abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167393498
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 12:09 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Dus Chinezen zijn echt kk slim.. waarom hebben ze dan zo'n communistisch pauperland?
Chinezen zijn copycats die alleen maar namaken wat wij uitvinden. Dat komt omdat het een dictatuur is waar mensen zich niet ten volle kunnen ontplooien. Japan daarentegen is de nummer 3 als het gaat om nieuwe technologische ontwikkelingen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
  zaterdag 17 december 2016 @ 14:51:15 #127
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167393516
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.
Geeft wel aan dat ondanks de lichtere huidskleur, Arabieren denk ik genetisch meer verwant zijn aan negroïde mensen.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_167393552
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:51 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Geeft wel aan dat ondanks de lichtere huidskleur, Arabieren denk ik genetisch meer verwant zijn aan negroïde mensen.
Zijn ze ook en de Aziaten stammen weer van de Arabieren af
  zaterdag 17 december 2016 @ 14:57:17 #129
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167393594
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:53 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Zijn ze ook en de Aziaten stammen weer van de Arabieren af
Wij stammen daar ergens ook weer vanaf. Echter hebben wij, samen met de Oost-Aziaten, ons beter genetisch ontwikkeld gezien ons hogere IQ.
pi_167393712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:47 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Is allemaal gemeten hoor. Arabieren hebben een gemiddelde IQ van 84. Joden scoren het hoogst van alle etniciteiten met de Asjkenazische Joden, die vooral in Duitsland en Oostenrijk wonen, bovenaan met een gemiddelde van 115.
Heb je daar een bron bij?
pi_167393943
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je daar een bron bij?
Te veel om hier neer te zetten. Google effe op ´IQ and ethnicity´ en dat soort termen.
pi_167393973
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:20 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Te veel om hier neer te zetten. Google effe op ´IQ and ethnicity´ en dat soort termen.
Ja, die ken ik allemaal wel. Ik heb dat boek van Rushton (titel vergeten), The Bell Curve en The Global Bell Curve gelezen, maar over die joden staat me echt niets meer bij.

edit: ik vond wel dit:

A correspondent writes: "If we look at the Israeli national avg. for IQ, it is only 94. Prof. Lynn in Ireland is the ultimate authority on IQ differences. In a semi-private conversation at an AR conference (Feb. 2001), he said that the Jewish IQ outside of Israel is 103-104 (somewhat expected to graduate from higher education). Prof. Lynn stated: "I don't understand why there is this push to say 110-115, by my colleagues, when there is no scientific study that proves that."

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2016 15:24:35 ]
pi_167394087
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, die ken ik allemaal wel. Ik heb dat boek van Rushton (titel vergeten) The Bell Curve en The Global Bell Curve gelezen, maar over die joden staat me echt niets meer bij.

edit: ik vond wel dit:

A correspondent writes: "If we look at the Israeli national avg. for IQ, it is only 94. Prof. Lynn in Ireland is the ultimate authority on IQ differences. In a semi-private conversation at an AR conference (Feb. 2001), he said that the Jewish IQ outside of Israel is 103-104 (somewhat expected to graduate from higher education). Prof. Lynn stated: "I don't understand why there is this push to say 110-115, by my colleagues, when there is no scientific study that proves that."
Ja jij refereert aan een bron die het over landen heeft, dat is een ander verhaal. In Israël wonen meerdere nationaliteiten waaronder Russen, Somaliërs en veel Arabieren. Je moet daarom ook googlen op IQ and ethnicity en niet op IQ and nationality.
pi_167394123
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:28 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ja jij refereert aan een bron die het over landen heeft, dat is een ander verhaal. In Israël wonen meerdere nationaliteiten waaronder Russen, Somaliërs en veel Arabieren. Je moet daarom ook googlen op IQ and ethnicity en niet op IQ and nationality.
Nou, Lynn heeft het daar toch vrij duidelijk over joden.

Ik geloof overigens niet in een 'joods volk', maar dat terzijde.
pi_167394180
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 14:45 schreef Mytho het volgende:

[..]

en japanners, en zuidkoreanen dan
die hebben geen pauper communistisch systeem :?

Japan en Zuidkorea nr1 en nr2 in innovatie
https://www.bloomberg.com/graphics/2015-innovative-countries/
Uh.. nee.. die niet..

quote:
maar wist je dat communisme een uitvinding was van westerlingen zoals Karl Marx :?
Uh.. ja.. nou en?..
pi_167394186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

Vraag ik me onwillekeurig af of je wel in palestijnen geloofd.

Als genoeg mensen zich een 'volk' willen noemen, zie ik er weinig kwaad in om dat te erkennen.

Gaan we dan toch terug kijken naar waar de volkeren hun oorsprong vinden, dan is een van de eerste volkeren die op de (spreekwoordelijke) slachtbank mogen, natuurlijk de nog geen eeuw geleden bedachte palestijnen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167394214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, Lynn heeft het daar toch vrij duidelijk over joden.

Hij mag natuurlijk beweren wat hij wil maar de vele onderzoeken door o.a. universiteiten uit verschillende landen geven toch een eenduidig beeld. Als 99 onderzoeken hetzelfde resultaat geven dan kan je er wel vanuit gaan dat dat ene onderzoekje met een andere uitslag misschien niet helemaal juist is.
pi_167394221
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:35 schreef ExTec het volgende:

[..]

Vraag ik me onwillekeurig af of je wel in palestijnen geloofd.
Ja, ik geloof wel in Palestijnen. Ook in Fransen, Spanjaareden, enzovoort. Wat heeft dat met het al dan niet bestaan van joden als volk te maken?
quote:
Als genoeg mensen zich een 'volk' willen noemen, zie ik er weinig kwaad in om dat te erkennen.
Wat jij gelooft moet jij weten.
quote:
Gaan we dan toch terug kijken naar waar de volkeren hun oorsprong vinden, dan is een van de eerste volkeren die op de (spreekwoordelijke) slachtbank mogen, natuurlijk de nog geen eeuw geleden bedachte palestijnen.
Wat betekent dit? En welk spreekwoord bedoel je?
pi_167394244
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 10:42 schreef k_man het volgende:
Wauw, er zijn hier dus echt mensen die serieus op de uitkomsten ingaan. Terwijl de onderzoekers nota bene zelf concluderen dat de verschillen vrijwel uitsluitend worden veroorzaakt door geografische aspecten, niet door het geloof an sich.

Ik neem aan dat de users die daaraan voorbij gaan tamelijk weinig opleiding hebben. :P
:')

Ow, geografische aspecten?

Zo van of er veel bergen zijn in een land ofzo?

Maar mij lijkt het vrij helder dat als je "geografisch" in een land zit waar zelf nadenken niet gewaardeerd word, en tig keer per dag met je reet naar een bepaalde richting moet gaan bidden, de norm is, die hele cultuur dus iedereen dom houd.

En dat heeft, op dat culturen natuurlijk vaak wel tot een bepaalde geografie beperkt zijn na, geen ene reet met geografie te maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_167394260
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:37 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Hij mag natuurlijk beweren wat hij wil maar de vele onderzoeken door o.a. universiteiten uit verschillende landen geven toch een eenduidig beeld. Als 99 onderzoeken hetzelfde resultaat geven dan kan je er wel vanuit gaan dat dat ene onderzoekje met een andere uitslag misschien niet helemaal juist is.
The Bell Curve en Race en Evolution and Behavior zijn omvangrijke literatuurstudies. Het betreft dus niet een enkel 'onderzoekje'. Lynn is een autoriteit op dit gebied. Als hij zich afvraagt hoe mensen aan die bewering komen, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er iets rammelt.

Maar goed, daarom vroeg ik dus hoe je eraan komt.
pi_167394269
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik geloof wel in Palestijnen. Ook in Fransen, Spanjaareden, enzovoort. Wat heeft dat met het al dan niet bestaan van joden als volk te maken?
Omdat van palestijnen zeer aanwijsbaar is dat het een bedacht volk is?

Maar moslims mogen volkeren bedenken, geen probleem volgens jigzoz, die gaat er in mee.

Maar joden?

Nee, die zijn geen volk.

Helder.
pi_167394310
quote:
13s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Omdat van palestijnen zeer aanwijsbaar is dat het een bedacht volk is?

Maar moslims mogen volkeren bedenken, geen probleem volgens jigzoz, die gaat er in mee.

Maar joden?

Nee, die zijn geen volk.

Helder.
Wat is nou precies je punt? Of ben je vergeten dat inwoners van Israël 'Israëliërs' heten? Joden zijn net zo min een volk als protestanten of salafisten dat zijn.

Maar goed, geloof verder maar raak. Ik heb niet zoveel met dat onnozele gedrein.
pi_167394354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

The Bell Curve en Race en Evolution and Behavior zijn omvangrijke literatuurstudies. Het betreft dus niet een enkel 'onderzoekje'. Lynn is een autoriteit op dit gebied. Als hij zich afvraagt hoe mensen aan die bewering komen, dan mag je er toch wel vanuit gaan dat er iets rammelt.

Maar goed, daarom vroeg ik dus hoe je eraan komt.
Hoe ik eraan kom weet ik niet meer maar ik weet dit al heel lang. Maar zoals ik al zei Google het effe en je vind talloze bronnen.
pi_167394380
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:46 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Hoe ik eraan kom weet ik niet meer maar ik weet dit al heel lang. Maar zoals ik al zei Google het effe en je vind talloze bronnen.
Ja, ik googelde en toen vond ik die quote van Lynn, die zoals gezegd, dé autoriteit is op dit gebied.
  zaterdag 17 december 2016 @ 15:47:51 #145
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_167394386
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat is nou precies je punt? Of ben je vergeten dat inwoners van Israël 'Israëliërs' heten? Joden zijn net zo min een volk als protestanten of salafisten dat zijn.

Maar goed, geloof verder maar raak. Ik heb niet zoveel met dat onnozele gedrein.
Israëlische Joden en hun diaspora worden gezamenlijk wel het Joodse volk genoemd. Joden worden hierin explicitiet genoemd om het verschil met Israëlische Arabieren en andere bewoners van Israël te kunnen benoemen.
pi_167394403
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, je hebt wat moeite met dat joden de unieke constructie hebben van een etniciteit en een geloof hé?

Krijgt jigzoz kortsluiting van. Volkeren zullen en moeten in het keurslijf van bv. de natiestaat.

En het heeft geen reet met geloof te maken.

Paly's vinden zichzelf een volk. Fijn voor ze. Joden vinden zichzelf ook een volk. Ook fijn voor hun. Ik lig om beide geen seconde wakker.

En ik vind het op z'n zachtst gezegd nogal opmerkelijk dat een volk, de paly's, die in de tijd van onze grootvaders 'bedacht' zijn volgens jou prima en volk zijn, maar joden natuurlijk niet :')

Maar dat is natuurlijk onnozel gedrein, dat snap ik.
pi_167394407
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:47 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Israëlische Joden en hun diaspora worden gezamenlijk wel het Joodse volk genoemd. Joden worden hierin explicitiet genoemd om het verschil met Israëlische Arabieren en andere bewoners van Israël te kunnen benoemen.
Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
pi_167394416
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef ExTec het volgende:

Maar dat is natuurlijk onnozel gedrein, dat snap ik.
Mooi.
pi_167394426
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens de Bijbel vormen ze een volk. Ik heb daar verder niets mee, want ik geloof niet in dat soort onzin.
Begs the question: wat is dan het criterium voor het zijn van een volk?

Het leven in een natiestaat?
pi_167394433
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2016 15:49 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mooi.
Niet echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')