abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167395730
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jou daar niet over gehoord?

Ja, nu....
Als ik het geografie noem, dan kun jij niet bedenken dat het in dit geval niet gaat over fysische geografie, maar over sociale? Ben je een Hindoe of zo? :P

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 17:00:39 ]
  zaterdag 17 december 2016 @ 17:01:55 #252
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_167395772
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:47 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is gewoon wat we sinds Darwin al weten. Ik heb er geen extreem rechtse joden bijgehaald.
Het is voor iedereen duidelijk dat Joden percentueel oververtegenwoordigd als het gaat om geniën op muzikaal, kunstzinnig en wetenschappelijk gebied. Daarvoor zijn zowel cultuur als erfelijkheid voor verantwoordelijk. Anders is het niet
Gevoelige vraag wellicht maar stel 'm toch. Hebben de Duitsers nog enige invloed gehad op de kwaliteit van hun genenpoel? Werden genieën gespaard? Hadden intelligentere individuen betere overlevingskansen?
pi_167395783
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hoeft enkel naar de geschiedenis te kijken voor je antwoord,
Correct, maar ik ben dan toch bang dat we qua onderwijs prestaties/duur richting het antwoord gaan dat op die plekken waar het beter gaat dan op andere plekken dat een verdienste is van de lokale cultuur.

Ipv dat mooi te verbloemen, met mooie woorden, en dat maar niet uitspreken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167395810
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:07 schreef hottentot het volgende:
Mooi.

Als ik voortaan dus stel dat moslims de domste religieuze groepering zijn, dan is dat dus een feit en niet slechts een mening.
Dat is een beetje een domme opmerking.
pi_167395814
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:59 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je mag een beetje dimmen, politiek correct fossiel :W
Ach ja, de figuren die hier zo lopen te leuren met de Joden doen dat enkel vanwege hun afkeer van anderen, arabieren en negers. Het zijn dezelfde figuren die het 80 jaar geleden volkomen normaal vonden om Joden als ongewenst en achterlijk te kenmerken. Grappig genoeg maken ze gebruik van dezelfde achterhaalde rassentheorieen.
pi_167395819
quote:
11s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Als ik het geografie noem, dan kun jij niet bedenken
_O- _O- _O-

Hoe klinkt: jij bent gewoon niet duidelijk? :W
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167395851
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach ja, de figuren die hier zo lopen te leuren met de Joden doen dat enkel vanwege hun afkeer van anderen, arabieren en negers. Het zijn dezelfde figuren die het 80 jaar geleden volkomen normaal vonden om Joden als ongewenst en achterlijk te kenmerken. Grappig genoeg maken ze gebruik van dezelfde achterhaalde rassentheorieen.
Misschien moet je dan die figuren die achterhaalde rassentheorien hanteren verwijten hun lagere school niet afgemaakt te hebben, en niet mij, politiek correcte dinosaurus :W
pi_167395897
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Hoe klinkt: jij bent gewoon niet duidelijk? :W
Tuurlijk. Probeer er maar omheen te draaien. Altijd grappig als mensen die je willen 'verbeteren' feitelijk niks anders doen dan hun eigen simpelheid aantonen.

Probeer je daarmee weg te komen van de kern? Want ondertussen heb je nog niks geantwoord op de vraag waarom het werkelijk ging.
pi_167395900
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is een beetje een domme opmerking.
Behoorlijk.
pi_167395918
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Behoorlijk.
Moet wel een Hindoe zijn. :P
pi_167395930
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:08 schreef k_man het volgende:

[..]

Moet wel een Hindoe zijn. :P
In elk geval iemand die totaal niet heeft begrepen waar het over gaat.
pi_167396204
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Tuurlijk. Probeer er maar omheen te draaien.
Nee, ik draai er niet om heen.

Jij hebt het nergens over sociale geografie gehad :W
pi_167396256
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:07 schreef k_man het volgende:

Want ondertussen heb je nog niks geantwoord op de vraag waarom het werkelijk ging.
Niet om bij de hand te doen, was van mening dat e.e.a. wel duidelijk was.

Ja; het klopt in mijn optiek prima dat onderwijs kwaliteit afhangt van sociale geografie.

Plat gezegd kun je dat vertalen naar: waar je onderwijs geniet.
pi_167396323
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja; het klopt in mijn optiek prima dat onderwijs kwaliteit afhangt van sociale geografie.

Gezien je uiterst gebrekkige taalbeheersing is het vrij voor de hand liggend dat jij ook vrijwel geen onderwijs hebt gevolgd. Waarom zet je dan toch zo'n grote bek op?
pi_167396387
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:31 schreef Jigzoz het volgende:

"onnozel gedrein"

:W
pi_167396419
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

:W
Ja. Je hebt waarschijnlijk geen school afgemaakt, maar je loopt wel te doen alsof je de wijsheid in pacht hebt. Da's best raar. Of dom, aangezien je ontwikkelingsachterstand nogal opvalt.
pi_167396432
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:36 schreef Jigzoz het volgende:

nog meer onnozel gedrein

:z
pi_167396509
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

:z
Hmja, gevoelig punt, blijkbaar.

Ken je gewoon je gebreken. In jouw geval een onderwijsachterstand en beperkte mentale capaciteiten. Kun je niks aan doen, weet ik, maar met dat onnozele gedrein (want ja, dat is het) in gebrekkig Nederlands ga je er echt geen mensen van overtuigen dat je er wél iets van snapt.
pi_167396647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gast, flikker toch gewoon lekker op. Als jij hier:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooi.
De discussie afkapt, en ik weet het, dat is natuurlijk omdat jigzoz met z'n pabo opleiding het natuurlijk allemaal geweldig goed weet :z , houd dan gewoon voor de rest je smoel dicht, ok?

Jij reageert gewoon niet op mij, ik niet op jou, ok? :W
pi_167396699
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Gast, flikker toch gewoon lekker op. Als jij hier:

[..]

De discussie afkapt, en ik weet het, dat is natuurlijk omdat jigzoz met z'n pabo opleiding het natuurlijk allemaal geweldig goed weet :z , houd dan gewoon voor de rest je smoel dicht, ok?

Jij reageert gewoon niet op mij, ik niet op jou, ok? :W
Ik zeg alleen dat je beter kunt kappen met jezelf voordoen als iemand die er wél iets van snapt, want je zet jezelf voor lul. Iedereen ziet dat zelfs spelling op groep 6-niveau al te hoog gegrepen voor je is. Discussie lijkt me dus niet zo zinnig inderdaad.

Tokkie.
pi_167396751
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:48 schreef Jigzoz het volgende:

Tokkie.
Stuk stront.

Ik merk het. Het niveau gaat met sprongen omhoog hier.
pi_167396767
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Stuk stront.

Ah, het onvervalste PVV-geluid.
  zaterdag 17 december 2016 @ 17:52:23 #273
452947 frietenstamp
pi_167396784
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:50 schreef ExTec het volgende:
Negeer hem gewoon. Hij weet niet beter.
pi_167396794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, het onvervalste PVV-geluid.
:D

Want de alwijze jigzoz mag prima mensen uitschelden, maar als iemand anders het doet -> PVV _O-
pi_167396832
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:52 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Negeer hem gewoon. Hij weet niet beter.
Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.

Laat gaan, zou ik zeggen. ;)
pi_167396838
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:52 schreef ExTec het volgende:

[..]

:D

Want de alwijze jigzoz mag prima mensen uitschelden, maar als iemand anders het doet -> PVV _O-
Je scheldt maar raak, ik vind het best. Zo gaat dat in jouw kringen. Zal wel weer de schuld van de moslims en 'de elite' zijn.

Punt blijft: het staat nogal belachelijk als je in gebrekkig Nederlands probeert om te doen alsof je er iets van begrijpt. Kun je emotioneel van worden, maar dat verandert daar niks aan.
pi_167396854
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vrij dom, schreeuwerig en arrogant, dat figuur. Kun je niks mee. Ja, beetje naar wijzen en uitlachen.

Laat gaan, zou ik zeggen. ;)
Hé, een post zonder taal- en spelfouten. Hoe deed je dat?
pi_167396865
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je scheldt maar raak, ik vind het best. Zo gaat dat in jouw kringen.
Nee, jouw kringen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:48 schreef Jigzoz het volgende:

Tokkie.
pi_167396870
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, jouw kringen:

[..]

Oké man.
pi_167396895
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Oké man.
Mooi dat we overeenstemming hebben bereikt ^O^
  zaterdag 17 december 2016 @ 17:57:40 #281
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_167396906
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2016 15:02 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.powned.tv/art(...)eleid-moslims-laagst

De resultaten van een wereldwijde demografische studie van het Amerikaanse onderzoeksbureau Pew hebben uitgewezen dat Joden hoger opgeleid zijn dan welke andere grote religieuze groep ter wereld. Moslims en hindoes hebben het minste aantal jaren in schoolbankjes gespendeerd.

Joodse volwassen volgen gemiddeld dertien jaar formeel onderwijs, christenen negen, boeddhisten acht jaar en moslims en hindoes komen niet verder dan slechts zes jaar. Atheïsten (niet-gelovigen) hebben gemiddeld negen jaar op school gezeten.

Volgens The New York Post is de oorzaak van het verschil in opleidingsniveau gedeeltelijk geografisch te verklaren. Het grootste gedeelte van de Joden wonen in de Verenigde Staten en in Israël, twee economisch ontwikkelde landen met een hoog onderwijsniveau. Van de volwassen hindoes woont 98 procent in de ontwikkelingslanden India, Nepal en Bangladesh.

Jews most educated – but not in SA says new Pew study. SA Jewry fall behind world, but beat most others anywhere. https://t.co/BVxWYvI2P2 pic.twitter.com/9K2FZKPoyr
Joden bezitten alles!!! Zelfs de nieuwsberichten zijn een compleet in handen van de zionisten..

Trap er niet in!
pi_167397924
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt. Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 18:39:30 ]
pi_167397954
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt.
Klopt, maar religie is toch slechts een onderdeel van een cultuur?

quote:
Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.
Ik geloof ook niet dat Ethiopië als je een drilldown doet in dit onderzoek net zo goed scoorde als Finland.
pi_167401635
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat was voor west-Europeanen de reden om Joden zo te haten?
Dezelfde reden, alleen Nederlanders komen een beetje in de richting als het om kunst, wetenschap en handel gaat. Daarom was door de eeuwen heen Nederland een toevluchtsoord voor Joden.
In andere landen zijn bijv. chinezen heel succesvol, die worden daar gehaat.
Afgunst is een sterke motivator
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_167401706
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 17:01 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Gevoelige vraag wellicht maar stel 'm toch. Hebben de Duitsers nog enige invloed gehad op de kwaliteit van hun genenpoel? Werden genieën gespaard? Hadden intelligentere individuen betere overlevingskansen?
Zou best kunnen, intelligentere joden hebben de progroms door de eeuwen heen misschien eerder overleeft dan hun wat minder slimme rasgenoten
Exaudi orationem meam
  zaterdag 17 december 2016 @ 20:48:30 #286
452947 frietenstamp
pi_167401872
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Zou best kunnen, intelligentere joden hebben de progroms door de eeuwen heen misschien eerder overleeft dan hun wat minder slimme rasgenoten
Bestaat de kans dat wij ons momenteel schuldig maken aan het nog dommer maken van de domste religieuze genenpoel ter aarde. _O-
pi_167402127
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 20:43 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dezelfde reden, alleen Nederlanders komen een beetje in de richting als het om kunst, wetenschap en handel gaat. Daarom was door de eeuwen heen Nederland een toevluchtsoord voor Joden.
In andere landen zijn bijv. chinezen heel succesvol, die worden daar gehaat.
Afgunst is een sterke motivator
Nee, dan overthink je het al.

Omdat het ze verteld werd door wat toen* de MSM was.

*= Probeer je mentaal terug te spoelen naar die tijd, geen internet, een handjevol kranten en dat was het.
pi_167402431
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Klopt, maar religie is toch slechts een onderdeel van een cultuur?

Onderdeel of belangrijkste vormgever, niet 'slechts een onderdeel van...'. Dit benader je typisch als iemand die in een post-christelijke seculiere maatschappij leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 21:08:07 ]
pi_167402649
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Onderdeel of belangrijkste vormgever, niet 'slechts een onderdeel van...'. Dit benader je typisch als iemand die een post-christelijke seculiere maatschappij leeft.
De meeste Nederlanders beseffen niet hoe diep het christendom en de joodse invloeden geworteld zijn in onze taal (statenvertaling 1619) ons denken, onze rechtsspraak onze ideeën over goed en kwaad, onze plichten tegenover de medemens. En dus ook onze verkeerd begrepen tolerantie tegenover moslims.
Exaudi orationem meam
pi_167402696
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

De meeste Nederlanders beseffen niet hoe diep het christendom en de joodse invloeden geworteld zijn in onze taal (statenvertaling 1619) ons denken, onze rechtsspraak onze ideeën over goed en kwaad, onze plichten tegenover de medemens. En dus ook onze verkeerd begrepen tolerantie tegenover moslims.
Ik snap de laatste zin niet helemaal. Dat ligt aan mij. Gaarne toelichting.
pi_167402792
Zoals ExTec al zei: joods zijn gaat via de moeder (vroeger via de vader geloof ik) dus er zal een (groot deel) genetisch bepaald zijn. Misschien inderdaad ook nog eens verder gefilterd door Judenfreiung..
Daarnaast doet het jodendom niet aan werving; sturen geen missionarissen om zieltjes te winnen om de club te vergroten. De genenpoel blijft dus redelijk "schoon" en vooral vroeger toen de joodse dochter of zoon niet met een niet-joodse thuis hoefde te komen.

Hoe zijn er dan diep-zwarte Ethiopiërs bijgekomen? Ik weet niet of die er vóór 1948 al waren.
Toen Israël werd opgericht en je er alleen in kwam als je joods was, werden mensen (joden) letterlijk gelokt om het land op te bouwen, kibboetsen boden gratis leefruimte tegen werk. Waarschijnlijk waren er mensen bij die zich daarom lieten bekeren maar die club hoort dan uiteraard niet bij de bovengenoemde genenpoel.
Racist
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:13:30 #292
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167402815
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2016 18:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Precies. En dus niet zo zeer van welke religie je aanhangt. Een christen in Ethiopië zal een volstrekt andere opleiding hebben als een christen in Finland.
De vraag is dan ook waarom het onderwijs in Ethiopië - of welk ander land daar in de buurt - zo ontzettend beroerd is. Ligt dat niet (deels) aan de cultuur om onderwijs minder belangrijk te vinden? En is die cultuur niet deels door religie (Sharia) gevoed?
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:20:37 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167403127
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:12 schreef Toga het volgende:

Hoe zijn er dan diep-zwarte Ethiopiërs bijgekomen? Ik weet niet of die er vóór 1948 al waren.
Claimen af te stammen van koning Salomo en Bilqis, de koningin van Sheba (die zwart was), en mensen die de Arke des Verbonds in Ethiopië verstopten. Hagar, de slavin van Abraham en Sarah en stammoeder voor de moslims, was vermoedelijk ook zwart.

Let wel: overleveringen!
pi_167403264
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De vraag is dan ook waarom het onderwijs in Ethiopië - of welk ander land daar in de buurt - zo ontzettend beroerd is. Ligt dat niet (deels) aan de cultuur om onderwijs minder belangrijk te vinden? En is die cultuur niet deels door religie (Sharia) gevoed?
Dat religies op vrijwel alle terreinen stagnatie of achteruitgang bewerkstelligen mag toch geen nieuws zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 21:24:43 ]
pi_167403356
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:12 schreef Toga het volgende:
Zoals ExTec al zei: joods zijn gaat via de moeder (vroeger via de vader geloof ik) dus er zal een (groot deel) genetisch bepaald zijn. Misschien inderdaad ook nog eens verder gefilterd door Judenfreiung..
Daarnaast doet het jodendom niet aan werving; sturen geen missionarissen om zieltjes te winnen om de club te vergroten. De genenpoel blijft dus redelijk "schoon" en vooral vroeger toen de joodse dochter of zoon niet met een niet-joodse thuis hoefde te komen.

Toen Israël werd opgericht en je er alleen in kwam als je joods was, werden mensen (joden) letterlijk gelokt om het land op te bouwen, kibboetsen boden gratis leefruimte tegen werk. Waarschijnlijk waren er mensen bij die zich daarom lieten bekeren maar die club hoort dan uiteraard niet bij de bovengenoemde genenpoel.
[ afbeelding ]
Ah, gelukkig.Negroide en Russische Joden zijn dus inferieure Joden. En Joden hebben Joods bloed en geven op die manier hun genetische slimheid door. Snap ik het zo?
pi_167403360
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:09 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik snap de laatste zin niet helemaal. Dat ligt aan mij. Gaarne toelichting.
In het moderne christendom ligt de nadruk op het Nieuwe testament.
Daar wordt een hele grote tolerantie tegenover andersdenkenden en zelfs vijanden gepredikt, maar dat kun je als overheid niet volgen.
De islam wordt vaak met het christendom vergeleken, maar het gaat mank omdat de Koran heen nieuw testament kent (en dus ook de tolerantie mist)
Exaudi orationem meam
pi_167403392
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:07 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik vind dit overigens wel een conclusie die tot oneindig ver terug doorgetrokken kan worden. Het christendom en het jodendom zijn op hun beurt ook weer gekleurd en gevormd door voorgaande religies en andere voormalig levendige levensovertuigingen. Het 'goed' en 'kwaad' van de christelijke, was, ten dele, ook het goed en kwaad van andere polytheïstische religies en invloedrijke filosofische doctrines. Dit zeg ik omdat ik vind dat men moet oppassen met de vaak voorkomende volgende stap; dankbaarheid jegens de religies die het nu geliefde seculiere westen hebben gevormd. Je zou net zo makkelijk een argument kunnen maken dat we op dit punt zijn gekomen ondanks die invloeden.
pi_167403399
De tolerantie van het Nieuwe Testament mensen.
pi_167403451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 21:28 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Je zou net zo makkelijk een argument kunnen maken dat we op dit punt zijn gekomen ondanks die invloeden.
Dat ligt ook wat dichter bij de realiteit. Altijd bijzonder als conservatieven aan de haal gaan met verworvenheden die niet aan hen te danken zijn.
  zaterdag 17 december 2016 @ 21:31:07 #300
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_167403486
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 16:32 schreef gelly het volgende:
Dat lijkt me lastig als er beweerd wordt dat intelligentie onder Joden genetisch is bepaald.
Dat mensen niet snappen dat niet alle Joden joods zijn en niet alle joden Joods.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')