en geloof.
Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vindenquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Je citeert nu een rijtje met religies, dat weet je hè? Dus 'het Westen' staat niet op nummer 2. Christenen en atheïsten staan op een gedeelde tweede plaats - gemiddeld, over de hele wereld.
Juist. Net als moslims en joden trouwens.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
En Christenen en atheisten wonen ook echt over de hele wereld, die zijn niet primair in het westen te vinden
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:33 schreef k_man het volgende:
Is er eigenlijk iets aan de OP dat je wel begrijpt?
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Genen kunnen ook doorgegeven worden zonder daar de huidskleur in te betrekken.
Brazilianen hebben bijvoorbeeld heel veel verschillende huidskleuren, maar stammen genetisch gezien voor meer dan 80% van Europeanen af. Ze zijn dus genetisch gezien behoorlijk homogeen, alleen qua huidskleur niet.
Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.
Laat gaan, zou ik zeggen.
Nee, moslims lopen hier nog niet zo lang rond. Nog geen eeuw.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Juist. Net als moslims en joden trouwens.
Hm. Nou ja, doe je ding. Mij lijkt het net zoiets als een hond leren lezen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig om te zien in welke bochten-ie zich allemaal moet wringen om nog een weerwoord te bieden.
De laatste keer dat men dat probeerde waren Joden nou niet het goede uitgangspunt. Tijden kunnen veranderen he?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen?
Net als dat we bepaalde trekken bij dieren kunnen be-accentueren door gericht te fokken denk ik echt wel dat dit met het dier mens ook kan?
Het onderzoek is recent uitgevoerd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, moslims lopen hier nog niet zo lang rond. Nog geen eeuw.
Ik heb nog eens de definitie van etniciteit erbij gehaald. Daaruit blijkt dat etniciteit niet alleen met genen of ras te maken hoeft hebben. Vaak is dit wel zo, maar in het geval van Joodse Ethiopiërs kan ik me voorstellen dat die geen tot weinig genetische verwantschap hebben met andere Joodse volkeren.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?
En als iemand nou dat ene enzym heeft, wat maakt dat ze melk kunnen verteren, ook na de periode dat ze zuigeling zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus je zou bloed kunnen afnemen bij een Ethiopiër, Rus en Marokkaan, en dan zou je vast kunnen stellen of iemand Joods is. Begrijp ik het zo goed?
Zelfs honden zijn slim genoeg om zich om te draaien en weg te lopen. ExTec heeft echt geen benul.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Nou ja, doe je ding. Mij lijkt het net zoiets als een hond leren lezen.
Je weet dat je enkel Joods kan zijn als je moeder dat ook was?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:41 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb nog eens de definitie van etniciteit erbij gehaald. Daaruit blijkt dat etniciteit niet alleen met genen of ras te maken hoeft hebben. Vaak is dit wel zo, maar in het geval van Joodse Ethiopiërs kan ik me voorstellen dat die geen tot weinig genetische verwantschap heeft met andere Joodse volkeren.
Dan kom je tot een gedeelde socio-culturele verwantschap cq etniciteit.
Dus je kunt het aantonen?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
En als iemand nou dat ene enzym heeft, wat maakt dat ze melk kunnen verteren, ook na de periode dat ze zuigeling zijn?
Wat verteld je dat dan?
Dat klopt, maar dan is het antwoord wederom:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Het onderzoek is recent uitgevoerd.
quote:Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
Dat enzym?quote:
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dan is het antwoord wederom:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat enzym?
Ja, op 2 manieren:
-1 in een laboratorium
-2 zuip maar melk, kijken of het er rap weer uitkomt
Dmv genetische stamboom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
Maar ik geef je wel antwoord op de vraag:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Lastig zo hoor. De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
Het is gewoon wat we sinds Darwin al weten. Ik heb er geen extreem rechtse joden bijgehaald.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:19 schreef gelly het volgende:
Ik gok dat oud_student met z'n rassentheorie een beetje in de knoop komt. Dat is altijd het geval als het nieuwe extreem-rechts Joden erbij gaat halen om hun afkeer van arabieren en negers te vergoeilijken.
De uitspraak is eigenlijk hetzelfde.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.
Trouwens, dat was je vraag niet, je vraag was:quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef gelly het volgende:
De vraag was of je aan iemands genen kunt zien of ie Joods is.
En ja, dat kun je dus aantonen.quote:
Waarom?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het is daarom dat voor moslims Joden nog boven varkens staan op hun haatpiramide
Maart je kunt er wel alles mee kopen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika heeft een absurde hoeveelheid zeer bruikbare landbouwgrond. In woestijnen groeien gewassen maar matig en olie kun je niet eten.
Wat was voor west-Europeanen de reden om Joden zo te haten?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:49 schreef Oud_student het volgende:
Het is daarom dat voor moslims Joden nog boven varkens staan op hun haatpiramide
Ow, en: hoe fout is het eigenlijk om het in deze over "geografie" te hebben?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik had je al gevraagd om die onzinnige uitspraak te onderbouwen, maar je komt kennelijk niet verder dan een cirkelredenatie.
True, maar dat is en blijft tijdelijk van aard.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:52 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Maart je kunt er wel alles mee kopen.
Je weet dat in de geografie onderscheid gemaakt wordt tussen fysische en sociale geografie? En je weet ook wat sociale geografie behelst?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:47 schreef ExTec het volgende:
Jij noemt het "geografie", iets wat we doorgaans associëren met hoe een landschap er uit ziet.
Je hoeft enkel naar de geschiedenis te kijken voor je antwoord, maar volgens mij heb je de lagere school amper afgemaakt. Ook altijd vrij typisch voor figuren die lopen te kokketeren met de prestaties en intelligentie van een ander.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, en: hoe fout is het eigenlijk om het in deze over "geografie" te hebben?
Want je nagelt het blijkbaar vast aan een bepaald lapje grond, dat is wat geografie betekent.
En als het westen en het MO nou van plaats zouden wisselen?
Dus alle MO'er ineens hier, en wij allemaal daar. Zouden wij dan net zo dom worden als hun zijn, en zouden hun dan net zo slim worden als wij zijn?
Volgens mij heb ik jou daar niet over gehoord?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:56 schreef k_man het volgende:
En je weet ook wat sociale geografie behelst?
Je mag een beetje dimmen, politiek correct fossielquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef gelly het volgende:
de lagere school amper afgemaakt. Ook altijd vrij typisch voor figuren die lopen te kokketeren met de prestaties en intelligentie van een ander.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |