Die delen van het Oude Testament kun je wel zien als historische bron of je nu in God gelooft of niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
Mijn uitspraak staat los van het geloof.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:50 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Die delen van het Oude Testament kun je wel zien als historische bron of je nu in God gelooft of niet.
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:51 schreef gelly het volgende:
Israel is gewoon een tweedewereldland en zonder steun van de VS waren ze er net zo slecht aan toe als de omliggende landen.
Kan. Wat mij betreft is het jodendom gewoon een religie. Als jij het liever ziet als meer dan dat: prima. Geen problemen mee.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:51 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Mijn uitspraak staat los van het geloof.
Of een Islamitische / Arabische haat / afgunst.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.
Ach ja, het aloude "niks kwaads over Israel anders ben je een Jodenhater (let je op de hoofletter?)". Dat politiek correcte geneuzel is wel wat vermoeiend.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat verterend om te zien dat de oud-linkse jodenhaat nog springlevend is.
Die is niet oud.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:53 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Of een Islamitische / Arabische haat / afgunst.
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Kan. Wat mij betreft is het jodendom gewoon een religie. Als jij het liever ziet als meer dan dat: prima. Geen problemen mee.
Nou ja, tenzij het leidt tot antisemitisme natuurlijk.
Nee, precies andersom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die is niet oud.
En: afgunst?![]()
Neem aan dat je begrijpt dat dit vereist dat moslims en arabieren iets moeten hebben wat anderen graag zouden willen?
Ja, daarom schrijf je de (vermeende) etniciteit ook met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.
Dat had beter gekund.
Maar het zuigende op elke slak zout leggen als het Israël betreft, zeg maar de politieke correctheid van 20 jaar geleden, die is nooit vermoeiend, hé?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:54 schreef gelly het volgende:
Dat politiek correcte geneuzel is wel wat vermoeiend.
Nee, geografisch in de zin dat bijv. de groep die wereldwijd het slechtste scoort, in de VS opeens zo ongeveer het beste scoort. Het heeft dus alles te maken met waar je woont en niet met welke religie je aanhangt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:39 schreef ExTec het volgende:
Ow, geografische aspecten? Zo van of er veel bergen zijn in een land ofzo?
Vind je het niet een beetje aanmatigend om anderen dom te noemen, terwijl je zelf niet eens in staat bent om een foutloze zin in je moedertaal te formuleren?quote:Maar mij lijkt het vrij helder dat als je "geografisch" in een land zit waar zelf nadenken niet gewaardeerd word, en tig keer per dag met je reet naar een bepaalde richting moet gaan bidden, de norm is, die hele cultuur dus iedereen dom houd.
Eens wel. Wat moeten ze in de moskee met westerse wetenschap?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef ExTec het volgende:
En: afgunst?
Neem aan dat je begrijpt dat dit vereist dat moslims en arabieren iets moeten hebben wat anderen graag zouden willen?
Klopt. Nederlander of Fries schrijf je ook met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, daarom schrijf je de (vermeende) etniciteit ook met een hoofdletter.
Inhoudelijk met je eens, maar waarom?quote:
Volg je zelf wel wat je allemaal schrijft? Ik zeg nergens iets over Joden of joden. Enkel iets over de staat Israel, En over de omliggende landen. Dat Israel op hetzelfde niveau zou zitten zonder die miljarden aan internationale steun. Dan ben ik volgens jou a) een Jodenhater, en B) vriendjes van de moslims.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het zuigende op elke slak zout leggen als het Israël betreft, zeg maar de politieke correctheid van 20 jaar geleden, die is nooit vermoeiend, hé?
Klopt, deze Joden hebben naast genen die genialiteit op het gebied van wetenschap, kunst en muziek veroorzaken ook een negatieve kant, nl genen die ernstige vormen van kanker veroorzaken, hetgeen min of meer een bewijs is dat ze uit een smalle genenpoel afkomstig zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:
[..]
Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.
Ik bedoelde het precies andersom.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:58 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Eens wel. Wat moeten ze in de moskee met westerse wetenschap?
Ja wij zijn evenmin jaloers op moslims. Waarom zouden we? De moskee heeft ons ook niets te bieden.quote:
Dat is juist het punt. Volgens het OT zijn de 'Joden' (ja, als naam van een volk met hoofdletter) het uitverkoren volk. Maar buiten de Bijbel om zijn er eigenlijk geen redenen om daarin mee te gaan. Dan is het jodendom gewoon een religie.quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:55 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Hmmm. Jodendom heeft uiteindelijk weer betrekking op geloof. Wellicht dat het niet zo handig is dat ze zichzelf Jood noemen om het eigen geloof aan te duiden en om de eigen etniciteit aan te geven.
Dat had beter gekund.
Bijzonder. Dus als we Ethiopische Joden met Russische vergelijken zijn ze grotendeels genetisch identiek, sterker nog, je zou aan de hand van de genen kunnen onderscheiden of iemand Jood is of niet?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt, deze Joden hebben naast genen die genialiteit op het gebied van wetenschap, kunst en muziek veroorzaken ook een negatieve kant, nl genen die ernstige vormen van kanker veroorzaken, hetgeen min of meer een bewijs is dat ze uit een smalle genenpoel afkomstig zijn.
(en dat intelligentie weldegelijk voor een groot deel genetisch bepaald is)
Uh huh,quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:57 schreef k_man het volgende:
Het heeft dus alles te maken met waar je woont en niet met welke religie je aanhangt.
Joden hebben toch wel vaak opvallende uiterlijke trekken, b.v. hun neus?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:01 schreef gelly het volgende:
[..]
Bijzonder. Dus als we Ethiopische Joden met Russische vergelijken zijn ze grotendeels genetisch identiek, sterker nog, je zou aan de hand van de genen kunnen onderscheiden of iemand Jood is of niet?
Als je nazipropaganda een betrouwbare bron vindt wel ja.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Joden hebben toch wel vaak opvallende uiterlijke trekken, b.v. hun neus?
quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals op deze afbeelding?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zo wordt het ook bedoeld toch? Van alle religies is de islam-achterban het laagst opgeleid.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:01 schreef Jigzoz het volgende:
Dan is het jodendom gewoon een religie.
Ja joh weet ik veel.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je nazipropaganda een betrouwbare bron vindt wel ja.
Dit is geen inhoudelijke reactie op wat ik zei. Ik vrees dat je m'n antwoord helemaal niet begrepen hebt.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
En zit er in de VS iets in de grond, wat uitstraalt ofzo, dat het onderwijs daar relatief goed is?
Of is dat een verworvenheid van de aldaar wonende mensen?
Dus van de cultuur?
Maar volgens jou had het "niets met religie te maken!".
Maar laat dat cultuur element religie er nou linea recta voor zorgen dat ze bv in het MO zo achterlijk zijn.
En niet de "geografische omstandigheden".
Dat zal best ja. Redelijke open deur ook. De islamitische wereld is na zuidelijk Afrika het achterlijkste gebied ter wereld.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:04 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zo wordt het ook bedoeld toch? Van alle religies is de islam-achterban het laagst opgeleid.
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:02 schreef ExTec het volgende:
Maar laat dat cultuur element religie er nou linea recta voor zorgen dat ze bv in het MO zo achterlijk zijn.
En niet de "geografische omstandigheden".
Ik reageer toch ook alleen op je zielige geklaag over politiek correctheid, terwijl ik je er op wijs dat je politieke correctheid van 20 jaar geleden blijkbaar helemaal niet vermoeiend vind?quote:Op zaterdag 17 december 2016 15:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Volg je zelf wel wat je allemaal schrijft? Ik zeg nergens iets over Joden of joden.
Stevige uitspraak. Meestal ben je genuanceerder.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat zal best ja. Redelijke open deur ook. De islamitische wereld is na zuidelijk Afrika het achterlijkste gebied ter wereld.
Je zou ook verwachten dat Joden dan ook wel slim genoeg waren geweest om zelf een land te stichten door de eeuwen heen.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.
Lood om oud ijzer hé?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:05 schreef k_man het volgende:
want dat gaat alleen over het aantal jaren onderwijs dat iemand gehad heeft. Het zegt niks over de kwaliteit.
quote:Uh huh,
En zit er in de VS iets in de grond, wat uitstraalt ofzo, dat het onderwijs daar relatief goed is mensen daar zo lang naar school kunnen?
Of is dat een verworvenheid van de aldaar wonende mensen?
Dus van de cultuur?
Religie = cultuur.quote:De onderzoekers zeggen overigens zelf dat het niet door de religie an sich komt, niet ik.
Vooral neuskanker denk ik?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:07 schreef Oud_student het volgende:
Hier nog een bron waarin genetische argumenten een rol spelen
Bron
En als je naar bepaalde vormen van kanker gaat zoeken, dan vind je die bijv vrijwel alleen bij ashkenaze joden
Valt wel mee. De norm is nogal plat, grof en dom geworden, dus dan lijkt iets al snel 'links', 'politiek correct' of genuanceerd.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Stevige uitspraak. Meestal ben je genuanceerder.
Maar hoe zit het nou met de Ethiopische en Russische Joden?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:07 schreef Oud_student het volgende:
Hier nog een bron waarin genetische argumenten een rol spelen
Bron
En als je naar bepaalde vormen van kanker gaat zoeken, dan vind je die bijv vrijwel alleen bij ashkenaze joden
Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?quote:
Amerika heeft een absurde hoeveelheid zeer bruikbare landbouwgrond. In woestijnen groeien gewassen maar matig en olie kun je niet eten.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:06 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Je zou het eerder andersom verwachten zelfs. Geografisch gezien, met alle bodemschatten etc, hebben ze het beter dan Amerika.
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar hoe zit het nou met de Ethiopische en Russische Joden?
Hoe kun je etnisch niet Joods zijn?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.
De Joden vinden van wel.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:12 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Die zijn geloofsmatig wel Joods, maar etnisch niet.
Herstelquote:Op zaterdag 17 december 2016 16:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Als het door de religie komt, verklaar dan eens waarom de religie die het in het ene land het slechtste doet, het in het andere land juist het beste doet?
Dat is niet eens een begin van een verklaring. Sterker nog: het is überhaupt geen verklaring.quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:13 schreef ExTec het volgende:
Omdat de ene religie de andere niet is?
Dit slaat natuurlijk ook nergens op. Als anderen die mogelijkheden scheppen, waarom zijn het dan juist de mensen van de 'domme religie' die daar optimaal van profiteren, terwijl de mensen van de 'intelligente religie' - die de mogelijkheden nota bene zelf geschapen hebben - er geen gebruik van maken?quote:Op zaterdag 17 december 2016 16:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Herstel
Omdat individuen de kans krijgen om gebruik te maken van de omstandigheden die door anderen zijn geschapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |